Již nějakou dobu vytvážíme v naší dílně zajímavé elektrokolo, které má řadu specifických vlastností, které jsou na našem trhu velmi neobvyklé. Jde o spojení skládacích horských kol Montague a elektrických pohonů Pendix.
Taková americko-německá družba. Nechme ale historii historikům a divejme se do budoucnosti. Kolo i pohonná jednotka jsou kompatibilní bez jakýchkoli kompromisů, a proto vám můžeme s klidným srdcem představit velmi kompaktní a v mnoha ohledech zajímavé elektrokolo.
Samotná kola Montague jsou neodmyslitelně spjata s americkými výsadkáři. Firma Montague vyvinula pro armádu skládací horské kolo, které je možné použít po seskoku jako dopravní prostředek v rozličném terénu. Výsadkáři mají kolo ve složeném stavu upnuté jako součást výstroje na těle. Kolo se relativně snadno skládá, má po rozložení standardní vlastnosti dospělého horského kola a snese i velkou zátěž. Později bylo kolo nabídnuto i na civilním trhu.
Foto: Citybikes
Pohony Pendix vznikly jako start-up Západosaské univerzity ve Cvikově kousek od našich západních hranic. Během několika málo let rozšířila mladá firma svou působnost po celé Evropě, USA a Austrálii. Na některých komponentech Pendix spolupracuje i s českými dodavateli. Výroba stále probíhá ve Cvikově a kvalita odpovídá vysokým německým standardům. O úspěšnosti pohonu svědčí i zakázky na motorizaci pošťáckých cargokol, které firma Pendix opakovaně vyhrává.
Horské elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix
300 umožňuje opravdu širokou paletu používání od krátkých treků
po několikadenní cykloturistiku „na těžko“. Lze jej kombinovat
s campingem a caravaningem. Je jistě vhodné i jako dopravní prostředek pro
rybáře, lesáky a podobné profese či pro cyklisty s podobnými
koníčky.
Při hmotnosti 21,4 kg a velikosti ve složeném
stavu 92×72×31 cm se vejde do kufru běžného auta,
prostoru v obytném voze, jednoznačně je také usnadněna i přeprava vlakem
a autobusem. Pro tyto účely lze použít i praktický obal.
Foto: Citybikes
Ovládání kola je stejné jako u běžných horských kol s páčkami
Shimano Rapid Fire 3×8, jedná se tedy o klasický převodník. Středový
motor je vybaven tlakovým čidlem a výkon motoru reaguje na intenzitu
šlapání do pedálů. V horní části baterie je podsvícená část, ve
které mění dioda barvu světla mezi zelenou a červenou a značí tak stav
napětí baterie. Je zde i spínač pohonu a základní nastavení modu
(výkonu) ve 4 stupních. Pohon je možné napojit pomocí Bluetooth
s chytrým mobilem po stažení aplikace Pendix Bike PRO (pro Android i iOS).
Aplikace však není k ovládání nutná. Baterii lze pootočením snadno
vyjmout z kola a používat ji jako zdroj světla nebo jako opravdu velkou
powerbanku pro zařízení s USB konektorem.
S elektrickým pohonem ujedete 41–79 km na jedno nabití,
které netrvá déle než 2 hodiny. Nabíječka je součástí
výbavy kola.
Nespornou výhodou je celkově decentní „army“ vzhled díky matné
zelené barvě a černým doplňkům, který je nejednomu muži příjemnější
než vysloveně sportovní vzhled kola.
Kolo jsme testovali v mokrém a blátivém v terénu a krytí motoru a baterie
poskytuje dostatečnou ochranu proti vnikání vody. Při přepravě bez baterie
doporučujeme zakrýt konektor krytkou Pendix
Cup. Při zimním provozováním pak lze také doporučit obal na baterii
Pendix, které zabraňuje promrzání baterie a zvyšuje dojezd.
Tento výrobek naleznete exklusivně v prodejnách Citybikes. ZDE