Už mě zase chytla toulavá, a když už jsem teď trochu zdravotně v kupě, hlavně proto, že jsem shodil 20 kilo, mám cuky zapříhnout vozík a vyrazit se stanem.
Francie je totiž pro volné táboření ideální země.
Napodobeniny vojenských lehátek, co mám, mě opustili, prostě šunty šité horkou jehlou, našel jsem na podobném principu jiné. A co víc, prodávají k tomu i moskytieru a stan. Trvalo jim to týden, z Amazonu, a dneska to dovezl.
https://www.amazon.co.uk/dp/B07SK6VQTG/ref=pe...
Hned jsem si to doma složil.
Lehátko je fortelnější, sice plastové tyčky, a tak hlídat docentůru, jak naberu metrák, rozlámu to jako ta před tím, ale příjemná vlastnost. Díky uchycení plastovými tvarovkami je to tužší a nehoupe se to ani v příčném, ani v podélném směru.
Prostě akceptovatelné polní lůžko, konstrukce nožiček jej dělá skladnějším, než byly modely předchozí.
A pak ten "stan". Navlíknot nebo nacvakat moskytieru lze snadno, hodit přes to tu plachtu asi taky. Vevnitř tedy není prostoru na tancování, a člověk musí být nevysoký, aby se mu tam vešly malé brašny, ale přežít se v tom zřejmě zdá.
Horší to bude se vzduchem, byl jsem v tom chvilku a bylo tam dost nedýchatelno, tak si nejsem jistej. Řekl bych, že zaplachtovat spíše jen v nouzi, jinak příjemné leháto s moskytierou pro spaní "pod širákem" když se nečeká liják.
Jak bude šance, vyzkouším to v přírodě a dám vědět.
Jo, celé dohromady i s obaly to váží 3.8 kg.
https://photos.app.goo.gl/NuZGBX7t7pnVFNWy6
To tě 15cm vysoké lehátko při vstávání spasí natolik, že se hodláš trápit se stavěním tohodle basmeku, místo stejného stanu a pohodlné tlusté nafukovací karimatky? Stan by se stavěl snadněji, rychleji a mnohem víc by mechanicky vydržel. Nafukovací karimatka je velice pohodlná a příjemná na ležení. Asi by to vyšlo i lehčí a skladnější.
Brahmo, pokud se nemýlím, tak nafukovací karimatka váží 800+g, pokud nebereš nějakou thrma a rest, ale "lidlovskou"
Dvoumístný stan (ano, tento je jednomístný), má tak 2,5 kila... mám pocit že by to váhově asi nepomohlo.
Teda jo, ale kupuješ fakt drahé věci...
V pondělí mi přišla nafukovačka Klymit - 432g. A to je zimní (odpor 4,4). Tloušťka 6,4cm. Stejná nezateplená má mít 337g.
I úplně obyčejná z Decathlonu má nějakých 550g.
Hlavně by ve stanu bylo víc místa, dá se tam pohodlně převléknout a dát dovnitř všechny věci.
Karimatky mě nějak minuli. I ty nenafukovací.
Zamlada jsme si vždycky natrhali pod stan trávu, jako matraci. Ta se v noci zapařila a příjemně hřála.
Pak, když se ty karimatky objevili jsem už nejezdil. A do stanu v kempu jsme měli ty nafukovací matrace co si musel hustit kompresorem, jinak byz vypliv plíce.
Pak jsem rovnou přešel na to lehátko.
V téhle kategorii je zjevně nejlehčí tohle:
https://www.mall.cz/outdoorova-lehatka...
Jen někdo říkal, že to dost šustí, a mám pocit, jestli se to taky nebude houpat.
Ale s nějakým ultralehkým stanem by to zjevně s extrawheelem zacZelenáčem bylo praktičtější řešení.
Já mám teď v hlavě spíš dvoukolák za elektrokolem, tak ne že bych váhu neřešil vůbec, ale není tak ultimátně podstatné.
Jo, cena....
Ono jak se to vezme. Když jedu po hotelech, i když svého řetězce se všema těma slevama a benefitama ze služebních cest, ušetřím na takovéhle lehátko za tři noci.
A na cestě budu nocí 12, asi.
Takže ekonomicky to vychází dobře.
Je tam ovšem jinej problém, kterej jsem zažil cestou na Authorovi do Paříže. První noc jsem zmoknul, a pak pršelo každý den, a já vláčel velé to haraburdí, stan, spacák, lehátko, zbytečně, protože jsem jako zhýčkanec bral stejně hotely.
Takže to musí fungovat, a musím se fakt kousnout a nevyměknout, a nezpohodlnět. V červenci to půjde snad snáz než v dubnu.
Taky mě dost láká představa skusit to s těma bateriema tak, že nebudu nabíjet v hotelech nebo kempech, ale prostě cestou, kde se podaří. Vím, že v sítích Mekáčů nabiju spolehlivě. A ve Francii pak v čekárnách na nádraží. Určitě mohu nabíjet i v restauracích, sice tam vydržím hodinu v poledne, možná dvě večer, ale s rychlonabíječkou by to mohlo jít.
Samozřejmě, že mnohem jednodušší by to bylo bez motoru, ale nejsem si jistej, jestli to celé bydlení dokážu zacsebou vláčet, tak vvlétě spíš s motorem a přes kopce.
Jak je člověk dlouho doma, začne vymejšlet skopičiny...
Zajeď si do Letňan na výstaviště. Prý tam už otevřeli letní výstavu kempingových potřeb. Tam si můžeš vyzkoušet různé karimatky, jak se na nich leží a jak se skládají. I stany si můžeš prohlédnout a vyzkoušet, jak se do nich vejdeš a jak se v nich leží. Já bych jen po internetu stan bez vyzkoušení nekupoval. Je tam několik hal, kde můžeš hodiny a hodiny vybírat a zkoušet. Jen si zjisti, zda už opravdu otevřeli.
Bych musel dát hadr přes hubu.
Myslím, že letos vydržím s tím kolem na vozíku, a jestli vyrazím vyrazím příště bez motoru pod stan, koupím něco fakt slušnýho, koukal jsem na MSR, jenže to fakt v tom musím bydlet celou cestu a nevyměknout, aby se to zaplatilo.
Nejsem si jistej, jestli jsem na to připravenej, tak nejdřív s tím motorem, na pohodlno, a vyzkoušet jestli furt ještě jsem schopnej v přírodě vůbec pár nocí přežít.
Kromě bydlení a nabíjení je tam spousta věcí, co už jsem zapomněl, jak se mejt v říčce, prát si věci, na vaření snad už vůbec nemyslím, protože kvůli tomu nabíjení bude lepší si zajet na snídani do toho mekáče.
Ono to všechno theoreticky vypadá jednoduše, ale některé věci jsem fakt 30-40 let nedělal tak si to musím znovu osahat.
Co já vím, třeba mi nakonec jebne a v 65ti zopáknu cestu Evropou jako zamlada, se stanem, bez hotelů :-)
Ale nepůjdu do toho naráz.
Zdá se, že mají otevřeno.
https://www.vystavastanu.cz/
Jestli chceš, můžeme se tam setkat a já ti ukážu konkretní vlastnosti stanů a karimatek poslední doby. Mám pocit, že nevíš co hledat a pak se zbytečně vydáváš slepými cestami. Také se tam chci podívat.
Bezva, to by bylo fajn, domluvíme se.
Věř si a dáš to, je to jen ve tvé hlavě.
