reklama

Stevens E-Wave 27.5 2018 – Modrá síla

Stevens má pro bicykly s elektropohonem speciální katalog, kde najdeme opravdu všechny kategorie. Od city, přes trekkingová elektrokola, až po silně zastoupená elektrokola terénní.

Stevens E-Wave 27.5 2018
Stevens E-Wave 27.5 2018
Foto: CykloŠvec

V nabídce vynikají atraktivní celoodpružené stroje s pohony Shimano Steps, tam se tento motor nejlépe hodí kvůli kompaktním rozměrům, ovšem elektro hardtailům Stevens dominuje výhradně osvědčený Bosch. I zde je z čeho vybírat, buď robustní konstrukce s širokými plus­kovými plášti, nebo třeba elektrokola více laděna do XC klasiky a to je zrovna elektrokolo s názvem E-Wave.

Ačkoli jde o tzv. vstupní model, tedy mezi ebiky Stevens s nejnižší cenovkou, je velmi rozumně postaven a prakticky vám na něm nebude ani moc chybět oproti dražším kolegům. Pokud například nebudeme trvat na integraci baterie do rámu, luxusnějších komponentech, či baterii s maximální možnou kapacitou, můžeme si dopřát silný prémiový pohon Bosch Performance za relativně dobrou cenu.

Pro rok 2018 má Stevens připraven hardtail I-Wave v dámské a pánské verzi v novém designu. Nejde pouze o barvy, ale i o konstrukci rámu, kterou má dámská verze již v novém zcela odlišnou. Nový model jasně ožil designem. Světle modrá barva dominuje celému rámu i vidlici. Pouze loga jsou tmavšího odstínu. Více tak vynikne jeho silueta, především na slunci to je pastva pro oči.

Rám na pohled působí klasicky, bez zbytečných extravagancí. Svařen je z kvalitní alu slitiny řady 6061, která je třikrát zeslabovaná. Rám je tedy dostatečně tuhý a zároveň nevozíme zbytečné gramy navíc.  Spodní rámová trubka má tvar hranolu, v horní části je robustnější, v místě, kde je umístěna baterie je tvarově přizpůsobena. Horní trubka je taktéž čtyřhran, který se směrem dozadu ovšem výrazně zplošťuje. Hlavová trubka je asymetrická, v místě spojení jsou spodní a horní trubka provařeny, aby byl předek elektrokola co nejtužší.

Zadní stavba je klasické konstrukce s rovnými trubkami. Oproti klasickému kolu je vždy o něco delší, aby se vešel pohon.  Pokud vyrazíte třeba na trail, kde budete kroutit jednu zatáčku za druhou, většinou rozdíl nepoznáte a budete se muset spíše sžít s kapku vyšší hmotností každého elektrokola, které je třeba mít pod kontrolou.

Zajímavý tvar má můstek spojující horní vzpěry a pak také patky, které jsou tradičně stevensovské, s adaptérem pro třmen kotoučovky uvnitř zadního trojúhelníku. Rám má výrazný sloping. Bowden přehazovačky, kabel k motoru a hadička zadní kotoučovky jsou integrované v rámu.  Jelikož jde o praktické horské elektrokolo, u kterého se někdy počítá i s brašnami, nechybí příprava pro nosič, popřípadě blatníky. Pod kotoučovkou najdeme i dvojici otvorů pro stojánek, který, ač je často zavrhován, tak třeba pro plně naložené elektrokolo velmi dobře poslouží.

Pro baterii je rám tvarově přizpůsoben, část nad ní směrem k horní trubce je širší. Odsazení tak jasně vymezuje její umístění.  Lithium-iontová baterie Bosch má kapacitu 400 Wh (36V/11,1 Ah). Její hmotnost je 2430 g. Doba nabíjení do plného nabití je 3,5 hodiny. Dojezd dle profilu terénu a hmotnosti jezdce je až 160km. Baterie od tohoto německé výrobce patří k nejlehčím na trhu. Využívá nabíjecí články od značek Panasonic, nebo LG.  Baterii lze nabíjet buď přímo na rámu, pomocí bočního vstupu, nebo ji lze sejmout a nabíjet spodním konektorem. Indika ce na tč le baterie nám signalizuje stav nabití. Uchycení v rámu je velmi pevné, v horní části najdeme zamykání na klíč. Baterie je konstruována tak, aby odolávala jízdě za všech podmínek, i v dešti. V mrazu se samozřejmě u všech baterií snižuje účinnost. Jediné, na co si musíme dávat pozor, je tlaková myčka, která je u elektrických bicyklů nežádoucí.

