Tak ostrá generálka, složil jsem Pepíka, brašny hodil do pytle, a beru SA do Remeše.
Dál už po ose.
Kolo i s pytlem mi šoféři šoupli do služebního prostoru, je to docela prťavé. Brašny v pytli na zádech, složený Pepík za popruh přes rameno, myslím, že tuhle fázi přesunu už mám vychytanou.
Ozvu se zítra ze Champagne.
A budeš také koštovat, když už budeš v Champagni? :-)
Nebudu, hodím si šumivé céčko do petky, to je tak všechno.
Já víno neumím pít, a bublinky už vůbec, piju to jako pivo, a po dvou litrech se motám :-)
Jinak pravé šampaňské je poměrně drahé, levnější, a Soňa tvrdí, že naprosto rovnocenou alternativou jsou šumivá vína z jiných oblastí Francie, říká se jim "crémant".
Tak ať ti to šlape a máš slušné počasí.
Také bych se asi s chutí projel po Francii. Nejspíš ne stylem jako ty, ale pár dní na kole po Francii by asi bylo příjemných v pěkném počasí.
Předpověď tvrdí zítra polojasno, neděle převážně slunečno, pondělí slunečno, 15 stupňů.
V úterý oblačno.
Mělo by to klapnout. V úterý do kvádra a pokus o práci, takže je to fuk.
Ono to nebude žádný velký sport, zítra 40, pak 110 a pak 50.
Počítám, že v pondělí odpoledne objedu Etoile, kamerku mám nachystanou....
Spíš chci otestovat sestavu zavazadel, vyházel jsem mraky věcí aby se to dalo snadněji přenášet, tak ostrý pokus, jestli mi něco zase nebude chybět.
Tak jsem před 11tou, po 11,5 hodinách v autobuse vylezl v Remeši, jako kdybych měl 150 km v nohách, složil Pepíka a přehodnotil dnešní trasu z projížďky po Champagne na nejkratší cestu do hotelu v Epernay.
Bylo to jen 30 km, vlastně přes jeden kopec, frekventovaná silnice, romantiky ani za mak.
To stoupání se zdálo nekonečné, nějak jsem tím poflakovanim na Pepikovi vyšel z formy.
Ted si lizu rany ve vane a nejsem si jist, zda-li se ukecam, abych prosel nebo projel vecer to mestecko.
Ještě drobnost, zjistil jsem, ze mam o nabijecku min....
Je to neyveritelne, jak se mi rozrostlo to elektricke harampadi.
Telefon, tablet, smartwatch, gps hodinky na zaznam trasy, kamera, dalkove ovladani kamery, reproduktor, wifi lte router, powerbanka.
Lze si poradit, oboje hodinky jsou nabite do hodiny, ale to znamena se pripadne probudit a prehodit nabijecku.
Ty vicenasobne usb z dx nemaji doatatecny simultani prikon, ty kramy chtej vetsinou 1,5A.
Prvni poznani, co jsem z prepravy vyloucit nemel, potrebuju jeste jednu nabijecku....
A co takhle kromě věcí v brašnách zredukovat i elektroniku na řídítkách?
Tam už není co, mobil, světla, kamera, tachometr se záznamem GPS.
Když zaznamenávám do gps hodinek, nežere to baterii mobilu.
Nevím co bych sundal.
Takhle vypada pi vyndani z vaku. Riditka dole, sedlo vyjmute a rovnez pedaly pryc
A z Remeše moc víc nemám, video odsud nenahraji, katedrálu opravují, tak fotit leseni smysl nema.
Zustala hen Johanka z Arcu. Ale zase je fesanda
A co tam předvádí ty dvě liliputky?
Byl jich tam celej autobus, vsichni se fotili, nahravali do founu a tabletu, vyfotit sochu jen s Pepikem proste neslo....
Na, tady ju máš bez těch ochechulí :))
Tos na ně hodil atomovku, že po nich zbyly jenom stíny ? :-)
Takhle zmizel Clementis a Gottwaldovi zůstala jen jeho beranice :-)
Sakra. Až teď jsem si všimnul, že tenhle fotošop sem nedal Jindra :-) Myslel jsem si, že vyhrabal ještě jinou fotku. Teď ale vidím, že po nich tam fakt zbyla "mlha" po keckách.
Od Neffa jsem zvyklý na kdejaké čáry máry ve fotkách. To má ale pokaždé k dispozici několik fotek téhož, něco z některé vyhodí, nahradí částí z jiné atd. Marně ale přemýšlím, kde jsi vzala ty to pozadí. Ty stromy jsou z jiné fotky a pasovaly ? Netvrď mi ale, že je za ty byby vidět a stačilo je vodgumovat... :-)
Ty stíny nejsou od ochechulí, se koukni, kde má stín Pepík :))
A ty stromy jsem domalovala.
