Je-li listopad, jsem tu správně. V Norimberku, protože za týden mám být v Městě světel. 17. listopadu mám svátek, a chci se kouknout na Paříž znovu zeshora, z věže pana Eiffela.
V naší vesničce střediskové se mi smějí, že prý už tam jezdím skoro jako linkový autobus a skoro proto, že jsem spolehlivější, a že prý jestli mě to nenudí, jezdit stále stejnou trasou.
Ohó, start, cíl a často i "etapová" města jsou stejná, ale moje navigace se dokáže postarat o to. abych pokaždý jel jinudy, a zdá se mi, delší trasou s více kopci.
Ale taky je možné, že si prd pamatuju.
Tak či tak, mám to rád. A sám nechápu proč. Proč mě je jedno, že na mé první "zahřívací" etapě je mi zima jak v rusku, a že předpověď nelhala, prší.
Jsem sám na cyklostezce, motorek si přede, a já našlapuji zlehka, jak Popelka na svém prvním plese, a mé myšlenky se vrací k včerejšímu večeru.
To Marek Veselý, no ten, co mu už více než deset let ve svých reportážích ze slavnostního vyhlašování Ceny Libenského nasazuji psí hlavu, právě ten Marek mě pozval na večirek a večeři Klubu přátel ceny Libenského a já se ocitnul v jiném, a nelžu slovem, lepším světě, bez nutnosti předtím zesnout.
Dvanáct, vlastě cizích lidí, nejrůznějších profesí, se najednou cítí jako přátelé. Co nás spojuje?
Láska ke sklu? Těžko.
Za sebe musím říci, že musím svou skleněnou vášeň hodně tlumit, abych respektoval výroky odborné poroty a neptal se: fakt je to stále sklo?
Tak co to je?
Myslím si, že je to právě Marek, otec zakladatel Libenský Award, ceny určené studentům sklářských škol z celého světa. Ne on, jako osoba, ale ta jeho vůle a chuť těm mladým výtvarníkům pomoci na začátku jejich kariéry. Je přesvědčen, že dělá správnou věc a on, jako nějaký mág či šaman, dokáže přesvědčit i ostatní.
Nemusí se nám líbit, co mladí sklářští výtvarníci tvoří, ale máme povinnost je podpořit.
A my to věděli, aniž bychom o tom mluvili.
Nestane se to každý den, potkat dvanáct skvělých lidí v jedné místnosti.
Je nás o dva víc, než Hospodin požadoval.
Svět, ten co máme rádi, je spasen.
Je fajn se projet na kole, a srovnat si myšlenky.
A pak už jen ty praktické věci, dnešní padesátka byla cvičná, abych věděl co si na sebe vzít, abych zítra neklepal kosu.
A jednou věcí se vám musím pochlubit.
Vzpomenul jsem si na maminku, a dal rukavice na gumu. Už mě nebudou padat, když budu něco lovit v mobilu a už vůbec ne do louže.
Vlastně hodně dobrých a užitečných věcí tu už bylo, stačí si jen vzpomenout.
Počítání se člověk nevyhne ani cestou na kole, a na elektrokole tuplem. Byl jsem zvyklý na spolehlivý odhad, 60 km na baterii, ale dalo se i 80. U včera jsem zjistil, že to nebude tak růžové, ujel jsem 50, ale víc jsem nepotřeboval.
Říkal jsem si. za ro můžou ty kopečky a vozík. co je fakt dost těžký.
A tak jsem si řekl, raději vyjedu do tmy v 6, než se vymotám z Norimberka, rozední se. Co kdybych musel cestou dobíjet.
A fakt jo, první baterie dala jen 40, je nejstarší. tak asi už nedá plnou kapacitu, vozík a navíc to chladno. Ale druhá nedala o moc víc, 45.
Tak tu dřepím na mekáči v Crailsheimu a nabíjím.
Nemecké mekáce jsou na dobíjení (spíše asi mobilů) zařízení.
Do Heilbronnu 80, ale cestou ten Kochertal, ten sežere skoro celou baterii, tak sichr je sichr.
Snídaně spojená s obědem, dobře jsem udělal. ta hodina a půl by mi večer chyběla.
Vyjíždět do tmy se dá. Víš. že kdyby se něvlco přihodilo, za chvilku se rozední a i jinak, přes den lze věci řešit snáze než večer nebo v noci.
Již tenhle úvod je (opět) perfektní, těším se na pokračování, dávej fotky :-)
Dneska toho moc nenapovídám, kamaráde.
Mám toho plný kecky. Naposledy jsem kousek dál jel v září, a dneska mě těch 170 dostalo.
Bolí mě celej důchodce.
Taky jsem to trochu nedomyslel, ona ta první část byla furt do kopce. Kak jsem přejel vršky, dojezdy se srovnaly...
Fotky
https://www.relive.cc/view/v36AxBPVoGO jsou v tom Relive
Ale přesto, očícko jsem si ohřál
Psychika je provázána s tělem, když si budeš říkat důchodce, budeš důchodcem.
Já tomu říkám, že uzavírám životní kruh, vracím se do mládí a potom do dětství a potom... do pi**.
Dělám znovu to co jsem dělal zamlada, zkouším malovat, hrát na kytaru, sbírat známky, vršky od piva, šutry, brouky, krabičky od sirek, střílím lukem, hraju zas fotbal, hážu letadýlka a kladu důmyslné pasti na myši (a rejsky, to jsou potvory).
Člověk nestárne, jen se vrací odkud přišel.
Jinak ti už zase závidím, že máš chuť se tak rychle vracet do Francie. Letos jsem tam strávil cca 2 měsíce a už, fakt už... mě to bonjoure sr***:)
No,to je jen slovo
Nejde o to jak si říkáš, ale jak se cejtíš.
Já dneska ráno na 90 :-)
Za oknem sice svítá, ale hodně vlhce a sychravě, snídaně na způsob anglické, taky nic moc, jak z toho ven?
Zapřáhnout kárku a vyrazit. Za 150 budu tam, kde mě mají rádi, protože jsem jejich nejčastější host.
A už si zkoušel na tom kole šlapat a pedály krapet zatížit vlastní silou? Možná tomu nebudeš věřit, ale to ti pomůže ujet víc na baterku :-))
Ale jestli rád vysedáváš po mekáčích, tak pak asi dobrý :-)
Také ti bude menší zima, ale ruce to moc neovlivňuje.
Někomu možné neovlivní, ale mi prochládají ruce, tak se těším i na mírnější stoupání abych si je prohřál a u mě to hodně funguje.
Ovlivňuje. Znám ze staré plečky, když to pořádně rozjedou. První půl hodinu ruce děsně studí, pak se ale i do nich dostane rozehřátá krev a občas mohu i rukavice sundat.. jen nesmím zastavit a vychladnout.
Ruce jo, ruce se pohybem těla zahřejou. S prstama na nohách to neplatí, ty nerozehřeješ, ty nesmíš nechat prochladnout.
Prsty na rukou úplně stejně jako na nohou se prohřejí usilovnějším šlapáním, zvýšením tepové frekvence a rychlejším prouděním krve.
Zmrzlé nohy se mi ještě nikdy nepovedlo na kole rozehřát, ani chůze nepomáhá Jedině že stoupne okolní teplota, v trvalém mraze nemožné. Nohy zmrznout prostě nesmí. proto jsem si už pořídila topení do bot, v zimě už bych delší výlet v mrazu nedala.
Zkoušelas experimentovat s botama, respektive jejich utažeností?
já mám na lehu problém, že mi občas dřevěnej prsty na nohách, což se v zimě plynule překládá do prochladnutí. Zatím mi na to pomáhá i jen zastavit, vycvaknout boty a svěsit nohy na zem nebo se postavit (třeba do fronty bufetu :-) ), ale zjevně mám něakej potíž při tlaku na nárt...
Po půl století ježdění celou zimu na koních a na kole, už mám boty vychytaný. Na koni to bylo ještě horší, tam se nohy nehejbou, ale zase šlo vzít si sněhule, to jsou zatím jediné boty, ve kterých se dá mráz bez úhony v sedle přežít. K těm jsem se ještě na kole neodhodlala, ale možná i na nějakou pevnější verzi dojde.
