reklama

Zaostřeno na AGang

Design koncept AGang vstoupí již do své třetí sezóny. Za první dva roky své existence si získal početnou zákaznickou základnu a zaplňuje díru na trhu v oblasti designových kol. Nyní je čas posunout se opět o rok dál. V následujícím rozhovoru vám přiblížíme jeho strukturu a odlišnosti od ostatních značek jízdních kol a neopomeneme ani novinky pro rok 2012.

Foto: Universe Agency

Na třetí modelovou řadu značky AGang jsme se zeptali člověka, který má tuto značku na starosti - produktového managera Járy „Spacemana" Spěšného.

Co je AGang?

Spolehlivá česká značka s vybranou kolekcí modelů kol všech kategorií od dětských po freeridová. Kola jsou vesměs tvořena tak, aby byl velmi dobrý poměr kvalita/cena s vel­kým důrazem na konstrukční řešení a technickou specifikaci pro náročného tuzemského spotřebitele. Jsou zde zřetelné specifikační odlišnosti od ostatních konvenčních značek na trhu (např. 20 rychlostní převody, evoluční planetové převodovky, vlastní systém odpružení, atd…). Kola jsou po stránce geometrií rámů a volby komponentů tvořena stejně jako kola jiných značek a to jako nástroj pro trávení volného času.

AGang je a bude unikátním funkčním a designovým solitérem, který vždy bude představovat naše pojetí chápání funkčnosti a stylu jízdního kola. Razíme vlastní cesty výroby kol a příslušenství a jejich prezentace.

Proč AGang vznikl?

Je to další správný krok, který bylo zapotřebí udělat, aby to, co se do teď pod značkou Author budovalo, dostalo ještě větší smysl. Ta myšlenka nové značky tady byla dlouho, ale trvalo to, než se mohla nahlas vyslovit a dostat reálnou podobu. Bylo zapotřebí spoustu věcí pochopit, získat zkušenosti a potkat ty správné lidi.


Foto: Universe Agency

Jak je tvořen AGang?

AGang má 3 konstrukční roviny – užitnou, komponentovou a designovou. V principu je kolekce pro rok 2012 rozdě­lena do 11 modelových řad. Každá řada je přesně stavěna na základě specifických požadavků na jízdní vlastnosti, vybavení a design každého konkrétního kola. Mnohé komponenty a díly jsou vlastní konstrukce.

Jaká originální technická řešení má AGang?

AGang představil v roce 2011 své vlastní konstrukční řešení zavěšení zadního kola u celood­pružených kol s označením Dri­ve Link Pivot®. Ten pracuje na principu čtyř-čepového mechanismu s originálním řešením umístění čepu zadní stavby nad osu zadního kola. Jedna se o historicky první české konstrukční řešení zavěšení zadního kola tímto způsobem, které bylo zároveň kompletně vyvinuto a navrženo v Čechách inženýrem Zdeňkem Urbanem.

Systém Drive Link Pivot® byl také použit na prototypu sjez­dového speciálu Ninja DH, který byl postaven za účelem otestování skvělých vlastností tohoto zavěšení zadního kola. Ninja DH je doslova skloubením těch nejvyšších technologií zas­toupených jak značkou AGang, tak i světovými výrobci komponentů. Váha kompletního kola Ninja DH včetně pedálů je neuvěřitelných 15,15 kg.


Foto: Universe Agency

Jaká kola AGang nabízí?

AGang nabízí kola pro freeride (Ninja), enduro (Cult), miss enduro (Trinity), xc trail (Gangsta), xc trail 29" (Gangsta 29), miss xc trail (Nikita), city (Sincity), freestyle bmx (Pimp), freestyle mtb (Exe) a dětská kola (Capo / Angel/ Big Boss). V nabídce jsou kola specificky pánská, dámská a unisex. Každá modelová řada má jednotný název, který je dle cenové úrovně označen číslovkou. Čím vyšší číslo tím dražší model.

S jakými sportovci AGang spolupracuje a proč?

