Dorazil kolík a tak že jsem vyrazil.
Dostat se do nejvýchodnějšího bodu České republiky není vůbec jednoduché, neboť je třeba nejdříve najít nějakou vhodnou přibližku, odkud se k vlastnímu bodu dostat. Možnosti jsou více méně jen dvě, první z Jablunkova a přes Bukovec a druhá z Mostů u Jablunkova přes Hrčavu.
Původní návrh cyklotrasy se mi příliš nezamlouval protože to znamenalo z Jablunkova dorazit na Bukovec a odtud k východnímu bodu a pak se znovu vracet zpátky zpět na Jablunkov a dále na Horní Lomnou. Navíc když se člověk podívá kudy je vedena cyklotrasa tak je zřejmé že je hodně vzdálená od vlastní turistické trasy. Tak jsem si dovolil udělat lehkou korekci (viz mapka) a s ohledem na znalost místních poměrů se více držet turistické trasy.
Prodrat se s kolem až ke startu je docela krkolomné.
Postupové body hřebenem Gírové.
Vlakem jsem se dopravil do stanice Návsi a odtud již kolmo směrem na Bukovinu. Pokračovat dále po turistické trase přes Gírovou se jevila velmi optimisticky, leč v poslední fázi pod Gírovou začne typicky beskydská lesní cesta byť dostatečně široká. Povrch je tvořen převážně kamenivem frakce 30 až malá kočičí hlava a stoupání se ustálí na 10 až 14% Takže nakonec to dopadlo ta, že bylo nutno sesednout a potlačit. Sjezd dolů po červené na Mosty u Jablunkova byl rovněž docela dobrodružný, protože značka je vedena po širokém travnatém svahu který byl dokonale podmáčen takže kolo se chovalo víceméně jako neřízené saně
Původní záměr nabalit kolo a vyrazit z východního bodu formou puťáku směrem na západ a absolvovat 11. a 12. etapu najednou jsem po zralé úvaze opustil. V rámci jednodenního výletu jsem tady projel po turistické trase úsek východní bod - Mosty u Jablunkova Tím jsem si vytvořil předpoklad pro rozumné pokračování dle původního záměru formou puťáku.
Předpověď na sobotu a neděli dávala naději že dva dny bude sluníčko a teplo a bez deště a tak nastal čas posunout Nakolík zase o kousek dál směrem na západ. Do výbavy bylo nutno zařadit věci na přespání a v sobotu ráno jsem se přesunul do bodu kde jsem 12 etapu naposledy přerušil, tedy do Mostu u Jablunkova. V Mostech jsem zhruba v 8:00 ráno a je třeba nastoupat na hlavní hřeben Beskyd což znamená na 9,3 km nastoupat 423 m.
Stoupání začíná de facto vysednutím z vlaku. Pozitivum je že cesta je až na hřeben asfaltová, a skýtá krásné výhledy směrem na Slovensko, což tedy bohužel s ohledem na písek ze Sahary se nekonalo.
Z hřebene se střemhlavě spouštím na druhou stranu, na lesácký travers, který pak bohu žel klesá na Horní Lomnou a pak opět stoupá ruznýma propojkama na Bílý kříž. Celý tento úsek je typická lesácká cesta tedy žáden asfalt, ale povrch různé kvality.
Sedlo Bumbálka odděluje Česko a Slovensko a v současné době je hlavně rájem motorkářů, kteří si užívají serpentýny na slovenské straně. A protože v tomto bodě vlastně ukončuji kompletaci 12 etapy, tak přehazuji Nakolíka z levé brašny do pravé , a zahajuji 11. etapu. Dalším postupovým bodem je sedlo Čarťák (Soláň). Leč nejde to tak snadno, jak by si člověk přál - viz foto. Hlavní zásada je, zvolit vhodný převod, vhodnou trasu a hlavně nesesedat, protože je v tom bahně až po kotníky
Ač najetých kilometrů není mnoho, tak den se chýli ke konci , a je třeba najít místo kde složit hlavu. Vichr na hřebenu má ještě větší sílu než dole, a tak je docela problém najít místečko, kde to aspoň trochu bude za větrem. Nakonec jsem to dobojoval na Vsackou Tanečnici, kde jsem využil vyvráceného starého přístřešku, který jsem využil jako zástěnu před vichrem.
Ještě trocha bahna a kamení, pak už turistická chata Vsacký Cáb a tím pádem dlouho vyhlížený asfalt. Ve Vsetíně vyhodnocuji, že vítr má tentokrát pro mě ten správný směr, a s ohromnou podporou větru v zádech opouštím Via Czechia a přes Valašské Meziříčí, Hustopeče nad Bečvou, mířím k domovu.
Pokračování příště.
Zítra pokračuje opravdu Nakolíková štafeta dále směrem na západ dokončením 11.etapy ze Vsetína do Napajedel.
V sobotu je v Napajedlích fyzická předávka Nakolíku z ručky do ručky a pak dle možností a schopností bude pokračovat 10. etapou.
Na to, že máme teprve začátek dubna, je to celkem slušný posun.
Skutečně najeté km a nastoupané metry v těchto dvou etapách budou zveřejněny po dojetí.
Na přání Arnošta, je do Nakolíku vložen evidenční list účastníků.
V pátek nastal čas dokončit chybějící část 11. etapy. Základem bylo se dopravit do Vsetína, což s je pro mě s jedním přestupem a díky Českým drahám s nervy, zda relativně dlouhý čas na přestup bude stačit. A aby toho nebylo málo, tak u druhého vlaku vyskočila hláška, že v celém úseku je výluka a platí výlukový jízdní řád.
Nic méně nakonec bylo na přestup komfortních 5 minut a Nakolík mohl vyrazit. No a jak jinak v této hornaté krajině, tak hned 5 km do kopce na hřeben Hostýnských vrchů.
Když mě Jarda lehce varoval, že je tam vše fest podmáčené, tak jsem si v duchu říkal, že s ohledem na to, co už jsem absolvoval v Beskydech mě nemůže nic překvapit. Byl jsem velmi brzy vyveden z omylu. Zvláště hluboká orba v délce 60-100m v celém profilu cesty byla dosti složitým oříškem.
Sobota, Otrokovické nádraží a Nakolík jde opravdu z ručky do ručky.
Všem dalším účastníkům přeji šťastnou cestu !
Budu rád, když bude toto vlákno dále pokračovat zážitky štafetářů.
Celková rekapitulace trasy "nejvýchodnější bod - Napajedla" pro Arnošta, oproštěna od různého balastu příjezdů a odjezdů.
1) https://mapy.cz/s/mudepofeje
2) https://mapy.cz/s/konovudazu
3) https://mapy.cz/s/kolofekova
4) https://mapy.cz/s/ludahefona
Snad můžu pokračovat ve tvém vlákně o slastech a strastech štafety.
Dnes dopoledne jsem převzal Nákolík od Kotka v Otrokovicích před nádražím s vyrazil na svoji část štafety.
Nejdřív po cyklostezce do Starého Města u UH. a pak dál na Velehrad. Po nezbytném fotu a obědě to začalo. Masakr nazvaný Chřiby. Protože místní půda je jílovitá a po deštích nasáklá vodou, tak jen co se cesta zvedla, začalo zadní kolo hrabat. Takže nezbylo než tlačit. K tomu dost cest vylepšených lesáky - takže spíš nosit. :-(
Při jednom sjezdíku se mi podařilo zapíchnout přední kolo do rigolu s bahnem, a už jsem letěl. Jak jsem měl tretry a pedály obalené blátem, tak nešlo vycvaknout. A už jsem se válel v bahně, nevycvaklé kolo na zádech - asi dobrá groteska.