Na koni jsem tedy jel jen na tom poníkovi, když jsem byl dítě, na pouti. Ten kůň musel byt zfetovanej, furt dokola v ministanu vozit rozjívenx haranty.
Ale na kole jsem už v těch "mezidobých" najel pár tisíc kiláků a troufnu si tvrdit, že u mě seberychlejší točení pedály žadné výraznější prokrvení prstů u nohou ci rukou nezpůsobí.
na nohy jsou ty návleky do deště. Ty slušně zahřejí, i když k večeru už je taky zima. A na ruce elektrické rukavice. Dá se to přežít.
Člověk se nevydává na kolo aby lovil bobříka mrazuvzdornosti, trpěl či strádal a hrál si na Meresjeva či Pavku Korčagina.
Kdesi jsem četl, že tyhle kolotočářský poníci maj tendenci trpět na to chození v kruhu, v konečným důsledku zkroucením páteře, načež máš pak koníka do rohlíku. Nejsem koňomil, ale jestli je to fakt, nechápu, že to smí existovat...
Prsty jak na rukách tak na nohách jsou prostě úplnej konec těla a jak jednou porchladnou, prohřát je zpátky je dost problém. U nohou bývá utážená bota a tím seškrcený oběh poměrně častá příčina, zato u rukou se mi překvapivě osvědčila jiná věc: dlouhý rukávy.
Když chodím, tak mám zpravidla ruce zaražený v kapsách a tak mi to moc nepřijde a nabalený nechodím (Praha s jejím vytopeným MHD je v zimě překvapivě náročný prostředí co do odívání). Ale při jízdě na leháči jsem ověřil, že mít řádně zaizolovaný paže, aby ta krev nechladla než se k těm prstům dostane má překvapivě pozitivní efekt.
Na ty moje pár hodinový švihy vyhřívání nemá smysl, spíš si pořídím nějaký "rozražeče vzduchu"
Ono to bude taky individualní.
Soňa má studený prsty jen se malinko ochladí,jsem na tom líp, ale asi jsou lidi, co mají lepßí krevní oběh a dokàží prokrvit i prsty.
Nakonec, jde o to najít řešení, a ne všechny sedí každému.
Pamatuješ, jak jsme jako děti blbli ve sněhu, rukavice promočené, a pak jsme přišli domů, pustili na ruce studenou vodu,
a prsty ná hřáli a lochtali?
Nechci, aby mě po cestě na kole lochtali prsty :-)
Je to těžce individuální. Ze mně může námahou pot jen stříkat a stejně mi současně mrznou prsty na rukou, že to bolí. Na běžkách je to lepší, tam ty ruce pracují.
...ano, a právě na ty nepracující ruce to pomáhá...
hm a nemůže to být nějaký příznak cévní poruchy.. špatný prokrvování?
Mě to napadlo loni v zimě, když mi bylo v přeskáčích zima na prsty at jsem dělal co jsem dělal--ruzné ponožky, ruzné termo vložky, v lékárně jsem koupil nějaký prášky na lepší prokrvování a zdálo se mi to lepší.
Samozřejmě je to špatným prokrvením. Jelikož to měla maminka stejné, tak bych hledal důvody spíš v genetice. Ale s věkem se to jistě horší. Zatím to řeším rukavicemi. Přijde mi to jednodušší, než další léčení, kterého mám v současnosti plné zuby.
No, trochu jó.
Ale deset hodin nedokážu jet tak, abych se potil, ani by to nefungovalo.
Včera 170, dneska 157, zítra 150, i kdybys jen točil nožickama s minimálním odporem, jakože to tak není, je to docela záhul, a musíš se silama rozumně hospodařit.
No. a zapotit se vlastně taky není moc dobře. Z kopce bys nastydnul. A do toho ten liják.
Něco jiného je fakt jet hodinu, a něco jiného 10 hodin. Ty rukavice s vyhříváním jsou celkem dobré řešení, nabíjím toho tolik, že jedny rukavice to nerozhází...
Nejdůležitější, kromě baterií ekola, jsou světla, ty musí být spolehlivě nabitá, sichruji se 3x... :-)
Dobrý elektrikářství. Nemusí při tvém příjezdu vyměňovat jističe za silnější? :-)
Roviny a dlouhé sjezdy v chladu a vlhku dost zničující. Proto mám radši zvlněnou krajinu, kde si odpočineš ve sjezdu as po rovině a zase se hned zahřeješ při výjezdu nahoru.
To ne, ale s tím teplometem/fénem se musí opatrně. V koupelnách často mají jejich fén (ale ten aby fungoval se musí držet čudlík) a pak jen zasuvku na holící strojek.
Tvůj fén nepustí.
Ale každý pokoj má někde schovanou zásuvku pro uklízečku na vysavač, a ta dá dost šťávy. Jen to chce prodlužovačku. Mám to za ta léta po hotelech vychytaný :-)
Ale i když jedu na Zelenáci, je to podobný, odpadají jen baterie, jinak se nabíjí všechno. Světla, navigace, mobily, hodinky, reproduktory, powerbanky, wifi router, hromada harampádí.
Ne, že by to bez toho nešlo, ale s tím je to příjemnější. A když už si v hotelu je blbost hrát na trempa
Tvoje denní porce kilometrů - byť na elektrokole - jsou obdivuhodné, klobouk dolů.
Mně by docela zajímal důvod vzniku té strašlivé jednodenní 170km dlouhé etapy. To se to opravdu nedá rozdělit na kratší kusy? Už jsi vlastně v důchodu, čas by tě už tolik honit nemusel. Tak proč se tolik trápíš, když na to už vlastně ani nemáš? Ale samozřejmě je to úžasný výkon i na elektromopedu. Málokdo by to dokázal a ještě méně lidí by to dokazovat chtělo.
Ono tam po těch rovinách s elektro to jde prostě snadno. To je jako mých 30 bez.
No, ono mezi Norimberkem a Heilbronnem, tedy těch 170, to jako na potvoru rovina fakt není,
koukni na to:
https://www.relive.cc/view/v36AxBPVoGO
Rovinka začíná asi 15 km před Karlsruhe, a pak je to placka až k Vogézám, a ty taky přejedeš jako prd údolím zdymadel.
Pak už zase podél kanálu, když nefouká proti, je deš jak brus.
Za Nancy už jsou zase vršky.
Dneska se pokusím vyzkoušet trasu přes Saint Dizier, odtamtud se pak jede podél kanálu a Marny až někam doprostřed Champagne.
ní, že na kole s motorkem dáš 170 jako 40 jsou k prdu. I kdybys seděl na kole a vůbec nešlapal. je 8 hodin safra něco jiného než hodina a půl.
Jinak, tahle srovná
Délku etap určuje vzdálenost hotelů mého řetězce Accor, tedy ne vždy, ale často. V Německu je to Norimberk. Heilbronn. Karlsruhe a pak uz Strasbourg Je to blbe rozloženo 170/80/80
Dalo by se, a už jsem to také tak jel několikrát, nedojet do Heilbronnu a 170+80 rozložit zhruba na 2*125, ale tak vkládáš do cesty den navíc. V létě se to dá, v zimě se raději držím řetězce, vím, jak funguje, a hlavně topí, jaká bude koupelna, žádné překvápko. A v Německu navíc nechci být ani o den déle, než musím :-)
Tak třeba v Rothenburg abder Tauer jistě nějaké ubytování je. Ale ty se chceš evidentně strhnout. Pak tu ale neplač, že sis schválně naplánoval nezvadatelně dlouhou etapu. Je to čistě tvoje rozhodnutí a tvoje volba. Není to žádná nutnost.
Já neplácu ani malinko, v Rothenburgu jsem taky bydlel, ale přes ten nejezdím, už mám lepší
Hotel v Rothenburgu: https://photos.app.goo.gl/3dqCTf3B5aBFd5yv8
Ale jsi o tři etapy zpátky.
Norimberk-Heilbronn je Ok, narocnejsi je na Zelenaci. Jen to žralo čas, to nabijeni.