Tam ale stejně budeš muset mít i karimatku, aby nebyla zima zespoda, ne?
Přiznám se, že v tom nedokážu najít žádnou výhodu oproti stanu.
No, zima mi určitě nebude, to už mám ozkoušený. Ano, výhodu proto stanu taky moc nevidím, snad jen pár deka váhy. Zdá se mi, že užitečné z té sestavy může být lehátko s moskytierou, když sebou někde odpoledne plácnu.
Na bydlení pravděpodobně potáhnu stejně ten sekundovej stan. Sice to budou 3 kila navíc, ale člověk si do něj schová všechno.
Nebo, pokud bych zapřáhnul za zelenáče extrawheel, tam člověk nenen počítá ta deka, ale řeší objem a skladnost zavazadel. Kolo sekundového stanu se vozit nedá, ale není vyloučeno, že si nepořídím nějaký lehký stan.
Fakt mám obavu, že v tomhle se budu dusit.
Takže nesporným vylepšením cestovního komfortu je jen to lehátko. Předchozí model měl nohy z ocelových drátů, co se napružili, a zastrkávali do otvorů v těch postraních trubkách. A protože to mělo vůli, celé se to houpalo. Tenhle systém je lepší, nehoupe se to, a navíc, ty nožky se dají složit. Měl jsem s tím problém, bylo to neskladné, tohle se bejde do toho velkýho psa
Ozkoušené jsi měl lehátko uvnitř stanu, ne? Pokud to lehátko tvoří současně podlážku "stanu" v luftě, tak to bude odspoda teplotně dost jiné.
Výhoda váhy tam bude těžko - když přičtu spacák, tak to máš těžší než já luxusní stan pro dva plus karimatku plus spacák. Co jsem koupila jednoosobový ultralight, tak jsem váhou úplně jinde.
(A jo - ventilační chlopně tam máš a "šprajc" na té fotce vidím taky. Dusit by ses neměl.)
No, ono to je tak, že vlastně podlážka toho stanu je na tom lehátku.
Máš recht,bylo to opačně.
Hele, spacák nepřipočítávej, ten prostě musíš mít, tak jako tak, a kolik bude vážit, je jen na tobě. Prostě jen stan a lehátko, lůžko, karimatka.
Ale fakt nechci tu obhajovat nevyzkoušenou věc, o které sám mám silné pochybnosti. Koupil jsem to kvůli tomu lehátku, a zastánci karimatek ať si mě proklejí, já radši lehátko než karimatku.
No, a ten stan byl skoro v ceně.
Co máš za Ultralight stan?
Ale je to tak, že mám velké sny a plány, a pak se třeba podělám, a budu po hotelích.
Člověk se musí fakt "hecnout" aby dělal takovýhle vylomeniny
Ale zase probudit se ráno na břehu Marny (nebo Sázavy) a nadechnout se, to fakt jsou věci, které za prachy nekoupíš a po kterých se občas stýská.
Měl bys tu nafukovací karimatku zkusit, ostatně mohu ti jí i půjčit, ale pro tebe by asi byla malá. Já jí mám úzkou a krátkou optimalizovanou kvůli její váze. Nejlepší jsou ty Letňany, tam mají i udělané karimatkové ležení právě na testování. Můžeš vybírat z plošných velikostí a hlavně z různých tlouštek. A s tím samozřejmě spjatých různých vah.
No, to je jedno, jestli k tvé váze budu spacák připočítávat, nebo od své "spací" váhy odečítat :-)
Prostě stan pro dva plus karimatka mi vyšel lehčí, než to tvoje lehátko s přístřeškem pro jednoho.
Na pěší túry jsem si pak poté, co mě i tahle váha dost doběhla loni ve Skotsku, pořídila z Aliexpresu Lanshan 1.
Už jsem se tu s ním chlubila někde tady:
https://www.nakole.cz/diskuse/28047-ultralehky...
Takhle vypadal minulý model lehátka, a poslední fotka je to nové, taky má o nožku víc uprostřed.
Váhově to je nastejno, ty ocelové nožky vážili podobně jak ty hliníkové trubky.
Tak výhoda je zásadní: není to tvrdý. Můžeš to postavit aji na betoně, nějaká šiška je zcela nezajímavá. na karimatce se dá tak hodinu opalovat, a to na ní mám ještě dvě vlněný deky a beztak je to tvrdý.
To mluvíš o nafukovací karimatce, nebo o klasické pěnové? Já na nafukovací karimatce tu šišku pod sebou necítím.
Tvrdost reguluji stupněm nafouknutí.
Lehátko postavíš na štěrku, betoně, a nepíchneš to, jsi v pohodě. Neumím ty nafukovací karimatky, ale prostě 5cm šutr ti žádná nesrovná, to lehátko spolehlivě, bez starosti o píchnutí.
Lehátko,na léto, je dobrý koncept.
Skoro jako natrhat si 30 cm trávy pod stan :-)
Pěticentimetrový šutr vyhodíš, ale ostré šutry ti hlavně zničí (propíchají) podlážku stanu a ta začne propouštět vodu. Není problém se spaním na karimatce na šutrech, ale problém je nezničit stan. To samozřejmě stan na nožičkách elegantně řeší.
Je to sice zajímavé, ale z mého pohledu vpodstatě nepoužitelné. Nic ve zlým, Jindro, nechci Ti to hanit, máš z toho radost... ale jak se z toho vůbec leze ven? To se nějak skutálíš? Nesklopí se to při vylejzání na bok? A jak se v tom - třeba když prší - oblíknu - pod sebou jenom nějaký plátno na plastové kostře.
Já to vidím jako takovou milou píčovin.u, která potěší, ale jinak k prdu :-)
(Apropó - těch dvacet kilo dole je vynikající výkon).
To vylejzání bych i chápala. Prostě je potřeba se na to dívat ne jako na stan v luftu, ale jak to píše Jindra v nadpisu - je to lehátko s přístřeškem. Když si nepředstavuju vylejzání ze stanu, ale vstávání z lehátka, je to hnedle jasnější.
Ale ty "bydlící funkce", jako třeba se obléci dřív než vylezu ven, taky vidím jako hodně problematické.
Toho se nebojím, oblíknu se klidně venku, ale prostor na zavazadla tam skoro není žádnej.
Nechci aby mi zmoknul notebook :-)
Člověče, vylejzání do boku funguje, má to stejný otvor se zipem do obou stran.
V tom problém fakt není.
Zásadní problém asi bude, že když se to zapne, teda ten stan, tak je v tom za chvilinku dusno. Nevím, jestli se nedají nějak otevřít nějaké ty ventilační průduchy, postavil jsem to jen doma, nekolíkoval k zemi, a za chvilku mi v to bylo blbě.
Tedy s tvým hodnocením docela souhlasím.
Milá může být ta síť, prostě když se odpoledne natáhneš, tak tě nebude žrát hmyz. Jen je otázkou, proč si nepostavit rovnou na to ten stan, teda sekundovej.
Postavit jde bleskem, stejně jako složit, když se naučíš ten překládací trik. Mě to tehdy trvalo adi 2 hodiny, než jsem se ho naučil skládat :-)
Říkáš, že je v tom horko, že se za chvíli dusíš...
Loni jsem byl v jednom zpřístupněném pohraničním řopíku a tam byl ventilační systém, kterým vháněli dovnitř čerstvý vzduch: taková kovová skříňka s potrubím vytaženým někam nahoru nad řopík, pohánělo se to ručně klikou.
