Amundsen když Scottovi poslal depeši: "jedu na jih", docelamu rozhododil sandál.
Abych u čtenářů mých poznámek z cest vyvolal stejný efekt musel bych napsat: jedu na východ.
Takže opět nepřekvapím, ale překvapený jsem byl já. Podle plánu mě Soňa měla zítra hodit do Norimberka, vzal bych vláček do Karlsruhe,a v úterý bych už pojídal Tarte Flambée v Strasbourgu. Jenže, kam čert nemůže, nastrčí odboráře. Nechápu to, protože v Německu to nebylo zvykem, ale jejich ajznboňáci od zítřka stávkují.
Změna plánu, jedu dnes. Ráno špejli do frňáku a frčíme na Norimberk. No, neklaplo to. Vláčky jezdí, ale není volné místo pro můj Fahrrad. A od zítřka šlus. Tak po svých.
Ví Bůh, jak to nemám rád. Norimberk - Heilbronn, ale jiná rozumná cesta není. Vím kudy pojedu, vím jak to všude vypadá, a už teď mě to štve, ale nedá se svítit.
Tak zítra za rozbřesku do sedla, protože to je asi 170 km, a v cestě jeden, dva, dost škaredě kopce.
No, Norimberk není pro mě nový, přesto justiční palác jsem neznal. Tak jsem si udělal odpoledne procházku a přemítal, o tom, že mezinárodní zločiny proti lidskosti je správné pojmenovat a soudit.
Ne vždy se to daří.
Na tý prostřední fotce, to jsou nějaký místní saturnálie nebo bakchanálie? :-))
musel jsem si to vyfotit budu tím strašit naši obecní samosprávu
https://photos.app.goo.gl/T8SHRuBYko993xvt8
Fontána kousek od Bílé věže
https://photos.app.goo.gl/RzGxFWmjDmKgJTWa9
Musel bych googlit abych zjistil, co všechno to má značit, ale jak jsem to minul dostal jsem hlad.
A jako na Ostrově, když nevíš co, Ind to jistí, dřívkáč jsem zapoměl doma :-)
Ehekarussell - manželský kolotoč. Celá kašna představuje šest fází manželství – od optimismu milostného vzplanutí až po zničující smrt.(sic)
A té hode, to je v tom vyhlášeným norimberským Lucullus Gasthausu? :-)))
u Inda naproti Novotelu.
Skvělá, levná (tedy na německé poměry) restaurace. V hotelu kvůli covidu (údajně) provozují Fast good na baru, dají to hamburger nebo rozmraženou pizzu a řeknou si 28,90 eur.
zato jsem Inda večeřel s předkrm i zmrzlinou jako Nachtisch a dvěma pivama.
Protože se zase hemžím po tom svém řetězci, pozoruji, jak se naučili nás brát u huby, údajně pro covid.
Kurnik, co má společného covid s tím, že nedostanu šampon....
Buď rád, že máš ještě co mýt a nekafrej. Našincovi už stačí toiletní mýdlo.
mě taky, ale platím to.
Prostě dřív jsem měl tubu se šamponem, tubu s koupelnovým mejdkem, tubu s body lotion, a mejdlo. Každý den nové
Pochopitelně to nepotřebuji, meju se jen v sobotu.
Dnes ti ani neuklidí, když jsi tam 3 dny, nevynesou koš, nedají ručníky. Nefunguje sauna ani fitko.
Ale cenu nezměnili.
Stěžuji si imrvére, a vždycky se mě snaží zavřít hubu tím, že mi dají nějaký dárek, jako třeba láhváče a brambůrky, jako pozornost podniku
Na to jim prdím. Na pivo jdu točené.
Láhváče vozím domu kámošům.
Prostě za Covid schovali neuvěřitelné omezení služeb a pro ně úspory
Co je to za dobroty? Pivo jsem poznal :)
umíš prd, kdybys musel občas do Anglie, kde se slušně lacino najíš jen u Inda, věděl bys, že to bylo Chicken Tikka a Vindaloo (lam) ale druh masa z fotky nepoznáš.
Pivo bylo německý, Gott sei Dank
Mezi Norimberkem a Heilbronnem jsou dva dost škaredé kopce? Vše nasvědčuje tomu, že ses pochlapil a jedeš na Zelenáčovi, držím palce :-)
Jo, Kochertal je hnusnej, a nevymyslíš to, prostě se musí vyjet. A pak už jen před Heilbronnem vršek.
Já chtěl vloni a vlastně i letos trochu jinam, vloni to nešlo vůbec, letos jsem si zjistil, jak to funguje a jedu, i když je to o frňák.
Fakt je to tak jak říkám, žádné pochlapení, prostě je to pomalejší než elektrika, to je celé.
Tu trasu jsem už jel na nejrůznějších kolech a špekuloval kudy, není na tom co vymyslet. Vedro nebude, spíš zmoknu.
A musím vyjet za tmy, abych stihnul večeři fakt jsem pomalej, jestli dám cestovku 15 km/h budu rád. Na elektrice 22 km/h, a to se večer nasčítá.
Zejtra to bude na prd, to už je mi jasný, ale není jiné řešení.
No já nevim, pokaždé mě nejvíc ničila etapa z Heilbronnu do Strasburku - u Karlsruhe. Tam mi to přišlo nekonečný, v podstatě se jede půl dne po městě. Jestli ještě někdy pojedu k móři na kole, asisi naplánuju trasu přes Schwarzwald, ony ty kopce mají taky něco do sebe, je to cyklisticky pestřejší, hezčí příroda..
přes Schwarzwald jsme jeli přes lety z Honzou, neznalí jsme zvolili nejkratší trasu.
Když jsem chtěl cestu v roce 2019 zopakovat, projel jsem si to v dubnu na elektrole a zjistil, že bych to v tom čase jako kdysi nebyl schopen ujet.
Jezdíš Heilbronnu -Strasburk blbě po německé straně, to je jak píšeš, nekonečná otrava zastavěnou zónou.
musíš na Karlsruhe, přívozem přes Rýn, a po francouzském břehu, to je fajn cesta.
Mám to za sebou 166 km, report přidám až nabiju telefon. Pršelo, telefon je vodotěsný, ale za mokra nenavíjí. Dojel jsem s 20% v baterie, prohnal fénem, a teď se nabíjí.
Mám tam všechno, náhradní vozím "pro případ" a ejhle,je tu. :-)
Co si mám představit pod pojmem "hnusnej kopec"?
Prostě hnusnej.
Máš mapu? umíš ji používat?
Prostě z Kochertalu se musíš vyhrabat nahoru, ne moc, asi 250 metrů převýšení, protivné je to, že už máš v haksnách stovku, a pár menších, a když blbě natrasuješ i větších kopců a pak se ti 3 kiláčky zdají nekonečné.
Ty Schwabské hory mají dva hřebeny. nahoru, dolů, a zase nahoru. Když se jede dálnicí, nezaregistruješ to. údolí přemostili.
Na kole si jich všimneš :-)
Dík za upřesnění :-).
Mapu mám, použít ji umím. Pokud bych znal trasu, tak si to z ní odečtu. Ale nevím, o jaké místo jde.
Až budu na svém mobilu dám ti Relive, z roku 2019, i letos, jel jsem jinudy. Ještě je jedna cesta, přes Braunsbach, tak hnusná.
Některý kopce jsou fajn, chceš se s nima popřát.
tenhle ale jen překáží :-)
ať pojedeš z Norimberka na Heilbronn jak chceš, potkáš ho, neobjedeš...
Nevím jak je to dál v Německu (tam mě to nikdy na kole moc netáhlo), ale v Sasku mě ty jejich kopce občas dokáží vyděsit nebo zprudit. Tam, kde my máme serpentinu, nebo alespoň nějaké to esíčko, oni to vezmou ztečí, napřímo, rovně. Nekonečné stoupání, rovné jak ranvej, nebo v horším případě kratší, ale zas jak vejtahová šachta.
on není ani tak zlej, ani tak dlouhej,jako "prostě sere" :-)
Bude to tím, že fakt už máš stovku v nohách.
Ale když o tom hrbolu předem víc a víš taky jak je vysoký a protivný a předem se na něj nachystáš, tak ho dáš celkem hravě a moc nebolí.
Nejhorší jsou hrboly na které zapomeneš, že tam jsou a říkáš si, že to už je jen z kopce nebo po rovině, tak tě totálně zlikviduje i zapomenutý 100 m hrbol.
Hmmm 170 natěžko, najednou to bych asi nedal... Po třech hodinách šlapání se začínám neuvěřitelně nudit a musím si vymyslet nějakou zajímavou pauzu, tedy pro mě je limit tak to kilo, kdy je čas někde zastavit. Klobouček dolů :)
Pro mě zajímavá pauza, je stihnout večeři :-)
Vyjel jsem v 5:30 a dojel kolem 19.
A vlastně furt jen jedu.
Prostě jsem pomalej, ne línej, ale pomalej.
Sere mě to, jako kluk, na kole s čtyřkolečkem co vážilo snad metrák jsem stíhal nejen to ujet ale ještě šmejdit po památkách, teď jsem rád, že dojedu.
Každopádně takový výkon už jsem od tebe nečekal, dobrý :-)
Jen mi nedá abych se nezeptal, zda jsi byl schopen udržet po rovině stabilní rychlost nad 25km/h, výsledný čas tomu totiž nenasvědčuje..
Netlač ho do pozice dostihového chrta. Je to turista a jede jak umí a může. Už jen těch 12 hodin v sedle den co den jsou dostatečné galeje.
Ptal jsem se vás, nebo Jindry, vy dva hejhulové??
Nikam ho netlačím.
Zajímá mne, jak dopadlo v praxi jeho vyprávění, že má při jízdě po rovině na elektrokole pocit, že by byl na Zelenáčovi rychlejší.
Hele ty jeden hejhulo, kdybys napsal k čemu to chceš vědět, tak by se ti ozval jen Jindra, možná. Takhle to vypadalo jen jako provokativní otázka, která je v okamžiku jeho skutečné jízdy tak nějak nepatřičná a zbytečná.
Z mého pohledu při dlouhé turistické jízdě bohatě stačí se snažit držet těch 25km/h a víc jet jen tehdy, když to jede skoro samo.
Nechte mne, prosím, na pokoji, ano?!?
Chci si o tom promluvit s Jindrou, vaše pocity mne vůbec nezajímají, nebo tady z toho chcete udělat Jindrovi guláš???
Ptám se ho slušně, tuto problematiku spolu řešíme už od časného jara.
Jsem rád, že konečně usedl na Zelenáče, ujel toho hodně, ale zajímalo by mne, zda je mu na rovině, na dlouhých trasách, elektrokolo skutečně na obtíž, čili zda jezdí na Zelenáčovi po rovině stabilně rychlostí vyšší, než 25km/h.
Vlastně mi nic psát nemusí.
Stačí, když nasdílí nějaký ten záznam rychlosti, najdu si to tam sám.
Aha, takže nejde ani tak o to že to v pohodě zvladnul, ale jde o tvoje hloupé rejpani, závit, že jede bez elektriky.
Tak si to užij, hejhulo.
Na tu vzdálenost je průměr 13 docela slušný. A když nefouká proti tak rychlost 25 jde s tímhle kolem po rovině určitě nějaký čas držet.
Jsi fakt vocas, a tím věčným vysíráním.
Nepsal jsem o 29, ale o tom, že když jedu na e-kole, po rovině,nefouká, tak že bych chtěl jet na lehkém Zelenáči, protože v 25 vypne přípomoc, a pak už zbývají jen nevýhody e kola, tedy jeho váha.
Tak si analyzuj ten graf , ubožáku :-)
O 29 jsem nic nepsal.
Pokud je ten graf ze včerejší etapy, připadá mi, že ani na rovině podél Rýna ses nepohyboval dostatečně dlouho nad 25km/h, abys měl vyšší průměr, než kdybys to jel na elektrokole.
Na tom bys těch 25km/h držel stabilně, dlouhodobě. Ale asi by to bylo dosti nudné.
Když člověk frčí po rovině za svý, asi z toho má mnohem lepší pocit, než na elektrokole :-)
Jo a za ten graf moc moc moc děkuji, ó jak jsi velkorysý, že už se na mě nezlobíš, viď? ;-)
jsi nemocný blb, na marody se zlovit nesmíme, ale někdy to nejde.
Prostě prudíš, jako vždycky.
Jinej už nebudeš.
Je to paráda, když se, kromě informací z cesty, něco nového dozvím i o sobě :-)
Opravdu nejsi schopen se mnou komunikovat o datech z cesty bez emocí?
