Po letošních (pohodových) španělsko/portugalských 2.000 km mne zlákala myšlenka dojet ze samotného jihu Evropy domů. Zhruba 3 700 km. Kudy Španělskem vím, další trasu mi našel Bikemap.net. Napříč Francií do německého Donaueschingen a pak po Dunajské cyklostezce co nejblíže k hranicím Moravy. Cestu by mi měla usnadnit čersvě koupená navigace Garmin Oregon 600.Umí ukázat nejenom cestu, ale i profil plánované trasy. To je obzvláště prima, sedmdesátka mi už klepe na rameno a tak jsou kopce stále větší problém. Teď hledám místa, co stojí za vidění i daší informace, které mi mohou být prospěšné. Rád zvážím cokoliv, co mi kdo ke zvážení předloží.
Za vidění stojí na tomhle světě úplně všechno.
Těšil jsem se, že si počtu, ale prd.
Proč píšete o tom vo byste chtěli a ne o tom, co máte za sebou?
Informací tu máš dost a najdeš co potřebuješ.
Docela mě irituje ta tvoje poslední věta:
Rád zvážím cokoliv, co ki kdo ke zvážení předloží.
Proč by ti kdokoliv cokoliv měl přefkládat k tvému milostivému zvážení?
Takhle se žádá o radu nebo pomoc?
"Rád zvážím?"
Sorry, kolik ti je?
To je obzvláště prima, sedmdesátka mi už klepe na rameno a tak jsou kopce stále větší problém.
Ehm, ehm. Stačí číst pořádně. Uf ale teda, ta reakce, škoda mluvit :-/
Právě proto se ptám?
Tak mu poraď, ať "může zvážit...."
jo ne pro každého je jednoduché potřebné informace najít - jak je vidět ne každý to chápe
Pokud bych chtěl od někoho informace, volil jinčí formu. Ty ne?
On se kolega jen poněkud neobratně vyjádřil, myslím si, že je to vyřešeno, nejsme slečinky, jak rád říkám.
... ani
Ani?...
Hezké slovo. Ale moc nepradí, že?
Rada by nebyla?
Ku příkladu, zrovna Jindra tomu vlivu severozápadního, převládajícího, poměrně silného proudění vzduchu, již od starověku obávaného a zvaného Maestro (po našemu mistrál), nevěřil, dokud si tom sám nezkusil:-))
Já tomu věřil a přečet jsem si o tom, jen dokud mě nenabral, neuměl jsem si představit jakou to dokáže mít sílu.
Krásné plány. Snad budu mít také někdy tolik času, abych nějakou takovou cestu mohla absolvovat...
A doufám, že o tom zase napíšeš blog.
Osobně si ale myslím, že ta Dunajská na závěr po celé té cestě bude asi trošku víc než nuda. Ale chápu, že to je asi nejjednodušší způsob, jak dojet na jih Moravy.
Dunajská mi paradoxně jako nuda nepřišla (na rozdíl třeba od Labské), ale v určitých ohledech mě zklamala. Ale to je asi na jinou debatu...
Tipy ohledně Španělska bohužel dát nemohu, ale třeba přes Francii bych mohla dát tip na parádní stezku podél řeky Doubs, kterou mi shodou okolností poradil Jindra8526 - tedy skoro se mi ani nechce věřit, že to byl ten stejnej Jindra, kterej sem včera v 23:44 hodil tu pěkně hnusnou odpověď.
Budu rád Peggy, když mi o stezce podél Doubsu napíšeš víc. Cestu od Barcelony opravdu teprve hledám.
Nabízím odkaz na naši letošní trasu z Francie:
http://www.bikemap.net/cs/route/2723420...
Nejprve podél Loiry (resp. Eurovelo6), pak jsme ji u Decize opustili, přejeli pohoříčko Morvan a někde u Chalon-sur-Saone jsme na ni zase najeli.
Podél Doubs to zhruba za Dole začne být hodně zajímavý, nádherný údolí, parádní cyklostezka. V podstatě až do Mulhouse dojedeš po cyklostezce. Tam eurovelo 6 míří na Basel - to asi máš v plánu použít a u Donaueschingenu se napojí na Dunajskou stezku. My jsme chtěli k tomu "pravému prameni Dunaje", ve Schwarzwaldu (když už teda Dunajskou, tak poctivě, navíc jsme v 2010 byli u konce Dunaje, v deltě). Čili jsme za Mulhouse zamířili do kopců - Dunaj sice pramení v 1087 metrech, ale zvládly to i děti 5 a 7 let. A ten pocit, dojet k prameni po svých, od Atlantiku ! :-)
Co se Španělska týče, bohužel neporadím, nikdy jsem tam nebyla. Viděla jsem ale fotky z Andalusie, musí to být nádhera. Doufám, že se tam někdy také podíváme.
Byli tam kamarádi, zde je odkaz na jejich stránky, zpracování mají skoro dokonalé: http://cyklostranky.cz/nase-cesty/2012-andalusie/
Jo a z Vídně jsme to nevzali přímo do ČR (řeku Moravu už jsme jeli a navíc jsme měli týden k dobru a proč spěchat domů), tak jsme to vzali přes Slovensko podél Váhu. To nedoporučuju, jedině pokud ti nevadí velký provoz, náklaďáky míjející tě sedesátkou. Naopak Bečva je skvělá!
