Dorazil kolík a tak že jsem vyrazil.
Dostat se do nejvýchodnějšího bodu České republiky není vůbec jednoduché, neboť je třeba nejdříve najít nějakou vhodnou přibližku, odkud se k vlastnímu bodu dostat. Možnosti jsou více méně jen dvě, první z Jablunkova a přes Bukovec a druhá z Mostů u Jablunkova přes Hrčavu.
Původní návrh cyklotrasy se mi příliš nezamlouval protože to znamenalo z Jablunkova dorazit na Bukovec a odtud k východnímu bodu a pak se znovu vracet zpátky zpět na Jablunkov a dále na Horní Lomnou. Navíc když se člověk podívá kudy je vedena cyklotrasa tak je zřejmé že je hodně vzdálená od vlastní turistické trasy. Tak jsem si dovolil udělat lehkou korekci (viz mapka) a s ohledem na znalost místních poměrů se více držet turistické trasy.
Prodrat se s kolem až ke startu je docela krkolomné.
Postupové body hřebenem Gírové.
Vlakem jsem se dopravil do stanice Návsi a odtud již kolmo směrem na Bukovinu. Pokračovat dále po turistické trase přes Gírovou se jevila velmi optimisticky, leč v poslední fázi pod Gírovou začne typicky beskydská lesní cesta byť dostatečně široká. Povrch je tvořen převážně kamenivem frakce 30 až malá kočičí hlava a stoupání se ustálí na 10 až 14% Takže nakonec to dopadlo ta, že bylo nutno sesednout a potlačit. Sjezd dolů po červené na Mosty u Jablunkova byl rovněž docela dobrodružný, protože značka je vedena po širokém travnatém svahu který byl dokonale podmáčen takže kolo se chovalo víceméně jako neřízené saně
Původní záměr nabalit kolo a vyrazit z východního bodu formou puťáku směrem na západ a absolvovat 11. a 12. etapu najednou jsem po zralé úvaze opustil. V rámci jednodenního výletu jsem tady projel po turistické trase úsek východní bod - Mosty u Jablunkova Tím jsem si vytvořil předpoklad pro rozumné pokračování dle původního záměru formou puťáku.
Předpověď na sobotu a neděli dávala naději že dva dny bude sluníčko a teplo a bez deště a tak nastal čas posunout Nakolík zase o kousek dál směrem na západ. Do výbavy bylo nutno zařadit věci na přespání a v sobotu ráno jsem se přesunul do bodu kde jsem 12 etapu naposledy přerušil, tedy do Mostu u Jablunkova. V Mostech jsem zhruba v 8:00 ráno a je třeba nastoupat na hlavní hřeben Beskyd což znamená na 9,3 km nastoupat 423 m.
Stoupání začíná de facto vysednutím z vlaku. Pozitivum je že cesta je až na hřeben asfaltová, a skýtá krásné výhledy směrem na Slovensko, což tedy bohužel s ohledem na písek ze Sahary se nekonalo.
Z hřebene se střemhlavě spouštím na druhou stranu, na lesácký travers, který pak bohu žel klesá na Horní Lomnou a pak opět stoupá ruznýma propojkama na Bílý kříž. Celý tento úsek je typická lesácká cesta tedy žáden asfalt, ale povrch různé kvality.
Sedlo Bumbálka odděluje Česko a Slovensko a v současné době je hlavně rájem motorkářů, kteří si užívají serpentýny na slovenské straně. A protože v tomto bodě vlastně ukončuji kompletaci 12 etapy, tak přehazuji Nakolíka z levé brašny do pravé , a zahajuji 11. etapu. Dalším postupovým bodem je sedlo Čarťák (Soláň). Leč nejde to tak snadno, jak by si člověk přál - viz foto. Hlavní zásada je, zvolit vhodný převod, vhodnou trasu a hlavně nesesedat, protože je v tom bahně až po kotníky
Ač najetých kilometrů není mnoho, tak den se chýli ke konci , a je třeba najít místo kde složit hlavu. Vichr na hřebenu má ještě větší sílu než dole, a tak je docela problém najít místečko, kde to aspoň trochu bude za větrem. Nakonec jsem to dobojoval na Vsackou Tanečnici, kde jsem využil vyvráceného starého přístřešku, který jsem využil jako zástěnu před vichrem.