Možná by se to dalo někde sehnat - že bys z toho stanu měl vystrčenou ruku a podle potřeby občas točil klikou. Něco to sice váží, ale zase by se ti dobře odpočívalo :-)
Ventilace je vidět na tvém obrázku - máš tam ventilační otvory "pod stříškou":-))
Jo, vím o nich, ale zřejmě se to musí vzepřít nějakým klacíkem, aby se to nepřipláclo na tu síťku a fungovalo to, takhle je to jen pro parádu
Cožeto?
Hele, že tys už dlouho neviděl pořádný stan:-))
Nevím o čem mluvíš.
stsnoval jsem nejdřív s hadrovým áčkem, pak v takové hadrové chatě s dvěma ložnicema, co se v tom dalo stát, a pak s tou sekundovou Quechua, nevím co je to "pořádný stan"
Tahle ventilačka je taková kapsa, co leží na té síťce. Přišitá ze všech stran. Aby to větralo, musí se ta kapsa nějak nadzvednout. Takžě asi něčím podšprajcovat, jonak nevím jak to zařídit.
To jako že tam ten "klacík" na podšprajcování není našitý???
To bych se hodně divil. Měla by tam být našitá polotvrdá tyčka v látce stanu se suchým zipem, která tu chlopeň nadzvedává.
Tak jsem to zatím neobjevil, zkusím se podívat pořádně. Ale stejně je to jen takovej masňáckej bivak, asi zajedu do Plzně na pivo, a zkusím v tom přespat, jak se to osvědčí.
Na tom není co objevovat. Normálně tu větrací chlopeň otevři a uvidíš:-))
až to znova vybalím, ale jsem skoro přesvědčený, že tam nic není...
Ale to je celkem banalitka, řešitelná, otázkou je, bude-li mi to stačit...
Tož když tě ani tvoje vlastní fotka nepřesvědčila, že tam je, tak se holt budeš dusit:-))
Asi jsem trotlík, kouknu až se znova vybalím.
Máš recht, v stanování jsem dost pytlíček....
Ale zase jsem dost dobrej na hotelovém baru :-)
Však právě proto mě docela zarazilo, že bys chtěl nechat chudáčka zelenáče (nebo motoráče) vystrčenýho venku někde v lese, a sám bys ses zarýgloval pod baldachýn na lůžko.
Většinou s tebou zelenáč bydlí na pokoji.
Jsem prohlížel tu reklamní fotku a tu tvojí z pokoje a mám dojem, že v lemu toho větracího otvoru je zašitá tuhá tvarovatelná výstuha. Prostě to rukou natvaruješ, zda odklopeno nebo přiklopeno. Je třeba to při stavbě nastavit na odklopeno a větráme a zavírat to jen při dešti a větru, kdy to žene vodu dovnitř.
Když dáš těch piv dost, tak budeš spat jak dřevo bez ohledu na stan :-)
Tam, Báro, a kolega to naznačil, je zase třeba zvážit to vylejzání a nalejzání.
Čím více plzní, tím se problém vylejzání ze stanu stává naléhavější.
Statik, nebo prostatik?
Vylejzání se nechá vyřešit cévkou ze Zdravotnických potřeb. Nic příjemnýho, ale vyspíš se i po abusu Pilsnerů.
Proč cévku? Stačí udělat díru do té postelopodlážky a může močit pod stan :D
Tak to přeju pěknou dobrou noc...
Při představě, jak se to tam ještě zapaří... Fuj tajbl...
Otočíš se na břicho nohu spustíš na zem a z kleče vstaneš, když bude nejhůř.
Ty si děláš srandu.
Ale měl jsem z toho málem trauma. Vyjel jsem na kopec a dolů, zmrzlej jako hovínko, celej rozklepanej.
Tak hups do vany, nahřát se.
Jenže ona byla fakt vyřešena tak, že si prostě, mírně hendikepován, z tý vany prostě nedokázal vylézt. Jasně, zakleknutí, všechno jsem vyzkoušel.
Připadal jsem si jako totální kretén, kripl, co si napustí vanu, a pak tam v ní asi musí umřít. :-)
To samé ze ze země vstát, když jsem byl přes cent. Sedneš si a ze ze ě brz pomoci nevstaneš, jen přetočit na kolena .....
Hrůza, smutný příběh
Ty ještě nemáš u vany madlo?
....to by muselo být připevněno do fakt festovné zdi, aby se nevytrhlo, nebo zeď nespadla....;-)
Po ránu slušná rozcvička... Navíc když tohle budeš chtít absolvovat, musíš si kleknout ven ze stanu a když bude vlhko, nebude to nic příjemného.
Za sebe musím říct, že radši budu vstávat ze země než z tohohle lehátka. Těch patnáct čísel je na vstávání dost blbá výška a kolem lehátka chybí jakýkoli manipulační prostor v suchu.
Za sebe musím říct, že s tebou souhlasím.
Taky bych to lehátko nechtěl, nevidím v tom žádný přínos. Tepelná izolace od země žádná, takže buď dobrý spacák, který odspodu bude izolovat (na léto nevhodné, kvůli horku), nebo něco dalšího. Prostor minimální, takže za deště se téměř není kde v suchu obléknout, o vaření, třeba jen vody na kafe, čaj, ani nemluvě. Ale každému z nás vyhovuje něco jiného.
Chybí mi tam jakýkoli prostor pro bagáž, což mi přijde dost podstatné. Bágly nechat venku je nesmysl a dát si je někam na lehátko rovněž.
Jj, škoda, že to není vyšší. Líp by se z toho vstávalo a dalo by se pak šoupnout bagáž "pod postel"
Musím říct, že pokud by to mělo být vyšší tak, aby se z toho vstávalo dobře mě, tak by to muselo být vysoké aspoň 40 čísel.
Uložit bagáž pod postel to by šlo jen pokud stavíš za sucha. Za mokra bys asi musela podestlat ještě igelit.
No, když už stan, tak já asi zůstanu u klasiky. Hledačem slepých uliček opravdu nejsem.
Neber to tak vážně:-))
Ono vůbec stavět v dešti stylem, že nejdřív si postavím postel a pak ji zastřeším je blbost.
Stavař a statik by měl vědět, jak se staví obydlí:-))
nejdříve vykopat základy :-p
Myslím si, že tohle principy stavby "odspoda nahoru" vůbec nenarušuje.
Prostě střecha se staví nakonec.
Ono těch stano-lehátek je celá řada, většinou jsou určená pro ty rybáře a podobné aktivity, jsou to hodně těžké věci a vozí se autem.
Firma Kamprite uvedla na trh i lehátko na trajleru, to tahat za sebou i s elektrikou by byl dost opruz.
Důvod proč se neválí to na zemi bude asi v terénu, rozmáčená nebo rozbahněná půda, hodně nerovný terén, tak proč stavět stan a do něj vrazit lehátko a nepřiheftovat ten stan rovnou k lehátku. Tak pod názvem Tent-Cot nebo naopak Cot-Tent lze nagooglovat spoustu řešení, ale většinou málo skladných a těžkých.
Tohle je celkem dobré řešení, jako nouzovka. Mě se to zdá prostě moc malé, na to, abych v tom rozkrámoval celej svůj office, pořídil jsem si stan Quechua pro dva, plocha 130x205, váha 2,4 kg, prostě abych se vešel i s brašnama dovnitř. Taky se staví jako iglů těma skříženejma prutama, stavba nebude větší opruz než přístřešek lehátka. Těch půl kila váhy navíc obětuju. Hlavně že je to samonosné, nemusím blbnout s kolíkama zatloukanýma šutrem.