Výsledek je ohnutá patky přehazovačky a přední kotouč, pár škrábanců a naražená kyčel. :-(
Dotlačil jsem kolo 2km na Buchlov a řešil co dál. Zkouším jet, ale moc se nedá. Nějak se mi podařilo dojet po asfaltu ještě 5km až na rozcestí Na Pile a v blízké Račí studánce jsem provedl aspoň částečné odbahnění, aby mě vzali do vlaku.
Dnes už to vzdávám, nemá to cenu, víc bych tlačil něž jel.
Přes Smraďavku po pomalu plížím na vlak do Starého Města.
Pokračování, až se mi podaří kolo opravit. Nejspíš budu nucený trasu trochu upravit a využít spíš zpevněné cesty.
jsou nějaké zprávo o opravě kola?
Neboj, kolo už je v pořádku. :-)
Já jsem tu nový, tak se jen zeptám - to jedete tu Stezku Českem https://www.stezkaceskem.cz/ jako štafetu?
Nejsem si jistý, jestli je to ono.
Stezska českem a Via Czechia jsou dva různé projekty.
https://viaczechia.cz/ má i varianty pro kolaře, pravda mnohdy ve velmi obtížném terénu.
Včera pokračování v štafety v úseku 10.
Brzo ráno v poklidu vlakem do Nedakonic a pak už kolmo na Smraďavku, kde jsem před týdnem končil. Rozhodl jsem se trasu trochu pozměnit a vzít to víceméně po zpevněných cestách. Měl jsem totiž info, že hodně cest je rozježděné od lesáků.
Takže po trase Smraďavka - Medlovické boří - Osvětimany - Vřesovice - Čeložnice - Kyjov - po cyklo Haluzická hájenka, a pak nahoru na hřeben Ždánického lesa a rychlý sjezd do Bučovic.
Najel jsem 55km/786m.
Odpoledne jsem s Nákolíkem zamířil vlakem do Brno, kde proběhlo předání dalšímu členu štafety - Arnoštovi.
Jsou nějaké zprávy o dalším průběhu štafety?
Ano ano, Nákolík převzat, nechat chráněn tankovou brigádou a dnes jsem vyzvednul kolo, že bowdeny si na tom snad už vyměním sám :-D Pokud nebude ve středu 8.5. mít nejmenovaná rodinná příslušnice společný program, tak bych odjel tento úsek
https://www.google.com/url?q=https://mapy.cz/s...
Pikantní na tom je snad celomoravská vlaková výluka s tříkolkou v náručí:-D
Tak že začnu nejdříve výmluvama, před 3 týdnama jsem byl na narozeninách matičky a předchozí víkendy propotil i s duchnama, přičemž minulý čtvrtek jsem ještě smrkal krev. Omlouvám jsem zprzakovi, že jsem nedal vědět, ale jak kvůli nevyspání funguju ve snách, tak jsem na něj úplně zapoměl. To se mu moc omlouvám, ale kvůli tomu nevyspání takto můžu doslova zapomenout na každého... Tenhle víkend odjedu tedy východní úsek nebo rovnou ten západní, ybych ten kolík předal co nejdříve a ten východní delší odjedu až návazně.Jsem sice už jen víceméně bez kondice, ale s hlavou jak po opici se ještě ozvu zprazakovi.
JJ, taky to bohužel vím, že to nezvládám...
Po 17Hod budu vyjíždět k Tišnovu, abych se zitra ráno vydal svrateckým úsekem do Jimramova. Mezi 8 a 9 budu v Tišnově kupovat sváču a vzhůru proti proudu, i když né zas tak natolik.
Do těch předpovídaných krupobití jsem si koupil i návleky na tretry a gatě membránovky, když už mám zadek 35cm nad hladinou kaluží :-D
no podle medarda by v okolí Jimramova měly být bouřky až okolo 15té hodiny a to doufám už budu na cestě domů s předaným nákolíkem-
Tak jsem si v sobotu dojel pro Nákolík do Jimramova.
Náš původní plán zpracovaný na základě plánovače tras na mapy.cz zněl, že k předávce nákolíku dojde mezi 13 a 14tou hodinou.
Jak to však bývá obvyklé, tak nám osud do plánu hodil vidle – nejprve se ukázalo, že plánovač tras je velmi optimistický co se týká rychlosti a pak také nepočítal s uzavírkami silnic okolo přehrady Vír a naposled nepočítal s bouřkou s kroupami v okolí Bystřice nad Pernštejnem.
Na základě všech těchto skutečností došlo k fyzickému předání nákolíku v Jimramově až po 16té hodině a tím vzal za své můj původní plán, že jej ještě dnes popovezu do Hlinska.
Rozhodl jsem se tedy urychleně přesunout na vlak do Poličky a odjet domů do Pardubic vlakem a daší posun nákolíku po trase Jimramov – Hlinsko přesunout na jiný den.
přiloženy fotky z předání v Jimramově a ve vlaku z Poličky
Další plán na přesun Nákolíku zní na následující trasu:
Polička, Korouhev, Jimramov, Jimramovské Paseky, Líšno, Sněžné, Blatiny, Dráteničky, Černá skála, Bílá skála, Devět skal, Herálec, Vortová, Hlinsko.
Podle stávající předpovědi by tato etapa mohla proběhnout ve středu
tak dnes vyjíždím
tak plánovaná trasa odjeta - začátek byl v 8,36 na nádraží v Poličce s pokračováním dle plánu do Hlinska, kde byla ukončena oficiální trasa Nákolíku v 13,40.
Pak následovala neoficiální cesta Nákolíku přes Vítanov, Všeradov, Dřevíkov, Trhovou Kamenici, Ctětín, Lukavici, Slatiňany, Chrudim a Pardubice domů do Lázní Bohdaneč kam jsem dojel v 17,05.
Celkem jsem dnes najel 126 km.
fotky z oficiální části dnešní cesty jsou na https://www.rajce.idnes.cz/zprazak/album...
další etapa nastane podle stávající předpovědi počasí až v dalším týdnu a bude mít následující trasu:
Hlinsko, Vítanov, Všeradov, Dřevíkov, Svobodné Hamry, Trhová Kamenice, ameničky, Horní Bradlo, Na Pilce, hrady Oheb a Vildštejn, Seč, hrad Lichnice, Třemošnice, Závratec, Svatý Kříž, Ronov nad Doubravou, Kněžice, Golčův Jeníkov.
Tak jak jsem si naplánoval, tak to tak skoro proběhlo. V pátek jsem dojel na odpočinkové místo
https://mapy.cz/s/cehocerucu
kde jsem byl o půlnoci zkontrolování hlídkou policie a ráno v 7:30 ochranářem... Naštěstí různě pršelo, takže jsem neměl kolem sebe obvyklý svinčík, ale skoro hygienicky sterilizovaně čisto a nedostalo se mi žádného pokárání. Na druhou stranu jsem pochválen taky nebyl :-D
Než jsem tam dojel, tak pro citlivost GPS v mém doggee jsem se nejdříve ocitl dole u sámožky... Ona zabere v údolích spolehlivě asi až po 15s.