Vždyť tahle tvoje cesta je skvělá, za prvé proto, že ji jedeš za své, za co ti tleskám, za druhé proto, že vypovídá o rozdílu mezi elektrokolem a klasikou víc, ne všechny dohady, které dosud v diskuzi proběhly. Čím víc dat zveřejníš, tím bude tvoje cesta cennější. Vzpomněl jsem si na tvůj nový wattmetr, vezeš ho?
Ano, na tom se rozdíl e-kolo x silnice ukáže nejlépe.
Jak jsem psal.
Když jedeš na elektrokole, jsou chvíle, kdy bys měnil za lehkou silničku, a to když je možnost jet rychleji, a ty táhneš tu zátěž a motor už nepomáhá, a potom kdykoliv s kolem musíš manipulovat, i když ten elektrogravel je významně lehčí.
S těžkým kolem je komplikované si popojet vláčkem, a vozíkem pak skoro nemožné.
Pacient nikdy na elektrokole do daleka nejel, tak ví prd a jen fabuluje. Prostě do pedálů se opíráš víceméně podobnou silou, jen to elektrokolo jede o dost rychleji - až do těch 25, pak už škodí.
A protože jedeš rychleji, jsi míň utahaný - nebo dojedeš dál. Dle mých osobních pocitů asi o polovinu. Prostě ne elektrokole 160 mi dá zabrat podobně jako 80 na Zelenáčovi.
Pochopitelně, elektrokolo není primárně určeno na dálkové jízdy, tak přibývají starosti s nabíjením, nebo váha baterií.
Na Zelenáči mnohem pečlivěji volíš trasu, na elektru ti na nějakém tom kiláku nesejde.
Obojí má své plusy i mínusy, u Zelenáče ten plus vidím v té šanci, popojet úseky co nechceš absolvovat vlakem naprosto bez potíží. Taky jsem to tak měl naplánováno, ale díky stávce jsem se na "start" ve Strasbourgu dostal až po dvou dnech jízdy.
Když táhnu vozík, zase si vezu víc krámů a nemám každý večer prádelnu, například.
Jindro, pojďme se bavit o realitě, o číslech, jestli jsem někdy jel na elektrokole, nebo jsem pacient, to přece nemá na čísla žádný vliv :-)
Porovnávám tvoje výkony na elektrokole s výkony na Zelenáčovi.
Jsou to tvrdá data, žádná fabulace.
Psal jsi, že na Zelenáčovi budeš po rovině rychlejší, než na elektrokole. Jedeš na Zelenáčovi, ale ve výsledku po rovině rychlejší nejsi, rychlejší jsi jen občas, když je to z kopce a to evidentně nestačí.
Stalo se i to, že ses po poctivých sedmdesáti kilometrech nechal vozit po městě vláčkem, zadek máš na hadry..
Samozřejmě, stát se to může každému, tohle riziko prostě k cyklistice patří. Vzhledem k tomu, že ses před startem válel tři týdny u rybníka, to není až takové překvapení.
Ale na mě by ses kvůli tomu zlobit nemusel, holt když mi půl roku píšeš, že jsem šašek a pacient tak mě zajímá, do jaké míry jsou tvoje informace o jízdě na elektrokole pravdivé.
Vím, že je to marné, tak spíš pro ostatní než pro tebe:
dnes, na zelenáči:
https://www.relive.cc/view/v26MxjPjdEO
prakticky stejná trasa na elektrokole v červnu
https://www.relive.cc/view/vKv27jZ3VoO
a teď bacha, screenshot z Garminu elektrokola
a teď dnešní, tedy jestlise mi tam nezapletla mapka z minule,screenshot jde přes pgn, konveruje se do jpg, a na tom malémobrázku prd vidím
ale každý, kdo není zaujatý asi uvidí, že je to tak jak říkám.
Na ekole je rychlost víceméně konstantní, co je
nad 25,je za svoje a těžší. Na rovině proto jedu furt kolem 25.
Zatímco na Zelenáči jsou vidět rozdíly
Je-li horší povrch, fouká vítr, je tam kopec (dneska fakt jen dva) jede se pomalu.
Tam, kde je idealní povrch rovina,nefouká jedu mezi 25-30, a dorovnávám resty z těch pomalejších úseků.
Na počítači bude možno přesně ukázat, kde jsem jel rychle a kde pomalu, na mobilu to nejde.
Ale, průměr (a to je průměr v pohybu), zase tak horší na Zelenáči není.
Prostě je to tak, jak už ro píšu
Mám najeto na obojím
Tak jak jsem čekal, ta mapka byla z června, tady je dnešní.
Tehdy průměr 22.0, dnes 20,7, tedy nic co by bylo významné.
Tak kolik vlastně jel ten motor???
Právě proto že ideální podmínky, rovina, údolí chráněné před větry. Přesně jak jsem psal, jsou chvíle, kdy chceš mít lehkou silničku.
Všechno má svoje, nechce to mít zabetonovanou palici.
Kolik práce odvedl motor - to přece záleží hlavně na tom, jakou zvolíš přípomoc.
Z průměrné rychlosti nic nepoznáš.
Že jsi měl na Zelenáčovi podobný průměr jako v červnu na elektrokole nevylučuje možnost, že ses v červnu na elektrokole nehorázně flákal.
Jakmile tam dáš turbo, dokud nepřekročíš 25km/h, nebudeš se podílet z poloviny. Ani kdybys hodně chtěl. Síla motoru ti to prostě neumožní, udělá tu práci za tebe.
Ale mě šlo o něco jiného - tvrdíš to dlouhodobě - že za ideálních podmínek, při jízdě po rovině, tě elektrokolo zdržuje, že na Zelenáčovi bys byl po rovině rychlejší.
No, rychlejší evidentně nejsi. Ani po rovině, za ideálních podmínek.
Je mi jasné, že si tímhle zase naběhnu zbytečně na vidle. Ale co, jen můj názor, do vaší žabomyšárny tím nechci sebemíň zasahovat, rušit vás.
Chápu to jen jako pocit. Fakticky naměřené to může být úplně jinak. Tyhle pocity znám i z normalniho kola. Někdy pocit že to letí nebo že se to vleče - a pak pohled na tabulku nebo graf říká úplně něco jiného.
Letos jsem poprvé týden jezdil na půjčeném elkole a souhlasil bych s Jindrou.
Já si nastavil převod, jak rychle chci jet a potom na elkole cvakal +/- PŘÍPOMOCI aby síla do pedálů byla „konstantní“. Ten kdo má snímač síly na klice nebo jak se to jmenuje, ten cvakat nemusí… pokud to chápu dobře
Rychlost během dne pak byla víceméně furt stejná – to ukazuje první Jindrův obrázek.
Bez motoru necvakám přípomoc motoru, místo toho ŘADÍM, rychlost během dne pak kolísá dle toho zda jedu do / z kopce.
Teorii že na elkole dávám méně síly do pedálů (= se flákám) je pěkná ale já osobně na dlouhých trasách vím, co mi vyhovuje a takto jednu - jedno jestli s / bez motoru.
Výše samozřejmě platí pro dlouhé štreky, kde optimalizuji výkon (dojezd). Když se pojedu vyblbnut za barák, tak tam klidně narvu turbo…
Ještě musím rozporovat to "natěžko".
Natěžko si vezou bydlení, kuchyň, to je mnohem víc cajků.
Já jedu "jen s kreditkou" přesto tolik krámů, a věř mi, že po tom co jsem obejel s podobnou vÿbavou Evropu, nic nevezu zbytečně..
No i na tom zelenáči, jen s kreditkou a v podstatě po rovině je den za dnem 170km decela pěkný výkon. Jen to odsedět od 5:30 do 19 hodin je výkon na ocelovou P...
Já bych to nedal.
...však kreditka je místo "ocelové p....."´:-))
V tom případě vlastně taky jezdím nalehko, sice mám těžší kolo, na něm 2 brašničky nářadí (sedlovou a rámovou) a půl brašny dílů.. jsem takovej následovník Vondřicha - když se mi něco vyhnilo, vozím to jako potřebný díl sebou, abych to nepotřeboval...(tedy sebou mám několik drátů, duši (na delší cesty 2) lepení (rychlozáplaty, na delší cesty i sadu normálního lepení), plášť, podložky mezi duši a plášť, reservní spojku na řetěz (na delší cesty i pár článků a nýtovačku), střeva torpeda a na delší cesty i náhradní mrňavý pedály a když nás jede víc tak rozšířenou sadu nářadí :) )
Jinak průměr 15 na takhle dlouhou cestu je dobrej. V pátek jsem na krosce večer chtěl zaject 50km trasu průměrem co nejblíž 30 a už už to vypadalo, že se to povede nad 28 (večer jsem jel schválně - žádný vítr, minimum lidí, tedy žádný zdržování), když tu na křižovatce bouračka - a ten kousek plazení se okolo mi to srazil na 27,64
Krásne šité brašne. Máš páčik za ne!
Westernizující koňácký sedlovky z druhý ruky za 2 litry.. zas tak dokonalý nejsou, je to bohužel šitý umělinou.. kus už jsem musel přešít, ale za ty prachy jsou skvělý. A na Pallas docela pasujou.
No jsi drak, já vezu jen 4 duše, nějaké vybrané šroubky, a sadu imbusů a klíč, hadrů minimum, ty věci na mytí a notebook. Na tom kole se asi nemá co pokazit, ale ty lehké úzké pláště píchneš nato tata.
Třetinu brašny mi zabírají testovací sady, chtějí, aby to bylo origoš zabalené, na to on line testování. Teď musím vydržet do devíti, než to zase spustí...
Nejtěžší je ovšem voda, 2l a ten bidon.
Čtyři duše ? A není to málo ? Vždycky jsi jistil třikrát. Zvlášť přední a zvlášť zadní kolo ;-)
Vlastně pět :-)
Jednu mám v rámové brašničce.
Já tu úzkou duši 23 mm neumím zalepit. Prostě ta záplata je větší než průměr duše. Na MTB lepím bez problému.
Tak počítám s tím, že píchlou duši zahodím.
Na tyhle duše se používají malé fleky.
Tak příště.
Já mám jen takové to universální lepení, a i ta nejmenší je velká
.Ale jak jsem obul ty Continentaly, jedu bwz defektu, teda abych to nezakřikbul.
Měl jsem ty Michelinské šlupičky, neváží nic, a taky nevydrží. Zatím dobrý.
Pokud povezu dost duší, nic mě nehrozí :-)
Hlavně si chraň tu svoji, tu nezalepíš.
Na Třebešíně na Velodromu mi dali kolo se snad ještě užší galuskou. Chvilku jsem na to koukal, pak jsem nasedl a ono to docela šlo. Neměl jsem problém se stabilitou. Ale tam si to čistí, tak defekt asi nechytíš.
https://www.youtube.com/watch?v=Ngv7Iu3y1o0
Nekupovat ty sady, to je na velké duše, ale od Ferduse samostatné fleky a vybrat si velikost co potřebuješ a k tomu samostatné lepidlo.
Jindro, nezkoušel jsi na vodu nějakej ten Camelbak na záda? S těmahle štrekama by se ti myslím vyplatil.
Když mu stojí za to si zastavit a vylovit kapesník na smrkání, tak si také zastaví na pití vody. Mně přijde mnohem jednodušší se starat o bidon, než desinfikovat camelback a soustavu trubiček a ventilů. Camelback je zejména pro toho, kdo nechce zatavovat a musí držet řídítka.
O vaku na vodu jsem uvažoval jen jednou a chvilku. Na treka je zbytečný a na horáka jsem za celé roky ho nepostrádal ani jednou a nikdy jsem nepřišel na jeho výhodu. Pár lidí co znám ho používalo, ale často se trápili tím, že to buď neteče, nebo zase teče pořád.
I napití za jízdy se musí plánovat, když je situace, že nemůžeš pustit jednou rukou řiditka na napití, tak se napiješ o pár chvil později, nic se neděje, nejspíš ani s vakem se nenapiješ, nikdo nevozí dudlík v puse :-)
Snrkám za jízdy do kapesníků, co z kapsy pravidelně ztrácím.
Cokoliv na zádech je opruz.
Ono je to tak, že ráno vyjedu se zásobou vody, a večer litr dovezu, protože jak to jde, doplňuji tekutiny. Ale radši kilo navíc, než mít žízeň.
Je to určitě "v hlavě". Čím míň máš vody, tím větší je potřeba se napít. Nejsem v armádním výcviku, prostě vodu vezu.
Ale jinak fakt už to mám zmáknutý, jak jsem v roce 2019 trajdal, fakt vím co potřebuju a co ne.
