Letos asi poslední únik, sedím v busu SA, kolo v podpalubí, zatím vše podle plánu, ozvu se z cesty, držte mi palce ať nefouká...
Hlavně nezmrzni. A pokuD vítr tak jen do zad :-)
Na kole se přece jezdí zásadně jen do kopce a proti větru. :-)
Jen dvě poloprázdné brašny (na Jindračíslo podezřele málo bagáže)?
Na těch 300něco kiláků je skoro škoda tahat kolo, co? Škoda, že každý město si šije bikeshare po svým - by byla sranda půjčit se ve stojanu Villo! tu plečku a vrátit ji za 3 dny do stojanu Vélib...
No, je to na kole malinko víc, mě plán dává 73 + 175 + 135, těch prvních 73 lze zkrátit na 55, když nepojedu podél kanálu Brusel - Charleroi ale nejkratší cestou přes Waterloo, ještě jsem se nerozhodnul, dál s tím nic neudělám, napřímo po N2 to jde jen kousek, pak je z toho silnice pro motorová, a musí se kličkovat po okreskách a před Paříží se kanál Quercq taky kroutí jak Janoušek u výslechu.
Přípravu jsem fakt nepodcenil, nechci přijet k značce, která mi řekne, na kole dál nesmíš a zajet si tak pár kiláků.
Myslím si, že snad o moc líp už to připravit ani nešlo :-)
https://picasaweb.google.com...
To sis na to poridil team?
A kontroloval jsi u kazde te fotky, ze je maximalne tyden stara a ze nepreznacili? 8-P
Vypadá to na tak 2-3 roky staré, podle plakátů co občas nemázli. Makají na tom neuvěřitelně, hlavní tahy mají nafocené. Je možné, že píchnou značku s autíčkem i na některé úseky, co byly před 2 lety sjízdné, jistotu nemáš žádnou, Fanoušové jsou v tomhle nevyzpytatelní, ale v zásadě by to snad mohlo klapnout.
Tým nepotřebuješ, těch 170 km projedeš v street view za 2 hodiny, od křižovatky ke křižovatce, což se podle mého vyplatí, světlý den je krátký tak chci po tmě jet co nejmíň, tedy nejkratší možnou. V neděli už to bude pohoda, času dost.
Schválně na to koukni, v street view máš blevo dole mapku, když na ní najedeš myší, ukáže ti silnice, co mají nafocené modře, a právé na té mapce si klikáš na místa, která chceš vidět. Kdybys to chtěl projít ve 3D bylo by to fakt na dlouho :-)
Za cenu listku tam a zpet a nejake stravne bys mozna nasel nekoho, kdo by Ti to predjel, vyfotil dulezita mista a pripravil tracklog. Pak uz bys jen zapichl oci do gpsky a profrcel to na prvni dobrou. 8-D
Tady nejde o navigaci a tracking, Murphy.
Mám z Francie své zkušenosti, silnice tříd N bývají často v některých úsecích označena jako "pro motorová vozidla", někde je jen zákaz cyklistů a traktorů. Z mapy to neumím vyčíst, kde tomu tak je. Ze street view to poznám (tedy stav před těmi 2-3 lety). Ani navigace to nezná, umí eliminovat jen dálnice, ne rychlostní silnice. Cyklonavigace je pak k prdu totálně, protože mě vede kotěhůlkama a dává přednost cyklotrasám, a ty bývají o dost delší než silnice.
Ideální by bylo všem N-kám se vyhnout, ale pak mě to šplhá někam k 200ce a to nedám, tak jedu nejkratší možnou, uvidím, jestli se to osvědčí, nebo ten časový odstup od snímkování je takový, že mé to rozhodí plán.
Vzdyt pisu - nech si to predjet. Pak uz budes mit jasno, kam muzes a kam ne.
Hele, už jsem na startu, fakt to tak vypadá
Já si takhle připravit trasu, tak potom jedu jinam. Měl bych pocit, že už to tam znám :)
Být připraven není slabost.
Taky takhle dost často před výjezdem projíždím mapy. Avšak ne Google Streetview, ale Aerial Views, kde zkoumám průchodnost v papírových mapách tečkovaných kamzičích stezek přes hory a doly :-).
Kolega Kolorádo vyslovil, dle mého, hloupou tezi.
Jak vypadá Eifellovka taky víme,a známe ji i z pohledů, které nikdy, pokud nebudeme lítat kolem vrtulníkem, neuvidíme.
Stejné tak ta cesta, chytá jen "kritické" body, vidíš milionkrát víc, a nenudíš se ani omylem.
Teze stejné přihlouplá, jako by říkal, že s mapou to nebude ono, maximálně s automapou Evropy, ale cokoliv podrobnějšího už je nuda, lepší zústat doma
Pro nedůvtipné jsem zakončil smajlíkem.
Jsem nedůvtipný a vztahovačný, a omlouvám se kolego Kolorádo.
Taky si mě trochu nasral.
Protože znám své možnosti a schopnosti, měl jsem 175 na hranici svých možností 55letého strejce. Udělal jsem všechno, abych tuhle hranici překonal. Cíl, můj dárek sobě, bylo to zvládnout.
První den pohoda, Watterloo, procházka,
Druhý den, ráno mlha a tma, vyjíždím v 8 a ne 6.
Mám cestu projetou 10x na google, asi co 500 metrů....
Jsem překvapen kopci, na g to vypadá jinak. Leje, teplo, nefouká. Jedu podle irineráře ale nevzpomínám si, že bych to někdy před tím viděl.
Až u hranic s Francii.
A pak za Laon začla tma, nahodil jsem navigaci na mobilu i připravenou trasu na Teasi.
Navigace mě hnala oklikama, moje trasa fungovala. Po 170 jsem fakt už byl docela v prdeli.
To, že jsem věděl že jedu dobře, i díky g- street view mě pomohlo.
A ten jeden dlouhej den, to byla vlastně ta oslava "Jo, mám to!"
Nechtěl jsem tě naštvat. Svým příspěvkem jsem chtěl ocenit tvou důkladnou přípravu a zároveň napsat, že sám bych se k tomu nedokopal. A abych nenapsal natvrdo "jsi dobrej, na to nemám" (to se mi fakt blbě píše:), napsal jsem to tak... ale se smaljíkem. Jinak máš pravdu, celej svět je na webu. Mám pocit, že už jezdím jen ověřovat, zda jsou fotky či videa pravdivá:) Radost z cestování mi to neubírá.
Ne, jsou dost plné, proti cestě do Andorry mám jen míň o jedny krátký gatě a dres s krátkým rukávem. Jedna brašna vypadá prázdná protože buzertašku jsem měl přes rameno, mám jí v busu, v Bruseli půjde do brašny.
Ono když se netáhne ubytování moc toho potřeba není a na 3 dny vlastně stejně jako na 16.
sklonujes nazev sidla evropssky unie Brusel,podle vzoru prdel nahodou,nebo umyslne?
Z Brusele,v Bruseli .....
Stastnou cestu!
a jak bys to chtěl klonit? z Brusle do Paříža? nebo jak :-p
Jo, internet, metla lidstva. Taky už mám tohleto prdelové skloňování tak ve voku zažité, že jsem chvíli přemýšlela, co že se na tom mechovi nezdá. :-) A to jsem bývala na češtinu fakt dobrá.
Takhle to skloňují skoro všichni co znám, Brusel sám je v tom docela nevinně, centrum je vyleštěné, nablýskané, až jsem zmaten tím, že tu jsou ty francouzské nápisy, takový pořádek Fandové takhle nezvládají.
Byl jse, v centru naposled před 20ti lety, změna zásadní a radikální.
Všude je vidět, že sem nateklo spousta prachů, teprve se rozednívá, a začalo pršet.
Jinak ten bus je v pohodě, 12 hodin cesty, jede přes Lux, tak si trochu zajíždí. Šoféři ochotní, bez řečí přerovnali půlku zavazadel aby dostali oře ven, nebál bych se talhle jet až do Londýna
Hmm tak Brusele skloňují všichni.,takže jedete z Prahele, Plzněle, Brněle atd.
Asi jinej gang :-)
Ne enem Brusel se skloňuje podle vzoru prdel :-)
...nedělej v tom zmatek- "Brusel sám je...", jak teda, sám či sama? ;-)
Brusel-rod mužský, neživotný, vzor hrad :-o
To jako Brusel bez Bruslu? Není lepší bez Brusle? nebo případně i teda podle toho vzoru prdel?
mrkni na net(wiki i učebnu)když už,tak kužel (bez kužele i kuželu) zpravodajci i novináři(ktří byspisovnost měli ovládat) se kloní(a používají) více -u(do, v, z Bruselu)...je snad hrad- bez hrdu?:-(
Pochopitelně,všichni víme, že v Bruselu a ne Bruseli, ale skloňováním podle vzoru prdel dostává Brusel ten správný "evropský" rozměr.
