Ahoj.
Tak u kolegu se to nejak nechytlo, tak snad mi poradi nekdo tady...:-)
Pres vikend me napadla takova vec. Premyslel jsem, ze bych dokoupil brasny na predek (hold potrebuju zvetsit objem). Mam vzadu komplet od Arsenalu. Ale pak me me napadl nakladni vozik:-)
Prvni, na ktery jsem koukal je Bob Yak (http://www.azub.cz/cz/voziky/nakladni.asp dole), ale jeho cena me mirne podlomila kolena. Pak jsem nasel AZUB TOM (http://www.azub.cz/cz/voziky/tom.asp) . Cena sice dosti velka, ale polovicni nez Bobik. Vim, ze voziky jsou drahe, ale davat skoro 10tis za Bobka se mi nechce. Ma nekdo zkusenosti s tim druhym vozikem? Jak se s tim vlastne jezdi? Je mozne ho pouzit jako nakladni?
Prijde mi, ze by to mohlo byt vice pohodlnejsi, nez kolo ovesene brasnami. Navic to tolik nezatezuje kolo (mene defektu). Ale nevim, jak se s tim jezdi, zda to nema nejakej silenej odpor, zda to nezhorsuje manevrovatelnost... Jak se na nej koukaj v dopravnich prostredcich (aby me treba na trajektu nepovazovali za long vehicle a nenaparili cenu jako za auto:-) )
Dik za kazdou radu.
Přímou tuto zkušenost nemám. Také jsem takto uvažoval a ty (stejné) vozíky se mi docela líbily. Mám brašny v předu i v zadu. Letos jsem ale párkrát vyzkoušel navázat na vlečnou tyč za sebou dcerku na kolečku. Byl jsem až překvapený, jaký je to silný tah. Zdá se mi, že je takto šlapání rozhodně těžší, než když byla na kole v sedačce a to oproti "mrtvému" vozíku trochu i šlapala !
Ahoj,
pro vozík jsem se rozhodl před několika lety, když jsem ho uviděl u jednoho cyklisty. Můj vozík je hodně podobný Bobovi - jednokolový, připnutý na zadní osu. Můžeš ho uvidět na fotkách na http://www.martin-vujta.cz na úvodu a u velkých cest 2004 a 2005. Je to v podstatě kusová výroba od člověka, který už s tím bohužel přestal. Vozík stál kolem 6 tisíc. U Boba se platí za značku, proto je dražší.
Vozík sám je z hliníkové slitiny a je velmi lehký. Může se na něj naložit asi 20 kg. Jízda s vozíkem je trochu odlišná. Pokud je vozík prázdný, vůbec nepoznáš, že něco vezeš. Plný vozík táhne kolo trochu dozadu a nadlehčuje předek. Musí se opatrně otáčet řídítky. Jinak je kolo, resp. souprava stabilní, dobře drží směr. Za chvíli zapomenu i na naložený vozík. S vozíkem se musí počítat při klesání - dostatečně dopředu brzdit, protože si netroufám se s ním příliš naklánět v zatáčkách. I když by teoreticky ani to nemělo činit problém.
Kolo s vozíkem mám menší manévrovatelnost v úzkém prostoru. Potřebuješ větší prostor na otočení, prakticky se s ním nedá couvat. Při odstavení kola je nejlepší opřít celou soupravu, aby např. nestálo kolo nakloněné na jednu stranu a vozík nevisel jen na zadní ose.
S vozíkem se dá taky cestovat vlakem. Už jsem to zvládl i v jedné osobě. Souprava se rozpojí, brašna se hodí přes rameno, do jedné ruky vozík a do druhé kolo.
Dvoukolový vozík je prvotně určený pro dítě. Níikdy jsem s ním nejel, ale na zavazadla bych si ho nepořídil. Musí být těžší, 2 kola mají větší odpor, musí se hlídat šířka cesty.
Já vozíku fandím a jsem s ním moc spokojený. Pokud by se Ti podařilo najít někoho, kdo by ho za rozumnou cenu vyrobil, budeš spokojený. Na webu to asi moc nenajdeš, ale zkus se poptat v cyklistických prodejnách.
Martin
Dik za info.
Zatim jsem se rozhodl jezdit bez voziku. Ale do budoucna si ho asi vyrobim. Zivim se jako konstrukter, tak proc si ho nenavrhnout:-)