Ráno jsem nasedl na kolo, našteloval Nákolík do brašny, abych se s ním hujersky chlubil a nehledal jsem dlouho před nádrem. A pak, a pak začala cesta.
Všechno bylo dobře do místa, kde jsem přehlédl, že pan Hocek je pěší turista a tento úsek se "pohodlně" objíždí. A já, ale já tu cestičku 85cm vzal přímo ztečí do kopce. Dlouho si to budu pamatovat... Lidi v zahradach v tom stoupání si mně fotili, tenkrát mi to ale dobře nedělalo.
https://mapy.cz/s/dahumumugu
Pak jsem dojel do Štěpánova nad Svratkou a cedule jak Tatanka, že údolí je uzavřené. A tak jsem vyrazil do zatím nejdelšího stoupání mého života, během kterého mne zvlažoval déšť a masírovaly kroupy. No, musel jsem se politovat, fakt jsem myslel, že v tom kopci zdechnu natříkrát :-D
Naštěstí Zdenda počkal, asi mu nebylo nejtepleji na sluníčku, předal jsem Nákolík, dojedl gulášovou polévku a po dopití teplého čaje do Poličky na vlak.
Tam jsem dojel fakt nazdechnutí a nezorientoval jsem se v čase, protože jsem viděl 19:26 a vlak v 19:33 do Svitav. V panice naťukal jízdenku v mobilu a spokojeně jsem se nalodil...
V lokálce jsem byl okamžitě na ráně průvodčímu, který úplně s pohledem do blba, jako na mně, pronesl "Vy si koupíte jízdenku, nikoho se nezeptáte, nastoupíte do prvního vlakua v opačném směru a ještě o hodinu dříve?"
Vysadil mně na první zastávce v poli Sádek u Poličky, odkud z lavičky nevidíte jedinou střechu a slyšíte spoustu zpěvného ptactva :-D
Domů jsem dorazil 00:15, bo výluky ČD, a večer do autobusů berou kola, natož mou tříkolku, jen náhodou a složenou. A doma, a doma mokrá teplá sprcha a suchá teplá postel :-D Labůž :-D
Trp Kozáče, budeš atamanem. Sám sis to vymyslel, tak sis to také naplno užil.:)
Naše pražská prokletá sekce měla celou krátkou dobu jen sluníčko.
JJ, je to jedna z nejstarších kleteb středního a dálného východu, kterou k nám přivezla poslední migrantská vlna z Indie - "Ať máš, co chceš!" Taky jsem měl :-D
Vyhledávání trpitelství je ale úchylka masochismu, ne? A ještě k tomu sexuální :-D
Tak tomu se říká "vytřískat z toho maximum" :o)))
Pěkně sis to užil, jen co je pravda. Ale zážitky mají být silné :o)))
tak vyrážím na další etapu z Hlinska do Golčova Jeníkova
Přeju málo přepočítávání :-D
tak naplánovaná oficiální trasa Nákolíku z Hlinska přes Vítanov, Všeradov, Dřevíkov, Svobodné Hamry, Trhová Kamenice, Horní Bradlo, rozcestí Na Pilce, hrady Oheb a Vildštejn, Seč, hrad Lichnice, Závratec, Svatý Kříž, Kněžice do Golčova Jeníkova byla úspěšně projeta.
Začátek oficiálního úseku byl v 9,00 na nádraží v Hlinsku a ukončení v 14,15 na náměstí v Golčově Jeníkově.
Poté následovala opět neoficiální trasa přes Čáslav, Chotusice, Žehušice, Zdechovice, Řečany nad Labem, Kladruby nad Labem, Lohenice a Mělice domů do Lázní Bohdaneč kam jsem dojel v 17,30 po ujetí 126 km.
Fotky z trasy dodám později.
Skvělá práce!!!
Jestli se dobře dívám do rozpisu, tak další úsek je v gesci pražské trojky.
Už jsem ztratila přehled, kde je ta Arnoštova tabulka, ale slíbil, že rozsekne ty dva dlouhé úseky a nám nechá úsek Týnec nad Sázavou - Davle - Beroun.
Tak jak avizuji od začátku.
Ano, zvednu hlavu z dlaní a udělám to. Hrnu to před sebou.
Chtěl bych si převzít štafetový kolík nejpozději 12.7., na náš úsek odjíždíme 13.7.
Chápu, ale neslíbím a myslím, že to ani časově nedáváme.
Momentálně už týden bojuji s virózou a konec nějak nevidím (cosi skolilo celou naši kancelář = 6 lidí a všichni jsme na tom stejně... chřipka to není, podezíráme covid...). Takže to poslední, o čem nyní uvažuji, je kolo. Nyní na něj nemám ani fyzicky.
Volný víkend mám jen 22./23.6. - připadá v úvahu jen pokud se dám do té doby dohromady. HMS momentálně také nejezdí - ta má problémy s kolenem.
29.7. pak na týden odjíždím na dovolenou mimo ČR.
Hele, rozjezd štafety byl velmi pozvolný - tam byly velké časové prostoje a my to tady teď opravdu nedoženeme.
Ale navrhuji, že byste si štafetu převzali vy, odjeli si přes dovolenou vaše úseky a my si pak nakolík převezmeme.
Resp. někdo ho pak převezme od vás. My pak až v Berouně nebo z druhé strany v Týnci n.S.
Ano za tyto prostoje můžu já. Pokud se na podzim domluvíme na příštím roce, tak to už pohrneme popořádku od prvních teplých dnů.
Ty starty mám fakt takové ... pozvolné ...
Nakolík by měl aktuálně mít štafetář "zprazak". Pošlu mu zprávu a dohodnu převzetí. Pak ho předám pražské trojce....
tak já mám opíchané koleno a s podpůrnými injekcemi jezdím, teď jsem se vrátila z cyklo krátké dovolené po Rakousku a Slovinsku a koleno v pohodě. asi bych mohla tento víkend, příští nevím, to budu možná mimo Prahu. ale s tímto úsekem počítám a pokud nebude vadit, že ho odjedeme až někdy.
další etapu z Golčova Jeníkova do Ledče nad Sázavou bych rád odjel podle počasí příští týden.
Poté se s Mildoukh dohodneme na předávce Nákolíku
Ještě odkaz na fotky z včerejší etapy
https://www.rajce.idnes.cz/zprazak/album...
Tak jsem dnes dokončil převoz nákolíku třetí etapou. Dovolil jsem si však trasu trasu dnešní etapy otočit - ráno jsem dojel vlakem do Havlíčkova Brodu, odtud následovala neoficiální část etapy přes Veselici, Klanečnou, Okrouhlici, Novou ves u Světlé, Světlou nad Sázavou, Mrzkovice, Smrčnou, Koňkovice, Trpišovice, Bilantovu Lhotu a Dobrovítovu Lhotu do Ledče nad Sázavou.
Zde započala oficiální část etapy, která vedla přes Hradec, Prosíčka do Číhoště k geografickému středu České republiky.
Od středu ČR jsem pokračoval přes Hroznětín, Dobrnice, Leštinu u Světlé, Novou Ves u Leštiny do Golčova Jeníkova, kde skončila oficiální část etapy.
Následovala opět neoficiální část trasy z Golčova Jeníkova přes Hostovlice, Zehuby, Žleby, Vinaře, Starkoč, Semtěš, Litošice, Jankovice, Přelouč, Lohenice a Mělice domů do Lázní Bohdaneč, kam jsem dojel v 17,00.