Jo, stínů jsem si pak všimnul, i té mlhy po keckách. Stromy mě zmátly. jj, miniatura v mizerným rozlišení schová kdeco :-))
Kdyby sis s tím vyhrál po pixlech, tak ani mlha nebude, ale hlavní je, že Johanka teď dominuje, ty baby byly příšerný.
jj, tímhle mě vždycky dojímá Neff. Pro něj brnkačka, oříznout, vyříznout, přichytit, překrýt, doretušovat... Já to párkrát podle něj zkusil a zhruba po padesátince potřebné práce už mě chytal amok z tý piplačky a stejně jsem to měl samou chybu. Já bych nemohl dělat operatéra a hrabat se někomu pod mikroskopem v oku, nebo v mozku. Po deseti minutách bych mu tam zapích skalpel a zakvedlal...
Tvoje cestovní reportáže se mi líbí. Prosím trochu více foteček a taky nějaká vyfocená jídla, možno i s popisem, abych ochutnal aspoň na dálku :-)
Vysvetlivky pozdeji, mam problemek...
Problémek po tom godhaji vpravo ?
To je "venkovska pasticka" :-)
Muj problemek (vyresilo se to rychle) je, ze zatimvo ja se flakam v Champagne, Honza maka, asi ma rodinu pryc, tak jede dopredu.
No a jak to vypada, proc musim bejt furt on-line, vidis na tom obrazku dole.
Vetsinou celej rok nic, ale jak vytahnu paty, zastavim firmu :-)
Nevidis, pgn mi nejde uploadnout, neco mu nefunguje, proteze jsem vsechno neudelal presne.
A tak to musime na dalku fixnout, jinak od pondelka 14 lidi stoji nez se vratim
Vidím že ani tam není počasí nic moc, kolik máš na teploněru?:-)
Měl jsem 14, jen bylo pod mrakem, ale nefoukalo, tak celkem pohoda, na kolo akorát....
Hezký. Jak se ti jede bez odpružené vidlice? Já vím, že po silnici, ale tak, asi ani ti Francouzi nemají vše perfektní.
Má na kolech tlusté gumy, to na silnici musí stačit i s velikou rezervou. Dokud se trekingy nedělaly standardně s odpruženou vidlí, tak to bylo zcela běžné. Je ovšem fakt, že dříve bývaly ocelové vidle zahnuté a pružily krásně v tom prohnutí.
Nijak to nekritizuji. Na trekingovém kole nebo na skládačce mám taky pevnou vidli. :) Jen se ptám, protože si pamatuji dle fotek, že Jindra na trekingu, snad odpruženou vidli měl a měl i s ní spojený komfort.
Nemám žadné balony, ty co tam byly jsem sundal avdal tam Schwalbe Double Defense, tuším že jsou 1.6ky, nahuštěno na 5 atm, to nepruži extra.
Ale jak říkáš, mactrekubtaky nemám, nikdy jsem odpružene vudle, vyjma elektrokola, nemel, nevadi mi to.
Mam ale odpruzenou sedlovku.
Snazim se drzet asfaltu, obcas to neklapne, jako dneska, ale tragedie to není.
Vyzkousel jsem, ze Pepik je na cestovaní pouzitelnej, mozna se pokusim sehnat jiny nosic, abych brasny zasunul trochu vic dozadu, vic na nem asi uz nemuzu vylepsit.
Vcera jsem si momohl 40 km vlakem a otestoval prijezd na nadrazi, zabaleni do futralu, brasny do batohu, slozit me to trvalo 15 minut, vratit do pojizdneho stavu pak minut 20.
Nektere vlaky neberou neslozena kola (tady, ve Francii) a tohle projde i v TGV.
A taky pohyb po nadrazi je v pohode, nez se vlacet s kolem ovesenym brasnami.
Jsi borec. :) Ještě nějaké to dobyvatelské foto s vlaječkou a tebou. :)
To nebude, selfie jsem nepořizoval, ale mám pár videí, čekám až Soňa dorazí s notebookem, už musí být někde v koloně na Périferique.
Mám tam ten Etoile, uvidíte, že z pohledu za řídítkama to není tak tragické, jako to vypadá zezhora...
Dóbrý, tak jsi na konci. Nějak mi někde asi uniklo, jaképak značky je ten Tvůj Pepík. A nenech se zatknout coby běženec, v lágru by o bylo horší než na kole.
Pepík je skládačka Tern Joe, Joe = Pepík.
Prodali mi ho osazeného Tesco dílama, za zhruba 15 tisíc jsem ho dovybavil a uděkal z néj kolo, se kterým se nebudu bát jet 1000 km a víc.
Je to "velká" skládačka, chová se jako normální velké kolo (skoro), teda neumím to posoudit, protože na normálních 26" jsem ještě nejel, ale jízdní vlastnosti se moc neliší od mé 28".
Tedy v tom mém cyklo-vandrovacím pojetí a nepřehnaných nárocích. Je trochu těžší, to je daň za ten zámek na jedné rouře.
No, já mám rezervy u sebe, tak se nebudu proto mračit na Pepíka.
