Prave vysiel v nakladatelstve Shocart Tutisticky atlas 1:50 000 Slovensko. Je to asi prvy atlas uzemia Slovenska, kde su vyznacene pesiacke turisticke znacky (aj s casovymi udajmi) a cyklisticke znacky (bez vzdialenosti)v jednej mape. Len zbezne som ho presiel a zatial sa mi pozdava (suhlasi s realitou). Je urobeny takmer rovnako ako turisticky atlas Cesko, ale ma asi vyhodu v tom, ze pri pesiackych znackach su casove udaje (u nas na Slovensku na pesiackych znackach nie je uvedena vzdialenost, ale cas, za ktory pridete do ciela). Takze ak sa chystate na cykloturu na Slovensko, zoberte si so sebou par stranok atlasu (mozno to bude viac stranok). Akurat tych dialkovych cyklociest je ovela menej ako v Cechach (ono sa niekedy do tych uzkych dolin nezmesti aj cesta aj zeleznica a este aj cesta tretej triedy). Prajem prijemne zazitky z ciest.
Já myslím, že vyšel už dávno. Mám ho od vánoc. Ale tyto atlasy mají proti rozkládacím mapám velkou nevýhodu, a to, že se podle nich mizerně plánují trasy a i pokud jezdím podle nich a střídám ty listy, tak nevidím dopředu, kudy se trasa bude vyvíjet, jak daleko jsem od nějakého místa, apod.. Musím si jedině ty listy k sobě přikládat. Proto bych řekl, že pro cyklistiku to není moc šťastné řešení, vhodnější by bylo měřítko 1:100t.
Myslim, ze tie atlasy vysli dva, jeden vydal Vojensky Kartograficky ustav (ten vysiel uz pred vianocami), druhy Shocart. Ten prvy nemal tusim vyznacene cyklocesty (ale videl som ho len zbezne). S mierkou je to asi pravda, planujem radsej trasy na stovke, ale jazdime podla 50 -tky, mam este urobeny itinerar (tam mam skoro kazdu krizovatku), takze viem ako som daleko a kam smerujeme. Inak pri planovani vyberiem prislusne strany a poukladam si ich ku sebe. Treba na to velky stol, ale da sa. Rozkladacie mapy maju jednu nevyhodu a sice, ze je na nich len obmedzene uzemie, ked chces cele uzemie, tak sa ti kupa rozkladacich map predrazi (aj tak mam tie Slovenske cykloturisticke vsetky :-). Specialne na Slovensku maju rozkladacie stovky (teraz myslim cykloturisticke mapy) jednu dost velku nevyhodu, ze ked chces bicyklovat v okoli Nitry, musis mat styri mapy (mozno tri by stacili)
Okrem toho, nechodime velmi rychlo a tak vzdy je cas prelozit stranu. Podla 50-tky sa da orientovat aj v meste (aspon v mensom urcite).
No neviem keby niekto vydal takto spracovanu stovku (s vyberacimi listami) mozno by som neodolal :-)
Este poznamka pre IvaM. V atlase najdes aj vyznacenu trasu Ruzomberok Svarin.
Ja mám práve ten Turistický atlas Slovenska od VKÚ čo vyšiel pred Vianocami 2005 a špeciálne cyklotrasy tam značené nie sú (teda myslím číslo trasy príp. farebné značenie). Mimochodom, pri prvom použití toho atlasu a orientácii podľa neho sme poblúdili (je v ňom zle zakreslená zjazdovka za Hornou Maríkovou v Javorníkoch.
VKÚ vydává skládací PODROBNOU CYKLOTURISTICKOU MAPU 1:100, na devíti mapách překrývá celé Slovensko. Jedna mapa vyjde na 143,-...což celé slovensko je pak dražší jen o 100,- než tento atlas, ale aspoň není turistická, ale cyklo ;-)
Když jsme jeli v roce 1999 kolem Slovenska, tak jsem si tuto sadu map koupila a musím přiznat, že z nich čerpám dodneška. Sice ten atlas 1:50 tis. máme taky doma, ale nedovedu si představit, že kdybych jela na nějakou delší dobu na Slovensko (na nějakou delší cestu), jako tenkrát, že bych si brala celý atlas - ty mapy pokrývají větší území, takže na týden stačí třeba 2-3. Navíc podle toho atlasu se absolutně nedá plánovat, protože člověk furt jenom otáčí stránky a za chvíli se ztratí, protože furt listuje dopředu nebo dozadu.
Mapu si rozložím na zemi a plánuji.