Ještě trocha bahna a kamení, pak už turistická chata Vsacký Cáb a tím pádem dlouho vyhlížený asfalt. Ve Vsetíně vyhodnocuji, že vítr má tentokrát pro mě ten správný směr, a s ohromnou podporou větru v zádech opouštím Via Czechia a přes Valašské Meziříčí, Hustopeče nad Bečvou, mířím k domovu.
Pokračování příště.
Zítra pokračuje opravdu Nakolíková štafeta dále směrem na západ dokončením 11.etapy ze Vsetína do Napajedel.
V sobotu je v Napajedlích fyzická předávka Nakolíku z ručky do ručky a pak dle možností a schopností bude pokračovat 10. etapou.
Na to, že máme teprve začátek dubna, je to celkem slušný posun.
Skutečně najeté km a nastoupané metry v těchto dvou etapách budou zveřejněny po dojetí.
Na přání Arnošta, je do Nakolíku vložen evidenční list účastníků.
V pátek nastal čas dokončit chybějící část 11. etapy. Základem bylo se dopravit do Vsetína, což s je pro mě s jedním přestupem a díky Českým drahám s nervy, zda relativně dlouhý čas na přestup bude stačit. A aby toho nebylo málo, tak u druhého vlaku vyskočila hláška, že v celém úseku je výluka a platí výlukový jízdní řád.
Nic méně nakonec bylo na přestup komfortních 5 minut a Nakolík mohl vyrazit. No a jak jinak v této hornaté krajině, tak hned 5 km do kopce na hřeben Hostýnských vrchů.
Když mě Jarda lehce varoval, že je tam vše fest podmáčené, tak jsem si v duchu říkal, že s ohledem na to, co už jsem absolvoval v Beskydech mě nemůže nic překvapit. Byl jsem velmi brzy vyveden z omylu. Zvláště hluboká orba v délce 60-100m v celém profilu cesty byla dosti složitým oříškem.
Sobota, Otrokovické nádraží a Nakolík jde opravdu z ručky do ručky.
Všem dalším účastníkům přeji šťastnou cestu !
Budu rád, když bude toto vlákno dále pokračovat zážitky štafetářů.
Celková rekapitulace trasy "nejvýchodnější bod - Napajedla" pro Arnošta, oproštěna od různého balastu příjezdů a odjezdů.
1) https://mapy.cz/s/mudepofeje
2) https://mapy.cz/s/konovudazu
3) https://mapy.cz/s/kolofekova
4) https://mapy.cz/s/ludahefona
Snad můžu pokračovat ve tvém vlákně o slastech a strastech štafety.
Dnes dopoledne jsem převzal Nákolík od Kotka v Otrokovicích před nádražím s vyrazil na svoji část štafety.
Nejdřív po cyklostezce do Starého Města u UH. a pak dál na Velehrad. Po nezbytném fotu a obědě to začalo. Masakr nazvaný Chřiby. Protože místní půda je jílovitá a po deštích nasáklá vodou, tak jen co se cesta zvedla, začalo zadní kolo hrabat. Takže nezbylo než tlačit. K tomu dost cest vylepšených lesáky - takže spíš nosit. :-(
Při jednom sjezdíku se mi podařilo zapíchnout přední kolo do rigolu s bahnem, a už jsem letěl. Jak jsem měl tretry a pedály obalené blátem, tak nešlo vycvaknout. A už jsem se válel v bahně, nevycvaklé kolo na zádech - asi dobrá groteska.
Výsledek je ohnutá patky přehazovačky a přední kotouč, pár škrábanců a naražená kyčel. :-(
Dotlačil jsem kolo 2km na Buchlov a řešil co dál. Zkouším jet, ale moc se nedá. Nějak se mi podařilo dojet po asfaltu ještě 5km až na rozcestí Na Pile a v blízké Račí studánce jsem provedl aspoň částečné odbahnění, aby mě vzali do vlaku.