Tak tady je ten Vítěznej oblouk - Etoile, běžný provoz, pondělí odpoledne
https://youtu.be/UQj8jggUJo4
Vidíte, že to není tak strašné jak to znenku vypadá
Úžasné a dost zajímavé je, že tam nejsou jízdní pruhy ani naznačené a přesto se jimi tak nějak jede.
Všimni si, jak se respektují, pouští a přitom dost dravě berou o své místo.
Kdo není dost drzý, nevyjede nikdy ven.
Když už mu tam strčí čumák, ten co najíždí ho pustí.
Problém jsou turisté, cizí autobusy, ti, nejsou dostatečně drzý. Ti to dokáží na minutu zablokovat, než se najde slušný, co se slituje a nechá je projet. To cizinci, ake i nepařížané nepochopí, drzost rozhoduje, kdo je slušný, stojí.
Nádhernej chaos. Každej si tam jezdí jak chce a kudy chce :-) Dlouho mě to tam láká, snad příští rok nadráždím motorku.
Vezmu tě do batohu, příští rok kolem 24 října?
Budu tam
Tady je ještě taková legrácka, nemoh jsem si to odpustit, když už tam
http://youtu.be/cTG9H6IAs8w
Tak to neklaplo, zkus tohle
https://youtu.be/cTG9H6IAs8w
Ono to vypadá jako chaotické a že jsou drzí. Nejsou. Pokud si dobře pamatuji, není tam vyznačen kruhový objezd jako jinde, proto platí přednost zprava. Ti co jezdí kolem Vítězného oblouku dokola, tak prostě přednost nemají.
Tak tady je trochu té pařížské cyklo-infra.
https://youtu.be/d-cNajUB1ZI
No, stejně mě tam málem sundala dodávka...
POkračování přes Pigalle
https://youtu.be/Hey9L3LB5Ag
Že bys nějak moc přehnaně dával přednost chodcům na přechodech, to se říci nedá. Nebo v Paříži přednost chodců na přechodech neplatí?
Ta dodávka byla vskutku odporná. Typické nevidění cyklisty. Jinak pěkná videa a řekl bych takový pražský všednodenní provoz.
Díky :)
Naučil jsem se "tam" jezdit jako prase, tedy vlastně Pařížan.
https://youtu.be/bRMELi866QA
Tady v pokračování jednoho cyklistu vidíš, on jezdil na červenou i tam, kde bych si to netroufnul...
Tahle trasa pod Montmartrem je pěkně udělaná, cyklisté odděleni, ale má to své mušky. V pondělí jsme měl vysloveně kliku, že mě tam nikde nestála žádná dodávka a nevykládala, ty většinou tenhle cyklopruh blokují a tak musíš mezi ty auta.
Když pak jedeš středem, tím parkem, tak tam zase většinou překáží turisté, co o té stezce prostě nevědí nebo ji ignorují.
Prostě děje se tam naprosto totéž, co všude jinde, a z čeho kolegové aktivisté mají pupínky, vykřikují něco o bezohlednosti, mači parkování a tak.
Kol ovšem, a to možná aj z toho videa je patrné, tak jezdí o dost víc, no a aut taky. Dopravu tedy cykloinfra nevyřeší, ba ani náznakem neuleví.
Dva problémy:
1) Kola a auta. Při troše dobré vůle se na silnici vejdou, a zprůjezdněné jednosměrky nedělají problém. Nechce to podlehnout hysterii a panice, nikdo cyklistu nechce zabít.
Projedeš i úseky, kam by si mnohý netroufnul ani autem.
2) OK, auta a kola máme v krásné symbioze, ovšem zůstává další problém - smog a prach. Myslím, že je vidět, že kola ta auta nenahradí ani kdyby byla cyklo-infra jak v Paříži, a tak bude potřeba smogu čelit jinak, zdá se, že to směřuje k městským elektromobilům.
Co ti do toho videa tak vrčí?
Že by dynamo?
Ne, něco se mi klepe na řídítkách, přijdu ma to, je to blízko té kamery, já nic neslyším, ale kamera to bere
Hele, tenhleten nic navykládal. Leda tak sebe.
No, všude obsazeno, kam to chudák má postavit?
Běžně ovšem v těhle autech jezdí invalidé, tak nemají problém se zaparkováním :-)
To je zajímavé, je to stejné jako s fialovým sakem v minulosti. Černá Audina = zbohatlík a grázl. Je takových aut a oni si musí pořídit tu uniformu.
Jsou tak nastaveni, a spz A1A 11 11, pro socky A07 00 O0m pro ty, co řídí ten náš malý svět.
A kde přišli ti šibalové k prachům?
Na státních zakázkách, eurodotacích, zbohatli na evropském sociaalismu.
Nikdo z těch frajerů nevymyslel nic geniálního, jen staré struktury se zasnoubili s novými.
Těžko to vysvětlovat lidem, co věří na to, že stát jim dá něco zdarma.
