Ahoj, jak se dopravujete s kolem do zahraničí? Pročetla jsem několik diskuzí, ale nejsem o moc moudřejší. Napadlo mě jet busem nebo letadlem, ale zdá se mi to dost komplikované kvůli balení a není mi jasné jak to vyřeším cestou nazpátek. Pokud si doma pečlivě zabalím kolo do krabice co s ní potom tam? Pochybuju že si ji tam budu moct někde nechat na zpáteční cestu :-D Někde jsem i četla, že kolo jen obalili folií, ale toho bych se bála a aerolinky vyloženě píšou krabice nebo vak. To by kolo nemuseli vzít. Jaké máte zkušenosti vy?
Já třeba na kole a max. vlakem -právě kvůlivá těmto problémům. Ale zase jezdím "jen" Evropu a čas mne netlačí...
To mě taky napadlo, ale co jsem našla tak do Británie nic přímo nejede a bylo by hrozně moc přestupů.
Do Londýna jezdí StudentAgency a bere kola, max snad 3 do busu (rok stara info, googluj)
Ale musí to být děsný vopruz, já jel jen do Brusele, a bylo to náročné.
To bude asi s kolem nejlevnější, ale včas bookovat. Na sever je možné jet z Roterdamu lodí do Hullu, do Rotrdamu snad jezdí taky nějaký bus co bere kola.
Pokud jedete jen ve dvou a i přes ty hordy midges v létě plánujete výjezd na tu dobu, a nejste-li vázáni na určitý konkrétní termín, zkusil bych se domluvit na odvozu – třeba jen na cestu tam – s některou českou cyklocestovkou co tam v létě jedou. Často nebývají plně obsazeni, a 1-2 volná místa se mnohdy v buse najdou, kola ve vleku za autobusem. Nejjednodušší a pravděpodobně i nejlevnější řešení.
Z vlastní zkušenosti mohu doporučit http://www.cajenda.cz/. 2016 nás (3 osoby + kola) přepravili z Černé Hory do Brna. Na kola mají za busem vlek.
Mě zase třeba Extrem Tour v r.2002 za tisícku odvezli z Prahy za kanál.
https://www.extremtour.cz/zajezd/skotsko-na...
Pokud jste aspoň trochu zruční v základním sestavení kola (řídítka, aheadset, sedlovka, pedály, přehazka) pak doporučuju letecky v papírové krabici.
Na letišti jsou na to zvyklí a moc se s tím nepárají, takže doporučuju vyložit tu krabici kolem exponovaných částí jakýmkoli batohem s oblečením, spacáķem v kompresáku, karimatkou atd.
Důležité je vyložit prostředek rámu nějakou menší krabicí tak, aby se hlavní krabice nezbortila uprostřed, což je naprosto běžné.
Já jsem vozil singlspeedovou silnici na CrMo rámu, takže odolný stroj bez přehazky - tu je nutné povolit a nechat na bowdenu stranou.
Doporučuju si sehnat krabici v jakémkoli bikeshopu, která není příliš malá. Všechny ostré hrany kola jako patky vidlic apod. se dají jednoduše obalit čepicemi z papíru a izolepy.
Je třeba takto zabalené kolo dostat na letiště.
Ta krabice se dá sunout po zemi, ale doporučuji to dělat jen v interiéru, nebo až v cílové destinaci, před rozbalením.
Po sestavení kola se dá krabice rozložit a poskládat tak že se vždy nějak zapasuje k odpadkovému koši, na kontejner jsem na letišti nenarazil.
Až se budete vracet, je dobré mít nalezený nějaký bikeshop tam, a odtud si vyzvednete slíbenou krabici, pak už je to jen o tom tu krabici s kolem dostat zase na letiště, letištním busem to většinou lze.
Já vozím ještě sack který je v malém polštáři, a ve kterém vozím kolo v polorozloženém stavu v autobusech, mhd apod.
Dá se koupit hard case na přepravu kol, ale to je jiná liga a je třeba ho mít uschovaný v destinaci.
Viděl jsem takhle vozit kola mnohem víc lajdácky, ve větších krabicích a vždycky to nějak dali, takže bez zdlouhavého balení to jako rychlá nouzovka funguje velmi dobře.
Bohužel může se stát že jeden "leg" budete muset absolvovat mhd nebo taxíkem. Většinou je to zrovna přesun na letiště a to vzhledem k časové rezervě kterou si soudný člověk dá cca. 1-2h může být i tak stresující - s krabicema plnýma kol.
Je třeba správně logisticky uvažovat a vše si dopředu zjistit a zařídit.
V opačném případě je to spíš o štěstí nebo čekání na další let...