Včera to bylo drsnější, protože není kde nabít, tak místo turbo tour a protože je den krátký, musíš do toho šlápnout. To je celé.
Dneska přes 100, zitra 70, pak 130 a 40. Už to je v cajku.
Jinak, o hotelech bych mohl sepsat příručku. Když zabookuješ třeba takový Rothenburg, máš šanci to zrušit tak 4 dny před příjezdem, to moc flexibility nedává. Svůj hotel mohu zrušit do 18. v den příjezdu, a to se hodí. Tedy tady, kde jsou na každém rohu...
O vytápění na 19 stupňů, absenci zásuvek, ani nemluvím, a kolo ti dají někam do chlívku.
Už mám svůj systém, nejedu Paříž poprvé
Oslík do chlívku patří, to je v pořádku. Já bych tě s kolem z pokoje také vyhnal.
Je jen málo míst, kde na pokoj s kolem nelze.
Třeba ve Strasbourgu, v hotelu kde mě mají rádi. Tak se s kolem nedostaneš ani do výtahu, dům je tak clenitý, že bys tam neprošel.
Jinak v Mercuru, Sofitelu i IBISu mají vyrahy ajorát na kolo, a nemají nic protí. Někde to to i doporučí, protože neručí za kola v kolárně.
Teď je kolo i vozejk fakt dost špinavý, ale překvapivě, bordel po sobě nenechávám. Jak jedu silnici, je to špína, ale ne blato, co by se z kola loupalo. Tvoje boty jsou na tom podobně jak to kolo.
Jsem platící klient, respektovaný, vítaný, vážený. To jsou morésy z ceských penzionů šikanovat cyklisty. Fakt toho naspím s kolem hodně a problémy nejsou.
Takhle to funguje:
https://photos.app.goo.gl/rwrffwyqJNhHXtYN8
To píšeš za jízdy? Když nejsi online pro zákazníky, tak alespoň pro Nakole? :)
Ale ne. z hotelu.
Dneska jsem měl krátkou etapu. Taky se tu rozednívá o poznání později.
Vyjel jsem v 9:39
https://photos.app.goo.gl/9ZgGfcQKwP6GjVo67
Pro zákazníky jsem on-line, ale větsina z nich ví, že jsem na kole, tak mě nezlobí.
Každou chvíli mě někdo posle fotku vázicky a ptá se, kdo to udělal a "jakou to má hodnotu".
Pokud vím, řeknu kdo to spáchal a na tu otázku, která pro mnohé tazatele je podstatná standardně odpovídám: hodnotu má nesmírnou. ale vy se ptáte na cenu, a tu fakt neumím.
A vážně ne, sklo už nenakupuji. nebylo by kam dát. a neprodávám, a tak dnešní ceny fakt neznám.
Já dělám furt na 250 procent, ale něco jiného
Já si myslím, že to platí i u prstů na nohou :) ale je tam dvojí problém - nohama se obvykle ztrácí dost tepla (kalhoty má člověk jedny, ale na těle triko, svetr a bundu... tedy tři vrstvy ), pak jak bylo poznamenáno, vliv mohou mít moc těsný nebo utažený boty a pak také prodyšnost bot. Já občas jezdím v kožených vojenských botách a s výjimkou toho, že jsou těžký, tak mi v nich nohy nemrznou, na rozdíl od čehokoli sportovního
Já mám i na nohách tři vrstvy! Bavlněné punčocháče, takové ty hnědé hladce obratce, co nosí děcka :-D Na tom zimní legíny z počesem na vnitřní straně a přes to Force Z78. Jako čtvrtou vrstvu přidávám ve větších mrazech teplé návleky na kolena s neprofukem vepředu :-D
Boty o pár čísel větší, aby se do nich vešly dvoje teplé ponožky (ještě na ty bavlněné šlapky od punčocháčů) a prsty se mohly v botě volně hýbat. Pod chodidlo vlněný filc, aby nestudil zespodu pedál přes podrážku. Na tu hůř prokrvovanou nohu jsem loni Udělala vložku s topítkem (12V 3W) a občas to běhen jízdy zapnu, trvale to není potřeba, stačí občas ohřát vnitřek boty. Druhá noha to zatím zvládá.
Hele, dneska mi ten Fanda nabízel nějaké nepromokavé fusekle, že prej mi bude teplo.
Slyšela si o tom?
13 écek aby mě zasmrádli nohy mi připadalo jako blbej nápad
Zřejmě to byly neoprenové ponožky.
Mám tenké a používám je, když musím jet v dešti. Sice "provlhnou", ale nohy jsou v teple.
V tomhle ročním období jsem ale v dešti (nebo prostě jen v chladu) používala mikrotenové sáčky na ponožky - ty nikdy neprovlhly a nohy byly v teple. Ovšem tahle metoda je zcela určitě pod tvojí důstojnost...
65 za návleky a 13 za nepromokavé (neoprén) ponožky? To je nějak hodně málo, to zřejmě nebude nic moc kvalitní. Třeba jsou to jednorázové, jak do rakve :-))
Návleky vyzkousím zejtra.
Fusrkle jsem zavrhnul.
Potřebuji, mimojiné, mít suché boty když jdu večeřet
Pro cestování jsou určitě lepší čisté a suché boty v návleku. Taky je používám a mám sadu 5 návleků podle teploty a vlhkosti.
a není lepší mít na hotel nějaký "papuče"?
Jako ne že bych zavrhoval suchý nohy v průběhu deštivého dne, ale osobně bych se večer asi rád přezul do něčeho jiného, tak nějak čistě z principu. Obvykle po celým dnu v jedněch botách to bývá docela úleva...
Mimochodem, ty tyhle dálky nejezdíš v nacvakávacích botách?
To Soňa taky říkala,vem si ještě jedny boty.
Měl jsem svoji hlavu
jo táák :-D
Hele já když někam jedu, kde vim že budu chtít existovat bez pedálů pod nohama, tak s sebou vozím tohle
https://www.huskycz.cz/turisticke-bosky...
prakticky nic to neváží, místo to taky nezabere a dá se v tom pohodlně existovat mezi lidma...
Taky mě napadlo, že to s tím šlapaním na éčku nebude tak žhavé :-D
Já jsem teda hodně zimomřivá, ale teď je to pořád ještě v pohodě, ještě jsem ani nevytáhla teplý svetr a pořád jezdím v podzimních polobotkách, dnes i bez špiček. A v rukavicích z Lídlu teploučko až hodně (moc ne, moc tepla na ruce/nohy už mi není nikdy) . Na zimní boty, zimní rukavice a svetr to zdaleka ještě není, zem není studená/zmrzlá a odnikud netáhne mrazivý chlad.
A on táhne vozejk, to je úplně vyloučeno, aby byla zima. Celý den jsem celkem nalehko piánko hrabala listí na zahradě, třikrát jsem jela s vozejkem ke kontošu a pak bez zastavení hned odjela svou denní dvacítku, venku jsem byla šest hodin v kuse a zima mi nebyla ani náhodou.
To na tom éčku bude blíž k motorce, na Babettě táhlo aji v létě a člověk se musel dobře oblíkat, v zimě to bylo na sněhule a vaťák.
Tak to na tom zase nejsi tak špatně s prochladnutím rukou a nohou. Já v tomhle už musím na trekové (teplejší) tretry natáhnout návleky. Zatím slabší proti profouknutí a vlhkosti, ale bez nich by mě po hodině po rovině z prochladnutí braly křeče.
já nemám tretry z vikslajvantu, který nedýchá a je to samo od sebe studený materiál. Mám trekingové polobotky z kombinace textil a kůže, špičky jsem si letos vzala dvakrát, když to ráno šlo k nule, přes den šly do kapsy. S teplýma ponožkama a v suchu v tom není při teplotě nad bodem mrazu zima. V tomto mlhavém počasí to neprovlhne, to by muselo pršet. A v dešti už víceméně nejezdím, pokud náhodou musím, vezmu si gumáky s teplýma ponožkama a tu hodinu dvě v tom odšlapu taky.
