Dneska senic zvláštního vlastně nestalo.
Chvilku jsem se plácal mezi těma lagunama vlastně to jsou "étang" a pak se namích na google a najel na státovku.
Ona by to možná byla i fajn cesta, kdyby včera v noci dost silně nelilo.
A dojel jsem do Perpignanu.
Jestli včera v Sèt jsem byl "mezi svejma" tak tady to bude tuplem, po rotože jsem tu byl dva roky po sobě po 14 dnech.
Ale s rozumem a mírou, protože jsem dospěl l rozhodnutí.
Jdu do toho, přejedu Andorskej kopec z jižní strany. Takže teď se budu tak 4 dny motat v Pyrenejích.
Vše co potřebuju mám, velká neznámá je počasí,sněžit snad nebude.
To by mě zajímalo, na čem to ti Římané jezdili.
Povšimněte si, jaký jsrm měl najednou kalorický výdej, proti minulým dnům.
Prože se mi pod hodinkama začala dělat nějaká opruzenina, nandal jsem je přes rukáv trika. Tím jsem znemožnil čidlu snímat tepovou frekvenci.
Tedy zdá se, že fakt mají algoritmus, který nebere v potaz jen ujeté kilometry, ale podle toho tepu to koriguje.
Jj, slušnej výdej. Ba dnes dokonce poprvé i nastoupané metry šly přes pětistovku na stopadesáti kilometrech.
Dobrý!
To se safra brzo změní :-)
Teď bys možná měl ty "holinky" ještě spřáhnout s odběrem na třech baterkách....
Anebo, což bude jednodušší, vykašlat se na kilokalorie:-))
Já to neřeším vůbec, jen že byla debata jak je možné že toto a toto.
Prostě mají algoritmus co bere v üvahu ujeté km (o motoru ví prd) a tepovou frekvenci.
Když mu seberu čidlo na tepovku, rázem kcal jsou dvojnásobné.
Přesně jako dává navigace,
Hodinky jsou chytřejší, ale fakt, neřeším to.
V noci spím jako dudek, nebudí mě bolest i v kolenech, prášky žádný nezobu, asi je to správný postup. Mírným ale vytrvalým pohybem tělo unavit. Tělo si zvyká na zátěž.
Jen je problém, že co se vrátím, zase to pujfe do hajzlu, protože Bochum, Budapest, Leeds, Bochum.. zatím co vidím do konce listopadu.
Na kilokalorie kašli, všímej si podstatných věcí. Jsou důležité.
P.S. Mám muže, který je v trapu půl roku v roce. Naštěstí myslí na to, že to nelze prosedět na zadku. To by šlo manželství od desíti k nule:-).
Ty bolavý nohy řeš!
To já jsem v trapu asi podobně, jen vždycky na krátko, nejdýl tak těch 14 dní na kole nebo na tom kurzu a vracím se domů, abych za 3 dny zase někam vypad.
A dost často jedeme taky spolu.
Turistika?
To mě kolega docela pobavil....
Tomu rozumím, že nejsi na turistice. Vždyť´s to přeci psal, že jsi na služebce do Toulouse:-))
Ne, zase jedovatá slina.
V Toulouse musím být 17tého, protože 18tého, brzo ráno mi jede Intercity do Paříže, počt kol omezen, zabookoval jsem proto předem
Bod za cestu, za moře, za směr k horám, ne za kalorický výdej :) Taky jsem si všimla pěkného trička s kolem.
Závidím, taky bych jela (ale kdyby bylo s kým, sama ne).
Kalorický výdej je práve hausnumero :-)
Mám těch triček pár, prodává to Cyclology l, adi za 25 eur různé motivy.
Ted mám taky jedno..
Ten údaj o výdeji energie zase takové hausnumero není. A pokud tam máš možnost nastavit i vlastní hmotnost, tak se to docela bude blížit realitě.
Pro základní orientaci se běžně uvádí, že při jízdě na kole po silnici v rychlosti asi kolem 18 až 20 km je výdej 0,4 kj/kg/min.
Jak říkám, všimni si údajů, z minulých dní, na delších trasách, poloviční.
Myslím si, že uvažovat tepovou frekvenci má smysl, protože jiný výdej budeš mït, když kilometr pojedeš zlehounka a s motorem, a jinej, když se do toho opřeš.
A to se projeví zvýšením té tepovky.
Ony ty hodinky vědí kolik máš normál, kolik dlouhodobý průměr, a tak poznají, jestli makáš nebo se flákáš.
Měl´s tam na sto šedesáti kilomtrech sotva 250 metrů stoupání.
Ty holinky vědí prdlajs:-))
Nevím o kterém úseku mluvíš, ale hodinky, narozdíl od tebe, toho vědí dost.
Řekni o kterou trasu jde a piskytnu detaily.
Jindro, hodinky toho umí hodně a umí změřit spoustu veličin s vysokou přesností, včetně té tepové frekvence.
Jediné, co neumí, a mnohdy ani přibližně, je ten energetický výdej. Prostě na to nemají čidlo a nikomu se nechce běhat nebo jezdit na kole s obličejovou maskou.
Sportující lidé ale rádi vidí právě tohle to číslo nejlépe s přesností na jednotky kcal, tak jim to ty přístrojky pomocí nějakého algoritmu dopočítají dokonce někdy s přesností na desetiny kcal.
S tím totálně a bez výhrad souhlasím.
Ale ty jsi psala, že jsem ujel 160 a mel prevyseni sotva 250 a ze hodinky umi kulovy.
Tak tohle je presbe to, co ty hodinky umi.
N aprosto presne zmeri kde, kdy a kudy.
To ze nespocitaji vydej vim.
Ale kudy jsem se pohyboval vi s presnosti na 5 metru. Takze se neseknou ve vypoctu nastoupaneho vic nez o metr
Osobně mám tepovku dost nízko, přitom jsem to nikdy cíleně netrénovala. Asi jsem to prostě zdědila. Moje máma má podobně nízkou tepovku celej život. Stejně tak brácha. Lišíme se ale tlakem na srdeční sval, což je podstatně zajímavější.
Pokud je ten program dost chytrej, a nreměla by to být extra věda, vychází z tvé tepovky. Měří ji pořád, jakmile to máš na zápěstí, a při nastavován tvejch parametrů ti nechá klidovou oměřit celkem důkladně.
Čili provede tu kalibraci podle tvých dat.
Pak už je celkem jedno, jestli máš motor nebo ne, protože jedeš na kole, a podle tepovky stanovuje tvou zátěž. Ono se s motorem můžeš našlapat víc než bez něj, záleží jak se do toho opíráš. Asi by mělo smysl to spřáhnout s watmetrem v pedálech, ale nikoliv pro mě, ale pro závodníky co cíleně trénují. A myslím si, že něco takového takly mají, nevím jestli k těm hodinkám ale k Edge určitě.
Tepovka ma smysl az kolem anaerobniho prahu. Jinak ti tep snadno zkresli autobus zleva, nebo dlouhonoha bloncka zleva, zprava, zleva, dalsi zas zprava....a do toho dalsi autobus zleva !
To jo, ale ne při měření po dobu 10ti hodin, tam už můžeš záskat nějakou informaci a osekat ty okamžité špičky.
No, a je celkem jisté, že tepovku do úvahy ten algoritmus bere, protože když znemožním hodinkám měžení tepu, dostávám zhruba dvojnásobné hodnoty, než když jej měřím, a to přesně ty hodnoty, které ukazuje i navigace na řídítkách.
Ono když na tebe zaštěká pes, vyletí ti tep prudce nahoru, ale rychle klesne, to se dá snadno v sw ošetřit.
Osobně bych si tipla, že nejvíc spálíš, když bys tahal to kolo po schodech do třetího patra.
Kolik ti napočítá v klidovém režimu? Třeba v době oběda?
Tak pri obede by to snad melo jit do minusu, ponizeno o namahu s vidlickou a pullitrem.
Jinak je to cele presne pocitani nepresnych cisel. Nejlepe je spocita vaha a krejcovsky metr kolem pasu tak po ctrnacti dnech, mesici...
Tak příjem to nepočítá vůbec a výdej na námahu s vidličkou a půllitrem dalece převýší výdej na poměrně náročný proces zpracování potravy a trávení. A to se podle tepovky nepozná.
Osobně bych si na tohleto počítání výdeje energie nevsadila ani zlámanou grešli.
Kupříkladu energetický výdej při zpracování sacharidů, když vezmeš třeba klasiku, kterou každý dobře zná, tedy rychlé cukry, je podstatně nižží, než výdej energie na trávení bílkovin. Jsou potraviny s nízkým využitelným energetickým příjmem, ale hůře (energeticky náročněji) tělem zpracovávány.
Zvýšený výdej energie po dlohodobější sportovní aktivitě si tělo udržuje pak i jistou dobu v klidovém režimu. Naopak při hladovění či příliš dlouhých intervalech mezi jídly přechází metabolismus do úsporného režimu a ani vůle ani tepová frekvence ho nepřinutí to změnit.
Prostě je to více či méně alchymie a ta váha a metr to dokážou asi spolehlivěji:-))
Lidské tělo je složitý a poměrně dobře fungující systém, který je schopen zaregistrovat, co s ním ten který dotyčný uživatel provádí za alotria. Kupříkladu, když zaregistruje, že energetický příjem je dotatečný a pravidelný na udržení bazálního metabolismu (všech těch poměrně složitých procesů, co se v těle dejí bez našeho vědomí), tak bude na výdeji velkorysý a nebude šetřit. Když zaregistruje, že příjem je nedostatečný a prodlevy v příjmu jsou neúměrně dlouhé, přepne do úsporného režimu a energii spíše skladuje než aby ji velkoryse vydával.
