Dobrý den, příští rok bych rád na kole se vydal z Nizozemí přes Belgii a Francii do UK. Jaké doporučujete trajekty? A máte někdo ze situacemi s uprchlíky v přístavech a její agresi? Přemýšlel jsem o přejezdu z Doveru. Ted uvažuji i Donkeque nebo z belgických přístavů. Máte někdo čerstvé informace o situaci v přístavech?
UK bych rád projel z jihu na sever. Můžete mi někdo doporučit cyklostezku? Jak je to tam se stanováním? A jak je to tam s cenami v kempech?
Dále bych rád přejel do Irska a z Irska přímo do Francie.
Máte prosím nějaké zkušenosti? Budu rád za každou informaci. i
Zkus tohle:
http://www.aferry.cz/
Na sever Anglie jezdím noční lodí do Hullu, jezdí buď z Zeebruge v Belgii nebo z Rotterodamu v Holandsku.
Plavba trvá celou noc, večer vypluješ, ráno jsi 60 kiláků od Yorku....
Plánuješ-li projet UK z jihu na sever, pak Calais - Dover bude asi nejvhodnější a i nejlevnější volba. Ptej se po ‘day return ticket‘, dost možná že bude výrazně levnější než single. Uprchlíky neřeš, pravděpodobnost že by se ti nějaký vyhublík schoval do brašen a tys ho nevědomky propašoval do UK není příliš velká. :-)
Cyklostezky v UK:
http://www.sustrans.org.uk/ncn/map
Spoustu zajímavých tipů na off road trasy najdeš tady:
http://www.rsf.org.uk/
Spaní na divoko – pokud nemáš problém se spaním po venku jinde po Evropě, nebudeš mít problém ani tady.
*******************************************************************
Can I pitch it? Yes you can . . . sort of
Wild camping in England and Wales is generally only legal with the prior permission of the landowner, but a polite request is unlikely to be turned down in most cases. However, it is generally recognised that making such a request is not always practical, particularly in more remote areas, and wild campers tend to be tolerated if they are out of sight, far from any livestock, do not build open fires, are not in large groups, respect their environment, stay for one night only, and follow the wild camper's mantra: "pitch late, leave early." If you follow these guidelines, the worst that is likely to happen is that a (possibly irate) landowner will ask you to move on. You should also avoid high fire risk areas, such as the North York Moors, where your presence (particularly in summer) is unlikely to be appreciated by the fire services.
In Scotland, however, the Land Reform (Scotland) Act 2003 makes wild camping legal in most cases when practised well away from dwellings and roads. For details of the Scottish Outdoor Access Code, see outdooraccess-scotland.com. The Mountaineering Council of Scotland has some very helpful guidelines at mountaineering-scotland.org.uk/leaflets/wildcamp.html.
http://www.theguardian.com/travel/2007/mar/31...
*****************************
Díky za rady. Dover nebo Donkuque bude asi nejlepší volba.
U uprchlíku se bojím spíš agrese a bezpečnosti. Než abych vezl na trubce pár arabů.
Až se prošlapeš z té bezlesé placky jv Anglie trochu víc na sever do kopců a hor, vřele doporučuju přestat se držet okrsek a upravených cyklostezek, a začít mnohem víc vyrážet do terénu – i za cenu že bys měl plánovanou kilometráž celého výletu zkrátit na polovinu. Objevíš tak úplně novou Británii, Británii jakou asfaltový poutník nikdy ze silnice nepozná. Určitě si také načasuj minimálně pár noclehů na takovýchto místech:
https://www.youtube.com/watch?v=hOrcWFZ-q-4
http://www.mountainbothies.org.uk/bothies.asp
Oni v tom Calais jsou hlavně černoušci.
Byl jsem tam v létě, poflakovali se jich tam tlupy, ale nebyli agresivní ani se mi nezdáli nebezpeční.
30.ledna jedu trajektemn z Dunkirku do Dovwru tak uvidím.
Dunkirk jsem ale nezvolil kvůli strachu z bubáků, ale dal mi jednoznačně nejlevnější féru.
Ale není to pravidlo, záleží na dni a čase plavby, a taky jak dlouho dopředu bookuješ a jestli zvolíš refundable nebo nerefundable taxu.
Když víš, kdy se chceš plavit, je dobré prozkoumat všechny možnosti zakoupení lístku, aferry, directferry, přímo u trajektove společnosti, trochu hledat, jde ušetřit balík.
Přístavy Dumkerque, Calais a Dover jsou naprosto bezpečné, používám je poslední dobou každý rok. Všude fungují pohraniční kontroly, přes kterou se nikdo nežádoucí nedostane. Utečenci se zdržují poblíž tunelu, který je na opačné straně Calais než přístav. Lepší je Dunkerque, tam nikdo není. V Calais je dobrá cena pouze u My Ferry Links. Jezdí jednou asi za 2 hodiny. Dopředu nic objednávat nemusíš, cyklisty berou i v plné sezoně v červenci i srpnu. Cena stejná jako na internetu.