To je pekna trasa, jak dlouho jste to jeli, 4 tydny predpokladam?
No, ono kdyby jste to vzali z Blavy po 502-ce do Vrbového odtud po 504-ce do N.Mesta n.V., pak na Beckov(515), po 507-ce do Trenčína,Bytče a př. až do Žiliny, tak se vyhnete provozu, je to téměř rovina a navíc je cestou kopa zajímavostí ;-)
Pěkné vánoční přípravy a pozdrav do Těchonína!!!
My jsme se Bratislavě chtěli vyhnout, mysleli jsme si, že v jejím okolí to bude nejhorší. Bohužel nebylo. Nerada to píšu, ale jízda po Slovensku byl jeden z nejhorších zážitků celé cesty :-( Fakt jsme se báli, že nás pár kilometrů od domova sejme nějaký kamion, cisterna /nejhorší řidiči jsou řidiči cisteren - že by nějaký mindrák?/ nebo někdo v nabušeném esúvéčku. Určitě hrálo velkou roli, že jsme jeli s dětmi, ale fakt to hlavně na tom západním Slovensku už je co do množství aut srovnatelné s Německem :-( Bohužel nesrovnatelné je ten styl řízení.
My jsme tuto trasu, co píšeš, víceméně jeli. Jen na ty zajímavosti jsme si moc neodbočovali, protože Pováží jsme prozkoumávali před pěti lety:
http://www.epastorek.cz/vypravy/2009/piestany...
Jinak taky zdravím, právě jsme s dcerou dopekly perníčky ;-)
Povážím jsem jel od Mariana z Povážskej do Bratislavy začátkem léta, ale zabralo to jen dva dny o víkendu, takže kamiony nejezdili. Jinak dojem podobný, čekal jsem něco jako Rhonu ale byl to Váh :-)
S těma cisternama to nebude mindrák, ty krámy jsou prostě velký, a když něco jede proti tak se na silnici s kolem sotva vejdou a tak nás pěkně tlačí do škarpy. Nabušené SUV, tady kolem Prahy, spíše řídí blondýny, které si pořídili místní jako doplněk svého domku ve stylu podnikatelského baroka, tam bych příčinu viděl v té "blonďatosti".
Se máš, že máš pomocníka, mě holky složila nějaká místní forma eboly či co to je za bestii, tak místo pečení vařím guláš na celý týden, abych měl pokoj.
Na mě to právě dělalo dojem, že když chlap nedostane do ruky volant nějakýho pořádnýho fára, ale jenom cisternu, že si musí dokázat, že i s tou cisternou pojede devadesát po okresce. (Celkově na mě většina Slováků dělala dojem, že maximální rychlost není maximální, ale buď minimální nebo aspoň doporučená)
Fakt už blondýnky u Prahy nejezdí v Oplech Astrách apod., ale v SUV? No jo, doba se mění, mění se i móda aut. Tuhle jsem někde četla (možná i tady na nakole?), že člověk si kupuje velké auto, aby do něj náhodou nenarazil někdo ještě ve větším, až budeme jezdit o obrněných transportérech.
Jinak my z Těchonína o ebole víme své :))) A co se pomoci týče, ono to s šestiletou pomocnicí už docela odsejpá, hlavně když dětem svěřím zdobení perníčků. To je věc, kterou jsem se za 20 let (nebo jak dlouho peču) nenaučila a ty dětské výtvory jsou už roztomilejší, právě proto, že jsou dětské.
Neuvažuješ o změně barvy a zavést to i v Těchoníně? :-))
...to máš teda pravdu-s "pány silnic" mám také nedobré zkušenosti hlavně na Slovensku (v ČR je to o chlup lepší-ale jen o chlup). V cizině se jezdí daleko líp a bezpečněji(to jistě víš)- je zajímavé, že i naši největší piráti po přejezdu hranic (Rakouska a dál)se promění na beránky. Je to asi jiným postojem policie a taky výší pokut- to u nás by je jen jakoby "vychovávají" a pak to tak vypadá...Na Balkáně i v Rakousku se mi běžně stalo, že řidič OSOBÁKU se za mnou "vlekl"dvacítkou" pokud nebylo v protisměru volno nebo rovinka- o náklaďácích a kamionech nemluvě (ten slušně brnkne klaksonem, zpomalí a objede s metrovou mezerou). U nás se mi dokonce stalo, že na mne při předjíždění na volné cestě řidič z okna křičel jestli nemůžu víc uhnout(asi do příkopy).
Gratuluju k pomocníkům- to budeš za chvíli z kanape jen udílet rady...;-)
Ať se tak daří nejen o Vánocích!!!!
Mám dojem, že tyhle velký fára patří manželům těch křehulek, kteří zřejmě nejsou právě doma, ale je jich celkem hodně a přibejvají. Ale nejsou to žádné traktory ale luxusní fára, každé v ceně slušného rodinného domku.