Přesně, já na to nehraju, pokud nejsem v "režimu" a i v něm hlídám spíš příjem, výdej je plus mínus autobus
Ale jistou korelaci mezi srdečním tepem a fyzickou námahou můžeš vysledovat, zobrazil jsem graf rychlosti a tepu v čase.
Když jsem seděl na zadku a nabíjel, vidíš nápadný pokles.
Ještě pro úplnost graf toho sklonu.
Kdybych neměl elektrokolo, koreloval by ten tep spíš s tím svahem, Vzhledem k tomu, že motor svah eliminuje, makám tím víc, čím rychleji jedu.
Nevím, neřeším.
Do třetího patra jsem to snad nikdy nenesl, stačí schod do vlaku.
To si pomáhám tím, že si narvu brašny do toho pytle na záda a pak se kolo dá čapnout do teplejch. Blbý je, že se nemohu spokehnout na ty kolena, to dost člověka znejistí.
Jinak, ono to zase taková flákârna není.
Představ si, že jedeš 150 km na lehký převod, sice po rovině, ale dost naložená.
To taky něco dá.
Kolik kalorii to pocita na 100 km vlakem ?
:-)
Myslím si, že jízdu vlakem nemají v seznamu sportovních aktivit.
Ale vyzkouším to až pojedu autem to p4epnout do režomu kolo a zaznamenávat, mělo by to brzo poznat, že si z toho dělám holubník, jinal je to softwate k prdu.
Udělalo se krásně, a já sedím zavřenej u Mekáče a nabíjím, k hoře to je 10 km, a pak 30 na vrchol, krám ukazuje, že nastoupám 1383 m, tak raději ještě k jednu čárku vydržím.
1400m na 30 km ? To je uplna brnkacka. 4,7%. Pozvolne pohodlne stoupani, akorat to trva trochu dyl. Treba Glocknerska ma celou cestu 10%, nahore 14%,
5% bys mel dat budto bez baterii, nebo bez slapani. To je fakt detska zalezitost. A ty mas z minula najeto. Nevymlouvej se na kolena a zaber ;-)
To kolo je fost těžký, normálně jede na baterii 60, teď sem měl pár kopečků a dalo to 45.
Já tu cestu znám, není to prudké stoupání, aby to vyjely i kamiony, ale je to dlouhý a furt.
Musím se naučit techniku jak šlapat aby to žralo co nejmíň. Když se víc opřu, ta mrcha tím víc pomáhá, na rovince je to v pohodě, jak zrychlíš k tęm 25, pomáhat přestává.
No, času na to budu mít dost to odladit, ale nerad bych zůstal viset bez proudu, fakt to není trek ale tank, to proti kopci neušlápnu ani náhodou.
I ten velkej andorskej kopec nemá moc drsné sklony, max snad 11, sle běžně 6-8, jen je to dlouhý.
Ano, to kolo je fakt težký. Ale vybral sis ho sám.
A sám si to taky odšlapu.
Máš k dispozici tři nabité baterky a další místa, kde dobiješ. A přitom si sám lžeš do kapsy, že to odšlapeš sám.
Ne, neodšlapeš. Odšlapete to spolu, což není žádná hanba, je to fajn....
...jen je potřeba si to poctivě přiznat:-))
Víš, už jsem ti psal, že vůbec nic nevíš a jen hloupě pindáš.
Zkus si to, nemusíš hned přes velké kopce, stačí si sednout na tohp elektrooře a zajet si třevlba z Prahy do Českých Budějovic.
Zlus to, a pak se vyjadřuj.
Osobně nemám proti elektrokolům ani to nejmenší. Mám pár známých, kteří si to pořídili. Ovšem ani jeden z nich neuvedl, že motivací k výměně nemotorizovaného kola za kolo s motorem, byla snaha nadřít se stejně. Všichni si poctivě tu motivaci přiznali.
Jo, vím, když si to kolo půjčím, pojedu z Prahy do Budějc a řeknu, že pohoda, pomáhá to, nadřu se podstatně méně, tak mi napíšeš, ať jedu z Prahy do Terstu, protože jedině tak poznám, že se nadřu:-))
Kdybych zvažovala, že si pořídím elektrokolo, což se klidně může stát, proč ne, nic proti nim nemám, tak mě tebou popisované zkušenosti s elektrokolem spíše odradí.
Fakt by se mi nechtělo jezdit jak roztřesený uzlíček nervů:-))
Promiň, ale ty informace mi přijdou matoucí, přijde mi, že to zbytečně dramatizuješ podle toho, jak se ti to hodí.
Nejdřív jsi psal, že bez elektriky si můžeš udělat celodenní výlet maximálně do Průhonic.
Teď celou dobu píšeš, jak se na tom nadřeš, že ta elektrika nijak zvlášť nepomáhá.
Po týdnu v sedle, napíšeš, že se musíš naučit techniku jak šlapat, aby to žralo co nejmíň???
Pak napíšeš, že tě nic nebolí.
A teď přijde první velký kopec a je tu další drama, tři baterie nestačí?
Kolik váží tvoje kolo i s bagáží, že jsi v koncích, když ti dojde šťáva pár kiláků pod vrcholem?
Těch pár kiláků bez elektriky bys fakt nezvládl, jak sám píšeš - "odšlapat si je sám"?
Však těžší to elektrokolo rozhodně nebude, než klasické kolo naložené natěžko, ne?
Ale prd.
Nedramatizuju, jenom kdyby to tchýně měla ujet, tak jí vylezou střeva.. však víș kudy :-)
S tím motorem je to trochu jinak. Přirovnal bych to jízdě po rovině, na nějaký pastorek uprostřed. Pořád. Kopec nekopec, vítr nevítr.
Když se dostaneš nad 25, dupeš jak na kole, protože ti motor odpojí.
Čili, nemáš takovou zátěž na nohy, odbourají se ty likvidační rozjezdy z místa, které pak tolik bolí.
Jinak je to nastejno, ruce, záda, prostě jezdíš na prostřední převod treku, takový mám pocit.
S kopcem je to tak, zkoušel jsem vymyslet jak na to, ale vymyslel jsem prd. Mám 8 převodů, v stoupání dávám tak 3, nejlehčí, počínaje duhým nejlehčím. Když zařadím největší kolečko, moror začne škytat a škubat se, je určené pro opravdu hodně drsné sklony.
Takže šlapu zase jak jsem psal výše, držím spotřebu co nejníž, na displeji je vidět pomocí čárkové stupnice kolik do toho teče.
Zkoušel jsem zařadit místo režimu "turbo" režim "sport" ale to už neušlápnu. Nemohu si zařadit horský tác, nic takového tam není, od toho je ten motor. Takže úvaha, pojedeš jak skolem na těžko je mylná, nemáš na to převody, neušlápneš to.
Proti naloženému treku jsem rychlejší, tedy při stejné námaze jedu rychleji.
Proti svému treku "na tězko" je kolo adi o 6 kilo těžší už samo o sobě, a v zavazadlevh mám tak o 9 kilo víc, protože dvě baterie a dvě nabíječky, kostička rozdvojka.
Tedy než můj Author před 4 lety je tenhle stro těžší tak o 15 kilo, a to je celkem dost.
Ten motor si s tím poradí, ale v kopci si to prostě tu baterii fest vycucá, takže místo 180 co se dá ujet na rovině, nebo v terénu nahoru/dolu, na tři baterie ujedeš tak 50 v režimu jen nahoru. Žádné drama, musíš s tím jen počítat.
Víš ty vůbec, proč ti v kopcích tak rychle ubývá baterie? Protože nebejt jí, lezla by z tebe na klasickém kole střeva. Asi bys tchýni neměl tolik podceňovat, nebo tě vyzve na souboj v jízdě na klasickém kole, ona na něm totiž jezdí dodnes :-)
Nahoře prší, 8°C, sjezd na francouzskou stranu asi nebude nic moc, držím palce.
Střeva by mi nejspíš nevylezly. Já se zas až tak moc na vejletech nehoním. Nepotřebuju ujet denně 170 kilometrů a když holt kopec nevyjedu, tak ho vytlačím.
Není spěch, není stres, nezachraňuju lidský život, nehasím požár, neutíkám před hurikánem, neodkáním k zemi se řítící asteroid:-))
Šíravíku, přesně tuhle trasu z jihu jsem jel před 2 lety, najaře. Vím co mě čeká, a jak říkáš, baterie mě umožní se stím vyrovnat poněkud lehčeji.
Horší než to bylo tehdy to asi nebude:
https://goo.gl/photos/2fwhqygZvemcHSbL6
Střeva by mš nevylezla nikudy, možná bych to aj přejel, ale nikoliv naloženej.
Zatím jim předpověď klape na minutu, v deset by se mělo začít vyjasňovat a to vyjedu. Je tu 10 stupňů, nahoře to bude asi horší.
Dolů nepojedu daleko, jen do Pas de la Casa, tedy vlastně jen ty serpentýny. Tam bydlím. Pro sichr.
Říkal jsem si, zapotíš se cestou nahoru, promokneš, a dolů se pak povezeš a mokrej budeš klepat kosu a ještě nastydneš, to víš.....
Mám tu cestu dolů na tom stačičkém nebrzdícím Favoritu živě zapsanou v paměti, nahoru to bylo OK, dolu to bylo peklo.
Takže s kopce do Ax a Foix až druhý den.
Aha, takže ty dneska díky elektrice, vlastně pojedeš necelých třicet kilometrů po rovině nahoru na Grand Valíru, pak sjedeš pár serpentin z kopce a šup zase do hotelu. Myslím, že to by Lanna zvládla s prstem v nose :-)
Jo, tohle jsi vyjadril naprosto presne
Ty mi taky.,
Kopec, odpočatý jezdec, kvalitní kolo, slušnej motor, tři slušný plně nabitý baterky....
Prosím Vás, proč po mě někdo chce, abych si pod touto konstelací představila drama?
bo to má být sportovní výkon hodný obdivu, navíc u starce v předsmrtném věku?
