Máte někdo vlastní zkušenosti s nějakými levnými kempy podél "vinné stezky", tedy např. i s těmi, které nevygůglím ? A na rozdíl od Čech jsem se ve francouzských kempech zatím nesetkal se žetony na sprchy, ale nevím co u některých konkrétně v místní hantýrce znamená věta: "Jeton borne service camping-car (eau ou électricité)" a podobné chytáky :-)
že žetony jsou potřeba pro ty karavany a obytné vozy (voda nebo elektro).
Já byl vloni, vlastně předloni jen v jednom kempu v Alsasku, v Haguenau, a voda byla k dispozici jen studená, tak by mi žeton stejně byl k prdu :-)
http://www.camping-municipal.org/alsace-camping...
lastní stránky nemá řada obecních kempů "camping municipal".
To ovšem neznamená, že je nenagooglíš, to co bys předloni hledal ještě v průvodci Michelin, na netu už najdeš.
Obecní kempy v Alsasku najdeš na tom linku.
Alsasko má dvě části
Haut Rhin - horní Rýn
Bas Rhin - dolní Rýn
Pokud chceš tu vinnou stezku, asi budeš hledat v Haut Rhin.
Frantíci nejsou extra akurátní, takže to že kemp je na seznamu, neznamená, že bude v provozu, ale je tu šance. Sám jsem vloni tlouk o zamčený vrata kempu v Haguenau, přičemž jsem v tom samém předloni ve stejný čas nocoval.
V ovéřeném čtyřhvězdičkovém kempu seznamu ADAC zase za provozu předělávali instalace, takže sprchy v provozu jen ve vymezený, pro mě nevhodný čas.
Tedy radím, neupínat se v cíli etapy na jeden, ale mít v zásobě náhradní alternativy, co kdyby. Ale ani kdyby náhodou padla tma a nenašel si nic, tragedie to ve Francii není, najdeš plácek a zastanuješ v přírodě. Tedy jediné co potřebuješ je mít na večer s sebou dostatek vody.
http://about-france.com/tourism/camping.htm
Tady najdeš takové povídání, v posledních letech došlok posunu a od roku 2014 platí nová kategorizace kempů na
loisirs (rekreační) -mají méně než 50 procent parcel určených pro residenční kampování
tourisme (turistické) - více než 50 procent mají chatky a mobilhomes
aire naturele (přírodní prostor) - tradiční kempy bez chatek. Všechny musí mít toalety, ale mívají toho víc. Dříve museli mít do 25, dnes do 30 parcel pro stany a plochu minimálně hektar.
Dále je zavedno hvězdičkové hodnocení kempů, 1 až 4, každá kategorie má předepsané vybavení, lze se dočíst jaké.
Zajímavá je kategorie
camping a la ferme (farmářské kempy) to prosté si sedlák vyhradí kus louky pro stany, má mít max 6 míst pro stany, toalety, vodu, teplou vodu a el. zásuvku.
Na takovej kemp natrefíš ale až na místě, seznam nenajdeš.
Ale jak jsem už psal, Fanoušové jsou poněkud laxní, tak to co je předepsáno tak přesně v reálu být nemusí.
Důležité upozornění, v sezóně, v turusticky atraktivních místech bývají kempy plně obsazeny, takže radí bookovat předem, což je pro našince na kole někdy složité, nevíš kam dojedeš :-)
Řekl bych, že to bude ale problém spíš přímořských oblastí.
Třeba tady je jeden "farmářskej", navíc česko - francouzský.
http://bretan.webnode.cz/
Bretaň zkusím v září, tedy bude-li všechno v cajku.
http://www.campingfrance.com/UK/Find-your...
No a tady máš seznam dalších 70 kempů v oblasti, co tě zajímá.
A do třetice varování, i když seznam je aktuální, je aktuální po francouzsku, může to být všechno jinak :-)
Vřelé díky za rady!!!
Mám z Francie velmi dobré zkušenosti s obecními kempy, hlavně celoročními. Čisté, udržované, ne moc drahé. Ty další už nebyly takové, buď neudržované, na první pohled jenom "bokovky", nebo zas zaplněné až po střechu.
Bohužel právě obecní kempy nemívají web, takže nevím jestli se na ně lze spolehnout.