Jinak, centrum vyleštěné, cykloinfrastruktura vzorová, ovšem to vše jen tak v kruhu o průměru 5 km. Pak už mnohem horší.
Charleroi, dříve něco jako Ostrava - paye noire - černá země už vypadá jako po vybombardování. Celé centrum asanují, žádná krása. Vlastně celej ten kraj - snad Brabant - nic moc, možná počasím, mám z něj dojem ponurosti a omšelosti. Za plotem, u Fanoušů ta krajina, domy, atmosféra vypadá mnohem veseleji a uvolněněji.
Teď už rozumím, proč jsi zvolil směr od Brusele do Paříže.
Fakt by bylo blbé se po 350ti kilometrech z Paříže dostat do prd...do Brusele:-))
Ne, zvolil jsem ho proto, že do Paříže Soňa dojede jako prd, už to má nacvičený, měl jsem tam taky krátké vyřizování.
A chtěl jsem se pohybovat frankofonní oblastí, protože se furt učím a takhle napřímo je to lepší než z knížek.
Centrum Brusele je fakt famózní, je to důstojný "capital" o tom nelze pochybovat. Belgie je divný stát, to jejich rozpolcení na holandskou a francouzskou část je v centru "sjednocené" Evropy tak příznačné, až je to k smíchu.
Hrají si na sjednocený kontinent, a v samém centru jsou rozpolceni jak ta řiť. Brusel je francouzský, obklopen Vlámy a ti se s Valony upřímně nesnáší.
Centrum Bruselu je opravdu hezké, nejhezčí na jaře v době kytkových festivalů. Nicméně je dost malé, muselo hodně ustoupit evropským strukturám. Osobně dávám přednost Gentu nebo Bruggám.
To jsi ve Vlámsku, Gent znám, Bruggy vůbec.
Před 23 lety jsem chvilku byl na Universitě v Liège, to není taky moc hezké město, Valoni jsou víc bordeláři než Vlámové. Z Valonska bych snad doporučil Spa a Namur.
Charleroi raději fakt ne.
Mě Belgie připadá jako země "kde dobře už bylo", ale jevto ryze subjektivní dojem z architekturya stavu veřejných komunikací.
Pred par lety jsem jezdil po dalnici mezi Antverpama a Kortrijkem. Videl jsem hlavne serverovny, ale jinak, kdyz jsem se nekam dostal, prislo mi to celkem uklizene.
Je fakt, ze z Brusu znam tak maximalne letiste a letistni pujcovnu aut a pak ten kruhac hned u letiste. 8-)
To je náš úděl, taky jsem znal Belgii, celou, napříč, od Aachen až k Ostednde, jen z dálnice, když jsem pravidelně valil na Calais a zpátky...
Takhle zhruba vypadá spojka Brusel - Charleroi pohledem cyklisty
betonová uzounká cyklostezka, dost mizerný povrch, občas jen silnice
Treba se tam nekdy jeste podivam. Ale tolik by mi nevadilo, kdyby ne. Spis lituju, ze se skolici centrum Siemensu presunulo z Belpu (7 km od Bernu) do Mnichova. Meli tam paradni downhillovou trat a prijemne kopecky na kolo a kolem Aary jsem jezdil tech 7 km z centra Bernu z hotelu na kolobezce.
http://mur.rajce.idnes.cz/2006-08_Belp/
http://mur.rajce.idnes.cz/2008-07-05_Belp...
A kdyz se to vzalo cestou zpet pres kopecky:
http://mur.rajce.idnes.cz/2008-10-06_Belp_Pavel/
http://mur.rajce.idnes.cz/2008-10-06_Belp/
To vypadá hezky, pro Siemense jsme dělali soft na stožáry dálkového vedení, tihle naši seděli v Erlangenu, v Bavorsku. Pak to snad zrušili, ty firmy se různě transformovali až jsou nakonec francouzská VINCI, ovšem moji zadavatelé sedí v Herne, to je Porůří, vedle Bochumi.
Jestli jsou Valoni větší bordeláři než Vlámové si fakt netroufám říct. Z pozice člověka, který právě dva dny jezdil vlakem po Čechách by to byla obří troufalost. Slušelo by spíše nejdřív vyndat břevno z vlastního oka:-))
Brusel mám, myslím, dost prochozený. To město jistě bývalo hezké a mělo svého ducha. Kdysi.
Dnes je to kosmopolitní město s velmi smíšenou a kolísavou úrovní architektury. Prostě město evropské a k tomu taky významně muslimské, co si budeme povídat. Navíc dopravní tepny vedené přímo centrem z důvodů ulehčení dopravy těm evropským mocným a důležitým..., inu, my to v Praze máme jako pozůstatek dob nechvalných minulých, oni to mají trochu jinak, ale výsledek je velmi podobný...:-((
Jsou, Lanno.
Jsou to tak "trochu Frantíci" a Vlámové jsou zase tak "trochu Němci".
U těhle národů rozdíl ve smyslu pro pořádek asi nepopřeš.
Belgií projíždím a zastavuji, přespávám, a z Belgie odplouvám asi 20 let, v Liège jsem byl na Uni, pozorováním mám ověřeno, i když pochopitelně jde o pohled subjektivní.
Brusel obvykle objíždím po orbitlu a levicí popřípadě pravicí (podle toho jestli jedu tam nebo zpět) hrozím. Prolezli jsme ho s Honzou před 33ti lety, pak s madam před čtvrt stoletím, a teď jsem v něm byl jen pár hodin, a po návratu moc netoužím (třeba na rozdíl od Paříže). Mrcasil jsem se jen v centru, ty velké mramorovo-skleněné baráky tam z dob co pamatuji, nebyly, něco jako to "staré město" je stejné, obchody se suvenýry, čokoládou a zase suvenýry....prostě standard. Pro mě to mésto nemá duši, a ta okázale evropanská póza mi nesedí.
Faktem je, že vše poměřuji se Stověžatou, která kromě krásy mě poutá i silou města rodného a města, kde jsem prožil dětství, mládí a studia, a pak je Bruseli v takovém srovnání zatěžko obstát. Porovnám-li jej naopak s Paříží, mám pocit, že tou okázalostí a nablýskaností jen tutlá tu svoji provinčnost :-)
Z Bruxellese do Parise:-))
Jo, kdyby Frantíci tušili, že jsme jim nad hlavní město přimalovali dva háčky a čárku...:-))
...z Bruselu je častěji používané :-o
To kolo staci jen tak omotat? Co jsem cetl jejich prepravni podminky, tak ze se to musi do krabice a jeste ho "zmensit". Jeste jsem s SA nejel, ale urcite toho nekdy vyuziju. Jinak at fouka z jihu, ale do zad:-)
SA to stačí, Eurolines nikoliv. Otočit řídítka a rohy ohnout dolů, aby to bylo ploché, a omotat bublinama, je to jednodušší než balit do kartonu. Jde o to, aby to nepoškodilo nebo neušpinilo ostatním zavazadla.
Zmenšovat na délku sundáním kol moc praktické není, místa tam je dost, postaví to ke zdi zavazadlového prostoru a frčím.
V našem busu jedou kola dvě, moje a druhé v krabici do Londýna, bus je plný do posledního místa, vešlo se to všechno. Mám trochu obavu, že jim komplikuju vykládání, protože většina cestujících a zavazadel frčí až za Kanál, ale nemračili se na mě. Z SA jsem před tím jel jen jednou z Berlína, v nouzi jsem objevil ty bublinky a lepenku, prošlo to a dneska taky, tak tenhle způsob balení považuji za pro SA akceptovatelný.
Nevykecavej se tu a makej. Za chvili se stmiva. A to jeste o vikendu probehne zmena casu, ne?
Už jsem v Charleroi a bydlím, jel jsem "kratší" přes kopečky, ale stejné to bylo 70, teda 69.85....
Žádné krpály, táhlé mírné kopečky, ale protivítr. Belgové mají skoro podél celé té rychlostní cyklopruh z betonu a kde není, tak tě pustí na tu rychlostní, takže i bez přípravy to klaplo.
Zítra bude dlouhý den, rozednívá se tu až tak v 8:30, to bych nikam nedojel, takže pojedu do tmy nékdy před šestou. Hejbání s časem mé nechává klidným, za svétla tak jako tak nemůžu dojet...
Tak ty už zas jedeš! Užívej si cestu. Já letos tak jen už pro kapra k Žabakoru :)
Já taky dostal "opušťák" naposled a tak trochu darem, před púl hodinou mi bylo pětapadesát, tak mě pustily proluftovat, ty moje baby.
Tak vsechno nej. A zejtra minis pokracovat, nebo si budes davat do cajku enzymy? :-)
Dojedu do města světel v neděli, v pondělí budu chvilku hrát kravaťáka a pak konečně s madam bouchneme šáňo, v úterý mě doveze dom, tedy jestli přežiju zítřek, mám vítr z větru...
