Přátelé, nakonec jsem se rozhodl, že bych si v létě projel Labskou stezku. Již jsem si sehnal mapy stezky, mnoho užitečných informací zde v diskuzích (spaní na divoko, jídlo, přívozy...) a různá vyprávění na netu, ale řeším jeden velký problém. Budeme dvě skupinky po cca 5. Budeme jezdit nezávisle na sobě, protože deset je moc, ale budeme v kontaktu a potkávat se. Když jsme jeli Odru-Nisu, tak přesto že jsme byli tři, v pěti bychom se také relativně v pohodě dopravili domů vlakem na Wochenende ticket, na hranice Čech a Neměcka u Děčína. Byly to jen tři přestupy. Jenže co se týče spojení z Cuxhavenu, obnáší v lepším případě "jen" 6 přestupů, jinak hůř a jsou možná jen dvě spojení během dne. Navíc není zaručené, že když se nevejdeme do jednoho vlaku nebo nám jeden spoj ujede, že se vůbec dostaneme domů. Žádného známého s dodávkou, který by přijel aspoň pro kola také nemáme a objednat si minibus vyjde na 30 tisíc a 3 tisíce na jednoho se mi zdá hodně. Vyčerpal jsem všechny možnosti? Nemáte náhodou nějaký tip, jak by se dalo nějak rozumně cestovat zpět? Jen ne na kole prosím vás :-D
Tip asi nemám, ale když jsem to zkoušela zadat do hledání, tak pět až šest přestupů mi vyšlo vždycky, ale nějaké ty vhodné spoje to vypadalo, že jedou "každou chvíli", nejen dva za den. (Zkoušela jsem ale zadat Cuxhaven-Dresden, což teda není až tak úplně na hranice...)
No já jsem dával do Schöny, tak je to + 1 přestup navíc právě v Drážďanech. A vlaky jedou jen v 7:39 a v 9:39. Dříve nebo později už se tam nemáme jak dostat. A vytíženost vlaků lidmi s koly neznám. Stačí aby nás jeden nevzal a už se musíme vejtí všudě a nezmeškat přípoj, jinak se domů nedostanem. Tohle mě trochu stresuje právě.
jediné co mě napadá a co doporučuji po loňské cestě od Baltu šíleně nacpaným vlakem, zkusit jet ve všední den a rozlámat cestu na spolkové jízdenky. Sice to vyjde dráž ale:
a) je to levnější než objednat si minibus či jet EC/IC z Hamburku
b) spojů by mohlo být víc a volnější.
Kolik je to spolkových zemí? 3? Pak by to bylo nějakých 180 €/10 osob (odhad, bez podívání se do tarifu)
Tak jsem teď blouděním po netu našla ještě údajnou možnost Quer-durchs-Land-Ticket. Max. pro pět osob, první osoba 42Eur, každá další 6 Eur, takže 132 Eur pro 10 osob (plus za kola).
To také není vůbec špatná nabídka. Děkuju. Nicméně těch přestupů stejně asi neubude... :-( Ach jo, že ty německé dráhy nenapadne nějakej turistickej vlak za tímhle účelem. Když už zmiňují, že je to u nich jedna z nejnavštěvovanějších cyklostezek, tak bez ohledu na to, v jakém ji jedu směru, by měli cyklistovi nabídnout dostat se zpět tam, odkud vyrazil...
V každém případě by mohlo být zajímavé sledovat ty "Sparangeboty" na rychlík z Hamburgu. Pravda, neřeší to cestu Cuxhaven-Hamburg, která pak stojí málem stejně, jako zbytek cesty rychlíkem s místenkou, když je tento zrovna "v akci". A je to pořád flák cesty na to, popojet ten "kousek" na kole.
Ve všední den 9.39, 11.39, 13.39 na tu jízdenku co našla Ifča. Ale krom přestupu v Halle je ostatních pět přestupů na cestování s koly šílených (5 - 21 minut). To jsi určitě zjistil také.