V mrazu je sucho, ale ani zimní kožené kotníkáče s teplýma ponožkama mi na delší dobu nestačí, ty dvě hodiny jo, ale na delší dobu jsem si pořídila přitápění, abych udržela prsty v teple.
Já taky ne, dnes už stařičké spešl taho, dá se v nich v létě, ale i v zimě, s návlekama i při -10. Ale dnes je beru jen z jara a na podzim. Na léto mám lehké vzdušné mtb spešly a na zimu vysoké zateplené zimní ve kterých se dá i brodit rozčvachtaným sněhem.
Tohle bych čekal spís od Pacenta...
Sranda, neber ten život a cestu tak vážně :-)
Neberu.
Zítra mě čeká asi 150, rovina, kopec, rovina. Má být rano 3, odpoledne 7.
Žádnej mekáč cestou, musím na baterku dát 50...
Takže prd Turbo, musím na Eco po rovinkách, Tour do vršků,jinak nedojedu.
Ale zase už jsem se rozhejbal, půjde to.
On ten vozejk je jak když tě někdo drží za prdel. Na rovinkách o něm nevíš, ale do kopce to cucá baterku, zvlášť v chladnu. Takže na rovinkám musím našetřit na kopce, a ne že si pojedu jak baron 25 km/h :-)
Kolik ten vozejk asi váží, naložený, kolik táhneš?
Vozejk si určitě vezme dost, zvlášť při té vyšší průměrné rychlosti. Snížení průměru o jeden až dva by ti rozhodně protáhlo dojezd a bylo to na jistotu.
Netuším, nevážil jsem to, ale řekl bych, odhadem, že 25-30 nakladu má, a sám váží 10.
Ale kolo netrpí, dal jsem mu na konci léta dost za uši, popraskaly mě ráfky. Není to stavěné na ty zátěže.
V Německu jsem šetřit nemusel. Jel jsem na turbo, plnej céres, lepší rychle přejet a pak si v teple dobíjet, než se plazit. Cestu znám, vím kde se dá dobíjet v pohodě. Jen mě překvapilo jak málo dojedu, když je chladno.
Vw Francii tolik mekáců není, dobíjí se dobře na nádražích, ale jako napotvoru cestou nemám ani jedno. Pak se dá nabít u oběda, ale tak hodinu a jednu baterii, nemohu na ně vytáhnout dvě baterky a rozdvojku :-)
Tak budu šetřit, půjde to.
Jak říkáš, jen zpomalení, lehčí převod a nižší přípomoc při stejné námaze dá významně větší dojezd. A ve finále, vlastně ani celková doba cesty se neprodlouží.
Je nebudu sedět na zadku u mekáče :-)
Já bych tedy asi 150 v tomhle počasí nedal ani bez vozejku.. nejpozdějc po 4-5 ti hodinách bych byl vypruzenej a skončil v nejbližším pivovaru, tak na 2 dny :)
Nejsem si jistej, jestli bych 150 několikrát po sobě dal i v létě.. nebavilo by mě to, celej den valit dopředu.. furt někde zastavuju a něco očumuju.. a pak zjistím, že jsem něco prošvihl a musím tam znova.
Mám vyzkoušený, že mi vyhovuje vzdálenost tak 60-80 km, tam , kde není nic zajímavýho tak i to kilo jde.
No, každej jsme jinej, a to je dobře.
Já zase rád "hlavu mezi ramena" a požírám kiláky. Tedy když je hnusně jako dneska. Co budu ocumovat na cestě kterou jedu snad po desaté, možná víckrat.
Ale takhle, furt je něco nového, třeba hospodská tady v Strasbourgu zase přibrala :-)
Tak si připadám jak šťastný majitel starší Tesly. Jak dlouho jedeš, tak dlouho nabíjíš :-)
Ráno bylo opravdu dost chladno, málo nad nulou, a ujel jsem na baterii 30 km. Cirá zoufalost. Na tutéž, na které jsem ještě v září jezdil 70.
Takž mekáč to jistí, alespoň hodinku do dvou baterii pustit, to pak dá nějakých 30-40 km, a to bude stačit.
Jinak střídavě leje a střídavě svítí slunko, zatím tak vyváženě, že v tom slunečném mezidobí stačí bunda uschnout a zatím neprotejká.
Ještě 40, a jsem ve Francii :-)
Tam už musí bejt safra hezky. no né?
Závidím ti odhodlání, ta první fotka je pro mě dostatečná výmluva zůstat sedět doma a hledat si jiné aktivity :-D
I když vlastně, teď mi došlo, ty tak trochu musíš a nic jiného ti nezbývá, což?
Naopak, je to krása.
Na stezce se nemotají kradobruslaři, haranti na tříkolkách a když leje, jsou i pejskaři doma
jo to mám taky rád :) A pak taky neteplá pivo, když si ho dám před hospodou, neb uvnitř je moc teplo :)
Máš muj obdiv, já tady to přechodný podzimní počasí vubec nedávám, venku hnusně, doma nuda, čtvrtek pátek mělo být trochu slušně, ale nakonec stejně na prd, tak jsem nakonec ze zoufalství vzal práci jak na sobotu, tak i na neděli, ale kam až vidí wintguru, pořád počasí na prd.
Do jara to lepší nebude...
Zbytečný pesimismus. Loni jsem Vánoce až Silvestr strávil na velocipedu, přes den jen v košili
Zima už bude zase v pohodě, to podzimní větrné a deštivé počasí je ale na prd.
No, vloni bylo líp.
Prostě 17. listopadu jsem v Paříži a na kole. Možná jsem se měl vykvajznout na Německo a jet na Zelenáci a Nemecko přejet vlakem. Ale já se letos s kolem najezdil tolik vlakem. že už jsem nechtěl.
Jisté je, že v zimě, s unavenými baterkama, je to na ekole dost naprd. Ale to horší už je za mnou
pls máš nějak +- autobus v merku, kolik toho ta baterka vydrží, než začne jít do kopru?
nemám, jsem lempl, nevedu si statistiku, vím která z naterek je nejstarší, ale kyž tocím 3, nemohu s jistotou tvrdit, že má víc cyklů.
Na to byl BobBob, ten pro každou baterku měl kartu, já mohu jen hádat
Asi to najaře necháam někde oměrit a zrepasovat, co bude potřeba, ale statistiku nepovedu, to by mě cestu otravovalo
Nevím, jestli jste si toho všimli, ale je to tak. Předpověď počasí vychází stoprocentně pouze tehdy, když nam milé rosničky věští, že bude hnusně
Když má byt hezky, jako na potvoru se spletou, a je škaredě. Vím to, ale vždycky naletím.
Včera jsem šťastný usínal v bláhové naději, že dneska nezmoknu. No, dopadlo to jako vždycky.
Dostal jsem studeným, mokrým hadrem po hubě hned několikrát, ale vše budiž odpustěno, budou-li nás media balamutit jen předpovědí počasí, a za to bych ruku do ohně nedal.
Tak jsem moknul a usychal, a jak byla zima, baterie zase dávaly sotva polovinu, a já trénoval na ten "green deal" naší šťastné budoucnosti, kdy stejnou dobu co pojedem, budeme stát u nabíječky.
A pak už Rýn, přívoz, hranice, a sluníčko.
Prostě la France, nečekal jsem nic jiného, a i kdyby to jiné bylo, zapřel bych to.
A i baterie se najednou umoudřila, a dala 60, tedy jestli to nebude tím, že je to tady placka.
A tak jsem zase ve Strasbourgu, v hotelu. kde mě mají rádi, cpu se uzeným kolenem se zelím, a jsem rád, že mám Německo za zády.
Dneska 157 km.
video:
https://www.relive.cc/view/v26M7W9rjEv
Jestli někdo cekne, že na e-kole je to flákárna, pověsím mu 40 kilový vozík za zadek, a poženu jej 155 km v režimu "tour" ledovým lijákem, aby příště nevyprávěl hlouposti.
A tak to i bylo.
Vyškolen žalostnými dojezdy, bez sebemenší šance cestou dobít, musel jsem delegovat práci motoru do svých haxen, no a abych se nepřehříval, měl jsem zajištěno průběžné chlazení vodou. Ale Šéf mě má rád, mohl mi dopřát i protivítr, ale toho mě ušetřil.