Ona je rozpolcená jako ta prdel.
Nejdřív se bezmyšlenkovitě ženu, pak se zase flákám, prostě baba, neví co vlastně, ale neví to skálopevně a stojí si za tím:-)
http://med.stanford.edu/news/all-news/2017/05...
Ale jo, nějak to počítá a něco to napočítá. Včera holt počítal bez tepovky.
Vidím oblohu, tuším teploty, celkovou atmosféru, nevím jak tobě, ale mně by z toho bylo trochu smutno, však zádumčivý jsi byl naposledy jako děcko, ne? Jezdím tam kvůli těm tisícům vysmátých turistů, hektolitrům potu, naučit se přežít ve vysokých teplotách, za azurovou oblohou, cikádami. Vím, že když není azuro, ani to moře není modré, voní v tuhle roční dobu platany a thuje? A co bažiny před Séte, smrdí i v tuto roční dobu? Nebo v nich kvasí jen v létě?
No, je to zvláštní, včera jsem jel a věděl, že napavou musí být Pyreneje, přímo jsem cítil obrys hory Canigou, ale neviděl jsem nic, jen temnou modř, asi tam lilo.
Vysoké teploty nepotřebuju, když jsem kopec jel poprvé, bylo nahoře 1,5 metru sněhu, ale jasno a silnice suchá. Podruhé jsem vyjížděl se slunečna a vletěl doo sněhové vánice.
Dneska meteo říká polojasno, ale kopec ještě nepojedu, z téhle strany se musí přejet Mont Louis, o výšce zhruba Sněžky, jenže stoupáš ze 2 metrů nad motřem, pak se sjede dolů asi 80 kiláků do Seu d Urgell na zhruba tisíc metrů, pa kousek podél Valíry do La Vella a tam teprve začíná ten 25 km dlouhej kopec. Ono je to tu strašně velký, pro Čecha jakoby z měřítka.
No a počasí se můze měnit každou hodinou, zatímm příznivá prognóza, sněžit nebude (snad)
Jak jsem říkal:
Ahoj, jak se máš?
Dobře, dík.
Ty si ten Belgičan, že jo.
Ne, já jsem Čech.
Jó, Čech, vím, dal si mi pivo.
Jo, to sem já.
Ale to už je dlouho, ne?
Dva roky.
Hele, Micheli, to je ten Čech.
Ahoj, máš se?
Dobrý.
A ty, nepznal jsem tě, nechal sis narust bradu?
Jo, a jak jina v Belgii?
.....
Je to marný.
Až budeš razit na Andoru, buď frajer a nech baterie na nádraží v úschovně ;-)
By mě upadly nohy.
Tam je průser, že jak se dostaneš za nějaký bod zlomu, už prostě musíš přejet.
Vlak tam nejede.
Koukám na to, zítra mám naplánováno Mont Louis, 80 km, nastoupat 1750, ale to na posledních 30 km. Tak si říkám, že na jednu baterku dojedu do Prades, a tam si dám něco k obědu, a dobiju ji aspoň na třetinu.
V zom stoupání, jak jsem těžkej, dá batetie tak 15 km, tak abych neuvíz. Na rovině s tím bez baterek dojedeš, ale ne do kopce, a ne takového.
Bys tu vidlicu měl dát zpátky. Dyť se na tom sedřeš! 5 000 kcal, no hrůza...
a stačí strčit rukáv pod hodinky, a zo se nám to hubne
Jsou tam, a safra velký. ...
No to je zrovna fotka, která chtěla jen maličko popojít opačným směrem. Za ty dráty.
Akurát, no jasně, nebylo by tam zas vidět to kolo:-))
Pak by ta fotka neměla smysl.
Hora Canigou v mírném oparu, proč to fotit zrovna odsud, že jo.
jj, kompozice se silnici je dobra. Skoda ze ten hezky strom vpravo neni bliz.
A je normalni si fotografovany prostor vycistit napriklad od cumilu, zbytecnych vetvi, povalujicich se PET lahvi... To byl takovy problem odstranit ten sloup a draty ???
To se vše dělá softwarem.
Někdy i jinak, takovýho Clementise odstranili z fotky a to byl Bill Gates ještě na houbâch :-)
....nebo hlavou a nohama- jak poznamenal ronda. Stačí trochu popojít(ale jak praví Lanna-chybělo by tam kolo i silnice....;-)
Neměla by smysl?
A co teda bylo vlastně smyslem té fotky?
Hora nebo dráty?
Nevím kde se to v někom bere ta touha upravovat skutečnost. Dráty tam jsou v reale, jsou i na fotce.
Spíš nechápu smysl té poznámky.
Děkuji za vysvětlení, dotaz zněl jinak:-))
Dala si mě dvě možnosti, které mě nevyhovují.
Ale i tak, nemáš na to, abys smysl fotky pochopila, protože nechceš pochopit.
A když člověk nechce, ke to horší než když nemůže.
...a- že jsem tak natvrdlý- v čem je teda smysl té fotky krom kola, silnice a drátů v popředí? Já pochopit chci.... :-O
Fotis do katalogu vazu s mouchou, sedi-li umanute na ni ?
Nejsem fotograf, fotím mobilem (mimochodem, umí tohle tvůj mobil?) a jen svůj dokument. Nehraju si na umění, a nebudu mazat mouchy ani dráty.
U mostů si občas počkám, aby tam nejelo auto, ale když to vypadá na čekání zmáčknu to a jedu dál. Spoustu fotek pak asi každý vůbec nepochopí, závěs, kotvení, ztužidla, ložiska, uchycení zábradlí.
Všechny krásné krajiny už vyfoceny byly mockrát a líp. Ale chybí jim tam moje kolo :-)
Jé, to je hezkýý. Takhle nějak podobně se fotilo na ORWO, akorát že tam všechno hrálo do oranžova, pamatuješ ? :-)
A máš recht, fotíš v duchu Cimrmanova "Chci aby to bylo jako ze života" :-)
To jsou reálné barvy, takhle to bylo nasvětlené, žádné filtry, stylizace, prostě jsem to jen zmáčknul.
Ten mobil noc prostě umí
....mnóóó, já fotit "svůj dokument", tak ho neprezentuju na veřejnosti a vyfotím si z blízka závěsy, panty ložiska ap.- ale pokud chci fotky prezentovat a neupravovat, tak se postavím tak, aby "zmizely" rušivé motivy včetně kola (které všichni poznáme). Halt focení není jen "prosté mačkání"- ale máš pravdu- tak se to aspoň snažím dělat já..:-)
Tyhle stylizovaný fotky to je děs. Taky mi to mobil dělá a neustále vnucuje a já neustále mažu. Zatím jsem nepřišel na to jak tuhle funkci vypnout, jenže ono to asi ani nejde.
Není to stylizovaný, Lelku.
V Sète z mostu, tady je v ten samej okamžik druhá strana mostu, vidíš jak jim to fialové nasvětlení prosvítá.
To se nezbláznil google ale nějakej místní architekt
Aspoň víš, proč se říká: "Hnus fialovej."
Ale jestlis to fotil ty, tak kde je kolo? Já myslela, že je to ukázka fotek všeho, co už někdo nafotil...
Bych to kolo opřela o kandelábr vlevo na nábřeží, ale slušnej soft by to zmákl taky :)
Báro, šel jse m ikrutnej kus světa pęşky, kolo zůstalo zamčené na hotelovém dvorku.
Šel jsem p4es otáčecí most, za ním je naštěstí osvěžovna Restaurant au port, pak přes ten fialovej most, a pak ještě kus po nábřeží.
S pak zpátky vyfotím obě stran y fialového mostu, pak je tam osvě6ovna Restaurant au port, a pár kamarádů - Berberů a jak jsem se dostal na hotel už nepamatuju :-)
Mobilem nefotím, protože "umí" jen tohleto...
Buď máš krátkej rám, nebo je to úzkokolejka, dneska jsem ho míjel, žlutej vláček
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tra%C5%A5_Cerdagne
Je to úzkokolejka, u Mladějova.
Všim sis ale té brilantní ostrosti, jemnozrnnosti, nízkého šumu, práce s kontrastem a věrnýma barvama ? I camera obscura by mohla závidět...
Tak ještě pošli fotku nějakýho žrâdla, a můžem sr bavit :-)
Je to hodně úzká úzkokolejka - celých 600 mm :-)
Mladějovská úzkorozchodka....
sem si nepřečet celou diskuzi, no...... a vobjevil Ameriku.
a hůř, chtěl jsem tě dorazit a nakoupit plzeň, ale už ji nevedou, kdejakej německej, belgickej nebo holandskej patok mají, ale plzeň už ne.
to to ti Japonci vedou
točená je Estrella, španělské europivo
ono to nakole tezce zkrouhme kvalitu, tady je original
https://photos.app.goo.gl/ZFBWpi2KxtDLHfEVA
Tak jsem na Mont Louis, teď už to bude jen dobrý, tedy doufám.
Měl jsem z toho vítr, hlavně z počasí, v horách člověk nikdy neví, Ale klaplo to.
Baterie jsem ošéfoval, v kopci místního typu dá 17 km v režimu turbo, čili na těch 33 km by theoreticky 2 stačily, ale byl by to stres. Takže ta půlka co jsem naládoval pod kopcem byla dobrá pojistka, dalších 10 k dobru.
Tuhle cestu jsem jel mockrát autem, a nikdy jsem si to neuvědomil, že vlastně přejíždím 3 vrcholky, měl jsem pocit, že to jede furt jen nahoru, ale není tomu tak. Furt nahoru asi jen posledních 15 kiláků, ty serpentýny.
Zítra se zklouznu do La Velly, to bude 80 převážně z kopce, a pak v pondělí přejedu tu Gran Valíru i kdyby čert na koze jezdil.