S jídlem i ostatním mám už dost zkušeností, jezdíme do France bez CK a už jsme si tam prodělali nejen týdenní hospitalizaci na chirurgii, ale např. i průjem po japonské restauraci:-)
Můžete mi, prosím, poradit, jestli je lepší jet od Basileje na sever nebo opačně třeba od Štrasburku k Mulhouse? Jsem z hor a kopce se mi docela oškliví, mám je ve dne v noci:-) Ale nejen kopce, spíše v které části třeba té vinné stezky je to nejzajímavější?
Aleši,
pokud se ti hnusí kopce, je rovinka podél Rýna pro tebe ideální. Zcela jistě raději ze severu na jih, Strasbourg-Mulhause jsem jel, jenže já jsem pokračoval na Montbeliard a Besancon dál podél kanálu Rýn-Rhona, na Basilej se pokračuje podél Rýna.
Tu vinnou stezku neznám, tedy nejel jsem to, tak moc neporadím. Jinak ta trasa je fakt jak to na fotce, kanál, stezka, les nebo pole, po pár kilometrech je to také jednotvárné. Za vidění stojí jistě Colmar, a asi se sluší si tam prohlédnout v městském museu Grünewaldův Izelheimský oltář,jedinečné umělecké dílo, taková ikona nebo milník co popisuje každá knížka zabývající se výtvarným uměním.
Já jel Strasbourg-Montbeliard za jeden den, tak jsem moc neokukoval, a na té stezce u kanálu taky moc k vidění zase není, jen to odsejpá.
Kdybych si mohl vybrat, vykašlal bych se na Alsasko, posunul se níž, do Lyonu, a vydal se na jih podle Rhony. Tam je to fakt nádherné, krajina, Rhona s Eifellovými mosty, prostě Francie, v Alsasku je to krásné, ale prostě furt tak trochu jako ve Špindlu, německý vliv na architektuře je zřetelný.
Jindro, tohle je opravdu velice lákavá informace, protože si to prostředí umím představit!!! Problém by ale byl s tou dopravou. Určité řešení bych viděl právě v tom nechat se do Lyonu dopravit cestovkou a pak se dál vydat na kolech, problém je ale v tom časovém omezení, CK má jen 7 nocí a to nic moc nestihnu! Zpáteční cesta s kolem je za 5000,- Kč, a Francie má ty vlaky opravdu dost drahé. Nejedu sám, ale se svojí starou manželkou:-)
Nejezdí do Lyonu Student nebo Eurolines?
Dostat se tam asi půjde, spíš je problém zpátky, si myslím.
Jel jsem ze severu na jih, pod Valence mě nabral do zad mistrál a letěl jsem jak vítr až do Avignonu, proti bych to nechtěl šlapat.
Plánoval bych to tak, že jet busem do Lyonu, povozit se kolem Rhony na jih, a zpátky to vzít zase naším busem odněkud kde jedou, Avignon, Montpelier, netuším.
Čím dýl jsem doma, tím víc jsem si jistej, že se chci na Via Rhona vrátit. Jenže já jel v předjaří, v létě, když jedou všichni to může být úplně něco jiného, neumím si to představit.
Zítra se pokusím nahrát fotky, měl jsem pocit, že jsem v ráji. Slunce, teplo, vítr do zad, stezka jen pro mě, a jak jsem zastavil a koukal do navigace, už u mě byl nějakej Fanda, kam že potřebuju, a jeden se mnou jel 3km, aby mě ukázal cestu, protože jsem se zamotal v tom "a droite" a "a gauche". Projel jsem už trochu světa, a potkal dost príma lidí, ale tam to bylo fakt neuvěřitelné.
Možná je to tím klimatem, proč bejt nasranej, když je všude tak hezky :-)
JENDA tě vezme do Lyonu i zpátky, ale musíš fofrem:
http://www.cajenda.cz/doprava-do-provence
Studenti tam nejezdí, Eurolines jo, ale je to s přestupem v Paříži, čili bez kol, protože kola s přestupem nelze. Věřím, že přijde vizionář, který začne vozit kola kamkoliv, protože to v budoucnu ponese...
Já mám pro letošek vybráno...
Příště to ale vymyslím nějak, abych se připostrčil blíž, alespoň přes Německo.....
Vidíš to je dobrý typ pro soukromou autobusoovou dopravu, taková linka třeba z Prahy přes Norimberk, Karlsruhe, Strasbourg, Besancon, Dijon, Lyon, Avignon, Montpelier, Perpignan, Barcelonu, Valencii, Alicante do Málagy a zpátky, s kolama, to by se podle mého mohlo uživit líp než nějaké ty tématické cyklozájezdy už i proto, že by nejezdili jen našinci a zdaleka ne celou trasu.
