K Žižkovi na Vítkově :-D
K Vítkovi na Žižkově:-)))
ne vážně jsou tam hnusný stoupání navíc je tam z jedný strany nechutná dlažba a po parkových cestách je asfalt nadzvedlý kořeny... klasický příklad místa, kde je městské kolo úplně na hovno.
I na trekovi se mi tam v některých úsecích cest zvedá přední kolo , je tam hnusný vzduch, všude na cestách spousta skla od lidí co ze sportu hází z vršku pivní láhve...
Prostě nejhorší stoupání co znám :-D
Na Šerák se dá, respektive může, vyjet na kole? Měla jsem pocit, že tam je pro kola zákaz. Nicméně při cestě ze Šeráku na Červenohorské sedlo jsme cyklisti potkali - svá kola ovšem jen vedli či poponášeli.
Ano po modré se to (ne)dá vyjet. Tedy poslední tři kilometry sem toho měl plné zuby, protože přeskakuješ šutry velikosti Mexického zálivu, ale je to jetelný.
Nepřeháněj :-)
Po modré je to taková trošku horší šotolinka, která se dá je na pohodu. Větší šutr jsem tam tedy žádný neviděl.
Možná úplný závěr asi 20m dlouhý je jediný náročnější, tam se musí jet rychleji a už tam docela šutry jsou.
Hřebenovka na Červenohorské sedlo zakázaná je. Legálně se dá na Šerák po té modré nebo po červené z Ramzové.
Ovšem jet to po červené z Ramzové nahoru není zrovna nejlepší nápad. Jel jsem tu červenou dolů už třikrát a ještě jsem ji směrem dolu bez šlápnutí nedal. Nahoru bych ji opravdu jet nechtěl (tedy spíše tlačit).
Hekynen to jel po červené z Ramzové. Mě to stačilo dát navrch z druhé strany a bylo vystaráno. Na jeho červené jsem opravdu neměl chuť :-)))
To by se mohl pochlubit, kolik toho z toho 2km závěru vyjel :-)
Směrem dolu je to parádní už z mojeho pohledu hodně těžký technický úsek.
Spodní část červené vyjet půjde v pohodě.
Tohle by mělo být to stoupání po červené na Šerák
Ano, to je ono a ta fotka je z té zajímavé pasáže. Tady pár dalších:
http://data.mlok.net/fotky/DSC03169.JPG
http://data.mlok.net/fotky/DSC03171.JPG
http://data.mlok.net/fotky/DSC03180.JPG
http://data.mlok.net/fotky/DSC03185.JPG
V některých místech to komplikuje sráz po levé straně (ve směru dolů po levé straně).
A to tak, že lehká stopa vede zcela vlevo a tam já už se bojím srázu, takže jsem někdy musel výrazně těžší stopu v pravo.
Jo, to poznávám, tam jsme šli pěšky. Tohle je ještě celkem slušný úsek. A hned vpravo od cesty je strmá stráň. Moc jsem se ke kraji cesty nepřibližovala. Nedovedu si představit, že tohle někdo projede na kole.
Letos jsem doufal, že bych to mohl dát celé bez šlápnutí, trošku jsem techniku zlepšil od předchozích Jeseníků.
Ale stejně jsem si cca 5x šlápnul a tak 15-20m potlačil (když už se šlápne, tak je problém se v tom rozjíždět, takže většinou bylo nutno vždy třeba 4m potlačit na vhodné místo na rozjetí).
Já jsem na tom ale technicky pořád nic moc (v rámci ježdění technických terénů).
Znám více lidí, co dají bez šlápnutí ještě o hodně těžší pasáže než tahle (na které já bych se už vůbec neodvážil). A tahle je pro ně lehká.
Ono by bylo dobré to rozlišit na asfaltové (silniční) a ty ostatní, protože tam už je diskutabilní, jestli je ten který kopec ještě sjízdný na kole nebo ne.
Z asfaltových je u nás nejtěžší Modré sedlo, pak asi Lysá hora a následně Dlouhé stráně (ty jediné z téhle trojice jsem jel). Úplně nejtěžší kopec, který jsem kdy vyjel bylo stoupání z Rejštejna na Malý Babylon na Šumavě.
Ty Dlouhé stráně nebyly pro mě tak náročné,jak ten Šerák.Ono je to na asfaltu až nahoru. Je pravdou, že po přejetí Červenohorského sedla a následné vyjetí Pradědu jsem kolaboval asi v půlce, přesto si nemyslím, že to je tak obtížný kopec.
Dlouhé stráně jsou hodně snadný výjezd i v rámci asfaltových výjezdů. Tedy minimálně z Koutů kolem spodní nádrže. Jsou mírné a ještě k tomu nemají zase ani extra převýšení (Lysá třeba tím snažším výjezdem po asfaltu je taky mírná, ale aspoň má jedno z největších převýšení v ČR).
Vymyslel bych spoustu těžších i těch asfaltových, přesto, že jsou některé s o něco menším převýšením než Dlouhé stráně, tak jsou výrazně těžší, namátkou:
- Tanvaldský Špičák (už jsem zmínil v tom dlouhém příspěvku)
- Čerchov tou správnou těžší cestou (taky už jsem zmiňoval)
ale i spousta dalších, třeba
- výjezd z Hejnic pod Nebeský Žebřík pod Smrk
- výjezd na Pancíř na Šumavě
Dlouhé stráně (z Loučné): převýšení 885 m
Lysá hora (z Papežova): převýšení 732 m
Mimochodem nechápu proč tu skoro všichni dáváte rovnítko mezi nejprudší a nejnáročnější.
Vždy bude záležet odkud se to pojede. Od přehrady je ta Lysá o hodně více (a také tam má pár prudkých úseků). A Dlouhé stráně z Koutů jsou zase méně než z Loučné.
Neplatí, že nejprudší=nejtěžší. Pokud je ale kopec po asfaltu celý mírný, tak aby byl opravdu těžký, tak by musel mít převýšení mnohem vyšší než je v ČR možné. Takže mírný kopec po asfaltu v ČR nemůže být nikdy těžký.
Taky je to vidět podle toho, kdo tam vyjede. Na Dlouhé stráně jsme předjížděli směrem od Koutů spoustu cyklistů, kteří vypadali a jeli jako když na kole běžně vůbec nejezdí. A na ty Dlouhé stráně se vydrápali.