Nad ránem v oblasti hlásí husté a vytrvalé sněžení... ;-)
Vzbudím se po jedenácté, navlíknu si na sebe Amundsenuv drez a za 3-4 hodiny kopec přejedu, tři plné baterie to jistí.
Bydlím hned na druhé straně kopce, pro sichr.
No to je zrovna fotka, která chtěla jen maličko popojít opačným směrem. Za ty svodidla.
Akurát, no jasně, nebylo by tam zas vidět to kolo:-))
Pokud chceš fotky výhledů najdeš jich na netu mraky, profesionálních a mnohem kvalitnějších.
Já mám u fotky čas, a podle záznamu pak poznám kde jsem byl a kolik přesně k sem ujel, kfyž jsem měnil baterii :-)
Sle žádná fotka ti ten výhlrd neposkytne tak, jak ho vidíš na místě.
....to máš recht- ale taky i Bob. Čas na fotce není potřeba, protože je uložený v datech spolu s nastavením foťáku a každý běžný fotoeditor data(info o fotce)dokáže zobrazit. Co však odvádí pozornost , je kolo, tvořící ústřední bod obrázku na 99% tvých fotek. Proč potom vůbec fotíš, když fotek výhledů jsou všude mraky, žádná fotka výhled neposkytne jak vlastní oči, svoje kolo znáš(a teď i detailně všichni a čas pro sebe si stačí jednoduše poznamenat spolu s místem)?...;-)
Fotím to proto, abych si zaznamenal, kde všude jsem s kolem byl.
Kolo a Ajfelovka, kolo a Rhona, kolo a Atlantik, atd.
Ano, když jedu na kole, je ústředním tématem moje kolo, nevím že to někoho překvapuje.
Ale abych ti udělal radost, nefotím jen kolo a mosty, ale třeba i města, ale to nepublikuji protože vím, že existuje tisíc lepších fotek z těch míst.
Třeba dneska jsem prošel to Foix
https://photos.app.goo.gl/v3kuKbEMHdZUesJe8
Kdybych se náhodou někdy třeba chystal psát blog nebo cestopis, mám to jako podklad
a tady třeba Andorra la Vella
https://photos.app.goo.gl/8YMXMT1scRVBMEbQA
Nesnáším fotky z mobilu i foťáku na stojato, někdo si koupí širokoúhlý foťák a pak to práská na stojato. No fůj:-)
Andoru jinak než nastojato nevyfotíš, Bobe :-)
Dřevo prodáš nastojato. Když si vybereš rozumně motiv, můžeš fotit jakkoliv. Pokud si teda nevytkneš za cíl napráskat během hodiny katalog všech baráků anfas z žabí perspektivy.
Ty to moc resis, ja chodim a mackam.
Objevil jsem ale zajímavý fenomén, po třetím se mi lehce zhoršuje výslovnost, a k e prudce stoupá schopnost vyjádřit se :-)
No ja ti nevím ale když mně fotka zabírá 40% mraky a 30% kachliky na zemi?
Hodit to do široka tak je z toho pěkná fotka:-)
asi tě vyma6u z mobilu :-)
remcal jak ten Ronda
https://www.youtube.com/watch?v=6_6DjikAEfY
Já to mám spojené s Vâclavem Klausem, který tohle sdělil Íčkovi, Ivanu Langerovi.
Mažu si vás z mobilu :-)
Jinak, vím že jsem ignorant, a že toho, kdo věci rozumí může dráždit můj postoj jako mě, když vidím, jak se architekt přetahuje s přírodou, ale safra ja v tom nevidím výhodu, fotit furt naplacato
Taky nejsem odborník ale líbí se mi fotky na placato:-)
Tebe by měl dostat nějakej psychoanalytik na židli, naplacato, to bychom se dozvěděli věcí :-)
jen tak plácám, moc jsem nevěřil, že to všechno klapne, "kapitalistickej Bosch" neselhal. Bude to 1400 km, a kopce tak taky byly, a velký. Žâdný problém, jen měnïm baterky.
A jen se vezu (nebo se bezhlavě ženu) už nevím :-)
Říkám si, kolikrát ještě, jestli vůbec.
Tomu málokdo rozumí ale Ty, Bobe určitě.
Neboj oni tomu porozumí taky až přijde jejich čas. Až je dostihnou nemoci o kterých si mysli že je nikdy nemohou mít. Pak pochopí, no a pokud ne tak zemřou v nevědomosti:-)
Já jim ale bezvýhrad přeji aby umřeli jen stářím a v plném možném zdraví.
Mâš pravdu.
Je to celkem úctyhodná porce dálkových kilometrů a zaslouží si přirozený ovšem nepřeháněný respekt. Dávám palec nahoru.
Zvládli jste to. Ty a kolo. Gratuluji a dojeď ten zbytek v pohodě.
Malinko si možná ukliď na řidítkách ty bazmeky, pak budeš líp vidět na přední vidlici.
A nezapomeň! Z těch rychlovek vznikají ty největší chyby!
Na přednï vidlici jsem viděl vždycky.
Problém nebyl v tom že jsem neviděl, ale že jsem byl debil.
S tím motorem to fakt jde.
Je blbost, že by netrénovaný člověk ujel 160 km s motorem jako prd. Jak jsem ti psal, i jen odsedět to by bylo obtížné.
Pro všechny, co si něco myslí, ale neví přesně.
Pokud jsi kdy jezdil na kole do dálek, elektrokolo tě nezbaví námahy, ale hodně zrychlí tvůj pohyb. A to je strašně fajn. Jako kdybys z těžce zatíženého kola přesedl na silničku, Šlapeš, ale letíš.
Tedy kolo, co mám já.
Za mě, pokud mi forma vydrží, râd bych se vrátil na Zelenâče. Cítím se být připraven.
Určitě ne furt. Jako ne furt na vejšku. No a někdy je i čtverec hezkej :-)
Mimochodem, určitě máš i v mobilu možnost editace. Vykašlat se na různý ty vylepšování ostrostí, kontrastů, barviček a podobný chujoviny. Máš tam ale možnost obrázek oříznout od zbytečností. A to není mnohdy na škodu, zvlášť u prezentovaných fotek.
Jen taková rychlovka. Chtělo to asi jen o malinko jiný úhel, aby ten sloup takhle brutálně nepůlil fotku.
...nebo posunout záběr trochu doprava- a bude "po půlení"....;-)
Kašna vypadá líp "na výšku", budova, most, krajina ap. zase "na šířku".
Tak na to se můžu tak akorát....
Zmrzlej jako psí hovínko budu tak něco editovat. A večer se jdu nažrat a nebudu secs ničím nimrat.
Jinak, jseš na kopci, zmrzlej, promočenej, kde trochu fouká a jsou čtyři stupně a hustě prší. Vytáhneš kameru z batohu, najdeš ten zasranej čudlík, připojíš k ní mobil, nastavíš režim foto, postavíš na pidistativ někam dopředu a nasměruješ tak, abys viděl to kolo. Pak se odsuneš dozadu, dvakrát mobilem zmâčneš a utíkáš to zabalit.
Míval jsem takový oddělitelný objektiv, ale někam zmizel, buď jsem ho ztratil, nebo ho Soňa uložila, aby se neztatil. S tím se makalo líp.
Nenech se Jindro šikanovat ohledně kola. Mně například žádná z tvých pleček na tvých fotografiích nevadí :D
Řekla bych, že se nám tady rozšířila taková... nešvar.:-))
Přechod na pravověrnou jedinou správnou víru, která lidem, co ústřice zásadně nejedí hlásá, že ústřice se požírají zásadně v sedě u stolu za zvuků Marseillaisy
:-))
???
Pokud si v lokalitě, kde chovají ústřice, byla by blbost si dát kachnu nebo sejra :-)
A to ja bych si dal vepro knedlo. Urcite by ho delali nejak trochu jinak, po jejich :-)
To machrovali v hotelu, neměl jsem sílu nikam jinam jít. Kus kachny dokrvava, jako žvejkačka, mrkvové pyré, umělecký dojem za jedna, ale kluci Pod ledem by donutili kuchaře to sežrat.....
Sejry fajn, zase umění a výtvarno, ale smysl to dává, ty oříšky, fíky a tak.
Už se těším, jak takhle Soně připravím Romadůr a Olomoucké tvarůžky.
Tady je Katalánsko, hotel kde si nemůžeš vybírat dostaneš menu nebo bud o hladu.
Dali polívku a husí haxnu, s hranolkama, prostě takhle to oni mají. Já se pokouším fakt se držet regionalních jídel ochutnat co místní jedí, ale někdy to fakt není hitparáda.
Nikdo tě nenutí se držet toho hotelového řetězce.
Děláš to sám a dobrovolně.
Svoboda je zodpovědnost sám za sebe!
Hele, nechceš se už vysrat ba to věčné poučování.
Víš kulový a tak se nesnaž stavět chytrou.
Nechápu to.
Jezdíš po hotelích, furt si stěžuješ. Jednou málo topí, podruhé mají málo zásuvek. Pak zas mají kupodivu tepelnou pojistku na fénu.
Mají špatné a drahé kafe k snídani a blbý menu k večeři.
Proč to všechno ale pořád svýma návštěvama podporuješ? Proč jim za to furt dokola platíš?
Jo a tipla bych si proč.
Protože to zas až tak hrozné není:-))
Zrovna dneska jsme absolvovali výlet v sedmi lidech z rodiny. Sobota. Nechtěli jsme vařit, uděláme výlet a najíme se po cestě.
V hospodě narváno. Čekáš a čekáš. Máš tendenci začít nadávat a hodnotit majitele, jak blbě to dělá.
A pak se v klidu zeptáš. A dozvíš se, že nejsou lidi. Každý se raději nechá zaměstnat na osm hodin a pak spolu s tebou vyjede v sobotu na výlet utratit své peníze. Nikdo nechce v sobotu v poledne pobíhat po placu.
Chápu to. Já taky nechci.