Tady jsou fotky z trasy Strasbourg - Lyon, nejdřív podél kanálu Rýn-Rhona, pak podél řeky Doubs a Saone.
https://plus.google.com/photos...
To je skvělý, dík!!!
Fotky 8 - 11 jsou někde za Štrasburkem?
Odkud jsou 13 - 15?
A co je to za město na č. 12 ?
Máš pravdu, je to docela nudnej terén, je to ale síla, protože velice vhodnej pro moji starou manželku, to jí ukážu teprve až jako poslední možnost, na to určitě zabere, no a potom tam třeba můžeme zabloudit 30 km na západ...
Hrozně rád bych projel trasu Nantes - Brest, mám odtamtud nějaký fotky a je to paráda, jen už asi trochu drsnější podnebí.
To je za Mulhouse směrem na Montbeliard, tam jde kanál Rýn-Rhona přes kopeček kaskádou zdymadel, tam už je to zábavnější, ze Strasbourgu do Colmaru je to nuda, jen čas od času nějaká ta pevnůstka, co jim byla taky k prdu :-)
Mezi Montbeliard a Besanscon už je to hezké, řeka se tam prodírá takovým údolím, není to jen rovina u kanálu, otevírají se nová panoramata i když se fakt nic nenastoupá.
Taková malebná krajinka, mě to připomínalo údolí Berounky nebo Sázavy, jen bez těch našich chat. Pak mě to hodilo přes nějaký kopeček, měl jsem nastrasováno podél řeky, ale zrada, závora přes dráhu a šlus, zkopušel jsem to podél trati, ale po kilometru taky konec, tak přes kopeček, ale nakonec jsem z toho měl radost. Po rovině to odsejpá, ale neodpočiněš si ani na minutku. Kopeček vyjedeš, pak se vezeš...
Jak konkrétně vypadá ta nuda ze Strasbourgu do Colmaru a Mulhouse - pole, louky, les, řeka, vesničky - nebo jen asfalt a reklamy?
Jestli je to taková nuda jako třeba z okolí Savonnières, tak to beru všema deseti, to byla krásná cesta nefalšovaným venkovem, žádnej marketingovej blábol :-)
http://www.savonnieres.fr/
Aleši ne, kanál jde mimo vesnice, kanál nalevo, napravo pole, vesnice jsou tak 2 km vedle. Na spojnici Strasbourg Colmar ani není moc zdymadel.
Reklamy tam nejsou, prostě asfaltka podél kanálu.
Mě víc baví projíždět vesnicema, ale u toho kanálu to sviští. Ale zase jde jen o 50-60 km, tak to není žádná tragedie.
Dole na jihu, u kanálu Du Midi je to zábavnější, tam jezdí ty lodě, tenhle byl v době co jsem jel asi mimo provoz, takže tak. Loni jsem jel kolem Rýn-Marna, tam taky byly lodě, tak to víc ubíhalo, ale taky je možné, že protože jsem jel 4tý den a dost porce, měl jsem menší schopnost vnímat krásu, bylo brzo ráno, potřeboval jsem dát 170, tak jsem se nekochal a rval to silou.
Nadšený jsem byl u té Rhony, ale taky to bude tím, že jsem ujetej na ty mosty.
Jezdíš pro radost z krajiny nebo pro chemickou radost z námahových endorfinů v mozku? Znám obojí:-) Jel jsem ale max. 130 za den a je to sprostá nádeničina, od té doby 60 - 70 max. a končím.
To nemáš ani jednu fotku z trasy Strasbourg Colmar? Chceš říct, že je to 60 km jen po asfaltu podél kanálu a občas nějaká ta odbočka do nudný vesnice? Ta krajina není ničím zajímavá?
Já to najdu, určitě mám, a v tom albu je to ta, kde jsem u bunkgru.
Já se na kolo vrátil po 25 letech, pomocí elektrokola, mám to na blogu. No a pak se mě všichni smáli, protože nepochopoli, že když máš nahybnutý elektrokolo a vozík, že ti ten motorek pomáhá vést jen tu zátěž, a všechno si to taky odšlapeš.