Na Lysou jsem podobné cyklisty žádné neviděl. A to jsem na Lysé byl několikrát.
Co jsem tu uváděl ty prudší kopce (i když s převýšením "jenom" kolem 450-600m), tak tam by se hodně z těch, co jsem viděl vyjet na Dlouhé stráně nevyškrábala vůbec (tedy pokud by neměli třeba 2km tlačit).
Kdyby se to bralo hlavně dle převýšení, tak vyhraje Praděd, to je kopec s nejvyšším převýšením v ČR.
Já to vidím jinak...
Praděd je z těch kopců nejlehčí.
Na 9 km 623 m. nastoupaných - index 9,49 - http://www.gpsies.com/map.do?fileId...
Dlouhé stráně (od Loučné. - k Tetřeví chatě 8 km 650 m nastoupáno, na vrchol k v.n. 13,3 km 875 nastoupáno, index 11,07 - - http://www.gpsies.com/map.do?fileId...
Lysá hora ( z Papežova)8,3 km 720 m nastoupáno, index 11,85 - http://www.gpsies.com/map.do?fileId...
Když to shrnu, nejtěžší je Lysá hora, ale Dlouhé stráně jsou delší, Praděd se s těmito kopce nemůže rovnat
Praděd má z Jeseníku převýšení skoro 1100m (v Jeseníku jsi těsně přes 400m, pradět má téměř 1500m). Praděd je jediné stoupání v ČR s převýšením přes 1000m. Proč by se tedy s těmi dalšími nemohl srovnávat?
Praděd jsem letos jel při té vyjížďce s Dlouhými stráněmi dohromady. Byl o mnoho tříd těžší a to jak kvůli většímu převýšení (jeli jsme to od Jeseníku), tak hlavně kvůli tomu, že jsme jeli výjezd z větší části terénem. A Dlouhé stráně po asfaltu, to byla opravdu pohodička, zcela nejlehčí úsek celé trasy.
Letos jsme byli v Jeseníkách zase na celých 15 dní. A Dlouhé stráně byl úplně nejlehčí výjezd, co jsem tam jel a to o výrazně. To je dané tím, že jsme jezdili terény a v terénu tam bylo těžší úplně všechno, i když některé byly s menším převýšením.
Lysou jsem jel vícekrát, buď po asfaltu od přehrady a pak přes Bílý Kříž z části terénem (s prudkými úseky v terénu). Taky mnohem náročnější než Dlouhé stráně, které jsem jel od Koutů. Ta Lysá měla jak vyšší převýšení od přehrady než DS od Koutů, ale hlavně DS jsem jel celé v základní vytrvalosti (tedy pohodička, klídeček).
Na Lysou jsou hlavně i po tom asfaltu od přehrady z v první třetině prudké úseky přes 16%, kde už jsem neudržel základní vytrvalost a musel jsem trochu máknout.
A ještě doplním, že narozdíl od DS, které jsem jel na pohodu celý kopec, tak některé jiné výjezdy jsem v Jeseníkách nedal celé vůbec.
A v tom již zmiňovaném výjezdu po červené z Rejvízu směrem na Zlatý Chlum, tak v tom těžkém závěru, který jsem letos poprvé vyjel, tak tam jsem málem chcípnul (pár metrů před koncem už jsem myslel, že budu z kola slezen).
No to ale počítáš z Jeseníku, než se dostaneš na DS to je nějaký kilometr. Jak jsi psal jel jsi to z Kout, což je o hodně lehčí jak z Loučné. Já jezdím Praděd několikrát ročně a veř mi, že DS (z Loučné)jsou těžší. Samozřejmě také je rozdíl jestli jedeš po asfaltu nebo terénem. Letos jsem jel trasu z Krnova přes Skřítek na DS, Červenohorské sedlo, Videlské sedlo, - http://www.gpsies.com/map.do?fileId...
Jednou jsme na DS narazili na Padrnose, jak ještě trénoval na Tour. Jel DS 2x za sebou, říkal, že ještě jeden kopec (myslím v Krkonoších), kde se dá trénovat na Tour. Potřeboval jednak prudký, ale hlavně dlouhý kopec ( je u nás hodně prudkých kopců, ale jsou bohužel krátké)
Na Tour se tu trénuje blbě. Tour má z těch tří největších závodů nejmírnější stoupání, ale zato nejdelší. To se tu pak hledá blbě.
Proto taky mám raději stoupání na Vueltě a Giru, tam v těch superprudkých pasážíš je to pro diváky (tedy minimálně pro mě) mnohem zajímavější.
Třeba letošní trasa Vuelty, to byla paráda. Bohužel účast na Vueltě oproti Tour je o třídu slabší, což tomu trochu chybí.
Na Praděd jezdíváme z Kout a přijde mi to taky dost náročné, prakticky se jede po zpevněné cestě až na Švýcárnu, teprve pak je asfalt na Praděd. Z Loučné na DS je to možná těžší, ale jede se po asfaltu. Občas jezdíme i přes Fandovu myslivnu, ale to je spíš taková lahůdka, že se v jeden den vyjede 2x na DS. Nebo cesta na Smrk je taky dost náročná. Z Lipové Lázní se dá jet stále lesem po zpevněné cestě až na Smrk. Z Petříkova je to možná ještě víc náročnější, cesta byla loni dost poničená od lesáků, tak je lepší jet na Petříkov s kopce.
Letos jsme jeli jednou Smrk všichni dohromady (další Smrk byla červená směrem na Kraličák, tam by vozík už nemohl, tedy kousek ze Smrku to ještě červená není), což znamenalo i jeden vozík s dítětem (tedy až na ten poslední krátký úsek po žluté, kdy je tam už více terén, tam vozík nejel). A ještě to byl velký těžký vozík a 4,5 leté dítě (tedy už pěkně těžké)
Jeli jsme to tedy tím asfaltovým výjezdem (kvůli vozíku). Ale i tak s vozíkem si kamarád pěkně máknul, hned na začátku na pivní bar je to slušně prudké na táhnutí vozíku. A pak ten poslední úsek po šotolině (než to uhne na ten poslední terénnější závěr), ten je taky prudší + šotolina.