Na nějaké vodní sloupce si nebudu hrát, jak bude lejt, zdrhnu pod střechu, a jinak mě ta sekundová Quechua sloužila dobře.
Pokud jde o volbu karimatka versus lehátko, mám vyřešeno dávno, tohle je sympaticky lehké, skladné a stabilní. Protože lehátek na pidobném principu je na trhu spousta, asi bude dost lidí, kteří mu dávají před karimatkou přednost a zřejmě mají podobné důvody jako já.
Uvidím, jestli se nic nepokazí, vyjedu poslední rýden června, alespoň na pár dní.
Víc než bydlení mi dělá starost to praní a sušení, vypadá to, že budu muset vézt víc hadrů než jsem byl zvyklý.
Jak cestovat s minimem věcí po hotelích, mám už vychytáno, zkusím to teď se stanem a kolem na baterky. Dokud člověk není na trase neví, co potřebuje a nemá, a co naopak veze zbytečně.
Nic ve zlým, ale stavěl jsi už někdy stan v dešti?
Určitě to neuděláš tak, že nejdřív si vybalíš a nafoukneš karimatku, až pak ji obestavíš stanem.
Proč?
Protože ti na ni naprší, než postavíš. To je celé:-))
V dešti hledám hotel :-)
Na tohle byl dobrý ten sekundový stan. Ten se vytáhnul z toho kola, a už stál, jenom se s ním zatřepalo. Horší to bylo ho mokrej skládat, protože se musí tak trochu zalehnout, udělat z něj osmičku, a pak přetočit.
U toho lehátkového stanu vůbec nezáleží na pořadí, jestli nejdřív složíš lehátko, nebo stan, a dokonce ti asi bude fuk, že to lehátko bude mokré, ať si je. Na něm totiž je ještě ta podlážka stanu.
Stavění v dešti problém není a nebude, nebo ur čitě ne větší, než u jiného stanu. Problém je málo prostoru a vlastně skoro žádná šance někam složit ty brašny.
Takže v dešti by to znamenalo vlézt dovnitř, v suchu si vybalit, a pak ty brašny zarolovat, a šoupnout ven. To že budou celou noc na dešti jim nevadí, ale vadilo by to asi mě, teda pokud bych nebyl někde na samotě.
Proto volím raději větší stan než tohle.
Koukal jsem na ty ultralehké stany pro jednoho, a všechny jsou na tom tak nějak podobně, nízké a malinkaté, takže jsou určitě lidé, co to zvládají a ve stanu nebydlí, ale jen přespí.
Dokonce jsou lidi, co jezdí bez stanu a ne do hotelů, možnosti tu jsou velké
....to je pak dost problém, táhnout sebou rozměrný "přístřešek" na noc v dnešním nejistém počasí. Sbalíš se a vyjedeš za solidního času a po dvou dnech přijde fronta se sluncem ráno a po poledni přeháňky skoro týden(tak jako tento měsíc) a "úprk" do pohodlí hotelu- pak vezeš "nocležisko" jako zbytečnost skoro celou cestu...:-( Pokud jde o oblečení a praní- já i na měsíční cestu vezu jednu náhr. sadu toho, co mám na sobě(ponožky, triko s dl./kr. rukávem-vše Moira,Colmax a cyklokraťasy). Triko ve vedrech přemáchnu i několikrát přes den ve vodě a vlhké obleču(do 5min je suché a navíc ochladí)- v podvečer(před zapikováním)vyperu na WC i mýdlem a obleču vlhké. Kraťasy peru po třech dnech a pokud vložka neuschne do rána (vlhká/deštivá/chladná noc),obleču náhradní a čisté schovám. Oblečení doplňují věci do chladu co prát netřeba(jsou "pro sichr") a do deště- zabere mi nejmenší část brašny(asi třetinu).Jsem furt "jako nový"- žádný smrad starého potu...:-)
Máš to vychytaný.
Já takhle jel podruhý na Paříž, vezl jsem si stan, lehátko, a použil to jen jednou, první noc v Norimberku. Pak mě lilo.
Koncem dubna je liják studenější než v červenci.
Ono, když nejedeš itinerář, nevadí ti někde uváznout, nemusíš, je-li úterý, být v Štrasburku, je dost klidnější. Jenže já asi na tohle nemám povahu
Aha. Takže nestavěl. Stačilo napsat ne, a bylo vyřízeno:-))
Na druhou stranu... to, že je v tom málo místa pro tebe a tvoje elektrické serepetičky jsi asi tušil předem. Že budeš muset nechat (elektro)kolo venku a sám sebe zarýglovat pod "baldachýn" taky. Možná by se pod tu postel vešlo sedlo se sedlovkou aby nenamoklo. Celé kolo sotva. A přitom tvé kolo vždy spinká s tebou na pokoji. Že tam nebude zdířka a šlauch na hotelový fén, aby sis vysušil triko, je zcela nabíledni.
Proč jsi to kupoval?
No ale zase... je to tvoje věc a tvé peníze... Možná ses snažil nás okouzlit:-)))
Stavěl, a možná častěji než ty, trempko z plakátu
Ano, vyšší by to bylo safra lepší.
Jsou takové, a jsou o dost těžší.
Ono totiž ta statika tam trochu funguje, i u toho lehátka. Prostě aby ta konstrukce vyžší postele byla dost tuhá a nehoupala se ze strany na stranu, musí být fortelnější, a víc váží.
Šli by to vymyslet aby to bylo dost lehké, zavětrovat to předepnutými lanky, ale zatím jsem to neviděl, že by to někdo dělal.
Ono když je ten krám vyšší, potřebuje to i vyšší stan, a tak jsou tyhle kempingové věci optimalizovány spíš na jednoduchost rozkládání a skládání, než na váhu, vozí secauty.
Cyklista, když chcecšetřit váhu má ultralehký stan, válí se na ultralehké karimatce v ultralehkém spacáku, protože do těch ultralehkých stanů je i těch 25 cm vysoké lehátko "moc" vysoko.
Vždycky je něco za něco, pohodlí v noci je vykoupeno nepohodlnou váhou co převážíš ve dne. Pokud se nepohodlí váhy deleguje na elektromotor, člov3k by mohl být velkorysejší, wle v palivi mě furt hlodá "příště bez motoru" tak velkorysá a pohodlná řešení redukuji.
Není pohodlí jako pohodlí- pro mne je pohodlný ultralehký stan (odolný vůči větru, lijáku, snadno rychle a kdekoli postavitelný/sbalitelný i v dešti, 210x115-120x120cm, ve kterém se dá pohodlně převléct i s bagáží uvnitř) spolu s ultralehkou nafukovačkou 63mm a letním spacákem, co se vejdou i s oblečením na noc do jedné brašny 15 litrů.Pohodlné, praktické, lehké, snadná manipulace a hlavně skladné....
Stoupni se před kolo s tou žlutou bagáží (foto kdesi výše) a rozhoduj, co v noci zůstane na kole, co půjde do apsidy a co do stanu, kam dáš věci co máš na sobě atd. Pokud jsi jel půl dne v dešti a zítra to bude stejné, tak asi zjistíš, že to „lehátko“ je k ničemu.