Taky mám traktor, už má svoje léta. Když napadne sníh, ničím jiným se z domu nedostanu. Velké auto, kromě toho, že toho uvezeš dost, kolo vůbec neskládám, jen ho strčím dozadu, má slušnou výhodu na dlouhé cesty. Jede to po dálnici jako tank, jen se to pohupuje, sedíš výš, neoslňují tě jiná auta, prostě jízda je o dost klidnější. Ale žere to jak dvě malá auta, zvlášté v tomu huku-cuku provozu kolem města, tak se to moc na nákupy asi nerentuje.
Pražští řidiči už jsou takoví, mám poznávačku z Buranova, tak mají pocit, že ve městě tápu a snaží se za každou cenu "burana" předjet. Občas si zatroubí. Když jedu kabelkou, troufají si dvojnásob než na traktor.
Jednou se mi stalo, že dcera mě nechala nalepené Z - začátečník, nevšimnul jsem si toho. Jel jsem v noci do Německa a pak přes den přes něj nahoru, tak klidnou jízdu jsem nezažil. Auta si nechávala odstup, pouštěli mě, prostě paráda.
Říkám si, hmm, Z, poukázka na klidnou jízdu po Německu,nechal jsem to tam i na cestu domů.
U nás ovšem naopak. Střihal jsem po dálnici přesně nejvyšší povolenou, přesto každý mě nutně musel předejet, a to vlastně nejen na dálnici, ale všude. Řidič s Z je u nás vnímán jako ohrožení a překážka v provozu.
To se jen tak nezmění.
Proto na kole mám zrcátko a koukám za sebe, co ti chytráci vymyslí a když vidím "rafana" raději se kliím z cesty.
Liška pozvala králíka k projížďce po lese. Seděl jí na ocase a projeli všudy. Na konci, už u nory, povídá králík: "A příště svezu, liško, já tebe!" Liška si myslí své, ale za nějakou dobu zastaví u nory luxusní ´bourák´, vyskočí z něj králík a zve lišku na projížďku. "No králíku, to koukám, takový fáro ..." "Víš liško, to máš tak:
Kdo má malej ocásek, musí mít velký auto!"
To mi připomíná, jak jsem po Praze moc ráda jezdila s Luďkovým favoritem s SPZ "SUJ xx-xx" :-)
Mělo to svoje výhody, docela jsem si to užívala. Když jsme provedla někde nějakou "myšku" (schválně), odpustili mi to, protože SUJ fakt nikdo netušil, kde to je (že by Sušice ?:-)))) jen jsem se musela smířit, že na mě koukají s despektem :-)
Zetko bych si na autě pro tu srandu taky klidně nechala :-)
Zrcátka máme na kolech taky. Sranda, když pak po šesti týdnech na kole jdu pěšky po ulici a místo, abych se otočila, tak koukám ze zvyku lehce doleva dolů a čekám, že tam uvidím, co je vzadu.
Můj táta snad neudělal krok pěšky, pořád jezdil po Praze v plechovce.
Jednou se mu stalo, že nějak plechovka byla v opravně nebo co, a on musel pěšky a nachodil se jako blázen, protože se vyhýbal jednosměrkám.
No, něco podobného se mi jednou taky skoro stalo... Když jsem ještě jezdila do práce autem, tak jsem se často cestou domů ještě stavila na cvičení - a vybírali tam u vjezdu poplatek za parkovné. Pak jsem tam jednou přišla pěšky a u pána v oranžové vestě zastavila a hledala drobné.
Nechci se řidičů cisteren zastávat, ale ona to fakt není moc velká sranda řídit ten kolos, kde je náklad v kapalném stavu. Chová se to hodně odlišně, než u pevného nákladu.
Je opravdu lepší vyhnout se cisterně, než spoléhat na to, že se cisterna vyhne nám.
Věřím, že to sranda není, ale tím spíš by měli oni jezdit opatrněji.
Řidič je placen podle výkonu. Čím více přepraví (= víc jízd), tím víc peněz bude mít ve výplatním sáčku.
Sanita má pro rychlou (nebezpečnou) rychlost sirénu a modrý maják. Kamioňák ´ani brk´.
.....srovnání kulhající na obě nohy :-((
Co by mělo být dle tebe napsáno?
Sanitka nepospíchá kvůli výdělku- žeby potřebovali majáky i kamiony? Co zachraňují krom sebe?
....zajímavostí je, že jen u nás (nejen kamionisti) se řidiči snaží na úkor bezpečnosti stihnout co nejvíc a jezdí bezohledně jen doma- v zahraníčí jsou jak beránci!!! (ale to je diskuse na jiné téma-omluva autoru vlákna)
Nárokuje-li si modrý maják kdejaký poslanec či senátor, tak proč ne ´kamioňák´?
Testovací jízda pod majíkem by taky pro leckoho nebyla marná:-))
http://www.krimi-plzen.cz/a/poustim-majak-a...
a což teprve zastřílet si za zvuku sirén a v blikání majáků ;-) http://goo.gl/7lFbmV
Jistě, to musí, oni totiž na ty cisterny musí mít o certifikát navíc, oproti normálním kamioňákům. Ten tanker může mít 30 tun živého pohyblivého (mnohdy nebezpečného) matroše. S tím se hodně težko dělají prudké pohyby a akcelerace. Navíc se s tím nemůže plazit 40, to by možná cyklistům vyhovovalo, ale ostatní účastníci provozu by z toho radost velkou neměli.