Pokud chceš jet do Irska, použil jsem letos trajekt ze skotského Cairnryan do severoirského Larne. Plavba trvá asi 2 hodiny. Má to výhodu, že se dostaneš do klidného místa. Na seznámení se s novou zemí doporučuji trasu po pobřeží na sever, kde není velký provoz. A pak třeba zamířit do vnitrozemí.
Hranice mezi Severním Irskem a Irskou republikou si ani nevšimneš, jen občas bývá u silnice zašlý patník. Pouze silniční značení se změmí, údaje v km.
Kempy tam nehledej, stejně jich moc není. Volné spaní bez problémů, jen když je zrovna moc ohrad, najdeš místo třeba v příměstském lesoparku nebo u jezera ve vnitrozemí, kterých je tam bezpočet. Hodně tam prší, aspoň v létě, a není se kam schovat!
http://www.myferrylink.com/
My Ferry Links už nejezdí, předloni nebo kdy přestalo fungovat Sea France, taky ze dne na den, bez varováni.
Znovu bych se přimlouval za to, kouknout se na net na affery.com a dirrectferries.com, a vybrat si.
My jsme byli v Anglii na jihozápadě, takže jsme odplouvali až z normandského přístavu Caen (Ouistreham) do Porthmouth. Bylo to v době vrcholící uprchlické vlny a na rozdíl od Calais tam nebyla ani jeden uprchlík. Do Doveru se dá také plout z přístavu Dieppe, který je východněji než Caen.
No nedá.
Z Dieppe to jezdí do Newhaven, to je hned vedle Brightonu.
Byl jsem na Ostrově minulý víkend, v Dunkerque po migrantech ani stopa, na Doverské straně problém s kamiony, přístav a všechny přijezdové cesty zašpuntované stojícími obludami.
Možná to bylo způsobeno ale počasím, nám odjezd taky odložili o hodinu a pak stejně jel pořád podel francouzských břehů a pak to vzal přes La Manche nejkratší cesto. Foukal silný vítr a byly slušné vlny, ten krám s sebou fest házel.
Zpátky přes Calais.
Přístav v Calais je opevněn jako byl západní Berlín, několik řad plotů s ostnatými dráty, čtyřproudový příjezd změněn na dvouproudový, policejní vozy s hlídkama v pravidelných odstupech od sebe nadohled. Klid. Džungle je s té příjezdovky vidět.
Na kole to asi nebude moc extra zážitek projíždét tím opevněním. Ale do léta se může lecos změnit.
Nevím jak pro cyklisty a chodce, ale pro osobák je tragicky nevýhodné kupovat jízdenku až na terminalu v přístavu. Měl jsem koupenou Dunkerque-Dover a zpět asi 2 měsíce předem, za 45 Euro. Protože jsem byl v Doveru už v 15 a loď jsem měl koupenou na 19, rozhodl jsem se koupit si nejbliží plavbu, asi v 16 do Calais. Za tu jednu jízdenku jsem vypláznul ale 120 liber.
Jedu zase příští víkend, ze standard flexi (+/- 4 hodiny), priority boarding za 12+12 a wifi 3+3 mě to stálo 129, tedy zhruba stejně jako jedna plavba koupená na místě.
Když se kupuje a platí dlouho dopředu, jde to pořídit výrazně levněji, nejlevněji pak v málo atraktivních časech s jízdenkou fixovanou na ten čas. Flexi bývá tak o 25-30 procent dražší.
Ještě jedna věc, na lodích P&O Ferries je měnou britská libra. Lze platit v eurech, ovšem směnný kurz je naprosto brutální. Takže buď libry nebo kartou.
Ahoj,
Prvně jsem teď narazil na vaše stránky (parádně zpracované :-) ) protože letos na velikonoce plánuju 10 dnů Cornwall a Devon – tuhle část ostrova ještě vůbec neznám. Když do toho měsíce stihnete nahrát obrázky z vaší cesty, bude to super, když ne, nevadí.
Jestli můžeš pozdravuj ode mě Jirku Doubka z vašeho spolku, nějak jsem za ta léta potratil jeho mail a teď tu na mě najednou od vás vykouknul. Kdyby nevěděl, tak jen řekni začátek léta 2001, Alpy, a ukaž mu tuhle fotku. :-)
Byl jsem tam jednou zhruba o měsíc dřív a moc se mi to líbilo, i když dost foukalo. Ale moc nepršelo.
http://karel-ch.rajce.idnes.cz/jihozapadni...
Nádhera, díky za obrázky. Výlet plánuju v opačném směru – začít na jihu v Plymouth a končit v Highbridge na severu. Pokud se ti pobřeží v Cornwall líbilo, někdy se zajeď podívat na jz Walesu do Pembrokeshire, tam ho dokonce vyhlásili za národní park. Loni o velikonocích mi tam vyšlo super počasí.
http://cyklopoustevnik.rajce.idnes.cz/2015_-...
Úžasný je i poloostrov Gower
http://cyklopoustevnik.rajce.idnes.cz/2015_-...
