reklama

Giant

S jakými novinkami přichází značka Giant pro rok 2009?

Historie značky je více než třicet let dlouhá a během této doby se stal z Giantu skutečný obr, jehož výrobních kapacit využívá řada dalších firem. Výrobní linky tu ale nejsou tím nejdůležitějším, zásadní roli tu hrají týmy designérů a inženýrů. Zatímco menší manufaktury musí spoléhat na polotovary jiných, nebo dokonce kupovat celé rámy, Giant využívá vlastních vývojářských pracovišť. Vše od základní karbonové pleteniny až po finální rám vzniká tedy pod dokonalou kontrolou. Také u hliníkových rámů jsou užívány vlastní na zakázku vyrobené slitiny a jedinečné způsoby profilace trubek a rámů. Kdo si ale myslí, že za koly stojí skupinka šílených vědců, zle se mýlí – při příležitosti představení novinek 2009 na španělské Mallorce dokázali američtí inženýři všem přítomným, že jsou nejen vynikajícími mistry svého oboru, ale především nadšenými cyklisty. A to je onou nepostradatelnou podmínkou úspěchu.

Pro sezonu 2009 zaměřil Giant svou pozornost hlavně na inovace silničních kol. V této oblasti patří k tradičním tahounům – jistě máte v živé paměti žluté stroje neobvyklých aerodynamických tvarů, které od roku 1998 vozily Laurenta Jalaberta a další profesionály stáje ONCE. Těmito koly zahájila značka slopingovou revoluci, proti níž nic nezmohla ani nevole konzervativní Mezinárodní cyklistické unie. Dalším konstruktérským přínosem byla například plochá aerodynamická sedlovka a inovativní přístup ke karbonu při tvorbě rámu TCR Composite v roce 2002. Letopočet 2009 tvoří další významný milník – dosavadní silniční řada byla kompletně přebudována, Giant uvedl sedm zcela nových rámů.

PRO KAŽDÉHO NĚCO


TCR Advanced SL

Typickou vlastností celé nabídky Giantu je ucelenost a v souladu s touto zvyklostí je také záběr jeho nové silniční řady ojedinělý – čítá i takové rarity, jakými jsou dámské speciály na časovku a triatlon. Ale pojďme se podívat na ty nejočekávanější novinky. Na pomyslném vrcholu nabídky stojí klenot TCR Advanced SL vyvinutý ve spolupráci s profesionálními závodníky. Konický sloupek vidlice, mohutná spodní rámová trubka, integrované středové složení, asymetrické provedení zadní stavby, integrovaná sedlová trubka napojená ojedinělou technologií Fusion – to vše dělá z kola unikát, vynikajícím způsobem kombinující tuhost v záběru a vertikální pružnost. TCR Advanced SL již prošel řadou testů – jak těmi závodními, Tour de France nevyjímaje, tak i redakcemi odborných časopisů, a odevšad je slyšet jenom chválu. Stejnou závodní geometrii jako tento model má i kolo s rámem vyrobeným technologií Alliance – část horní rámové a sedlové trubky a vzpěry zadní vidlice jsou z karbonu, ale spodní část kola je tvořena hliníkovými trubkami. Lze tak skombinovat výhodné vlastnosti obou materiálů, a přitom snížit cenu.

Vedle závodních strojů TCR byla představena také kola pro hobby závodníky a příležitostné jezdce. Giant je přesvědčen, že i oni si zaslouží špičkové technologie přinášející neopakovatelný zážitek z jízdy. Kola řady Defy tedy žádným způsobem neošidil, pouze upravil jejich geometrii s cílem umožnit pohodlnější posed a jistější ovládání. Opět můžeme volit mezi různými verzemi rámů – Defy Advanced (karbonová konstrukce), a Defy (hliníkové rámy ze slitiny AluxX).

Třetí ucelenou řadou jsou dámská kola Avail, která odpovídají charakteristickým potřebám ženské cyklistiky. Giant tyto potřeby shrnuje do pěti bodů – osobitý design, úprava rozsahu velikostí, specifická geometrie, nejmodernější konstrukční postupy a volba dámských komponentů – doplňků. I ženy mohou volit mezi rámem karbonovým,a nejdostupnější hliníkovou verzí. Vedle dámských kol v nabídce nechybí ani speciály pro časovku a cyklokros.

TERÉNNÍ NÁČINÍ


Anthem XO

Ačkoli Giant tvrdí, že veškeré své síly letos napnul k nové silniční produkci, najdeme novinky i v oddílu horských kol. Zde došlo k přeuspořádání jednotlivých modelových řad. Úlohu celoodpruženého top modelu pro XC zastává nadále karbonový full Anthem Advanced s 90 mm zdvihu. U hliníkové verze rámu byl však navýšen zdvih na 100 mm (s tím souvisí i změna polohy tlumiče) a tento model pod označením Anthem X vytlačil z nabídky kola řady Trance. Přestože se zvýšila hodnota zdvihu, jde o nejlehčí hliníkový celoodpružený rám, který Giant až dosud vyrobil.