Vyjel jsem malinko později, protože o víkendech si i kuchtíci chtějí přispat a snídaně se podávala až od sedmi, a tak jsem točil těma pedálama jako vzteklý, protože to poslední co bych chtěl, by bylo přijet do Nancy za lijáku a po tmě
Říkáte si, na co ten chlápek těch osm hodin v sedle asi myslí?
Povím vám to: dojet do cíle a přežít.
Na nic jiného ani není čas. Je potřeba sledovat cestu, aby se pod listím neschovával nějaký klacek, který kdyby vletěl do drátů, by mě mohl poslat po hlavě do kanálu, hlídat trasu, protože navigace vymýšlíí hlouposti, no, a pak hypnotizovat baterii, aby tak rychle neubývala.
Jo. a taky si zpívám.
No, dobře, zpěv to není, hulákám druhý hlas k obstarožním šansonům, co si pouštím do reproduktoru, abych nebyl na té trase jak ten kůl v plotě.
Dojel jsem v rekordním čase, 156 km za 8 hodin.
Žiju.
https://www.relive.cc/view/vXOd8nWxG4O
Jel jsem tudy před dvěma lety v opačné směru. Poznávám to zábradlí na třetí fotce i když přesně neznám polohu, jen jsem tam potkal zajímavého chlápka.
0:28 na Relive: hodně se toho změnilo po dvou letech, před lodí byla velká exotická rostlina a v lodi tuším taky něco. Tu fabriku 1:19 taky pamatuji, byla monumentální.
Jo, to zábradlí 2:14, a pár kilometrů před tím bylo piknikové místo, bylo ráno, nocoval jsem poblíž. Byl tam dům. Přijel starší pán s čerstvýma bagetama, nejprve nakrmil kachny na kanále, teprve potom bylo vidět, že jeho stará matka hladová vyšla ze dveří a teprve potom dal i jí.
Škoda, že všechny fotky mám na externím disku, který zkapal. Budu muset investovat do záchrany.
Já tohle jel naposled vloni, na Zelenáči.
Mění se to furt, tedy hlavně za ten rok pohli se stezkou před Nancy.
Ještě jim kousek zbejvá, asi 15, a pak se Strasbourg -Nancy pijede, až na asi 15 km za Arzvillerem, pořád po stezce
Veselá cedule, musíš to zvětšit
https://photos.app.goo.gl/XoLTF2QeVequf2WZ6
Ještě že jsme se o tom včera bavili.
Nechal jsem ve Strasbourgu v koupelně ty návleky boty. Prostě ráno fofr. Vzpomenul jsem si asi po 5 km, ale rozhodl se nevrátit.
Prvních 60 bylo sucho, sice chladno na haksny, lale dalo se. No a pak vytrvalá sprcha, zima jako kráva a v botkách jako Cochran.:-)
V Saint Dizier je Decathlon při cestě, snad to napravím.
No ty si teda dobrodruh, než si dát 10 km navíc, což je max. 1 hodina se vším všudy, což je nic proti zbytku cesty a mít nohy v suchu a teple, tak jedeš v mokru a prochladlý. A to nepočítám to riskantní nakupování nových.
Těch 10 by mi večer v baterkách chybělo.
Přežil jsem to. Dneska jsem byl od rána za Čochtana v botách, ale oteplilo se, tak mě nohy nemrzli.
Dojel jsem do Decathlonu a regály vymetený. Byl jsem víc smutny než nasraný. Jedu tedy do hotelu a na rohu vidím cykloprodejnu. Byl jsem tam sám, majitel mi pomohl vybrat super zateplené návleky. tedy za 65 euro, ale budou fungovat
10 by ti fakt chybělo, to máš tak natěsno?
Dost velký cenový rozdíl za návleky, slušné a dost teplé kolem 500.
8, byla rezerva.
To si schopný takhle dopředu propočítat?
Ne, nejsem.
Vím. že když se budu chovat úsporně, ujedu 50-60, s touhle zátěží, na baterii.
Mělo to být 150, ale tu popojedes, tam popojedes, věděl jsem. že to bude o prsa.
A bylo
Ale to dopředu nevíš, jak to bude, jen hádám ten dojezd podle zkusenosti. Ale co víš je že 10 km, je půl hodiny svižné jízdy s tím, že 15 minut ztratíš na hotelu, než vysvětlíš co chceš, dostaneš kód atd.
Rozhodl jsem se radsi mrznout
Jaký průměr s tou soupravou dáváš? Vzadu máš, tuším, radar. Jak dlouho ten radar vydrží? Co používáš za světlo vepředu? Nějaké, co je napájené z baterie kola, nebo světlo s vlastním zdrojem?
Na 170km jsem v létě potřebovala nějakých dvanáct hodin jízdy (průměr 14km/h), s přestávkama a delší pauzou v poledne jsem musela i ve skoro nejdelší dny v roce (konec května) svítit 5h ráno (vyjížděla jsem ve dvě) a k večeru asi hodinu kolem západu slunce.
U každého reportu a záznamu trasy (na konci) má uvedené údaje o vzdálenosti, čase, metrech a také průměrné rychlosti.
Jinak ten radar vydrží 9 až 10 hodin, ale záleží také na tom jaký je za tebou provoz. O krátké zastávce na svačinu se dá snadno dobít na další dvě hodiny.
Tak jednak si to nepouštím, raději si čtu vyprávění, to se mi líbí víc. A druhak, když jsem nahlídla, je tam sice průměr kolem dvaceti a čas odpovídající tomu průměru, ale není zřejmé, zda je to čistý čas/průměr jízdy, či včetně přestávek a nabíjení baterií v mekáči. O světlech se tam taky nic nepíše. Myslím, že to bude průměr jízdy, tak, jak mi to ukazuje můj tacháč, ten se taky o pauzách vypíná a čas do jízdy nenapočítává. Ale ráda se nechám překvapit, že dává kolem 150km s naloženým vozíkem (píše něco přes 30kilo) do 8 hodin od startu do cíle, to bych začala o elektru uvažovat.
Děkuji za zasvěcené info.
Navigace a záznam trasy není tachometr. garmin s navigací a záznamem vždycky dávají především celkový průměr. Jízdní průměr je podružný a ten je podstatný u tréninkových režimů záznamu. Záznam je od zapnutí začátku až do ukončení a uložení. Průměr 14 na eklektrokolo po rovinách je slušný a odpovídající průměr.
Jakejch 14? Já jsem si, na základě tvého příspěvku, pustila jeden z posledních jindrovo relieve a na konci je průměr 19+ a trasa kolem 150km...
14 včetně přestávek by odpovídalo, tak nějak bych to viděla. To mi pak těch 170km vychází na celkový čas etapy přes 12hodin. A proto se ptám na osvětlení. Radar jsi mi řekl, ten jede furt a dobije si ho přes oběd. Spíš mě zajímá přední světlo, v této době 12 hodin není takové světlo, aby na silnici nemusel svítit. Možná jsem to někde přehlídla, ale nemyslím si, že bys mu musel dělat mluvčího.
Jistě, někdy 19 někdy 14 nebo 15, pusť si záznam z předchozích dní. Záleží na profilu trasy a toho jak moc fotil nebo i nabíjel.
Mluvčího nedělám, píšu jen co vím a znám. Tyhle záznamy sám léta používám a vím jaká data se zaznamenají a ukládají.
O světlech už tady kdysi psal, nejspíš jako všichni časem abgrejdoval, tak si počkej až večer zaparkuje.
Jednoduché vysvětlení.
Jízdní průměr, čas se počítá jak zapneš a končí když vypneš. Nemám nastavené automatické pauzy když zastavíš.
Čas, jak dlouho pojedu, je zásadní.
Pak je průměrná rychlost v pohybu. Ta s vozíkem je asi 21-22, bez vozíku na ekole ssi 24.
můžu makat jak chci, když si dám pauzzu na dobíjení hodinu a půl, mám průměr 15. Vysoký průměr. 19 a něco jsem dosáhl tak, že jsem za těch 8 hodin skoro nestál, jen na fotky a výměňu baterii.