Tož jenom, asi bych o nich netvrdila, že jsou to nejhorší řidiči a že asi mají nějaký mindrák, spíš bych se jim preventivně klidila z jízdní dráhy:-))
Preventivně se samozřejmě klidíme, ale tu argumentaci nemůžeš myslet vážně?
Pokud se jim někdo má klidit z cesty, pak ať před nimi jede nějaké vozidlo s majáčkem, nebo ať ty cisterny samy houkají, aby na sebe upozornily (viz. sanitky a hasiči) - jinak prostě musím jako řidič předpokládat, že za zatáčkou nebo prostě kdekoliv jinde budu muset brzdit a když znám svou brzdnou dráhu a vím, jak se auto s kapalinou chová ... nechápu, proč by se NEMOHL PLAZIT 40 km/hodinu. Neříkám na hlavní, kde nemá cyklista s dětmi co dělat, ale na okresce plné zatáček ...
Mimochodem, kolik cyklistů má třeba zpětné zrcátko (my třeba ano) a cisternu zjistí až v momentě, kdy ho už (na pár centimetrů) míjí.
Peggy, prosím tě, nezlob se na mne, ale mě přišla tvoje veta: "nejhorší řidiči jsou řidiči cisteren - že by nějaký mindrák?", jako docela nefér. Možná máš špatnou zkušenost, to ti nevyvracím. Jsou to kolosy, těžko ovladatelné, i když tě minou dostatečně, s cyklistou to chtě-nechtě zamává.
Ale taková odsuzující generalizace nemusí být pravdivá. Souhlasíš?
Soulasím, protože nejhorší řidiči jezdí v Audi. Ta značka jakoby přitahovala blbce ;-)
a hned potom stříbrná Octavie Combi :-)
jo, a taky bmw a rádobyvytuněné golfy
Nikoli, k cyklistům se nejhůř chovají řidiči bílých dodávek. Byl na to dokonce udělán i nějaký průzkum:-))
...k cyklistům se chovají zle jen řidiči arogantní i bez auta- na značce nesejde,jen kdo ji řídí.
Navrhuju, aby bylo součástí praktické výuky a zkoušek v autoškole aspoň 10 jízd (v provozu města i mimo)na kole. Aspoň by si každý řidič na vlastní kůži zjistil co to obnáší a jak se pak za volantem chovat!!! ;-)
Souhlasím a navrhuju to i obráceně:-))
A pak by kromě řidičů nenávidících cyklisty a cyklistů nenávidících řidiče byla schizofrenní skupina účastníků silničního provozu nenávidících sama sebe ;-)
Je to nepříjemné, ale do podobné schizofrenní situace se nás bohužel někdy jedna, či druhá strana těch "zarytějších" snaží domanévrovat.
Ale myslím, že bychom toto okrajové téma měli opustit a přenechat diskusi hlavnímu tématu.
Uznávám, že poznámka "že by nějaký mindrák" tam byla zbytečná. Mně to prostě tak ale připadalo, že čím horší auto, tím jelo rychleji. Jakože řidič nafasující "jenom" cisternu, aby si připadal jako správný "chlap", musí všem dokázat, že i s cisternou na okresce plné zatáček to pohulí devadesátkou.
Jasně že nejde generalizovat, řidiči audi jsou takoví, v oktávce zase makoví. Chápu, že v té audině člověk jede stodvacet ani neví jak.
Toho ale neomlouvá a neomlouvá to ani toho cisternáře, naopak. Doprčic, když vezu takový náklad a vím, jak to je nebezpečné, tak s tím jedu opatrně a pomalejc. Tak někoho chvilku omezím, tak pár aut dojede o minutku někam později, bóže. Není ale lepší, když někdo přijede někam pozdě, než vůbec?
Nápad bi-jan-cyk, aby každý kdo dělá řidičák, absolvoval i jízdy na kole, není vůbec špatný!
A naopak, kažý kdo chce jezdit na kole po silnici by měl mít najeto alespoň púl milionu km za volantem! :-)
V Německu je na silnicích jiná kultura (lidé více-méně stejní).
K těm (tamním) poměrům museli být řidiči nějakým způsobem ´dotlačeni´. Způsob ´jak na ně´ je známý, ale protože u nás je ´elita vzešlá z voleb´ nepoučitelná a ´ví líp než ostatní, jak to udělat´, nejspíš se ještě dlouho nic nezmění.
Tak u nás hlavně pořád ještě většina těch, co si koupí tu audinu nebo já nevím forda, oktávku či jakoukoliv "lepší" plechovku, to musí těm okolo dát patřičně najevo. Tj. nestačí předjet, ale po předjetí to oroštovat, zatroubit, schválně vybrzdit, problikat - prostě dát najevo, že on je král a třeba ten, kdo jede pomalu je srab.
Když je to baví a stojí jim to za to ....
http://auto.idnes.cz/agresivni-ridici-0kw-...