Ano, varianta kdy jsme měli list z autoatlasu a jeli na jih se již nevrátí. Ale přehánět to s rezervací hotelů s „nutností“ tam dojet je pro mě nesmyslná. Naplánuj zhruba trasu a vyraz. Když je pěkně, bylo kde nabít baterky, zatím moc nesmrdíš tak nic neřešíš, kam dojedeš, tam rozložíš to lehátko. Jinak otevřeš booking a ve Francii určitě něco najdeš
Hele, já jsem ročně tak 200 nocí v nějakém hotelu v cizině, takže jsem superkavka řetězce Accor, to což s sebou nese jednak dost velké slevy, a pak taky velkou flexibilitu v bookování, s tím, že pro mě musí mít vždycky pokoj, když dám vědět den předem, stejně jako možnost bezproblému to zrušit do 18 hodiny dne příjezdu.
Accor, protože to jsou Fanoušové, je dost hustě rozmístěn, ať už Ibis, Mercure, Novotel, Sofitel nebo Pullman.
Když bookuješ ovšem předem, bez možnosti zrušit, dostáváš se na úplně jiné ceny. Takže jsem jezdil v kombinaci flexibility a pevných dat. Třeba takovou Paříž se vyplatí mít fixnutou na pevno, protože tam už jde o velký prachy. Jinak to lze dělat tak jak píšeš.
Jenže teď je všechno dost jinak, kvůli Covidu, spousta hotelů zatím neotevřela ani na červenec
Já si myslím, že právě tohle řešení se zastřešeným lehátkem bude Jindrovi vyhovovat.
On už není klasický cykloturista, který jezdí natěžko. My s sebou bereme vše na přežití a fungování bez hotelů. Taháme vaření, jídlo, vodu, na spaní se zašíváme kde to je jde. Nemusíme dobíjet baterky, mobil s mapami, nebo nějakou turistickou navigaci, na týden či dva obsloužíme i z powerbanky. A když dojde šťáva nebo je hodně mokro, upíchnem se jednou za týden třeba v kempu nebo levném ubytku. Pro nás je odolný a trochu prostorný stan s dobrou, pohodlnou nafukovací karimatkou jediná možnost.
Co jsem tak zaznamenal, Jindra na svoje 150km denní etapy spotřebuje 12-14hodin jízdy. Ráno vstane s rozedněním, dojede do nejbližšího města na snídani a pak dál. Přes den bude hledat místa na dobíjení baterií pro e-kolo, takže zase restaurace. Navečer dobrá večeře a max popojet kousek na nocleh. Pokud bude pršet, skončí v hotelu nebo v nějaké F1. A pokud bude teplá a příjemná noc, pak je lehátko s moskytiérou vhodná volba. S hvězdami nad hlavou pak zavzpomíná na svoji legendární cestu zamlada. A kdyby v noci sprchlo, tak v tom taky přežije v suchu.
Vynechal jsi, že na svých cestách je denně napojen na internet, což zabere dost času, který by asi při stavění přístřešků neměl. Taktéž bych s ním neměnil, ani kdybych na to měl.
Času na net bude dost při nabíjení, nebo o pauzách.
To se musí něco závažnýho dít, aby mě to zastavilo, sundalo z kola, a musel jsem se připojit. Jak postupně odcházím a deleguji pravomoce na Vencu, je toho čím dál tím míň. Při poslední cestě mě z kola sundali za 20 dní jen jednou, na 20 minut.
Tak snad nějak takhle by to mohlo jít.
Nemám zapakováno, jen jsem tam něco nacpal abych to viděl.
Ještě dvě menší brašny s lehoukýma věcma asi nacpu na ten nosič kola, ale zásadní váha, co jsou baterie a nabíječky, by měla být vzadu.
Odlehčenou verzi pak asi můžu připnout za Zelenáče.
U takového naloženého spřežení asi bude problém při odstavení, přívěs by mohl mít vlastní stojánek.
jak se s tím jede? nemá snahu tě to rozkmitat?
Teď jsem tam do každé z brašen dal tři betonové tvarovky zámkové dlažby, těžší to nikdy nebude, jede to překvapivě klidně, nekmitá, ale je fakt, že jsem jel nejvíc 35 km/h.
Koukal jsem na videa, borci s tím dokáží uhánět, jen mám problémek, polští prodejci mi poslali osičku deklarovanou jako 190-198 mm, a mě to vychází takhle...
Tak buď jsem tu délku blbě pochopil, nebo to popletli, ale je překvapivé, že delší než těch 190-198 mm nevyrábí, tak jsem to asi špatně pochopil a potřebuji jinou, snad se to vyřeší...
Zajímavé je, že na dvoukolák mi adapter Thule o délce 198 mm pasuje perfektně...
198mm bude čistá délka mezi vidlemi(plus závit) a ne celková délka....Protáhni závit závitníkem na potřebnou délku(nebo si to nech udělat) a je po problému, ne?
Už jsem to s nima vykomunikoval.
Vymění mi to.
No mají v tom jistou nejednotnost, protože pro dvoukolák osičky Thule, stejně jako originální co mám má značeno jako celkovou délku osy, a tihle, přesně jak ty říkáš, mezi závity.
Ale ti hošii z polského Extrawheelshop fungují naprosto dokonale, za 5 minut co jsem jim napsal jsme si to vyjasnili, a ještě včera to poslali a už mám avízo, že je to na cestě do Perly.
rozkmitání - ok, to jsem rád.
můj jednokolý přívěs nebyl dost tuhý, následně kmital , resp měl snahu odskakovat a v zákrutě po doskoku byl mimo stopu a "kopal do kola"
AD osa:
promiň, není mi jasné, jak že funguje ta osička?
to je místo rychloupínáku?
mohu poprosit foto nebo odkaz na návod?
díky.
No, u mě spíš nefunguje.
Tyhle MTB kola mají místo rychloupínáku pevnou osu (https://youtu.be/Cci27z6efuc), ta moje má průměr 12mm a celkovou délku 198 mm.
Taky jsem na to čuměl jak zjara, když jsem píchnu a měnil kolo, měl jsem za to, že je to rychloupínák, ono to tak vypadá, ale je to normálně našroubovaná osa. Asi to není nic nového, jen pro mě to bylo překvapení.
Extrawheelová vidlice je nasunuta na ta ty koule na konci os a drží jenom pružením. Jak vidíš z obrázku, u zbytečně dlouhé osy to není nic moc a vypodložkovat, či jak kolega radí udělat delší závit by bylo jen takové polovičaté a nečisté řešení, protože na tyhle dlouhé osy pro fat bike má extrawheel i specielní širší vidlici, aby to nebylo tak hnusně roztažené a nešlo to zešikma.
Pro osičky z rychloupínákem má pak extraheel svoje specielní.
...zle jsme se pochopili- myslel jsem vyřezat závit tak, aby rozteč mezi byla 198mm a osku pak zakrátit(ne podkládat- to by nedopadlo dobře). Ale pokud nebyl problém s výměnou, je to lepší!!!
Chlape,theoreticky bych snad mohl um3t závit vyřezat, a možná po tátovi jsem i zdědil ty závitořezy, ale popravdě, asi bych si na to netroufnul.
Ono každé řemeslo má svoje, a my, "národ Přemka Podlahy" jsme schopní se odvážit nemožného, já sám jsem zjistil, źe moje dovednosti končí u zednické lžíce Když se pustím Prostě " do jemnější práce, většinou to poseru. Nejsem dost akurátní a už vůbec trpělivý prostě "placmalt".
Naštěstí to dobře dopadlo.