Dnes už to vzdávám, nemá to cenu, víc bych tlačil něž jel.
Přes Smraďavku po pomalu plížím na vlak do Starého Města.
Pokračování, až se mi podaří kolo opravit. Nejspíš budu nucený trasu trochu upravit a využít spíš zpevněné cesty.
jsou nějaké zprávo o opravě kola?
Neboj, kolo už je v pořádku. :-)
Já jsem tu nový, tak se jen zeptám - to jedete tu Stezku Českem https://www.stezkaceskem.cz/ jako štafetu?
Nejsem si jistý, jestli je to ono.
Stezska českem a Via Czechia jsou dva různé projekty.
https://viaczechia.cz/ má i varianty pro kolaře, pravda mnohdy ve velmi obtížném terénu.
Včera pokračování v štafety v úseku 10.
Brzo ráno v poklidu vlakem do Nedakonic a pak už kolmo na Smraďavku, kde jsem před týdnem končil. Rozhodl jsem se trasu trochu pozměnit a vzít to víceméně po zpevněných cestách. Měl jsem totiž info, že hodně cest je rozježděné od lesáků.
Takže po trase Smraďavka - Medlovické boří - Osvětimany - Vřesovice - Čeložnice - Kyjov - po cyklo Haluzická hájenka, a pak nahoru na hřeben Ždánického lesa a rychlý sjezd do Bučovic.
Najel jsem 55km/786m.
Odpoledne jsem s Nákolíkem zamířil vlakem do Brno, kde proběhlo předání dalšímu členu štafety - Arnoštovi.
Jsou nějaké zprávy o dalším průběhu štafety?
Ano ano, Nákolík převzat, nechat chráněn tankovou brigádou a dnes jsem vyzvednul kolo, že bowdeny si na tom snad už vyměním sám :-D Pokud nebude ve středu 8.5. mít nejmenovaná rodinná příslušnice společný program, tak bych odjel tento úsek
https://www.google.com/url?q=https://mapy.cz/s...
Pikantní na tom je snad celomoravská vlaková výluka s tříkolkou v náručí:-D
Tak že začnu nejdříve výmluvama, před 3 týdnama jsem byl na narozeninách matičky a předchozí víkendy propotil i s duchnama, přičemž minulý čtvrtek jsem ještě smrkal krev. Omlouvám jsem zprzakovi, že jsem nedal vědět, ale jak kvůli nevyspání funguju ve snách, tak jsem na něj úplně zapoměl. To se mu moc omlouvám, ale kvůli tomu nevyspání takto můžu doslova zapomenout na každého... Tenhle víkend odjedu tedy východní úsek nebo rovnou ten západní, ybych ten kolík předal co nejdříve a ten východní delší odjedu až návazně.Jsem sice už jen víceméně bez kondice, ale s hlavou jak po opici se ještě ozvu zprazakovi.
JJ, taky to bohužel vím, že to nezvládám...
Po 17Hod budu vyjíždět k Tišnovu, abych se zitra ráno vydal svrateckým úsekem do Jimramova. Mezi 8 a 9 budu v Tišnově kupovat sváču a vzhůru proti proudu, i když né zas tak natolik.
Do těch předpovídaných krupobití jsem si koupil i návleky na tretry a gatě membránovky, když už mám zadek 35cm nad hladinou kaluží :-D
no podle medarda by v okolí Jimramova měly být bouřky až okolo 15té hodiny a to doufám už budu na cestě domů s předaným nákolíkem-
Tak jsem si v sobotu dojel pro Nákolík do Jimramova.
Náš původní plán zpracovaný na základě plánovače tras na mapy.cz zněl, že k předávce nákolíku dojde mezi 13 a 14tou hodinou.
Jak to však bývá obvyklé, tak nám osud do plánu hodil vidle – nejprve se ukázalo, že plánovač tras je velmi optimistický co se týká rychlosti a pak také nepočítal s uzavírkami silnic okolo přehrady Vír a naposled nepočítal s bouřkou s kroupami v okolí Bystřice nad Pernštejnem.
Na základě všech těchto skutečností došlo k fyzickému předání nákolíku v Jimramově až po 16té hodině a tím vzal za své můj původní plán, že jej ještě dnes popovezu do Hlinska.