Tady má nějakou tu nabušenou plechovku každej, předhánějí se v tom, kdo má větší bazén....
Je vidét, že jsou jisté regionální rozdíly.
Z Rozvadova až kousek před Narbonne jsem to projel nakole letos najaře.
Mám o tom blog na pokračování: Do Andorry
http://www.nakole.cz/blogy/jindra8526/676-do... a pojračování
Cestu z jihu na sever nedoporučuji kvůli fenoménu zvanému "mistral", tedy silný protivítr na úseku tak 300-400 km.
Španělsko trochu znám, ale autem. Do Barcelony se chystám 2015 na jaře, ale žádný velký zádrhel tam nevidím, prostě se musí přes Pyreneje a nejschůdnější je silnice přes La Boulou, La Jonquera, Figueras, Girona a pak k moři na Blanes a podél vody až do Barcelony, takhle to mám natrasováno já.
Dál na jih (nebo opačným směrem) pořád podél moře až do Málaga. Vnitrozemím přes Murcia a Granada je to sebevražda, ta silnice co tam vede (N342) je čtyřproudovka pro motorová vozidla, takže se musí trochu delší přes vnitrozemí a jak vypadá profil je vidět na mapce (ten kousíček je dlouhý 500 km).
Podél vody se kopečkům taky nevyhneš, ale není to taková tragedie, a navíc, je to hustěji osídlené takže větší šance cokoliv obstarat.
Čili za mě dvě rady:
1. Francií raději ze severu na jih než opačně
2. Španělskem podél moře
ta mapka
Peggy, iritovala mě ta velkopanská dikce "rád zvážím", já bych použil třeba obrat "rád uvítám každou radu".
Tak jsem to na férovku napsal.
Jindro, mě toho tady (a i jinde) irituje...
Ale vždycky to radši třikrát zvážím, než něco ostře pronesu. Hlavně na webu, kde by měli být všichni "kamarádi", bo jsme tak nějak na jedné lodi.
Neříkám, ve všem si vzájemně souhlasit - diskusi lidí s opačnými názory mám ráda a shoda je nuda :-) , ale vzájemně se osočovat a urážet a tak - to zase irituje mě.
OK, beru
Jindřichu já opravdu rád uvítám každou radu, nicméně ji, chtě nechtě, musím zvážit. Ale v pohodě, příště budu alespoň lépe vážit slova!v
Nejsme slečinky, zvaž ten Mistral, beze srandy :-)
Tak jsem ti to namaloval
http://www.bikemap.net/cs/route/2862601-andorra...
Přes Francii je to skoro pořád rovinka, jak vidíš
Díky už to studuji. S tím větrem máš pravdu. Jel jsem letos z Malagy do Santiaga více méně stále proti němu. Ze Santiaga do Lisabonu mi to ale vrátil,foukal do zad. Jenomže pojedu už v dubnu, v Seville chci znovu stihnout Feria de Abril (a taky býčí zápasy) a pak s postupujícím jarem se vydám k severu. No uvidíme, vítr dokáže hodně potrápit.
Jel jsem koncem dubna podél Rhony dolů, a bylo to na plachetnici, jen jít kolmo na vítr bylo obtížné. Ono to asi nefouká pořád, ale to jaro je skoro sichr....
Možná počkat dva tři dny, a pak pokračovat, nebo se vyprdnout na ViaRhona a prát to podél moře až do Itálie a do Rakous se protáhnout tou Innskou stezkou.
Tou dobou bych měl tamtudy jet v protisměru, pokud všechno půjde jak má, měl bych být 12 května v Barceloně, tam končím. Dál na jih až jindy.
Závidím a už se těším, jak budu moci asi za 5 let taky takto neomezeně dlouho cestovat. I když, co znám již nepracující důchodce, tak nemají vůbec na nic čas.
Přes Pyreneje jsem nedávno jel (opačně z Francie) přes nízký průsmyk, ale hlavně s nulovým provozem nad obcí Maçanet de Cabrenys (severozápadně od Figueres), ve fr. Katalánsku přes Arles sur Tech a pod masívem Canigou. Je to trochu víc kopcovité, ale krásná divoká krajina a spousta hradů zvaných Katarských vše vynahradí. Vyhneš se tak městu Perpignan a rušnému pobřeží. Naproti tomu od Port la Nouvelle do Narbonne vede mezi lagunami docela dlouhá cyklostezka.
Zdravím Karle, jel jsem už taky přes Pyreneje z Fr do Šp, mezi městy Orolon a Jaca. Je tam tunel a pro nás cyklisty stará cesta přes hřeben. Z popraskaného asfaltu rostou uprostřed silnice vzrostlé stromy a těch pár kilometrů připomíná "svět po zániku lidí".Co mi komplikovalo možnost dosyta si vychutnat nečekaný zážitek, byly rudě vyvedené medvědí stopy, které zdobily patníky už řadu km před hřebenem. Bál jsem se, že se objeví na cestě pode mnou, víc jsem tlačil nežli jel a tak bych těžko hledal spásu. No dopadlo to v pohodě, prý jich tam navíc moc nežije.
