Ahojte, rad bych se optal, na jakych kolech cestujete? Ja chtel koupit neco na ocelovym rama, aby to slo svarit kdekoliv, treba i v Asii a s pevnou predni vidlici kvuli brasny, ale zjistil jsem, ze to je problem. Rad bych horaka, takze 26" kola.
Toz budu fakt moc rad, pokud mi poradite, jak to resite Vy:-)
Pekny den Milš
Přední pevná vidle 99% jistota. Musíš se smířit s tím, že nelze namontovat kotoučovky (a kolikrát by se hodily oj-oj oooj ...8-))) ).
Nosič lze i na odpruženou, dělá a prodává se.
Já mám krose, na oceli a tak jezdím na něm. Horáka jsem si půjčoval od dětí (svých), "uspokojil, ale nenadchl".
Máš pravdu. Sehnat kolo s ocelovým, nebo ještě lépe chrommolybdenovým (zušlechtěná ocel) rámem je velký problém. Taky ho řeším. Já ovšem preferuji crossové kolo. Zatím však jen marně hledám a nenacházím.
Tak me napadlo - opravdu se uz dneska nenajde spolehlive, seriove vyrabene kolo na cesty, co ‘nas prezije’ ??? Je to smutne, ale mam pocit ze ta dnesni kola uz skoro nic nevydrzi. Navic cim dal vic a vic soucasti je stavena na neopravitelnych materialech, takze kdyz se neco ulomi nebo praskne, nezbyva nez to vyhodit a platit za nove. Zcela souhlasim s vyse a nize uvedenymi nazory, takze jenom pro poradek, co hledanemu kolu na cesty NESMI chybet:
Ram: jednoznacne ocel – bud Hi-ten, nebo lepe CrMo, a pokud mozno nezeslabovane trubky
Vidlice: pevna, ocel (Hi-ten, CrMo)
Pocet pastorku + razeni: 8 (bohate by stacilo 7, ale kvuli vice a vice problematictejsimu shaneni nahradnich dilu k 7-razeni radeji 8).
Prevodniky: rozebiratelne aby sel vymenit kazdy jednotlivy prevodnik, material ocel (kazety se doufam jeste vsechny vyrabeji na oceli, nebo ne?)
Rafky: urcite dvojstenne
Vybaveni: acera/alivio/deore
Co by na kole bylo fajn ale neni zas az tak nezbytne, protoze
a) se to stejne brzy opotrebi a bude se tak do 1-2 let menit, a tedy bude moznost vlastniho vyberu
b) by nebyl problem nechat si to vymenit jeste v kramu pred nakupem kola
Rafky a naboje: 36 der, rafky minimalne v jedne stene kaliskovane, lepe ale kalisky skrze obe steny
Kazeta: co nejvetsi rozpeti – 11/32, 11/34
Prevodniky: asi zalezi na nazoru a pouziti, ja ale preferuju lehci prevody: 22/32/42(44)
Ja jezdim na crossu, nekdo na horaku, nekdo na obojim. Co je pro pouziti cesty/necesty na tezko vyhodnejsi – rekl bych ze to asi bude asi vcelku jedno. Ja osobne si ale myslim ze cim vetsi kola, tim vetsi nerovnosti v terenu lze prejizdet. Tedy za horske bych bral spis toho crosse. Vyrobce ma ale asi jiny nazor, takze ramy na vetsine crossu stavi hlavne na zpevnene cesty, a ne do tezkeho terenu - bohuzel.
Tak a ted – vite nekdo o nejakem kole, co se vyse uvedemu co nejvice priblizuje? Cena neni rozhodujici. Zajima me jen jestli se neco takoveho vubec dnes jeste da nechat sehnat.
Ja narazil treba na tohle:
http://www.marinbikes.com/bicycles_2005/html...
Verili byste tomu zeslabovanemu zelezu? Urcite to bude lepsi nez ty dnesni duralove casovane bomby, ale preci jen,… Skoda taky ze to nema velka kola. Nechal bych na tom vymenit jen prevodniky za mensi, a az bych prosoupal rafky a odrovnal naboje tak dalsi kola by byla na 36 dratech.