Ono je tam i dost zrad takhle, mám stoupání na 1.75 a jsou i 1,5, a jen přibližně se dombívám, 6e v8m, o co technicky jde
To ještě neznamená, že bys ten závit neuměl vyříznout. Já svoje kutilství charakterizuji tak, že obrázek pověsím, ale poličku už ne, protože dva závěsy vodorovně nesvedu. A teď si představ, ve srovnání s tebou, že zednickou lžící jsem to zkusil, ale spíš bych to napatlal rukama, nešlo mi to ani trochu. Ale závity řezat umím. :)
Poličky dělám tak, že nějak odhadnu místo a výšku umístění poličky, pak vyvrtám jednu díru pro držák. Přišroubuju ten jeden konec poličky, na kterou položím vodováhu a označím si místo na druhou díru v druhém držáku. A vrtám. Pak podle nálady vrtám ostatní díry upevnění :-D
Stejně jedna kočičí polička připomíná sjezdovku...
Pokud vrtáš díru pro hmoždinku do cihlové zdi, tak navrtat tu druhou díru do vodováhy je skoro nadlidský úkol. Vždycky to nějak uhne.
Nejprve je třeba najít rovinu středů cihel. Trefit se rovnou do vodorovné spáry je na nic. Stačí už to, že ta druhá díra stejně může chytit tu svislou mezeru.
Vyvrtat první díru plným průměrem a podle ní podle vodováhy určit místo druhé díry. Tu předvrtat menším průměrem. Slabší vrták se tak snadno neuhne i v nestabilním materiálu. Při převrtávání plným průměrem pak korigovat úchylky od správné výšky díry.
No a nakonec se na ten vyčnívající dřík šroubu dá namotat nějaká omotávka, která ten 1/2 mm výškově kompenzuje. Nebo kupovat rovnou poličky se stavitelným závěsem.
"...navrtat tu druhou díru ..."
Když potřebuju navrtat hmoždinku přesně, je potřeba předvrtávat tenkým vrtákem, potom trochu tlustším... u větších hmoždinek i na čtyřikrát. Tenký vrták ti v naklepnutém důlku neuhne a do předvrtané díry se silnější vrták chytne přesně.
Na takový madlo v koupelně jsem jich musela navrtat přesně rovně šest do hladké kachle :-)) Tady kdosi psal, že to nedrží... drží!
A když natrefíš spáru, musíš to nějak vyřešit, těžko si říct, že dáš ten obraz či poličku jinam. Aspoň já jsem obrázky na zeď měla rozkreslený na centimetry. Dá se tam dát jiný typ hmoždinky, případně to ještě vyplnit nějakým tmelem (tekuté kotvy), ty dvě cihle okolo se nehnou, jde jen o to, se o ně hmoždinkou zapřít :-)
Pokud má třeba to madlo spolehlivě udržet plnou váhu člověka, tak ty šrouby musí být v cihle a ne jen tak volně ve spáře. Stejně tak polička, na kterou se má něco těžšího dát. Prostě se musí uhnout pozicí. Obraz, pokud to není 2x2m masivním rámu udrží i jehly do omítky.
Pokud by to mělo držet ve spáře, tak bys do ní musela umístit něco jako horolezecký Frend. To znamená ploché samorozpínací zařízení. Ne jen hmoždinku ve tmelu či sádře. Když jsem vrtal stejné madlo skrz kachlíky, tak jsem si předem našel nad úrovní kachlíků pozici cihel a v daném místě umístění jsem si to dopočítal, aby mi to vyšlo cca do středu cihly.
Konkrétně tohle je v siporexu. Na to jsou takové kovové hmoždinky.
https://www.ataxtech-eshop.cz/deploy/img...
Na těchto hmoždinkách jsem měla deset let přidělaný panty od železné brány do siporexové tvárnice (výška 2m, šířka křídla 1,2m, z lešenářských trubek, výplň plotové pletivo, váha křídla cca 50kg na dvou pantech nahoře a dole). Ani se to za těch deset let nehlo.
Když natrefím spáru mezi cihlama, vrazím tam tuhle kovovou hmoždinku. Je ale pravdou, že já mám mezi cihlama pevnou maltu, žádný blato...
Tak já mám mezi cihlami zpevněný písek, který vydloubu i prstem. Kovová i jiná válcová hmoždinka se roztáhne do toho volného prostoru a držet bude jen velice málo. Když za to trhnu, tak to vyletí. Hmoždinku ve svislé spáře po zatížení vylomím. Fungovalo by to tehdy, kdybych to spáru dost do široka vyčistil a obnažil a šroub do ní zalepil chemickou kotvou. Tomu bych pak na pověšení poličky věřil. Na držení v trhu ovšem nikoliv.
Kotva do siporexu či jiných nepevných materiálů vyžaduje symetrické osazení a zatížení. Prostě nebude držet v kolmé spáře.
Jak tě tak čtu, tak zlatý panelák.
i když výztuže zalité v betonu umí teda potrápit...
Jindřichu, Jindřichu, Pod ledem už jedou naplno, viď.
Čtu tu poslední větu už poněkolikáté, ale tuhle tajenku fakt nevyluštím.
Může mi prosím někdo přeložit, co tím chtěl básník vlastně1 říci?!?
Bojí se, že neví, jaké má ten jeho závit stoupání. Já se zase bojím, že ač jsem to napsal bez překlepů, tak mi stejně nebudeš rozumnět.
Prostě se bojí technických komplikací spojených s tím jeho šroubem.
Bože, děláš z toho kola osla na tahání dvoukoláku. To si snad nezaslouží.
Extrawheel je jednokolák.
Já si to kolečko extrawheel koupil už před lety, myslel jsem si, že to zapřáhnu za Zelenáče, ale pak jsem našel ten nosič na silničku Tailfin, a bylo po problému jak uvést malinko víc a netahat to na zádech.
Vzpoměl jsem si na to, a říkám si, že to vyzkouším s tím fullem. Ten má vlastně podobný problém jako ta silnička, prostě na nosič toho moc nenandáš protože to musí být lehounký.
Takže na výlet se Soňou, kdy si vezeme každý jednu náhradní baterii to stačí, ale na delší putování, nemluvě o tom, že by sis s sebou měl táhnout bydlení, tak to fakt není. Takže vozík.
S dvoukolákem mám už dost najeto, má svoje mušky. Jednak je asi o 7 kg těžší než ten extrawheel, a trochu otravuje ta jeho šířka. Když se dostaneš na nějakou horší silnici nebo cestu, musíš dávat dost bacha, aby ti jedno kolečko na něco nenajelo a neotočilo ti to vozejk. Ten totiž s sebou vezme i tebe na kole :-)
Tohle vypadá, že by mohlo fungovat, a bude to fungovat i za Zelenáčem, protože bydlení na něm tak jako tak neodvezeš.
Myslím si, že kolu spíš svědčí, když to táhneš za sebou než když to máš na nosiči, jak se s tím pojede prostě musím vyzkoušet.
Tohle je podle mě cykloturistova noční můra, koukej nachystat Zelenáče, 150km za den na něm musíš dát i když nemáš najeto.
Bez těch pitomejch baterek a Extrawheelu ti bude líp, na lehounkém Zelenáči budeš svobodnej jak ten pták ohnivák!
Na to taky dojde. Určitě.
Jen si nejsem jistej jestli na Zelenáčovi pojedu pod stan, nebo jako vždycky, s kreditkou.
