Ahoj. O této cestě už jsem několikrát uvažoval pěšky, je to tak asi na měsíc. Ale uvažoval jsem i o kole, akorát se mi moc nechtělo jet uplně sólo. Zajímalo by mě, jakou máš představu - kolik dní, odkud vyjet, jak se vrátit atp. Pokud jsi to teda už řešila.
Ahoj,
pešky jsem šla jiné varianty této poutní cesty, takže teď bych ráda na kole. Jelikož se trochu bojim letadel a tayk toho, že m izmasakrujou kolo, tak spíš uvažuju o cestě busem (zrovna komunikuji s cestovkami a zjišťuji možnosti převozu) případně vlakem. Nebo když bych měla spolupoutníka co by trval na letadle, tak letadlem - ale bude tam asi znatelnej doplatek za nadvahu zavazadel vzhledem k přepravě kola a batožiny. Nějak se dostat do Barcelony a odtamtud do Valencie, výchozího bodu. Chtěla bychstrávit ve Španělsku měsíc - nějak rozumně zvládnout těch 1200 km do Santiaga, případně na konec světa. Když by byl ohodně času, tak třeba nabrat na kolech zpateční směr k Barceloně nebo se par dni valet u moře - prostě není problém se přizpůsobit čemukoli. Jestli bys uvažoval o spoluputování a napsal něco o sobě [email protected] Nejsem žádnej chrt, počítám 70-80 km/den, ale nejvic zalezi na terenu a naladění spolupoutníka :-)
80 km za den, to je za měsíc 31*80=2480. To je méně než od českých hranic do Santiaga, a nemyslím tím vzdušnou čarou :-). Ostatně pokud opravdu počítáš 70-80 km/den, tak těch 1200 kilometrů nevystačí na měsíc ani náhodou, spíš tak na půl. Takže já bych (kdybych ... ale já mám na tohle léto už jiné plány) si možná za ušetřené peníze za jednu cestu pořídil o pár dnů neplaceného volna navíc a jel rovnou z Čech, i odtud ostatně nějaká z méně slavných (ale proč "nepracovat" na její popularizaci vlastní účastí?) větví svatojakubské cesty vede.
V lete 08 som s rodinou absolvoval pešo posledny usek do Compostely. Toho roku som sa rozhodol zorganizovat cyklisticku put do Santiaga nasledovnym sposobom:
(pravdepodobne) z Bratislavy do Spanielska mikrobusom. Na bicykli absolvovat cca 500 km -zoberiem šesť bicyklov.
Spet sa vratit cestou popri Atlantiku, dlzka pobytu cca 14-15 dni.
www.autovivaro.sk
Ahoj, ohledne moznosti prevezt osoby a kolo do Spanelska - jsme 2 a kola k tomu - zacatkem kvetna do Spanelska a za mesic zpet. Je mozne se domluvit s tebou na doprave? Treba jen jedna trasa. Nebo kdy jsi planoval cestu ty? Kontakt [email protected]
Ahoj Jano
Prosím o info jestli jste uskutečnili tu cestu do Santiaga na kole. Zajimalo by mě od jak dlouho jste jeli a od kud a jak jste se do výchozího místa dostali s kolama. Vzhledem k tomu, ze máme jen jeden týden na cestu , tak
mam představu letet do Bilbaa a od tud camino norte.
Nemám představu jak zpátky do Bilbaa?
Máš li nějaké zkušenosti? prosím pošli na [email protected] díky moc. Jéňa
My jsme jeli na kole letos na rozhraní května a června z St Jean Pied de Port(francouzská cesta)a tam jsme se dostali autem.Cesta do Compostela na kole nám trvala cca 14 dní.
Zpět z Compostela do Bilbaa se dá i s kolem jet autobusem za 58E.(za dalších 20E s přesedáním až do Irúnu).Kolo ale musí být zabalené(vymontované přední kolo,kolo obalené smršťovací fólii) jak kolo zabalit nám ochotně poradil prodavač jízdenek na autobusovém nádraží.
Milá Jano,
do Compostely se chystáme na kole letos koncem dubna. Prosím o radu - nevíš,jak se dostat na franc. cestu se dvěma koly,když si na tak dalekou cestu netroufnu autem? Moc děkuji
Dapi
Pokud je to na dva měsíce, nejjednodušší je cesta vlakem. Německo přejedeš regionálními vlaky za den na víkendovou jízdenku pro až 5 osob,ve Francii možná mají nějakou skupinovou slevu. Přeprava kol se v Německu platí asi 4 euro, ve Francii mimo vlaky TGV je zdarma. Jízdenky není nutno zajišťovat předem, je lepší si na místě pořizovat vnitrostátní, vyjdou mnohem levněji, než mezinárodní. V Německu jsou všude automaty, ve Francii musíš k přepážce, platit se dá samozřejmě kartou. Hranice, nejlíp z Chebu do Marktredwitz a ve Francii u Strasbourgu přejedeš na kole
Moc děkuju,Karle, to jsou cenné informace. V jízdních řádech jsem zjistila,že v TGV jsou jen místa pro invalidní vozíky a nikoliv pro kola, je to opravdu tak?