Ten vozík jsem mu tam opravdu nezáviděl. A to ani ve sjezdu k vodopádám Stříbrného potoka po té šotolině.
To jsi jel na silničce? Ptám se proto, že vidím, že z DS jsi sjížděl dolu až ke Koutům. A od spodní nádrže se dá projet směrem na Červenohorské sedlo po pěkné široké cestě.
Jestli to jezdíš všechno na silničce a nemáš tam moc lehké převody, tak je to samozřejmě hned všechno obtížnější.
A ten Praděd záleží kudy pojedeš. Já ho třeba nikdy ještě nejel z Jeseníka po té hlavní (jezdíme vždy do Horní Lipové, abychom to měli strategicky blízko na zajímavé věci, tedy jak na Rychebky, tak Smrk a hřebeny z něj, tak na Šerák, Praděd, tak Rejvíz a červený hřeben do Jeseníku - moje oblíbená trasa), po které bude opravdu lehký. Ale tam je provoz a tam by mi nikdo nedostal. A většina jiných výjezdů má dost prudkých úseků, zvlášť když se to vezme neasfaltovou variantou.
A na Dlouhé stráně se nám do okruhu nehodila žádná cesta terénem, proto se tenhle úsek jel po asfaltu a proto byl tak lehký. Ono vůbec ze strany Koutů se tam moc terénem nedá. Trochu se dá, jeli jsme do Koutů dolu z Dlouhých strání převážně terénem se zajímavým z závěrem (na cykloserveru trasa 6156 ten tečkovaný úsek označený vykřičníky). A z DS jsme to švihli pod úpatím Mravenečníku.
Tohle bych ale nahoru jako trasu nevybral, ten začátek z Koutů bych směrem nahoru celý tlačil.
jj, to bylo na silničce, mám tam compact. Jinak je také samozřejmě rozdíl na jakém kole to jedeš. Ten Praděd jsem myslel, že jsi jel od Ovčárny
Praděd jezdím různě. Vždy ale přes Filipovice, pak po žluté značce nebo někde lehce v pravo od žluté nebo vlevo od žluté, cest a možností je tam více a pokaždé to jedu trošku jinak.
Úplně celé po žluté to nejde, ten prudký náročnější úsek k rozscestí Pod skalami Jeřábu směrem nahoru opravdu nejde.
A z Červenohorského sedla pak vždy po modré a většinou celé po modré. Tím myslím včetně úseku nad Petrovkou-Kamzík, ten je směrem nahoru slušně výživný. A pak na Švýcárnu a po červené.
A vždy jsem vše v Jeseníkách jel pouze na biku a to vždy na fullu. Silničku jsem tam nikdy neměl. Taky mi DS až tak nelákaly, ale domluvili jsme se, že jednou je tedy dáme, ať si je můžeme odškrtnout za účast :-)
jo cest je tu hodně, jel jsi už třeba z Pradědu na DS na biku?
To jsem nejel, tam jsme netušili kudy se smí nebo nesmí a co je z toho ještě sjízdné a co ne a chtěli jsme si ty DS stráně i vyjet, abych viděl jaký to je kopec.
Třeba jestli se dá přímo po modré značce?
Jinak jak bydlíme v Horní Lipové, tak ty okruhy přes Praděd jsou docela dlouhé, když z Koutů je to směrem na Ramzovou taky ještě slušně kopcovité.
Takže na Praděd se nejezdí tolik, stejně Smrk a hřebeny z něj, Rychlebky a červená z Rejvízu, to máme všichni v partě raději. A když něco z toho hlavního hřebene, tak jezdímě hlavně Šerák, tam jsou dolu taky super sjezdy.
jo tak ty bydlíš z druhé strany Jeseníků... Na tu trasu jsem se ptal protože to málokdo jel a asi tam bude nějaký zádrhel na trase :)
Tak už jen dle těch vrstevnic to vypadá dost nesjízdně. A stejně to nic moc neřeší, když to vyjede těsně nad spodní nádrží přesně ve stejném místě co ústí ta pěkná cesta, která odbočuje těsně pod Petrovkou.
Obě ty cesty jsou celé klesání. A když si představím, že ta okolo přes Švýcárnu a Petrovku je tak 3x delší a místy klesá taky slušně, tak ta po té modré když musí klesat 3x tak rychle...
Dlouhé Stráně, to není jenb výjezd po asfaltu kolem dolní nádrže nebo z Loučné, zkusili Jste to už z Vernířovic? Na Branku po asfaltu a pak zpevněná lesní cesta na Vyhlídku, do leva pod Homoly a následně doprava přes Jezernou a vyjedete u závory pood horní nádrží. Od mého domku je to deset km
Jel jste někdy někdo kopec u Šimanova na Šumavě (kousek od Sušice)? Viděla jsem ho zhora a běhal mi mráz po zádech - nechutnej sklon! Jezdil se jako součást silniční verze Krále Šumavy a většina účastníků ho šla pěšky. Nevím, jestli ho zařazují ještě teď.
Z těhle delších kopců pro mě nebyl nejnáročnější žádný. Když se jede kopec s velkým převýšením, tak vím, že nemám fyzicky na to, abych ho jel náročným výjezdem. A když se jede lehkým výjezdem, kde při pomalé jízdě jde po většinu kopce jet nízkou intenzitu, tak je to pohodička.
Lysou jsem jel nahoru dvakrát, jednou přes Bílý kříž, to bylo mírně náročnější, z Bílého Kříže na červené značce před výjezdem na asfaltu bylo pár prudkých náročných pasáží. Pak jsme už pokračovali po asfaltu.
A po druhé jsem to jel od přehrady po asfaltu v den kdy jsem byl zcela vyřízený po předchozích třech dnech ježdění, takže tím se stal ten výjezd náročnější a jel jsem ho pomalu jak zdechlina, ale pořád to celkem šlo, protože to bylo jen po asfaltu.