U elektrokola je nejdůležitějším článkem jeho motor. Zde se jedná o osvědčený středový systém Bosch Performance s točivým momentem až 63 Nm. Tato Performance  a ještě silnější modifikace CX, jsou nejvhodnějším řešením pro horská elektrokola. Pokud nějaký výrobce montuje slabší verzi Active s 50 Nm,  je to většinou z důvodů nižší ceny a zákazník by si měl uvědomit, že to bude v terénu znát. Active je vhodný systém spíše na trekkingová elektrokola. Proto je dobré si vždy ověřit, o jakou verzi pohonu se jedná. Ovladač režimů je umístěn na řídítkách, celkově jsou čtyři, plus chůze. Multifunkční displej je podsvícený, můžeme na něm krom jiného sledovat i dojezd v reálném čase, který systém neustále přepočítává, podle zrovna nastavené asistence a zatížení motoru.

Výrobce u tohoto modelu sází především na komponenty Shimano. Základem je devíti rychlostní Alivio, které  pracuje s kazetou 11–34, spolu s pastorkem Bosch s 15ti zuby, což je po přepočtu reálných 38. Pro terén je tedy tento ebike dobře připraven z hlediska převodů. Lehčí, vzhledem k síle asistence není třeba.  Odpružená vidlice SR Suntour pracuje s pružinami, nechybí páčka louckout a pevná osa. Zdvih má 120 mm. E-Wave má relativně široké pneumatiky 27.5×2.6". Obuty jsou na ráfky Oxygen, náboje jsou Shimano Deore.

E-Wave se dodává ve velikostech 14–22" výhradně jako 27,5", hmotnost je 21,3 kg. Stevens udává i maximální nosnost tohoto elektrokola až 140kg. E-Wave je důkazem, že i v „entry level" kategorie umí značka co nabídnout. Cena tohoto horského elektrokola je stanovena na 61 990 Kč. E-Wave 2018 je již v prodeji na www.cyklos­vec.cz

Další info:

Fotogalerie

Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018
- inzerce -, 04.06.2018
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

 ()
Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle období ráda. Fyzička je zpět, člověk něco málo pohubl, cítí se skvěle a každý kopec vyjede jako nic... Ale ouha, místo toho ho pobolívá břicho, a... no však to znáte. Tolik já a děti, my na…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

 ()
Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy si tady odložím další kousek svých cestovních deníků... Tak tenhle cíl zrál už docela dlouho. Už ani vlastně nevím jak k tomu došlo, ale jednoho dne sedím s Radkem na pivě, koukáme do mapy.cz…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

 ()
Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11 kilometrů a klesli do 2700 metrů. Kolem uhelného dolu nocleh možný nebyl, nenašli jsme žádné rovné místo a navíc vše bylo pokryto vrstvičkou šedého prachu. A ani mezi zaparkovanými…
Peggy | 02.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 7. část

 ()
Sonkol, zázraky na počkání nebo do tří dnů Kratičké intermezzo - které se přihodilo úplnou náhodou, přesně mezi psaním 6. a 7. části Miluji takové ty nádražní či vesnické knihovničky, kde se lidi zbavují starých knih. Většinou to bývají nějaké blbosti, ale už jsem v nich párkrát narazila na…
Peggy | 26.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 6. část

 ()
Naše první třítisícovka Slibovali jim ráj na zemi a místo toho je čekala jen pustá step. Tak zní úvod příběhu bratrské pomoci zhruba tisícovky Čechů a Slováků, kteří se v letech 1925-32 vydali pomoci budovat Kyrgyzskou socialistickou republiku, tehdy už jako součást Sovětského svazu, v rámci…
Peggy | 20.05.2024

O čem se mluví:

Štafeta NaKole.cz Štafeta Via Czechia centrál 2024 dnes v 10:03
Technické rady Jaký materiál brzdových destiček zvolit? dnes v 06:40
Cestování na kole nabídka nebankovní půjčky dnes v 03:26
Co vás zaujalo 279 dnes v 00:15
Ostatní – cyklo Jaké to bylo? - 148 včera v 22:32
NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 včera v 22:28
Elektrokola SAVA Deck 9.1 - motor Shengyi CMT03 včera v 18:24
NEcyklo Co vás vytočilo 153 včera v 17:01
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

466 cyklistů (9 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11…
Peggy | 02.06.2024