Proti větru je to takový gumový, pojedeš trochu pomalejc, ale nakonec si zvykneš. Když tak se zkus trošku víc předklonit, uctivým lidem protivítr ledacos odpustí.
Hrbit se, a nemít z toho prachy?
To snad ode mě nečekáš! :-)
Dneska jsem jel 10,8 km/h. Je v tom kličkováni v Bruseli, a taky návštéva toho bitevního plácku.
Ale průměr fakt tragický, no ne?
No, nechám to koňovi, udělal jsem si jídlo na celej den, podle Rondova návoduse nenechám vyhladovět a někdy snad dojedu, i kdyby o půlnoci, bydlení musí držet, cestu umím, tak nechytím nerva, dobře to dopadne i bez hrbení :-)
Na dlouhých trasách musíš tu bolest vyvažovat. Pokud nebudeš dostatečně uctivej, budou tě bolet akorát nohy a třeba i zadek. Při troše uctivosti budeš rychlejší a bude tě bolet i v kříži a za krkem.
Mám ten pisez nastavenej tak, že jsem spíš plachetnice, předklonit se téméř nemožné, hrozí nebezpečí, že si zlomím játra.
V tom případě doporučuji křižovat proti větru.
Od rána? To by mě zabilo, nemluvě o tom, kolik tady stojí pívo...
Tomu rikam oslava. Gratuluji.
Na kulatiny natrenuj na Nordkap - Gibraltar.
Giblartar je v plánu.
Na sever nepojedu, Šíp mé vystrašila.
Nesnáším komáry.
Tak v zime. Dej vedet, dam Ti par rad ohledne vybaveni i koupe spravneho biku. Myslim, ze v tomhle mam docela slusne know how. 8-)
Zima taky není múj kámo, kromé toho, po tmé nerad jezdím, a ta je na severu v zimě furt.
Pojedu na jih.
Ono tolik času už mi zase nezbývá, takže neš se dúkladně zkamarádím s jihem, budou mi hrát "zasviť mi ty slunko zlaté"
To není tak legrační nápad, jak to na první pohled vypadá. Určitě by nepršelo a nebylo vlhko ani komáři.
Já ti věřím, na mém kole je origoš snad jen ten rám, zatím po ničem novém nešilhám.
Při mém stylu cestování stejně jde spíš o to co vydržím já, stroj je celkem vedlejší.
Jo našel jsem fotky z té přepravy, mizerné světlo ale asi je jasné jak to ti studenti dělají
Jindro, kolik´s platil za kolo u studentů?
Za lyže chtěli myslím 250Kč jednorázovku, pokud si dobře vzpomínám.
250, jizdenka 1900, šlo by to levneji, ale muusi se bookovat dlouho dopredu, teda jizdne, kolo je 250 furt
250, jizdenka 1900, šlo by to levneji, ale muusi se bookovat dlouho dopredu, teda jizdne, kolo je 250 furt
Letos na začátku dubna jsem snowbajkisty na Hardangerviddě viděla. Dny tam tou dobou už nejsou tak krátké, sněhu bylo dost a po planině se dá na biku jezdit klidně 14 dní.
Doprava tam a zpět z lyžema mě se studentem a promo jízdenkou stála pod 2000Kč.
takže do zad?:D zajímala by mě teplota..
Z jihu je rovnou do čenichu, ale fouká trochu šejdem, jakoby malinko ze západu, jedu na jih.
Teplota je fajn ráno jim to ukazovalo 9, v poledne 12, můj teploměr dává 14.
Občas spadne pár kapek, nemá smysl kvůli tomu dělat opatření.
Teploměr je na sluníčku, tak ukazuje zřejmě o malinko víc. Jinak teplota parádní;) Tady ráno 5°C a bude hůř:(
Včera jak jsem jel do práce, musel jsem hodně šlapat i z kopce, jak mi foukalo do protivky, abych vůbec jel. Chladný vítr prověřil moje oblečení dokonale-jediná výtka, že jsem si nedal návleky na boty..
Tak ať to jede. Teď tiše závidím..ale pozítří taky vyrážím..jen o něco méně km a vedle k bratrům.
179, Soissons, 13,5 hodiny v sedle. Půl dne lilo, pak se udelalo hezky. Příprava zafungovala na 100 procent, jen mala zrada, na obrazcích to vypada jako rovina, ale fakt není. Řekl bych terén podobny ceste Praha - Plzen, jen na konci toči Heineken a ne pivo....
360, tři dny, kdyby rozloženo rovnoměrně, pohoda, takhle pohoda jen dneska...
Toz takovy usmev sa musim naucit..ja sa dycky tvarim jak kakabus:-) Jako ja su optimista, ale videt to nejde, je to uvnitr..
Vidim, aj teplo tam mate..
To neni usmev. Vidis tu namahou rudou barvu? Tu krec v obliceji? To je z toho zatahovani medicimbalu, nez cvakne samospoust. 8-)
Mám krásné video, jen ho nemůžu odsud naloadovat. Jinak prd křeč, normálně opálenej, včera i dnes slunečno...
http://youtu.be/NJxaHP6EXT0
Tak tady to je, je to mumraj, takže sledovat zleva, od oblouku.
Kdo se bojí v Praze, ať tohle radéji nezkouší. :-)
letecky pohled by byl jeste lepsi. Ja bych to radsi slozil a sel tim podchodem. :-)
U oblouku s kolem zaparkovat nesmíš, ani sesednout a fotit se, je tam památník padlým "no dogs, no bycicles...." bylo mi striktně řečeno už před lety.
Máš recht, měl jsem Soňu vyhnat nahoru na oblouk, aby to vzala z výšky, no tak někdy příště :-)
Proč to furt objíždět?
Já bych to příště vzala skrz:-))
http://www.youtube.com/watch?v=MLejkyXbJlc
Zkrz nesmíš "no dogs, no bikes" protože památník, to už nám zrušili před 33lety, dost důrazně.
Fotky z tehdá nám zrušili východoněmečtí celníci, tak jsem si musel udělat nové...
Jinak šoféři byli dost naprdnutí a z okýnek mě nechválili, všichni vědí, že neexistuje žádný dopravní důvod, aby se tam motal strejc na kole, ale nebyl jsem sám, profrčel tam i jinej kluk ale ten zřejmě púsobil suveréněji, tak mu nenadávali....
No to se nediv. Oni tam taky mají v Paříži cyklojízdy a automaty:-))
http://velorution.org/paris/2014/09/22/etoile/
Prostě tu tvoji jízdu zhodnotili jako tvoji soukromou cyklojízdu kolem Oblouku, což nakonec nebylo daleko od pravdy:-))
No, ne všichni, ale jeden byl extrémně nadšený, hulákali jsme na sebe celou odvrácenou část měsíce :-)
Projížděl jsem Paříží (tedy centrem)už předloni, nebo snad loni na tom Vélibu, ale to není ono, protože s tou kraksnou člověk tak trochu zápasí, nemá to zrcátko, prostě na cizím kole to není takové.
Teďkonc jsem si to prosvištěl důkladně na svém, ze sedla je jinej dojem než pěšky. Jak jsem psal, cykloinfrastruktura všude, ale moc to nepomáhá, protože dopravní nekázeň je značná na všech stranách. Když nechtějí, aby tam parkovalo auto, musí tam naprat ty ocelové kolíky, snímky z poměrně časného rána, takže málo turistů. Celkový pocit z jízdy - necítím se nebezpečně, ale člověk musí být furt ve střehu, takže psychicky pro na takový frmol nezkušeného, poměrně náročné.
Místní to ovšem zvládají s přehledem a klidem.
A co jsi na něj hulákal celou odvrácenou stranu měsíce?
Došlo k takovému zvláštnímu splynutí, asi něco jako na Mezinárodním festivalu mládeže a studenstva, kdy si ti mladí lidé rozumí, aniž by nějak lépe znali řeč toho druhého.
On na mě křičel něco ve smyslu a tím cajkem jedu do.... a já mu odpovídal, že právě to mě von může políbit...
na složitější větné konstrukce nebyl čas, ono se to furt všechno pohybovalo sem a tam, ale myslím, že jsme oba obsah sdělení dostatečně pochopili....
Jo, měl´s mu pořádně zabušit na kapotu, Frantovi jednomu. Co se má co utrhovat na slušného cyklistu.
Ale jinak prča, jet až k Vítěznému oblouku, abych si mohl zanadávat motoristovi:-))
To vážně nebyl smysl té cesty, a nebyl jsem to já, kdo měl problém.
Ten hoch měl potřebu mi vynadat, ne já jemu.
Ale rozumím mu, na tom kruháči si každý musí dávat fest bacha, a cyklista navíc, může popudit.
Je to klukovina, ale nešlo odolat.