Kdyby to tak bylo vždy a všude, tak by člověk tomu že nejsou lidi snad i uvěřil. Ale ono to tak není. Jsou podniky kde přijdou naráz třeba 2 autobusy lidí a jsou obslouženi během chvilky.
Ono to bude spíš o kvalitě lidí a snaze majitele.
Ne, není to tak vždy a všude. A skutečně to je o kvalitě personáu, který si musím umět udržet, zaplatit a hýčkat.
Vojsli je vždyvky takové, jaký je generál.
Nepíš to proto, abych vám pověděl, jak je to hrozný, ale proto, abyste byli, pokud se dostanete do Francie, prostě připraveni.
Je blbý zaolatit si hotel a nemoci si vyprat a usušit, například, a našel jsem způsob, jak to obejít.
Francouzská kuchyň je vyhlášená, ale má to svoje mušky. Moje rada je vybrat si vesnickou restauraci, kde mají jedno dvě jídla a risknout to. Tedy "plat du jour", denní meníčko.
Nikde jsem nepsal, že je to tu hrozný, jen jiný, a hodně jiný, než jsme zvyklí my z oblasti Rakousko-Uherska.
Proč sem jezdím?
J'aime ça. J'adore la France.
Ale to neznamená, źe budu o Francii psát jak Fučík o Sovětském svazu.
Jako osvěta fakt dobrý. Bez informace, kterak usušit spoďáry ve francouzském hotelu francouzkým fénem, se prostě nedá cestovat:-))
Pokud je nechceš ráno oblékat mokrý, tak není od věci vědět jak to taky řešit :-)
Což o to, vždy je dobré vědět, jak si poradit v nouzi. Sušila jsem již komplet mokrou výbavu (ono se to prostě na vejletě přihodí, že třeba durch zmokneš) na podlaze v koupelně. Měli tam podlahové topení. Letos jsem sušila pod sušákem na ruce, ale byl tam jen jeden, tak jsem ho přepustila mamince, která potřebovala vysušit oblečení dětem. Taky zmokly. Že se dá použít fén, a to dokonce i jinde než ve Francii, na to v nouzi přijde každý.
Když máš lepící pásku, nemusíš ale ten čudl držet...
Tedy když je fén k dispozici..
Ale lepší, mnohem lepší, je ta kostička, 350g, 500W a nevypíná.. .
Je pár věcí, které se v tuhle toční dobu sebou vyplatí vozit, ale to bys musela vytáhnout hlavu z prdele a číst co píšu místo zoho, abys přemejšlela, za co mi zase nasadíš chobot.
Copak někde na šňůře, nebo s fénem v ruce, to se to suší. Ale když spěcháš z HK do Plzně a hned za Chlumcem se chceš za jízdy napít a nešikovnou manipulací ti vyběhne půlka naklepaný, čerstvě otevřený dvoulitrovky kokakoly do klína. Na otočení, převlečení není čas, materiál musí bejt v Plzni.
Venku vedro, praží sluníčko, všechna okna dolů, topení a fukary naplno, rychlost 130 a trochu víc... Do Plzně jsem dojel sice trochu lepivej, ale suchej :-)
Ach, to mi asi opravdu uniklo. To se omlouvám. Můžu pokorně poprosit o vysvětlení, jak ta krabička na sušení prádla funguje?
No, je to 500 wattový teplomet, ten už lecos vytopí, a malou koupelnu pak hravě. Má termostat s maximem 30 stupňů a na usušení stačí.
Majitelé malých hotýlků, a nenechme se splést, mnoho z těch, co vypadají jako rodinné, už také požraly různé řetězce (např. Logis), mají sklon extrémně šetřit. Projevuje se to málo teplou vodou, absencí špuntu ve vaně, špatným, nebo vůbec žádným topením.
Na jihu, navíc, mají jen tenké chlupaté deky podložené prostěradlem. Pak takováhle hračka dokáže velmi potěšit, i když zrovna nesušíš promočené hadry.
Ještě jedna drobnost, pro Francii typická. Úzké manželské postele s pouze jednou přikrývkou pro oba. Tedy chceš-li vlastní deku, přivez si ji. Možnost oddělených postelí bývá v nabídce, stejně jako obvykle bývá už rozebrána a nedostupná.
Děkuji za vysvětlení. Tak ty myslíš ten malý teplovzdušný ventilátor. Jo, to zimomřiví lidé vozí, třeba do chatiček v kempech.
Fenomén jedné společné deky není typický jen pro Francii, dnes je to v hotelích v Evropě skoro standard. Jedna jedna společná deka obalená jedním společným prostěradlem, důkladně zastrkaná pod matrací.
Já si říkal, že si koleduju, že dostanu čočku, že jsem zhejčkanej
Já jen, jako dobrák, radím, jak se vyvarovat základních chyb. Třeba tenhle na pohled velmi luxusní pokojík v Mercure Andorra.
Prostorný, s vanou, s fénem bez tepelné pojistky, nemá elektrické zásuvky.
Musíš odpojit telebednu a do ní narvat kostičku. Při cestě elektrokolem je nabíjení dost důležité, ale i cestou třeba autem, že jo. Bez rozdvojky a takového dvoukolíkové šajzíku do zásuvky (vyfotím) nejedu.
Teď jsem si dal práci a spočítal to, jen letos má po hotelech nabydleno 115 nocí, z čehož polovinu ve Francii, tak trochu o tom jak to chodí vím.
Ale tchýně si o tom něco přečetla, něco si umyslí, a tak proč by nechobotila.
Asi vyhrabu "zlodějku" do světla,co mám po pradědovi... krásná mosaznoporculánová věc a jak tak koukám stále potřebná....
Pro mladé a neznalé - adaptér, co se našroubuje do lampy místo žárovky - ta se našroubuje do něj. Výhoda - mimo toho světla to umí 2 dvoukolíkový zásuvky a světlo má další vypínač.
To nevyhrabeš, fenomén hotelů - pološero, nějaké ty nástěnné doutnavky, vozím s sebou led lampičku, ale ne na kole.
Ale zásuvku při troše snahy vždycky najdeš, i když někdy dost zašitou, potřebuje jí uklízečka pro vysavač.
Jen to chce tu prodlužku z rozdvojkou, ideální je ta kostička, pět zásuvek, dvě nabíječky USB.
EEE tu s zlodějku vypínačem nemůžu najít, tak náhradou tuhle sestavu, lampička do zásuvky s vypínačem a zlodějka (rozdvojka na 2 šňůry a jednu žárovku). Vše samozřejmě plně splňuje příslušné normy :)
Já zlodějku znám, ono ake narazíš na tenhle problém, osvětlení bude spíš takovéhle, v tomhle budou žárovky s malým závitem, ale často najdeš takové ty nástěnné placky se zářivkama.
Zrovna teď jsem klel jak pohan, jak mám v tom šeru balit.
Zajímavé je, že pořád předpokládáš, že jsi jediný, kdo cestuje, ostatní si o tom jenom čtou, nebo ani to ne.
No jen předpokládej, když se ti to tak líbí. Ostatní nemají potřebu to furt dokola o tom psát:-))
Já myslím, že všichni, co někdy zabloudili na tvá témata, si o tom "něco" přečetli. Pravděpodobně už mnohokrát...
Hele, je to od tebe samozřejmě laskavé, nezištně radit pitomcům, co nikdy nikde nebyli... ale vždy se mi vtírá již klasické Šafránkovo "maminko, mně to stačí říct třikrát".
Co kdyby sis to teď poznačil do kalendáře a dal si předsevzetí, že první další zmínka o fénech, tepelných pojistkách a lepicích páskách nepřijde dřív než řekněme za půl roku?
Stále přichází nový, mladí, nadějní.
No a ti starší a pokročilí zase pomalu přepadá hosip. Tedy a6 na dámy, ty mají jak známo, paměť jako slon a neobratně pronesená větička na svatební cestě se po třiceti letech vrací jak bumerang :-)
Však proto neříkám, aby ses neopakoval vůbec, ale zkusil uhlídat tu frekvenci co půl roku. Tolik mladých nadějných tu zas není :-)
(A i ty by mohlo zjištění, že nejpočetnější příspěvky na cyklistickém fóru jsou o sušení prádla ve francouzských hotýlcích docela odradit.)
No, je to moje téma, nakonec, a bramboračku v tom začala dělat Lanna.
Dnes jsem vyvinul sušál na boty.
V hotelu pochopitelně zima, topit začnou asi navečer, zásuvky naštěstí dvě.
Ale tohle je Andorra, Pas de la Casa, přímo na hranici, ale na francouzskë straně bydlení až 30 km pod kopcem, to bych umrz.
Taky se mi stalo poprvé, že po mě chtěli 20 euro v hotovostijako zálohu na klíč od pokoje.
Furt se člověk učí nové věci
V těhle horských oblastech bývají u ubytování také sušáky na boty (lyžáky) to tam nemají?
V tuhle dobu by to asi chtělo nějaké vysoušeče bot https://www.sportobchod.cz/vysousec-obuvi... ale to by asi chtělo ještě někoho kdo by ty vymoženosti vozil :-)
No, určitě mají, mají i lyžárnu a všechny ty vymoženosti, jenomže teď je mimosezóna a mají to zavřené. Takže kolo místo aby bylo v lyžárně je ve sklepě, příznačně opřené o sud piva.
To topítko stačí, postupně usuším všechno, a snad večer i zatopí v radiátorech, když jsou venku 4 stupně.
Vyprudili mě, že mě nechali hodinu a půl čekat než mi dali klíče od cimry. Pochopil jsem, že recepci má v kompetenci jen jedna madam, a ta chodí na tu 15tou a ne dřív, a nikdo jiný to udělat nemůže. Ještě že mě nechali v hale a neposlali ven.