Teď je taková divná doba, nevíš, jestli vždycky bude k dispozici bydlení, protože to otevírají postupně. A tak se hodí to zkusit se stanem. Ale nepůjdu "do rizika" a extrémního nepohodlí, prošlápnu si to pod proudem.
Prostě nemusím vyřešit všechno najednou.
Já jsem letos v naprosto výjimečné formě a najeto mám, o to vůbec nejde. 150 problém není. To ovšem pro mě není výzva. Teď chci zkoušet jiné věci.
Jinak, to elektrokolo ti pomůže tak z poloviny, pokud jde o fyzickou zátěž. Takže dvěstě na elektrice dá asi stovku na Zelenáčovi, jak mám vyzkoušeno.
Elektrika je fajn protože tě neštve vítr, adi víš o čem je řeč. Kopce jso v pohodě, vyjedeš nahoru, vezeš se dolu, vítr je demoralizující svině. A pak proti Zelenáčovi si to mohu střihnout i polňačkou, lesem, nebo po blbém povrchu. V tom je slabina silničky.
Jinak jsou tam už jen nevýhody, kromě toho že musíš táhnout dost váhy v bateriích a přemýšlet o nabíjení a dojezdech je tam ta váha toho kola.
Nečapneš to pod rameno a nepřeběhneš lávku.
Myslím si, že by všichni, vo tu o e-kolech mluví jako o motorkách, to m3li zkusit. Ale ne na 30 kiláků kolem komína, ale o hodně dál.
Určitě? Trocha pesimismu a pokory by ti možná prospěla, být ve tvém věku, na tvém místě a navíc v naprosto výjimečné formě, chytím příležitost za pačesy a jedu za svý, dám si pořádně do těla, dokud můžu. Nevíš, co bude zítra, za měsíc, za dva, není nad to ujet to za svý, i kdyby to bolelo sebevíc, za svý je to autentický, na tvém místě bych napsal - na elektrokolo taky dojde. Určitě. Mně taky stojí motorka v garáži, na horší časy...
Co si chceš proboha prošlapávat, znáš to zpaměti a jsi schopen sehnat ubytování v soukromí, když nebude hotel.
Hele, prostě to chci zkusit jinak.
Na týden, když to všechno klapne.
Jednak "tábořit" a i vyzkoušet všechny ty nabíjecí řetězce, jak to opravdu funguje, dnes, po létech. Prostě jinak.
Baví mě to. Hledat nové.
Jo, mohl bych sednout na Zelenáče, za tři dny být v Strasbourgu, a pak to valit směr Besancon, kde se se Soňou asi sjedeme.
Těším se do kempů, kde se svým strojem určitě zaujmu a bude důvod trénovat jazyk, ale chtěl bych zkusit i divočinu u řeky Doubs.
Zapřáhnout vozejk a flákat se po Francii je můj "důchodcovský" sen. Možná s motorem, možná bez.
Člověk si musí umět spočítat plusy a mínusy.
Vy, co jste na elektrokole seděli jen z leknutí, nemáte ani malinkou šanci posoudit rozdíl.
Jen se něco domníváte, já to prostě zkouším.
Jezdím s proudem i bez, daleko.
Teď chci zase zkusit být pod proudem, a vím, jaká omezení a úskalí mě čekají.
Kromě toho táboření.
Já nesral v lese asi 35 let, taky takový malý, banální, problémek. Moje hygienické nároky stouppli, musím prát, nevezmu si na sebe triko ze včerejška (jo, Brahmo, ty z tohohle důvodu smrdíš i umytej, prostě košili, triko, cokoliv v čem si se zpotil, nemůžeš v civilizované společnosti na sebe vzít druhý den, i když je to čisté, protože smrdíš, sobě ne, ostatním).
Tak mám dost "výzev" co vyzkoušet a otestovat, než někam opravdu zase vyjefu.
Upřímně, líbilo by se mi najít rozumnou možnost nabíjení s tím, že budu spát v přírodě, ale nevím, fakt upřímně nevím, jak to bude s tím sraním :-)
Pro mě je tenhle přístup tak trochu španělská vesnice, takhle si to komplikovat..
Né, že bych tě odsuzoval, jen nechápu, co se změnilo. Jedna z mála věcí, na které jsme se shodli, byla touha dojet někam daleko a pěkně chlapsky za svý, nebojsa mezi auty, tři roky trénuju takřka denně, se snažím naučit co nejlíp šlapat, abych mohl jezdit co nejdéle za svý a tys utek na cyklostezky, kupuješ další a další krámy, místo abys poctivě trénoval, to mi přijde, že už nemá s cyklistickou nic moc společného, to monstrum na kterém se chystáš vyjet, ale chápu, určitě to má svoje kouzlo, všechno je lepší, než sedět doma, koneckonců mně se ta cesta líbí i autem a chci ji ujet i na motorce.
Z alergické rýmy mám čichové buňky permanentně zalité slizem a necítím skoro nic. Když náhodou něco ucítím, jsem pekvapen. Ale snad rodina by mi řekla, že smrdím. Nevím.
Co však vím, je to, že to šlapání je asi časově omezené a po nějakém čase už to nepůjde. Proto si myslím, že je potřeba jezdit na kole, dokud to jde a ne ten zbylý čas promrhat na motorce.
Rodině je to zřejmě už fuk nebo jsou na tvůj pach zvyklí.
Je ale zcela logické, že když se v oblečení sportuje (byť je to třeba jen ježdění do práce) a vezme se více dní za sebou, tak prostě nevoní.
Na to nemusíš mít alergickou rýmu.
Ale já si doma to triko každý den peru. Nevím co to Jindra hlásá. I v Paříži jsem měl každý den čisté triko. Jsi hodně vedle.
Já?!? To snad Jindra, ten tvrdí, že smrdíš.
Jestli si ale to triko pereš tak jako roušku, tak bych mu snad i začala věřit...
Nechci se zastávat klasických "špindírů" a propagátorů nemytí se, ale v dnešní "reklamní" době se stalo zvykem že "smrdí/páchne každý(i když v čistém, ráno vykoupaný), kdo je v horku odpoledne upocený. Prostě jak kolem sebe nešíří "rozkvetlou louku", je špindíra který neví o kosmetice. Dávno už neplatí "voní čistotou"!!!
No jo, to je problém.
Ono jak se spotíš, a ty hadry uschnou, smrdí to.Ne ty, když jseš vykoupaný, ale ty hadry. Taky je to kus od kusu, někdo má agresivnější pot. A starší lidi smrdí víc než mladší.
Nejde s tím nic dělat, a "francouzská sorcha" nepomůže (tak angláni říkají tomu, když se někdo místo umytí provoní.).
Když máš s sebou omezené množství hadrů, musí se každý den prát. Mám to nacvičeno. Pod stanem bude potřeba nacvičit nové postupy.
Nebo jednou za tři dny se zabydlet v hotelu a udělat "velké prádlo".
Hadry z umělé hmoty smrdí aji nový. V kombinaci s potem to dělá nesnesitelný odér. Vypraný se to "navoňuje" ať už z pracího prášku, či z nějaký aviváže, z toho se navíc ještě osypeš.
Bavlna nesmrdí, s potem začně smrdět teprve až když ten pot začne kvasit. Samotnej pot smrdí podle toho, co žereš, někdo intenzivněji, někdo míň, pot plnej sádla má jinej odér, jak vypocená voda. Někomu smrdí z huby pivo či smaženej hamburgr, taky si po každým napití či zakousnutí nejde čistit zuby a klidně vleze do šaliny...