Já to pochopil, a tak jsem se na motor vykašlal a rozjezdil se,
Ale furt je to jen tak napůl, protože jsem jel po hotelech, a to pak vezeš o 10kg míň než na kempování. Mě by taky bavilo 100-120, obhlížet si to a užívat si, ale čas jsem mě 17 dní maximum,
využiljsem 15 a ještě se den povaloval v Andoře.
Díky mistrálu jsem měl i jedno odpoledne pauzu v Avignonu, jinak to bylo 12 hodin v sedle, bez odmlouvání a vlastně po pěti dnech, kdy mě to přestalo bolet, i docela pohoda.
To, že to fakt jde, že jsem dobře naplánoval etapy, nehazardoval ale neflákal se, ten pocit, že když se rozhodnu, že to fakt dokážu byl a je pro mě strašně důležitý, nejsem magor abych fungoval jak hodinky, ale vyzkoušet si 14 dní, že tak fungovat dokážu, jsem docela potřeboval.
Teď už dám pár let asi pokoj a budu se víc courat než honit, ale možná taky ne, třeba mě zase hrábne....
Jo, to je přesný, že když se rozhodnu, tak to taky dokážu, co nezabije, to posílí :-)
Ale teď už jezdím jenom tam, kde je pro mě krásně, takže si to tam chci užít - prosluněné aleje a louky, vzdušné lesy, pomalé řeky... Mám u baráku tmavej kopec 1000 metrů a další všude kolem, nejsem masochista:-)
Chci si třeba projet Baltské pobřeží v Polsku, byl jsem tam dvakrát bez kola a paráda, Čecha tam skoro nepotkáš, nic pro snoby:-)
Od české hranice do Gdaňska i s kolem stojí zpáteční vlak s kolem, místenkou a rezervací necelé dva tisíce. Nejlepší bych to možná měl celý na kole, mám to tam asi 650 - 700 km. Chtěl jsem letos, ale odložím to,budou tam nejspíš manévry...
http://cestovani.idnes.cz/foto.aspx?r=kolem...
http://eviakrynica.pl/atrakcje-regionu/
manevry? mysliš kvulivá ukrajině?
Jojo, kvulivá, už se tam pomaloučku nenápadně stěhují naše dnešní spřátelené armády, že budou dělat zelený ramena :-)
Z Krynice Morské je to po Viselské kose na ruskou hranici asi 15 kiláků, byl jsem tam a bylo to zajímavý! Polská vesnická asfaltečka, pak závora, les a NIC, v noci byla polská část osvětlená, ale ta ruská potmě, údajně tam byla armáda, ale nevím jak dnes.
Balt si pamatuju z dětství, Bruderland DDR a Insel Rügen, a taky jsem tam byl před 35 lety s bráchou na kole, tam mě to neláká.
Možná taky proto, že v Německu jsem každou chvílí pracovně.
Chtěl jsem do Anglie, Skandinávie, ale po letošku zjišťuji, že cílem mého cykloputování bude asi na pár let ta Francie. Naučím se trochu po jejich, a budu se flákat venkovem, oni fakt ti Fanoušové vědí jak žít.
Ale nic není jisté, nejsem zas tak poklidný pohodář jako spíš chlap co se furt žene dál a výš. Nějak si to musím v sobě srovnat, a ta dřina na kole mi v tom fest pomáhá.
Do Německa taky nechci, tam není Atmosféra, zatímco ve Francii ano!!! Ale to Polsko mě velice příjemně překvapilo, proto jsme tam jeli příští rok zas.
Překvapilo mě množství Skandinávců, ti tam jezdí jako my na jih, ale dokonce i dost Francouzů! Tiráci a taxikář v Elblagu mi řekli, že Češi tam nejezdí. Teď už asi ano, ale zas většina jezdí jenom na Hel, dál na východ už ne.
A upřímně - loni na Korsice jsem zjistil, že polské pobřeží Baltu je hezčí než to korsické! A další překvapení - barva moře kolem Bastie mi silně připomněla barvu Baltu, navíc bylo v červnu taky studené:-))) Takže rozhodně dám přednost polskému Baltu před Korsikou, i když to mnohým bude znít jako strašlivé rouhání...