Tak chapu, ze kdyz jsi tam najizdel takhle kolmo, ze mel nekdo potrebu se vyjadrit. 8-)
Ono to tak vypadá, v tomhle prostoru u chodníku nic nejezdí. Já tam přijel od severu, z Cliché, objel jsem třičtvrtě a zakotvil u chodníku a čekal na Soňu, až přijede metrem.
Pak jsem na to hopsnul, objel 2x a zakotvil na stejném místě, problémy měl jen ten jeden hoch, ani nevím proč, protože jsem se na objezd naroloval dost ke středu, abych nepřekážel v odbočování doprava. Blbý je se od toho středu pak probojovat zpátky.
Ale to není jedinej drsnej kruháč, dole na Concorde je další, ale chystali tam nějakou výstavu a byl omezený provoz, tak pohoda.
Mnohem drsnější to bylo na té N2, chvílema má 2,3, a i 4 pruhy, a jak vidí Fanouš 4 pruhy, má pocit, že tam na kole nemáš co hledat. Někteří jedou tak, jako bys tam fakt nebyl, takže hodně blízko a 110kou, to je fakt nepříjemný. Bylo to asi 40 kiláků ale nemohu takovou zkratku doporučit, i když vše dle předpisů OK. N-kám se vyhejbat je pohodovéjši
No ty jsi problém neměl. Tvoje problémy vzali na svá bedra ti motoristé. Patří jim dík:-))
Vůbec netuším, jaké problémy "za mě někdo na svá bedra vzal".
Prostě se tam musíme srovnat, a je šumák, jestli jedu autem, na motorce, nebo na kole.
Jednomu netolerantnímu jedinci ve vozidle přišlo na mysl, že tam nemám na kole co hledat, ostatně děje se to i u nás na Magistrále. To je výhradně jen jeho problém, on za mě nic neřeší. Pokud by tam bylo zakázáno jezdit na kole, a já tam jel, dalo by se mluvit o tom, že "někdo za mě musí něco řešit".
Protože tam takový zákaz není, musí mě ostatní účastníci provozu respektovat a neohrozit, ale vůbec nic za mě neřeší. Ten člověk tím, že na mě hejkal si naopak osoboval práva, která mu nepřísluší.
Tvrzení, že by někdo za mě něco řešil důrazně odmítám.
Ale Lanno, tam není žádný nájezdový pruh, ona to ta fotka zkresluje, ten kruháč je o dost dál, vydloubnul jsem z mobilu další fotky, ze kterých je patrno, že jsem nikomu do cesty nenajížděl. (ta fotka výš je vlastně prostřední).
Nájezd od Champs Elyseés, vlastně všichni to berou takle "nakolmo" jak se vyjádřil Murphy aby se dostali na okruh. Já startoval z chodníku, ale kdybych najíždel s Elyseés, nemohl bych jinak.
Celkem plynulý průjezd, jak ostatně ukazují i ta videa.
Ono to vypada, jako by mě každou chvilku mělo něco sejmout, ale v reálu tam je docela dost prostoru, mám to projeté párkrát na kole a mockrát autem, princip je takový, že najedeš a pak se už snažíš dostat ven - do požadovaného směru. Když je hustý provoz, nepodaří se to při prvním obkroužení.
Rozhlídneš se a najedeš na okruh, a v tom okamžiku tě přestane zajímat, co je za tebou, hlídáš si jen boky a toho před tebou. On se totiž dříve nebo později bude snažit dostat doprava, aby sjel, a ty ho nesmíš sejmout. A je fuk jestli je to auto nebo kolo. Žádné prudké odbočování, po spirále se odvíjet ven.
Hlavně nezmatkovat.
Ale no jo. Vždyť říkám, žádné díky, je to jejich povinnost.
On by sice každej normální na rondel vjel obkroužil si svoje potřebné a zase normálně vyjel, jenže ty jsi potřebovat ten závěrečnej úsměv do kamery po zdárném ukončení cyklojízdy, tož jsi to tam střihnul. Škoda pokazit tak hezký záběr:-))
Prostě šou.
Tak holt příště to budeme mít z té vyhlídky:-))
No, nemusíš mi to věřit, ale já měl fakt radost.
Příště bude odjinud, bus už umím a trasa je vyznačkovaná...
Naprosto podobný zážitek, máš recht. :-)
Ovšem, pokud si myslíš, že ta radost byla z toho "že se mi bez nehody podařilo obejet Etoile" tak to ne.
S tím jsem počítal, nebezpečné to není, jen to chce zachovat klid, asi jako na té magistrále. Radost jsem měl z toho, že jsem tam, že jsem dojel, je tam Soňa, svítí sluníčko, a vše klape, tak jak má.
asi měl kramy :-) Dnes jsem na jednoho taky natrefil a nemusel jsem kvuli tomu do Paris :-)
Asi jo, u nás je to běžné, Fanouš vétšinou troubí a pokřikuje kamarádsky, protože ti fandí.
Stává se to tam často, protijedoucí vozidlo krátce zatroubí a šofér mává, to u nás nebejvá.
Ještě jedno, ono to vlastně je chvilku před tím, zase u oblouku zleva doprava,tím telefonkem žádný zázrak...
ETOILE 2: http://youtu.be/AzIiLEs4atI
Tady jsme sledovali shora babku o holi, jak prechazela skrz naskrz. Proste vlezla pred ty proudy aut a ... nic. Udelali ji misto, snad ani netroubili. Presla pulku, prosla pod obloukem a na druhe strane stejnym zpusobem pokracovala. Ale provoz tam byl tehdy vetsi, nez mas na videu.
Jo měl jsem kliku, nebyla špička, na druhou stranu, v zácpě to jede pomaleji, oni vždycky pustí, ale musí se do toho drze, jak váháš, jedou oni.
‘‘Prostě se tam musíme srovnat, a je šumák, jestli jedu autem, na motorce, nebo na kole.
Jednomu netolerantnímu jedinci ve vozidle přišlo na mysl, že tam nemám na kole co hledat, ostatně děje se to i u nás na Magistrále. To je výhradně jen jeho problém, on za mě nic neřeší. Pokud by tam bylo zakázáno jezdit na kole, a já tam jel, dalo by se mluvit o tom, že "někdo za mě musí něco řešit".
Protože tam takový zákaz není, musí mě ostatní účastníci provozu respektovat a neohrozit, ale vůbec nic za mě neřeší. Ten člověk tím, že na mě hejkal si naopak osoboval práva, která mu nepřísluší.‘‘
********************************************************************
Nezlob se na mě Jindro, ale když už ti nevadí hazardovat se svým životem, mohl bys brát alespoň trochu ohled na to s čím se bude muset psychicky vypořádat řidič auta se kterým se dřív nebo později jednou někde na magistrále srazíš, ať už to bude chyba jeho nebo tvoje. Může taky jen selhat stroj (jeho stejně jako tvůj), a bude to hned. Když se srazí 2 auta tak se většinou jen pomačkají plechy, když cyklista s autem,… - rozmačká se cyklista. To že tam dle zákona na kole smíš ještě neznamená že tam soudně uvažující člověk na tom kole taky vyrazí. A ty si koleduješ neustále. Až budeš s rozbitou hlavou ležet někde ve škarpě, potom vědomí toho že tě měli ostatní účastníci provozu respektovat a neohrozit ti už moc nepomůže.
http://www.youtube.com/watch?v=lay8aZlsbB0
http://www.youtube.com/watch?v=yHTpcyoJdKI
http://www.youtube.com/watch?v=BgsEg2CfRZU
http://www.youtube.com/watch?v=TTtsmBYIShA
Vždyť je ve Francii (i jinde) tolika klidných, kouzelných okrsek, kde za hodinu neprojede víc jak 10 aut, proč musíš ty svoje kilometry polykat na hlavních tazích a vědomě tak ohrožovat sebe i ostatní?
Jako celoživotní venkovanka nijak zvlášť si nelibující v městském provozu jsem dlouho měla stejný názor, ale bohužel mmoje zkušenosti z poslední doby naznačují spíš opak.
Přinejmenším u nás se v poslední době bojím víc na těch kouzelných okreskách s deseti auty za hodinu. Protože řidiči toho auta v pocitu, že tam jsou sami,jezdí většinou hodně rychle. Když se na té úzké silnici takhle potkají dva, je z toho dost brždění a vyhýbání ke kraji. A když se do toho připlete cyklista, musí se hodně snažit se do příkopy uklidit sám dřív, než tam bude nedobrovolně uklizen některým z těch aut.
Ve městě se mi jede blbě, často mám pocit, že překážím, často překážím doopravdy - ale v té rychlosti, jakou se auta tam pohybují, mi nakonec každý byť nerad nějak uhnout stihne...