Celá dnešní etapa měřila 117 km.
fotky z etapy jsou na https://www.rajce.idnes.cz/zprazak/album...
ještě přidávám pro Arnošta trasy jednotlivých etap na mapy.cz včetně jejích neoficiálních částí.
1. etapa: https://mapy.cz/s/nufavekase
2. etapa: https://mapy.cz/s/fobufofeko
3. etapa: https://mapy.cz/s/huvaduveke
Takže v pátek 5.7. vyjíždíme z Bučovic po příjezdu vlakem pár minut po 11:00. Je s přespáním na odpočívadle, takže možná bude i někde jinde. Končíme teda v Náměšti nad Oslovou, ale toho 6.7. můžete využít výlukové autobusy do Štatlu nebo po vlastních. 6. přibude i Ifča. Takže víte asi vše potřebné pro co kdyby.
No, hodlám se přidat už toho pátého na přespání. Tak pokud to "možná bude i někde jinde", prosím poslat operativně polohu. Pokud to nebude někde jinde o padesát kiláků, tak si vás najdu. :-)
... proč mám tedy štafetový kolík doma já? Proč jsi nenapsal, že jedete ten úsek dříve? Mohl ti ho Zdeněk předat.
To se ze štafety opravdu stala fraška.... :-(
Uplně jednoduše, Tři týdny jsem proležel, měl jsem tu trasu už tehdy projet, a abych nebrzdil, tak jsem Nákolík předal. No, ostatně jsem si to tak i nějak schválil, že... :-D
Není to fraška, zdraví neporučíš, a toto bych ještě před 14 dnama vůbec neujel kvůli rekonvalenscenci. Jak už jsem psal dřív, letos jsme se zmobilizovali a příští rok jak podle manuálu. Ostatně na podzimním srazu budu nachystaný před kůlem k uvázání.
Pravý to křesťan...
Upravil jsem podle toho mnou pochopeného trasy Radky a snad to vyhovuje. Doplnil jsem tak dvě podtrasy k k těm dvoum děleným úsekům.
Takže začíná další kolo úpisu :-D
https://arnost.link
Jinak jsme odjeli můj dlužný úsek ve složení s Ifčou a Tučňákem. Bylo to opravdu pro natrénované nohy pro celkem dlouhá výživná stoupání.
Jako perličku uvedu, že v pátek jsme s Tučňákem s tříkolkama z Brna do Bučovic odjeli až třetí motorovagónovou soupravou, kdy nás třeba z té druhé nechali vyložit po nastoupení :-D
Pro nastoupení do třetí soupravy nám pomáhali 3 sloužící policisté, asi 4 ajzboňáci a "výpravčí" (červená kšiltovka byla )nástupiště 3 dohlížela, abysme už konečně odjeli :-D
Tříkolka je príma, ale tohle trápení s vlakem je hloupé. Když si uvědomuji, jak pěkně a efektivně využívám kombinaci důchodcovského vlaku a kola pro dopravu, tak je mi vás líto.
Třeba z Chorvatska jsem se vrátil FlixBusem s kolem na zadním nosiči na autobusu. To by s tříkolkou vůbec nešlo.
Když to složím a postavím na bok na některé přední kolo, tak to má půdorys kočárku, to je spíš problém mezi ušima a v předpisech. Ale ta Tučňákova bitevní loď je zážitek.
Když jsme dofrčeli šlapajíc za výparů do Náměště a cpali tu jeho tříkolku do vlaku, tak výpravčí jen utrousila otázku na pomoc s vykládkou v Iglau, když já zůstávám v Náměšti :-D Za 2 minuty naložené i s vyprávěním, to zas docela průvodčí s výpravčí hleděly.
Ale tak tohle je jen doprava na start či z cíle - nám je zase jezdcům na "zábradlí" líto celou tu cestu mezitím. :-D
(Ale jo, je to na manipulaci děsně neskladná kráva, zejména ta Tučňákova.)
JJ, předveď na zábradlí s 12kg zátěže kopec zhruba 12-16 promile stoupání a 3km/hod rychlost pohybu bez mezi přistání nebo i případně s rozjezdem v délce 8km :-D
Naštěstí mně vycvičilo to stoupání druhého úseku do Bystřice nad Perštejnem z východu od řeky.
Tak je to dvousečné. Já si zpáteční cestu nechala geniálně naplánovat cestou "pro horská kola", protože po silnici se mi to zdálo moc daleko :-/ a přijela domů přes Šmelcovnu. A tlačení tříkolky s 12 kg zátěže a řidítky ve výši kolen kilometr do prudkého kopce rozrytou lesní cestou je zážitek, který bych opravdu už nerada někdy opakovala.
Táhnout na špagátu za sebou?
Můžu Ti té meducíny nechat ochutnat, lepší by bylo asi nějaké táhlo pro "nějakou" opravdu lehoučkou korekci směrování se zaaretovanýma řídítkama.
Úplně nejlepší je proto kondice na předejítí takévéto nutnosti tlačení či tažení :-D
Tak pokud jsem se z tohoto dostala - tak jsem na tom s kondicí o dost líp, než jsem si myslela. Teď jsem si to kontrolovala se záznamem. Nebyl to kilometr, ale 1,8 km. Se stoupáním asi 7,5%. Což by samo o sobě stačilo. Ovšem bylo to totálně rozryté lesnickou technikou, takže jsem to každou chvíli musela dostat přes nějaký hrbol.
Fakt jsem si jeden moment zcela vážně myslela, že tam zůstanu.
No a pro dokreslení - když už jsem se z toho dostala a vypadalo to, že domů dojedu v pohodě po rovině, přišlo todleto.
(Odhadla jsem, kde to asi bude nejmělčí a projela. Kupodivu jsem se trefila dobře a zadek si nenamočila.)
Děkuji, nechci. Dokážu si to představit.
Já bych uvázal přepůlenou dlouhou šňůru za rejdová ramena předních kol, jestli tam nějaká jsou, a taháním za ta ramena bych to současně řídil jako draka a tahal. Drak (létací) se tak dá dobře řídit tahat.
Na tom podzimním srazu ti půjčím lanko od hamaky a ukážeš nám to :-D Fakt to není drak, ale toho si můžeme pořídit :-D
Třeba nám Drak dá rychlokurs ovládání :)
Zkouším si představit, jak to myslíš. Jako že bys šel do kopce pozpátku, abys na tu tříkolku viděl, jak ji máš řídit? A táhl skoro půl metráku na šňůře? (Mluvím o tříkolce naložené natěžko!)
Jo, to bych taky docela ráda viděla.
Do kopce (po rovině) by to byla ´brnkačka´, půšvih by byla cesta "dolu kopcom"
Tak táhnout tříkolku dolu kopcom by asi hned tak někoho nenapadlo. :-D
"Ovšem bylo to totálně rozryté lesnickou technikou, takže jsem to každou chvíli musela dostat přes nějaký hrbol."
8-)
Táhneš-li kačera, nekoukáš na něj ...
Takže ještě fotečka od Tišnovského nádraží, kde jsem svůj firemní iphone, sic z roku raz dva, svěřil do rukou místního mladistvého alkoholika. Kterému mu jsem i potvrdil, že jízda na kole do kopce je opravdu namáhavá, což si ostatně může ověřit i během do schodů.
Upravil jsi to špatně. Nesedí ti odkazy na mapy.cz, konkrétně úseky 1/4, 1/6, 1/7.
