Cyklistické vybavení je důležité nejen pro komfort cyklistů, ale také pro jejich bezpečnost. Při nákupu byste tedy neměli primárně hledět na pořizovací ceny. Přesto můžete ušetřit, a to několika způsoby.
Vybírejte správně
Říká se: „dvakrát měř a jednou řež“. Toto pravidlo přitom platí všude. Ještě než se tedy pustíte do nákupu cyklistického vybavení, důkladně se rozmyslete, co vlastně přesně využijete. Pokud např. vybíráte cyklobatoh, zohledněte, na jaké vyjížďky nejčastěji vyrážíte. Pokud preferujete intenzivní a krátkou jízdu, postačí vám batoh s objemem do 10 litrů. Vydáváte-li se ale na dlouhé cesty v terénu, zvolte objemnější zavazadlo, a to se špičkovým systémem upnutí, aby batoh zůstal na svém místě i v náročnějších podmínkách, což je důležité pro těžiště cyklisty.
Šetřit za každou cenu se nemusí vždy vyplatit. Po nákupu velmi levného cyklistického vybavení sice lze mmít nějakou dobu radost, ale může se jednoduše stát, že vám brzy zbudou oči pro pláč. Nešetřete tedy za každou cenu. Připlatit si často znamená, že v konečném důsledku ušetříte. Někteří cyklistické by proto nikdy nenakoupili např. v Decathlonu, neboť na místo výhodných nákupů preferují dražší, ale profesionální vybavení. Na druhou stranu i v obchodech tohoto francouzského gigantu naleznete kvalitní cyklistické produkty.
Zákazníci a zákazníci na slevy slyší neustále, takže jednotlivé obchody ve snaze získat nové nakupující a udržet si ty stávající nabízejí různé akce. V současné době jsou např. velmi oblíbené slevové kupóny, které se mohou týkat i specializovaných e-shopů s oblečením a vybavením pro cyklisty, jako je kupříkladu Element Store. Pokud tedy chcete při nákupu ušetřit, sledujte aktuální nabídku relevantních obchodů, případně různé slevové portály.
Aktuálně si můžete pořídit cyklistické vybavení v mnoha různých variantách, ačkoli některé věci mohou dočasně chybět, neboť cyklistů neustále přibývá. (Nejen) Češi totiž vloni ve velkém propadli jízdě na kole, a to díky koronavirové epidemii. Pokud chcete každopádně při nákupu cyklistického vybavení ušetřit, nesoustřeďte se pouze na nejnovější produkty na trhu, ale zaměřte se rovněž na kolekce z minulého roku či ještě starší produkty. Obchody je totiž v průběhu let obvykle zlevňují.
Jednotliví prodejci se pochopitelně snaží cyklistické vybavení prodat ještě ve stávající sezóně. Pro cyklistiku totiž platí, že špatné počasí v podstatě neexistuje, takže na kolo můžete vyrazit prakticky kdykoli. Jen musíte být vhodně oblečeni a vybaveni. V průběhu horkých letních měsíců např. oceníte batoh s vakem na vodu, v zimě se zase vzhledem k horší viditelnosti mohou více hodit reflexní prvky. Pokud chcete ušetřit, zaměřte se na sezónní nebo povánoční výprodeje, které mohou přinést zajímavou finanční úsporu.
Cashback je speciální slevová akce, kterou naleznete na různých slevových a cashbackových portálech. Jedná se o specifickou formu úspory, neboť neušetříte při samotném nákupu, ale až po jeho učinění. Nic na tom není. Na některém z výše zmíněných portálů se je třeba zaregistrovat a přes příslušný odkaz přejít do obchodu. Zde učiníte objednávku tak, jak jste v e-shopech běžné zvyklí. Do několika hodin (obvykle maximálně do dvou dnů) od nákupu vám bude určité procento z utracené částky připsáno zpět na účet.
Black Friday je marketingová akce, která se do světa rozšířila ze Spojených států amerických. V současné době se už zcela „zabydlela" i u nás. Jednotlivé obchody (i s cyklo vybavením) v jejím průběhu nabízejí nakupujícím opravdu výrazné slevy, takže je možné ušetřit hodně peněz. Na druhou stranu se sluší doplnit, že této akce se u nás běžné týkají i podvodné slevy, neboť prodejci (i ti největší) mnohdy čarují s čísly. Ani v tomto období tedy nepodléhejte nákupnímu šílenství a cyklistické vybavení vybírejte s chladnou hlavou.