Vůbec tihle Katalánci jsou už takoví relaxovanější, jak ty Španělë. Předevčírem na Mont Louis jsem přijel v půl pátý, nástup od 16ti ale hotel zabedněnej, bez zvonku. Volám, tam záznamník, tak jsem namluvil vzkaz, že jsem venku, a začal googlovat náhradní řešení. Asi za 10 minut vylez strejc a omlouval se, že si trochu zdřímnul. Ale to bylo hezky a teplo, tedy venku, vevnitř taky klendra.
Jen abys věděl :-) První plus tady na tom příspěvku bylo moje.
Protože v tomhle máš pravdu - je to tvoje téma.
(Prosím, nehledat v tom ironii, myslela jsem to vážně. Pokud jde o téma, co sis založil sám, ti do toho vlastně fakt nemá kdo co kecat.)
Tak to by mi vadilo, nemít v hotelu k dispozici zásuvku. Ani ne tak kvůli dobíjení baterky ale hlavně kvůli tomu, že když už spím v hotelu, tak nejčastěji potřebuji třeba večer ještě pracovat, doladit třeba přednášku, dopsat něco, a tak. Naštěstí se mi zatím nestalo, že bych musela kvůli tomu vyrvávat ze zdi televizi:-))
Francouzi asi nemají naše zásuvky, používáš nějaký adaptér? Co?
Francouzi mají přesně naše. Němci nemají, občas tam vadí kolík, nebo je moc hluboko, mám na to takovej placatej prodlužovák na vidlici.
Tak asi vzácná vyjimka :-)
Rakousko, Německo, Itálie a Švýcarsko mají dost odlišné. Mobil se narve ledaskde do zásuvky, ale nic jiného, ani nabiječka baterií.
Jo, kvuli nim vozím ten šajzík, já ho vybalím a vyfotím.
Myslím si, že jsme kdysi převzali ten typ zásuvek od nich, a ty zástrčky s kolíkem.
To je vono, takova mala vecicka a fost problemu vyresi
Prosím, nemaž zdvojené příspěvky. Zedituj je třeba na tečku.
Když v takhle už rozjetém tématu smázneš dvojáka, "zabiješ" tím sluníčko a člověk aby na další roloval, až má drážku na ukazováku...
provedu, zase klasika, prilis pomalou wifi pretluce 4G
No, ale to ti vyblokuje uzemnění...
To dneska už má málokterá hračka.
Spíš my máme ty francouzské. Někdy se také nazývají zásuvky "francouzského typu". ;-)
To je pochopitelně nepřesné, protože tenhle typ zásuvek vynalezl ruský vědec Popov, ale carská vláda mu znemožnila jeho objev publikovat.
Jo, ještě ty kalorie :-)
Hmm od zapadu se neco zene.
Smula je, ze jedu na zapa :-)
Hoteliér mě ráno varoval:
Má foukat, až 150 km/h.
Odpoledne.
No, to abych si pospíšil.
A tak jsem svištěl.
Při příjezdu do La Velly začalo krápat
Takže dneska takhle.
Jo, a ještě fotečku pro milou tchýni, udělá ji jistě radost :-)
Dobré bydlení, zdá se být pohodlné i na několik dní.
Jo, Mercure v La Vella je solidní, jen se zejtra musím pakovat a prejet ten kopec.
Cas je mi v patách, ale dneska pohodicka, maji saunu, bazén, bar (ale jen láhvovou Estrella, ale když je grátis....)
Dnes by to mohlo s tím sušení vyjít:-))
Velké prádlo jsem udělal v Perpignanu, dnes jeno přemáchnout trika, dešti jsem ujel o fous.
Ono když jedeš 70 km v lijáku, nesušíš jen kalhotky..
Dneska klídek, tapas bar Lizaran, stohnul jsem i selfíčko s kamarádlou Corin :-)
Selfie by měli pod hrozbou mnohaletých trestů v kamenolomu zakázat. Lidi, copak fakt nevidíte, co to s těma xichtama dělá ? Dřív se kdekdo na občanku fotil portrétním objektivem natřikrát, aby neměl velkou bradu, nebo nakřivo nos - dneska se takhle deformují a zmrzačují dobrovolně, nadšeně a ještě to vystavují.
https://www.youtube.com/watch?v=iBSyrmvcaig
:-)
To není tou fotkou ale tím xichtem
Copak nás, nás by nezachránil ani Langhans se svými nejlepšími retušisty.
Ale chceš mi nalhat, že by ses dal někdy do řeči s nějakou, co má takhle oteklé pysky, místo nosu bambuli a zploštělé ustupující čelo ?
Dřív by ti každá soudná ženská nafackovala za takovouhle karikaturu, které dominuje propadlý krk, nemilosrdně přidávající roky. Ty selfie jdou opravdu přímo proti všem poučkám, i ryze amatérským a začátečnickým, jak by měla přijatelná fotka vypadat. Jenže na to už se dneska kašle a na jakoukoliv estetiku rezignuje. Nejen ve fotografii.
Nechci bejt zlej, ale ta fotka Corin lichotí :-)
To bylo tak.
Řek jsem si, nakoupíš holkám Ježíška, když je to tu levné, tak do parfumerie ke Corin.
Hudlan zprava, hudlan u zleva, řečí jak Lanna v nejlepší formě, a pak jako co jako chci a já blekotám a ona, vytoč mi Soňu.
Pak mektali chvilku po drátě, Corin vzala košík, oběhla regály, a já už jen platil.
A pak to selfie a poslat Soně.
Hudlan zleva, hudlan zprava a v kartě díra jak do zadku.
Jen vylezu ven tak volá madam, že jako to snad nechci vëst v těch uprasenejch brašnách, že ne.
A tak jsem dostal pokyn.
Michálek měl pravdu, měl jsem po endlivat mezi Popkama a Plzní, 10x, a moh jsem to mít levnější i iontovým nápojem.
no, mám krabičku na ty krémy a pučifuky, jako bych měl málo krámů
Dokonce lichotí. Však to říkám, úplná rezignace. Pak ať mi někdo něco vypravuje o mindrákách z fotošopových modelek.
Ty si naplněn skepsí jak já po vyhlášení výsledků soutěže studentů sklářských škol Cena Libenského :-)
Ono to nějak dopadne, neboj
No právě že to dopadá ze všech stran :-)
Už pár tisíc let to jde zu grunt :-)
http://ld.johanesville.net/capek-52-kniha...
Teď jsem si všimnul, že mektali chvilku se Soňou po drátě. Takže už chápu, že "jí" ta fotka lichotí. No, dnešní doba už je holt taková :-))
Už jsem se lekl, že jsi v Egyptě s nějakou mumií.
Corin prodává kosmetiku a ty různé pičifuky, a na sobě zkouší všechny ty omlazovací kůry, masky, make-upy a jiné vymoženosti, a jak vidíš, vypadá stále mladší a mladší :-)
Ale jinak je to hodná a normální holka, tedy holka mého věku.
Tomu říkáš ošuntělěj pokojíček? :)
Hrajou si na hogofogo a v ledničce jen voda.
Andora má nízké daně, tak je tady celkem levno, i ubytování.
Celou noc lilo jako z konve, v 8 přestalo, jesli sedmilháři nelžou od desíti do jedné by mělo být polojasno, to by na kopec mohlo stačit.
Asi ani místní tolik vody najednou nečekali, utopili bagr :-)
Tak se mi potvrdilo, že předpověď počasí funguje, jen když předpovídají slotu.
Prostě mrholilo, pršelo, lilo, mžilo a zase lilo. Ale vítr foukal jen pod vrcholem a docela malinko. Na kopci ještě fajn, z jopce už o dost hůř, promočený hadry profouknou celkem rychle.
Fuj to je slota a ta příšerná teplota. Do toho bych tedy nevyjel.
Já byl docela v euforii, ono to fakt pěkně brumlá, moc nedřeš ale furt se zahřeješ, krásný hory kolem, ale ty čtyři nebo pět kiláků mě "zchladili".
Ještě, že jsem počítal s krizovým scénářem, že bude mokro a zima, pokračovat z kopce dalších pár hodin promočenej v ledovym lijáku bych moh škaredě odskákat.
Teď čekám na 15, až se dostaví recepční, docela voser, měl jsem vyjet pozdějc.
příště snad už raději někdy v létě, jefinà výhoda byla snad, že byl minimální provoz
Gratuluji! Správný horal, už jen sníh tam chybí.
Prý bude brzy, teď jsou venku 2 stupně, jsem na 2000 metrech, nabalím se jak pumpa a když nezmoknu, sjedu na 1000 do půl hodiny, tam snad už bude tepleji.
Pas de la Casa
No, když jsme u těch fotek. Fakt nic ve zlým, vím, že fotit v takových podmínkách je těžké, ale...
"Hérakleitos popisoval nebeská tělesa
jako duté nádoby podobné míse plné
ohně. K nám jsou otočena dutinou, v níž
hoří oheň pocházející z výparů ze země
a moře"
To je fotka kamerou Sony, takhle to zkresluje, nic s tím neudělám. Nevím proč tam ten režim foto mají, kdybych pustil kameru, dopadlo to líp a fotky jsem si pak moh nadělat.
Přišel jsem na to až v teple, že to takhle dokroutila.
Odvolávám co jsem slíbil, tohle by Lanna nedala :-)
Třeba jo, baby vydržej všechno.
Soupeř nebyl kopec, ale ta zima a voda.
Ještě mapka
Jsou chvíle, pro které stojí zato zmoknout a třeba i trochu promrznout
Maj tam nějaký hezčí Windows, než u nás...
Tak jsem 30 km jel jen s kopce, naštěstí vyšlo slunko, tak jsem klepal kosu jen když jej hora zakryla, ale i tak, po tom sjezdu jsem se hodinu roztával na lavičce na sluníčku.
A pak podél řeky Ariêge, stále jen dolů až do města Foix. Staré historické město, Jindřich IV (děd Ludvíka XIV) byl kníže z Foix než se stal králem Francie.