Dneska jsem jel velmi zvolna, průměrná rychlost 14,3 rychlost v pohybu 18,4.
Do Helbronnu, těch 279 jsem jel prumer 14,6 ale prumer v pohybu 20,1.
Lelek má pravdu.
Když jedu na ekole, mohu pocítat s cestovkou kolem 18, když nenabíjím. Na Zelenáci tak 13.
Radar vypínam na cyklostezkách, tak vysrží. Na silnici jsem ho dobíjel soucasně s bateriema.
A stíháš to celé za světla? Ráno mám pocit, že vyjíždíš za světla, jak dojíždíš?
Vlastně jsem nestíhal jen dvě etapy, Norimberk-Heilbronn a pak Heilbronn-Strasbourg. 180, 150, s nabíjením. Dalších 150 do Nancy jsem měl už pod kontrolou. Nancy je velké město, které zase nazpaměť neznám jako třeba ten Strasbourg.
A tak potřebuju navigaci.
Jak prší, kapky deště působí jako dotyky na tom mobilu, a navigace se mi ztrácí, na displeji se dějí věci. Dát to do pouzdra, mám 2, nic nevyřeší, telefon jak hřeje okamžitě zamlží tu slídu, kterou to můžeš ovládat. To by tam musel ten telefon byt zasunut suchý.
A tak se naučím, první doleva, pak 800 metrů a zase doleva, pak zastavím a vyhledám pokračování v mobilu, který se mezitím změnil v seznam.cz, nakole.cz nebo něco jiného.
Za světla je šance, že si vzpomenu, jo tudy jsem jel, je to v cajku. Za tmy jsem v pasti. Strašně nerad jedu do velkého města za tmy, a když leje, propadám hysterii.
Znáte ta šedivá rána, kdy modročerná obloha spíše připomíná blížící se soumrak, než svěží jitro. Rána, kdy je lepší zůstat v posteli až do oběda, a župan neochotně svléci až navečer, kdy povinnost velí prodiskutovat s kamarády věci zásadní a podstatné v restauraci Pod ledem.
Jestli mé dnešní ráno v Nancy nebylo jedno z nich?
"Vyjíždím" hlasím domů.
"Hlavně že neprší, šťastnou cestu!" odpovídá Soňa.
Měla pravdu. Nepršelo, sprostě lilo. A tak celý den. Bude-li to zítra jiné, bude se mi vážně stýskat.
Angličané říkají: neopravuj co funguje, a mají recht.
Já se snažil vylepšit svoji trasu tím, že místo přes Bar-le-Duc to natáhnu přes Saint-Dizier. A dopadlo to, jak jsem si zasloužil.
60 km stejných, až u generála Colsona jsem místo doprava pokračoval rovně.
Měl jsem si rovnou nafackovat. Místo pohodlné a malebné cesty krajem Barois jsem naklepával zadnici na šotolině po cestě souběžné se státovkou N4.
Budete-li mít na někoho fakt vztek, poraďte mu cestu za Nancy do Saint-Dizier na kole.
Už ráno jsem věděl, že nemám lézt z postele ven.
A teď to mám.
Ne dosti toho.
Vyklepaný cestou, za kterou by se i naši silničáři nemuseli stydět přijedu do týden zabookovaného hotelu a oni prej mají zavřeno pro poruchu, že mi psali včera email.
Netušil jsem, jak skvěle umím francouzsky klít, ale rozčilení není program, naštěstí jsem se chytil v rodinném hotýlku 800 odtud. Zima jak v morně, ale alespoň mi neprší na hlavu.
A dali mi najíst, radiator mezitím začal hřát, tak houby zle.
https://www.relive.cc/view/vwq1rPQz7Bv
Tomu říkám morál! :-D
Počasí, že by ani psa ven nevyhnal.
Pevná víra v to, že nemůže pršet věčně. Prší-li dnes, bude v pátek v Paříži slunko.
Lepší si tu slotu vybrat dřív :-)
Nějakou zlevněnou motorovku z Mountfieldu s sebou asi nevezeš, možná těch padlejch stromů bude přibejvat. :-)
Necekal jsem, že zrovna mě budou Frantíci házet klacky pod nohy
Châlons-en-Champagne, to má panečku zvuk, takový šumný až šumivý. Ale je to kulišárna, to šáňo si tam přidali až v roce 1997, před tím to bylo obyčejné Châlons-sur-Marne, což se tehdejším radním asi zdálo marné
Ale po pořádku.
Když mě ráno spatřila slečna recepční, marně tajila smích. No, vypadal jsem spíš jako polárník než cykloun, ale štěstí přeje připraveným, tak jsem tomu děvčeti tu mladickou nerozvážnost odpustil.
Hotýlek byl hned vedle kanálu, a podél kanálu stezka. Navigace netřeba, stačí se držet vody. Když už jsme u té vody, dobrých 20 km ani nekáplo, až jsem začínal mít pochyby, jestli ten smích nebyl na místě. Už jsem pomalu začínal mít absťák. Naučí mě jak na liják, a pak mi ho nedopřejí?
Skoro jsem se chystal láteřit, až zlehka, spíše jako pohlazení, mě začaly omývat drobounké kapky, a do toho ten Waldemar....
Říkám si, to vám musím natočit, to kouzlo okamžiku a vlastně také takové resumé, jak ten den dneska probíhal:
https://photos.app.goo.gl/c5aeGrpPxrcumtUx5
Nebýt krátkého úseku za městem Vitry, kde dokončují kanálovou stezku, jsem vlastně takto prožil celé dopoledne. Za 60 km na kanále jsem viděl dvě lodě.
A taky jednou na mě zatroubil protijedoucí kamion.
Už jsem málem vytrčil prostředníček, když jsem si všimnul, že ten chlápek má za oknem ceduli Zdenda a naší SPZ.
A to tak bylo asi všechno.
Vlastně ne, málem bych zapomněl, za Saint-Dizier ke vojenské letiště, kde právě startovalo pět stíhaček za sebou Jenom ten kravál by mě přiměl zahodit flintu a vztyčit bílý prapor, takový děs z nich na mě šel.
A já si vzpomenul na Saint-Exupéryho a bylo těch pilotů trochu líto. Je naprosto jisté, že v tom fofru nemají čas se zakecat s Malým princem.
Tak jsem tedy dojel do Châlons, i déšť se normalizoval, takže žadné nějaké mrholení ale férový kropáč, jak už jsem si zvyknul.
Udělal jsem "velké prádlo", pozítří jsem v Městě světel, tak abych nebyl za drbana.
Relive
https://www.relive.cc/view/vQvxz2XyK96
150 a víc a nejednou jen pouhých 65? Odpočíváš?
Ano, jel jsem přesně tak, jak si vsichni oředstavují, že se na ekole jede.
Turbo, lehce našlapovat, hlavně se moc neopřít do pedálů. Už včera jsem měl flakarnu, 110. Rozdělil jsem jednu etapu na dvě, abych se dal do kupy. Popravdě, předevčírem jsem nemohl vecer sejít schody. Jak vynecháš dva měsíce a pak si naložíš, bolí to, než se srovnáš.
Zítra 126 a pak už jen asi 50 k oblouku.
Původně jsem chtěl dát pauzu mezi Heilbronnem a Strasbourgem, přenocovat v Karlsruhe a zregenerovat se třetí den, ale v Německu jsem si připadal jak v práci, raději se fláknu tady
To je Châlons
https://photos.app.goo.gl/6KqYN67jDFgZnd7g8
Jo, jinak zateplené návleky na botky jsou skvělé. Vyfotím zejtra, dneska jsem si je jako debil oblíknul opačně, levou na pravou :-)
Mají tu výhodu. že se slusně zapotíte, než je nazujete, hřejí dvakráte :-)
Psali kolegové, že výlet do Paříže jako dobrý, ale že v listopadu je čas, kdy i malé děcko očekává nečas a jako bych zdálky, tak nějak přes ten displej cítil to ťukání si na čelo.