Aby to nevypadalo, že jsme jel jen v dopravních šoičkách, takhl evypadá cesta kolem kanálu l'Ourcq z města Meux do Paříže, je to zhruba 40 kiláků nějak takhle, občas tedy i asfalt
https://youtu.be/nprtkLl8qlc
Má to jedinou vadu, je tam značka zákaz vjezdu cyklistům, kterou cyklisté nedodržují, alespoň podle stop po gumách.
Asi si nepřejí, aby se z toho stala vyhledávaná cyklotrasa, možná kvůli nějakým živočichům, pokusím seto nagooglit, proč se tam vlastně nesmí.
Nádherná cesta kolem řeky. Takhle vypadá cesta z Nymburka do Lysé nad Labem. Tohle miluji. Ještě lepší to je, když tam je vyjetá jen 30cm široká stezička.
Ale co mne překvapuje od člověka, který nekompromisně všechny upozorňuje na přísné dodržování pravidel v cizině, že ses tam vydal i přes zákaz a že o tom dokonce zde píšeš.
Jo, a představ si, že už počtvrtý, dednou na elektrokole a pak 3x na papouška....
Když jsem viděl poprvé, že ten zákaz mají Fanoušové na háku, hodil jsem na to bobek taky....
(V Římě se chovej jako Říman) :-)
On to není celý úsek 40 kiláků, ale zhruba 10 km mají označeno těmi zákazy - mírně nedůsledně, když najedeš šikovně, můžeš se tam dostat mimo ten zákaz...
Myslím si, že jedinej důvod je, aby se z toho nestala "modřanská". Když se přiblížíš k Paříži ma takových 10 km, je tam už vyznačená stezka na pravém břehu, vyasfaltovaná, a řádí na ní všichni asi jako u nás.
Lepší pro dálkového cyklistu je držet se hlíny na levém břehu, jednak se tam nemotají ti ostatní rekreanti. Ještě blíž k centru pak jsou stezky po obou stranách kanálu.
Takhle vypadá sjezd k městu Epernay - které je snad srdcem oblasti Champagne od severu, saměrem od Remeše
https://youtu.be/j8Qy0XqRQBU
Na tom je pozitivní jen to, že to je z kopce dolů. Jinak asfaltová silnice jako každá jiná.
Jo, před tím se musí ale nahoru :-).
Tam mě šlo spíš o to, co zřejmě ta kamera nedokáže předat správně dál, vystoupáš na kopec, projedeš takovou náhorní rovinkou s divným francouzským lesem,ma najednou se přer tebou otevře to údolí řeky Marny s okolními svahy posázenými vinicemi.
Krásný pohled a báječný pocit, protože zezhora vidíš cílové městečko téhle etapy, a víš že se jen zklouzneš dolů, a slezeš z toho mučícího nástroje, ve který se kolo proměnilo během 11,5 hodinové jízdy autobusem přes noc.
Pro mě zkušenost, že už to není co to bývalo, a že když se někam budu trmácet autobusem celou noc a ještě kus dne, na kolo už pak nevlezu, nebo jen na pár kiláků a pujdu se dospat a narovnat na posteli. Protože jinak se pak cesta změní v nekonečné trápení, bez radosti, bez potěšení, s očima na tachometru: kolik ještě zbývá....
https://youtu.be/7fmme4Cqxnw
Tohle je také "obyčejná asfaltka", stejně jako ta výše, patří mezi turistické trasy Champagne "route touristique du Champagne"
https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Route...
Tedy "vinařské stezky" v jejich podání. Záběry z nedělního rána, tedy asi v čase, kdy je minimální provoz.
Ve všední den tam už asi tak poklidno nebude.
Tedy šampaňské vinařské stezky zjevne jsou koncipovány pro auta spíše než pro kola.
Video je soukromé. Fotky z Wikipedie jsou pěkné, ale z textu rozumím jen názvům. Není tam přepínač do Angličtiny nebo alespoň Němčiny.
Už ne, zapoměl jsem kliknout....
No, to je průšvih téhle země, zajímavé věci, nad rámec běžného průvodce, mají jen po jejich.
Ale když se tak nad tím zamyslím, u nás to není moc jiné.
Když chceš víc, než nabízí "bedekr" musíš na jejich sajty. Google translator pomůže, ale lepší než nechat si to přeložit do mateřštiny, je to přehodit do angličtiny. Ten překladač je vymakanější, ladí to víc lidí, nez do češtiny..
Postupně se to lepší, tedy s angličtinou.
V Alsasku a v Lotrinsku se už zase přestávají stydět za to, že jejich mateřštinou je jakýsi německý dialekt, tak se německy domluvíš.
Ale neplýtvej časem, uč se arsbsky :-)
Též jsme kdysi jeli z Remeše na Épernay, ale klidnou cestou přes Rilly la Montagne, Avenay, Ay, abychom se vyhli rušné hlavní silnici. Jsou tam pěkné kamenné vesničky, v každé druhé gotický kostelík. Pak dál mezi šampaňskými vinicemi na Troyes (tam jsou takové ty pěkné typické hrázděné domy).
Tou jsem chtěl jet také.