Příjemná cesta, být tak jen o 5 stupňů tepleji. Moje cesta se blíží do finiše, zítra asi za 80 km Toulouse.
No, uteklo to.
No, dneska to šlo se mnou s kopce, a to je teprv odpoledne
Zase jsem projel slušný kus téhle velké země.
Čím víc Francii znám, tím víc vím, že ji neznám vůbec. Je to země regionů (teda aby to neznělo tak bruselsky) departemantů. A ty mají svoji kulturu, zvyky, jazyk a hlavně zdravou hrdost.
Těžko najít větší rozdíl mezi kulturou Alsasanů a obyvatelů Bearnu, tady v Ariège. Ti první jsou spíše francouzsky mluvící Němci ti druzí, francouzsky mluvící Španělé.
A přesto mají společnou vlast, Francii.
A jsou na svoji la France hrdí, někdy skoro až moc.
Trochu té hrdosti, nám Čechům, Moravanům a Slezanům chybí. Ne trochu. Chybí nám ji moc.
Protože nejsme horší, méně kulturní, méně vzdělaní, naopak.
Mám rád Francii, miluju jí i s jejími chybama, a není jich málo.
Ale jsem Čech, a tím zůstanu.
Cestováním k vlastenectví, až budu kandidovat na presidenta, to bude moje heslo
Jestli chceš kandidovat, začni si pilovat a rozšiřovat slovník. Bez něj se u té podstatné většiny nechytáš.
Na starý kolena někomu dělat vocase?
Zmrdům? Kundám co řvou?
Tak, pane redaktore, na to já se můžu vysrat.
No vidíš, de ti to docela dobře. Ještě by sis měl cvičit šerm holí :) Jo a plavbu na pitomečka :)
to dâm :-)
Pak už jen ukázat Babišovi, kde má mikrofon a je to komplet.
já tě fakt smâznu z mobilu :-)
prostě to uděláme, zaříme - to funguje
mám na ně mobil - nefunguje
Přïště z heslem:
Prostě na něj nemám mobil.
A je to naše
Je tu ještě jedna věc
me too
tak ve Francii, žádnâ šance.
Ženy jsou ženami. I ty velmi chlapecké typy působí až hříšně žensky. A chovají se tak. A do do krásných žen, tak jaké máme doma mají safra daleko.
Výchova?
Asi. Každâ se nese jako dáma.
ať už bílá nebo černá, žluté jsou puťky.
Tak cesta na kole končí.
Dostal jsem nařízeno jet vlakem, řádí tady velká voda.
Účet je uzavřen.
1358 km / 11 dní
nejdelší úsek 179 km
za den nejvïce nastoupáno 1669 m
Bez defektu, inivativně půl cesty s otočenou vidlí :-)
Já bych ti chtěl vyjádřit obdiv, že jsi něco takového dokázal, protože kdo si něco takového nezkusí, neuvěří. Mně stačilo, že jsem si v neděli zajel k soutoku Moravy s Dyjí 222km průměrem 16.7km/h na 4 baterky, ale udělal jsem chybu, měl jsem si jich vzít 5,abych se nemusel tak dřít a doteť se z toho vzpamatovávam.
Na 222 km a ještě v takové splašené rovině ti nestačí 4 baterky?
To používáš tužkové? :-)
Ono to chce rozvrhnout rovnoměrně po celé trase. Ze začátku jsem jel asi 33 na pripomoc 8, pak se vybila 1.baterka, tak jsem musel zvolnit na pripomoc 3 asi 24 no a posledních 25km před cilem protivítr, takže 17km. Nazpátek už s větrem v zádech až 24. Používám baterky Lipo 2x16Ah, 1x10Ah a 1x13Ah tužkové, ty se neosvědčily, takže raději příště 2x10 nebo 3x10 lipo.To už ale nenastane, protože už tak daleko asi nikdy nepojedu.
Mám dotaz. Je nabitá baterka těžší než vybitá?
O trochu ano. Někde sem to četl kdysi.
Tak teď nevím, jestli nebudu za blbce, že kazím ftip... Marně totiž přemýšlím, jak by mohla ztěžknout (byť o miligramy), když je komplet hermeticky uzavřená a dějí se uvnitř jen chemické pochody, množství těch látek se nemění.
No, když vytáhnu baerie z nabíječky, sou teplé...
Ale to by asi nabitím teda měly zlehknout, bo se nějaká energie změní na teplo a energie je vázaná na hmotu...
Ale zase do té baterie přibude energie, tak by mohla ztěžknout. A to teplo je rozdíl, mezi energií jdoucí do nabíječky a energií dodanou do baterie?
Já ti nevím, ale o té váze bych se asi nepřela, kdoví, jak to funguje.
Čistě teoreticky to pravda je. Baterie je založená na elektrochemickém principu, energie se získává přechodem elektronů do stavů s nižší energií a podle speciální teorie relativity toto skutečně odpovídá poklesu hmotnosti vybité baterie.
Jsou zde ale dvě ale. Jednak je daný rozdíl jen těžko měřitelný (znáte vztah E=mc2, takže si snadno spočtete, o kolik by vybitá baterie měla být lehčí), jednak chemické a jiné procesy ve vybíjené baterii mohou výslednou změnu hmotnosti ovlivnit mnohem výrazněji (mám na mysli např. unikání některých látek z baterie nebo naopak, bude to sice zanedbatelné množství, ale pořád řádově větší než relativistický úbytek hmotnosti).
(http://fyzweb.cz/odpovedna/index.php?limit_od=4...
To mnohonásobně víc váhy ušetříš, když se zajdeš vyčůrat.
Já mám dotaz, kolik ten set 4 baterek v konstelaci z toho výletu, dá na váze?
to sem se chtěl zeptat hned po tom dotazu na tu váhu nabité a vybité baterie. Protože, kdyby byly vybité baterie výrazně lehčí než nabité, tak by logicky bylo výhodnější vozit jen vybité baterie. Pokud ten rozdíl není dostatečně velký, tak by potom bylo výhodnější ty vybité vyhodit.
Já bych zavedla systém Pony Expres, výměna celého koně pod jezdcem trvala pouhou minutu:-))
Ono, kdyby výrobci elektrokol nebyli idioti, kteří si hrají každý na svém písečku (stejně jako výrobci akuvozů), tak začnou tím, že definují jednotný akupack s nějakou elektronikou ukazující jeho skutečnou kapacitu, který bude pro všechny stejný.. a pak si dovedu představit REÁLNÉ využití takového vozidla skorokola, kdy mám jeden akupack svůj a další si zapůjčím (za nějaký obulus) a jen ho na pumpách nebo podobných místech měním za poplatek vybitý za nabitý....
Takže si koupíš za dvacku fungláč a hned na první pumpě vyměníš za "nabitou" skoromrtvolu ? :-))
A živě si dovedu představit ty pumpaře, jak zánovní kousky nechávají pro sebe a své známé.
Tohle by fakt nefungovalo. I s prázdnýma flaškama od PB byl problém s bordelem vevnitř u starších lahví, když se plyn přeléval do nádrží aut na LPG. Natož u baterek, kde nejde jen o prázdný obal.
Nauč se číst - Jeden vlastní, další si půjčíš a měníš. S elektronikou ukazující jeho skutečnou kapacitu....
I tak by to jen stěží nějak masově fungovalo. Aby na každé pumpě ležely připravené baterie, to by byla sakra velká investice, která by se musela v půjčovném vrátit a ještě vydělávat. Tak kolik by muselo být půjčovné, když se dá navíc s jistotou předpokládat o dost kratší životnost baterií. K půjčenému se jen málokdo chová jako k vlastnímu. Takže na den by to musela být pěkná pumelenice a už vidím ty fronty...
Jj, větší blbost už vymyslet fakt nejde. To by mohl provozovat tak leda šílenec a nebo samaritán. Daleko lepší cesta je sjednotit konektory pro nabíjení baterií a buduvat síť nabíjecích stanic se zabudovanýma nabíječkama.
Což se už částečně děje. Taky je třeba vyvíjet nové baterie pro rychlonabíjení. Tak aby jsi za hodinu nabil 10Ah. U lipolek to možné je ale ty používá jen mizerný zlomek elektrocyklistů.
Zjistil jsem, že najít místo, kde tady nabiješ, není až takovej problém.
Fastfoodové řetězce
Nákupní střediska
Čekárny nádraží
Tam všude je zásuvek dost, hlavně kvůli mobilům.
Pak můžeš nabít v restauraci, ale to se musíš zeptat a domluvit.
Problém je ta doba potřebná k nabíjení. Ta zkrátí den o 3,5 hodiny, v mém případě.
Jakpak je to s bezpečností u rychlonabíjení ? Obecně platí, že když je něco v téhle oblasti "rychlo", tak to znamená velké proudy, bouřlivé chemické reakce, hafo tepla, různá rizika. Asi by to šlo u něčeho certifikovaného se zaručenou určitou úrovní kvality. Ale dej někam na veřejnost rychlonabíječku, když se ti k ní připojí nějakej Pat a Mat, co nakoupil pochybné články za pakatel v Číně, doma kdovíjak sdrátoval - a pak se napíchne na rzchlonabíječku a kolem chodí, nebo se nějak náhodou srotí lidi...
Taky píšu o vyvoji nových baterií, v tomto už drahnou dobu chrápou.
No, taky už to může klidně být reálný strop. Nebo něco, co se ekonomicky přiblížilo stropu. Něco výš už může být za nereálné prachy.
To máš jak s posunem u aut. Různých pokrokových systémů fůra, ale v reálu furt jen ten sto let starý čtyřpísťák, tuhle támhle drobně vylepšený.
Četl jsem to právě dnes, asi na internetovém Babišzeitung.
Europapalâši se rozhodli spasit svět a vyhlasili dalsí omezeni exhalaci. Coz uz lze pouze elektromobilitou, psali.
