Elektrokola se během posledního roku staly hitem v Nizozemí a Německu.
Dle informací holandských oborových cyklistických organizací RAI a BOVAG převýšil loni počet prodaných elektrokol v Nizozemí loňské předpoklady. Prodalo se zde za rok přes 140.000 kusů elektricky asistovaných kol. V Německu to bylo více než 100.000 kusů. V letošním roce předpokládá německá cyklistická asociace ZIV nárůst o 30 %.
Předpoklady letošních prodejů v celé EU – 300.000 budou pravděpodobně výrazně překonány – hovoří se až o půl milionu prodaných elektrokol. Jen v Německu a Holandsku, kde je poptávka velmi vysoká, tvoří prodeje bezmála čtvrt milionu kusů.
Největším světovým odbytištěm elektrokol ale stále zůstává Čína. V roce 2008 se tu prodalo přes 21 mil. elektrokol. Podle profesního sdružení China Bicycle Association je tuzemská poptávka nadále, i vzhledem ke světové krizi, vysoká.
Z průzkumu Light Electric Vehicle Association (Asociace pro lehká elektrická vozidla) – www.levassociation.com vyplývá, že elektrokola se stala velmi důležitým dopravním prostředkem – vedle aut, motocyklů, lodí a kol jsou pátým nejpoužívanějším při lidské přepravě.
V České republice je situace velmi odlišná. Většina lidí se s pojmem a funkcí elektrokola dosud nesetkala. Je to dáno především vnímáním jízdního kola jako sportovní pomůcky a jen velmi okrajově jako dopravního prostředku. Máme ale dobré důvody se domnívat, že tato situace se bude rychle měnit. Největší český výrobce a distributor elektrokol ekolo.cz hlásí od června 2008 již dvousté prodané elektrokolo a v prvních dnech měsíce dubna zaznamenává další nárůst zájmu o tento nový dopravní prostředek.
Zdroj: Bike Europe