Ale, už jsem to psal, vylezl jsem z toho busu, rozlámanej jako v kole, bolela mě kolena a vlastně vše od pasu dolů, a tak jsem přehodnotil plány, a bral to nejkratší cestou na Epernay, kde jsem měl bydlení.
Těšil jsem se nactu Champagne, ale neměl jsem na to sílu ani chuť.
Tou trasou co píšeš jsem jel před 34 lety s Honzou, opáčko letos nevyšlo.
Příště :-)
A ještě kousek podél řeky Marny....
https://youtu.be/h5w1QrJgI0Y
Tam zájaz vjezdu není, zato je to hůře sjízdné, tenhle úsek je ještě docela fajn, kousek dál je to horší, také mám nahráno ale nepublikovatelné, protože jsem uvíznul v bahně a klel jsem jako pohan....
Cesta podél Marny by byla fajn, je tam taková polňačka, ale muselo by být sucho, a zřejmě také mít trochu jiné kolo.
Francie má tu výhodu (kterou nevyužívám), že se tam dá rozbít tábor skoro kdekoliv. V létě taková projížďka pak může být docela príma.
Města jako Epernay, Chateau-Thierry nebo Meaux mají celkem co nabídnout k prohlížení, ale jedna zásadní věc člověka tímhle krajem provází na každém, kroku.
Totiž Velká válka, rozumí se ta první světová. V roce 1914 právě tady, na Marně, Francouzi zastavili německý postup na Paříž a nebylo to zadarmo, mrtvých na obou stranách po desítkách tisíc.
Jo tak tohle je už ta správná cestička. Ta se mi líbí. Nic těžkého, ubývá to a přitom je to pěkné a přírodní. Ale já to jezdím sice natěžko, ale na horáku s 2.1" tlustými pneumatikami.
Bylo po dešti, zapadnul jsem do bahna, na kola se nalepilo bláto a mezi blatníkem a pláštěm vytvořilo brzdu. Myslel jsem si, že mě kladevodpor ta rozblácená země, ale byl to ten špunt u blatníků.
Asi 600 metrů, ale byl jsem na sebe fest naštvanej, že jsem se nedržel asfaltu a nechal zlákat na tu polňačku.
Po takovýhle cestách to moc neubývá, já na tom jedy tak 12-13 km/h - tedy to vidím na tachometru. Na té asfaltce vedle pak tak kolem 20-22, a to pak ve výsledném bilancování večer je dost znát.
Takže pro sebe jsem si vyzkoušel - takhle raději netrasuj, ale věřím, že to leckomu může vyhovovat.
Pokusím se najít tu asfaltku kolem kanálu, to je pro mě ideál...
https://youtu.be/RZeyYF6cTVY
Tak jsem nahrál to bláto, naštěstí, moje hanebné klení zakrývá ta hudba, takže celkem v poho...
Jj, fatální chyba, že jsi vjel v tom blátíčku do toho středu. Tohle když vidím, tak jedině po tý trávě, i kdybych to měla tlačit. Dopadla jsem pod Hazmburkem úplně stejně. Naštěstí byl na kraji vesnice hřbitov s pumpou a tak jsem to tam minimálně půl hoďky šťourala a čistila.
Já to kus vedl, ale byl jsem fakt blb, nenapadlo mě, že to bláto mezi blatníkem a pláštem udělalo brzdu, a dřel jsem se jak magor.
Až na silnici mi došlo, že se to neboří, a problém bude jinde. Pro kluky co jezdí terény to musí být směšné, ale já takhle blbě naletěl.
Mě to blátíčko jako úhlavní nepřítel taky nepřipadalo. Stačilo ovšem pouhých 5m a už jsem s kolem nepohla. Tak jsem to rvala asi 500m po trávě tak 10cm široké a pak klacíček a už jen práce a práce. Naštěstí tam byla ta pumpa.
Proto ty horáky mají blatníky tak vysoko, pokud je mají....
To je svět, kterému nerozumím.
Jedu někam, šetřím síly, chci dojet s minimem úsilí a přesto vidět maximum.
Tihle rafani jedou blátem, po stezkách kde bych měl závrať pěšky, úmyslně si nakládají nejhorší terény, jsou to cyklomasochisti - chtějí na kole trpět, odhalil jsem je :-)
Třeba takovej Ronda, podle fotek to vypadá, se šplhá na kole po jakési kamzičí stezce do hor a zjevně si to užívá. A přitom, dle běžné debaty, je to normální, soudný chlap.
A na kole zápasi s horskými kozami, a asi je přitom šťastný.
Svět, který už nikdy asi nepochopím.
Užívat si bláta, hrbolů, nesjízdných kopců co nakonec krokem přejedou...
Bláto za mě už nikdy.
Je to tak, máme to rádi. Ono je to hodně o tom kole. Dokud jsem jezdil jen na silničním kole, tak jsem sice byl schopen rozbitou polní cestu rychle proletět a zvládnout, ale pravidelně jsem sezónu končil se zlomenou zadní osou. Když mne děti donutili ke koupi horáka, tak jsem postupně těm terénům přišel na chuť. On to totiž opravdu zvládá bez cvakání zubama (jezdce). A dobrý full jde patrně ještě mnohem dál. Tam už asi se dá jezdit skoro po všem.