Dlouhé stráně jsou po asfaltu směrem od spodní nádrže vyloženě lehoučký výjezd, nejen, že tam je pěkný asfalt, ale je to ještě až na malý kousek hodně mírné. Tohle jsem jel letos v rámci nejdelší vyjížďky v Jeseníkách, co jsem tam jel a to směrem od Jeseníku na Praděd + Dlouhé stráně převážně mimo asfalt. Z Červenohorského sedla jsme sjeli ke spodní nádrži a pak pokračovali po asfaltu na Dlouhé straně. Tahle část trasy byla to nejlehčí a tam jsem si i docela při pomalém tempu odpočinul. Nejhorší ani nebyl ten počátek na Praděd, ale pak závěr z Koutů kolem Šeráku, kde jsme to jeli s hodně prudkými výjezdy v terénu (dalo se jet samozřejmě i jinak) a už jsem byl unavený z těch skoro 2000m nastoupaných předtím. Tahle vyjížďka, i když byla jednotlivými úseky (až na pár na tom konci) docela lehká, tak byla pro mě náročná tím jak se to nasčítalo.
Šerák pak je i nejsnažším výjezdem už mírně těžší, ale pořád se až na pár metrů k v poslední třetině na té šotolině dá jet pomalu v nízké intenzitě. Taky jsem ho vždy tenhle vjezd hodně flákal a jel pomalu, abych nahoře byl plný sil na sjezd po červené do Ramzové.
Tím snadným výjezdem jsem ho jel vícekrát, jednou jsem si ho tak trošku neplánovaně dal ale jinudy dle trasy v odkazu a to byl masakr. Ale těžko to hodnotit jako celkově nejnáročnější výjezd, když jsem v té poslední třetině šel většinu pěšky (na žluté už jsem to z části dal, ale zdaleka ne vše), to se pak nedá už považovat za výjezd a některé pasáže by tam nedal nikdo ani výrazně výkonnější co já.
http://data.mlok.net/gps/jeseniky/serak3.png
A tady profil k tomu výjezdu se zvýrazněnou nejpodařenější částí, která byla navíc v hodně špatně jetelém terénu, což s tím sklonem dohromady prostě nešlo
http://data.mlok.net/gps/jeseniky/profil2.PNG
Z Jeseníků mi přišlo náročné následující:
- závěr výjezdu z Rejvízu po červené směrem na Zlatý Chlum (už i ze začátku jsou tam prudší úseky), ten uplný závěr toho výjezdu, to je přesně hranice toho co dokážu vyjet, letos jsem to vyjel poprvé (jel jsem to už potřetí; pak jsme to jeli ještě o pár dní znovu více mokré a více mokré jsem tu už zase nedal) a to jen díky tom, že jsem jel na 2,4 NN, což mi umožnilo jet i v tom terénu ten výjezd pomaleji (na méně držících pláštích se to musí jet rychleji, jinak hrabeš a končíš)
- závěr výjezdu Rychlebek těsně před začátkem horního okruhu, tam jsem málem chcípnul i když to nebyl moc dlouhý úsek, ale dal jsem to
V Beskydech mi jednoznačně nejnáročnější z toho co jsem jel přišel hřeben Bílý Kříž->Bumbálka po červené. Tohle považuju za jednu z nejnáročnějších vyjížděk, co jsem jel. Taky z téhle trasy si držím asi svůj nejnižší průměr na vyjížďku :-)
Není tam žádný moc dlouhý výjezd, ale je to pořád nahoru dolu a hodně úseků je hodně prudkých, takže jsem tam dal svůj tepový rekord času strávaného nad ANP na vyjížďce. Jel jsem to dvakrát a jednou nedal asi 6 nebo 7 úseků, podruhé, když jsem byl více odpočatý a jelo se mi dobře, tak jsem nedal jen 2/3 výjezdu z Konečné (tohle je jeden z nejtěžších výjezdů, co jsem jel) a pak úplně poslední výjezd před Bumbálkou s hromadou volných šutrů
Z asfaltových výjezdů co jsem jel bych hodnotil jako nejtěžší výjezd na Tanvaldský Špičák, v závěru je tam ne tak krátký úsek, kde se jet nízká intenzita rozhodně nedá (tedy aspoň pro mě ne, jel jsem tam na 22/34 tepy nad ANP), hodnotím to o něco těžší než Čerchov po té prudké panelce (ten ale taky na neterén stojí za to).
Pak třeba červená z Božího Daru na Klínovec, ta byla taky slušně výživná.
Co je ale opravdu nejtěžší se těžko hodnotí. Ty nejnáročnější nikdy nebyly tak moc dlouhé.
Dále mi napadá jako poměrně náročný výjezd na Smrk, ten úplný závěr z asfaltky, která vede pod Nebeským žebříkem.
Ty Beskydy záleží na počasí,ale je pravdou že jsme to jeli šest hodin a měl sem toho docela dost.
Tak v Beskydech je to obtížné vždy v tom, že i když volíš ne příliš těžký výjezd, že se to nasčítá. Třeba když pojedeš Lysou, tak málokdy to je samotná Lysá.
Jinak Lysá byla pro mě taky docela náročná, ale ne výjezd, ale sjezd po žluté k přehradě. Nedal jsem ho taky celý bez šlápnutí.
To by byl masakr výjezd, jet Lysou po žluté od přehrady nahoru. A technicky příliš obtížné na jízdu nahoru by to bylo jen v části (hlavně ta horní část), takže technicky by se to i z velké části vyjet dalo.
Už ale jen když si představím tu úplně spodní část u přehrady, která je technicky už zcela primitivní, tam je hezká pěšinka bez šutrů nebo jiných náročnějších věcí, tak už to bych asi nehoru nedal.
Až v téhle pasáži ve sjezdu kamarád s v-čky bochnul duši od přehrátí od brždění.
Tos mi udělal radost, Špičák jsem vyjel někdy, když mi bylo asi 14, ještě na mém kole joko goodluck :-) Ale dost sem se kousnul a asi taky byl na vrcholu sil, horší byl pro mě nějakej následující kopec směrem k josefodolské přehradě či kam...
Čerchov byl letos a byl to taky pěkný hnus...