Teda dneska mě dostala "low battery in speed senzor" - to je taková Garminp hračka na náboji, která skutečně měří rychlost a vzdálenost, což přes satelit moc přesné není.
Ale varování včas, koupil jsem to za rohem v Monoprixu.
Já se naučil smrkat bez kapesníku.. blbý je, když je silnej protivítr a nudle přistane na brejlích :) Jak jezdím na těch starejch křápech, tak když ho naložím (stan, spacák, díly, vařič, ešus, jídlo, prádlo atd), tak se dost nadřu a mám velkou spotřebu vody. A protože Bidon na to nedám, tak buď flašku do dresu na záda, nebo, pokud jedu dobově, polní flašku přes rameno a další na nosič. Ale není to ideální, jednou rukou se to blbě otvírá a navíc pověšená flaška bimbá a mele sebou.. když to dám do brašen dolu, aby to nezvyšovalo těžiště, tak je oser to vyndavat. Koupil jsem "armádní" camelbak v armyšopu na 2,5 litru a zkusil s ním.. ty 2,5 kg na zádech necítím a jde dát do německého telete :)
Se smrkáním na kole je problém s kamarádem za tebou. Když zapomeneš, tak se občas zlobí.
Tak to se snad nejdriv kouknes, jaka je za tebou situace, nez frknes, ne?
S prasaty co frkaji nalevo napravo a nekoukaji za sebe nejezdim.
...on bude taky rozdíl v tom "na těžko", jestli si vezeš vše sebou, nebo tě honí večer v zabukovaném hotelu...
Tak ona to až tak docela rovinka nebyla, ta začne za chvilku :-)
https://www.relive.cc/view/vPOpdrrXpEO
Hezké. Je fajn vědět, že ta "otravná pustina vedle dálnice" je ve skutečnosti zajímavý a malebný svět. Dá-li Příroda, někdy se tam taky projedu. Ale víc mě láká cesta podel Dunaje a pak přes Schwarzwald...
Od nás k Dunaji je to zajížďka :-)
Na Francii nejblíž tudy, ale fakt jen z nouze.
Radši tim vláčkem.
Když táhnu vozejk, nic jiného mi nezbývá.
Je to zajímavé, jsou cesty kam se člověk fakt rád vrací, ale přejezd Německa pro mě mezi ně nepatří
Poučen z předchozích výletů, posnídal jsem v hotelu hned o šesté, na trase je obtížné něco po ránu sehnat.
Jako dárek jsem dostal nějaké Armstrongovo smoothie,chutnalo to teda jako pomeranč, čtvrtlitrová flaštička ale muselo v tom něco být, protože do mě vjel ďábel.
Chvilku to trvalo, než jsem se rozhejbal, ale někde za Brettenem to začalo účinkovat.
Sjel jsem na tu rýnskou rovinu a roztočil nožičky a jak říkají Němci "nur fliegen ist besser". Průměrka vystoupal k 19 čas dojezdu se posouval, prostě to,co jsem si přál, když jsem tudy valil na elektrice.
V 25 odpojí motor, a pak už táhneš tu váhu za svoje. Teď, nic nepomáhá, ale ani nebrzdí, a rak to sviští.
Vím, že to je přechodný stav, jak zafouká, bude se mi stýskat po Boschovi. Ale dneska ne.
Dojel jsem o dvě hodiny dřív, než jsem počítal.
Kdyby chtělo nefoukat i zítra,když povalím rou rovinou.
150, houby zle, nebo ne?
https://www.relive.cc/view/v1Ow3G85jEO
To si snidal ze svého nebo už takhle brzo jim funguje bufet?
Od šesti bufet.
Němci přidali vylepšení, do bufetu z hadrem na hubě a navlíknout si mikroténové rukavice :-)
Krapet těžká snídaně těsně před takovou porcí na kole, ale pořád lepší než vyjíždět hladový.
To v těch rukavicích se má snídat?
Oni už vážně magoří.
ne, jen si to nandáš.
ale máš recht, narval jsem se, a pak asi dvacet kiláků nebyl ve formě. Chce to něco lehčího, ale za 16 euro bych měl sežrat i ten pultík :-)
A na noc tahle pecka, choucroute - šukrut.
To jsem dal v pohodě, dneska už fakt nikam nejedu.
Trochu se klepu, mám toho dost, není mi dvacet.
Jinak tady fest hrají na covid pas. "ukážu QR, baba oskanuje, a můžu na véču"
Zítra musím testovat, budu mít klid na 3 dny. Je to fakt šikana, aby přinutili všechny očkovat.
Za to budou jednou souzeni, jsem si jist
Tak to je dobré toto :) zas klobouček :)
Asi nějaký smoothie z Itálie...
https://www.youtube.com/watch?v=qt4CSQhUYuE
Od rána jsem byl v skluzu.
Sice včas "on line" na testování, ale býť první v 9 mělo i pár dalších kolegů. Tak deset minut pryč, než mě slečna Simona zkontrolovala občanku a pod dozorem nechala naflusat do pytlíku.
Slintal jsem jak nadrženej bernardýn, ale prdplatný. Ta destička nespolupracovala, prostě "neplatný test". Než se to potvrdilo, další čtvrthodina v hajzlu. Tak znova, tedy vybalit brašny, vylovit test a slečna Klára měla štěstí na nešmejdovský test, tak asi po 20 minutách mám QR, tak nezbytný býti rovným těm rovnějším.
Ale na to, abych dojel za světla do Belfortu "plus tard". Měním na Colmar, a dobře dělám.
Stehna mírně bolí, zadek v ohni, to mokré sedlo v neděli má následky. Tak jak medvěd na kole v šapitó, pohybuji se více méně nemotorně Alsaskem. Abych neupadl do stereotypu, opoušťím kanál a jedu přes ty vísky.
Ta slavná vinařská stezka musí být dál, protože jedu vlastně jen kukuřicí.
Sám, v krásný letní den, nohy si zvykly a vlka ignoruji. Najednou radar, něco se blíží zezadu.
Tři holky na kolech s brašnama, našinci.
Mláďata, jistě pod dvacet.
Za neustáleho štěbetání mě minuly, pobonžůrovaly dědka to jo, a pak najednou jedna roztáhla paže, jak v té slavné scéně filmového Titaniku, a pak druhá, a třetí, a bez držení valily dopředu, s nefalšovanou radostí z jízdy.
Být dost rychlý, a umět fotit, snímek na cenu.
Neumím, nedal jsem, ale mám to vyfoceno a vypáleno v hlavě.
Takový ten symbol radosti, svobody, a dobrodružství dálek.
Tři holky na kole, letí s rozpaženýma rukama, stezkou mezi kukuřicí.
No, a pak dál Sélestat, takový malý Strasbourg, a pak Colmar, ale ten chce víc, než stručný report
https://www.relive.cc/view/vJOK2ZVy3wv
Ať letí holky
Colmar,
to je pro mě Grünnewald.
Nadějný a mladý, když jsem se učil dějiny umění, docent Vaněk o tom dokázal poutavě vyprávět.
Ten zlom v umění, který Izenheimský oltář představuje. Kristus na kříži, dříve zobrazovaný srylem "mám na hlavě trnovou korunu, pár šípů v boku, a ruce přibité na kříž, ale tvářím se "jako vlastně o nic nejde" dostal výraz trpitele.
Muže, kterého to bolí.
No a ten Grünnewald bydlí teď v museu v Colmaru.
Byl jsem tady s dcerou asi před 12 lety, ale zapomněl jsem jak ohromné dílo to je.
Dneska jsem měl kliku, poslední hodina za 6,50.
Tak koukám na Krista a říkám si.
No, trochu zapařený zadek, trochu bolestiv nožkách, ty se toho naděláš....
No, popravdě,to že jiný je na tom hůř, vlastně nic neléčí a moc nepomáhá, ale občas si to uvědomit není od věci
Tak nakonec z Colmaru.
Je to ponižující, ale vzal jsem ten turistickej vláček, právě odjížděl, a já si řekl, nenachodíš se a uvidíš, co bys měl.
7 euro, do sluchátek anglicky, netrápím hlavu.
No, jel s náma n3kolikrát stejnými místy, ale což, seděl jsem.
Drncalo to hůř než Zelenáč na dlažbě, ale pro ukázku, jak vypadá to historické centrum asi stačí.
https://www.relive.cc/view/v4OGEg4Y15q
jestli jsem to nepřeslechl, nejstarší dům tu je ze 14. století, ale nedám za to ruku do ohně.
Pak tu velým chlápkem, co se tu narodil je jakýsi Bartholdy, ten co udělal Sochu Svobody v Oném Novém. Zítra, klapne-li to budu v Belfortu, kde společně s Eiffelem udělali Lva.
Chtěl bych ho prozkoumat, ale budu si muset přivstat, bude to malinko do kopce.
Colmar?
Takový přehlížený bratr Strasbourgu.
Stojí za to vidět, tedy kvůli tomu Grünnewaldovi určitě. Nikde jinde na světě není.
Já se pořád divil, že v Německu zbylo takové pěkné a celé historické centrum města. A ono je to už ve Francii. No na pomezí. Už to není echt Německo.
Colmar je v Alsasku.
O Alsasko se přetahoval Frantíci s Němcema odjakživa, faktem je, že Alsasané mluví dialektem němčiny, tedy alsasky, ale už menšina.
Alsaština nemá psanou formu, není tedy menšinový jazyk a francouzský stát není z jejich alsasanství moc nadšený,narozdíl od jiných menšin, jako jsou třeba Bretoňci.
Samotní Alsasané se cítí být Alsasany, ne Němci a tíhnou více k Francii..
Ale zvyky, tradice i kulturu a architekturu mají jako jejich němečtí sousedé na druhém břehu Rýna.
Zřejmě i soudruzi z RAF to chápali a tak jim to město zůstalo celé.
RAF tady nedováděla.
Nebyl tu významný válečný průmysl, to Bochum na tom byla jinak.
Ale ani na druhém, německém břehu ta města všechna nedostala za uši.
Když včas vyvěsili bílé vlajky.
Jak tak jedu touhle oblastí, tady se to asi nejvíc řezalo v roce 1871 - Prusko- Francouzská válka. Tehdy to Fanoušové projeli a Alsasko bylo připojeno k Říši. Za obou válek byli Alsasané odvedeni k německým jednotkám.
Táta mého kamaráda byl v německé uniformě na východní frontě, a nikdo se s ním nemazal.
Nevzpomínal na to v dobrém, vlastně o tom nechtěl mluvit.
Teď si vzpomínám, tenkrát, v 90tém, nám se Soňou na naší svatební cestě do Francie daroval láhev Chateau Neuf du Pape, že prý ji máme vypít, až se nám narodí syn. Už tenkrát to bylo archivní víno.
Furt je někde v lednici, asi to nebude k pití, protože se to ta léta stěhuje a není uloženo jak víno má být. Syna mít už asi nebudeme, tak kdoví, jak ta láhev skončí. :-)
Francoužstina v praxi:
Dobrý den, mám takový delikátní problém, mám z kola opruzený zadek a potřeboval bych nějaký krém.
Olala, praví slečna za pultem lékárny, Marceli, pojď sem, tady monsieur si na kole zpařil prdel, co mu pomůže?
Ještě že jsem maskován za rouškou..
Marcel klade doplňující otázky:
Bolí furt nebo jen když sedíte?
Furt?
Mokrý a trocha krve?
Oui...
Tak jasně:
Nejdříve budeme desinfikovat - tímhle sprejem. Pak budeme léčit, na to jsou tyhle ampule, kápněte na tampón a odvahu!
No, a než pojedete, namažeme, tímhle, třeba....
Jedete zdaleka?
No, vlastně asi jen 500 km.
A do daleka? No asi ještě to samé....
Tak to teda "bonne courage"
Mám prdel v prdeli, to ještě bude prdel, než dojedu :-)
Na takovéhle štreky a toliká hodin v sedle je dobrý mít zadek namazaný každý den před nasednutím. Používám stále a žádné odřeniny ani opruzeniny. Na 24 hodinovce bych bez toho neodjel víc než polovinu a v průběhu dne klidně i dvakrát domazat.
:-)
každá cesta mě něco naučí, tedy tahle jak se řekne spařená řiť francouzsky, a jak se jí vyhnout, od tebe :-)
Zážitek nemusí být kdovíjak krásný, ale musí být silný...
Doi té doby, než jsem přesedlal na kožený sedla, také jsem trpěl :)
Výše píšeš, že tolik hodin v sedle ne-e. Tak z čeho soudíš, že by kůže nějak pomohla ?