Je to jiná kategorie cyklistiky, dá se to provozovat i v tvojím věku. Netřeba být nějaký velký rafan. Na pohodové ježdění po českých polňačkách nepotřebuješ nějaké dramatické vynaložení sil. A bláto také nemám rád.
já ti nevím, Brahmo, jestli je to hodně o tom kole, tak mi vysvětli, jak to dává Billíček :-D
mě třeba víc limituje hlava než kolo, a upřímně, jsem za to rád. mít stejné kolo, jako má má drahá, tak už by asi bylo po mě, protože bych to někde v lese víc pustil a sbohem a šáteček
stačilo, když jsem známé pomáhal s prodejem fulla a šilhal po něm, a Julča mi oznámila, ať o tom ani neuvažuju, že mi jinak zlomí ruku nebo nohu sama :-D
ale todle by se mi fakt líbilo :)
https://www.youtube.com/watch?v=0OK4SSNxl-0
Už mi to říkalo hodně lidí, ale já, ačkoliv sice vesničan volbou, jsem člověk městský letorou.
Rád projíždím vesničkama, městečky, a někdy si skoro úchylně užívám v těch dopravních zácpách velkoměsta, kličkuji a proplétám se mezi auty, ten lomoz, kravál, šrumec, ta spousta lidí, to mě zřejmě chybí a tak za tím vyrážím. Zatímco na víkend se všichni snaží vypadnout z města, já sedám na kolo, a razím na Prahu....
Kolo je pro mě stále více dopravní prostředek, než sportovní náčiní.
Další věc, tedy kromě letory, co mě brání v tom jezdit po lesích, je skutečnost, že dost mizerně vidím, nemám nacvičený postřeh, kličkování mezi kameny, stromy a kořeny mě šíleně psychicky vyčerpává. Přehlédnu kořen a letím?
Proto taky sjezdy i na asfaltu jezdím velmi pomalu, kdyby náhodou byla někde nějaká díra, nebo kdoví co, abych měl čas zareagovat.
''...co mě brání v tom jezdit po lesích, je skutečnost, že dost mizerně vidím, nemám nacvičený postřeh, kličkování mezi kameny, stromy a kořeny mě šíleně psychicky vyčerpává. Přehlédnu kořen a letím?...''
*************************************************
Ojojoj,... - a jezdit v hustem provozu mezi auty kdyz mizerne vidis a nemas nacviceny postreh, - to ti nebrani? :-) :-)
Ne, auta jsou o dost větší a nápadnější než nějakej šutr nebo kořen na cestě....
A nemám z nich panickou hrůzu nebo obsedantní fóbii jako leckdo.
Ale už 30 let mám šroub v rameni, právě díky jedné takové díře...
1. Dobrá přední vidlice ledasjaký kořen či šutr vyžehlí, takže to špatné vyhnutí nemusí být hned tak tragické.
2. Nemusíš hned jezdit downhills přes kamenité pasáže se skoky. Můžeš začít tím, že ta polňačka, kterou jsi dříve přetrpěl bude najednou docela příjemná a hravá na řízení. Nakonec se vůbec dál dostat ani nemusíš. Už tohle ti otevře obrovské množství různých stezek a steziček v přírodě. No a když to už nedáš, tak ten kousek můžeš vždycky protlačit.
Možná až někdy v penzi, Brahmo.
Neláká mě to, vymyslel jsem si úplně jiný způsob cestování, kombinace vlaku a Pepíka, už se to rýsuje, příští jaro to vezmu hezky od Atlantiku ke Středozemnímu, dole, pod Pyrenejema, když budu bujnej, hodím nějaký ten kopeček, když mě to bude prudit, nebo bude hnusně, strčím Pepu do vláčku a popojedu někam, kde je líp.
Budu, tedy doufám že už budu, klábosit s domorodci, ochutnávat jejich sýry a paštičky a nebudu si hrát na skautíka.
K tomui směřovala moje generálka na Paříž, za 14 dní, popojezdím ještě kolem Drážďan a pak už to letos asi nikam dál hnád nebudu.
Nemám akutní nedostatek kontaktu s přírodou, když odhrnu v pracovně záclonu (kterou mám zataženou aby mě nepralo slunko do očí), vidím tohle.
Když se v tom zamotám, což se teď už bohužel stává dost často, přejdu louku a jsem v lese, na co s sebou do něj vláčet kolo.... :-)
Nojo, lze ti jen závidět. My Pražáci po té přírodě prahneme více.
Ono to má svoje pro i proti.
Mám kliku, že jsem tady "starousedlík", na kraji obce. Ti co jsou uvnitř obce, nebo snad nedej Bože v satelitu už to nemají tak pohodové.