Trance X

Dalším stupínkem je 130mm trail bike Trance X. Úlohu all mountain stroje zastává osvědčený Reign a Reign X, pro sjezdaře zůstává jednoznačnou volbou Glory DH. Svého fulla si u Giantu vybere též něžnější pohlaví – pro sportovně zaměřené cyklistky je na českém trhu k dispozici dámská varianta Anthemu X, pro ty odvážnější, které se chtějí popasovat s náročnějším terénem, jsou připravena 127mm kola Cypher.


Reign 0

Jednotící prvek celé plně odpružené nabídky tvoří systém pérování Maestro. Ať už jde o 90mm nebo 224mm provedení, princip zůstává stejný – jde o čtyřčepový závěs s virtuálním bodem otáčení. Ten zachovává vysokou efektivitu šlapání (brání zbytečnému pohupování), umožňuje pohltit drobné vibrace i velké rázy a zůstává plně aktivní i při brzdění, čímž řeší odvěký oříšek všech konstruktérů. 

Pevná horská kola se závodními ambicemi jsou u Giantu pojmenována zkratkou XTC a obdobně jako u silniční řady označuje následující slovo technologii výroby rámu – Advanced, Alliance a AluxX. Ať už zvolíte jakýkoli rám, vždy jde o špičkové kolo, jehož charakteristiky jsou do značné míry podřízeny rychlosti. Pohodovou jízdu si můžete užít spíše na sportovních kolech Terrago, Rainer, Yukon, Rincon, Boulder či Rock. Model Yukon je dostupný také v celoodpružené verzi FX, která i přes velmi příznivou cenu poskytuje všechny výhody funkčního systému.


RIDE LIFE


Krosové kolo X-sport

Nové motto Giantu má vyjadřovat význam cyklistiky pro život jednotlivce i společnosti. Kola, která značka produkuje, nemají za úkol pouze uvolňovat adrenalin a bojovat o vteřiny, značnou část produkce tvoří krosová kola, městské biky, kola pro děti a Giant je dokonce jedním z předních propagátorů hybridního pohonu, tedy elektrokol. Budete-li hledat konkrétní kategorie, vězte, že osmičku krosových kol naleznete pod označením X-Sport, elektrokolo nese název Twist Sport CS Lite a do stejné kategorie patří i praktická městská skládačka Halfway Lite. Pro mladé cyklisty je připravena desítka kol – od 24" kopií dospělých modelů XTC či STP až po 12" kola vybavená balančními kolečky.

Progress Cycle, 19.03.2009
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

 ()
Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle období ráda. Fyzička je zpět, člověk něco málo pohubl, cítí se skvěle a každý kopec vyjede jako nic... Ale ouha, místo toho ho pobolívá břicho, a... no však to znáte. Tolik já a děti, my na…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

 ()
Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy si tady odložím další kousek svých cestovních deníků... Tak tenhle cíl zrál už docela dlouho. Už ani vlastně nevím jak k tomu došlo, ale jednoho dne sedím s Radkem na pivě, koukáme do mapy.cz…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

 ()
Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11 kilometrů a klesli do 2700 metrů. Kolem uhelného dolu nocleh možný nebyl, nenašli jsme žádné rovné místo a navíc vše bylo pokryto vrstvičkou šedého prachu. A ani mezi zaparkovanými…
Peggy | 02.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 7. část

 ()
Sonkol, zázraky na počkání nebo do tří dnů Kratičké intermezzo - které se přihodilo úplnou náhodou, přesně mezi psaním 6. a 7. části Miluji takové ty nádražní či vesnické knihovničky, kde se lidi zbavují starých knih. Většinou to bývají nějaké blbosti, ale už jsem v nich párkrát narazila na…
Peggy | 26.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 6. část

 ()
Naše první třítisícovka Slibovali jim ráj na zemi a místo toho je čekala jen pustá step. Tak zní úvod příběhu bratrské pomoci zhruba tisícovky Čechů a Slováků, kteří se v letech 1925-32 vydali pomoci budovat Kyrgyzskou socialistickou republiku, tehdy už jako součást Sovětského svazu, v rámci…
Peggy | 20.05.2024

O čem se mluví:

Technické rady Jaký materiál brzdových destiček zvolit? před 4 minutami
Cestování na kole nabídka nebankovní půjčky dnes v 03:26
Co vás zaujalo 279 dnes v 00:15
Ostatní – cyklo Jaké to bylo? - 148 včera v 22:32
NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 včera v 22:28
Elektrokola SAVA Deck 9.1 - motor Shengyi CMT03 včera v 18:24
NEcyklo Co vás vytočilo 153 včera v 17:01
Ukrajina 44 včera v 14:52
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

431 cyklistů (3 přihlášení)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11…
Peggy | 02.06.2024