Protože jsem měl opruzenej zadek už po dvou hodinách :) Tady po 3 slezu a nic.. to cca kilo za den dám (opakovaně a taky nic), ale musim udělat pauzu a něco očumět :). Navíc mi je jedno, jestli jedu v cyklogatích, mám plínu nebo ne (v podstatě ji mám, protože mám ještě gatě s ní.. z doby kdy jsem se vrklal na plastu, nový kupuju bez ní), nebo v manžestrákách nebo vlněnejch kalhotech klidně i s kalikovejma spodkama.
Po dvou hodinách vopruzenej ? V čem jsi jezdil ? Myl jsi se ? Za dvě hodiny bych nebyl opruzenej ani "naboso" na tom nejhorším sedle, co jen vymyslíš. To snad ani technicky a fyziologicky nejde.
V tom co teď Craft, Spiuk, Siluini a čertví co ještě. Dokonce jsem si i nechal změři zadel, abych koupil správně široký sedlo. Tvrdý, gelový, furt špatně...
To je divný. Vozím spíš ty obyčejnější hadry (Etape, Axon) po mnoho sezón, v podstatě až do úplného rozpadu, dost často na celodenních štrapacích (24, Drtič, Fanatik a pod.) a nikdy žádné znatelnější problémy. Snad jen dvakrát nebo třikrát se mi nějak trochu shrnula vložka a měl jsem maličkou odřeninku. Jinak nic.
V gatích to nebylo, prostě mě ty moderní materiály na sedle nevyhovujou. Na kůži můžu v pohodě jezdit bez vložky. Jiný lidi na tom budou samo jinak, každej má jinou zadel.
Mě se líbí tvůj konservativní postoj.
Kůže je kůže, cihla je cihla, kámen je kámen, ale kunda, pánové, to je materiál :-)
Taky bych byl nakloněn věřit starému, léty osvědčenému, ale podlehl jsem radám kluků, kteří toho fakt mají najeto o dost víc, a dobře jsem uďělal.
Leč. Stát si za svým je ctnost, které vale ubývá a tak za mě palec
...hlavně to má asi jinak každý v hlavě- většina rekreačních cyklistů má nevhodný posed/sedlo(tvar tvrdost), o materiál povrchu jde jen u "adamitů", jinak není možné "zapaření" zadele po dvou hodinách- to by musel být mokrý a "na holo" v horku, což asi nikdo nejezdí. Ty jsi halt vysazený na kůži a alergický na umělinu ... :-)
Hele, na téhle 603 (díky Rondo) jsem ujel asi 5000 km v pohodě, a i fakt dlouhé štreky, a dobrý.
Teď to neklaplo s tím mokrým zadkem v Německu, místo abych včas řešil, drval jsem řiť dál, ale ono se to poddá.
Hmmm a nezkoušel si místo přiléhavejch prudce umělejch gatí takový ty volnější, prodyšnější?
V gatích to není :-)
Fakt, na tomhle kole, ve stejném dresu, jsem objel Evropu v 2019.
Dobré, ozkoušené sedlo, dobré, nikoliv neprodyšné cyklogaťky (na materiálu záleží), jen jsem to podcenil. Jak píše Lelek, měl jsem dřív mazat. Ono taky víš prd,co všechno hraje roli, vlhko, teplo, to není "odřené" ale hned začnou řádit nějaké ty plísně, houby, kvasinky, co já vím.
je fakt, že po té desinfekci a té ampulce se my zadek hodil rychle do pohody.
Ten kluk v lékárně byl cykloun a celkem rychle pochopil problém. Bylo vidět, že přesně ví co dělá. Měl jsem kliku na kolegu.
Lékárník - necykloun - by možná necílil tak přesně.
No, a zase v tom lítá Soňa.
Konzultoval jsem s ní, a ona na mě houkla, hele - najdi si slovíčka a běž se poradit do lékárny. Řekni jim zřetelně a jasně, co tě trápí, aby si nedostal nějaký pudr pro miminka.
Já jsem jednou na Sicílii kupoval něco na hemeroidy, krásná mladá lékárnice a nedostatečná slovní zásoba byly zásadní ingredience neuvěřitelného pantomimického představení. Na závěr jsem se dozvěděl, že se to řekne "emoroido"
Dneska ve vycházkovém tempu, 77, trošku do kopce, ale tak nějak mírně.
Včera jsem si stěžoval, že jsem minul slavnou vinařskou stezku, dneska jsem ji dostal v plné parádě. Jenom prostě mi chybí to pravé nadšení vinaře, radovat se že tuhle Sauvignon, naproti Chardonnay. Navíc, abych si to užil mě honí nahoru a dolů kopcema, co se dají obejet.
Pozoruji, že tady, v Alsasku, je to fakt jiné mež jinde ve Francii, chybí mi pekařství v každé vsi, a restaurace jako by vůbec nebyly. Tedy na vsích.
Zato muškátová obsese.
Škoda, že jsem byl líný zastavit a vyfotit to.
Ta květinová výzdoba, občas hraničí s kýčem, v kombinaci ze sádrovýma kachničkama na skalce, ale občas je už těžce za hranicí vkusného.
Cím více muškátů, tím více krásy.
V Belfortu jsem chtěl zkouknout toho Lva.
Myslel jsem si, naivně, že snad uvidím tu ocelovou konstrukci zevnitř, abych mohl obdivovat Eiffelova genia, ale prd.
Ale zkusil jsem to.
https://www.relive.cc/view/vYvE5Kk3Jwv
V Champagne to bylo taky samý kopec, ujel jsem tehdy jenom 34 km, a celkem nudný a mrtvý kraj, ve vesnicích samá vinařství, málo obydlených domu, žádné obchody, na tož hospody. Hrozny jsem ale pojedl, kempil jsem u vinohradu.
Je to tak.
Ve vesnicích nic není.
Kudy člověče jedeš?
Máš se držet Marny co nejblíž. A pak z Chalons-en- Champagne do Vitry-le- Francois a Saint-Dizier podél kanálu. Pak na Nancy už se to zavlní, přejedeš Vogézy do Saverne, a zase na kanálu až do Strasbourgu.
A pak až asi do Karlsruhe rovina a dál..
Radši nemyslet
Hrozny tady jsou ještě ne zcela zralé, těším se víc na jih.
Vesnice bez hospod? Divnej kraj, nespa?
Jak velké je nekonečno?
No, jsem malý kluk z malé vísky v malých Čechách, tak pro mě je všechno velké.
Myslím, že nekonečno je hodně velké.
Větší než Rusko nebo Čína, větší než Rusko s Čínou dohromady. Určitě o dost větší.
Tak velké, že takové nekonečno nemá konce, tedy myslel jsem si.
Ale naši moudří, nikým nevolení úředníci v Bruseli nekonečno ohraničili.
Prostě, tak.
Protože trajdám po matičce Unii zhusta, a z mnoha důvodů, potřebuji být on-line neustále, pořídil jsem si takovou krabičku, wifi modem se SIM kartou. No, a abych se nemusel starat, pořídil jsem si "neomezená data". Neomezená znamená vlastně nekonečná.
Nemusím se starat kolik giga jsem spotřeboval, budu neustále on line a basta. No, asi nemusím zmiňovat, že taková služba není extra levná.
A dneska jsem dostal na tu modemovou krabičku SMS.
Z vašeho datového účtu jste vyčerpali 80%, po vyčerpání 100% bude služba zastavena. Vlastně jsem si té zprávy všimnul, až když mě internet přestal fungovat.
Merde, quel bordell! zakleji tak nahlas, až jsem vzbudil houmlesa co spal na rohu ulice.
Volám Soně domů, ať cvrnkne těm mobilním maníkům, že v tom mají čurbes, protože vyčerpat 100% z nekonečna dokáže jen Chuck Norris. A ať mě nejpozději ihned tu službu zase zprovozní.
Asi po hodince mě volá nějaký ten O2 maník, že mluvil se Soňou, ale ta že trvala na tom, že neomezená data znamená neomezená, ale že prý moudrá Evropská Unie stanovila limit na 40 GB, a to že Soňa nechápe.
No, u mě také pochopení nenašel.
Nehodlám pochybovat o moudrosti bruselských úředníků, které jistě mají dobré důvody ohraničit nekonečno, jsem naštvaný na to, že mi nikdo neřekl, že nekonečno je 40GB dřív, než mě odpojili.
Já dokupuju od mobil.cz data XL na měsíc, 5G za 365 CZK, ale musím 2x měsíčně. Nevím jak to cenově vychází s tvým tarifem, to by mě docela zajímalo.
Kouknu na to, až budu doma.
Ale protože na tom jede celá firma a platíme slušné balíky, máme nějaké slevy
Koukal jsem na to, odpojili mě až když jsem vybral 56 giga, takže těch 40 EU nějak nedodrželi.
Soňa volala na jiné providery a prej je to tak.
Že to Unie limituje.
No, za ty prachy co ti úředníci v Bruseli berou nám občas musí něco zakázat nebo omezit
Jak jsi přišel na to, že neomezená je synonymum pro nekonečná?
Chceš neomezená data za omezenou dobu a (sice vysokou) ale omezenou cenu? Nebo chceš platit nekonečnou cenu za nekonečná data čerpána v nekonečném čase?
Maníka v O2 bych se zeptala, jak přesně je to s tou moudrou EU. Někdy se mi zdá, že na tu "moudrou" EU se maníci různě odkazují, aby nemuseli říct na rovinu, že si uvědomují, že jejich neomezeno není nekonečno, a že s bulíky na nos nemá EU nic společného:-))
Ty bys, Jindřichu, poskytoval své nekonečné služby svým zákazníkům za omezenou cenu a na nekonečný čas?
Vždyť ani to mazání na opruzenou řiť ti v té lékárně neposkytli na neomezenou dobu za omezenou cenu. A to přitom jde o zdraví!!!
A když jde o zdraví, jak každý ví, tak by každý měl podnikat altruisticky a hlavně na tom nevydělávat, že jo? Vydělávat na zdraví je fuj a hnus.
Vydělávat se má jinde, třeba na datech nebo na stožárech:-))
Neomezená data znamená, tedy pro mě, co je jen inženýr, že neexistuje limit, kdy mi data dojdou.
To je celé.
Pokud neomezená data mají limit, jsou "omezená" právě do výše toho limitu.
Budu to respektovat, a vezmu do úvahy.
Když mi řeknou předem: limit je Xxx
Ty píšeš fak kraviny
Tahle neomezenhá data bude něco podobného jako je na mnoho věcí "doživotní záruka", která často vyprší dřív než by ledaskdo čekal a velmi často se té doživotní záruky dožiješ několikrát :-))
Jede od hotelu k hotelu. Přijede, napojí se na jejich wifi a sosá data. Sice si stěžuje, že mu nedaj mejdlo, či co, ale data mu daj.
40 mega dat! Co s tím dělá, když jede na kole?
Teď sjíždím gay, když mám namazanou tu prdel :-)
40 mega není skoro nic, pár zobrazení fotek a nějaké stránky a dvě přiblblé reklamy a je to za pár minut pryč.
40 giga už je podstatně víc, ale na trvalé připojení na datech to taky není žádný zázrak.
Děkuji za upozornění. Ano, 40 Giga. Žádnej zázrak.
Prostě jen nekonečnej zázrak za nekonečnou cenu:-))
Ne, klamání spotřebitele.
Máš nikoliv neomezená data, jak ti prodávají, ale 40 Giga v EU.
Doma bez omezení.
Ta informace o tom, že existuje nějaký limit v EU chybí. Dám právníkům vydělat.
Nechci nic zadarmo. Ale to co si koupím musí být přesně definováno a já slovo "neomezený" chápu asi jinak než ty,nebo bruselští
Tuším že levnější jak právník bude koupit silnou lupu a přečíst malá písmenka ve smlouvě, všeobecných podmínkách apod.
nebo se na to vykašlat a koupit francouskou SIM
Lidí, co čtou všechny ty sračky, co ti mazaní právníci do smluv nakladou, tak těch mi je líto.
Budou asi pořád chudí.
Protože jim nezbývá žádný čas vydělávat peníze samou starostí, aby o nějaké nepřišli :-)
Nevyjadřuj sek tomu, o čem víš hovno.
V hotelu jsou wifiny, jenže ty jsou dobré tak pro slepice jako si ty, co si cintají pentli na netu.
Důvod?
Strašně pomalé, jako všechny wifi grátis.
Proto platím 4G/5G připojení.
Limit 40 GB by stačil, kdyby nešlo o srpen, kdy jsem byl v ČR asi 80 hodin celkem.
A kdyby na moje "neomezená data" nejela celá rodina na dovolené.