No a pokud jsou někde na té louce, kde satelit teprve roste, tak mohou prožít půl života na staveništi obklopeni stavebními stroji, jen dostaví jeden, začne druhý. No a ty nafťáci dokážou taky pěkně smrdět.
Obecně je tady ale čistější vzduch, žlutý poklop nad Prahou je vidět poměrně často.
Největším problémem nebo spíše než problémem úskalím, je to, že většina musí za Prací do metropole. Frekvence spojení hromadnou dopravou mizerná a navíc cesta autobusem trvá strašně dlouho, protože ten bus obsluhuje všechny vesnice kolem a kličkuje jak Rath u výslechu.
Další věcí, která je poměrně složitá, je skujtečnost, že je tu jedna základní škola, která nemá úplně přesně to, co si představuješ, pro moje děcko to konkrétně byla rozšířená výuka jazyků.
Takže i s děckem musíš do metropole.
A pak se pro mnohé stává bydlení na vsi vlastně jen takovou ubytovnou na vsi, a spousta lidí se vůbec ani do obce neintegruje. Děti chodí do školy v Praze, rodiče pracují v Praze, sídla firem jsou v Praze, mezi movousedlíky a obcí nevzniká žádná vazba, kromě jedinné - že ti sateliťáci by chtěli aby jim všechny silničky mezi domy někdo vyasfaltoval, protož eve své tuposti netuší, že si z těch asfaltek za přívalových dešťů udělají řeky.
A stím dojížděním, protože auto je nejrychlejší dostupné řešení, jsou spojena všechna ta negativa, o kterých se tu už léta bavíme.
Představa, že když pojedu za klukama na Michelskou nechám auto na Chodově, popojedu pár stanic metrem, a pak si počkám na autobus, je nesmyslná.
Dojedu až na Michelskou autem.
Já když to jde, jedu na kole, a navíc jen tak 2x do měsíce, ale jsou lidi, co tak jezdí denně a ne jen na Michelskou.
Jestli si někdo myslí, že je přesadí na kolo, a že ti lidé budou jezdít 70-80 km denně, tak asi netuší, co starého pána po ránu všechno bolí. :-)
Já ti rozumím, chápu tě, ale ta Praha není nafukovací. Nejsou parkoviště, nedá se dýchat, silnice se ucpávají. Něco se musí změnit, to asi chápeme úplně všichni. Ta kola pro centrum nejsou tak špatné řešení. Pro dojížděče ze vzdálenosti Popovic to je za současných podmínek pouze pro nadšence tvého typu. Ale i z Popovic se dá dojet na kraj Prahy, zaparkovat a pokračovat MHD nebo na kole, pokud v centru nezaparkuješ, nebo zaparkuješ příliš draho, nebo tam díky zácpám ani nedojedeš. Takže stačí jen omezit bezplatné parkování v centru a rázem bude vše trochu jinak.Do toho systému stačí šťouchnout jen trochu a hned se změní. Není asi moc stabilní, respektive jede úplně na hraně. Například čím víc bude modrých zón, tím hůře se bude parkovat. A pražáci po modrých zónách volají a ty své obvodní zastupitele, kteří o tom rozhodují volí ti místní.
Zase dodám, proti třeba té Paříži, pohoda....
Něco by se udělat mělo, ale to "něco" nevyřeší cyklopruh ani kolo. Mastné parkovné, zpoplatnění vjezdu do centra? Nic neřeší. Zvýší se firemní náklady, ta auta jsou služební, vsadil bych že většina.
Hodně by se dalo dělat s dopravní obsluhou, předělat ji na elektriku, jenže to je drahé, hodně drahé.
Přeprava hmoty by se dala úspěšně řešit. Nejužší centrum zavřít BEZ VYJIMKY pro všechna osobní auta, lhostejno jestli vezou presidenta nebo primátora.
Dost by se dalo vyřešit vystěhováním úřadů z centra, není důvod, aby se papaláši sjíždéli v černých vozech na Malou Stranu. Není důvod, aby výzkumný ústav pro samohlásky seděl na Nábřeží, apod. Vlastně by se dalo zeptat, jestli je důvod pro existenci toho či onoho úřadu.
V centru se nic nevyrábí, ti lidé, co se tam ženou každého rána jsou lidé z úřadů a pak lidé ze služeb. Ty z úřadů, které má pod palcem stát, by šlo vyštípat na předměstí. Ale zase, hodně drahé řešení, ohromný prostor pro korupci pri privatizaci toho či onoho paláce.
Představa, že ten pán v kravatě, za sychravého podzimního rána přijede na Chodov, vyndá něco jako Pepíka z kufru, a sklouzne se na Václavák na kole, je absurdní. I dostat ho do metra, bude těžké.
Londýn má už pár let zpoplatněný vjezd do centra. Odlehčilo to od smogu?
Projel jsem ho v květnu, pondělí odpoledne, na Pepíkovi.
https://youtu.be/6N2ceb9kzVU
Privátní vůz každý 10tý, možná 15tý. Z černých vozů do taxíků, asi dieslových. Busy s diesly.