No a problem je prave v tech baterkach, jsou drahe, tezke a dlouho se dobíjejí (co by masové nasazení rychlonabíječek udęlalo z rozvodným systémem se spekuluje.
No, a taky se uvazovalo o tom vymennem systemu, odlozis vybite, nalozis nabite, Chytre hlavy spocitali, ze je to neufinancovatelny, bylo by potreba minimalne 2x tolik baterii nez aut.
No, v podstate to asi dopadne tak, ze masa nizko a stredne prijmovych zaplati "ekologicke" jezdeni s parkovanim gratos hrstce bohacu, co si budou moci elektromobil dovolit.
Vono ani to rychlonabíjení není spása - baterka se odepisuje mnohem rychlejc...Holt zatím se energie nejlíp sbalí na cesty tím, že se naleje nádrž benzínu, nebo nafty, či podobné hořlaviny.
Už aby se ten podivnej spolek z Brusela rozsypal jak domeček z karet....
Natáhneme nad/pod silnicema troleje a bude po ptákách. Na vjezd a výjezd od baráku bude stačit malá baterie.
Nenatáhneme.
Natáhneme pracku po dotacích a pořídíme elektromobil.
Ségra si nějakýho takovýho prcka koupila a to jen proto, aby mohla parkovat v center u přímo před školou, kde učí.
Nevím na čem kolega jezdí, moje baterie váží 2,75 kg a stoji cca 20 tisíc, to je docela dost peněz, při 4 baterkâch
Chce-li člověk bezpečně atakovat 200ku, potřebuje u mého Bosche fakt asi 4.
Nebo stačí jen 2, s počítat s tím, že si někde dáš 3 hodiny pauzy.
V létě asi lepší a levnější řešení, teď je na to světlý den moc krátký.
Nebo slevit, a nesnažit se o 180, ale spokojit se se 120ti.
Nemám ozkoušeno co z dojezdem udělá to snížení váhy, ale určitě se také na spotřebě projeví.
Mám vyzkoušenej jen ten jeden kopec.
Na jaře jsem to proti němu bral nalehko, a flákal jsem se a moc do toho nedupal, ujel jsem proti kopci 25 km. Předevčírem naloženej, se snahou baterii šetřit, a už mírně trénován, jsem dal na té samé trase na tu samou baterii 17 km. Takže ta váha dělá celkem dost.
2,75 Kg a dvacet tisíc?
Jako za jednu nebo za všechny čtyři?
Za jednu, bohužel
A co takhle výrazně snížit asistenci a prostě víc šlapat ? Okolo Břeclavi snad žádný výraznější problém. Kdo jen občas vyjede, tak při trošce sebezapření (bez dřiny) musí dát 250 s jednou tužkovou duracelkou v kapse (vybitou).
Já to znám, na mopedu je to lacinější...
Přišel jsem na to (praxí na rovinách u kanálů) že snížení přípomoci nevede k většímu dojezdu, jen se zpomalíš.
Naopak, největší přípomoc ti pomůže ten stroj rozhejbat a nenadřeš se tolik, dostat to nad 25, a tu rychlost držet. Přípomoc odpojí, a pomáhá jen při těch rozjezdech, a ty jak víš s kolem na těžko jsou nejvíc vysilující.
Hnát tp co nejrychleji, využít setrvačnosti toho těžkého stroje.
No, a v drsném kopci zase nízkou přípomoc neušlápnu, takže taky prd.
17 kilometrů.
No, začíná se mi jevit, že se mi to elektrokolo nevyplatí ani na cestu z města domů. To bych možná musela nad Petřínem na Ladronce měnit baterku nebo nejmíň hodinu nabíjet:-))
Ale ne, nesrovnávej andorskej kopec s Petřínem...
Od nás do Prahy a zpátky naprosto bez problémů na jednu baterii.
Naprosto bezpečně se u toho mého oře dá počítat s 50 km dojezdu na baterii, v normálním kopcovatém terénu středních Čech.
Takže nejspíš asi ještě počkám na vylepšení. 50 kilometrů v "kopcovitém" terénu středních Čech zatím naštěstí dám ještě bez baterky a bez viditelné únavy a na Říp to holt vystrkám:-))
Říp je snadnější vyjet, než vytláčet kolo. Ozkoušeno obojí.
Na Říp jsem s tím málem vyjel...
Zastavili mě chodci skoro pod vrcholem, tlupa lidí.
Pak už jsem to nedokázal rozšlapat proti tomu kopci. Ono to prostě nemá moc lehké převody, od toho má motor.
U nás jezdím na baterku 60-64, záleží jek fouká. Už jsem jednou nebo dvakrát seděl i na kole bez motoru, a mohu ti prozradit, že ten motorek cestu dost zrychlí.....
Ale nijak mě to nemrzí. Zatím mám o starost s baterkou míň. Stejně bych celou dobu životnosti baterky přemýšlela, jak bude ekologicky likvidována.
Ostatně, jakou to vlastně má životnost na počet ujetých kilometrů, když to do kopce nalehko dává 25 km?
Ty se snažíš neustále podsouvat nepřesnou informaci.
Vůbec nejde o "nějaký" kopec.
Takový u nás nenajdeš, tak źádné strachy. Padesát ujede jistě, spïš 60.
Životnost udávají v nabíjecích cyklech, snad něco kolem 600 cyklů, ale reálnou zkušenost jsem zatím nenagooglil a sám nemám.
Životnost s dojezdem nesouvisí
Jo takže, když ujedeš v průměru na jeden cyklus 60 km, při 600 cyklech ujedeš 60x600 kilometrů.
Neboli při dojezdu 60 kilometrů dáš takových výletů 600.
Čili 36 tisíc km, ale to je jen theorie.
Počítám, že to odejde mnohem dřív.
Odhaduji to na 3-4 roky.
Taky s něčím takovým počítám.
Jj, je to jen teorie, tak si to počítám, abych měla rámcovou představu.
Jinak, já si toho dříve moc nevšímala, (teda mimo svých kamarádek, které na vyjížďku elektrokolo občas berou), ale v poslední době si toho všímám. A mám pocit, že se elektrokola hodně rozmohla i u nás. Vídám je hlavně o víkendu, třeba teď v neděli to odhadem bylo tak fifty-fifty.
Ve městě je to, dle mého pozorování, méně, tak jedna třetina, možná míň.
A když to tak vidím, tak mi přijde, že pokud si to pořídím, tak pod nátlakem okolí, které to většinově už bude mít.
No....asi jako ten mobil kdysi.
Ale vývoj nezastavíš:-))
Ono v jistém věku, o zdravý člověk, když pravidelně netrénuje, i po kratším cyklovýletě, kolem těch 50 km, maže nohy francovkou.
A to elektrokolo tomu zamezí.
Udělá výlet pohodovější, radostnější.
Raketový nástup elektrokol vidím všude, stačil rok..
Jen, až na to dojde, kup si solidní, hotové kolo se středovým motorem. Ve vedlejších vláknech kolegyně Kometa už druhý nebo třetí měsíc řeší problémy z přestavbou a to leze do peněz, a tuplem pak, budeme-li považovat čas za peníze.
Já uvažuji o tom, že ačkoliv to bude tragicky škaredé, nasadím na Zelenáče platformy a dokud to počasí dovolí, popojezdím si bez motorku.
Vycvakávání z nášlapů odnáší kotníky
13kg (3x3,5+2,5kg), mohl jsem si vzít ještě (2x3,5+2x2,5) 12kg a vyšlo by to nastejno. Pokud bych vzal (2x3,5+3x2,5)14,5 kg už by to velký rozdíl nebyl a mohl jsem jet celou dobu s pripomoci 5 až 6 rychlostí kolem 27 se daleko menší námahou.
Takže jsi si na váhu vlastně vezl na kole další kolo.
Po rovině se to dá, ale v terénu by asi nevydržel nosič nebo něco jiného.
A používáš to i dopravně, teda třeba do práce nebo na nutné pracovní pojížďky, nebo jen na vejlety?
Do práce mi stačí, když to ujede 20km obě cesty po rovině, takže na to stačí trekové elektrokolo. A když jedu do lesa tak si vezmu obratnou 26 horaka nebo 27,5, když se chystám někam dál, obě elkola. Takže hlavně na relaxaci a případně výlety.
Nádraží v Toulouse, pečlivě střeženo ozbrojenci. Tak jsem si je vyblejsknul, ale ozbrojenci protestovali důrazněji, než rumunští skořápkáři.
A ke mě a hned požadovali vymazání fotky. Nasadil jsem výraz blbce, pustil koutkem slinu a dělal, že nerozumím a nechápu. Tak si mezi sebou zvolili mluvčího a ten mě angličtinou verze Špidla, vysvětlil, že to mám smáznout.
Tak jsem to před jeho zraky poslal do koše, ozbrojenec se zklidnil, popřáli jsme si hezkého dne a kluci odkráčeli demonstrovat sílu dál.
Tak tady jsou
vypadáš málo arabsky nebo africky. Kdybys byl arab či afričan zavolali by na tebe akorát Sava, sava ale protože si běloch si už od pohledu podezřelý terorista.
Ty jsi toho uvědomělého ozbrojence prostě česky vochcal... Není ti hanba, vytáhnout tu fotku z koše?
Když ji máš hned zálohovanou mimo, tak můžeš mazat s úsměvem :-)
To on-line zálohování jsem omezil pouze na WIFI. Ono to žere dost data, jedna fotka má kolem 7 mega.
Ve Francii není zakázáno na nádražích fotit, nemají už výjimečný stav, a to děcko v uniformě zjevně hrubě překročilo své pravomoci. Proč by sis nevyfotil vojáčky.
Zveřejnění fotky je pak už nelegální, měl jsem jim rozmazat xichty.
což jak tak na to koukám udělal ten resizer za mě :-)