A když se v tom hrabeš tak nechápu, proč jednotlivé nově upravené úseky na sebe nenavazují...
Tak jsem to přeskládal a upravil odkaz, ten se musel snad pokazit "sám od sebe" na to nově 1/4, protože u sebe to mám v pořádku. Překlikl jsem se teda u kopírování odkazů. Stejně ještě počkám na Radku, bo jsem našel odkaz nějakého okruhu a jestli je to ono. Ale snad to už odpovídá víc.
Jen tam chcu zanechat ještě "origo" trasu.
K tomu, co jsme odjeli, je vše tady https://www.nakole.cz/diskuse/30658-stafeta...
Co bude dál, to netuším - už druhý měsíc hapruji s jakousi virózou nebo post-covid syndromem. Prostě s nějakou bestií, co se ve mě usadila. Doktorka mi teď dala ještě týden, než mě pošle na RTG plic.
Musela jsem položit i Dámskou, na kterou dámy odjíždí v sobotu.
Ale hms jezdí, tak snad to nějak klapne.
Takže jsem tomu dal doufám už něco odpovídajícího. Jestli jsem to pochopil, co už jsem stihl i provést, tak jsem rozkouskoval jen jeden origo úsek na 3. Jeden je komplet volný, teoreticky se přidám k zprazakovi pro odjeti, který projevil zatím letmý zájem. Já bych to odjel teda z Hlásné Třebáně do Ledče nad Sázavou. Dám to do pléna, jestli se ještě toho nechce ujmout někdo další.
Já bych si teda ještě dovolila - Beroun - Hlásná Třebáň (kód 1/5) je odjeté celé, ne částečně.
To je částečně odjetá origo trasa, ale můžu přenazvat na něco jiného. Odjetá část - .
V poho, mě to jen zaujalo.
Škoda, že jsi tehdy nereagoval, když jsme dostali kartáč za odjetí trasy jen s fotkou nakolíku. Na další část už jsme si pak netroufli, ale mohli jsme mít už odjeto...
já s tím stále počítám, příští úterý se vracíme z Dámské a o víkendu bych mohla nakolík někam popostrčit, pokud je v těchto končinách do Ledče asi ne, ale do Týnce nebo ještě kousek dál ano. jak píše Radka v Hlásné byl virtuálně :-)
Spoléhám na tebe - zítra jdu znovu k doktorce, protože ten můj kašel se mě drží víc jak klíště. Tak namoženou bránici, jako od tohohle kašlání, jsem snad ještě nikdy neměla.
Když bude nejhůř, tak ti to aspoň natrasuju :o)))
jestli už je to upravené, tak bych odjela úsek 1/6 a částečně 1/7 v Davli to máš vedené po silnici k nádraží, ale tam se dá jet po lávce pro pěší, zelená tur. z Hvozdnice se tím padákem dolů určitě na kole jet nedá jezdí se přes Sloup, ale to se upraví při průjezdu.
Odjeďte, co míníte, a ty primárně pěší trasy si klidně upravte, bo všechno se na kole nahoru dolu fakt nedá, ani při vší snaze :-D
Důležitý je hlavně ten západovýchodní průjezd republikou. Jako taky nemám rád přesuny na 50m s tříkolkou na hlavou, i když mi to hýčká ego mého vrcholu krize středního věku :-D
Dneska jsme po dvoudenním přejezdu z Kutné Hory dorazili do Liblína. Zítra vyrážíme na náš první úsek 1/3.
Fotka je z vodáckého tábořiště u Berounky, kde dnes nocujeme.
Vcerejsi etapa 1/3 byla hrozna. Nicmene jsme vecer stihli dorazit do Touzimi a zakempit u prirodniho koupaliste. Ale bylo to "za limitem".
Dneska na namesti aspon fotka s Jirkou z Poděbrad a jedem stoupat na Slavkovsky les.
Tak jsme ho tam dnes dovezli.
Pokud bude štafeťák ještě někdo na svůj úsek chtít, bude u nás k vyzvednutí od příštího pondělí. Když ne, přivezu ho na podzimní sraz a předám Arnoštovi.
Domluvím se s HMS, jak to vidí a jaké jsou její možnosti.
Já se už měsíc stále hrabu z post-covidového kašle, takže na kole nejezdím...
Jen se zeptám - nemáš nějaké služební cesty směrem ku Praze?!? Případně jak pojedete ze západu?!? Jestli pojedete přes Prahu (nebo někde poblíž Prahy), můžu někde Nakolík od vás převzít. Jsem momentálně doma, takže čistě teoreticky můžu kdykoli.
Vracíme se v pátek 19.7. vlakem do Prahy na hlavák, příjezd v 17:23 hod. Pokud tedy budeš v půl šesté před hlavákem, můžeme ti ho předat.
SUPER, zítra na hlavák přijdu. Můžu klidně k vlaku, ať mě nemusíte hledat, ale to doladíme.
Do obálky ti posílám telefon na mě.
Díííky, s HMS už jsem mluvila.
Jen mi prosím potvrď, že ti obálka dorazila.
odkaz na fotky a popis tady
https://www.rajce.idnes.cz/kockoslon/album...
v sobotu jsem převzala Nakolík od Radky a v neděli odjela trasu 1/6, děkuji Bicanovi, který se mnou tuhle trasu přes dva hřebeny jel celkem ujeto 86 km a nastoupáno 1030 výškových metrů. Nakolík mám zatím u sebe a snad odjedu i část trasy 1/7 do Týnce nad Sázavou. pokud by někdo Nakolík ode mně převzal, ať se mi ozve. jinak si ho nechám u sebe a vezmu ho na podzimní sraz.
prosím ARNOŠTA, UPRAV TABULKU TRASA 1/5 ODJETÁ CELÁ, 1/6 ODJETÁ CELÁ
Děkuju za popohnání, jakmile budu mít volněji v práci tak tu tabulku přepíšu na Vás :-D Další blaho, další splněný sen :-D
Zatim se nikdo neozval,takze stale chybi dojet tu cast Blanickych rytiru.do srazu je jeste cas a az pominou ta silena vedra,mozna jedte kousek popojedu.
Koukl jsem na fotky a mám dotaz z jiné utěsněné válcovité nádobky sloužící k přechovávání kapalin.
Můžeš mi prosím oměřit rozměry brašen podle přiloženého schématu?
Svařil jsem si brašny na kolo. Vědomě jsem zanedbal zúžení v dolní části v naději, že to nějak vyjde, aniž bych měřil a zkoušel. Nevyšlo; abych si do brašen nekopal patami, musím je zavěsit příliš dozadu anebo příliš vysoko. Budu tedy muset brašny v dolní části zúžit.
Což o to, to si (už teď) vyměřím sám přiložením kartonu na nosič a obkreslením dráhy boty na pedálu. Ale zajímá mě, jak je to u profi výrobků.
Pokud mi někdo chce změřit i výrobky jiných značek, ty slavné ortofotoliebherry třeba, budu rád.
Ď. za příp. odp.
Ortlieby i zobrazené SportArsenaly mají na vnějším konci rolovaného límce spomu pro popruh. Spona s popruhem slouží k ohnutí zarolovaného límce směrem dolů a tím výrazného zmenčení možnosti zatékaní ze strany do zarolovaného límce. Doporučuji to doplnit, či jinak nahradit. Jinak pěkné dílko. Svařoval jsi to to extruderem, nebo jen horkovzdušnou pistolí?