Rozhodl jsem se tedy urychleně přesunout na vlak do Poličky a odjet domů do Pardubic vlakem a daší posun nákolíku po trase Jimramov – Hlinsko přesunout na jiný den.
přiloženy fotky z předání v Jimramově a ve vlaku z Poličky
Další plán na přesun Nákolíku zní na následující trasu:
Polička, Korouhev, Jimramov, Jimramovské Paseky, Líšno, Sněžné, Blatiny, Dráteničky, Černá skála, Bílá skála, Devět skal, Herálec, Vortová, Hlinsko.
Podle stávající předpovědi by tato etapa mohla proběhnout ve středu
tak dnes vyjíždím
tak plánovaná trasa odjeta - začátek byl v 8,36 na nádraží v Poličce s pokračováním dle plánu do Hlinska, kde byla ukončena oficiální trasa Nákolíku v 13,40.
Pak následovala neoficiální cesta Nákolíku přes Vítanov, Všeradov, Dřevíkov, Trhovou Kamenici, Ctětín, Lukavici, Slatiňany, Chrudim a Pardubice domů do Lázní Bohdaneč kam jsem dojel v 17,05.
Celkem jsem dnes najel 126 km.
fotky z oficiální části dnešní cesty jsou na https://www.rajce.idnes.cz/zprazak/album...
další etapa nastane podle stávající předpovědi počasí až v dalším týdnu a bude mít následující trasu:
Hlinsko, Vítanov, Všeradov, Dřevíkov, Svobodné Hamry, Trhová Kamenice, ameničky, Horní Bradlo, Na Pilce, hrady Oheb a Vildštejn, Seč, hrad Lichnice, Třemošnice, Závratec, Svatý Kříž, Ronov nad Doubravou, Kněžice, Golčův Jeníkov.
Tak jak jsem si naplánoval, tak to tak skoro proběhlo. V pátek jsem dojel na odpočinkové místo
https://mapy.cz/s/cehocerucu
kde jsem byl o půlnoci zkontrolování hlídkou policie a ráno v 7:30 ochranářem... Naštěstí různě pršelo, takže jsem neměl kolem sebe obvyklý svinčík, ale skoro hygienicky sterilizovaně čisto a nedostalo se mi žádného pokárání. Na druhou stranu jsem pochválen taky nebyl :-D
Než jsem tam dojel, tak pro citlivost GPS v mém doggee jsem se nejdříve ocitl dole u sámožky... Ona zabere v údolích spolehlivě asi až po 15s.
Ráno jsem nasedl na kolo, našteloval Nákolík do brašny, abych se s ním hujersky chlubil a nehledal jsem dlouho před nádrem. A pak, a pak začala cesta.
Všechno bylo dobře do místa, kde jsem přehlédl, že pan Hocek je pěší turista a tento úsek se "pohodlně" objíždí. A já, ale já tu cestičku 85cm vzal přímo ztečí do kopce. Dlouho si to budu pamatovat... Lidi v zahradach v tom stoupání si mně fotili, tenkrát mi to ale dobře nedělalo.
https://mapy.cz/s/dahumumugu
Pak jsem dojel do Štěpánova nad Svratkou a cedule jak Tatanka, že údolí je uzavřené. A tak jsem vyrazil do zatím nejdelšího stoupání mého života, během kterého mne zvlažoval déšť a masírovaly kroupy. No, musel jsem se politovat, fakt jsem myslel, že v tom kopci zdechnu natříkrát :-D
Naštěstí Zdenda počkal, asi mu nebylo nejtepleji na sluníčku, předal jsem Nákolík, dojedl gulášovou polévku a po dopití teplého čaje do Poličky na vlak.
Tam jsem dojel fakt nazdechnutí a nezorientoval jsem se v čase, protože jsem viděl 19:26 a vlak v 19:33 do Svitav. V panice naťukal jízdenku v mobilu a spokojeně jsem se nalodil...