No paráda, ani bych neřekl, takové pobřeží. Při pohledu na mapu to vypadá dost ploše, ale skály jsou podobného složení jako na Cornwalu. Severnější Walesské pobřeží ani tak divoké není, i když je pod horami. Určitě se tam někdy vypravím, možná i s manželkou, když už bude v důchodu. Ale někdy květen - červen, až bude tepleji. Díky za tip!
Jinak, takhle to vypadá teď (sobota 20/02) v přístavu v Calais
jen narzchlo mobilem....
Jinak ve městě naprostý klid, ani jedna černá duše...
Hezkej kriminál, takovej načančanej :-)
Hele, ploty tam byly vždycky, jen tam přibylo trochu žiletek. Angličani mají přece hraniční kontrolu v Calais, než vjedeš na loď. Už v roce 2008.
Karle, já tam byl poprvé v roce 1991, to fungoval terminál kde se na pokladně kupovali lístky na féru, nikde žádný plot nebyl, přístavní zařízení vypadalo spíš jako letiště.
Calais žilo, samej bar, hospoda, všude Britové.
Když otevřeli tunel, zmizel terminal a lupeny na féru prodávali v takových buňkách na parkovišti. Město Calais jakoby sevylidnilo.
Ještě před snad pěti, šesti lety se jelo do centra podél kanálů, klikatě.
Teď projíždíš tunelem dvojitého oplocení s ostnatým drátem (nevím kterej žurnaloidní blb začal ostnáči říkat "žiletkový plot").
A věř mi, že to tam dnes vypadá mnohem víc opevněně, než třeba vloni v květnu. Násobně víc, trojité ploty nejsou výjimkou, policejní auta všude, prostě opevnění, kterés rokem 2008 se nedá srovnat ani v nejmenším.
Calais, město, je mrtvé. Minimum turistů, 2/3 podniků zavřené. S Calais před 25 lety se to srovnat nedáani v nejmenším.
Jsem tam každý rok několikrát, vidím ten úpadek v přímém přenosu.
První velká rána byl ten tunel, druhá, dorážející, ti bubáci.
Žiletkový ostnáč je krapet jiný, než klasický ostnáč.
Aha, dík za info.
Myslím si, že tam všude je obyčejný ostnáč, ale ruku do ohně za to nedám, protože prd vidím.
Tak ještě trochu z toho Calais, pátek, odpoledne, dřív se pomalu nedalo projít po chodníku, člověk se prodíral tlupama rozhejkaných Britů...
Teď takhle, prohání se tam jen vítr...
Já si pamatuji už někdy v roce 98, že jsem ten oplocený přístav objížděl jako dnes, než jsem se dostal k terminálu. Pokud jsem si všímal, tak všechny mezistátní trajektové přístavy i jinde jsou nějak oplocené. V terminálu v Calais jsem si kupoval jízdenku ještě v roce 2014.
To město mi připadalo vždycky takové nějaké ošuntělé, je to vlastně ještě okraj Flander, a to je na těch obyvatelích asi trochu znát. Jiné kafe jsou Francouzi někde ve Středomoří. Je však vidět, že tam snad ještě někdo žije. Obrázky jsou z červencového dopoledne 2014. Ty tvoje jsou asi z brzkého rána?
Karle, věř mi, ty ploty tehdy a dnes jsou fakt jiné.. :-)
Ošuntělé, no, asi jako všechna francouzská města mimo hlavní třídy. Hlavně vítr, déšť, sychravo, neútulno, to je takový ten první dojem. A červené cihly, jako v těch Flandrech.
Angličani tam pořádali nájezdy, v pátek příjezd, v sobotu brzo ráno domů, někteří si ani nebrali hotel, celou noc propařili.
To město z toho žilo, tedy nejen z těch nájezdů, ale z přístavu. Když jedeš na Ostrov, dovalíš do Calais, přespíš a ráno féra, to samé zpátky, jen opačně. Těch lidí co to takhle dělá za čtvrtstoletí strašně ubylo, tunel, letadla, teď ten pocit nebezpečí ze strany bubáků...
Mají tam i pláže, ale nějak si to nedovedu představit, jak se tam na tom větru sluním.
Fotky jsou z pátku odpoledne.
Některé restaurace otevírají až v 19, dříve frčely nonstop, některé jsou zavřené. Možná protože únor? Ale jde to zu grunt.
Tohle je květen 2015, středa odpoledne.
Furt tak nějak mrtvo...
V lednu město Sète, určitě víš, kde je, v 8 hodin večer skoro úplně pusté. Jen pár bezdomovců si na břehu moře dělalo ohýnek..
Tomu Karle rozumím, Sète je letovisko, Frank otevírá svoji restauraci obvykle v půlce března, ale i tak, v tom předjaří je otevřená každá druhá.
Calais ale není letovisko, tam byl ten kšeft postaven na trajektu, to už se zřejmě nikdy nevrátí.
Tohle je zase Dunkerque, od centra je přístav ale mnohem dál než v Calais, jezdí tam na ostrov DFDS ferry, vozí převáženě kamiony. Plavba je delší ale bývá výrazně levnější než z Calais.
Podobnost s Calais docela nápadná...
Večer, pátek, 29/1/2016