To Peggy. Atlas (tie listy , co potrebujem) si rozlozim po zemi a planujem :-). Atlas ma vyhodu,z e sa strany daju vyberat. Nechcem sa Ta nijako dotknut,presne viem o com pises, len som si hned uvedomil,z e presne takto planujem ja trasy :-)
Ale jo, souhlasím a vím, že se mapy dají vyndat. Jen na to musíš mít větší byt, já mám maličký :-))
A hlavně, my když jedeme na Slovensko, tak na alespoň prodloužený víkend, alespoň 5 dní, a to bych pak vyndala ven půlku nebo třetinu toho atlasu a kdo to tam má zase nandavat zpátky :-)
Ale jinak je ten atlas, super, souhlasím, ale na většinu míst ti stejně stačí mapa 1:100 tis. pokud jedeš na kole. Pokud jdeš pěšky do nějakých hor, potřebuješ potrobnější, samozřejmě.
To evka, viem o tom ze VKu vydal specialne skladacie cyklmapy aj s textom (vascinu z nich vlastnim) Lenze v tej cyklo nie su vyznacene pesiacke znacky a veru sem tam sa da aj na bicykli podla tych znaciek orientovat . Nechcem tu rozoberat sposob znacenia cyklociest na slovesnku, to by vydalo na dlhu diskusiu. Navyse treba neustale samozrejme kupovat nove vydania, lebo sa doznacuju nove trasy. Tento atlas sa mi paci preto,z e teraz uz nemusim kopirovat casti velkej rozkadacej mapy preto, aby som si ju mohol dat do mapnika (jedna farebna kopia vyjde na 25 korun). Teda kupoval som novy atlas napriek tomu,z e mam takmer vsetky cyklomapy (niektore az dve vydania) a kopu turistickych map 1:50 000. lenze ani na jednej z nich nie su znacene cyklisticke a turisticke cesty spolu. Ale mozno aj preto, ze mam mapy rad :-)
som bol minuly tyzden v Auparku v Panta Rei a tam maju obidva atlasy: VKU aj Shocart. Okrem ineho hra Shocart na cenu - o 200,- menej cize 1300,-
Som to porovnaval v obchode hadam hodinu. V obidvoch su cyklotrasy. Shocart sa zda byt aktualnejsi. V atlase VKU su niektore trasy oznacene ako pripravovane a v Shocarte uz su normalne zaznacene.
Je vsak medzi nimi jeden zdanlivo nedolezity rozdiel a sice ze Shocart zobrazuje vsetky male cesty rovnako tlstou ciarou. VKU rozlisuje kde je aka a ktora cesta siroka. Niekedy to moze pomoct a vyzera to skutocnejsie.
som vtedy hladal mapu Slovenskeho raja. Nakoniec som si kupil rakusku Kompass- Slovensky raj. Bola z nich najlepsia, mala tam cyklocesty ktore neboli na VKU ani Shocarte.
Sice som zabludil aj tak ale co uz.... :)
Podle mě to ale není směrodatný, že nějaký cyklotrasy jsou v jedné mapě označené jako připravované a v druhé už jsou zakreslené. Jakou máš jistotu, že už ta trasa je v reále vytyčená ?
Osobně preferuji mapu s co nejreálnějším zobrazením typu cesty, abych poznala, zda je cesta asfaltová, zpevněná, nebo zda to bude sotva znatelná pěšinka. Trasu si pak udělám sama, nepotřebuji aby mi někdo předznačoval cyklotrasy. Stejně pak na mapě zkoumám, zda je čára pod cyklotrasou plná nebo přerušovaná.
To máš jako u autoatlasů, když jsme před 2 lety jeli autem do Bělehradu (a odtud dále na kolech...) v autoatlase byla značená dálnice až do Bělehradu. Říkali jsme si, to bude pohoda, budeme tam za chvíli.... Ve skutečnosti dálnice končí v půlce Maďarska před Szegedem a dál až na Srbské hranice vede státovka, asi jako u nás na Hradec. V Srbsku pak vede autoput, což je sice něco jako dálnice, ale jenom v jednom pruhu.
Možná tam ta dálnice je plánovaná, ale kdo ví kdy....
Kdybych to nevěděla a porovnávala tyto dva atlasy jenom podle této dálnice, řekla bych si, že ten s tou vyznačenou dálnicí bude asi aktuálnější.
Alo, to, že je na niektorých v atlase vyznačených cestách symbol bicykla resp. symbol dvoch kolies ešte neznamená vyznačenie cyklotrasy (a to to v Turistickom atlase od VKÚ je). Podľa mňa vyznačená cyklotrasa v atlase je taká, ktorá má farabné alebo číselné označenie zhodné s označením v teréne (a to to v Turistickom atlase od VKÚ NIE JE).
Ahoj Alo, len poznamka k cene, ja som atlas kupoval za 999 Sk a videl som ho este pred tyzdnom za tuto cenu v specializovanom obhcode s mapami v Bratislave. Podla mna na dobierku sa da za tuto cenu este objednat. A priklanam s k IveM. Znacene cyklotrasy musia v mape obsahovat cislo a farbu cesty tak, ako je oznacena v terene.