S těmi medvědy v Pyrenejích to asi nebude taková síla, nejsou to Karpaty. Silnice všeobecně v Katalánsku jsou dnes velkoryse obnovovány, je vidět, že využívají eurodotace kde se dá. Ta na obrázku vede až k francouzské hranici u Coustouges a projelo na ní za hodinu jen pár aut. Ve Francii jsou vedlejší silnice úzké, nekdy i trochu hrbolaté, ale krása a přívětivost okolí vše vynahradí.
Jak byla trasa mezi Macanet de Cabrenys a Arles značená? Dal by se tento úsek zvládnout bez mapy?
Dá se v této oblasti přežít(vedro) na kole koncem července? Děkuji :-)
Jel jsem to v březnu a bylo asi 15 až 20 stupňů. Takže v červenci bude asi o něco tepleji. Cesta je normálně značená silničními ukazateli, jel jsem podle mapy Michelin pro tuto oblast. Myslím, že v Pont de Molins je označená odbočka na Maçanet. Když tak zkus Street view na Google mapách.
Přímá odbočka na Maçanet je až za Pont de Molins severně před podjezdem dálnice po silnici GI 502. Já se tehdy motal po vedlejších co nejdál, abych se vyhnul provozu. Jinak v červenci jsem v těchto končinách zažil i chladnější počasí jen přes 20 stupňů, ale to asi byla dost vyjímka.
Bych to jel obráceně z Francie, jen jsem si chtěl udělat představu, jak to mají značené, navigaci sice mám, i mapu bych si vzal, ale není nad pořádnou ceduli, která vyvrátí jakékoli pochybnosti. Na Street view to vypadá dobře, ty cedule se mi moc líbí :-)
Francii považuji za zemi s nejlépe označenými silničními křižovatkami, takže se nemusíš bát, že zabloudíš. Já jel od Arles údolím proti řece Tech a pak je odbočka vlevo příjemným stoupáním na Saint Laurent po D3. Určitě označeno. Kopec je v lese v severním svahu údolí, takže i v letním vedru tam bude chládek.
To je dobrá zpráva, když zabloudím, dostávám se deprese :-)
:-)
Já zase považuji francouzské dopravní značení za naprosto tragické a cykloznačení za potěmkinádu.
Ty jejich "Tout directiones" a "Autres directiones" a úsporné značky až za křižovatkou, takže pokud jedeš v koloně za nějakou pixlou do poslední chvíle nevíš, jestli máš jet doprava nebo doleva...
Prostě trochu jiný systém než jsem zvyklý. Z dob přednavigačních si pamatuju, že nemá moc valný smysl řídit se názvy měst, protože ty které já považuji za důležité, oni těch tabulích nemají, ale fungují čísla silnic, ta jsou také snadpo kilometru na patnících u silnice. takže když si budeš pamatovat že pojedeš po N34 a na křížení s N2 na ní odbočíš doprava, dojedeš všude.
To je jedno kde a jaká značka, hlavně když je na křižovatce NĚJAKÁ.
Nesnáším, když přijedu na křižovatku a není tam nic, to jsem z toho vážně v tu ránu zoufalej.
Já ty cyklostezky nějak nemusím, nikdy jsem je nepoužíval, neumím se na nich orientovat, nemám mapové podklady.
Klasická silniční síť mi naprosto vyhovuje, je na každé na mapě, i navigace se lépe orientuje, navíc benzínka, obchůdek na každém rohu..
O cykloznačení máš trochu pravdu, ale o silničním vůbec ne. To největší plus tkví v tom, že když přijedeš na křižovatku, máš směrovky v místě a ne pouze třeba 200m před, jako u nás. Chce to jen se přeorientovat na jiný systém, který funguje podobně vlastně ve většině "normálních" států Evropy. A ty Všechny a Ostatní směry - to je snad každému jasné a kór francouzům, kteří musí mít vše polopatě.
Já to tam znám, pamatuju ještě když měli ty ukazatele betonové :-)
Ten ukazatel za křižovatkou cyklistovi moc nevadí, horší to máš, když jedeš autem, tak ten ukazatel před křižovatkou chybí, protože do poslední chvíle netušíš, kam pojedeš a když ti výhled zakrývají vozy před tebou, tak teprv. Takže ten plus se fofrem mění v dost velké mínus.
Jo všechny směry, ostatní směry, jedeš furt dokud se neobjeví šipka na tvůj směr, taky jsem to s léty pochopil. Francií projíždím autem od od roku 1990 každý rok několikrát napříč, tak jsem si v začátcích předmobilních s tím nejjednodušším autoatlasem docela užil.
Na kole mi vadí to, že občas bez varování a bez šance jet jinudy mě udělají ze státovky silnici pro motorová vozidla, ale už jsem se naučil takovéhle situace řešit nebo jim předcházet.
Nejlepší značení jak pro kola tak pro auta jsem zatím viděl v Německu.
....zatím bezkonkurenční značení jak na cestách tak i křižovatkách bylo v Rumunsku- teď, co modernizují silnice,to někde neobnovují, ale mapu jsem potřeboval jen pro hrubou orientaci. Na kilometrovnících bylo č.cesty, název a vzdálenost do nejbližšího vel.města, pod tím název a vzdálenost osady,obce či města- ztratil by se jen analfabet...