Je to prostě tak, že 17. listopadu mám svátek a pokud je to jen trochu možné, slavím ho v Paříži. A do města světel dojedu na nějakém kole. Vloni, to jsem byl chlapák, jel jsem bez motoru na silničce, koukněte jak jsem si poradil s Etoilem.
https://youtu.be/0odLz5s5G6Y?feature=shared
Letos, jako čerstvý starobní důchodce raději beru ekolo, penzi mi zatím nevyměřili, a co když si nějaký šťoura všimne, že ten životem zhuntovaný chatrný stařík si mírnyxtýrnyx sedne na kolo a dojede do Paříže, a zkrouhne mi rentu.
Ale to jsem odbočil.
Chci vám napsat, že to trápení v mokrých hadrech a studených botkách přeci jenom mělo smysl. Dnes ráno vyšlo slunce, a provázelo mě úžasnou cestou krajem Champagne. Kolik odstínů má třeba zelená.
Neseděl-li bych v sedle a neměl čas se rozhlížet, nepoznal bych to asi nikdy.
Dnešní den beru jako odměnu, a důkaz, že nevzdávat, i když se kolem dějí divy, se v konečném důsledku vyplatí. Jen si občas clověk musí počkat.
a relive video
https://www.relive.cc/view/vr63wR4WN86
Nemám pro to jiné vysvětlení, než že se celá Paříž rozplakala štěstím, že jsem zase tady. Protože štěstí nezměrné, i proudy vody z nebe byly také mimořádné.
Chtěl jsem vyfotit svého oře s věží pana Eiffela, ale rezignoval jsem, mlha by celkový dojem znehodnotila.
Takže jen povinná fotka u cedule do sbírky, a rychle do tepla.
Přístě zase v létě.
video
https://www.relive.cc/view/v4OGgME4rmO
Na tom hřbitově ses ale moh stavit. V takovým příhodným počasí.:-)
Na pařížských hřbitovech jsem doma, vyhlížím si plácek, ale musel bych asi prodat barák, abych si mohl spocinout třeba na Montparnassu u Belmondů.
Ale jestli je tam Jean-Paul, to se neví, je tam jen jeho táta, prokazatelně. Rošťák prostě blbne i po smrti, ať si mudrujou, kam mu jít zapálit svícku
Takže ty normální cyklotúristiku obohacuješ i tou funerální. Mně už zbyla jenom ta druhá. :-))
No jo, Père Lachaise, to se musí, pak Montmartre a nakonec ten Montparnas.
Ale ti největší velikáni mají spolecnou hrobku
https://photos.app.goo.gl/vPyNRHvqiN9Tu7Gc9
Ty máš takové znalosti historie Francie, že podle jmen poznáš o koho se jedná? V těch fotkách z Pantheonu kde jsem přečetl jméno, mám nějaké povědomí tak o 3 lidech. No ono tam těch čitelných jmen zase tolik nebylo.
Ne, znám jen zlomek z nich. Ale pokaždé se malinko naučím. Vloni jsem objevil spisovatele Charles Peguy, tedy místo kde padl, takovej kousek od Paříže, musel jsem googlit kdo to byl.
Letos už jsem jel poučen.
Letos na mě vyšel general Joseph Emile Colson, jehož rodnou vískou jsem projížděl. Ten byl pro google oříšek, protože když se jmenuješ Colson, jsi generál ať ve Francii nebo v USA, tak sobrat se toho mého dalo trosku práce.
Když minu nějakej pomníček, snažím se zjistit si souvislosti, v tanečních se pak budu moci blýsknout.
Jo, taky jsem byl na místě, kde 28.8.1944 Americani překonali Marnu...
Jestě párkrat se Francií projedu a budu všechno umět :-)
Tam bys bydlet nechtěl, furt tam votravujou nějaký tůristi, žádnej klid.....
Zbytek nic moc, ale ta cesta podél vody se mi líbí, můj oblíbený druh cyklostezek...
Ono se Meaux za sucha dá jet do Paříže jenom podél kanálu Ourcq. Ale až do Claye-Souilly je to uježděná hlína, za deště obtížně sjízdné.
Dál už je tam nějakej beton, či co, ale samá vana, tvořily se velké, hluboké louže. A když to ještě zapadá listím je to fakt vo hubu. Jednou mi to klouzlo tak, že jsem málem hodil tlamu do kanálu.
Pak na asfaltu byl zase jiný problém.
Trhají jim ho kořeny stromů, jel jsem tam před rokem, ta degradace je rychlá. Ale poctivě každý hrbol natřeli červeně.
Vody opravdu moc a dost rychle. Na dálnici to zaplavilo dva pruhy, tak Soňa přijela o dvě hodiny později, volala, že je v Bobigny, to je 15 minut od hotelu, tak jsem na ní čekal před hotelem asi hodinu, než jsem to vzdal a zalez dovnitř, ale to už jsem byl promrzlej jak psí hovno. Dneska jsem si to moc pochvalovat nemohl.
Jinak, dnes, 16/11 je den Nového Beaujoulais.
V celé Francii. Koupil jsem Soně lahvinku, uvidíme co řekne, já víno nepiju, ale slyšel jsem, že je to markettingový trik.
Včera ukazovali v tv zaplavené vesnice v Pas de Calais..
To je kousek dál, ale zdá se, že je i tady to množství vody překvapilo
Tak dneska jsem se, po 30 letech, zase dostal na vrchol Staré dámy.
Bez úprav fotky tady:
https://photos.app.goo.gl/AGqH8ainEPXDWojQA
No, přestože jsme měli vstupenku zakoupenou na 12:00 půl roku dopředu. pomohli jsme si vlastně jen o jednu frontu, tedy na kasu a k prvnímu výtahu. K tomu nás fakt pustili přesně ve 12. předtím ovšem fronta na bezpečnostní kontrolu, berou to vážně, nejdřív rámem u vchodu do oploceného arealu, pak u vstupu k výtahu.
A tím veškerý bonus skončil. V druhém patře hodinová fronta na výtah na vrchol, a pak zase na výtah dolů do druhého patra, a odtamtud fronta na výtah dolů. Přesně 3 hodiny, areálu v 11:30 ven ve 14:30. Ráno sluníčko, jasno, krásný rozhled. Když jsme se dostali na vrchol, vydatná přeháňka, taková, že na tom otevřeném ochoze nebylo moc co pohledávat. Sklenka (plastová) šáňa v ceně vstupenky, Moet, snad decka, Protože Soně byla zima.oc si to nevychutnala.
Tam se asi nedostanu, ani po tom netoužím, a tak dík za exkurzi, ráda jsem se podívala. Mám maličkou věžičku v obýváku na stole.
Popravdě, za ty peníze, a tři hodiny stání ve frontě to fakt nestojí.
Soňa chtěla, po 30 letech znovu, myslel jsem si. že si tedy koupím nějaký ten přednostní vstup, ale je to jako u všeho tady.
Turistů mraky, bezohlední Číňani, nafoukaní Američané, není to jak před lety. Fakt kouknout se na film o té věži Ti dá víc. Krajani tam také byli, dvě rodiny s dětma. Děcka evidentně otrávená z těch front.
Pamatuji se na svoji první Eiffelovku v roce 1981, dojeli jsme s Honzou pod ní na kole, vyběhli schody do druhého patra, nikde žadné kontroly, šacování, přijeli jsme a šlapali.
I ořed 30 lety to bylo jiné. Čekali jsme ve frontě asi 20 minut, a pak už jeli nahoru, bez delších prodlev. Na každém patře nebyl obchod se suvenýry, a na vrcholku nám nedali šampaňské Moet, decku z plastu.
Těch míst, co jsou totálně jiné, turisty přetížené, hlavně těmi z Asie, přibývá.
Je to logický vývoj, přesto mrzí.
Soňa mě fotí u Eifellky, zejtra, až to poedituju ve Photoshopu, vám dám výsledek :-)
Máš něco zajímavého ke koukání nebo furt jen toho starýho Paříka?