Ale máš pravdu, francouzský venkov mi taky doslova učaroval - asi proto, že tam nežiju:-)
Dovolím si narušiť váš dialog, súhlasom, že Francia je nádherná. Pár krát som ju križovala autom a teraz začínám bicyklom. Důfam, že to bude ešte lepšie. Vy máte výhodu času - dá sa vám ísť keď nie je veľa turistov, to vám závidím. Tieto prázdniny to bude východ a Provence, a postupne budem pridávať ďaľšie regiony. Ta budúca bude samozrejme Bretagne.Kámošky to ešte nevedia, ale mne už brnia nohy po Bretagni.
Jindro, Nemecko pracovne a Nemecko výletne je rozdiel. Minulý rok sme urobili Rujánu a Meklenburké jazerá, cez Berlín a Drážďany domov, a bolo to úžasné.
To ale přece není dialog, vstup je volný:-)
Bretaň je můj velkej sen, zatím nesplněnej, ale už jsem taky opatrnější. Vzdálenější departement Indre-et-Loire nás totiž přivítal velmi nevlídně, nejen deštivě, ale dobře vím, jak jsem dvě noci držel polehávající stan před větrem od Atlantiku - a to jsme od něj byli přes 200 km daleko, navíc už pěkný ranní mrazíky koncem září! Takže mě tam ta romantika nějak opustila - i když s francouzským vínem se dá přežít leccos!
Víš Svabda, čas je to jediné, co mi schází.
Je mi 55, a vím, že už musím trochu spěchat.
Přesto, i když by se zdálo, že bych měl chtít stále vidět víc a nové, častěji už se rád vracím.
V Německu jsem dělal 7 let, na Rujáně byl asi 5x za Husáka, Dresden je za rohem, tam jsem byl loni na kole 2x včetně Moritzburgu (popelka) kde jsem se Soňou prožil fantastické léto 1986....
Ale nebyl jsem nikdy déle než pracovně na Slovensku, tak ve středu razím za Marianem do Domaniže (přes Žilinu vlakem) a pak se chci pustit kolem Váhu dolů, až do Blavy, a domů zase vlakem. Těším se jako děcko...
Tak to sme rovesníci. Tiež vnímam tú rýchlosť plynutie času stále intenzívnejšie. Ty Nemecko, já zasa Slovensko. Prežila som tam prvých 25 rokov života a ten ostatok už som na Morave. A viem, že i keď to bolo v podstate pracovne, myslím to Slovensko, rada sa tam vraciam ako kochač-turista. Takže, doporučujem Slovensko ako cieľ cyklodovolenky. Teraz, pre nedostatok času a dostatok miesta v aute to riešim tak, že vždy, keď idem domov za otcom hodím do auta bicykel a obrážam známe i menej známe miesta u nás na Považí. Keď už budeš pri Váhu, vyšlap Vršatec, v Pruskom po pravej strane Váhu krásné skaliská, asi 6-7km furt do kopca. Nádherný výhľad, ktorý s pribúdajúcim mojim vekom je stále krásnejší. Ak by si mal záujem, napíšem zaujímavé lokality na trase, ak ich náhodou nepoznáš.
http://www.nakole.cz/blog/zobraz/623-marian...
Neznám tam vůbec nic, ale nevím jak moc budu mít čas, do Žiliny bych měl přijet na ránem, pak přes Rajec do Domaniže, Maroš mě chce ukázat dědinu, v noci v Povážskej a pak mám prý je "po starej ceste" podél Váhu do Bratislavy.
V sobotu večer bych tam rád byl, a v neděli odpoledne se přesunul vlakem do Prahy. Počítám, že jednu noc zůstanu v Piešťanoch, ale nic nemám fixně dané, jen to, že 8mého se mnou Marian počítá a v pondělí ráno musím sedět u počítače doma. Odjet mohu nejdřív ve 20 hodin ve středu z Prahy.
Každou radu uvítám.
Po starej ceste? No asi z PX do Ilavy , Dubnice, Trenčína, Nového Mesta a Piešťan, ľavá strana Váhu. Ale je možné, že myslí cestu z PX do Púchova, Pruského, Nemšovej a Trenčína, to je po pravej strane, po toku Váhu. Ale za tak krátky čas to je len na preletenie.
Za zastavenie stojí samozrejme Trenčín, ten je teraz úžasný, mesto i hrad.
Ale tá cestička na Vršatec by ti dala pohľad na krásné Považie, od PX až k Trenčínu, všetky tie kopce i dedinky. A potom ďalej, za Novým Mestom N/Váhom je Beckov, hrad s peknými výhľadmi. K Trnave a do Blavy je to už z kopca, a možná nie tak zaujímavé.
ok, díky za všeho, Marián měl varoval, že na Slovensko jezdit na kole nemám, že si to zamilují a nebudu chtít jinam :-)
Risknu to.