To co rozporuji, a ty jako husička popíráš, že "neomezená" znamená "nikdy nedojdou a neodpojí mě.
Noc víc
Jj, data došla, protože na ně jela celá rodina. Na tvé porno nezbylo. Ale to sis měl pojistit v rodině, aby na tebe zbylo.
To za tebe ani O2 ani Evropská unie neudělá.
To musíš sám:-)
Na pracovní SIMce mám taky "neomezená data". To se schválně zeptám v práci, jak to s tím je.
Doma není problém.
Soňa to obvolávala, problém je v těch roaming datech v EU. Jiní provideři potvrdili, že limit tam je..
Chápu, rozumím.
Jen to měli říct.
Do prvního vydržím s mobilníma datama v pohodě, prý mám 30 GB rezervu na mobilu, ale nezprovozním tu škatulku,zvyknul jsem si na to být on line přes wifi a tu škatulku.
Žádná katastrofa, 40 GB je fakt spousta dat kdybych to věděl, pracoval bych s tím jinak.
Já si jedu na kole a poslouchám on-line české radio, například. Nebo pouštím muziku ze Spotify. Protože jsem byl přesvědčen,že limit není. Klamavá informace od providera.
no a největší sranda bude, až zjistíš že je to psané jako poznámka na 64 straně všeobecných podmínek....
znění bude - na roamingová data se mohu vztahovat roamingová omezení obchodních partnerů.
aspoň takto jsme to měli u firemního tarifu.
(jo, nebyl neomezený...)
to je možné, a vlastně pravděpodobné.
Ale nebudu to studovat, to zvládne ten právník, snad.
A pak máme smolíka.
Jen je možná přinutíme, aby se nepoužíval termín "neomezená data
Fakt nic proti, kdyby mi řekli 40 a šlus, věd3l bych jak se chovat, ale když ti v Montbeliardu najedno přestane fungovat net, jsi rozpačitý, když jsi gentleman, a já, jako buran se naseru :-)
"Nabízíme neomezená data s možností dokoupit další za zvýhodněnou cenu !!"
ooops,
tady jsem narazil na ten EU strop, nekoupíš, leda novou SIM, ta hlava mi to poradila, fakt.
Novou sim, nový závazek....
No, poradím si, kdby ne, koupím za zlomek ceny místní data, vždycky jsem to tak dělal, měl jsrlem francouzsku SIM, myslel jsem si, že se letos obejdu
:-D
Ze slohu je vidět, že to bereš s nadhledem. No, svině to jsou, co po nich můžeš chtít :-)
A v tom máš teda svatou pravdu.
Tohle umí jen náš pan Jindra. Takhle hezky sepsat "svěží literární dílko" na téma: Že já vůl jsem si ty podmínky pořádně nepřečetl.
:-))
Ty si vždy přečteš ten fascikl obchodních podmínek? Jestli ano a nejsi právník, tak to cosi vypovídá i o tobě. Rozhodně to není běžné chování. Svým způsobem to obdivuji, ale nechápu. A to doma toho právníka mám, tak vím o čem píšu.
Ale houby, Brahmo. Žádný fascikle nečtu. Čtu jen podstatné.
Tohle je již nejméně 4 roky známá věc. A kdo jezdí po EU a využívá roamingová data, tak to ví.
Jindra píše, že mu "zlá" EU zařízla data na 40 Giga. Blbost, že. Nakonec sám píše, že mu jeho domovský operátor zařízl roaming data na 56 Giga.
Ta zlá EU Jindrovi (a nejen jemu, ale nám všem) zařídila, že voláme a SMSkujeme z EU za stejných podmínek, jako jsme si domluvili doma. Navrch k tomu nám náš domovský operátor musí zajistit slušnou porci roamingových dat za podmínek, které platí u nás doma.
Slušnou, nikoliv však bezednou, či nekonečnou. Je to 2x cena domovského tarifu v eurech bez DPH podělená 3 (tři eura jako solidní cena za jedno Giga roamingových dat).
Suma sumárum, bez té regulace by Jindru jeho domácí operátor mohl napálit nejen při hlasovém volání a SMSkování, ale také při využívání dat v cizině.
Jenže, jak sám Jindra píše, on je jen malý kluk z malé vísky v malých Čechách...a tak napíše elaborát v žánru české ublíženecké scifi - všichni mi lžou,všichni mě okrádají a já chudák tady stojím s holejma rukama proti té zlé EU:-))
Jo a když sem mu napsal, že bez regulace EU by ty podmínky byly daleko horší, tak to radši smázl, prostě charakter.
Příště mu nepiš, že je línej. Na to je alergickej. Napiš mu raději, že je dočasně intelektuálně indisponovanej. To by mu mohlo konvenovat. Zní to vědecky jako nějaká theorie či snad jen pouhá hyphopthésa.
V tom by možná i hlavní roli klauna vzal:-))
Reaguji na "Že já vůl jsem si ty podmínky pořádně nepřečetl", nikoliv na obecné podmínky EU o roamingu. O tom nic nevím, mám nějaká malá předplacená data od firemního tarifu a na léto si občas koupím nějaká ta "neomezená data" na měsíc.
Jen mi přijde přehnané si to úplně celé podrobně přečíst, poněvadž s výjimkou právníků to většinou nikdo nedělá. Tedy pokud kupuješ něco obyčejného, při koupi domu to přeče patrně každý.
A co mám jako dělat s tím, že tobě přijde přehnané si přečíst podmínky, za kterých ti bude služba, kterou si platíš, poskytována.
Mám tě politovat a začít nadávat na všechny kolem dokola?
Pleteš z hovna bič,jako vždy
Ale kulový, zobrazím si na webu O2 tarify, kliknu na detail o tarifu a tam to hned vidím
https://www.o2.cz/osobni/mobilni-tarify/neo...
Zrovna tak o člověku hodně vypovídá, že podepisuje smlouvy bez čtení.
No jasně, Jindra je etalon řešení konfliktních situaci s nadhledem - viz obr.
Mýlíš se. V Paříži jsme opakovaně špatně pověsili pučovací kola do stojanu a nechtělo nám to vydat další. Jindra s klidem zatelefonoval na dispečink, požádal je komunikaci v angličtině a problém s nimi vyřešil. Bylo klidné a efektivní. On sice píše o rozčílení, ale to rozhodně není nic, co by mu bránilo v efektivním řešení konfliktu.
To bylo v Paříži, k "xtondovi" se choval trochu jinak. Ty nevidíš ten rozdíl?!
Když je někdo etalonem, tak se patrně musí chovat vždy stejně. To rozhodně není pravda. Zažil jsem jeho účinné, racionální a efektivní a zcela chladné řešení problému. Já bych to po telefonu anglicky zvládlal patrně velmi špatně.
Jeho reakci na XTondu nemohu posuzovat, poněvadž je smazaná. Takže žádný rozdíl nevidím :)
Proboha neztrapňuj se!
Xtondův příspěvek a Jindrova reakce jsou na obrázku připojeném k mému příspěvku (z 13:15), na který jsi reagoval.
Co myslíš, musí být ironická nadsázka vždy doprovázená uvozovkami, či smajlíkem? Nevyplývá to z kontextu?
To bych to musel přečíst, což nejde a vlastně ani nechci. Já reagoval na ten tvůj etalon. Nějaký Jindrův konflikt mne nazajímá, má jich příliš mnoho. Chci říci, že když chce, tak dokáže konflikty řešit velice účinně a s chladnou hlavou.
Rozumím Ti, "když se nechce, je to horší, než když se nemůže!" Sorry!
Ale na ten můj "etalon" nemůžeš přece reagovat bez toho, že by sis přečetl to, co ho na obr. doprovází a co dokresluje Jindrovu odpověď xtondovi, abys tedy správně pochopil o čem píšu.
Jak vidíš, tak klidně můžu. Asi jsem si to měl přečíst, ale neučinil jsem tak.
Tak jsem si to nakonec přečetl. No taková poměrně tradiční Jindrova reakce. Žádné skvělé čtení, samá přehnaná hrubost. Ale jak píšu, když chce, reaguje nekonfliktně a účinně.
...tedy shrnuto na závěr: Jindrovo chování tu(Na kole)je podle tebe "tradiční"(tedy vulgární, urážlivé a na člověka jeho inteligence hrubé k oponentům), ale v osobním styku je vstřícný, nekonfliktní a příjemný parťák- bude to asi tím, že na netu se projeví jeho povaha naplno právě pro "neosobnost" a možnost si proto dovolit "na dálku" cokoliv co by si nedovolil "z očí do očí"...
Jsem nekonfliktní člověk, a kdo mě osobně zná, ví to.
Naseru se rychle, ale stejně rychle se zklidním.
Nemám rád blbce co si hrají na chytré.
No, a ty pošlu do prdele tak rychle, že se mi příště vyhnou.
Třeba senilní blb Vysočina.
Tvrdil, že rouška v exterieru je správně, protože výjimky by dělali problém.
Blb. Končí, dál se s takovým člověkem bavit nebudu.
Další potrefený blb, Bi-cyklista, ten trpí komplexem nedovzdělance, ztráta času s ním diskutovat jinak, než jej ppslat kam patří - v řiť.
Oni by si tihle mameluci do očí mě netroufli říct takové sračky co tu píší.
Ostatně,
za ta léta co vedu těch pár svých hochů jsem zažil dost situací, kdy bylo potřeba rozumně reagovat. A mezi rozumnou reakci patří i ukázat blbci, kde je jeho místo :-)
Tomu docela věřím, že lidem, co tě znají osobně, se můžeš zdát nekonfliktní.
Lidí, co si troufají, jen když jsou bezpečně skryti za monitorem počítače, ale zblízka by nesebrali odvahu jít do konfliktu, jsou kvanta.
Já se s blbcema nemažu z očí do očí.
Ostatně, všimni si:
Vysočina? Co ten měl k cestě na Provence? Bicykloun? Lama? A nakonec i ty...
Nějaká připomínka, dotaz?
Ne, snaha nasadit mi chobot :-)
Jedinej, kdo měl něco k věci, byl Šíravík, ale ten asi čeká na psychiatra až mu vymění prášky, protože ta data, tedy záznamy rychlosti přesně potvrzují to co jsem psal, a vyvrací jeho bludy.
No, třeba mě vozila Soňa autem, jako před lety do Andorry...
No, v příspěvku, na který jsem reagovala, taky o cestě do Provence nebylo ani fň, jen o tom, jací jsou všichni krom tebe blbci. Holt jsem reagovala na to, o čem jsi psal, a ne na nadpis.
Ale ne, zdaleka ne všichni jsou blbci.
Ale i tací tu jsou a jmenoval jsem.
Někteří jen vysírají, prostě jako tchýně Lama, co sere už jen z principu, aby prudila. No, a Vyočina, který se tu náhle objevil, těžcenese,že jsem jej označil za debila par excellence, když souhladil s tím, aby roušku mesel nosit i osamělý člověk uprostřed dědiny. Že by výjimky dělali bordel, můžeš to dohledat.
Tím se pro mě zařadil mezi blby s lampasáckým myšlením, a vzhledem k jeho věku, nečekám, že provede sebereflexi.
A na co tahle nesourodá skupinka blbů a vysíračů vlastně reagovala?
Na mou stať, ohledně nekonečna.
Tedy "neomezených dat".
Všichni shledali, že jsem blb, že jseem si nepřečet nějaká malá písmenka, že bych věděl, že " neomezená data" je vlastně jen takový řečnický obrat, a že to nemám brát vážně.
Já ostatně, jak z té stati vyplývá, to vážně nebral, zařídil jsem se, jen jsem prostě upozornil na to, že "neomezená" fakt znamená "nekonečná" a že jsme mylně informováni.
Lelek připomenul "doživotní záruku", prostě asi bychom si neměli nechat líbit takovéhle hraní se slovíčky.
Ale přihnala se tchýně, přihnal se xTonda, přihnal se Vysočina i ten slovenský frustrát, aby ze mě udělali blbce,co neumí číst.
Ach jo.
Já, protože jsem na cestách fakt dlouho a pořád nespoléhám jen na jeden zdroj, a jednoho operátora, protože vím, že se stát může cokoliv.
Tím "cokoliv" teď bylo, že existuje něco jako limit neomezených dat v EU.
Považoval bych za seriozní, kdybych na to byl při podpisu smlouvy upozorněn, že "neomezená data" mají svůj limit, ale neposeru se z toho.
Narozdíl, od těch blbečků, co vidí šanci, jak ze mě udělat hlupáka.
I kdybych se na hlavu postavila, ani na tento příspěvek nedokážu vymyslet žádnou reakci, která by se nějak týkala Provence.