No nevim, mozna uz jsem zhyckany ohleduplnosti britskych ridicu na mistnich okrskach. Na A-dual carriageway (coz jsou zdejsi dvou a viceproude magistraly) bych tu podle predpisu s kolem take mohl, ale tam cekat nejake ohledy by bylo hodne naivni.
Na dalnice (M) tu cyklista stejne jako v Cechach nesmi. Proc cyklista nesmi na dalnici? Protoze by tam byl nebezpecny sobe i ostatnim. Provoz a chovani motoristu je vsak na tehle hlavnich rychlostnich tazich prakticky stejne, jedno jestli dalnice nebo magistrala.
Nepleť do toho dálnice, to je matení pojmů. Tady jde o státovky, ve Francii značené N a číslem.
Postupem času Fanoušové některé úseky těch státovek předělávají na silnice pro motorová vozidla, plácnou tam modré autíčko nebo zákaz vjezdu cyklistům. Podél některých jsou paralelní místní silnice, někde musíš jinudy. Kam až na té státovce smím jsem si našel v tom street view a podle toho natrasoval, Tvrzení, že tím, že jezdím po státovce na kole ohrožuji sebe i ostatní je přitažené za vlasy a fest. To bych se kamaráde na kole nedostal z domova do Prahy.
Vytáhnul jsem z hodinek mapy, abys viděl, jak jsem jel. Na druhém obrázku je vidět, jak ta silnice tu státovku kopíruje.
A třetí ukazuje ten Etoile :-)
Všimni si na tom videu, že se tam pohybují celkem běžně motorky a skůtry. Čím se k kolo liší od skůtru? Jedině tím, že musím šlapat, jinak když drkne někdo autem do skůtru, má to podobné následky jako když drkne do cyklisty.
Pro nezkušené řidiče to takhle zezhora vypadá děsivě, ale nebezpečné to není.
Myslím, že to hodně, ale opravdu hodně, přeháníš.
Ono to sice kolem toho oblouku působí trochu děsivě, zvláště ten dojezd, kdy to vypadá, že mě ta najíždějící auta musí každou chvilku sejmout, ale žádný hazard to není, vzdálenosti jsou tam velké, a rychlosti pomalé. Před 33 lety jsem měl měl klukovský sen, objet si ten oblouk, co jsem znal jen z filmů a to hned 3x, sen jsem si tenkrát splnil. Teď jsem, tak trochu na oslavu svých 55tin ho vystřihnul znova, opakovat to dříve než v 60ti nebudu, tak se neboj.
Theorie o "krásných okreskách" a lhostejno jestli ve Francii nebo jinde, je pouhou theorií. Pokud jedeš na kole daleko, a do velkých měst, jízdě v hustém provozu se nevyhneš a někdy taková okreska, kde jede 10 aut za den bývá nebezpečnější, než jízda v odstavném pruhu na rychlostní komunikaci, právě proto, že tam ti místní řidiči strejce na kole nečekají a zatáčky střihají v protisměru.
Nemít strach z aut a umět se orientovat, chovat a řadit v hustém provozu je naopak celkem nutnou podmínkou přežití dálkového cykloturisty.
Jak říkal Miguel: "nebezpečné je sedět doma na gauči a tloustnout".
Nepolykám kilometry na hlavních tazích, těm, pokud to jde se s chutí vyhnu, jel jsem nejrychlejší cestou k cíli a blábol o tom, že tím ohrožuji sebe nebo ostatní ponechám bez komentáře a raději ti pustím písničku.
https://www.youtube.com/watch?v=ekxtvqFZxss
Ano, je hrozně hezké si plnit klukovské (a dívčí) sny. Je to krásné a obdivuju to. A přeju ti to a gratuluju k půlkulatinám.
Ale občas je taky nutné si uvědomit, že si ty sny plním v normálním provozu a reálném čase.
Tedy pro místní v reálném čase.
Že třeba při průjezdu kolem Triumfálního oblouku je to na mně znát. A ti kolem v těch plechovkách to vidí stejně, jako to vidíme my na těch videích. Oni totiž nejedou plnit si klukovské sny, oni třeba jedou za prací či za jinou povinností. Takže, když se příště na tebe někdo z nich utrhne, tak to přejdi mlčením nebo třeba gestem omluvným. Neutrhuj se na ně a nepiš, že ten či onen měl probém a řeči kolem tebe.
Oni žijí, pracují a starají se.
Ty jsi tam ve svém volném čase a plníš si klukovské sny.
To jako ze se napriklad slevac na ceste do prace smi utrhnout na trikrat atestovaneho kardiochirurga, ktery ma prave ten den volno? A oduvodneni je, ze ten slevac ma poslani a kardiochirurg se proste jen flaka?
Ať slévač nebo kardiochirurg, pokud trochu rozumný a tolerantní, nepojede jezdit kolem dokola z plezíru.
Takové věci dělají povětšinou ti, co naopak chtějí něco demonstrovat, třeba cyklojízdy tam a zpátky po Nuseláku, nebo ve Vídni několikrát kolem Ringu, nebo třeba v Paříži kolem toho Oblouku:-))
Z plezíru jsme při čtyřiadvacítce kroužili skrz asi pět vesnic celý den a noc. A překáželi tak těm pracujícím. A zrovnatak jim překážívám při každém jiném plezíru na kole. Nebral bych to tak tragicky, však se vejdeme. Až se dostanu k oblouku (spíš na motorce, než na kole), tak ho dám taky aspoň pětkrát, pěkně postupně od okraje ke středu a zase zpátky. Fascinoval mě ten šrumec ve filmech... :-)
Neberu to tragicky:-))
Klidně to dej, třeba i obráceně, ono se to tam ztratí. Akurát si sundej to CZ na značce.
Jo, a pak si stěžujete, že jsou na vás ve světě vošklivý:-))
A proč ? Když úmyslně neblokuju, nepřekážím, jen se sunu s proudem ? Trošku sice provoz zahustím, ale to v létě každej turista. Holt mají pár turistických lákadel a tak musí počítat se šrumcem. Traktorista v okolí Karlštejna taky asi není nadšený z dederonů i mnoha jiných národů. A značky kvůli tomu nepřelepují, nikdo na ně není vošklivej.
Jo, pohoda, Rondo. Ty se taky nepokoušíš vešekeré cykločlověčenstvo neustále školit:-))
Teď mě zrovna napadlo....pořád je na Karlštejně zákaz vjezdu cyklistů?
Karlštejn jsem před nějakým časem podjížděl večer zleva. To byla hezká cesta, nezvyklé pohledy. Do toho dysnejlandu už by mě dneska nikdo nedostal. Takže netuším.
Přes Katlštejn jsem jel před měsícek s vozíkem na Plzeň, v sobotu brzo ráno, a bylo to jak sen. Asfaltka kolem Berounky, sám si jedu a říkám si, svět je fajn. V neděli odpoledne, a té samé stezce, utrpení. Chodci, kola, koloběžky, cyklisti, průjezd jak Celetnou...
Jde o načasování, když všichni spí, je to furt fajn, jindy je lepší vzít státovku na Loděnice a Rudnou...
Takze ve svem volnem case si nemuzu jen tak vyjet autem, alespon pro cykloaktivisty je to jak cerveny hadr pro byka. Ty jsi to dotahla jeste dal, kdyz nejedu za poslanim, nemam co delat v provozu ani na kole...... Dosly mi argumenty, na tohle uz vazne nemam co rict.
Jo, to je to, na co celou dobu myslím:-)).
Ti zatvrzelí cyklobojovníci neustále tvrdí, že autaři se projíždějí po městě jen tak z plezíru, že jako nemaj co jiného na práci. Kdyby měli, tak by jeli na kole:-))
V provozu na kole máš jednoznačně co dělat. Jen nevím, proč by normální člověk, ať už na kole nebo autem, objížděl třikrát Vítězný oblouk.
Když mi vysvětlíte v čem je vtip (krom toho, že prostě chci) tak jsem ochotná o tom uvažovat:-))
Co to je? Objíždět třikrát za sebou Oblouk v Paříži?
Nějaký náboženský rituál? Turistická atrakce? Pouť do Mekky? Nebo na Velehrad?
Možná. Nevím. Nerozumím tomu.
Nedává mi to smysl.
K čemu to je dobré?
Marně teď hledám nějakou fotku s pořádným šrumcem. Vždycky mě fascinoval ten "desetistup", který se posouval kolem dokola a do něj se z bočních ulic další a další auta připojovala, jiná vyjížděla. A v tomhle mumraji se dostat z okraje ke středu a zase ven nebude na půlkruh, nebo jedno kolečko :-)
Ale jak tak koukám na dostupné fotky, asi už ta romantická doba pominula, desetistupy se nekonají, pobraly to tunely a obchvaty... Takže by z toho nakonec bylo jedno, nebo dvě kolečka kolem jednoho z cílů výletu a prohlídnutí oblouku ze všech stran (než půjdu pocourat)
Něco takového? http://youtu.be/C3pDh_NslKI
To se tam občas stane, Rondo.