Nekroutí se ti favorití a ještě dámský rám při naložení těmi velikými brašnami? Měl jsem menší látkové brašny, pánský rám a přesto se mi významě kroutil.
Obecně lze konstatovat, že běžné rámy MTB a cros nejsou primárně určeny pro dálkaře s brašnami těchto velikostí. Pro tyto účely se používají převážně ocelové rámy, které mají zadní stavbu delší, tak aby bágly nebyly za zadní osou a zároveň nepřekážely při šlapání a taky hromadu všelijakých návarků pro uchycení všeho potřebného. Je pár firem, které tohle vyrábí a pak jsou borci co tyhle rámy vyrábí na zakázku a samozřejmě taky na míru zadavatele. Jeden z Česka je mezinárodně uznávanou kapacitou v této oblasti. Samozřejmě - za peníze v Praze dům.
Děkuji za názor.
1.
To je moc krásná teorie, že "pro tyto účely se používají převážně ocelové rámy, které mají zadní stavbu delší", míněno pro zavěšení brašen. Škoda jen, že realita je mám ten pocit jiná.
Co tak vídám fotky naložených kol zejména na tomto serveru, kde s tím lidé jezdí aji do Španělska apod., tak brašny mají často na horácích a minimálně z části, ne-li celé, zavěšené za osou zadního kola. I na Tvých fotkách Tvého kola jsou brašny za osou, a to jsou oproti mým brašnám malé a kolo není žádný drobek, má dosti velký průměr.
Čili Tvoje tvrzení by vhodně podpořilo pár fotek brašnami naložených kol, "které mají zadní stavbu delší, tak aby bágly nebyly za zadní osou a zároveň nepřekážely při šlapání".
2.
Všiml jsem si na fotkách Tvého kola, že silný pásek z přírodního hliníku v nejspodnější části nosiče je šikmo. V obrázcích nosičů tohoto typu vídám ten pásek svisle. To je originál, nebos to nějak ohnul sám, a proč?
2.
Zpět, špatně jsem se díval na internet, už ty šikmé hliníkové pásky vidím v nabídce nosičů také.
Za trest si dnes po obědě nedám viržinko.
moje naložené kolo :-), večer to změřím. jedny látkové brašny a nebyly z lidlu na nosič vůbec nešly upevnit, taky jsem do nich kopala patou a je to dost nepříjemné
> "moje naložené kolo :-)"
Jojo, však píši "Koukl jsem na fotky" (ze štafety).
Šmankote já neměl v úmyslu krást obrázky :-(
Mohl bys to vyřešit šikmým zavěšením brašen - zadní háček nebo popruh o něco níže.
Moje okamžitá první reakce: fujtajksl!
A o pár desítek vteřin později: To mě nenapadlo... hmm... nemusel bych předělávat brašny... promyslím to.
Každopádně by to bylo nonkonformní.
:-)
Zatím to zvažuji v teoretické rovině.
Začíná se mi to "nebezpečně" líbit.
Ještě je otázka, jak s těžištěm, jak s vysunutím brašen dozadu, zda zadek kola nebude příliš plavat...
Na to asi odpoví jen a pouze praktická zkouška.
Což by neměl být problém, jestli někde vyhraboším Leistera.
Každopádně díky za inspiraci; přál bych si také umět myslet takto mimo zavedené kategorie.
Tak ty netradičně zavěšené brašny jedu otestovat na Třeboňsko.
Anabáze s Čekej Draho.
Jízdenku jsem kupoval asi týden předem. Vybral jsem si a zaplatil místo ve velkoprostoru na „čtyřce“ se stolečkem včetně rezervace místa pro kolo. O půlnoci před odjezdem raději kotroluji obsazenost vlaku. Ale co to? Namísto velkoprostoru je řazeno „šestkové“ kupé bez místa na kolo. Zmatek, panika.
Ráno mířím na nádraží značně napjatý. U vlaku mne s kolem hned odchytává průvodčí. Omlouvá se, že je změna řazení vlaku. Moje kolo pojede v jednom vagónu a já pojedu v jiném. Sundávám brašny z nosiče a průvodčí jde se mnou umístit kolo. Vyhradil chudák na kola půlku jednoho kupé, už jsou tam dva lidé a dvě kola. Cpeme tam ještě mého Favorita a já „děsně vtipně“ žádám ty dva pány, aby mi Favorita hlídali, aby se neodřel o ty jejich karbonové plečky.
Pozn. na notebooku během cesty: Proč hergot trčíme na Zahradním Městě už deset minut?! Konec pozn.
Průvodčí se znovu omlouvá. Což je až nečekané a poněkud to tlumí moji nelibost. Ale stejně Čudné Drahomíry nenávidím. Ač mám místenku do vozu 368 na místo 12, průvodčí mě odesílá do nějakého jiného vagónu na místo 22. Vlak je dosti nacpaný, s brašnami se mi špatně prochází uličkou. Na místě, ač nemám jakýkoli papír, musím ze sedačky nekompromisně vyhodit nějakého pána, co švitoří asi španělsky. Smutně hledí na svoji vytištěnou místenku, potom sbírá svoji manželku a beznadějně se potácejí uličkou pryč...
Vytahuji noťas a píši bláboly na Nakole. Alespoň že tu „jede“ wi-fi a nemusím hrabošit modem z brašny. A musím si stáhnout fotky z foťáku do noťasu, mám již plnou kartu.
Fotit kolo s brašnami před vlakem jsem nestihl, fotit zde v plném velkoprostoru mi přijde hloupé.
Jé, Mnichovice. A hnusné betonové zdi podél kolejí.
Pokračování příště.
Veselá historka před domem.
Na svém Favoritu od rodičů jsem měl asi nejužší možné berany, měly šířku 36 cm. Jezdilo se mi s nimi dobře a nějaké „svírání plic“ a „nemožnost dýchat“, co se občas objevují v diskuzích, jsem nepozoroval. I teď na současném Favoritu mám berany úzké.
Jenže cyklodeníček praví, že poslední skoro tři roky (!) jsem na svém Favoritu nejel. Jezdil jsem na skládací Esce a také na trekové Brigittě, která má naopak rovná řídítka velmi široká.
No. A tak jsem dnes ráno navěsil na Favorita ty nabalené poměrně těžké brašny, umístil pravou nohu do klipsny, bafnul tu úzké berany a odrazil se... a málem jsem se zabil :-)
Konec veselé historky.
Jé – Benešov, a na perónu další asi 4 zoufalci s kolem. No tak mnoho štěstí.
Žiš, tady normálně procházejí uličkou ve velkoprostoru se „čtyřkami“ lidi s koly... To je spolek, tenhle Čas Debilů!
A bacha, v protisměru skaut se sekyrou. Tvářím se, že zde nejsem.
Tak ten pás s kolem už jde zpátky, ale bez kola. Sedá si proti mě. Ne, chlapče, NENÍ to tvoje místa, můžeš si hlavu ukroutit. Doufám, že jeho kolo neumístil na toaletu, to bys se asi za chvilku dostal do problému. Na druhou stranu, toaletu už jsem asi 15x slyšel spláchnout, takže zřejmě funguje. Aspoň něco.
Krutihlav si odešel hledat jiné místo.
Krutihlav se vrátil s lahví vody. Eslitosundal z kola, nebo načepoval na WC, nezjištěno.