V lokálce jsem byl okamžitě na ráně průvodčímu, který úplně s pohledem do blba, jako na mně, pronesl "Vy si koupíte jízdenku, nikoho se nezeptáte, nastoupíte do prvního vlakua v opačném směru a ještě o hodinu dříve?"
Vysadil mně na první zastávce v poli Sádek u Poličky, odkud z lavičky nevidíte jedinou střechu a slyšíte spoustu zpěvného ptactva :-D
Domů jsem dorazil 00:15, bo výluky ČD, a večer do autobusů berou kola, natož mou tříkolku, jen náhodou a složenou. A doma, a doma mokrá teplá sprcha a suchá teplá postel :-D Labůž :-D
Trp Kozáče, budeš atamanem. Sám sis to vymyslel, tak sis to také naplno užil.:)
Naše pražská prokletá sekce měla celou krátkou dobu jen sluníčko.
JJ, je to jedna z nejstarších kleteb středního a dálného východu, kterou k nám přivezla poslední migrantská vlna z Indie - "Ať máš, co chceš!" Taky jsem měl :-D
Vyhledávání trpitelství je ale úchylka masochismu, ne? A ještě k tomu sexuální :-D
Tak tomu se říká "vytřískat z toho maximum" :o)))
Pěkně sis to užil, jen co je pravda. Ale zážitky mají být silné :o)))
tak vyrážím na další etapu z Hlinska do Golčova Jeníkova
Přeju málo přepočítávání :-D
tak naplánovaná oficiální trasa Nákolíku z Hlinska přes Vítanov, Všeradov, Dřevíkov, Svobodné Hamry, Trhová Kamenice, Horní Bradlo, rozcestí Na Pilce, hrady Oheb a Vildštejn, Seč, hrad Lichnice, Závratec, Svatý Kříž, Kněžice do Golčova Jeníkova byla úspěšně projeta.
Začátek oficiálního úseku byl v 9,00 na nádraží v Hlinsku a ukončení v 14,15 na náměstí v Golčově Jeníkově.
Poté následovala opět neoficiální trasa přes Čáslav, Chotusice, Žehušice, Zdechovice, Řečany nad Labem, Kladruby nad Labem, Lohenice a Mělice domů do Lázní Bohdaneč kam jsem dojel v 17,30 po ujetí 126 km.
Fotky z trasy dodám později.
Skvělá práce!!!
Jestli se dobře dívám do rozpisu, tak další úsek je v gesci pražské trojky.
Už jsem ztratila přehled, kde je ta Arnoštova tabulka, ale slíbil, že rozsekne ty dva dlouhé úseky a nám nechá úsek Týnec nad Sázavou - Davle - Beroun.
Tak jak avizuji od začátku.
Ano, zvednu hlavu z dlaní a udělám to. Hrnu to před sebou.
Chtěl bych si převzít štafetový kolík nejpozději 12.7., na náš úsek odjíždíme 13.7.
Chápu, ale neslíbím a myslím, že to ani časově nedáváme.
Momentálně už týden bojuji s virózou a konec nějak nevidím (cosi skolilo celou naši kancelář = 6 lidí a všichni jsme na tom stejně... chřipka to není, podezíráme covid...). Takže to poslední, o čem nyní uvažuji, je kolo. Nyní na něj nemám ani fyzicky.
Volný víkend mám jen 22./23.6. - připadá v úvahu jen pokud se dám do té doby dohromady. HMS momentálně také nejezdí - ta má problémy s kolenem.
29.7. pak na týden odjíždím na dovolenou mimo ČR.
Hele, rozjezd štafety byl velmi pozvolný - tam byly velké časové prostoje a my to tady teď opravdu nedoženeme.
Ale navrhuji, že byste si štafetu převzali vy, odjeli si přes dovolenou vaše úseky a my si pak nakolík převezmeme.
Resp. někdo ho pak převezme od vás. My pak až v Berouně nebo z druhé strany v Týnci n.S.
Ano za tyto prostoje můžu já. Pokud se na podzim domluvíme na příštím roce, tak to už pohrneme popořádku od prvních teplých dnů.
Ty starty mám fakt takové ... pozvolné ...