Stárnu fo krásy, narozdíl od tebe, důchodče :-)
No teda, jedeš deštěm do Paříže na kole (byť elektro), vystojíš frontu, dole slunko a vylezeš nahoru do deště. Na fotkách shora je krásně vidět, že všude okolo je slunko a na Paříka na Eifelovce prší...
tomu se tady říká "bonne chance", prostě štěstí :-)
Jen aby jim ta Eifelka nezrezavěla. Zdalipak jí natírají barvou častěji než ČSD a ČD most pod Vyšehradem?
Když sena tou koukneš zblízka, je to totálně opatlané lakem. Všechno, tak 5 mm vrstva. Možná přijde čas. kdy to celé otrýskají a znova natřou, ale teď to furt patlají novými vrstvami barvy, dříve, než to chytí rez.
Podle mého to natírají furt.
přesto mě fascinuje, že to pořád stojí. Původně to měla bejt fičura k nějaký výstavě jestli se nepletu, akorát se pak rozmysleli a nechali jí stát :-)
Bylo to složitější, Eiffel byl sice původně statik, ale v době stavby věže už podnikatel a intenzivně bojoval za zájmy své firmy, a jistě i za to. aby nechal v Paříži svoji stopu.
Věž měla mnoho odpůrců, i z uměleckého světa.
Eiffel prosadil, že věž mohla sloužit jako radiotelegrafní vysílač pro armádu, meterologická stanice, prostě tu stavbu uchránil po tu dobu, než hejtři zmlkli
Eiffelku ve skutecnosti udělali, pid vedením Gustava Eiffela, tihle tři muži
Pan Marek Veselý je zakladatel Libensky Award (Cena Libenského), mezinárodní sklářské soutěže studentů uměleckých škol.
Zatím jsem se za 15 let, nebo kolik to vlastně je, shodnul na ocenění s odbornou porotou jen jednou, ale to není podstatné. Jde o dobrou věc, tak je malinko podporuji.
Marek si prošel složitým životním obdobím, rozvedl se, byl v prdeli. On to umí podat lépe, je to hezká pohádka, jak objevil kanadské borůvky, a jak mu pomohly se srovnat, prostě Marek vymyslel a začal vyrábět energetické tyčinky GF - Good bye fatigue na bázi těch borůvek.
Nevím, jestli se jedná o placebo efekt - tedy víra v zázračnost preparátu skutecně způsobila, že jsem se cítil silný jak býk a stejně tak chytrý, ale v etapách, kdy jsem neměl pauzu na jídlo, mi fakt zahnali hlad a měl jsem pocit, že dodaly energii.
Dal mi na cestu 3 tyčinky, jednu jsem si schoval, abych jí vyfotil s Eiffelkou.
Bacha na to, to není tycinka Mars za 10 korun, tahle jedna tyčka stojí 135 Kč.
Ale za mě, funguje. Je namíchaná tak, že tě nakopne. Můj, ryze subjektivní dojem.
Přál bych Markovi, aby to fakt byla zázračná superpotravina, a on na tom vydělal balík. protože je chlap, který prachy nesyslí, ale dává do dobré věci.
Ale to není tyčinka ale cihla! Jestli je to sladké, tak na to dojedeš na konec Evropy.
To se jen zdá, je to prťavý jak ta tyčinka Mars.
Sladký je to přiměřeně.
Když jsem se s Markem těsně před odjezdem večer viděl, tvrdil mi, že je to z nejlepších borůvek na světě.
Řekl jsem mu, že, v Popovicích by si to netroufl říct, protože každý z našich ví, že nejlepší borůvky na světě jsou nad lomem v Habří.
Uznal, že je to prý z druhých nejlepších borůvek na světě.
....pak je ten balkonový profil, na kterém je to položeno, taky ze "zázračné ocele" 20x5mm... ;-)
není to "balkonový profil" ale madlo zábradlí terasy obchodního domu Galerie Lafayette z tenkostěnného uzavřeného profilu 60x25 (tloušťku nevidím, ale tipnul bych si 2 ).
Cihla je má rozměry 290x140 x65 (pokud není CDM a to si dogoogluj).
no a tyčinka, tedy přesněji krabička na ní je velká takto :-)
...dík za upřesnění- je mi jasné, že to Brahma přehnal, ale i ty("prťavá tyčinka Mars" má k rozměru 14x5cm taky daleko), spíš než rozměr by pověděla váha... Jinak "pěkný" popis!
Miluju, když něco napíšu a lidi co o tom vědí prd, začnou, jen tak pro plezír, zpochybňovat co říkám.
když řeknu, že je prťavá, tak je prťavá.
váží 80g, píší na krabičce.
ale taky je možné, že ty vzorky co rozdává jsou poloviční, protože ta krabička je poněkud nadměrná. Můžete kouknout na ten jeho web gfBar.com, já na cestách zůstanu u klasické stravy. Přál bych Markovi Veselému úspěch, možná si ten jeho energetický vynález najde svoje zákazníky, já mezi ně patřit nebudu, budu se snažit rozvrhnout si cestu tak, abych energetický šok nepotřeboval.
Ve Francii v hotelech mají často u snídaně takovej strojek z bublající vodou, do který si ve specielním košícku ponoříš vejce a uvaříš jak potřebuješ. Vařím si 3 na tvrdo a ty si beru sebou na cestu. Když ne mě přijde hlad zbaštím jedno vejce. O 3 vejcích v pohodě přežiju od snídaně do večeře, taky nepodávám žádné extrémní fyzické výkony.
Jeste zadni strana
Těch 80mg je obsah kofeinu v tyčince. Já si myslím, že ta tyčka váží jen 50g (nebo 1,764 ounce v anglických váhách)
Tyčka Mars má dokonce 51g :-D
Není třeba myslet, stačí se podívat, chtělo by se mi říct, ale na příslušných webovkách jsem tohle celozelené balení nenašel.
Ale okouzlil mě styl volby názvů :-D
Tak na té zelené postované Jindrou je napsáno 50g. I Mars se dělá v různých váhách, jsou i jen 40g a jsou i 70g. Na gramu (ani deku) sem tam bych určitě nebazírovala a přirovnání, že je ta tyčka asi jako Marska je od Jindry zcela v pořádku.
Marek Veselý je takový šoumen a docela zábavný muž.
Vymyslel si "Cenu Libenského" - https://www.libenskyaward.org/
a léta ji udržuje v chodu. A já tam léta chodím, abych odcházel znechucen, že se meinárodní porota totálně zbláznila a oceňuje naprosté kokotiny. A vždycky jim nandám kouř na webu cs-sklo.cz, a Marek mě vytrvale zve, a já mu na jeho počínání taky pár let přispívám jako sponzor.
Jeho obchodní aktivity sponzorovat nebudu, ale slíbil jsem mu, že jeho tyčinku gfBar budu zmiňovat kudy budu chodit, když se bude dařit Markovi, bude se dařit i Libenský Award, ale je to chytrej kluk, už dal dohromady partu sponzorů, takže se to ufinancuje, i když do toho nebude cpát vlastní prachy. Ovšem čas a úsilí, které organizaci téhle věci věnuje, mu nikdo nezaplatí, tedy - je to dobrý muž, který něco užitečného dělá.
Takhle to vypadá, tedy předávání cen....
https://youtu.be/Pqn_aq2R39s
...pravda je, že je fakt "prťavá- ale já miluju , když je uvedena fotka s krabičkou téměř dvojnásobného objemu bez samotné tyčinky a pak údiv nad reakcemi- net jsem si prohlédl před odpovědí a nic podobného v zel. obalu tam nebylo- tak se omlouvám za zbytečné pochyby- je prťavá(řekl autor) a váží 80g(píší na krabičce) !!! ;-)
Myslím si, že ty vzorjky co Marek rozdává, jsou poloviční, ale cpe je do stejné krabičky jako normální prodejní zboží.
Nebo je to trik, aby si lidi mysleli, že kupují něco velikého, a dostanou půlku. Ale není blbec, takže v tom nějaký zámysl bude.
Ale tobě, stejně jako mě nehrozí, že si poběžíš takovou tyčinku objednat za 135 Kč, protože za to si dáš (tedy ještě nedávno to tak bylo) u nás polední menu Pod ledem.