Až zase pojedu do Třeboně, odteď vždy vzpomenu, že ty jsi zanechal poslední stopu u Benešova :o)))
Potěšilo, že děkuji.
Ale taková stopa u Benešova, to nic není. V bodu 49.0256997N, 14.7630208E máš ode mne krásnou přímo bahenní stopu Mamuta. Neboť jsem tam sebou po průtrži mračen prásknul, jako ostatně dnes nejednou; něco málo místního bahna jsem jim tam nechal, zbytek mám na sobě a nyní to ve vlaku ze mě postupně odpadává. Kopu to pod sedačku, co také jiného s tím?
Proběhl test jízdy s nestandardně zavěšenými brašnami.
Negativní vlivy na kolo při jízdě jsem nepozoroval. Brašny pevně drží na nosiči i v tom smyslu, že nemají tendenci odklánět se od kola. No, také to zavěšoval odborník, že ano; více se vbrzku dočtete na portálech CS-Brašny, CS-Favorit a CS-Jsemprostědobrej ;-)
Jestli už něco pruží a pracuje do stran, tak spíše nosič. Je z tenkých plných ocelových tyček. A také má poměrně dlouhá a slabá vodorovná táhla pro připojení k zadním vzpěrám, tam je prostě vůle. Nemluvě už vůbec o uchycení na vzpěry pomocí objímek.
Zvažuji nosič z hliníkových trubek.
Zůstal zachován plný objem brašen, což je dobré např. při nutnosti umístit do brašny velkou lahev. A ušetřil jsem si práci s přepracováním brašen.
Pokud lze soudit z jedné jediné zkušenosti, nápad Karla-ch na nestandardní zavěšení brašen byl perfektní. Jsem nadšený (a zarmoucený, že mě to samotného nenapadlo).
Děkuji.
Když jsem si brašny před lety svařoval, vymyslel jsem jednoduchý způsob zavěšování na nosič. Prostě obě brašny budou spojeny pásky, které volně povedou horem přes nosič. Tak to měly i originální koženkové brašny blahé paměti. Vyklánění brašen od nosiče bude řešeno gumicukem vedeným přes (za) zadní vzpěrou.
Nemám rád, když se plné brašny vyboulí, zejména vnitřní strana brašen. Proto jsem od začátku počítal s tím, že do brašen vložím kartonové přepravky na ovoce. Tím je dán rozměr brašen. Je to 30 x 40 cm plus poměrně vysoký límec na zarolování.
Hloubku brašen z hlavy nevím.
Připevnění zavěšovacích pásků na brašny jsem řešil velkoryse. Nikoli pouhým přinýtováním, jako mají staré originály, ani přivařením. Vymyslel jsem si, že chci mít možnost variabilně měnit výšku zavěšení brašen vůči nosiči. A tak jsou na zadních stranách brašen tři vodorovné kovové tyčky, jimiž prochází zavěšovací pásky. Tyčky je možné instalovat ve třech různých výškách. Viz obrázek.
No a tím se jaksi samovolně vyřešil i způsob šikmého zavěšení. Prostě přední pásek spojující brašny je v jiné výšce, než zadní pásek spojující brašny.
Na obě brašny jsem jenom přidal (navařil) foliový řemínek, který je veden z boku brašny přes zadní svislou vzpěru a brání posunutí brašny směrem dopředu.
Jo a materiál brašen je střešní, resp. bazénová folie. S tímto materiálem denně pracuji a ročně mi rukama projdou tisíce metrů čtverečních. Na střechách se mi ta folie zdá poměrně tenká. Ale na brašnách je tomu naopak. Vznikly brašny typu, který naši kolegové a přátelé z Německa označují jako „Panzertasche“. Jsou wasserdicht, bombenfest und idiotensicher.
A ano, jsou také poměrně těžké. Zatím jsem nevážil na přesných vahách, ale lze orientačně spočítat spotřebu (výměru) folie na jednu brašnu. Při známé plošné hmotnosti folie vychází hmotnost jedné brašny asi 1 kilogram. Vyšší hmotnost mi nevadí, nikdy jsem na kole neřešil nějaké gramy a jsem zvyklý odjakživa na kole tahat hromady krámů.
naměřila jsem spodní část šíře 20cm, horní část šíře 46 cm a výška bez zapnutí 53 cm. háčky na kterých je brašna pověšená na nosiči má 27cm a jsou uprostřed brašny.
Děkuji za zprávu. Budu rozmýšlet a zvažovat (dvakrát), případně řezat, pižlat a krájet (třikrát).
včera 3.8. jsem Nakolík posunula z Davle do Týnce nad Sázavou, opět se mnou jel Bican a děkuji mu za společnoct a za to, že vezl celou cestu v brašně Nakolík :-)
trasa 1/7 je tedy zčásti odjetá, prosím Arnošta, aby upravil v tabulce. Nakolík mám u sebe, pokud ho někdo chce, ať se ozve.
fotky tady
https://www.rajce.idnes.cz/kockoslon/album...
Až dostanu od HMS Nákolík, tak jej přesunu v říjnu podle počasí z Týnce nad Sázavou do Ledče nad Sázavou.
Dám zde vědět než vyjedu
Textovali jsme s Ifčou, že Tě "doprovodíme" z druhé strany a celou trasu tak sfounkneme. Musí se nejdříve vrátit z dovolené. Teoreticky ve středu oznámený přejezd by mohlo stačit pro rychlé rozhodnutí.
nevím jak mám rozumět termínu "z druhé strany".
Já mám v plánu vyjet v 8,25 z Týnce nad Sázavou směrem na Ledeč a Havlíčkův Brod. Přesný termín uvidím po převzetí Nákolíku podle předpovědi počasí.
Nakolík budeš mít ve čtvrtek 3.10.
nákolík dnes v Pardubicích převzat. Na etapu z Týnce nad Sázavou do Ledče se vydá podle předpovědi počasí v pondělí nebo úterý. Ještě to upřesním.
Už mi zase jede kolo po výměně ráfku, dořeším jen posez podle rady ze Srazu a délku řeťazu a Ifča zrovna z dovolené onemocněla :-D
Ale z takto od středy nedostanu volno, v pátek bych odjel dopoledne na start a v sobotu trasa, v nědělu návrat.
opět dotaz co míníš termínem start?
Já mám nyní v plánu, že pokud bude v pátek 11.10. slušné počasí, tak bych odjel ráno rychlíkem Svitava v 4,58 do Prahy HN a odtud v 6,55 do Týnce nad Sázavou s příjezdem 8,15.
Odtud na kole do Havlíčkova Brodu, odkud jezdí vlak do Pardubic v hodinovém taktu každou 10 minutu.
V opačném směru je bohužel od rána na trase do HB omezení provozu.
No, že bych z toho Týnce vyjíždl ráno v sobotu, v pátek tak akorát vyřeším přespání a vodu. Navíc takto ráno se tam ani nedostanu, přijel bych v 12:15 :-D Proto musím řešit příjezd na start předchozí den.
Když jsem dal trasu v nedělu z Ledče přes Havlbrod, Iglau a dom, tak mi to mezi Ledčí a Havlbrodem výluku nevypsalo.
Prosím Tě jak máš naklikanou tu mapu? Poslal bys mi odkaz na ni? A taky jestli to chceš v trhu během pátku dojet do Ledče nebo jestli řešíš někde přespání.