Nakolík by měl aktuálně mít štafetář "zprazak". Pošlu mu zprávu a dohodnu převzetí. Pak ho předám pražské trojce....
tak já mám opíchané koleno a s podpůrnými injekcemi jezdím, teď jsem se vrátila z cyklo krátké dovolené po Rakousku a Slovinsku a koleno v pohodě. asi bych mohla tento víkend, příští nevím, to budu možná mimo Prahu. ale s tímto úsekem počítám a pokud nebude vadit, že ho odjedeme až někdy.
další etapu z Golčova Jeníkova do Ledče nad Sázavou bych rád odjel podle počasí příští týden.
Poté se s Mildoukh dohodneme na předávce Nákolíku
Ještě odkaz na fotky z včerejší etapy
https://www.rajce.idnes.cz/zprazak/album...
Tak jsem dnes dokončil převoz nákolíku třetí etapou. Dovolil jsem si však trasu trasu dnešní etapy otočit - ráno jsem dojel vlakem do Havlíčkova Brodu, odtud následovala neoficiální část etapy přes Veselici, Klanečnou, Okrouhlici, Novou ves u Světlé, Světlou nad Sázavou, Mrzkovice, Smrčnou, Koňkovice, Trpišovice, Bilantovu Lhotu a Dobrovítovu Lhotu do Ledče nad Sázavou.
Zde započala oficiální část etapy, která vedla přes Hradec, Prosíčka do Číhoště k geografickému středu České republiky.
Od středu ČR jsem pokračoval přes Hroznětín, Dobrnice, Leštinu u Světlé, Novou Ves u Leštiny do Golčova Jeníkova, kde skončila oficiální část etapy.
Následovala opět neoficiální část trasy z Golčova Jeníkova přes Hostovlice, Zehuby, Žleby, Vinaře, Starkoč, Semtěš, Litošice, Jankovice, Přelouč, Lohenice a Mělice domů do Lázní Bohdaneč, kam jsem dojel v 17,00.
Celá dnešní etapa měřila 117 km.
fotky z etapy jsou na https://www.rajce.idnes.cz/zprazak/album...
ještě přidávám pro Arnošta trasy jednotlivých etap na mapy.cz včetně jejích neoficiálních částí.
1. etapa: https://mapy.cz/s/nufavekase
2. etapa: https://mapy.cz/s/fobufofeko
3. etapa: https://mapy.cz/s/huvaduveke
Takže v pátek 5.7. vyjíždíme z Bučovic po příjezdu vlakem pár minut po 11:00. Je s přespáním na odpočívadle, takže možná bude i někde jinde. Končíme teda v Náměšti nad Oslovou, ale toho 6.7. můžete využít výlukové autobusy do Štatlu nebo po vlastních. 6. přibude i Ifča. Takže víte asi vše potřebné pro co kdyby.
No, hodlám se přidat už toho pátého na přespání. Tak pokud to "možná bude i někde jinde", prosím poslat operativně polohu. Pokud to nebude někde jinde o padesát kiláků, tak si vás najdu. :-)
... proč mám tedy štafetový kolík doma já? Proč jsi nenapsal, že jedete ten úsek dříve? Mohl ti ho Zdeněk předat.
To se ze štafety opravdu stala fraška.... :-(
Uplně jednoduše, Tři týdny jsem proležel, měl jsem tu trasu už tehdy projet, a abych nebrzdil, tak jsem Nákolík předal. No, ostatně jsem si to tak i nějak schválil, že... :-D
Není to fraška, zdraví neporučíš, a toto bych ještě před 14 dnama vůbec neujel kvůli rekonvalenscenci. Jak už jsem psal dřív, letos jsme se zmobilizovali a příští rok jak podle manuálu. Ostatně na podzimním srazu budu nachystaný před kůlem k uvázání.
Pravý to křesťan...
Upravil jsem podle toho mnou pochopeného trasy Radky a snad to vyhovuje. Doplnil jsem tak dvě podtrasy k k těm dvoum děleným úsekům.
Takže začíná další kolo úpisu :-D
https://arnost.link
Jinak jsme odjeli můj dlužný úsek ve složení s Ifčou a Tučňákem. Bylo to opravdu pro natrénované nohy pro celkem dlouhá výživná stoupání.