Jednou jsem taky takhle po příletu do Prahy chodil po Praze ve 2h v noci, s 25kg krosnou na zádech, 10kg batohem na prsou a 15kg sackem s kolem na pravém rameni.
S tím fakticky člověk ujde tak 20m a musí 2 minuty odpočívat...
Problém s "přepravy" krabice s kolem jsem vyřešil obutím jednoho rohu do půlky čtyřkolečkové dvoustopé brusle. V krabici bylo moje lehokolo, mladýho dětský kolo 24´,stan,spacáky a na krabici pověšený vietnamský tašky s brašnama. Po nádraží i na letišti se s tim jelo pěkně, před odbavením jsem brusli odvázal a po příletu na místo schoval u letiště,k použití při cestě zpět.
Jo, a do letadla vyfouknout duše, já nechávám otevřené ventilky.
Hm, taky jsem to někde slyšel. Jaký je k tomu vlastně důvod? I kdyby letadlo letělo vakuem, bude přetlak v pneumatikách jenom o jednu atmosféru (=bar) větší než na zemi. Naopak bych se bál, že ráfky nechráněné nafouknutými gumami přijdou k úhoně při nakládání a vykládání.
Spousty užitečných informací o převozu kola vzduchem, včetně otázky odpouštění duší, je pěkně shrnuto třeba tady
https://www.cyclinguk.org/cyclists-library...
Ahoj, já - my létáme, když je to daleko.
Kola balíme do krabic ve kterých se prodávají (vozí do obchodu). V kolech (prodejna) je dávají zdarma. Do krabice ke kolu ještě balíme věci do povolené váhy zavazadla. Musí se to zjistit a domluvit dopředu! Emirates nám např. kola( krabice) berou v pohodě do 30Kg.Ale i jiní dopravci.
Z letiště odjedeme větším taxi na dopředu domluvený hotel.Tam se kola sestaví a necháme, (po domluvě) tam krabice od kol. V nich i některé věci co na kolo nepotřebujeme. Na konci výletu se vrátíme do hotelu ubytujem složíme kola. Na letiště a taxíkem. Jen bach na váhu na zpáteční let- suvenýry....
Je problém,když se letí od jinud. Pak se musí sehnat, nebo udělat krabice nová.
Kamárád jednou nechat na letišti na hlídaném parkovišti ve Stokholmu krabici a napsal na ni anglicky aby jí nevyhazovali, že jí za 3týdny odveze. Krabici tam Švédové nechali!
Mně osobně přijde nejschůdnější varianta nechat kolo doma a v tom zahraničí si půjčit jiné.
Blázníš, v Anglii?
S řízením vpravo?
....odšroubuješ a otočíš řídítka!!!;-)
Musím se podělit o své zkušenosti s přepravou kola.
Autobusem (nejčastěji StudentAgency) - přijedu na kole na Florenc, sundám přední kolo, pedály, otočím řidítka, vytáhnu z batohu fólii, obalím, olepím páskou a OK.
Letadlem - přijedu s kolem vlakem na nádraží, opět stejný postup a ke kolu přidám případně batoh, stan atd. a jdu s balíkem na Airport express autobus na letiště. Před zpáteční cestou koupím někde lepicí pásku a fólii.
Vždy bez problémů, kolo bez poškození. Asi obsluha jasně vidí, že je to kolo a dá si pozor.
Jednou z nouze obaleno pouze potravinářskou fólií.
Jo a kola nechávám nafoukané.
Na obsluhu bych fakt nespoléhala.
Jim je jedno, co vyhodí z letadla na pás.
Ale díky, jen si mi potvrdil, že fólie a páska stačí - před pár lety jsem to plánovala při návratu z Francie, ale nakonec jsme se nevraceli letadlem.
Tohle jsem zahlédl z auta při cestě ze z Plzně. Vzadu naložena dvě kola.
Taky jsem už viděl nosič na kola vzadu na nějakém autobusu. Zdá se mi to jako docela rozumný nápad.
Otázka je, jestli tam ty kola budou i za Calais :-)
Ale budou, jen na každém budou sedět aspoň dva běženci. :-D
Já viděl asi před 14 dny, jak mu to kolo z ty klece vzadu vypadlo.
Asibych si před odjezdem prověřil, jak jsou tam ta kola zakotvená, řidič může být dost trouba..
Před týdnem jsem viděl, jak vypadlo kolo z vleku za autobudem. I jsem to tu někde psal.
Fakt asi záleží na tom, jak poctivě to připevní.
S exákem jsme jezdívali na cyklozájezdy busem s vlelem. Vlek byl vždy zaplachtovamý, žádné kolo jsme neztratili. Jen jednou jsme málem ztratili jednu účastnici zájezdu, když to v zatáčce naprala čelně do auta. Čelo měla tvrdé, přežila to.