Desetistup, nic se nehejbá a všichni troubí. Ale jen, když se něco v centru děje, např, 14. červenec, po přehlídce.
To to stojí všude a oni si to ti hajzlíci snad i užívají. Pondělí dopoledne, provoz minimální, jak vidíš. Mezi 8-9tou a 17-18 je to tak 2x hustější.
Z oblouku na kole, ani v mírném provozu moc nemáš, hlídáš si strany a to vepředu, a to ti nedá šanci koukat jinam. Je zbytečné machrovat, když to nejezdíš denně, stojí tě to víc úsilí, než místního, prostě asi 50 vteřin intenzivního soustředění. Jak váháš, bojíš se, jsi v háji.
Uvízneš uprostřed s tím, že budeš čekat jestli tě náhodou někdo nepustí.
Nepustí.
Co si neurveš, nemáš, tak to chodí na Etoile, jel jsem kolem sice jen 2x, ale autem asi 15x a poctivě přiznám, že autem je to horší.
Pokud si chceš oblouk prohlídnout, tak tunelem, a pěšky.
Vůbec k ničemu to dobré není, Lanno, jen to strejcovi udělalo radost, a nikomuvto neublížilo, nikoho to nezdrrželo a nikoho neohrozilo.
Prostě klukovina, kterou jsem po 33 letech zopakoval a ty se k tomu stavíš tak, jako bych sjížděl schody v metru, nebo blokoval Nuselák.
Kdo se bojí aut v Praze to, že to vůbec není nebezpečné, pochopit nemúže.
Tvoje konstrukce, jak moc jsem brzdil provoz v Paříži lidem, co pracují, zatímco já se fákám, spolehlivě vyvrátí ta videa z Oblouku co sem postoval Czklopoustevník. Soustřeď se na jednostopá vozidla, a sleduj, vo ta brrzdi....
Jo, přesně tohle pořád říkám a přesně tak to od samého začátku chápu.
Není to dobré k ničemu. Jen sis udělal radost. A taky proč ne, dělej si radosti. Mně jen popudilo, jak jsi psal, že nějakej Fanouš s tím měl probém a že jste si to tam vytmavovali.
Představila jsem si podobnou, skoro každodenní situaci, jak uhýbám na úzkém chodníku segwayistovi, když někam spěchám. Jo, klidně uhnu a klidně kvůli nim vlezu do vozovky. Já se s nimi nehádám, nic neříkám, jen si myslím svoje.
Hejkal na mě ze ztaženého okénka, tak jsem na néj hejkal taky, hezky nikoliv mateřštinou ale otcovštinou.
Asi mél hoch blbej den.
Občas na takového nerva narazíš všude. Docela příjemná byla domluva s jednou madam na magistrále, z kopce, u Muzea, stojím na světlech, na hypertěžko, tedy s vozíkem. Madam stáhla okénko a říkala mi: "pane, víte o tom, že tady na kole nemáte co hledat" a já jí povídám "mladá paní, to se hluboce mýlíte, já zde na kole mohu jezdit, nic mi to nezakazuje".
Pak jsme si popřáli hezký den, a rozjelo se to...
Pokřikováni a vytrubování je jinak ve Francii málo kdy vidét. Spíš opak, krátké ťuknutí do klaxonu a mávání se vztyčenými palci, nikoliv prostředníkem. Občas mě jako dálkaře pozdraví i protijedoucí auto, když šlapeš dliuhé hodiny sám, je takové povzbuzení docela fajn.
A pak Německo - tedy jihozápad, co znám. človék náhodou najede kam nemá, a už je zdvořile upozorňován, že sem s kolem nesmí.
Proti našim "kam se s tím se...š ty ču....u" docela příjemná zména.
Docela příjemná byla domluva s jednou madam na magistrále, z kopce, u Muzea, stojím na světlech, na hypertěžko, tedy s vozíkem. Madam stáhla okénko a říkala mi: "pane, víte o tom, že tady na kole nemáte co hledat" a já jí povídám "mladá paní, to se hluboce mýlíte, já zde na kole mohu jezdit, nic mi to nezakazuje".
*************************************
Mně by to zakazoval zdravý selský rozum :-).
Co je zdravý selský rozum?
Pokud tam někdo z nějakého důvodu nechce jet, tak nejede, ale když chce, tak nic proti ničemu a je to normální, že tam jede. Nezdravý rozum je spíše na straně tomu komu to vadí.
Jestli to myslis tak, ze si tam netroufne venkovan, tak mozna.
Je to komunikace, ktera je tu a tam skoro prazdna, takze kdyz se treba potrebuju ve 3:00 presunout z Roztyl do Nusli, zdravy selsky rozum mi veli pouzit prave magistralu. Totez z IPP na Vltavskou. Ve spicce je to otazka schopnosti a zkusenosti.
Ve 3.00 ráno bude spousta silnic prázdných. Po většinu dne je však předpokládám na magistrále hustý provoz, kde cyklista může nadělat spoustu škody, a to i když sám jede vzorově podle předpisů a na vině bude motorista. A za těchto okolnosti mi můj selský rozum říká vzít to jinudy, třeba i o něco delší trasou která mi zabere o něco více času, ale kde pravděpodobnost vzniku nebezpečných konfliktních situací bude mnohem menší.
Znáš to tam?
Co je na tom riskantního, nebo riskantnějšího než jízda po jakékoliv silnici s automobilovým provozem?
Odpovím ti sám, vůbec nic, naopak, dost místa a 50 a od Musea 70. Na jiných komunikacích 90, což je dost rozdíl.
Auta nejsou nepřátelé a nikdo tě nechce zabít.
Třeba toho, co občas jezdí na kole :-)
Zpátky je to do kopce, ale v podstatě podobné.
Štvanice se jede po chodníku.
Rozblikám a nasednu, tady
Jsem u Musea, slejzám jej n kvůli fotce
Nájezd na Nuselák, můžeš vopit chodník nebo most, volík most, pokračuju pak totiž na Pankrác
U Muzea
https://www.youtube.com/watch?v=wDsfND5NmjY
A na pankrác, tady si musím hlídat zaparkovaná auta, aby mé někdo nesundal dveřma, tak raději dál do vozovky
A furt žiju?
Asi zázrak :-)
No a je konec, dál už jen autíčka.
Budéjovická, je fakt o tolik bezpečnějwí?
Já se aut nebojím, Pankrácí na Budějárnu, guláš v DBK a pak po Budějovické do Jesenice, tak se ohlásím, dostanu pokyny co koupit a frčím dál na Hlubočinku a pak z kopce domů.
Normálně jezdím kolem Vltavy a Břežanským údolím, ale Cyklopoustevník mé nabudil, abych to vzal zkratkou magistrálou :-)
Tohle je taky bezpečnější než magistrála?
Jestli tam hodláš jezdit i v těchto podzimních sračkách, buď tak laskav a pořiď si pořádné zadní světlo. Mars 4, Superflašku nebo tak něco (alespoň půlwattovýho).
Sice do toho budeš muset cpát akumulátory, ale alespoň Tě nepřehlédne zlatý mládežník spěchající do Jesenice pro nejž jsou limity nesmyslnou buzerací a omezováním.
Světlo jsi zhasnul na focení, bylo mezi bliknutími, nebo jsi ho vůbec nerozsvítil?
To je velký omyl, svítím pořád, vepředu i vzadu, je to na dynamo a to světlo je dost solidní, to že nesvítí je tím, že jsem tam asi dýl čumákoval než jsem se připojil na net, 2-3 minuty vydrží šajnit po zastavení.
Pod sedlem mám navíc blikačku, ale ne takovou tu chudinku, ale tuhle:
http://www.bike-eshop.cz/zadni-svetla/zadni...
Odrazku na pedálech, reflexní pás na pláštích, reflexní trubičky ve výpletu, reflexní plochy na brašnách a žlutou bundu s reflexními prvky.
Vím dost dobře, jak řidič vidí (nevidí) cyklistu na silnici.
Ok. Ta světla na dynamo jsou dělaná tak aby odpovídala německým normám (kde se nejvíce prodávají), ale u nás to je málo.
Ta Cateye vypadá jako obyčejná od za 80Kč. Můžeš mi, prosím, potvrdit že se do toho dávají klasické AA tužkovky (místo obvyklých AA mikrotužek)?
Edit: už jsem to našel, je tam jen jedna, takže životnost baterií je zas nanic. Chjo.
Kdyby každej jezdil takhle osvětlenej, bylo by na silnicích o dost bezpečněji...
Hele, no chápete to? Ty Pražáky?
To prý furt moc aut a hustej provoz a regulace a mýta a emisní zony a kdesi cosi.
A přitom magistrála prázdná, že by se tam jeden bál samoty.