Jako perličku uvedu, že v pátek jsme s Tučňákem s tříkolkama z Brna do Bučovic odjeli až třetí motorovagónovou soupravou, kdy nás třeba z té druhé nechali vyložit po nastoupení :-D
Pro nastoupení do třetí soupravy nám pomáhali 3 sloužící policisté, asi 4 ajzboňáci a "výpravčí" (červená kšiltovka byla )nástupiště 3 dohlížela, abysme už konečně odjeli :-D
Tříkolka je príma, ale tohle trápení s vlakem je hloupé. Když si uvědomuji, jak pěkně a efektivně využívám kombinaci důchodcovského vlaku a kola pro dopravu, tak je mi vás líto.
Třeba z Chorvatska jsem se vrátil FlixBusem s kolem na zadním nosiči na autobusu. To by s tříkolkou vůbec nešlo.
Když to složím a postavím na bok na některé přední kolo, tak to má půdorys kočárku, to je spíš problém mezi ušima a v předpisech. Ale ta Tučňákova bitevní loď je zážitek.
Když jsme dofrčeli šlapajíc za výparů do Náměště a cpali tu jeho tříkolku do vlaku, tak výpravčí jen utrousila otázku na pomoc s vykládkou v Iglau, když já zůstávám v Náměšti :-D Za 2 minuty naložené i s vyprávěním, to zas docela průvodčí s výpravčí hleděly.
Ale tak tohle je jen doprava na start či z cíle - nám je zase jezdcům na "zábradlí" líto celou tu cestu mezitím. :-D
(Ale jo, je to na manipulaci děsně neskladná kráva, zejména ta Tučňákova.)
JJ, předveď na zábradlí s 12kg zátěže kopec zhruba 12-16 promile stoupání a 3km/hod rychlost pohybu bez mezi přistání nebo i případně s rozjezdem v délce 8km :-D
Naštěstí mně vycvičilo to stoupání druhého úseku do Bystřice nad Perštejnem z východu od řeky.
Tak je to dvousečné. Já si zpáteční cestu nechala geniálně naplánovat cestou "pro horská kola", protože po silnici se mi to zdálo moc daleko :-/ a přijela domů přes Šmelcovnu. A tlačení tříkolky s 12 kg zátěže a řidítky ve výši kolen kilometr do prudkého kopce rozrytou lesní cestou je zážitek, který bych opravdu už nerada někdy opakovala.
Táhnout na špagátu za sebou?
Můžu Ti té meducíny nechat ochutnat, lepší by bylo asi nějaké táhlo pro "nějakou" opravdu lehoučkou korekci směrování se zaaretovanýma řídítkama.
Úplně nejlepší je proto kondice na předejítí takévéto nutnosti tlačení či tažení :-D
Tak pokud jsem se z tohoto dostala - tak jsem na tom s kondicí o dost líp, než jsem si myslela. Teď jsem si to kontrolovala se záznamem. Nebyl to kilometr, ale 1,8 km. Se stoupáním asi 7,5%. Což by samo o sobě stačilo. Ovšem bylo to totálně rozryté lesnickou technikou, takže jsem to každou chvíli musela dostat přes nějaký hrbol.
Fakt jsem si jeden moment zcela vážně myslela, že tam zůstanu.
No a pro dokreslení - když už jsem se z toho dostala a vypadalo to, že domů dojedu v pohodě po rovině, přišlo todleto.
(Odhadla jsem, kde to asi bude nejmělčí a projela. Kupodivu jsem se trefila dobře a zadek si nenamočila.)
Děkuji, nechci. Dokážu si to představit.
Já bych uvázal přepůlenou dlouhou šňůru za rejdová ramena předních kol, jestli tam nějaká jsou, a taháním za ta ramena bych to současně řídil jako draka a tahal. Drak (létací) se tak dá dobře řídit tahat.
Na tom podzimním srazu ti půjčím lanko od hamaky a ukážeš nám to :-D Fakt to není drak, ale toho si můžeme pořídit :-D
Třeba nám Drak dá rychlokurs ovládání :)
Zkouším si představit, jak to myslíš. Jako že bys šel do kopce pozpátku, abys na tu tříkolku viděl, jak ji máš řídit? A táhl skoro půl metráku na šňůře? (Mluvím o tříkolce naložené natěžko!)