dapi
Promiň prodlevu, nevšiml jsem si včas reakce. Ve Francii ve vlacích TGV bývají většinou 2 místa pro kola v krajních řídících vozech jednotky. Ne však asi ve všech spojích, ale v těch novějších, které jezdí na novějších tratích, jako z Strasbourgu do Paříže a dále na Bordeaux, určitě. Stav je potřeba zjistit přímo na místě, třeba ve Strasbourgu. Já mám zkušenost z města Mulhausen (jižně od Strasbourgu), příplatek na TGV do Paříže vč. kola jsem si kupoval asi 20 minut před odjezdem vlaku. Pokud chceš něco ušetřit (kolo v TGV stálo 10 euro oproti místence pouze za 1,50), můžete použít dálkové vlaky sítě IC Corail, ve kterých je přeprava kola zdarma. Jenom se s bagáží do starých vagonů hůř nakládá. V Paříži se musí přejet mezi nádražími na Montparnasse, odkud jezdí TGV na Bordeaux a dále každou chvilku, ale žádný strach, po městě se jezdí docela slušně. Na hlavních bulvárech bývají široké pruhy vymezené městským autobusům a cyklistům. To nemluvím o přibývajících cyklopruzích a představených stáních pro cyklisty na křižovatkách. Paříž se dá na kole docela dobře prohlédnout, je přehledná, Eifelovka je vidět téměř odevšad. Dá se případně i přespat, nejen v kempu, my tehdy spali na břehu Seiny někde u St Germain. Jinak celá cesta přes Francii ze Strasbourgu pod Pyreneje by se měla dát zvládnout za jeden den.
Milý Karle, moc děkuju. To jsou informace k nezaplacení. Už se tam moc těším, včera jsem si dala čtřyřicítku v okolí Prahy a přijela jsem jak rampouch. Těším se na to teploučko.
Ještě jednou dík a úspěšné kilometry ve zdraví.dapi
S tím teploučkem se měj na pozoru, před lety jsme byli v květnu v jižní Francii, nejdříve v Alpách napadl čerstvý sníh, potom několik dní jen pár nad nulou, několik propršelých dní okolo Verdonu a i v nížině Rhony, vždyť tam pěstují rýži! A ta potřebuje hodně vody. Na tom severozápadě to může být jiné, z vlastní zkušenosti vím, že francouzské svahy Pyrenejí jsou většinou od Atlantiku velmi vlhké, ve španělském vnitrozemí by mělo být sucho v závětří Kantabrijských hor. Vzhledem k nadmořské výšce tam na jaře velké teplo nebude, s tím počítej až tak v průběhu června. Ale na kole to přeci nevadí, po deštivé zimě to tam bude alespoň pěkně zelené. Je to určitě lepší, než loňské červnové vedro, které jsme zažili v okolí kaňonů řeky Tarn. Když tak po návratu dej vědět, jak jste dopadli, s manželkou se chystáme taky na podobnou cestu, ale to je ještě vzdálená budoucnost.
Známý se mě snaží na tuhle cestu uvrtat už několik let, takže nás předběhli Šesták s kolegou. Mám to za pár do penze, tak snad potom po ose tam a zpátky. Dva měsíce snad budou stačit.
Tak stejně je to i u mne,i když do důchodu je dalako,snad za deset dokážu nasednout na kolo a do Santiaga dojet po ose.1.6.2020 jedu.
No jen jestli za 10 let nebude tak výrazně katolická akce jako je pouť do Santiaga, jako politicky nekorektní, zakázána.
Jinak dcera pouť šla pěšky v roce 2002, kousek jsme ji doprovázeli (přes Pyreneje ze St Jean de port do Roncesvales - víla o ni měla strach). Většina poutníků to jde spíše z kulturních a sportovních důvodů než náboženských, v dotazníku na začátku se tě na důvody ptají, a všechny důvody jsou považovány za korektní. Pro ty nábožné je ale potom utrpením, že se před ubytovnama a noclehárnama popíjí, vyhrává a slaví do noci.
Asi máš pravdu, ale přijde mi to trochu ujetý, udělat pouť jen ze sportovních důvodů. Asi jako když u nás chodí poutníci v noci na 13. ledna do Filipova a já bych se k nim přidal jen proto, abych si vyzkoušel turistický pochod v noci a v mrazu.
On se vyplňuje nějaký dotazník?
Ve fr. městečku St. Jean pied de port (jedno z míst startu pouti) je taková kancelář, tam tě zapíšou do tisícileté knihy poutníků, vyplníš dotazník a dostaneš skládací papírovou průkazku, kam sbíráš po cestě razítka jako při orientačním běhu. Na ten průkaz máš taky jednu noc zdarma vždycky v těch nocležnách ve městech, klášterech, farách a tak. Když to dojdeš tak v cíli dostaneš diplom na jméno a zaevidujou tě, žes to ušel. A když chceš slouží za tebe (a další co den před tím došli) mši v Compostelle. Celá trasa je zajištěná a podporovaná nějakou nadací. Někde se za nocleh něco platí, někde ne. Poutníci na ubytovnách nechávaj v kuchyňkách přebytky takže dcera říkala že se dá z toho vlastně skromně přežít, ale spoleh na to není.