Na cestě do Provence mu skoro došla data a byl z toho hodně rozladěný :-))
ale ne, napsal veselé povídání, o tom že bruselský úředník, aby si zasloužil plat, ohraničí i nekonečno.
Veselé povídání o bruselském úřadu? Tak teprv tohle je vtipné :-))
Úředník se asi drží nejnovějších poznatků. Nedávno jsem četl pojednání že nekonečný vesmír nejspíš není nekonečný.
...xtonda jednoduchou operací na netu vysvětlil, co si většina před cestou za hranice ověří na tarifu(a vyplynulo, že "neomezení data" jsou omezena v zahraničí). Že to někdo opomene a spoléhá na neomezenost všude, je jen jeho chyba a hanba, o které bych se já, jako důsledek své blbosti, nikde ani nezmiňoval, natož si dělal ostudu tu a před právníky.O svém "zařazení" se zmiňovat nebudu. Od osoby tohoto kalibru jsem- jako oponent-ani nic jiného neočekával- ono je totiž inteligentní chování dáno hlavně výchovou a povahou, ne vždy vzděláním...;-)
Omyl, a zjevná lež!
Já se nepřihnal, abych z tebe dělal blbce, který nečte obchodní ujednání, já reagoval na příspěvek báry2 a poznamenal, že jsi:
"No jasně, Jindra je etalon řešení konfliktních situaci s nadhledem - viz obr."
a doplnil text obrázkem s tvojí reakcí na xtondu. Toť vše, co se ti na tom nelíbí.
Tak v Paříži řešil e-kolo se slečnou na drátě. Tady mu akorát prudí přechytralí vševědové a otravné tchýně, tak rozdíl v přístupu je celkem pochopitelný.
xtonda je čurák co vysírá
Sedí doma na prdeli a dělá chytrýho
Ty jseš dneska ve formě! :-)))
Sežral jsem v poledne ovčí mozek :-
Fujtajbl, obrázky mi připomněly eckelhaft scénu z Hannibala. :-((( I když ve skutečnosti to nebolí.
No, byl jsem z toho rozpačitej, ale bylo to jedlé. Já takhle experimentuji, pokud to jde, a výsledky z 80% bývají přijatelné.
Občas narazím a lituji, že jsem nehledal ve slovníku.
Jen jsem si říkal, když tak mám ty ovce za plotem, to fakt maj tak velkej mozek?
...to vypadá na "trojhlavou ovci"!!! :-)
To už bych měl 60x víc než ty.
Zajdem si IQ poměřit frajere?
Jsi odvážný. Nemoc šílených krav a priony ti nic neříkají? Můžeš se cpát svaly, tak proč zrovna mozek?
Protože jsem prd věděl, co objednávám.
Nebo jinak, nedocvaklo mi to.
Psali cerveaux - tedy mozek, ale tomi došlo až když to donesli :-)
Mám tu kliku, že se nemocí tak nebojím. Dávat do souvislosti ovčí palici s šílenou krávou mě nenapadlo. Normální vesnická knajpa, oběd, jedno menu, žádné štráchy.Věřím, že kdyby na to lidi umírali jak po vakcínách, zavřou to:-)
Moje máma by mě zabila kdyby viděla, že si dávám tatarák. Měla naučeno, že to syrové je samé svinstvo. Ústřici by nepožila.
V tom jsem jinej.
Ale zůstal mi návyk mýt si ruce. Furt, kdykoliv před jídlem, nezbytně. Nežrat nic nemytýho a utrženého nemytejma prackama.
Soňa se mi proto směje.
Ne, takhle, ne že bych nesežral zřešni nebo švestku ze stromu, ale u těch věcí na jihu jsem opatrnej, včetně hroznů.
Fakt nevím, kdy to stříkali nějakou chemii.
Tak hlavně, že ti to chutnalo. Odvážnému štěstí přeje, alespoň se to tak říká, než si nabije hubu.
Promiň, jsem trochu rozhozený od zprávy o rozbité hlavě a poškozeném mozku syna přátel, se kterými jezdím na sjezdovky. Znám ho od kolébky. Na teambuildingu lezl opilý někam na střechu. Nepřálo mu.
A....k..a
Team building je svinstvo. Jen tam chlastaj a předvádějí se.
Držme palce klukovi, protože víc asi neumíme udělat.
To chápu. Když něco podělám a potřebuji to napravit, tak většinou tomu, kdo to může napravit sprostě nenadávám.
Ovšem xtonda nemohl pro Jindru udělat nic jiného, než že mu napsal pravdu, že chyba byla mezi klávesnicí a hlavou, blíže k hlavě.
A to Jindra na netu netoleruje. To se musí počastovat četnými sprostými slovy (aby si nadávač připadal dost cool) a pak smazat, aby nešlo zjistit, že pisatel má pravdu:-))
Řešení je hned několik, protože na mobilu mám hafo dat (taky neomezených) :-) do prvního přežiju a nemusel jsem ani kupovat francouzská data. Místo toho ksem zkouknil rodný dům Victora Huga, kde lautr nic není.
Ráno jsem pochopitelně narazil na rychlost hotelové wifi, která prostě není stavěná na videohovory, ale problémek jsem pořešil připojením notebooku na net přes mobil.
Mě fascinuje, jak zdejší moudří dokáží vysvětlovat slovo "neomezeně jako by všichni seděli v tom Bruseli.
Prostě "neomezená data" data nejsou neomezená, a baata. Je dobré vědět, že tenhle "newspeak" se rozprasil po světě, stejně jako je dobré vědět, že se najdou pitomci, co to dokáží hájit
....a tak to dopadne, když si inteligentní lidé nepřečtou a neověří jednoduše na netu tarify operátora v zahraničí(kde omezení je)... ;-)
ne, to je klamavá ingormace.
"neomezená data" jsou data bez datového limitu.
Jen blbec si nechá vnutit myšlenku, že neomezené může být omezené někde malým písmem na konci smlouvy.
Jen blbec si nechá takhle srát na hlavu.
Doživotní záruka co trvá 3 roky?
Aha, ty si pěknej blb, že sis nepřečetl, že doživotní je jen v případě, že dožiješ méně než tři roky.
Fascinuje mě,jak někdo, jen proto aby ukázal, že jsem vlastně hlupák,dokáže takhle klesnout.
Lanna ty, ten xTonda je taky Slovák???
"Jen blbec si nechá takhle srát na hlavu."
No... a ty sis nechal:-))
Už dlouho jsem se tak dobře nezasmála:-))
nechal?
ne, já si stěžuji, budu chtít náhradu, a požadovat aby tato informace (limit v EU) byla uváděna v záhlaví smlouvy.
A věř, že pro tu společnost je moje firma dost zajímavý klient, abych něčeho stížností dosáhnul. Máme u nich mnohem víc, než jen jeden modem....
Víš, co uděláš?
Přečteš si konečně tu smlouvu a v ní najdeš jaké podmínky se týkají čerpání dat v ČR, jaké čerpání dat v EU a jaké čerpání dat v ostatním světě. A taky se dočteš, jak bude postupováno, pokud limity přečerpáš navzdory tomu, že tě operátor před vypršením sjednaného limitu na to upozornil SMS zprávou.
A pak zaroluješ a budeš za hodného nekonfliktního chlápka.
Maximálně tak ještě půl roku budeš po internetech troubit, jak jsi svým zásadovým postojem donutil operátora vyměnit slova "neomezeně v ČR" za "nekonečně v ČR" .
:-))
Jistě, stejně jako si dosáhnul třeba u AutoMatu při vyúčtování Bouchalova pomníku apod., viď :o)))
Ty si vážně komik.
Že máš u nich víc než jeden modem je možná zajímavé pro tebe, ale kdybys pro ně byl opravdu zajímavým zákazníkem, budeš mít jiný než standardní tarif a podmínky.
Takhle si s tebou akorát tak pěkně vytřou zádel. Zepředu i zezadu.
Ale můžeš nám tady o tom zase sepsat nějaké srdceryvné literární dílo. Aspoň se pobavíme.
Tak jsem si "dal tu práci", vybral u O2 platinový tarif neomezených dat a vyjela mi (mimo jiné)i tabulka, kde je výslovně uvedeno množství dat(v ČR-neomezená, v EÚ-60GB a Svět-1GB)a to písmeny normální velikosti. Celkem mi to zabralo necelé 2minuty času, abych byl "v obraze". Dopadne to tak, že každý právník tě dopředu slušně upozorní před mrháním tvými těžce vydělanými penězi(neslušně na tvou "omezenost"), než se zesměšní sám. Z čehož plyne, že máš pravdu, že "jen blbec si nechá takto srát na hlavu", když nečte běžně a řádně uvedené podmínky smlouvy(a ne ta malá písmenka)-takže Lana, xTonda a já(i když jsme měli,s IQ tobě nesahajícímu ani po kotníky, pravdu)místo omluvy- jak je u tebe zvykem- slízneme další porci nadávek? Tak ať se ti daří!! ;-)
O.T.: A je vymalováno, v pondělí frčím za kanál. Sedm hodin po odběru PCR RT mi přišel výsledek - NEGATIVNÍ. Já snad mám i protilátky na přechozenou rakovinu Bürgera. :-)
Krásný výsledek.
Já si ráno popovídal se slečnou Terezou, je to trochu humus, před krasavicí flusat do pytlíku, ale ona už je asi zvyklá.
Nakapeš na destičku a držíš nepřetržitě před kamerou, holka se odpojí, ale kamera běží, tak nezašvindluješ. Pak ti to ukáže tu jednu čárku a slečna bleskem vystaví evropský certifikát.
Pro mě jediný problém: od 9 do 17 hodin.
Chtělo by to 24/24.
Jinak, i když ve Francii bylo podle ofiš zdrojů asi 160 tisíc lidí v ulicích, všude kudy jedu to vypadá na dokonalou rezignaci a podvolení se otrokářům
Šli na to chytře, zavřeli je na dlouho, pak jim povolili "ale"!
Likvidační pokuty pro živnostníky, když nebudou buzerovat s "pass sanitaire".
Totální rezignace na lidská práva, svobodu,vše za co se Francouzi vždycky brali.
Potřeba konzumu je silnější, než potřeba svobody.
Musí si tu totalitu holt zažít.
Já nikam neflusal, švestra mi polechtala klůckem mandle, strčila ho do zkumavky - hotovo. Šlo to jako když hrom bije, ať nekecám, pět minut i s evidencí.
já se "autotestuji" před kamerou.
Frňák má dovolenou až do půlky zàří
Dneska jsem vyjel pozdě, kvůli tomu on-line testování, tak bylo potřeba so přišlápnout.
Počasí ideální,tak to odsejpalo.
Zdejší IBIS je asi 3 km od centra,tak z Chalôns zase uvidím prd, kolo mi zamknuli do konferenčního sálu a pěšky se mi nechce.
Důvod navštívit Chalôns znovu.
https://www.relive.cc/view/v7O9DG57eQv
Ještě graf pro pacienta, ať se kousne třeba do prdelky :-)
jsou místa, které si člověk pamatuje
A teď ses odkopal, prej jede jen na zelenáčovi! Že tě hanba nefackuje, takhle nás tahat za fusekli! :-)))
vezu si s sebou 3 kola, abych zmátl pacienta :-)
Ále, kola... To mohl fotit kdokoli.
Nikde tam nevidím Jindru!?!
Terazky se taky v Kefalínově Flexaretě neviděl. :-)
Zase kdyby na fotce byl Jindra, tak by bylo jasné, že ho fotil někdo jiný. A ten někdo ho tam z Prahy dovezl autem, vyfotil, a zase odvezl zpátky.
Si nevybereš.
A jestli tady budu dlouho plkat, tak mi ujede vlak do Kralup. Který jede každou půl hodinu. A mezitím začne pršet, ztratím peněženku, uteče mi kolo a dostanu hlad. Nene, zavřít notebook a na koně, na koně. Kdo chce, tak na vlka.
...jak je to možné- však Flexaret je přece zrcadlovka, ne? :-))
A to tě baví jezdit stále stejnou trasu?
Doma mi často toho moc nezbývá když už to mám všechno projetý, přesto se snažím vždycky najít alepoň pár metrů cestu, kterou jsem ještě nejel, ale tam přece musí být těch neprojetých tras kvanta a určitě bych se snažil jet pokaždé jinou cestou.
Tuhle jo,
ono se vždycky něco zvrtne a přesně stejné to není, ale jsou místa, kudy projedeš, ať už zvolíš jakoukoliv variantu.
