Kdo máte zkušenosti z jízdy vlakem TGV po Francii. Za jakých podmínek si můžu vzít kolo a mám vlastně jistotu při tom omezeném počtu pro kola, že mi ho vezmou? Nebo je lepší ho demontovat a brát jako spoluzavazadlo za které se neplatí?
Nevyzkoušel jsem, protože madam byla txikářka, ale googlil, je to tady:
http://www.bikes.sncf.com/your-bike-on-the...
Před předloni a vloni jsme jsme to využili. Prostor pro kola je na konci soupravy a vejdou se tam čtyři kola. Teď si nejsem jistý, zda je to na obou dvou koncích nebo jenom na jednom. Samozřejmě je povinná rezervace. A cena jízdenky se zvyšuje s blížícím se odjezdem vlaku. Problémem to bylo koupit z Česka. Přes web to nešlo, v objednávce přes telefon byl potom problém s kartou (možná jenom špatné zadání čísla karty). Takže nakonec nám to koupila známá, která žije ve Francii.
Kola v TGV: https://plus.google.com/photos...
Chtěl jsem u ČD nedávno k jízdence do Francie rezervaci na kola, ochotně se snažili, ale rezervační systém jim prý nebere rezervaci kol pro TGV a nebyli schopni zjistit proč, proto raději s TGV nepojedeme :-)
Od nás to zjevně bude problém koupit, jak jsem koukal na anglická debatní fóra, zdá se být spolehlivé pouze kolo složit a vést jako zavazadlo, jinak jsou s rezervací občas asi problémy.
Ale nemyslím si, že je nutné s sebou tahat nějaký cyklovak, prostě to složit a zabalit do bublinkové folie co seženeš na místě, oblepit páskou, udělat si nějaký uši aby to šlo nosit, a mělo by to klapnout.
V roce 2007 jsem ve Francii využívala místní vlaky (protože zajistit cokoli od nás bylo s mnoha přestupama a složité) a bylo to naprosto v pohodě.
Jezdí tam jak normální vlaky (klasické vagóny) - tam se tedy hodně blbě nastupovala po schůdcích úzkými dveřmi - zejména s bagáží... Ale ve vagonu bylo hned první kupé vyhrazené jen pro kola. Nebyly tam sedačky. Jen bylo nutné najít vagon s označením kola.
A pak jsou tam regionální vláčky - říkali jsme jim "malé TGV" a ty byly v pohodě. Držáky na kola, hodně místa. Dneska už takovéhle vláčky jezdí i u nás, takže je asi znáš.
Nějaké spoje jsem měla zjištěné z ČR, ale něco jsme dohledávali i tam. Většinou jsem se rovnou zeptala u kasy s tím odkud kam chci jet a že chci jet s kolem.
A co nás překvapilo nejvíc - nikdy nepřišel žádný průvodčí. V malém TGV teda jedna seděla, ale o cestující neměla žádný zájem. Zajímal ji jen její pytlík s brambůrkama a kniha.
Nicméně jízdenky jsme kupovali poctivě.
Jo a POZOR na jednu věc - ve Francii smíš s přejít koleje JEN pokud ti to dovolí vedoucí stanice!!! Musí se striktně podchodem.
My měli hned na prvním nádraží nepříjemnost - byli jsme francouzsky seřvaný a když jsme si vyjasnili, že mu nerozumíme, nandal nám to znovu v angličtině :o)))
Byli jsme ale ujištěni, že se opravdu stačí zeptat a pak nedělají s chůzí přes koleje problém.
Výstižné, jen doplním pár obrázky.
Před několika lety bylo výhodné spojení vlaky TGV (i s kolem) v trase Strasbourg - Montpelier, letos však již nikoliv, jedině s přestupy, protože jen některá TGV berou kola. Kolo v TGV stálo 10€, v ostatních vlacích zdarma.
Ještě jsem něco našel
http://tgv.voyages-sncf.com/services-train/velo...