Omlouvám se Alešovi, za vnitřní Slovenska do Aljaška. slibuji, že budu moc přemýšlet o tom, co ve Francii poradit, protože vy jste zrušení, a budu psát banality. Ale vy jste fajn, a tak vás možná neurazí popis banalit.
Těžko něco nového říct Alešovi nebo Svatbě, ale vím, že jsou lidi, co se jim hodí každá informace.
Slovensko až do Vranova nad Toplou jsem si pojezdil nejen na čundrech pod celtou do svých 25 roků, pak jsem tam už nikdy nebyl, zbývá mi z něj už jen ten jih, tam snad někdy zároveň s Maďarskem. Nejvíce mi v paměti utkvělo asi okolí Trenčína.
Jinak je pro mě Slovensko s kolem dost kopcovité a tuším, že je i relativně drahé. Před několika roky jsme místo na Velký Meder jeli na francouzskou Riviéru - protože byla o dost levnější! Loni jsme mluvil na jedné túře se slovenským zájezdem a potvrdili mi, že Slovensko se stává opravdu drahé. A proč mám připlácet za něco, co mám za barákem:-)
Údolí Berounky je skvělý na čundr, ale drápat se kolmo třeba přes Zadní Třebáň na Ameriku s plnou polní na nosiči je zvrácenost. Nejsem milovníkem placek ani kopců, ale hlavně pastvy pro oko i duši - a na každou pastvu musíš mít čas a klid :-)
A jetě z Lyonu do Avignonu podél Rhony - Via Rhona
https://plus.google.com/photos...
Tak dobre, podľahla som! Chcela som po Napoleonovej ceste z Antibes alebo z Grenoblu, ale tie fotky sú super a kámošky nechcú kopce, tak to dáme tak i tak, trochu kopce a trochu Rhona. Dúfam, že to bude zábava, pretože na rozdiel od iných (nič v zlom) patrím k tým "kochačom", takže primeraný počet km/deň, dobrá káva, dobrý koláčik či zákusok a príjemný večer v campingu, pokec s domorodcami či kolákmi,...Jindro, sľúbil si nejaké dobré rady na cestu do a po Francii. Budú? My vyrážame v polovici júla, stihneš to? A aby som nezabudla, nočné vlaky do zahraničia mi prídu ako dobré riešenie. Teda zatiaľ, až sa vrátime, dúfam, že v poriadku,dám vedieť ako to s nimi dopadlo. Zatiaľ máme vlak do a z Bazileje, ani nie drahý, a ešte musíme z Nice.Verím, že i ten sa podarí za dobrú cenu.
Vlaky ani autobusy neumím, zdá se, že Aleš to má zmáknutý.
Do Júla stihnu něco nasmolit, hele, ale zásadní věc pro plánování, podél Rhony ze severu na jih, pravděbodobnost mistrálu je velká, proti němu se nedá.
Ještě mám fotky z jihu Francie a pak ty Pyreneje, nestíhám to upravovat a nahrát, snad za týden.
Jo, a to chce taky čas, mezi Fanoušema si strašně pomůžeš, když se snažíš mluvit po jejich, třeba šíleně, furt lepší než dokonalá němčina nebo angličtina.
V roce 2011 jsme byli ve Francii poblíž Stenay (Verdun) a kamarád za námi jel od Rýna až do místa našeho pobytu.
Dělala jsem mu pro ten týden trasu a kempy jsem hledala tady http://cs.camping.info/kempy
Snažím se najít rozpis, který jsem mu tehdy udělala - tam byly uvedeny konkrétní kempy, ve kterých spal, ale zatím se mi najít nedaří.
Když tak zkusím ty konkrétní kempy znovu najít.
Se všemi byl velmi spokojený. Že by někde měl problémy s teplou vodou, to se nezmiňoval.
Při hledání kempů si dej pozor také na to, aby to nebyl kemp vyhrazený pouze pro karavany. Docela mě překvapilo, že jich je poměrně dost.
Prosím, zkus ty kempy najít :-) Díky! Aleš
Jj, v pondělí ještě prohledám zálohový disky v práci. Když tak pak holt vezmu do ruky mapu.