Pokud se zvolí čas na přestup alespoň 15 minut, pak existuje jen jediné spojení v 10.39. :(
Jsem z těch nabídek a Sparangebotů zmatená jak lesní včela, ale nabyla jsem dojmu, že by stálo za to si leccos prohlédnout až před odjezdem. Na serveru německých drah nejde víc než 92 dnů předem zjistit cena, ale když se podívám na rychlík Hamburg-Bad Schandau, bez přestupu, vyhazuje mi to na toto pondělí možnost "Sparangebot" pro pět osob za 169 EUR první třídou. Bližší info k tomu není, snad je to něco jako lastminute? O pár dní později už mám i na výběr 109 EUR za druhou třídu. (Jen nevím, jestli to takové suprnabidky vyhazuje i o prázdninách a tím pádem turistické sezóně.)
Dost možná vyhazuje, ale je to organizačně mírně náročné, jízdenka je vázána na konkrétní vlak.
Proto se jejich cena může lišit i během dne.
Asi jo... Místo dépéhákování si tady teď klikám na různá data v kalendáři. Už mi vyběhla třeba i březnová nabídka, dvě osoby, Hamburg-Brno, bez přestupu 73 EUR (s místenkou, ale bez kol - pro tento spoj bohužel nelze objednat na internetu, nutno až na místě). Organizačně náročné by to asi bylo, ale zřejmě by se dalo se dostat na slušnou cenu. Zapíšu si to někam do poznámek a zprubnu to, až bude přístupné i léto... To vypiluju, než pojedu. :-))))
Když jsem jel s kolem v roce 2009 z Ahlbecku, tak to byly tři přestupy a v Züssow snad jen 4 minuty. Ale všude v pohodě. Mají to vymyšlené tak, že jsou ty přestupní vlaky k sobě blízko a fakt pohodička. Nepředpokládám, že jsme ten den měli štěstí :-)
Většinou je v jízdním řádu číslo koleje, tak se dá vyslovit optimistický předpoklad, že když je vedle sebe, že to bude stejný peron.
Mimochodem, teď jsem si všiml, že u každého přestupu se dá v německém jízdním řádu navolit přijet dříve/odjet později, tak si člověk může pohodlně zjistit, zda se s těmi 5 minutami na přestup nedá něco dělat. Chytré.
když to tady čtu,tak mi dochází,jaké mám štěstí a čeho jsem ušetřený(vymýšlení spojení,stres z nahánění spoje při přestupu) a už teď jsem šťastnější. odšlapu si vše po svých a můžu se naplno soustředit na to, co je účel cesty (okolí,památky ap)a nemít strach,jestli mi něco neujede. to je výhoda inv. důchodce-jiné je to s financema- těch je míň a proto je třeba neplýtvat s nimi na něco co je zbytečné.......
Toto jsme tak trochu řešili taky a nakonec jsme se domluvili,že pojedeme z ČR tam vlakem a od Cuxhavenu v sedle po Labské.
Jsme z podkrkonoší,což jsem myslel,že bych start zahájil na prameni Labi a jel k samotnému konci - ale právě tento problém nás odradil :-(
Tak tuhle variantu preferuji vždy, ať jedu kamkoli a to z psychických důvodů.
Na začátku se člověk na dovolenou těší, tak lépěji snáší obtíže cestování dopravními prostředky. A pak je velmi a to velmi příjemné, když se kolmo blíží k domovu.
Musím říct, že na mne působí naprosto příšerně, když si představím, že bych strávila příjemnou dovolenou na kole a na jejím konci, místo rozjímání nad zážitky, bych musela absolvovat složitý přesun směrem k domovu.
Raději to otočím a tu horší část si odbudu na začátku.
Pak už mě čekají jen samá pozitiva a nevšední zážitky a třešničkou na dortu je dojezd domů do teplé vany :o)))
Já přesně tenhle názor sdílela do loňska. Ale ten pohled moře na obzoru s uvědoměním, že jo, že tam jsem dojela sama, nějak všechny ostatní logické důvody přehlušil...