No ale ten kopec, co jsme jeli v dalších dnech, kamsi na oběd, to bylo fakt zlo :-D
Úsek mezi obcemi Jetřichovice - Cunkov 18% stoupání - pro ty kdo neznají je to v okrese Tábor hora Monínec - lyžařské středisk. na to že to nejsou ještě největší hory tak je to prudérní kopec pro Pražáka který má už 80km v sedle :-) a navíc došla v letním horku voda - naštěstí hodní lidé ve stavení hned za kopcem pohostili vodou z jejich studánky.. ta byla tak lahodná a ledová... ááááá :-D voda nad zlato :-D
DS jsou dlouhe,ale daji se na Jeseniky mam nejkrasnejsi vzpominky a rada se na kopce vracim.jesenicky Smrk je taky dobry kopec. Letos byl muj nejhorsi kopec z Perstejna na Chlebske,desivych 5 km a 12%,obcas je hrozny kopec i k domovu.
Zatím co jsem poznal, tak to je v Krkonoších z Pece pod Sněžkou na Výrovku, po cestě značené jako 1A, nebýt tam hladký asfalt, tak už by to snad ani nešlo vyjet, na šotolině by se asi kolo už protáčelo.
http://www.mapy.cz/#mm=TTtTcP@x=135994880@y...
Ano, píšu si: Pec nahoru na Výrovku. :-)))
Vřele doporučuji, skutečně prověří schopnosti, ale aby to bylo úplné a zážitek maximální, tak doporučuji vyjet ze Svobody nad Úpou a přes Janské Lázné (kolem kolonády) na Černou Horu, přejet k Pražské boudě, sjet do Pece, nabrat dech a vyjet na Výrovku.
Výrazně horší mi to přijde z Pece na Pražskou (po té prudší cestě). Na K70 to bývalo opravdu na chcípnutí.
Taky moc neoblibuju Špindl- Bufáč (strašně dlouhý).
Zajímavý je výjezd Špindl-Medvědín (po modré sjezdovce vede turistická značka).
Tak to mě teda tak hrozný nepřijde, ale taky je to celkem dobrý. Pak to chce ale nestavět a hned pelášit až na Černou.:-)
A kopec Špindl-Bufáč je sice dlouhej, ale je to celé v celkem rozumném a hlavně konstantním sklonu.
Kromě zmiňované Výrovky z Pece je moc pěkný kopeček od přechodu Lísková podle hranic zadem k Čerchovu. Na uvítanou nefalšovaná dvacítka, pak další tři hupy 11 - 13, zakončované jednou patnáctkou a dvakrát sedmnáctkou. Nastoupá se přes pětset.
Prima je taky závěr stoupání od Rudníku na Černou horu v Krkonoších, pod lanovkou.
Pěkně se taky šplhá z Rokytnice n.Jiz. na Rýžoviště a od Jilemnice na Jestřabí.
Jo a v Orlických jeden kratší zvedáček přes patnáct je ze Zdobnice do Kunčiny Vsi.
Všechno asfalt.
Skoda ze je rec jenom o CR, tady blizko v nemeckem Eifelu jsem videl taky pekny kus asfaltu :o) Daun- Gemuenden
Jak je libo :-) Venku obecně si tolik hlavu se sklonem nelámali a dost silniček bere kopec ztečí, bez serpentin. Pěknej kopec je na kraji Francie, Petit Ballon, nic šílenýho, ale ke konci kroužení potěšil... Glockner od jihu je taky výživnější, zvlášť na závěr po severní rozcvičce a kousek od něj z Wald im Pinzgau po staré okolo Krimmlu vede nahoru hodně vytrvalá sedmnáctka.
Ale asi největší peklíčko jsem viděl (bohužel nejel na kole) z Berchtesgadenu nahoru k Obersalzbergu. Tam se ale jet na kole pořádně nedá. Úzká silnička a šílenej provoz. Řidiči by dotyčnýho proklínali, až by za ním pálili spojku.
Jo a o výjezdu od polských Kowar přes Karpacz na naší Špindlerovku by mohl poreferovat Lelek.
Prima kopců je ale venku nepřeberně. To by asi chtělo svý téma, jinak se ty naše úplně ztratí :-)
Z Polska na Špindlerovku je dobrej, akorát jsem ho jel jen dolu.
Škoda, že tenkrát (nevím jak dnes) byl dost rozsekanej a jel jsem to ještě na HT.
K 80km/h to tam bylo okamžitě, ale pak jsem musel více brzdit, na HT v té rychlosti už to tam nebylo zrovna nejlepší.
A na tak rychlé rozjetí na takovou rychlost musí být sklon slušný, gpsku jsem ještě tenkrát neměl, tak tracklog a přesné údaje nemám.
Dolů jsem ho sjížděl 2 x a pak jem snad půl roku hledal odhodlání k vyjetí nahoru z Karpacze přes Borowici, přemluvil jsem se a bez zastavení až nahoru, chvílema to byla slušná dřina, ale stálo to za to :-)
Naštěstí tam není téměř žádný pohyb, tak se dá v klidu supět a občas i zakličkovat. A co tam potěšilo, že i těch pár lidí co to sjíždělo, tak mi všichni fandili.
Celé stoupání je 7,7 km s průměrným stoupáním 8, ale jsou tam slušně dlouhé úseky se stoupáním 11 až 18.
Nechci flekovat, ale tohle sem kdysi kdosi vyvěsil. Snad je to Itálie nebo Esterajch.
45 ? To už je skoro volnej pád... :-)
45% není 45° kopec :-) Ale takový držkopád jsem neviděl. Zatím nejhorší značka, kterou jsem míjel, byla 23 %, naštěstí jsme jeli dolů, i když s bagáží to také žádná výhra nebyla (http://www.cyklostranky.eu/nase-cesty/2002... U nás jsem podle sklonoměru naměřil podobný kopec po asfaltu na krátkém úseku (49°35'20.478"N, 16°20'12.014"E) při stoupání k rozhledně Horní les nedaleko v. n. Vír 1. Možná mi to ale kecalo.
To zajedem "zkontrolovat" :-))
Ono tam v okolí je vůbec dost pěkných krpálů. Kousek vedle se dá z Nedvědic pěkně šlapat jednou i druhou stranou do Chlébské. Z jedný strany tam ve finiši je cca 120m poctivý 18%, druhou cestou je "jen" 16%, ale za to slušná štreka. No a pak to pokračuje 11% dost přes kilák po rozbitým asfaltu. Je to tam žůžo.