AGang má svůj vlastní tovární team, jehož členy jsou světově uznávaní sportovci se zaměřením na extrémní disciplíny (Damjan Siriški – freestyle mtb, Petr Kraus – freestyle mtb, Jeny Valenta – freestyle bmx a Ondra Šléz – freestyle bmx). Stejně jako automobilky testují prostřednictvím formule F1 nebo Rallye závodů, aby vyzkoušeli nové materiály a technická řešení do budoucna, tak i AGang klade velký důraz na testování v nejvyšších formách extrémní cyklistiky. Tovární jezdci jsou tak nezbytnou součástí vývoje.Dennodenně posouvají hranice ježdění na kole a tím neustále zvyšují nároky na používaný materiál a konstrukční řešení. Veškeré poznatky, které od jezdců získáváme, jsou detailně konzultovány a vyhodnoceny s ohledem na možné využití v sériové výrobě jednotlivých modelových řad. Každý z našich jezdců tak přímo ovlivňuje výrobní technologiekon­strukční postupy a geometrie rámů všech modelových řad a je garancí adekvátního průběhu testování.


Foto: Universe Agency

Komu je AGang určen?

Již minuly doby, kdy různé věkové skupiny lidí měly svoje způsoby oblékání, komunikace a rozdílné formy trávení volného času. Dnes se nikdo nepodivuje nad účastí 60letých na vystoupeních rockových kapel, nad návštěvou mladých lidí na koncertech vážné hudby či jazzu.

Máme na věku nezávislé chápání světa okolo nás. Snaha o jedinečné či konzumní prožívání života nemá věkové limity a omezení -AGang je tu pro všechny.

Kde mohu AGang zakoupit?

Značka AGang má stejnou distribuční síť jako Author, tedy více než 300 prodejců po celé České republice i zas­toupení v zahraničí.

Jejich seznam naleznete na www.agang.eu.

Fotogalerie

Universe Agency (PR), 20.07.2012
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

 ()
Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle období ráda. Fyzička je zpět, člověk něco málo pohubl, cítí se skvěle a každý kopec vyjede jako nic... Ale ouha, místo toho ho pobolívá břicho, a... no však to znáte. Tolik já a děti, my na…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

 ()
Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy si tady odložím další kousek svých cestovních deníků... Tak tenhle cíl zrál už docela dlouho. Už ani vlastně nevím jak k tomu došlo, ale jednoho dne sedím s Radkem na pivě, koukáme do mapy.cz…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

 ()
Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11 kilometrů a klesli do 2700 metrů. Kolem uhelného dolu nocleh možný nebyl, nenašli jsme žádné rovné místo a navíc vše bylo pokryto vrstvičkou šedého prachu. A ani mezi zaparkovanými…
Peggy | 02.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 7. část

 ()
Sonkol, zázraky na počkání nebo do tří dnů Kratičké intermezzo - které se přihodilo úplnou náhodou, přesně mezi psaním 6. a 7. části Miluji takové ty nádražní či vesnické knihovničky, kde se lidi zbavují starých knih. Většinou to bývají nějaké blbosti, ale už jsem v nich párkrát narazila na…
Peggy | 26.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 6. část

 ()
Naše první třítisícovka Slibovali jim ráj na zemi a místo toho je čekala jen pustá step. Tak zní úvod příběhu bratrské pomoci zhruba tisícovky Čechů a Slováků, kteří se v letech 1925-32 vydali pomoci budovat Kyrgyzskou socialistickou republiku, tehdy už jako součást Sovětského svazu, v rámci…
Peggy | 20.05.2024

O čem se mluví:

Technické rady Jaký materiál brzdových destiček zvolit? dnes v 13:23
Cestování na kole Co vás zaujalo 279 dnes v 12:50
Štafeta NaKole.cz Štafeta Via Czechia centrál 2024 dnes v 10:03
Cestování na kole nabídka nebankovní půjčky dnes v 03:26
Ostatní – cyklo Jaké to bylo? - 148 včera v 22:32
NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 včera v 22:28
Elektrokola SAVA Deck 9.1 - motor Shengyi CMT03 včera v 18:24
NEcyklo Co vás vytočilo 153 včera v 17:01
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

473 cyklistů (8 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11…
Peggy | 02.06.2024