...i já se hlásím do party!!! až to bude aktuální-dej vědět, já už v dúchodu jsem 19let(ale pozor-invalidním)
Za dva roky tak, budu si muset od toho vysedávání v kanclu trochu vodfrknout aspoň dva měsíce. :-))
To by mi vyhovovalo-letos Bulharsko, pak snad Ukrajina a Rumunsko. Počítám s tím-dej si mne do pořadníku!
Ty jsi strašnej rychlík, žádnej nemám. Debaty o Santiago de Compostela se vedly v pábitelský rovině. :-)) Ale počítáme s tím, třeba budeme starší než Šesták.
Ta poznámka byla spíš recese- je mi jasné, že nával nehrozí-kdo by měl tolika času jako my dúchodci :-)))
Já todle nechápu. Co na tej Compostele všichní máte? Dědci se tady pod praporem katolictví srocují a chystají se vyrazit. Povezete na kolech monstrance, každej večer jedno, dvě zjevení, svěcená voda ? No to bude vejlet.
Podle mě ta Compostela už ani proti Maurům nepomáhá, na ně v současnosti potřeba jinej kalibr.
Ty jsi známej ignorant všeho duchovna. Já pojedu proto, abych tam nechal posvětit flaštičku mlíka, kterým Mařka kojila Ježíška. A taky v naší náboženský obci působím jako předzpěvák, tak nám cestou nebude smutno.
Nevíte, dá se pít ta svěcená voda? Nemá to nějakou pachuť?
Tož Tobě dočlo pivo?
Já to duchovno nikomu neberu, ale když máš přeházet přes den vidlema kopici hnoje (děsně se z něj v těch mrazech kouří) a pak večer poslouchat faráře jak káže proti supermarketům, tak ať jdou někam....
A ten jejich Kuba vod Compostely mi moc neříká.Jó to Pavlík to byl jinej frajer, zcestovalej,toho jim uznávám. Vod Kréty ho to vodfouklo, div néé do Lybie a když najel na Maltě na mělčinu, nařídil rozebrat loď a na prknech doplavat na pevninu. Nebo to s tou zmijí, mě kdyby kousla, tak se kácím.
kterej se vlastně dostal nejdál? Odhaduju, že Tomáš - je to, doufám , ten, co založil křesťanskou buňku v Kerale - v Indii...
To já Ti nevím, já knížky nečtu. Ale fakt je, že s Goa něco společnýho má, ale jestli tam byl jako osobně? Spíš bych tipnul, že ho tam dovalili dodatečně portugalci.
Jo mám dobrej tip na mapy a průvodce do Škipetárie:
http://www.stanfords.co.uk/go/albania/
Je to Huber Verlag. Mám od nich už tu mapu, 50 ku (!!!) na sever a průvodce taktéž na sever. Začíná to bejt nuda. Poslední barák v Rragamu bydlí familie Ndue Brushidaku a ochotně ukáže kudy se jde přes sedlo.
Ach jo. Jak roztaje, tak tam jedu, nalehko.
dík za ten tip na Škipetárské mapy a na chlapa z Rragamu . Z dovolením to přidám do tooho průvodčíka, co zrovna smolím. Nemáš ještě ňáké takové podobné poznatky?
K tomu Tomášovi: Vasco de Gama tam našel ty křesťany - Tomášovy potomky - a byl z toho načisto vyvalenej. Židi a Arabi obchodovali s Indií odjakživa.
to čumím, kolik map nabízí na tom webu stanfords. To první - reise know how....mám. Dá se koupit u nás a je dobrá. Zato ta fraytagova nestojí za nic. Ostatní neznám.
Nejlepší co z toho mám je ta 50ka waderkarte Huber - Theti Kelmend . Podle ní se už dá jet o))).
Klíčové pro mne bylo to sedlo nad Rragamem (Valbonou)na cestě do Thetu. Beru to tudy, tím celá cesta tak jak jí mám naplánovanou dostane jinej šmrnc - bude to pěkně kopečkama. Taky jsem dospěl k názoru, že místní vidláctvo je celkem vhodně usazené a připravené, tak nechám doma stan a možná i spacák.
jako z Rragamu do Thethu na kole? To zní zajímavě. Tu stezku neznám. Fakt mě zajímá jak dopadneš.
Když s epodíváš na velkou mapu Škipetárie, tak vidíš, že to není samoúčel. To sedlo zapadá do cesty. Daten: 8 km, stoupání 700 m, klesání 1070m, max. výška 1812 m, marschzeit 5 stunden
Jo, v tom jednom průvodci je seznam 14 "rodinných herbergů" v Thetu s telefonníma číslama a mailama. Svět je hnusně globalizovanej.
Ahoj, tohle by se Ti možná mohlo hodit.
http://blog.hedvabnastezka.cz/Kordaci/Dennik-z...