Zajímavé je, že kuřáci se tolerují- "vůně" kuřáka asi bude jiná, jako "smrad" potícího se v horku: Halt doba (i nosy) se mění.....
To máš pravdu.
I když smrdět pivem taky není nic moc :-)
Kuřáky ve své blízkosti toleruji jen s velkým sebezapřením, když to jinak nejde.
Taky jsem o tom pred prey psal:
https://www.nakole.cz/blogy/jindra8526/483-o...
Bohužel je tomu tak. "Vůně" nebo "smrad" (třeba v angličtině oboje označováno jedním slovem a rozlišováno adjektivem) je otázkou módy. Dnes nikdo nechce "vonět" po mýdlu s jelenem, byť by byl čistý. Každý chce "vonět" po "rozkvetlé louce" ačkoliv k rozkvetlé louce to má hodně daleko.
Nejhorší je, když si někdo vypere kabát z mikrovlákna v po konvalinkách navoněném pracím prášku, přejede to aviváží uměle navoněnou levandulí, nastříká se těžkým parfémem s vůni santalového dřeva, která se tluče s přirozenou "vůní" jeho vlastního těla...a vleze do tramvaje.
To pak prskám a kýchám stejně, jako když tam vejde tři týdny nemytý bezdomáč s hnisavou ránou na noze:-))
Znám dokonce jednu takovou alternativní dvojici. Furt u nich něco hoří, doutná, odpařuje se a "voní". Prý je to inspiruje k duchovnu.
Po poslední seanci v koupelně s vonnými svíčkami, je to inspirovalo k důkladnému vydrbání začouzených kachlíků a nabílení notně začouzenému stopu.
Co asi tak u toho v utemované zapařené koupelně nabírají do plic, neřeší.
Pálí a doutná to u nich dál:-))
premisa - je to silně OT, příp ať Jinda smaže.
V Bratislavské zoo bývala klec s "medvedíkom čistotným", který... zrovna nevoněl.
Ale líbil se mi, tak jsem u něj stával opravdu dlouho.
Zajímavá byla jeho reakce- pokud okolo něj šla nějaká pořádne navoňavkovaná paní, začal pčíkat a pokud se zastavila nadéle u klece, čistil si čumák tlapkama.
Od té doby vím, že pachya vůně jsou silně relativní
:-)
smrad je vlastně taková koncentrovaná vůně
Zajímalo by mě napínání toho lehátka pod tím stanem. Jak se to prohýbá pod člověkem co má přes 100kg. Dá se na tom spát?
Napínání, které je vidět na 3minutě tohoto videa bych i věřil:
https://www.youtube.com/watch?v=krdQ0pIHGHA
nevíte někdo, jak je to řešené u tohoto lehátka?
https://www.lidl-shop.cz/p/bestcamp-skladaci...
Tady je něco málo vidět u podobného produktu:
https://www.tectake.cz/polni-luzko-z-hliniku...
PS: nechci to vozit na kole
Koho zajímá to therm a rest lehátko, tak napínání je na 2 minutě zde:
https://www.youtube.com/watch?v=iBxFSQW9WAA
metrák to dá, to je ozkoušené :-)
Jinak, na první dojem je to stabilnější než to vojenské lehátko co jsem vozil, tam, to napínají ty pružiny.
Houpe se to, ale ve směru podélné osy, takže nehrozí nějaká mořská nemoc. Čekal bych, že ten Termarest se bude houpat podobně, jen je asi o kilo a půl lehčí.
Právě jsem si říkal, že si to lehátko s sebou asi vezmu, jestli vyjedu na elektrokole, jen s tou moskytierou.
Prostě když se rozhodnu, že si v poledne zdřímnu, nepolezou po mě žadný brouci a jiná hovada...
Teda jestli letos vůbec vyjedu, mám z toho už docela blbé pocity, že dokud se lidi v celé Evropě nevzbouří a nevyhází ty plašany z oken, že se nás budou snažit držet pod zámkem.....
To chceš tahat tuhle příšeru na tom svém novém elektrokarbonovém vehiklu? Vždyť se ti pod váhou těhle všech krámů ten karbon zhroutí, galuska sesedne a z kopce to neubrzdíš. To není náklaďák.
Ne to haraburdí, jen to lehátko s moskytierou, to bude dohromady asi 3 kila, to elektrooř uveze hravě a zpříjemní mi to život :-)
S haraburdím jsem, jak vidíš, cestoval po vlasti párkrát, bez motoru, s vozejčkem, šlo to taky. Dojezd se snížil na nějakých 100-120, ale nešť.
Nevím jestli se mi podaří někdy mé přání realizovat, lákalo by mě courat se po jižní Francii, postavit si stan u řeky, a pak pokračovat dál, ta země je relativně prázdná a všechno tohle se tam smí. To znamená ale vykašlat se na motor, protože v přírodě nenabiješ. Nebo vozit víc baterií, a nabíjet přes den, nebo občas v kempu. Všechno tohle ti ale působí jistou nepohodu, furt abys myslel na to podělaný nabíjení. Takže bez motoru. Vybavenej jsem, protože se mi můj starý Croozer rozpadá, koupil jsem vloni krásnýho Burley, ale ještě s ním nevyjel, ze známých důvodů.
Nejsmutnější na tom, je, že fakt bych se mohl zejtra sebrat, a někam vypálit, zkoušet, experimentovat s motorem i bez, se stanem nebo s hotelem, prostě jak se mi líbí, protože čas i prostředky už mám, ale ze známých důvodů j eto nemožné.
Tak budu radě+ji něco dělat, abych myslel na něco jiného a nebylo mi smutno, nebo nebyl nasranej.
Proč by se nedalo cestovat? Známí byli před měsícem Turecku (let z Vídně). Tehdy z hlediska covid bezpečnější jak ČR. Když můžeš být po návratu v karanténě na H-off tak to jde. Zjišťovali mi situaci – kolo není problém půjčit. Mezitím se covid situace otočila…
Aktuálně můžeš do Chorvatska: test před odjezdem, každé ráno si měřit teplotu, H-off po návratu, restaurace jen pro ubytované. Roušky všude kde nejde dodržet odstup 1,5metru… já zatím radši zůstanu v ČR.
S novými mutacemi covid to bude horší jak loni, vlny budou blíž k sobě (můj laický názor). Bude to chtít hlídat aktuální stav a hned jak to půjde rozumněji, než jak popisuji výše, tak vyrazit.
Základní info lze získat zde:
https://www.mzv.cz/jnp/cz/mapa_cestovatele.html
Když já chci do Francie, a po ose, ne někde luftem lítat.
A žabožroutům vyhlásili teď zaracha na měsíc, tedy možná to budou muset zkrátit, protože už se to fakt mezi lidma vaří
Ono je to podobné jako u nás, mají údajně přeplněné špitály, tak místo toho, aby investovali prachy do toho, aby zaplatili zdravotní personál, vycvičili obsluhu těch přístrojů (ať mi nikdo neříká, že půl roku intenzivního kurzu nestačí), prostě vyplácejí almužny těm, které svým rozhodnutím připravili o živobytí.
A stejně to nějaký confinement (lock-down) nevyřeší, jen posouvá problém v čase aniž by ten čas byl k někjakému řešení využit.
Jako u nás.
Neplakej, já se nemůžu utrhnout z domova kvůli úplně jiným věcem, covid necovid. Jezdím okolo komína do práce, k dědečkovi a domů.
ale jasně, samozřejmě, mohlo by být mnohem hůř,
drž se