Přemýšlám, že bych obětoval farní pouť a jel taky.
trasu mám naplánovánu na jeden den přibližně takto https://mapy.cz/s/ganatarane
Oproti oficiální trase Via Czechia central jsem vynechal Neštětickou horu, Louňovice a Velký Blaník
děkuji že sis nakolík převzal, nějak jsem včera úplně zapomněla, že si ho máš vyzvednout, ale nikdo mi nevolal, tak vše klaplo dle plánu. z Neštětické hory není nikam vidět a kopec docela velký, to jsi dobře zvolil na Velký Blaník byla kdysi kamenitá cesta na kole nesjízdná, v Louňovicích byla docela dobrá hospoda, ale ty jsou i jinde :-), tak dobře dojed
Tak podle nejnovější předpovědi počasi vyrazí Nákolík na poslední etapu z Týnce nad Sázavou (příjezd vlaku do Týnce v 8,15) do Ledče v pondělí 14.10.
Předpokládaná trasa viz https://mapy.cz/s/ganatarane
předpověď počasí se neustále vyvíjí a na zakladě dnešní předpovědi dojde k posunu termínu přesunu nákolíku na středu 16.10.
tak nákolík se vydá na trasu opravdu již zítra časně ráno.
Tak hlásím úspěšné projetí etapy z Týnce nad Sázavou do Ledče nad Sázavou.
Bylo to ale chvílemi peklo - už vstávání před 4. hodinou není nic pro mne, ale zapřel jsem se a vyrazil na nádraží.
Po koupi lístků na vlak jsem čekal na nádraží v 4,58 na rychlík Svitava, ale ouha - namísto obvyklého nízkopodlažního regiopantera, takle brzy ráno přijel vlak složený z klasických honeckerů. Ještěže měl služební oddíl, do kterého jsme s průvodčím vzepřeli mé naložené e-kolo.
Po přestupu v na hlaváku v Praze mne naštěstí očekávala regionova s kterou jsem dorazil v 8,15 do Týnce a vyrazil jsem na trasu snažíce se dodržet naplánovanou dle map.cz - https://mapy.cz/s/ganatarane
Cesta ze začátku bez problémů rychle ubývala až do Vlašimi, kdyse začal projevovat vítr, který vždy při stouáních foukal na zlost proti.
Před Českým Šternberkem mne naplánovaná trasa hnala do kopce na silnici 111, což jsem odmítl a sjel po CT 19 k Sázavě a dále pod hrad.
Zde mne překvapila značka označující vjezd na most přes Sázavu na silnici 111 za slepou ulici, ale přesto jsem na ni vyrazil a dojel po 111 do Otryb, kde naplánovaná trasa odbočila na polní a lesní cesty.
Na jednom místě na žluté značce jsem se však málem utopil v blátě a dlouho mi trvalo než jsem se z lesa vyhrabal na silnici do Vranic a Kácova.
Z Kácova jsem za stále silnějšího protivětru dojel přes Chabeřice do Zruče nad Sázavou a dále do Vlastějovic.
Zde už mne protivítr pomalu přestal bavit a tak jsem si řekl, že do Ledče dojedu vlakem.
Ale ouha, na zastávce jsem zjistil, že na trati mezi Zručí nad Sázavou a Ledčem je výluka a výlukové autobusy neberou kola.
Takže ko konzultaci s mapou jsem odmítl naplánovanou trasu z Vlastějovic přes Pavlovice a Chřenovice a zvolil rychlejší trasu s menším převýšením do Ledče přes Kounice, Hněvkovice a Bohumilice na nádraží v Ledči nad Sázavou a ve vlaku koupil jízdenku do Pardubic.
Domů do Lázní Bohdaneč jsem se dostal chvíli před 21. hodinou po najetí 132 km na kole.
Ještě několik fotek z cesty Nákolíku
viz https://www.rajce.idnes.cz/zprazak/album...
Jen pro orientaci, jako prosím Vás plánujete příští rok? Stejná trasa, ale postupně jako štafeta, nebo jinou trasu? Popř. že bysme si trasu naklikávali podle z bodu A do bodu B či azimutu? :-D
--
Mám z trochu depku z lidí z našeho kostela, bo parta obešla republiku za necelé 2 roky... Trochu mi tím narušili kruhy :-D
No demokracie. Když se nikdo nezúčastní, tak mi to "velení" bude dost k prdu :-D
Ale založím nové vlákno a navrhu tam interní české kolečko taky na základě tras Via Czechia, kdy by se odjeli obě severojižní trasy. Myslím mezi nejsevernějším a nejjižnějším bodem, kdy po hranicích by se pokračovalo hraniční moravsko-českou trasou, a návratem po hranicách zase na tu severojižní a na start.
Ale to by bylo asi na víc než jednu sezónu.
Proto mně i napadlo i kolečko, které by protnulo všechny místní kraje nebo třeba jen většinu, kdy by si každý určil trasu kudy, kde se mu to líbí. Tady by byla asi podmínky part, kdy by se jelo od hranic s jedním krajem k dalšímu sousednímu, aby to splnilo lépěji "zadání". Ale to už je ještě větší level než české kolečko. Ale pokud nebude muset být nutně ta demokracie, tak "vyhlásím" alespoň referendum nad variantami.
Pokud ti to pomůže, tady jsou zkušenosti z minulých štafet, kde jsem se podílela na organizaci.
Štafeta byla vždy plánovaná se startem na jarním srazu a s cílem na podzimním srazu.
Každá štafeta byla sice organizovaná jinak, ALE každá měla jakýsi rámec základních pravidel, která účastníci vzali na vědomí a dodržovali.
Štafeta 2007 (snad)
- jela se přibližně po krajích
- přihlásili se účastníci a byli stanoveni koordinátoři jednotlivých oblastí
- každá oblast měla nakolík vždy cca 14 dní a mohla si s ním jezdit dle libosti
- koordinátoři dostali kontakty na účastníky ve svém okolí a po převzetí nakolíku si těch 14 dní organizovali sami
- vedly se sešitky - tzv. Nakolníky - pro každou oblast byl samostatný - posílala jsem je vždy před převzetím nakolíku organizátorovi
- do nakolníku se zapisovala trasa, účastníci, počasí apod. - co kdo chtěl
- postupně se tak objela takřka celá republika
Tento způsob štafety byl sice zajímavý a Nakolníky jsou krásnou vzpomínkou, ale na organizaci to bylo dost náročné. Hlavně na přípravu.
Štafeta II. - rok už nevím
- cílem bylo pojezdit s nakolíkem VÝHRADNĚ NA KOLE
- přihlásili se zájemci a postupně se nakolík předával - tady už byl zájem podstatně nižší než u první štafety
- štafeta "morálně" skončila někde kolem Přerova u strejdy Libora, který si pro nakolík dojel k Honzákovi autem, čímž porušil základní pravidlo
- nicméně i přesto se nakonec štafeta odjela, ale už "to prostě nebylo ono"
- myslím, že jsem tehdy měla za úkol sledovat, kde se nakolík pohybuje a případně upozornit dalšího zájemce o štafetu, aby se domluvili na předání
Tento způsob štafety organizačně takřka nezatížil nikoho. Kdo si chtěl nakolík vzít, ten se prostě s někým domluvil na převzetí. Myslím ale, že bylo žádoucí, aby jeden neměl nakolík déleji než týden, a tak nějak to i vycházelo.
Takže tak asi k tomu, co bylo, jak to fungovalo a jak se to osvědčilo.