K tomu jsme měli úžasné štěstí na počasí, takže závěr cesty s povalováním se u moře se taky vydařil. Opačně - přijet vlakem, tři dny se povalovat s tím, že pak teprve sednu na kolo a začnu tu hlavní cestu, to není ono. (Jasně, taky jsme mohli přijet do hnusného počasí a být naštvaní, že musíme dva dny čekat na odjezd.)
Ano, je to tak. Už jsme to probírali několikrát, a pořád mi cesta k moři nakonec vyjde lákavější než od moře.
Ale těch 6 přestupů na cestě z Cuxhavenu domů je hrozné v době, kdy je člověk unavený a už chce být doma.
No, já to jel k Baltu i zpátky po svejch. Taky to není k zahození si to užít nadvakrát - nejdřív se těšit k moři, a pak se těšit domů.
Bylo by to ideální, ovšem to mi tím pádem ty Labské plány posouvá až na důchod... :-(
Já jsem to stihl za 15 dní.
Nojo... za prvé, Labe je dál. Za druhé jsem podstatně méně výkonnej cyklista. Za třetí i patnáct dní už je moc (pokud mám počítat ještě dalších pár dní na regeneraci, kdy sice do práce můžu dojít, ale moc tam toho ze mě nevyrazí).
Já nemám bohužel čas to jet tam i zpátky i když bych rád. V každém případě teď mám teoreticky zmáklou cestu jedním směrem podél Odry-Nisy a druhou přes Berlín. (Dálková trasa Berlín-Usedom + cyklotrasa podél Sprévy) Ač se mi to původně nezdálo, cesta přes Berlín je zhruba stejně dlouhá. (Rumburk - Anklam)
Jen ten Berlín je tam otravnej.
Jo, tak tento důvod chápu.
Já jsem ale neplavec a čím je voda větší, tím více neklidu ve mě vyvolává, takže když vyrážím, tak za jinými cíli než je moře...
Moře je neuvěřitelně krásnej cíl... takovej definitivní :-) Jako smrt. :-)
Pro mě ne... Já si s mořem nemůžu rušit "kruhy"...
Pro mě má moře stejné účinky jako závrať.
Když jsem byla u moře 3x na ozdravném pobytu dětí co dělám (to je na 3 týdny), tak jsem vždy po 14 dnech bezpečně zkolabovala a vodu jsem mohla vidět tak maximálně ve sprše...
Zkoušela jsem svůj vztah k vodě změnit - jezdila jsem na vodu a zkoušela jsem i plavat (paradoxně plavat umím), ale výsledkem bylo, že jsem se pak topila i ve snu.
Já jsem prostě neplavec a vztah, který mám s vodou je velmi citlivá záležitost.
Vím, že se to vysvětlit nedá. Mě stačí, pokud ostatní respektují, že jsem prostě neplavec a s vodou se u mne musí velmi opatrně.
Pěkné. Připomnělo mi to film "Knocking on Heavens Door" - viděls?
Na první pohled prajednoduchá roadmovie, která mě ovšem vždycky znova dostane tím, že hlavní hrdinové řeší právě tohle: stihnou dojet k moři, než umřou?
Jednoznačně mi mluvíš z duše. Taky jsem uvažoval, že jednodušší by bylo se tam dopravit, ale cestu bych si tak neužil. Pro mou cestu je důležitý cíl a jeho dosažení. Když jsme jeli před rokem a půl k Baltu, tak nejhezčí zážitek z cesty pro celou naší trojku byl Štětínský záliv. Ač ne úplně moře, tak ta podoba, prostředí, které to moře evokovalo, to nás dostalo. Opravdu nádherný zážitek.
Jsme taky skoro z Podkrkonoší, Labskou cyklostezku bychom taky řešili nejprve dopravou do Cuxhavenu ... nechcete se podělit s námi o nápad, jak se tam dostat dobře a výhodně vlakem? Já jsem zatím na nic šikovného konkrétního nepřišla. Snad jen kdyby náhodou se nás dalo dohromady více, že by se mohlo uvažovat o dopravě s nějakým autobusovým dopravcem. J.