Inu bohatej stát :-)
V autě ti tohle je celkem k ničenu, ale na kole to musí být super...
Všechny a Ostatní směry?
Mně to jasné není, Francii jsem vždy viděl jen z autobusu :-)
"Tout directions" bílá cedule ve městech znamená "Všechny směry".
Používají ji obvykle, aby tě vyvedli z města. Projíždíš městem a dokud neuvidíš ceduli (a radím si pamatovat i číslo silnice) na směr který chceš, se pořád držíš cedule "Všechny směry". Postupně se oddělují jednotlivé směrovky.
Tedy, přijedeš do centra třeba Strasbourgu a chceš na Paříž. Když nevidíš ceduli "Paris" jedeš furt podle směrovek "Tout directions" dokud se ta cedule Paris neobjeví.
Úplně stejně funguje "Autres directions" (Ostatní směry). Je to jen takové jazykové vylepšení tam, kde jsou směrovky na jeden, dva směry a pokud chceš někam jinam, než je na těch směrovkách, jedeš podle cedule "Autres directions". Někdy se v jednom městě vyskytnou obě cedule, ale nikdy na jedné křižovatce.
Takže ve městě jedeš furt podle "Tout" a "Autres" dokud nenajdeš svůj směr. Pokud projíždíš velkým městem na kole, je lepší si trochu trasu naplánovat protože tyhle značky tě vedou většinou okruhama a to ty na kole nemusíš, klidně si to můžeš namířit přímo centrem, takže pro cyklistu to má smysl jen v okamžiku, kdy bloudí....
Dík za vysvětlení, to je teda hustý.
Co dělat v situacích, které jsou zdokumentovány na obrázcích? :-)
To jsem v reálu neviděl, můžeš kudy chceš, tout nebou autres, dokud neuvidíš svůj směr...
A co znamená to "DEMERDEZ VOUS", není to něco sprostého?
Já vím, cítíš v tom to "merde", ale není to tak.
Znamená to snad něco jako "poraď si sám".
Tebe, na kole, tohle trápit nebude. Pokud pojedeš od nás do Barcelony, bude ti stačit přejet nějak Německo a pak se už jen "držet vody". Trochu možná se naučit Lyon, já měl natrasováno, ale jsem zjistil, že blbě, tak k vodě a na jih, není možné zabloudit.
Jen mě napadla jiná věc,v létě tam asi bude cyklofrmol, a o víkendech tuplem. Peggy tam snad jela v létě, čekám netrpělivě na blog. ViaRhona, ale i ta Eurovelo6 kolem Doubs bude asi druhá Modřanská. Ale když bude zle, hodíš to na silnici, to se dá. Je to fajn nápad, zajet se vykoupat na kole k Barceloně, to mě baví!
To ještě musím nastudovat, ale Lyon mi i z autobusu přišel nekonečnej, frmolu bych se raději vyhnul, hodně aut na těsno, spousta křižovatek, rozjezdy na semaforech, smrad, kravál, přijde mi to nezdravé a vyčerpávající.
Z kola slezu jen pár párkrát za den, takže i kolegové pejskaři, kočárkáři, cyklisti a inlajnisti mi serou, mám to vyzkoušené tady na cyklostezce podél Labe, když jedu tak jedu, štve mě, když musím zbůhdarma měnit tempo.
Kór když mám takhle naloženo, to si troufnu i na náklaďák, cyklostezkám bych se tedy raději vyhnul.
Navíc to podél vody bývá monotónní, vyhovují mi normální silnice mimo město, tam se ta krajina neustále mění, i kdyby tam byl nějaký ten kopeček navíc, tedy pokud to nebudou nějaké extrémy :-)
Lyon je trochu jako Praha, dálnici z jihu na sever mají protaženou městem po nábřeží a pak tunelem ven. Většinou jsou tam zácpy, proto průjezd Lyonem po dálnici je nekonečný, poskakování ve třech pruzích.
Divím se, že jím ten váš autobusák projíždí, já objíždím Lyon jihovýchodním obloukem přes Bourg.
Na kole je to ale jiná, docela klídek a pohoda, městem podél řeky. Cyklostezky podél kanálů, Doubs a Rhony brát nemusíš, po břehu většinou vedou ty okresky.
Lyon projíždíme autobusem okolo půlnoci, provoz sice hustý, ale plynulý.
Ty fotky z města vypadají dobře, musím si je pamatovat, kdybych náhodou do města přeci jen zabloudil jako ty, nebude mi to tolik vadit :-)
Nedoporučuji Lyon objíždět, tak jsem si to naplánoval taky a jak jsem dopadl vidíš na třetí fotce.
Nechtělo se mi popojíždět přecpaným městem po rovince, tak jsem se vydal obloukem po nevyznačeném okruhu, v zácpě a kopcích. Tak jsem rychle přehodnotil plány a jel klidným centrem...
Myslím, že je to jen pro otrlé.
Jezdím tam pravidelně právě touhle dobou a teploty ve dne přes 30 ve stínu nejsou nijak výjimečné.