Kdybych před pár týdny nezjistil, že jsem vlastně Gaskoněc, řekl bych, že patřím sem, do údolí řeky Doubs.
Nebo spíš jinak.
Ono je to tam tak podobné naší krajině kolem Berounky, nebo Sázavy, že mám pocit "tady jsem doma". Jenže u nás jde o kilometry tady o desítky kiláků tím údolím.
Tohle je místo "odkud vždycky volám Soně" :-)
Taková tradice.
Ale jo, opravdu pěkným a zajímavým místem se třeba po dvou letech také rád projedu a připomemu si to hezké.
Mě už svrbí zadek na Paříž.
Mám kolo co u té cedule ještě nebylo, tu novou elektriku.
Kdybych netáhnul vozejk, je reálné tam z Rozvadova být za 5 dní, možná za 4, ale nevím, jak to vysvětlit Soňě, že bych zase jel do pryč.
Tady mám taky páreček, jenže vloni jsem jel na Beaune, a letos rovnou na Chalôns, ale asi 50 km bylo společných
Tak jsem se opřel do pedálů a jsem tady:
Lyon
je velké město, kde jsou ty vysoké domy, metro, pěší zóna, a víc než jeden McDonnald. Jsou tu také parky, kostely, fontány,zdobné fasády a černoši.
Chodci a cyklisté jsou neukáznění a nějací Arabové demonstrují, Bůh ví proč v srdci Francie.
Je tu čisto, holky se usmívají a skejťáci jsou drsní a před kluby se stojí fronty.
Jezdí tu trolejbus a mají tu Masarykův most.
Lyon je hezké město, ale na mě je moc velké.
Moc domů, moc lidí, málo klidu.
Jsem rád, že jsem si tu udělal zastávku, ale těším se dál, na jih. Tam totiž je Provence.
https://photos.app.goo.gl/JBA6nTgJFMXpDCAn9
Mladí lidè čekají na atg test, aby mohli do kina,baru, klubu.....
Pochopitelně, nejsou očkovaní,nic jim nehrozí, ale jsou šikanováni. A jistě si to budou pamatovat.
Když už jsi jel tolikrát údolím Rhony, měl bych dotaz - kde zhruba se láme klima a nastupuje ten "Jih"?
Jedeš na kole, určitě tu změnu vnímáš...
Já změnu klimatu ještě nepocítil.
Každý den je stejný prakticky od Strasbourgu.
Ráno to vypadá na déšť a je chladno. Kolem poledního se vyjasní a oteplí, ale ne moc.
Letošní léto je divné.
Už někde tady, ve Valence, asi 100 km na jih od Lyonu by se dalo čekat víc tepla.
Ale fouká ten severák - Mistrál - a ten to ochlazuje. Ale fouká dost decentně, třeba se zejtra vzpamatuje. Před léty mě nabral právě tady, ve Valence, a hnal až do Avignonu.
Ale to lítaly luftem popelnice a lámaly se stromy. Teď je mírně duje, ale studeně.
Myslím si, že pravej jih a Provence musíš hledat mimo údolí Rhony, které je vlastně neustále profukováno tím Mistrálem. Když se odbočí někak do hor, kde je to chráněno, tam je teploučko.
Zahlàsím ve čtvrtek, ve středu se sjedem se Soňou v Avignonu a chceme tu slavnou Provence poznat blíž, než jen z ViaRhona nebo dálnice.
Tak jsem přemýšlel, proč vlastně jezdím pomalu a ne rychle. A rozhodl jsem se,že to jednou rychle zkusím.
https://www.relive.cc/view/vAOZzwkQKyO
Než jsem vjel do města ukazovalo to průměr 24,1 - to asi je docela možné, že jsem párkrát jel rychleji než 25, že jo :-)
No, a 130 km, to asi bych měl na e-kole co dělat....
Díky za rady jak se na obra musí!
No, a pacient má nad čím přemýšlet :-)
Na 130 km průměr 25 se dá udržet. Hodně záleží na síle a směru větru a hlavně chuti to dokázat.
Koukal jsem na předpověď, s větrem v zádech pojedeš i dneska ;-)
:-)
pochopitelně, tady fouká od severu na jih, a téměř pořád
Ríkal jaem si,co vymyslíš, a on uragán v zádech :-)
a ten tep mi naskakoval jako na potvoru když jsem valil 135 z toho ofuku :-)
Tak to je dobré toto :) Hodně.
Říká se, že každá cesta má člověka něco naučit. Zní to tak moudře a vznešeně.
Ale já nesedám na kolo, abych se něco učil, nebo něco řešil. Pravý opak je to, co od cesty očekávám.
Odpojit se od "řešení problémů" mít jedinou starost a problém, ve zdraví dožít konce etapy, navečeřet se a padnout. K věci patří řešit věci, jako spařená řiť, uvolněný šroubek nosiče, nebo mazání řetězu.
Nic jiného!
Jenomže svět neběží podle toho, co chci nebo co se mi líbí. Mocní se rozhodli, že lidi zotročí, a daří se jim to.
Alespoň tady, ve Francii.
Jednoduchá methoda. Sebrat lidem veškerou svobodu, na pár měsíců je izolovat doma, s možností opustit bydliště do vzdálenosti pár stovek metrů, neumožnit babičkám vidět půl roku svá vnoučata bydlící 40 km daleko, všechno pozavírat, protože venku je údajně "životu nebezpečno". A pak jim kousek té svobody vrátit. Smíš z domu, ale do jen do devíti, pak hodinku přidáme. Vrah virus přeci řádí po nocích.
Brát lidi fest "u huby", aby se naučili poslouchat.
A pak, spása!
Smíš všude, ale jen, budeš-li očkován.
Nikdo neřeší, jestli zemřeš předávkováním, na infarkt, nebo skokem pod vlak. Nemáš právo si zvolit "smrt covidí". Tak hybaj na jehlu.
Aby těm, co se domnívají, že očkování není pro ně to pravé řešení, znepříjemní život "covid pasem".
Bez QR kódu si ve Francii nedáš kafe, neubytuješ se, neuvídíš jedinou památku jsi psanec - bez střechy nad hlavou.
Vím, že to tak je, přesto jsem se rozhodl šikaně neustoupit a co 72 hodin se testovat. Existuje služba "online testování" každé tři dny se směji přes displej na slečnu Terezu, a ona pečlivě dozoruje průběh mého testu a vystaví mi EU covid pass.
Rozpočítáno na dny, přesto, pro sichr, vezu o 3 testy víc.
Měl bych slečnu Terezu kontaktovat zítra ráno, ale měl jsem v plánu vyjet dříve, a ona maká až od devíti.
Tak jsem se rozhodl on-line test postoupit ještě dnes, stihnul jsem to být na hotelu v její pracovní době.
Připravím si doklady, testovací sadu rychlost připojení funguje, ale co to je? V té testovací sadě chybí pipeta a zkumavka s tím roztokem. V druhé a třetí taky.
Ten Číňan co to balil to odfláknul, a zrovna jsem chytil jeho šarši. Takže on-line testování padá.
Hledám alternativu, jinak jsem zítra bezdomovec.
No, naučil jsem se, jak si obstarat ve Francii antigenní test, dovednost, kterou bych s chutí oželel.
Zítra, v 9:25 jsem objednán v lékárně na ulici Bratří Mongolfierů.
Tedy, zítra asi nepojedu, poletím.
https://www.relive.cc/view/v7O9DGP14Lv
Co 72 hodin se testovat - ano opravdu si šikaně neustoupil :o)))
Ne, neustoupil.
Nesedím doma na zadku, a nebudu se očkovat.
Jiné řešení není.
Take nesedim doma na zadku. Naopak letos cestuji a vyletuji vyrazne vic, nez v minulych letech - lazne, 2x cyklodovolena, dovolena s mrnetem, par drobnych jednodennich vyletu s mrnaty i bez nich, trocha kultury = galerie a muzea atd.
Ockovat jsem se sice nechala, ale vse by slo bez obtizi absolvovat i bez toho ockovani. A na zaklade zkusenosti mohu i konstatovat, ze bych si test musela delat jen vyjimecne.
Ano, tahle věta mě taky rozesmála. :-D
(Ale jinak musím říct, že tu současnou situaci vnímám taky s pořád rostoucím pocitem zoufalství, že se už snad normálního života ani nedožiju. S očkováním problém nemám, to jsem považovala za rozumnou věc, ale to šílenství venku stejně moc neustoupilo. Mám práci, rodinu, kamarády - spoustu okruhů, který se to zaplaťpánbůh nijak nedotklo, takže nemám nutkání - a ani čas - na to téma denně sepisovat kvílivé elaboráty, ale ty vyhlídky, co bude dál, mě taky děsí víc než celej covid.)
A jake ze jsou ty vyhlidky, co te tak desi?!?
Je fakt, ze nepatrim mezi ty, co si libuji v katastrofickych scenarich "co bude". Radeji si uzivam soucasnosti a dal se uvidi.
No, mě osobně ne snad děsí, ale hází do pocitu beznaděje ty vyhlídky, že nám už nafurt zůstane tahleta "současnost". Které si při nejlepší vůli nějak nedokážu užívat.
Teda jo, dokážu, protože mám dost jiných možností, ale třeba to, že pokud bych chtěla s vnučkami vyrazit na výlet vlakem, tak musím myslet na to, abych nezapomněla hadr na zavázání obličeje, pro mě fakt není přijatelný život.
O tom, co všechno chystají teď ta na děcka, co nastupují zítra do školy, nemluvě. Bude-li vůbec celý rok nějaká škola... :-(((
S mrnaty jezdim vlakem a MHD celkem bezne - bavi je jezdit tramvaji apod. A deti prekvapive snasi rousky velmi dobre. Naopak - pred cestou se vzdycky vybira, jake si vezmou (mam nekolik druhu detskych rousek a respiratoru s obrazky i bez). Maji z toho zabavu.
Cimz nechci rict, ze bych tohle opatreni milovala nebo si ho prala mit navzdy. Jen uvadim moji zkusenost, ze to deti nijak zvlast ukorne neberou.
Zitra nastupuje do skoly nase nejstarsi vnucka - dcerunka ji nechala udelat PCR test, ktery potrebuje i na dalsi aktivity. A zatim hodla zustat u pravidelneho PCR testu.
Antigenni test jsme ted zkusili pred odjezdem na dovolenou a ten ji vysel pozitivni. Holt nejakeho toho vira v tele mela. Take mela lehounkou rymicku. Nasledny PCR test ale vyloucil vir covidi. Takze antigen je do jiste miry riziko a zamitame ho. S tim PCR testem se to prezit da.
A pevne doufame, ze prvnaci do skoly chodit budou.
Jinak po tydnu dovolene s mrnetem, kdy jsme absolvovaly (my dve) kazdy den nejakou akci (Techmanie, Hopsarium, Zoo, Dinopark apod.) mohu rict, ze rousky jsme musel mit jen v Techmanii (coz do jiste miry i chapu), jinak jsme je pak pouzily jen pri nakupu. Proste zadna krec.
Stejne tak to bylo o tadenni cyklodovolene - test chteli videt jen v jednom kempu, jinak nikde zadny problem.
Nejde mi o děti. Těm bych roušku prostě nedala a ať si někdo zkusí něco říkat. Je mi o mě, za sebe až takový bojovník nejsem, aby mi to stálo za to se s někým hádat.
Tuhle jsem z práce jela pro nějakou drobnost do Ikey a samozřejmě jsem na parkovišti prohledala celou kabelku, celé auto - ani jeden respirátor nikde nebyl. Tak jsem to otočila domů, odvahu na to se případně dohadovat, jsem neměla (i když je možné, že by mi to prošlo). Pro mě tenhle život opravdu není normální.
Je mi jedno, že "test chtěli vidět jen v jednom kempu". Pořád jsme v situaci, kdy s tím kdykoli může někdo otravovat.
Pro mě tohle prostě není "žádná křeč", ale šílenost. A to podobenství s dobou totality, kdy jsme byli zvyklí, že přece "žádná křeč" a brali spoustu omezení jako už úplně normální, tady vidím taky. Tenkrát jsem na to byla zvyklá od narození a nepřišlo mi to, dnes už tohle fakt akceptovat nechci.
Prostě jsem spoustu aktivit, kde by mě mohli buzerovat, opustila s nadějí, že tohle "hlasování peněženkou" je jediná možná zbraň, co mám. Při vědomí, že převažují lidi, co to berou buď jako "žádná křeč" nebo srandovně "co tři dny si zaplatím test a tím s nimi vydrbu", takže holt ta moje chybějící útrata asi moc k ničemu nepomůže. :-(
Ne. Tohle fakt není totalita. Totalita je, když Číňani zavřou doma 10 milionů lidí a dokud všechny neotestujou, nikoho nepustěj ven.