Kudy chcete jezdit?!? On jel tehdy jakoby horem. Vysadili jsme ho za Seinsheimem a pak jel přes Vogézy směrem na Metz a dál na Verdun.
Když bude nejhůř, tak tu trasu přes Alsasko znovu v mapě najdu.
Jinak je dobré nepoplést si Alsasko s Lotrinskem, to je trochu jako plést si Hradec s Pardubicemi. Verdun a Colmar je fakt něco jiného a jinde.
Nemá smysl se nějak důkladnė připravovat, v letní sezóně je kemp za každým druhým rohem. Francie je cyklo-země, stačí sundat přilbičku a brejličky :-)
Ještě pár drobností, které mohou být užitečné, vrátil jsem se od tamtud před týdnem, tak to mám trochu v paměti.
Od Strasbourgu dolů vede kanál Rýn-Rhona a kolem něj na úseku asi 70 km je docela slušná stezka. Pro rychlý přejezd mezi Strabourgem a Colmarem dost príma. Ono to teda vede dál, až do Basileje... :-)
Snídaně.
Ve Francii je v každé větší vísce malá pekárna, označená jako "Boulangerie" či "Pastissierie", otevřená denně, většinou tak od 7mi, 8mi ráno, celé dopoledne koupíš pečivo. V supermarketech bývá dražší a starší... V pekárně či před ní bývají stolky, udělají ti kafe, žádné přirážky, snídaně na obrázku stála 4.20 EUR.
Nepoplést s kavárnou, tam si už na pečivu přirazí nějakých 30 procent a kafe je taky dražší.
Kromě stále hustší sítě kebabů (oběd za cca 5 EUR)se po Francii u silnic vyskytují tyhle pojízdné stánky, prodávají hranolky a hamburgery, studené pití.
Velký hamburger, pytlík hranolek a dvě plechovky koly - 7 EUR.
Francouzi jsou zvyklí obědvat v restauracích, každá povinně musí nabízet denní menu - jako třeba tahle. Jídlo za 9 EUR vypadá třeba jako na obrázku, moučník jsem odmítnul, tak nevyfocen :-)
Bacha na pití, za jídlo dáš 9, za pití třeba 5, když netušíš, ale není třeba nic kupovat, karafa se studenou vodou, stejně jako košík s pečivem je standard všude.
V Alsasku určitě si dej určitě alespoň jednou jejich formu pizzy - Zwiebelküche čili Tarte Flambeé - stojí to za to, cena bývá od 6 do 10 EUR, podle lokality.
Jo, a v jedné francouzské vesnici (městečku) se strašně divili, že po (povinném) džbánku červeného k obědu už další džbánek nechceme, jestli prý jsme autem? Naznačil jsem velo, divení dosáhlo vrcholu, i zastyděl jsem se!
Ponaučení? Litřík červeného k obědu je morální povinnost, proto každé slušné francouzské auto je alespoň ťuknuté, taky proto každoročně umírá asi 40 tisíc Francouzů na komplikace z chlastu.
Vína tam ale mají skvělá!
Já pil jen colu, po lihu bych ztratil morálně volní vlastnosti, teda ušklíbali se, ale zastal se mě tam jeden strejc, neřekl bys to do něj, vytáhnul z kapsy lejstro, on ten chlápek objel loni trasu TDF, za 30 dní, taky na treku.
Odevšad měl razítka.
Nadchlo ho moje Winkku zrcátko :-)
Škoda, že ten jazyk člověk tak láme, to by se to pokecalo.
Budu na tom muset máknout.
A víš jak koukali na mě, když jsem v jedné hospodě do sebe v podstatě na ex obrátila 4 půllitry vody?!? U druhého začal pan majitel svolávat rodinu :o)))
Ale v tom horkém dni a z téhle pípy http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/070714_Francie...
ta voda neuvěřitelně chutnala. Tak dobrou vodu jsem jinde nepila.
Ahoj,
sice koukám, že se začínáš orientovat spíš na cestu od severu k jihu, nicméně našla jsem ti krátký itik, kudy tehdy kamarád jel. Ten ale směroval od Sinsheimu na západ.
Ještě budou oskenované mapy, ale to až v příštím týdnu.
U každého dne měl varianty pro delší či kratší trasu. Kempy v koncových místech jsem pak všechny hledala tady http://cs.camping.info/kempy
Snadno si je dohledáš, pokud tě to bude více zajímat.
Jak už jsem psala, ve všech kempech byl velmi spokojený.