A těch 45% jsem jako volný pád myslel ze srandy. Prostě v porovnání s běžnými kopci u nás :-)
JJ, výživných kopců je tam všude v okolí dostatek. :-)
Můžu doporučit prostor na pravým břehu Labe od Litoměřic po Děčín, slušná výživa. I když zmiňovaný sklony tam asi nebudou.
Tam mi to docela "vrtá hlavou", jestli se tam odvážit na silničce z Litvínova, abych se zase podíval trochu někam jinam.
Jen se chci raději vyhnout přívozu (jestli vůbec bude zrovna fungovat), tak se bojím jestli to není Litvínov-Litoměřice-Děčín-Litvínov (vzdálenost jsem zatím nepočítal) a ještě s těmi kopečky přecejen trochu moc ;-( ...
Na druhá straně z Děčína na Javory jsem už jel a také tam byly docela kopečky (ale hezké výhledy) a nebo je také pěkný kopeček z Ústí na Mírkov.
Mno tak jsem teď našel kratší trasu 117 km, ale přes Kostomlaty se mi nechce (kopců i potom asi bude až dost), takže raději na Most a Třebenice (bohužel tam nejvíc jezdí auta, ale kopců je asi nejméně), pak na Mlékojedy (je tam opravdu ten zřejmě nový most ještě před Litoměřicemi, co vidím na mapě na Seznamu?), pak Hlinná (nebo je to hezčí jinudy?), "jen" do Ústí asi přes Střekov a pak už kudykoliv do Litvínova?
Tak doufám, že nemám "velké oči" a pak nebudu kolo tlačit ještě 3 dny domů pěšky ;-)
(byl jsem nedávno 152km na Řípu, ale jeden neví, jestli tohle s těmi kopci nebude horší ...)
Tak jeď po Podkrušnohorský přes Dubí a Ústí na Krásný nebo Velký Březno - už si je pletu :-) - kolem Bukovky. To je skoro nejblíž. Nebo si udělat někde u toho prostoru LT - Úštěk - DC -UL základnu a procourat to tam.
Tou stranou to chci právě vzít zpátky, ale asi spíš jižněji, přes Chabařovice a Teplice, že tam je na zpáteční cestu přecejen méně kopečků, než přes Krupku a Dubí a jeden předem neví, jak mu to pojede a jestli navíc nebude na zpáteční cestě foukat proti, jak už to tak většinou bývá ;-) ...
Dnes hrozili deštěm, tak jsem raději jel jen na kratší výlet (a na konec zatím nepršelo a mohl jsem klidně dál, i když vypadá, že brzy pršet bude) a tak jsem to vzal po delší době přes Žim (nejezdil jsem tam, když dělali dálnici a teď už to projet šlo, i když z nekvalitní silnice je teď kus ještě horší spíš polňačky), tak jsem se jel kochat výhledem na ty kopce zatím alespoň od Dubického kostelíku, ale těžko něco odhadovat, za ty kopce od tamtud vidět není...
Tak jsem dnes ty kopečky nad Litoměřicemi konečně zkusil. V Miřejovicích byla jediná značka 14% a nevím, jestli některé další kopečky byly víc, ale neznám to tam, tak přiznávám, že jsem přes Hlinnou k Varhošti jel místy "zbaběle" i 7-8 km/h (bez zastavení) a dál už to docela šlo, jen tam byly na silnici trochu "tankodromy" (měl jsem strach, aby se mi neulomila navigace) a dolu k Ústí jak na potvoru zrovna "opravovali" (tedy ještě zhoršovali) silnici tekutým asfaltem a kamínky a z Ústí na Stadice také ;-(
http://www.bikemap.net/route/993056#
A co okolí Seiffenu, tam už to máš projetý? Vraceli jsme se vloni z dovolené od Klínovce po německé straně přes Olbernhau, Seiffen a Altenberg (autem). Byla tam spousta krásných a kvalitních "okresek" s minimálním provozem (a samozřejmě klidní řidiči).
Jinak to stoupání přes Javory, to je docela maso, stejně jako naproti z Těchlovic přes Babětín do Rychnova (z Rytířova ještě vede lesní asfaltka, místy horší povrch, přímo pod Bukovku - ale jsou tam taky kopečky...). Zato přes Zubrnice na Lovečkovice je to vyloženě pohodový výjezd.
Jo jo, "za kopečky" jezdím moc rád a hlavně dřív to byly zase "nové a neznámé trasy", ale i teď musím přiznat, že to tam často mají hezčí, než u nás, že se tam asi o tu krajinu a všechno víc starají. U Seifenu jsem byl v zimě na běžkách z Litvínova pěšky, měli lépe a častěji upravené stopy a neplacené parkoviště, tak jsem tam potom občas i parkoval, anebo jezdil na běžkách zkoumat okolí Seifenu z Klínů.
Na kole jezdím pře Olbernhau často třeba do Pockau, nebo Marienbergu (cestou byla někde zajímavá vápenka), dál okolo Saidy, Neuhausen, k Dippoldiswalde (hezky je i kolem Frauensteinu), anebo z druhé strany nahoru na Petrovice, Bad Gottleuba a po vrškách zpátky do Litvínova.
Nebo jsem nedávno jel přes Kláštereckou Jeseň na Měděnec a přes Černý Potok u Vejprt do Německa, tam měli pěknou výletní parní úzkokolejku, pak na Kálek a přes Novou ves dolů.
Jo jo, na Javory kopec, ale to jsem ještě byl odpočatý, jak to kolem Libouchce jelo místy s větrem v zádech úplně hladce často kolem 50 km/h a horší byly potom proti větru i nepatrné kopečky před Litvínovem :-)
Lovečkovice a okolí znám jen z auta (bohužel, rád bych to tam na kole projel...), kolem Bukovky jsem už také autem jel, přes ten Rychnov a pak tam někudy dolů - vypadalo to také na "slušný kopeček" ...
(na fotkách je ta německá vápenka cestou na Marienberk a Neuhausen kousek od Seifenu)
Pro mě je to NEJ stoupání každé, které aktuálně absolvuji, takže nářez to byl na Praděd, nářez to byl na Řevničák, nářez je Riegrák, když jedu ráno na kole do práce a nářez to byl i teď o srazu na Čerchov nebo na Velký Zvon, či kam jsme se to sápali vrcholit :o)))
Srovnává se tu nesrovnatelné.