Fakt nevím, co ti lidé furt mají s tím provozem:-))
Ta mrcha je na jednu AA, prostě velká tužková, svítí to dost pronikavě proti těm smartkám nebo co jsem měl.
Má to sice tři režimy, svícení, blikání, a pak takové to problikávání levá/pravá, ale naladit tam režim co potřebuješ je neskutečnej vopruz, mám pocit, že si to dělá co chce, mačkat spínač tak dlouho, dokud tam není požadované.
Když je opravdu zle, rozsvěcím ještě zpětné zrcátko, ale to fakt žere dost ty akumulátorky, je na 3 AA a vydrží šajnit tak den a šlus.
Jestli víš o něčem dalším, co bych dozadu někam nacvaknul, klidně to tam fouknu, ale zdá se mi, že mám místo už jen na blatníku nebo bych musel udělat nějakou konstrukci na nosič.
Taky jsem si všimnul, že mám už zašpiněné ty reflexní trubičky na drátech, budu je muset vyměnit.
Tma není problém, tam ty reflexní a odrazové plochy slouží skvěle, nejhorší je mlha, to by fakt chtělo nějakej hodně drsnej světlomet dozadu, jinak mě nikdo neuvidí, nebo až pozdě.
Lanno,
to je tím načasováním....
neděle v 15 hodin je jiná než neděle v 17:30 a to nemluvím o pondělí 8:00.
Před časem jsem někde, nejspíš na tomhle webu, zahlédl hodně dobrou věc. Ten člověk měl tam kde jsou upevněny V brzdy přidělanou svítivou diodu a na ráfku mimo brzdnou plochu nalepenou takovou tu folii, co po nasvícení svítí sama. Takže po jedné otáčce mu ráfky svítily nikoliv odrazem, ale samy.
petrp
http://www.nakole.cz/diskuse/18804-nabojove...
popř. .
http://forum.fotonmag.cz/index.php?showtopic...
Mam dve super- ty s 0,5W, od Snilarda predelane na provoz z velkeho akumulatoru.
Jestli nechces shanet nekoho, kdo Ti to postavi, tak proste nejaky accupack, ktery dava 3V. Pridelal jsem je provrtanim dirky na drat, ten je uvnitr na nejake plastove pene, ve ktere jsou dva sroubky z merkuru s privedenym dratkem. Simuluje to baterie.
No a nebo profi reseni: http://www.magicshine.cz/magicshine-mj-818... a k tomu treba tohle: http://www.magicshine.cz/magicshine-mj-808e... + rozdvojku.
Na DX maji nejaka podobna svetla taky.
Nebo tady - tohle je hezke: http://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/19-1-LED...
Už jsem několikrát psal, že to, že mě tam neradi vidí se motat, chápu a rozumím tomu. Na druhou stranu se tam nemotám pro plezír každý den.
Když se pozorně koukneš na první video, uvidíš, že se tam nemotám sám, předjel mě a pokračovalndál jiný cyklista, zřejmě místní a dopravní. Rozumím mu proč tam jel, obejít to po přechodech by ho stálo asi 5 minut, možná víc, tak to střihnul za 20 vteřin po Etoilu.
Dostali bychom se do pekel, kdybychom se znažili odlišovat, kdo městem jede za prací, nebo za účelem chválihodným, jako třeba s babičkou do špitálu, a kdo přijel za zábavou, do kina, divadla, na výstavu, nebo, nedej Bože, jako turista.
Pět minut říkáš?
Něco jako malé zdržení cyklisty při průjezdu Kampou kvůli chodcům?
Jo, to je chvály hodné:-))
Jo, to je můj odhad, tak 5 minut by mu to trvalo obejít,mkdyž ibčas stojí na světlecu.
Srovnání s Kampou je irelevantní.
Na Etoile není zákaz vjezdu cyklistúm, takže střílíš mimo. Pokud by tam byl, řeknu, 5 minut tě nemůže rozhodit.
Takhle je to jen tvoje volba. Pojedeš po okruhu, nebo půjdeš. Znovu připomenu, že to co se ti zdá " děsivě nebezpečné" při pohledu zhora, je, pokud nezmatkuješ, docela normální průjezd, zvláště na motorce, mopedu, nebo nakole, protože se protáhneš, zatímco auta stojí.
Oni jsou pařížští řidiči zvyklí na jednostopá vozidla, motorky a skůtry se prodírají ze všech stran. Pro mého strýce od Slaného, co nechává auto na Kulaťáku, protože se do centra bojí, by ten provoz znamenal černou můru, pro pařížské šoféry však nikoliv.
Proto, navzdory tomu mumraji, se i v tom provozu na kole tam cítím celkem bezpečně.
Na Kampě zákaz nebyl, pouze se po cyklistech chtělo, aby se chovali rozumně a jezdili pomalu. Pak tam byl vykoledovaný zákaz a teď už tam zase není. Zůstal pouze pro segwaye.
Jo, všimnul jsem si, už jsem tam jel, dopadlo to dobře, jen aby tam cyklofanatici nechtěli rozlejvat zase víc asfaltu jak tuhle ten s tou kozlí bradkou v bedně naznačoval.
Takhle by to mohlo být v pohodě.
Mimochodem, ty mě pošťuchuješ kvůli oebejetí Etoilu, jako bych málem v Paříži tím vytvořil nějaký dopravní špunt a zdržení a pro plezír všechny jen prudil. A potom ten segway, to je typické prudítko, které dělá v praze dopravní neplechu skutečně jen pro potěchu těch co se vezou a pro vejvar těch, co to provozují.
Že ti není hanba, plácat takové bohapusté kraviny.
V Praze žádní cyklofanatici nejsou, tím spíše nemohou chtít rozlévat asfalt.
Více asfaltu na Kampě si nikdo spojený s cyklisty nežádá. To chce akorát Lomecký, který podle všeho trpí alopacií, protože má hlavu jako koleno.
Důrazně tě žádám, abys ses přestal vyjadřovat jak fracek a omluvil se.
http://video.aktualne.cz/dvtv/duel-utlacuji...
zhruba 17.24 minuta.
cykloaktivista požaduje "mírné rozšíření" a nepokoušej se tvrdit že nikoliv.
Vůbec se nepokoušej zde cokoliv, tedy kromě omluvy psát, pokud se to nebude týkat cesty Brusel - Paříž. Běž si exhibovat jinam.
17:16 VF: My totiž s tím rozšířením (pozn. hrb: ve smyslu Lomeckého návrhu na 6-7m širokou silnici prostředkem parku) nesouhlasíme. Nepovažujeme to za správné řešení. V tom parku bude lépe fungovat smíšený provoz na mírně rozšířené cestě (pozn. hrb: tuším že asi o 1m u restaurace kde už je stejně sešlapaná tráva).
Takže omluvy se nedočkáš.
Zazálohováno.
Věděl jsem, že jsi fracek.
Jasně řekl, že chce "mírné rozšíření".
To znamená více asfaltu. Jestli ten vepřík naproti chce ještě více asfaltu, neznamená to, že Filler žádný další asfalt nepožaduje.
Jednoznačně požaduje rozšíření a důkaz jsem předložil.
Stejně ať o dost více asfaltu nebo jen mírně více asfaltu, všechen ten asfalt tam chtějí lejt jen kvůli cyklistům.
To, že nemáš v sobě ani špetku mužnosti a cti vím už dávno, Vojtěchu Hrabale.
Kdo je to " my "...to znám....kolektiv pracujících :-)
Byl tam pozván jako člen Auto*matu, takže nejspíše mluví za organizaci.
A tím se chlubí nebo si stěžuje ?
Všech 24 členů sdružení ? ....haha...na každý vesnici je víc hasičů :-)
Velmi prosté, víc jich dotace, granty a ostatní veřejné prachy neuživí.
Snažili se polepšit krádežemi peněz z veřejné sbírky, ale to si šlápli do lejna.
Na to dojedou.
Je smutné trávit nejlepší léta života bojem za koryta zlodějů, co od tebe rychle dají ruce pryč, když bys náhodou mohl ohrozit jejich korýtka, že Vojtěchu Hrabale?
Přesto bych však prosil, jsou jiná témata, kam tyto debaty patří.
Hraboši nudíš, béž jinam.
Založ si Brusel-Paříž bez cenzury, ale tady už netrapákuj, prosím.
Smaž svůj příspěvek, kvůli kterému tohle píšu a přestanu.
***********************************
Buď s tím nezačínej, nebo počítej s reakcí. Fakt myslíš, že tu budeš urážet mě nebo mé přátele (což s cestou do Paříže nemá nic společného) a já na to nebudu reagovat, protože to přeci nemá nic společného s cestou do Paříže?
Koukám na hodiny, asi jsi přišel z hospody, nalitej jako slíva. Chlast ti zas zatemňuje logický úsudek, měl bys to omezit.
V neposlední řadě, v rozhovoru mluví Vratislav a nikoliv nějaký cyklofanatik.
