Bristol je jihozápadní branou britských ostrovů. Ačkoli je okolí města kopcovité, je Bristol jedním z nejvýznamnějších cyklistických center Anglie. Městem vede mnoho cyklistických stezek, které jsou napojeny na Národní systém cyklotras směrem na Londýn, Bath, Gloucester, Wales a dále na jihozápadní pobřeží Anglie.
Ve své historii mnohokráte přestavované město, je v současnosti charakteristické svými doky, ze kterých se neustále ozývá stavební ruch. Původní industriální nábřeží se nyní postupně mění v multifunkční zóny s bydlením, obchody a restauracemi a dřívější tmavá zákoutí se proměňují v oddechové zóny. Dnes půlmilionový Bristol v řešení dopravy trochu ztrácí. Je to především z důvodu stále nedokončeného systému kolejové dopravy. Jeho dostavba je především díky geografickým poměrům velmi nákladná. Přes časté dopravní zácpy se zde však daří i dopravě, kterou by zde čekal málokdo. Relativní kopcovitost a nepřízeň počasí překvapivě není překážkou. V zimních měsících Bristol připomíná spíše nočník Evropy než centrum jihozápadní anglické vzdělanosti. Město je i tak abnormálně cyklistické. Projeďte se tedy jednu zářijovou sobotu při levém obrubníku a pojďte se podívat, jak se daří městu – skoro vzpřímenému dvacátníkovi, který cyklisticky dospívá.
Jak se jezdí ve městě námořního obchodu, leteckého průmyslu, informačních technologií, finančních služeb a turistiky, se můžete podívat v dalším fotografickém seriálu zde.
Autorem fotografií i textu je Květoslav Syrový – dopravní projektant v kombinaci oborů: doprava / urbanismus / životní prostředí. Absolvent ČVUT – Fakulty stavební, obor životní prostředí v kombinaci oborů uvedených výše. Nyní se již sedmým rokem zabývá integrací cyklistické dopravy od A do Z, tj. od plánování v území, projektovou a inženýrskou přípravu, až k realizaci a vlastním dozoru na stavbách. Dále je členem Komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu a členem pracovní skupiny při Ministerstvu dopravy, kde se podílí na přípravě návrhů na doplnění české legislativy a technické literatury o prvky pro cyklisty. Pracuje jako poradce národního cyklokoordinátora. Je posedlý představou narovnaných zad nejen při jízdě na kole, ale i narovnaných zad morálních. „Čech totiž nemusí být cyklistou, jenž se nahoře hrbí a dole šlape“.