Tohle je svoboda. Mohla sis tu věc z IKEA nechat poslat. Nebo někoho poprosit, aby Ti vedle v lékarně v AVIONu koupil respík.
Místo toho jsi raději naštvaně otočila auto. Zcela svobodně.
Líbí se mi, jak to teď řešej některý firmy v Americe. Nechceš očkování? Tvoje volba. Ale jestli to chytneš, tak marodíš za svý. Tvoje volba, tvoje zodpovědnost.
Očividně máme o pojmu "svoboda" každý jinou představu.
Když už bych uvažovala o možnostech, tak že bych prostě do té IKEY šla "bez", ale nestálo mi to za to. Mám to do ní od práce pár set metrů, tak jsem si druhý den vzala ve skladu jeden respirátor, naštěstí je v práci k dispozici máme, a po cestě domů si tam zajela znovu. Bylo to rozhodně rychlejší než někoho cizího posílat do lékárny. Jen mi to prostě znova připomnělo tu šílenost dnešní doby. Já ten respirátor nenosím, tak jsem si na to fakt nevzpomněla, dokud jsem nebyla na parkovišti. Už jsem ho nechala v palubní skříňce, tak dnes Obi snad už vyřídím na první pokus.
"Očividně máme o pojmu "svoboda" každý jinou představu."
To rozhodně. Ono svobody je na světě konečné množství. Spor není o to, jestli je svobody víc nebo míň, spor se vede o distribuci svobody.
Já si třeba umím představít, že se lidi nenechaj očkovat proti covidu, nebo obecně proti čemukoliv. Naprosto svobodně.
A zdravotní pojišťovna jim pak odmítne plnění nebo rovnou vypoví smlouvu. Naprosto svobodně.
A železniční dopravci a aerolinky jim ani neprodaj lístek. Naprosto svobodně.
Pokud jim ti železniční dopravci neprodají lístek "naprosto svobodně" a ne proto, že jim to někdo takhle nařídí a pokud nebudou ani chtít kompenzaci za ty neutržené peníze za ten svobodně neprodaný lístek, nemám s tím žádný problém.
…Líbí se mi, jak to teď řešej některý firmy v Americe. Nechceš očkování? Tvoje volba. Ale jestli to chytneš, tak marodíš za svý. Tvoje volba, tvoje zodpovědnost….
***************************************************************************************
Pokud takhle, pak ale kde je hranice? Kuřáci, alkoholici, cvalíci,…. (jejich volba) – ti by si neměli nemocnice a léčení hradit za svý? Když, tak stejný metr na všechny, nebo ne?
To by nebylo od věci. Klidně bych krouhnul platby ze zdravotního pojištění nekompenzovanejm diabetikům 2. typu.
Fakt nevím, proč by mělo veřejný pojištění financovat trojitej bypass nebo dialýzu někomu, kdo není schopnej
a) nežrat tuny sacharidů
nebo
b) alespoň zobat metformin
Mám dojem, že tohle opatření by dost ulevilo rozpočtům na zdravotnictví...
Ovšem pokud nepřipouštíme volbu, aby si člověk mohl ze systému zdravotního pojištění vystoupit, tak ho dost těžko můžeme omezovat v případných plněních. To by taky mohlo dojít na veškerá sportovní zranění, samozřejmě včetně cyklistů - když se nedokáží omezovat ani tolik, aby na to kolo nelezli.
Nechat pojistné a zrušit veškerá plnění, by rozpočtům na zdravotnictví ulevilo úplně nejvíc.
Ale můžeme. I dnes jsou věci, prokazatelně zachraňující žívot, který pojišťovna prostě nezaplatí. Furt se o tom píšou srdceryvný články v novinách, pořádaj se sbírky...
Ano "věci, který pojišťovna nezaplatí". Nikoli "lidi, kterým pojišťovna nezaplatí".
Umělý oplodnění se taky neplatí všem ženám, ale jenom některejm. Nevidím důvod, proč by to u léčby závažných problémů, prokazatelně souvisejících např. s tím DM2, muselo být jinak.
Jedinej důvod, proč to tu máme tak jak to tu máme, je politickej. Protože rozežranci jsou vlivná skupina voličů. Doplácí na to všichni, zvýšenou sazbou zdravotního pojištění...
Ale já taky ne. Ovšem za podmínky, že bude možnost ze systému vystoupit.
Opět politická otázka. Dá se čekat, že nejvíc vystoupivších by nebylo mezi vysoce super kvalifikovanými specialisty, co si budou zodpovědně platit lepší, komerční, pojištění, ale mezi lidma, co obracej každou korunu a nebudou si platit žádný pojištění.
A pak ty titulky - "Nechali vykrvácet třicetiletého tátu od rodiny. Neměl pojištění." ...
Titulek "Nechali udusit třicetiletého tátu od rodiny. Neměl očkování." by byl lepší?
No, a proto jsme tam, kde jsme...my jakože chceme svobodu, ale nechceme za být za svá rozhodnutí, přesněji za jejich důsledky, zodpovědní...
No, to právě chceme. Tys začal s tím, jaké by byly důsledky, kdybychom lidi nechali se svobodně rozhodovat a jaké titulky by pak byly v novinách.
Ale jistěže by to šlo. U zubaře Ti pojišťovna taky zaplatí max. plombu, ale implantát už ne...přičemž není důvod, proč by se ze všebecnýho pojištění nemohly platit implantáty lidem, co jsou líní si čistit zuby...
Děs by to byl hlavně pro OBZP, samoplátci dnes MUSÍ na zdravotním hradit už před 2000Kč měsíčně. Tady na ostrovech stačí, aby byl člověk rezident (žije tu v království), a přístup ke službám NHS tu má zdarma, ať pracuje nebo ne.
Ano, neni to sice s respiratory uplne idealni, ale az takhle dramaticky to nevidim. Holt jsem jina natura...
Osobne me nenapada nic, co bych kvuli soucasnym opatrenim musela ozelet nebo uplne zrusit.
Teda vlastne ano - kvuli druhe davce ockovani jsem nemohla na jarni sraz :o)))
Jj, čert vzal roušky, hlavně ať nás všechny zase nezavřou doma a děti pustí do školy!
Včera jsem si vyzvedla děti na poslední prázdninovou babičkovskou. Vyjeli jsme lanovkou na Petřín, vylezli na rozhlednu, prolezli bludiště a notnou dobu strávili ve hvězdárně.
Dnes je víc než roušky mrzí, že prší a nemůžeme na trampolíny na Ladronku. Tak holt dáme brzký oběd a půjdeme do muzea lega a když už je dnes poslední den prázdnin, tak do muzea čokolády.
Když si představím, že tohle všechno by mělo být zavřeno, tak proti tomu zlaté roušky.
Dneska jsem jel snad rychleji než včera, ale průměr jsem nedal.
Moc courání městem, zastávky, rozjezdy, telefonáty. Než to rozjedeš na slušnou rychlost, žere to průměr, ale dobrý.
Půjde to.
O tom, že vlastně jsem jel krokem a ostatní se už čtvrtý den postaral vítr, svědčí ten graf tepovky, hned pod grafem rychlosti.
Ještě jedna věc, kterou vám o Francouzích chci říci, a kterou jsem si uvědomil právě dnes,v té lékárně.
Oni jsou v podstatě sobci. Extrémně verbálně zdvořilí, úsměvy a přátelské vystupování, vždy ve "vy" formě, ale jinak každý jede sám na sebe.
A někdy mi to připadá, že si to vysloveně užívají. Fronta v lékárně.
Jen tři lidi.
Já jsem druhý. Madam na řadě komunikuje o prostatě svého manžela, o dovolené, nechá si ukázat to i tohle, nechá si vysvětlit jak funguje ten nový krém, aniž by jej chtěla koupit - "já jsem na řadě,já teď mám právo". A je jí šumák, kolik lidí za ní čeká, ona si tu frontu taky vystála, a teď si to užije.
Příklad z lékárny mi připoměl jen způsob chování Francouzů, co pozoruji už léta.
Nesnaží se to zrychlit, tam kde je fronta, a Frantík si jí vystojí, zdržuje a prudí ty za sebou, stejně jako ti před ním to dělali jemu.
Teď jsem na řadě já!
Když je fronta, tak je to už poněkud bezohledný. Tohle by u nás spolehlivě vytočilo víc než polovinu lidí za ní a dali ji to patřičně najevo.
Tady to člověče respektují, a nechápu proč.
Mstí se tím, že zdržují ty za sebou.
Myslím si, že je to fakt výchovou a tedy i povahou. On je Francouz "já" a pak možná jeho rodina, ale hlavně "já".
Jak se trochu zlepšuji, komunikuji.
Francouze nikdy nezajímá co jsi ty, odkud si se zeptá jen proto, aby mohl říci, odkud je on a vyprávět ti svůj příběh.
Nebo se zeptá na kolo, ale už chce vědět odkud a za kolik. Ne, jak se tobě jezdí.
Takhle, zase nelze všechny hodit do jednoho pytle, to by bylo hloupé, ale prostě ten dojem, že to takhle je, za těch 5 let co tu jsem fakt hodně, ve mě zůstává.
Proti Německu kde jsem taky často, zásadní věc, které si všimneš
Je to už dost odlišná země a chování lidí.
Ve francouzských supermarketech, ve frontě u pokladny, s manželkou taky rosteme při pohledu na "rychlost" pokladních, ta navíc s každým prohodí pár milých slov, někdy se vysloveně zakecají.
Problém ovšem je, že netrpěliví jsme s manželkou v celé frontě jen my, místním je to evidentně úplně šumák, neuvažují tak paranoidně, jako ty.
všeobecně:
Hele,
tahle země je moc velká.
250 tisíc lidí co protestují je nic. Žluté vesty zašlápnul covid,nic jiného.
Na Francii uvrhli "confinement" tak hezky česky pojmenován jako "lockdown". A drželi je celé loňské jaro zavřené. Pak na chvilku povolili, aby to samé, ale v delším měřítku opakovali celé první pololetí.
Tak je dostali do stavu,"cokoliv lepší, než confinement".
Inteligence, je v populaci rozdělena dle Gausse Tak to je. Takže nabídka zní:
naočkuješ se, nebudeš mít problémy
nenaočkuješ se, znepříjemníme ti život
Pro nás Čechy, paralela s kolektivizací se nabízí: nechceš do družstva,dáme ti to sežrat!
Demokracie už není.
No, a tady, spousta lidí nechce mít problémy, nevěří té vakcíně, ale taky nevěří, že je zabije, tak si to dají bodnout, aby měli klid.
Všichni vstoupili do Strany, ty, Franto, proč se tomu bráníš.
No, a zvláštní fenomén
Ti naočkovaní se rázem cítí nadlidmi. Rádi svůj pas ukazují, dřív než jsou vyzváni, prostě narvali jim do palice -vy jste ti zodpovědní.
Ne všichni, ale všichni, co mají restauraci, tvůj pas chtějí vidět. Pokuty jsou likvidační, tak se podvolí.
Po té době, co byli zavření, nemají z čeho žít,potřebují mít otevřeno, nechtějí problémy
Nepůjdou v sobotu do ulic protestovat proti povinnému pasu.
Oni v sobotu mají hospody narvané, vydělají.
A o zákazníky "bez pasu" nemají zájem, těch je hrstka.
Takhle to tu je.
Všichni vědí, že je to k hovnu, ale chtějí přežít.
Co iiného než totalita. Takhle si to pamatuji z mládí. Nikdo tomu nevěřil, a přesto to fungovalo.
Těžce přeháníš a blbě srovnáváš politický a existenční útlak z 50 let s drobnými nepřjemnostmi nenaočkování. To opravdu není totéž a ty nejsi žádný hrdina. Mohl bych napsat co jsi, ale neučiním tak :D
Ja ti nejak nevim, proc tam teda jezdis. Tady na byvalou totalitu nadavas, soucasnym plukovnikum nemuzes prijit na jmeno a tam veskery natlak zcela dobrovolne snasis a plnis prikazy, ktere ti mistni plukovnici naridili.
Tvuj pristup "vycestoval jsem, coz znamena, ze jsem se nepodvolil" je fakt smesny.
Tady je klid a pohoda. Doklad o testu/ockovani chce videt jen malokdo a kdyz ho nemas, proste si na 10 minut sednes bokem a udelas si test na miste. Zadna krec.
Pravda, rousky jsou trochu vopruz, ale ted, co zacina chladno, ji po ranu i docela vitam.