Tím spíš se nemám zač omlouvat.
Nejdříve sežeň vyjádření nějakého cyklofanatika, pak budeme moci popojet dál.
Přesuň se jinam, tohle do cesty Brusel Paříž nepatří....
Děkuji.
Začal jsi s tím ty v 16:15. Pokud nechceš začínat, tak nezačínej. Ale když sám začneš, nečekej, že to zůstane bez odpovědi. Lepší radu nemám.
Jiná věc by byla kdybych se sem s Kampou zničehonic a bez souvislosti nakýbloval, to bys mě mohl hnát svinským krokem. Ale pokud si ty, autor, sám s Kampou začneš, nechápu proč ti vadí že na to ostatní reagují.
Začal by hnojit ještě víc...
Jak má šanci se hádat, tak jí využije, já v jeho věku, touhle dobou......
No určitě jsem se nedohadoval se starym strejcem...
Jestli chceš, tak smaž všechno, mě, tebe i Hovadena od tvého příspěvku http://www.nakole.cz/diskuse/18880-z-brusele-do... (včetně toho příspěvku samotného). Když zmizí všechno, nebudu mít důvod to dál živit.
*******************
A doufám, že oceníš že jsem Hovadenovi na jeho sprosťárnu nesouvisející s cestou z Bruselu do Paříže neodepsal tady.
Dálnice? Ne, jen hlavní tah. How pleasant and safe ride!
http://www.youtube.com/watch?v=0dgpAevj3Kg
Nebezpečné okrsky
http://www.youtube.com/watch?v=pTQTkzJjEbE
http://www.youtube.com/watch?v=7Gmk2cANKMc
http://www.youtube.com/watch?v=6Jlr_y7LZoo
No, jak vypadá ta hlavní z Bruselu do Charleroi jsem ukázal na fotkách výše, zhruba takhle vypadá N2 od belgických hranic směrem na Paříž.
Něco jako Budějovická z Krče směrem na Jesenici, po které jezdím běžně na Prahu.
Příjemné, pokud neleje a je provoz jako vidíš na obrázku, tak to příjemné je. Bezpečné je to vždy a úplně stejně, jako na té tvé uzounké okresce.
Když tě neuvidí, sejme tě, když tě uvidí, obejede tě. Na těch dlouhých rovných úsecích máš dle mého, poněkud větší šanci, než na úzké, klikaté, kopcovaté. Jedeš si uprostřed, proti tobě za kopcem vyjede magor z vytůněným favoritem, a prásk, a jak to bylo "pleasant and safe".
Pochopitelně, ze Charleroi do Soissons bych se mohl dostat po podobných silničkách, ale místo 179 km by ta cesta byla dlouhá 270 km a to bych za jeden den nedokázal a opravdu si nemyslím, že tvoje riziko, kdy jedeš prosrředkem uzounké silničky kopec nekopec, zatáčka nezatáčka, je výrazně menší, než to moje na krajnici N2.
Mýlíš se, na těhle okrskách auta nemohou jet nikdy příliš rychle, a to hned z několika důvodů. Běžně tam potkáváš ovce, koně, nebo i jinou zvěř. Navíc se tam jezdí vždy středem, pro vyhýbání slouží passing places, kde jeden z řidičů vždy zastaví a pustí toho druhého. Kdyby jel ‘‘magor z vytůněným favoritem‘‘ rychle, rozbije si vůz.
Na Ostrově asi jo, i když taky někdy ne, znám to tam dobře autem, a někdy na těch uzoučkých silničkách mám co dělat, abych se s protijedoucím farmářem nestrefil, nespoléhej na ovce.
U nás (tady v okolí) ty okresky nejsou tak extrémně úzké, ale občas zatáčka, občas les, občas ten magor v protisměru, občas autobus co má pocit že se vejdeme na silnici ten protijedoucí, autobus, a já na kole.
Proto v podmínkách, kdy už není světlo a ještě není tma a v tom příšeří světla nejsou tak výrazná volím cestu domů raději po státovce, i když vedle mě sviští jedno auto za druhým.
Když je bílý den, nebo jasná tma, jedu okreskou, protože ta auta taky nejsou příjemná.
Na štrece pak jedu tak, abych dojel, na tři dny si to dokážu připravit téměř na 100 procent, dál jsem to zatím nezkoušel, tedy přípravu jsem měl, ale občas se vloudila chybička.
Myslím, že už vím jak na to, takže tohle mě už snad nepotká. Když tohle provedou Němci, dají ti na kole šanci jet jinudy.
Fanoušové to moc neřeší, ale většinou se jedná jen o obchvaty měst a vesnic, nebo ty silnice typu N, na které je lepší tak jako tak, když to jde, nelézt.
Tady na ostrovech je chování motoristů hodně odlišné od toho co znám z Čech. Jsou zvyklí se navzájem pouštět, nevadí jim zastavit, počkat, poděkovat když mě druhý pustí, žádné troubení ani rozčilování že tam ten či onen tvor nemá na silnici co pohledávat.
http://www.youtube.com/watch?v=cFrLsK6dHak
Ale řekni mi tohle – když musíš jezdit i v celodenních lijácích abys stíhal plán, jak to děláš s brejlemi? Já jak začne trochu víc pršet tak zkrze tu stékající vodu nic nevidím.
Brejle jsou problém.
Nejen ta voda zvenku, ale i mlžení zevnitř.
Koupil jsem si nějakou nano-impregnaci, mám to někde v šuplíku, hodím ti název poštou, abych nedělal reklamu, docela to funguje.
Ale ne úplně, ale je to řádově lepší, zvenku to dělá kuličky a zklouzává to, zevnitř se fakt nemlží, ale jen pár hodin. Pak se to musí znova nastříknout, což ovšem nedělám, protože sprej se má nanést na suché, a kde já bych v tom lijáku to vysušil.
Další záludnost, vodotěsný telefon, vodotěsný tablet, to všechno je fajn, funguje, pokud nemusíš na něm něco mačkat nebo třeba jen přijmout telefon. Jak je dotykáč mokrý, ruce mokré, neuděláš s tím nic, dotyky kloužou a nereagují. Suchý kapesník v kapse je taky hezká theorie, za pár hodin nemáš u sebe vůbec nic suchého (tedy po ruce, v brašnách je to OK).
Ale zlatej déšť proti větru....
....konečně se- jako vždy- slibná diskuse zase zvrhla nicneříkajícím směrem a osočováním. To už cyklisti nejsou pohodáři a kliďasi, kteří se, nehledě na vzdělání, dokážou ovládnout a povznést nad osobní výpady? Potom se nedivme, jak to vypadá na silnici :-((
Hele, na "pravdu a lásku" tu máme jiné borce, do toho jim nefoukej, tyhle sesle jsou už obsazený...
Kam dneska?
Tady to vypadá na slunečný den!
K osvětlení:
Na ráfek se dá nalepit reflexní folie. Prodávají to různobarevné v metráži v e-shopech pro kamionisty. S tím se dá samozřejmě olepit sedlovka, blatník nosič, etc. Výhoda je, že to může být v barvě podkladu, takže ve dne člověk nevypadá jako blázen.
3xAA se dá nahradit 1x18500 (případně několika paralelně), čímž se dá výrazně natáhnout životnost.
Fakt nechápu proč ještě někdo nezačal dělat zadní světla na 18500, hned bych to koupil. Jestli někdo o něčem ví, prosím o odkaz.
A pak samozřejmě LED pásky. Dneska to je už dostupné, není potřeba babrat se se zdrojem, řídící elektronikou atp. Stačí objednat, zapojit, přilepit a svítit jako vzteklej.
Pásek má plášť, reflex není problém.
Problém je mlha. Tam reflex nepomůže, chce to aktivní světlo.
Já vím prd co je LED pásek, dostuduji
Jistě. A proto jsem psal o LEDu. Tohle by asi byl trochu overkill, ale v nějakém uměřenějším to půjde namontovat na kolo.
Video: http://vimeo.com/108679294
Myslím si, že by stačil nějakej drsnej červenej bazmek, jako je to cree vepředu. Nacvaknout jen v nouzi, ať vydrží tak 4 hodiny, to by mělo stačit.
Ale aby to prosvítilo mlhu.
http://www.truck-shop.cz/53732-12v/
http://www.g3.cz/katalog/reflexni-materialy-3m
Moc nevěřím těm led páskúm, že budou v mlze vidět víc než ta blikačka, Murphy výše hodil link na profi řešení, má někdo s tím zkušenosti?
(Snilarda jsem ráno málem přejel v Braníku, válel se tam na gauči uprostřed Modřanské :-) )
Snilarda?
Kurnik, dneska každej Mates má nick jak ze Star Wars :-)
Bud rad, ze ke kolizi nedoslo. Mohl Te taky necim pretahnout...
Přece by nemajznul něčím takovým vetchého staříka?