Některý kopec je prudký, ale krátký, jiný je méně prudký, ale zase dlouhý,... některý je po asfaltu a jiný např. po šotolině. Nejvíc se mi líbí jak se na různých webech házejí ty procenta stoupání. Ono už 5% je pěknej kopec a jet např. 10 km do 10% kopce je už fakt síla. Když jsem viděl jaké mají profíci problémy s krátkými 20% úseky a amatéři to na diskuzích vyjíždějí jako by se nic nestalo...
Jinak Dlouhé Stráně mají z Loučné k Tetřeví chatě (větrníky) na 8 km 8,2 % stoupání, pak cesta na chvíli klesá, takže celkově má tento úsek na 13,3 km 6,9 % stoupání. A co je horší jet kopec který má 5 km, ale s 10 % stoupáním nebo kopec který má 13 km s 7 % stoupáním ???
Profíci mají problém s 20% úseky pouze v případě, že zvolí moc těžké převody. Tam je to masakr proto, jak to jedou rychle a jak těžké převody tam drtí.
Letos na Vueltě hned v některé z prvních etap, co byl dojezd v extra prudkém výjezdu v nějakém městečku, už si nepamatuju název.
A tam přímo online ukazovali sklon, vylétlo to tam až na 24%. Extra prudká pasáž mohla mít tak 150-200, nevím přesně.
A to bylo neuvěřitelný, co tam předvedli, jeli to ze sedla na těžší převod ve velkém tempu a ještě si tam navzájem nastupovali.
My turisté to jezdíme na úplně jiné převody a každý snad na kolo volí takové převody, aby mu v pohodě stačili.
A když máš bikové lehké převody, tak je 10% úplné nic, pokud to pojedeš v pomalém pohodovém tempu v nízké intenzitě.
20% už se nevyjíždí jako nic, ale na asfaltu to celkem s bikovými převody jde. Musíš brát v potaz, že turista to pojede třeba rychlostí 5-6km/h, profíci to letí rychlostí kolem 15km/h. Takže stačí předvést třetinový výkon co oni, což není tak hrozné.
A to srovnání co je horší dle sklonu a délky. To jsem si pro zajímavost letos srovnával při výjezdu na Šerák.
Držel jsem celý kopec stejné pohodové tempo (dle tepáku) a měřil jsem v jak prudkém úseku jak rychle stoupám. Tedy kolik nastoupám metrů za stejný čas při stejné intenzitě.
A ono to bylo úplně jedno, jaký byl sklon. Jak jsem byl všude schopen držet dle tepů stejné pohodové tempo, tak jsem při rozmezí sklonu 7-15% (co se tam vyskytuje) nastoupal za stejný čas metrů stejně. Mírně to kleslo pouze po změně povrchu z asfaltu na šotolinu.
A konkrétně při tom pohodovém pomalém tempu jsem držel 550-600m nastoupaných za hodinu.
Z mojeho pohledu je to tedy zcela jednoduché. Kopec ve kterém lze držet základní vytrvalost po celou dobu je vždy lehký pokud nebude extrémně dlouhý (a takové v ČR nejsou) a náročnost je pořád stejná ať je to delší s menším sklonem nebo kratší s větším pokud se nastoupá stejně metrůu. V obou případech to pojedu stejnou dobu při stejné +- stejné intenzitě jízdy.
Tedy i ten nejdelší kopec v ČR, pokud nemá prudké úseky, tak lze vyjet za hodně pod dvě hodiny pohodovým tempem.
A 2h pohodovým tempem není nic náročného. Samozřejmě když na dané vyjížďce toho bude k tomu více, tak se to nasčítá a náročné to být už může.
A samotný jeden kopec může být těžší pouze v případě, že tam jsou prudší úseky, kde nelze držet základní vytrvalost a jde to do vyšších intenzit. A čím více takových úseků a čím vyšší intenzita v nich, tím těžší kopec. V extrému pak může být těžký i krátký kopec, protože při tepech pár tepů pod maximálkou (tedy kopec na hranici toho, co zvládnu), tak se lze oddělat i po pár minutách jízdy.
A proč by se po asfaltu nedalo těch 20%? Vzpomínám si na výjezd na Kralický Sněžník z Poslka z Jodlowa. Hned na začátku je tam horší šotolinová cesta, která má souvisle 3km 16-17%. Tohle už náročně pro mě opravdu bylo. Na asfaltu by to ještě bylo celkem pohoda, ale ten povrch to dělal značně náročnější.
A když jsem viděl kamaráda vyjet v Beskydech na hřebenu Bílý Kříž -> Bumbálka na červené značce úsek z Konečné, tak to jsem teprve nechápal. Já jsem chcípnul někde ve 1/3.
Je tam asi 800m dlouhý úsek, který má celý kolem 20% stoupání. K tomu jsou tam šutry, ne extrémní, ale dostatečné na to, že je třeba to celé jet rychleji nebo každou chvíli na nějaký aspoň zrychlit. Tedy nelze to jet pomalu na nejlehčí převod.
Výjezd z Konečné jsem letos (opětovně) zkoušel, ale fakt se to nedalo. Bylo to mokré. Hodně mokré; chcalo tam den a půl, přestalo asi tak dvě hodiny před tím, než jsem do toho najel. Za sucha by to MOŽNÁ vyjet šlo...
To je pravda. Pro mně je nejtěžší výjezd od penzionu Pohoda k našemu baráku.
Krutý začátek po panelové cestě, náročná pěšinka na Šťouračovu, serpentiny po chodníku k zastávce šaliny, a pak polňačka podél zahrádek k nám.
Mají tam čtyři druhy piva, posledně jsem tam dal utopence, tvarůžkový chléb a naložený hermelín, asi šest třináctek (tj. celkové stoupání 78°), a v těch serpentýnách jsem to položil.
Trochu off topic... neexistuje nějaký koeficient, kterým by se dala dohodnotit váha jezdce ( handicap:)a tím srovnat ty nehorázné rozdíly ve výjezdech ?
Ono se to tou nad-váhou v technických sjezdech nevyrovná ani náhodou.
Nám , na konci sezony po celoroční dřině těsným docentům , by to obrovsky zvedlo sebevědomí :-D
Hlavně na jaře...