Raději tam jeď víc najaře.
Mě Karel nepřesvědčil, střihnu to přes La Jonqueru, je to asi 10 kiláků stoupání a mám Pyreneje za sebou a pofrčím zase z kopce.
Automobilový provoz tam ovšem je celkem hustý, dálnice vedle je placená na obou stranách, tak celkem dost aut se jí vyhejbá.
A pinie a Katalánská vlajka jsou na Street view taky, ach jo :-)
Já mám představu o tom, jaké je klima na pobřeží u Barcelony, tam jezdím na tý skládačce, v kopcích, cca dvě hodiny, vracím se okolo poledne a snáším to celkem dobře.
Jen si nedovedu představit, jak je to dál od moře, jestli tam není to vedro třeba horší.
Zas by tam mohly trochu chladit Pyreneje, že by tam vál nějaký ten vetřík.
Se ti řekne, víc na jaře, když já mám utkvělou představu, že by tam na mě někdo čekal s chlebem a solí, že bych do toho "našeho" kempu vyslal manželku klasicky autobusem a sám vyrazil o 14 dní dřív, a pak se tam s ní ještě dalších 14 dní rekreoval :-)
Ono je to jak kdy, zažil jsem v Andoře v srpnu vedra 32 stupňů stejně jako klendru 8 stupňů, jak tam bude, když se tam budeš mrskat ty, je stěží určit, jsou to hory. Ale obecně je tam v létě dost teploučko.
Si myslím, že právě v té Francii, na dohled od Pyrenejí, se lze dle počasí a morálu rozhodnout, zda to vzít přes Andorru, dle Karla, nebo La Jongueru.
Fakt je, že silnice podél pobřeží je krásná, ale těch aut ty jo, přestože jsou španěláci ohleduplní, je to vopruz.
Jenže ty pojedeš na jaře, aut bude možná o poznání méně.
Na Andorru nejezdi, pokud tě štvou auta, tam jich stoprocentně bude nejvíc. V Andoře taky skorem nic není, je to prostě jen symbol, jinak si klidně můžeš zajet na Černý Most do nákupního střediska a budeš to mít stejný.
Karlova cesta je kopcovatější, delší, ale bude zřejmě nejkrásnější.
Proč nenasedneš taky na jaře?
Fakt jsem udělal optimální finanční plán, levněji to snad už ani moc nejde.
Do Janova autobusem SA s kolem a pak do Barcelony lodí za 60 éček a nemusíš tahat skládačku ale dospělé kolo. Pak můžeš 10 dní řádit v Pyrenejích nebo kde chceš, a zpátky podobným způsobem.
Já vyrazím z toho Janova po ose, ale nechci se už hnát jako loni, tak mě to akorát těch deset dní do Barcelony taky dá, a zpátky lodí a busem.
Cílem je pro mě Francie, přesun do Barcelony je už jen ta doprava tak nebudu nikde moc oplendat :-)
Podívej se jak to krásně vychází
Proč nenasednu na jaře, kvůli vedrům by to možná bylo lepší, ale jak říkám, rád bych místo autobusem dojel na kole(expedičním, ne na skládačce) z domova až k moři - na dovolenou.
Chápeš, co já pak sám u moře, když už tam s velkou slávou dofuním, chtěl bych si to užít dosyta a bezstarostně. Je tam sice krásně, ale sám bych byl za pár dní votrávenej jak šváb a koukal bych mazat zpátky domů.
Takhle se tam setkáme s manželkou, odkroutíme si 14 dní dovolené a pak nás cestovka odveze i s kolem domů.
Teoreticky - ještě jsem cestovku nekontaktoval, zatím je to ve stadiu úvah. Stadium úvah je totiž moje nejsilnější stránka.
Když takhle navážu expedici na dovolenou, levněji to snad ani pořídit nejde a organizačně je to prosté, cestovka má svoje autobusy, delegáti i někteří šoféři už si mne za ta léta pamatují, nikdy se mnou nebyly problémy, tak by mi snad vyšli vstříc.
Navíc kolo mi klidně můžou přivézt až po sezóně, v září.
Aha, je mi to jasný, tak já ti to začátkem května prostřelím, myslím si, že ta cesta Rivierou bude parádní.
Když vyjedeš o 14 dní dřív tak tam dojedeš aj z Prahy. Za den jseš na čáře, pak za 3 dny Německo, za 6 dní Francii a za dva dny jseš v Barceloně a dojedeš tam po ose. Když sed přejede Německo tak až někam k Narbonne je to skoro rovinka s větrem v zádech.
Ale ještě to zvaž, jízda mezi auty je otrava, Karlovu trasu dávaj i caparti :-)
Já tu cestu znám, projížděl jsem si to v létě autem cestou nazpátek ze Španělska a koukal na to tak, že pojedu s vozejkem, celkem přijatelný kopeček.
Vozejk jsem prozatím zrušil, tak už to bude úplná pohoda.
Auta přežiju, ty kopce by mě rozhodili a zabrzdili. Budu to prát nejpohodlnější cestou na Barcelonu, z Perpignanu tam budu za dva dny.
Courat se můžu až budu v penzi :-)