reklama

Výhody a nevýhody elektrokol

Elektrokola si v posledních zhruba 10 letech získala velkou oblibu. Přinášejí totiž spoustu pozitiv, na druhou stranu se najdou i jistá negativa. Zaměřme se tedy na výhody i nevýhody.

Elektrokola se hodí do města i do terénu

První přihlášky bicyklů s využitím elektromotoru jsou zaznamenány už z konce 19. století. Musely ovšem ještě „ujet" dlouhou cestu, než vznikla elektrokola taková, jak je známe dnes. Jejich popularita přitom začala narůstat od roku 2010 a aktuálně se můžete zaměřit na široký sortiment produktů. Lze si přečíst test elektrokol, ale ve zkratce zmiňme i zde, že máte k dispozici bicykly do města i do terénu, přičemž jednotlivé výrobky disponují různými typy akumulátorů, jež mohou mít vliv na to, jakou vzdálenost umožňují ujet na jedno nabití.

Výhody elektrokol

Předně dojedete dále. Elektrokola jsou bicykly, které jsou poháněny lidskou silou a elektrickou energií. Současné baterie přitom umožňují na jedno nabití ujet 60 až 120 km, což závisí na samotném elektrokole, ale také na terénu, kterým se budete pohybovat. Navíc se jedná o výtečného asistenta při jízdě do kopce, jenž zdoláte výrazně snadněji. Můžete se tedy vydat na výlety po místech, na která byste si možná na běžném bicyklu netroufli. Navíc na něm lze vyrazit i do práce, protože se samozřejmě tolik nezpotíte.

Mnozí lidé mají zakázánu velkou fyzickou zátěž, což ovšem s elektrokolem nemusí být zase takový problém. Mohou jej totiž využívat i jedinci se zhoršeným zdravotním stavem, neboť bicykl s elektrickým pohonem vykoná spoustu práce za ně. Z toho ostatně vyplývá, že nezáleží ani na věku, přičemž překážkou nemusí být ani nadměrná hmotnost. Ať už vás tedy pro jízdu na kole limituje cokoli, zjistěte si, zda by pro vás elektrokolo nemohlo být zajímavou alternativou pro výlety i sport.

Nevýhody elektrokol

Za jednu z nevýhod elektrokol je považována vyšší pořizovací cena. Nejlevnější z nich totiž stojí přes 15 000 Kč, ale pořizovací cena může být i několikanásobně vyšší. Na druhou stranu můžete využít kupony na Insportline.cz anebo do dalších obchodů, které mohou znamenat zajímavou finanční úsporu. Kvitována každopádně není ani vyšší hmotnost, která se pohybuje zhruba od 20 do 30 kg. To může při některých příležitostech znesnadňovat manipulaci, což platí např. pro případy, že se budete chtít na výletě svézt vlakem.

Navíc budete závislí na výdrži baterie. Jistě, mohlo by se zdát, že pokud se vybije, budete muset zkrátka zapojit vlastní energie, nicméně elektrokolo se v případě vybití baterie ovládá namáhavěji. Na druhou stranu ho lze jednoduše nabít v běžné 230V zásuvce. Za nevýhodu je často označována i skutečnost, že už se nejedná o fyzickou aktivitu. Jenže ve skutečnosti na elektrokole rovněž šlapat musíte, motor vám pouze pomáhá. Navíc si lze nastavit, jak moc vám bude pomáhat, a jak už jsme zmínili, pro mnohé osoby se jedná o jedinou možnost cyklistického vyžití. 

, 10.08.2021
Blogy

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s názvem „Smutná cesta do Prahy#mce_temp_url#", ve kterém popisuji tragickou výpravu z brdského kopce Praha, do hlavního města. V tomhle blogu jsem se také zmínil o tom, že tu cestu prostě jednou…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

 ()
Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem už jednou utrousila poznámku, že z toho nic nemám, no a nemám potřebu prezentace. Ráda ovšem čtu cestovatelské příspěvky vás ostatních. Tak něco na oplátku. Už někdy v létě jsem venku při…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

 ()
Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50 km denně, pokračovali jsme v cestě na střední Slovensko. Oskarovy schopnosti se každým dnem zlepšovaly. Tažné lano zůstalo hezky odpočívat a Oskar se stal pro nás plnohodnotným cyklistickým…
Kristina | 03.10.2024

Centrální stezkou od západu na východ_3

 ()
Úterý 23. červenceKdyž pominu stále trvající vedra, začal dnešek příjemně. Ráno jsme měly poměrně brzy sbaleno, stihly jsme i promazat kola (a vyloudit u paní ubytovatelky nový hadr na jejich utření) a vyjet chvilku před devátou. Asi 5 km se mírně stoupavá cesta zdála příjemná, ale za přístřeškem…
Aar | 02.10.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

 ()
Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás před třemi dny za Tarazem," pozdravil nás chlapík kdesi na benzínce. „To je docela dobře možné." „Nebyli jste tuhle kousek za Almatou?" zase jiný chlapík jinde. „Asi měsíc nazád? To jsme…
Peggy | 24.09.2024

O čem se mluví:

Ostatní – cyklo Tour de France 2025 před 18 minutami
NEcyklo Ukrajina 48 dnes v 01:02
Co vás zaujalo 283. včera v 16:48
Ostatní – cyklo Co vás pobavilo, potěšilo 193 včera v 13:07
Jaké to bylo 153. včera v 11:47
Trénink a zdraví Co užíváte při namožení svalů? 21.11.2024
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

505 cyklistů (2 přihlášení)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024