A není koeficient jako koeficient. Při stejné výšce a váze to jinak vychází se svaly a jinak se sádlem :-)
Po celoroční dřině snad už sádlo nemůže bejt. A už vůbec ne SÁDLO... :-)
Bohužel, pupek...
Když jsem kdysi začínal jezdit, měl jsem 115-117kilo ... shodil jsem to na cca 99-105 (podzim jaro) a je v tom samozřejmě i to, že mám teď stehna bez sádla, čili jsem možná sundal 20 kilo špeku a tak 5 kilo svalů nabral... netuším..
A hloub to nejde, jak nasadím dietu, tak neujedu ani 30 kiláku ..... a to poslední roky dělám tak 7000 ročně .... asi abych se mohl dobře najíst :-D
Tady máš kalkulátor výkon/rychlost, kde můžeš laborovat s hmotností jezdce a porovnávat :o)
http://www.nahoru.net/kalkulatory.html
Ruprechticky Spicak po cervene z vychodu a tesne pred tim jeste jedno kratke horsi. 5 kroku, brzdy + oddych, 5 kroku, brzdy + oddych, ...
Bylo to za prvnich extremne teplych dni tohoto roku. Na cca 10 km jsem vypotreboval 4 l vody (piti + polevani se).
Lehokolo + cca 10 kg bagaze v brasnach + 4 l vody.
Nej stoupání jsem si ted´ o víkendu na ležáku projel z Rožmitálu do Brdů, Jsem už leta nebyl tak splavenej a zadejchanej. Ti dva mí kolegáčci jeli co noha nohu mine absolutně odpočatí na klasice. Poprvé jsem někomu záviděl klasiku. Letos jsme toho nenajel ani prda a ještě mám zkrácenou šlachu na levé noze po měsíční rehabilitaci a ta noha mě mrcha úplně svědí i bolí současně. Snažil jsem se to nedávat najevo, abych nebyl za úplnou padavku, ale raději jsem si klidně sesed a tlačil, než bych to dřel. Doufám, že přes zimu si ta noha odpočne a po jaru ji dostanu konečně opět do formy i díky předepsanému cvičení - zlobí mě už skoro rok - potvora. Převýšení podle GPS na nějakých 4 -5 km bylo 250 m a furt do kopce táhle a táhle. Budete se možná smát, že je to prdlačka, ale s tou polochromou pařátou jsem nakonec najel 40 km v Brdech. Ovšem večer po návratu jsem byl rád, že jsem na té noze vydržel aspoň postát při čistění zubů. :-ú Ale bylo tam krásně - nádherné babí leto a na Padrt´ské rybníky se musím přístí rok vrátit s rodinou, aby tu krásu také viděli. Mohu všem doporučit.;-)
Osobne doporucuji cervenou znacku (zaver po modre) na Milesovku z Milesova. Krasne stoupani. Chce to jet rano, kdyz jeste nechodej lidi.
Tos vyjel až na vrchol? Já skončil v místě, kde červená pokračuje po spádnici doleva. A odtamtud jsem tím lesním tunelem tlačil dvě kola, protože třináctiletej synek se rozzuřil, kudy že ho to vedu. Byla to výživa i tak, ale stejně bych to nedal.
Az na jedno misto s kamennym prahem to technicky slo. Jen to obcas chtelo prestavku na vydejchani, protoze jsem to nebyl schopnej udejchat.
Mám dojem, že těch prahů je tam víc, ale mám asi velký voči a je to skoro deset let. Zato nás ale osádka stanice pustila na rozhlednu, i když jsme tam byli jediní. A ten sjezd po modrý do Černčic taky není k zahození.
Kdyz jsem prvne zkousel vyjet na Milesovku tak jsem zkousel po modry od Velemina, protoze mi to prislo nejmirnejsi. Uplnej konec jsem, ale dost dlouho tlacil. Letos jsem zvolil tu cervenou a to docela slo, az na ten prah a na to udejchani. V kuse bych to nedal ani nahodou. Peknej je vyjezd na nedaleky Lovos po modry z Oparna, ale to je opravdu projizdka v sedle az k hospode. Zadnej hardcore. :o))
Teď otevřeli cyklotrasu z Pomezek na Jelenku. Ke konci to je síla.
Oficielní otevření stezky má být 11.6., ale nějak tomu moc nerozumím, protože to je naprosto volně přístupná cesta po asfaltce, kde je jenom zákaz vjezdu motorovým vozidlům. Zřejmě teprv teď k té turistické žluté domalují cyklo značky, ale teď 4.6. tam ještě nic nebylo.
Ale je fakt, že něco tak šíleného jsem snad ještě nejel. Od rozcestí Pod Jelenkou až k chatě Jelenka by to mělo být 248 výškových metrů na 1.710 metrech, takže průměr stoupání je 14,5 % a stojí to dost sil to v kuse vyšlápnout.
Je to sporné,záleží kolik je najeto před stoupáním.
Každopádně mi stačí CS 1A z Harrachova do Žacleře,na mísečky ještě dobrý,sv.Petr dá se,ale výšlap z Pece p.Sněžkou směr Pomezky,nadoraz.
Když to beru bez žádného nájezdu,tak je slušný cvičák na Luční boudu tzv. ,,krakonošovi schody" :-)
Pověsil jsem tříkolku pod strop a konečně mám čas na zpracování vídeí. Zde je jedno se stoupání na Šerák:
http://www.youtube.com/watch?v=mwYUHRTsV-c
moc hezké, nahoru jsi jel od Peňáze? a dolů přes Obří skály nebo po té kamenité cestě na Čerňavu, taky chybí výjezd k lesnímu baru to bylo v jednom dni? docela slušný výkon, gratuluji.
Start byl v Ostružné po hlavní přes Jeseník do Bělé pod Pradědem a tam jsem odbočil nahoru na Šeráka a tou samou cestou zpět, jen jsem se stavil cestou ještě v Horní Lipové v lesním baru na jedno pivko a pak nazpět do Ostružné. Byl jsem v Ostružné týden a navštívil jsem taky Paprsek a pod ty skály jsem si z Ramzové taky zajel. Počasí, jak je patrno z videa mi přálo, tak jsem jezdil po okolí od rána do večera, celý týden. Moc se mi to líbilo, manželce už tak ne.