Mudroval jsem nad tim, jak zkloubit malo casu a dlouhou cestu timto smerem. Da se vyuzit vlak. Jezdi EC Vindobona z nebo do Hamburg Altona. Ma to vuz na kola. Jizdenka z Brna pres eshop CD je cca 1200,- K a preprava kola s mistenkou je za 8 "Er". Opacne na kveten je to dokonce pod 1000,- K ( + 8 Er), ale jde to koupit jen pres nemecky eshop. Pokud ma nekdo malo dovolene prijde mi to jako rozumna varianta jak to uskutecnit. Jo v EC byvaji umyta okna, je z toho celkem pekne videt...
"PS" Drzaky jsou zavesne, takze s LWB to asi nepujde...
Taky jsem se na to dívala. Má to svá negativa - cena lístku se liší podle termínu, takže je potřeba dopředu vystopovat ten, kdy se jede "za levno" (nejlepší cenu jsem zatím viděla za 34 EUR plus za kolo) a tomu plán dovolené přizpůsobit a doufat, že se nic před cestou či během cesty nestane, co by to zdrželo. Pak to, že místo pro kolo nelze přes net rezervovat.
Nicméně úspora proti běžné ceně tuším 135 EUR je tak velká, že stojí za to, tohle "nějak" vyřešit.
Pro nás od Brna, co se od hranic (kam se dá s přestupy dojet na ten Wochenende ticket o dost levněji) ještě stejně musíme nějak přes půl republiky dostat, je to jednoznačně nejlevnější varianta. O časové výhodnosti a pohodlí bez přestupů nemluvě.
Vlaky Dresden - Bad Schandau jezdí celý den každou půlhodinu, do zastávky Schöna jich samozřejmě jede jen málo z provozních důvodů. Zastávka je na širé trati, vlak pak musí couvat zpět a tím blokuje celou kolej Děčín - Bad Schandau. Přeci není problém jet na kole o pár km dál.
Nezlob se, ale co to tady vymýšlíš? Ne, že by to bylo důležité, ale. V Schönau je minimálně jedna odstavná kolej, mrkni se na mapy googlu či seznamu, stojí na ní souprava. Z osobních vlaků končí přes den v Bad Schandau pouze ty, které mají návaznost na osobní vlak do Děčína. Před zavedením spojů do DC dokonce myslím končilo vše až v Šéně. Neprocházel jsem celý jízdní řád, avšak v B.Sch. končí možná jen nějaký poslední noční spoj.
O couvání na nemůže být řeč, soupravy jezdí push-pull, na konci vlaku je standardně řídící vůz.
Jediný rozdíl mezi Schönau a Bad Schandau je ten, že v B.S. zastavují vlaky EC/IC.
Bude to vypadat jako akce kulový blest,ale je jedna možnost.Skupina A vyjede na kolách.Druhá skupina B osobním autem +přívěs na kola dojede do cíle kde zanechá dopravní prostředek pro skupinu A jede domů na kolech.Je to po větru tak že se potkáte jen jednou někde u Drážďan.Ani neděkuj.Čejen.
Víte někdo na celý Labský o nějakým bodě, kde jsou schody nebo jiná přenášecí nesjízdnost? Nebo šikana se zábradlíma a tak? Které je lepší se vyhnout po silnici nebo druhým břehu? Lucka s Michalem v cyklostezkách Evropy o jednom místě píšou, ale nedaří se mi to přesněji lokalizovat.
Dík.
V Čechách jsou taková dvě problematická místa.
Jedno je tady Loc: 50°19'5.521"N, 14°26'27.84"E
to je lépe jet přívozem, který je vyznačen blíž ku Praze, protože se jedná o parovodní lávku, 40 schodů nahoru, 40 schodů dolu.
Druhé je zde Loc: 50°38'20.371"N, 14°2'57.173"E,
ale tam je vedle schodů kolejnička aby se kolo mohlo tlačit.
podle mapy mi ta druhá lokace připomíná http://img5.rajce.idnes.cz/d0506/3/3350/3350983...
a to moc pro kola není ... :-(
Máš pravdu, je to přesně ono, ale to ještě je ucházející.