Jo, to bych taky docela ráda viděla.
Do kopce (po rovině) by to byla ´brnkačka´, půšvih by byla cesta "dolu kopcom"
Tak táhnout tříkolku dolu kopcom by asi hned tak někoho nenapadlo. :-D
"Ovšem bylo to totálně rozryté lesnickou technikou, takže jsem to každou chvíli musela dostat přes nějaký hrbol."
8-)
Táhneš-li kačera, nekoukáš na něj ...
Upravil jsi to špatně. Nesedí ti odkazy na mapy.cz, konkrétně úseky 1/4, 1/6, 1/7.
A když se v tom hrabeš tak nechápu, proč jednotlivé nově upravené úseky na sebe nenavazují...
Tak jsem to přeskládal a upravil odkaz, ten se musel snad pokazit "sám od sebe" na to nově 1/4, protože u sebe to mám v pořádku. Překlikl jsem se teda u kopírování odkazů. Stejně ještě počkám na Radku, bo jsem našel odkaz nějakého okruhu a jestli je to ono. Ale snad to už odpovídá víc.
Jen tam chcu zanechat ještě "origo" trasu.
K tomu, co jsme odjeli, je vše tady https://www.nakole.cz/diskuse/30658-stafeta...
Co bude dál, to netuším - už druhý měsíc hapruji s jakousi virózou nebo post-covid syndromem. Prostě s nějakou bestií, co se ve mě usadila. Doktorka mi teď dala ještě týden, než mě pošle na RTG plic.
Musela jsem položit i Dámskou, na kterou dámy odjíždí v sobotu.
Ale hms jezdí, tak snad to nějak klapne.
Takže jsem tomu dal doufám už něco odpovídajícího. Jestli jsem to pochopil, co už jsem stihl i provést, tak jsem rozkouskoval jen jeden origo úsek na 3. Jeden je komplet volný, teoreticky se přidám k zprazakovi pro odjeti, který projevil zatím letmý zájem. Já bych to odjel teda z Hlásné Třebáně do Ledče nad Sázavou. Dám to do pléna, jestli se ještě toho nechce ujmout někdo další.
Já bych si teda ještě dovolila - Beroun - Hlásná Třebáň (kód 1/5) je odjeté celé, ne částečně.
To je částečně odjetá origo trasa, ale můžu přenazvat na něco jiného. Odjetá část - .
V poho, mě to jen zaujalo.
Škoda, že jsi tehdy nereagoval, když jsme dostali kartáč za odjetí trasy jen s fotkou nakolíku. Na další část už jsme si pak netroufli, ale mohli jsme mít už odjeto...
já s tím stále počítám, příští úterý se vracíme z Dámské a o víkendu bych mohla nakolík někam popostrčit, pokud je v těchto končinách do Ledče asi ne, ale do Týnce nebo ještě kousek dál ano. jak píše Radka v Hlásné byl virtuálně :-)
Spoléhám na tebe - zítra jdu znovu k doktorce, protože ten můj kašel se mě drží víc jak klíště. Tak namoženou bránici, jako od tohohle kašlání, jsem snad ještě nikdy neměla.
Když bude nejhůř, tak ti to aspoň natrasuju :o)))
jestli už je to upravené, tak bych odjela úsek 1/6 a částečně 1/7 v Davli to máš vedené po silnici k nádraží, ale tam se dá jet po lávce pro pěší, zelená tur. z Hvozdnice se tím padákem dolů určitě na kole jet nedá jezdí se přes Sloup, ale to se upraví při průjezdu.
Odjeďte, co míníte, a ty primárně pěší trasy si klidně upravte, bo všechno se na kole nahoru dolu fakt nedá, ani při vší snaze :-D
Důležitý je hlavně ten západovýchodní průjezd republikou. Jako taky nemám rád přesuny na 50m s tříkolkou na hlavou, i když mi to hýčká ego mého vrcholu krize středního věku :-D