Ahoj
na starším horském kole, pořízeném v bazaru, pevná vidlice i sedlovka. Snaha, aby mělo co nejuniverzálnější komponenty a vše šlo svařit, přesně jak píšeš. Sehnali jsme náhradní díly i na Ukrajině nebo v Lotyšsku. Snaha, aby vypadalo co nejošuntěleji do zemí jako je Albánie nebo Rumunsko. Jezdíme (zatím) jenom po Evropě.
Najeto na něm za 7 let odhadem přes 30tis. km většinou natěžko, po cestách - necestách. V tý sekci napravo by mě s mým kolem mezi sebe asi nevzali, ale cestovatel pochopí :-))
Ahoj.
Ja jezdim na Authoru Basicu. Ale trosku jsem si ho prilepsil k obrazu svemu. Rafky Remerx Grand Rock, ocelove draty, tenci plaste, pevnou vidli. A rad bych vymenil ram, protoze te dural se opravdu krouti jak had. Ram sezenes starsi kdekoliv v bazaru. A nebo celkem dobre ocelaky dela Bares v Brandyse nad Labem. Jinak komponenty...samozrejme, cim jednodussi, tim lepsi...ale ja tam mam shimano Alivko a zatim bez problemu. Jo jinak Lucka a Michal, co objeli svet, taky jeli na seriove vyrabenych Authorech...a dojeli....je fakt, ze jim praskl ram a ze s varenim meli problemy...Ale i ocelak muze rupnout...je pravda ze ho zas zavari kdejakej Venca.
GL
vic jak pet let mam crmo ocel ram pevna vidle,absolutne bez problemu a hlavne poradny rafky s kaliskama. jezdim hlavne mimo silnice a na tezko.jinak stalo to asi 150,-kc ale kde to slo /mimo prehazky a presmykace /jsem vsude dal srouby s imbusem.drobnost ale vyplatila se. jinak asi nejlepsi reseni je nechat si udelat ram.treba sfinx v praze,dela hlavne ocel nebo se pustit do prohlizeni inzerce a bazaru/dobry bylo GT-mam ho/ a drzim palec jirka
Před 5 lety jsem si koupil author traction a dneska už bych to neudělal. Sehnal bych si starší, ale solidní ocelový rám, případně staré kolo. Komponenty bych si koupil podle vlastní volby, asi přibližně řady alivio, acera apod. Kola bych si nechal vyplést silnými špicemi, které teď používám (2,3mm) a celé kolo bych si postavil sám a podle vlastních představ a požadavků. Toho authora jsem stejně předělával tak, aby byl přizpůsoben dálkovým jízdám. Vyhodil jsem odpruženou vidlici, instaloval nosiče dozadu i dopředu, pořádné blatníky se zástěrkami, elektroinstalaci. Hlavně se mi na tom authorovi nelíbí to, že je na 9 převodů a veškeré komponenty s tím související (řetěz, pastorky, přehazovačka) jsou za dvojnásodnou cenu, než ostatní. A navíc jsem posléze zjistil, že 9 převodů v praxi k ničemu, rozdíly mezi převody jsou malé a musím pořád řadit. Bohatě by stačilo 7 převodů. Je to asi taky dáno tím, že nejzdím moc terény. Jinak kromě běžných provozních věcí, jako jsou třeba brzdové špalky, pastorky, převodník, apod., jsem na tom kole vyměnil řídítka, přehazovačku, tu vidlici, celý rám za větší (moje chyba při nákupu), sedlo. Původní pláště byly taky špatné, protože při klopení zatáčky jsem s nimi párkrát uklouzl. Nahradil jsem je plášti Rubena.
tu majú len v najnižej rade Hi ten rámy - www.vector-bike.sk/
Ja mam jako zimaka a kolo na cesty a do mesta 12 let staryho Heavy Toola. Je to jednou zeslabovanej CrMo. Od Vokolka mam taky zeleznej odpruzenej predstavec Softride a dvoupalcovy Citymarathony od Schwalbeho. Ram byl puvodne stribrnej ale prestrikal jsem ho na cerno. Na Czech-Tech demosce u vnitrai me ho postrikali cervenou barvou, tkze vysledek cerna s cervenymi puntiky. Sqely kolo na cesty :o)
No jo, prave - pred 12 lety - to jeste bylo z ceho vybirat, ale dneska???