Ta první lokace je toto:
http://petrasovi.cz/kladno2006/im000537.jpg
a to už kolo nevytlačíš.
Tak to je hustý. Já snad vílu místo na kolo začnu přesvědčovat na koloběžku :o)
Není nutno, to první překonáš v Lužci nad Vltavou přívozem, to druhé zvládla naše dcerka v šesti letech.
http://petrasovi.cz/litomerice070430/i4.jpg
Víla se usadí do trávy,zapálí vařič,začne vařit kafe a ty budeš přenášet.Bude tě hřát ten pocit,že jste jeli společně a třeba proti vymotání se z Hamburku(nebo jiný přelidněnosti)to bude balzám na duši.....já si taky uvařím kafe,pak nasranej,že musím odpojit vozík a běhat sem tam,jednou s kolem,podruhý s károu,potřetí s brašnou,si uvařím další kafe na druhý straně,protože to musím rozdejchat a s brbláním,že tohle se může stát jen u nás,budu pokračovat...ale tohle nikdo nebudete vědět a já budu tvrdit,jaký je krásný pohled z lávky a že sama štěstěna mi ji postavila do cesty!...neni lávka,jako lávka
To jsou Budějice od Stromovky, viď?
Člověče a ten Hamburg taky řeším, když tak ho objedem z dálky obloukem. Nerad bych tam strávil celej den na předměstích.
A jakoby náhodou zabloudit do uliček lásky...
Ještě v Míšni je potřeba "nepodlehnout panice" a při přejezdu mostu co po něm vede železnice neodbočit hned na levém břehu, tam jsou schody, ale pokračovat podél trati kousek do města a pak se vrátit zpět na nábřeží. Prostě mezi Děčínem a Riesou žádné problémy nehledej. Krom nutnosti v Königsteinu volit mezi jízdou po rušnější silnici nebo zaplacením přívozu.
Nevím, nakolik může být tenhle materiál nápomocný v tomhle konkrétním případě, ale když jsem na něj zrovna dostal odkaz, tak ho sem lípnu.
Čerstvá Bahn und Bike DB brožura (auf Deutsch):
http://www.bahn.de/p/view/mdb/bahnintern...
Nejhůř se v textu brožury čtou věty:
"Sachsen-Anhalt, Thüringen: In allen Nahverkehrszügen der Deutschen Bahn ist die Fahrradmitnahme im Rahmen vorhandener Kapazitäten kostenfrei möglich." To by se jeden vzteknul, že to není i v Sachsen. O Čechách ani nemluvě.
Vielen Dank! Trotzdem scheint mir die Reise nach Cux ganz kompliziert ... Už jsem z toho docela müde, potřebovala bych konkrétní radu, jak tu cestu provést, do jakého vlaku kdy nastoupit :D, nebo radši pojedu do Rakouska :)
Jednoduchá je jen jedna varianta. EC 174 Jan Jesenius. Tak cca měsíc dopředu si v něm rezervovat místenku pro kolo. V Hamburku Hbf přesednout na místní vlak. V 21.50 jsi u moře. Jednoduché, rychlé, ale drahé.
Díky, to už jsem si zjistila a když jsem se pak informovala na cenu ČD, byla mi sdělena částka kolem 12 000Kč (4 cyklisti + pes). No a ještě to není právě vlak přímý až k moři. A pak za tolik tisíc šlapat zpět po svých ... tak to právě se mi nějak nelíbí. Zatím ahoj!
Ještě pozor na přepravu kol ve vlacích v Německu. Eurocity rychlíky maji velice omezený počet míst (asi 15 na celý vlak) a musí se dopředu rezervovat. Jakmile je počet míst naplněn, do vlaku vás nevezmou, i kdybyste sebevíc prosili. Navíc od loňska např. u mnoha rychlíků Drážďany - Praha česká strana uvádí, že přeprava kol není možná a já jsem na ně v Německu místenku pro kolo bez problémů koupila. Mae