Já vím, předělat busy na elektriku, a taxíky jakbysmet a rázem se dýchá líp. Ale kdo to zaplatí? Ty služby už jsou beztak drahé, kdo si může dovolit jezdit denně taxíkem. A najednou pořizovací cena minimálně dvojnásobná.
Dotace?
Komu sebereme? Policajtům? Učitelům?
"Něco" udělat v interpretaci cykloaktivistů znamená dát víc peněz Automatu a ten bude prosazovat nesmyslné prudící dopravní řešení, a čárání po zemi, které víc cyklistů od října do května v Praze nevygeneruje.
Ten svět bys pochopil hned :-) Taky jsem nad tím takhle kroutil hlavou, když jsem jezdil jen na treku. Ale pak jsem z nějakého podivného důvodu (fakt jsem tehdy pořádně nevěděl ani proč) pořídil celoodpruženýho divočáka a začal tenhle svět objevovat...
Nemusíš rvát vejtahový šachty nahoru, ani jima padat dolů. Prostě si jen pořídíš přiměřeně dobrý nářadíčko (a to ty umíš) a zkusíš si na něm rozumnou rychlostí podrncávat (zjistíš, že to vlastně nedrncá) po kořínkách, šutýrkách a vejmolech. No a postupně si přidáváš, až ke svým limitům. Taky ani zdaleka nesjíždím to, co ostatní. Vychutnávám si, na co stačím. Tohle tě nemůže nechytit. Jen to chce zkusit a mít dobrou výbavu (s mizernou je to trápení), fondy na to z treka máš.
Tak... Na trekingu, na krosce nebo i na jakémkoliv jiném kole se dá lecos projet. Záleží to pouze na šikovnosti a snad odvaze. Ale pouze na horáku si to projetí opravdu užiješ a nebojuješ s klepáním zubů, strachem o kolo a o sebe. Čím lepší horák, tím větší požitek.
ale prdlačky. Čím lepší kolo, tím víc chyb ti odpustí, tím rychleji jedeš a pak, až to jednou nedáš, máš velký bebí. Já jedu zvolna, musím si opravdu hlídat stopu a když už spadnu, tak je to v malé rychlosti a nic horšího než modřinu nemám. Požitek mám maximální taky.
Nemusí to tak být. Každý to své kolo řídí sám. To, že tebe baví jezdit těžké věci na skládačce neznamená, že to musí zkoušet každý.
Právě tak to mám s horákem, nemusím mít všechno :-)
Rondo já nechci do lesa, do hor, mezi kamzíky a kozy, obdivovat květenu a hřebeny.
Já chci někam mezi lidi, sednout si ke škopku, ochutnat kachýnku, paštičku nebo ta hovada co tahají z moře. Žádný šutýrky, asflalt jak dětská prdelka, to je to co se mi líbí.
Třeba se to časem změní, ale nejdřív s Pepíkem pořádně prorajzuju ten Frankrajch.
Mě nechytilo věcí, nekoukám na fotbal ani hokej, nezajímají mě ani výsledky z žádných jiných sportu, a kdyby Kreuziger nezobal, nevěděl bych že existuje. TDF nesleduji. Vlastně jsem vysloveně nesportovní živočich.
Cykloturistika je pro mě fajn, protože vidím a vnímám věci kolem sebe mnohem pomaleji, než by se dalo přes okýnko vozu, vytáhnout kolo ve cizím městě z kufru je ohromná výhoda.
Než bys všechno co chceš vidět prošel, měl bys nohy po kolena, já si takhle objel třeba za 4 hodinky Stockholm nebo Budapešť, a alespoň zvenku jsem viděl to co jsem vidět chtěl.
V tom teď spatřuji mojí budoucí symbiozu s Pepíkem, když pojedu někam služebně, strčím ho do kufru (tam nemusím řídítka otáčet) a když se mě někde bude líbit, objedu si to bez nároku na velké sportovní výkony.
Na dovolenou s Pepíkem chci proto, že jsme zjistil, že vlakem se snadno a celkem levně dostanu hodně daleko a hodně rychle, pokud jde o to TGV, ale nesložené kolo berou jen některé linky, se složeným můžeš do všeho.
Když se nebudu rvát a budu držet etapy pod 100 km denně, bude to fajn.
Třeba jednou, až se vyblbnu, se odpružím a vyrazím se přerazit na kanzičí stezku, ale moc tomu nevěřím, taky už mě nezbývá tolik času...
Jak to říkal František Vízner, náš sklářský genius, když za ním přijeli z Prahy do Ždáru novináři a ptali se ho: "Pane Víznere, vy tu žijete na Vysočině, v lesích, to asi chodíte často čerpat inspiraci do přírody?" A Vízner jim pověděl: "Do lesa, jo, tak dvakrát za rok na houby, to dává smysl, ale co bych tam jinak proboha dělal?. Mě inspiruje Manhattan v New Yorku nebo ty baráky v Brasilii, hlavním městě Brasilie"