Rádi bychom letos projeli jih Francie. Má prosím někdo zkušenosti s kempy CAMPING DU BREC u města ENTREVAUX, CAMP MUNICIPAL N.C. ve městě PUGET THENIERS nebo kempink L'AMITIE u TOUET SUR VAR. Kempy se nachází v údolí řeky VAR v dosahu soutěsek GORGES DU DALUIS a GORGES DU CIANS které chceme navštívit. Prý do těchto míst a kempů jezdí hodně raftové zájezdy. My ale hledáme spíše klidnější kempy. Neradi bychom v takové dálce kempovali vedle autobusu českých vodáků. Byl jste tam někdo? Nebo máte typ na nějaký klidný kemp v okolí? Díky ta typy. Petr.
V této části Francie nemám zkušenosti (byla jsem na severu), ale dovolím si obecně - pokud je kemp "municipal", pak jde o kemp spravovaný městem. Pokud jsem v takovém kempu spala, pak tam vždy byl pořádek a klid. Pro nás to zkrátka byla určitá garance použitelnosti takového kempu. A pak také určitá jistota, že kemp v místě opravdu bude a bude v něm dostatek místa.
V St.Quentin byla ale v takovém kempu vyhrazena část pro dětský tábor a pro nás to třeba znamenalo určitá omezení - nesměli jsme se pohybovat kolem stanu jen v plavkách (vylézt ze stanu jen ve spodním prádle byl průser), na sociálkách byly vyhrazeny hodiny pro koupel dětí a dostala jsem vynadáno od kempné, že jsem se sprchovala s otevřenými dveřmi od sprchy (protože jsem si hlídala mobil v nabíječce, když se tam nahrnulo stádo dětí) apod.
Ale ty dvě noci jsme přežili :o)))
Našla jsem odkaz na kempy, který používám http://cs.camping.info/kempy
Zatím byly tyhle stránky spolehlivé - nenajdeš tam sice úplně všechny kempy, ale ty které jsem tam na svých cestách našla, tak opravdu existovaly.
Tiež sa chystáme i na juh, ale my máme v úmysle z juhu vyraziť po Route Napoleon do Švajčiarska.Mám otázku, ako sa dostanete na juh? Vlakom? Neustále hľadám vhodné a pokiaľ možno nie moc drahé spojenie vlakom, ale je to dosť náročné a každá rada by mi pomohla. Čo sa týka kempingov, mám skúsenosti z Alsaska, a tam boli všetky fajn, najmä tie "municipal". Na juhu je to samozrejme náročnejšie na počet ľudí ale kempingy v mestečkách, mimo preľudnené lokality sa dajú vždy nájsť a často nie sú ani na netu. A sú veľmi kamarátske.
mám pocit, že po evropě vlakem nebo letadlem vyjde cenově skoro nastejno
S letadlem se můžeš dostat k velmi zajímavým cenám, pokud koupíš letenky s časovým předstihem.
Doprava vlakmo s kolem v rámci Francie pak je už v celku pohodová.
Já to řešila v roce 2007 - vlak ČR - Francie byl neskutečně náročný časově a finančně. Všechna spojení byla s mnoha přestupy a navíc nebylo jasné, zda by nám všude vzali kola.
Letadlo do Paříže byla nakonec nejpohodlnější volba a ve Francii jsme pak už jeli po svých nebo vlakmo - ten byl bezproblémový.
Zkus ještě nějaké cestovky - občas lze využít prázdného místa v zájezdu jen pro přepravu do místa.
Nejlevnější je to autobusem, Studentíci berou kola, některé linky z těch Eurolines taky.
Do Paříže se s kolem asi létat moc nevyplatí, tedy pokud nejsi zrovna Pražák, páč přiblížení na letiště, vopruz na letišti, pak cestování RERem do centra z letiště, dohromady mě to časově vyjde skoro nastejno, jako když si sednu do káry, a dojedeš si tam a pokud je vás víc, asi to bude s kolama i levnější. Prostě den tak jako tak na cestě.
Pokud se chceš vyhnout francouzským dálničním poplatkům, dá se jet přes Saverne, Nancy, Vitry-Les-Francois, tuším že je to N4-ka, v mnoha úsecích je 4-proudová. Jiná možnost je to hnát přes Luxembourg a Belgii a jet na Paříž zezhora, až k Remeši je neplacená dálnice dál se vyplatí těch 8 Eur dát, jinak se třepeš dědinama. Je to asi o 100 km delší cesta, ale vyplatí se to, potože v Lucembursku o dost levněji natankuješ a Lux taky stojí za vidění.
Pokud se jede po dálnici furt, trvá to autem 9-11 hodin, když šetříš na poplatcích, tak počítej spíše tak s 12 hodinama jízdy, ono se to vždycky někde zdrží.
Nejrychleji jsme to jel za 8 hodin, z Paříže do Prahy, ale to jsem vezl zraněnou madam do špitálu v Krči a porušil a ignoroval jsem rychlostní limity na francouzské dálnici a náhodou to prošlo. Nedoporučuji, protože 3x mi to naopak neprošlo a vždycky je to tak za 100Eur. Oni si tě někde naměří a zinkasují až třeba za 30 kilometrů na mýtné bráně, tak na to bacha.
To o vlacích není tak docela pravda, např. vlakem z Prahy do Basileje 29,- € , nekup to :-)
http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/jizdenka...
Záleží kdy pojedete, ale pokud mimo sezonu, tak doporučuji zkusit cestovku. Bude to rychlejší, jednoduší a asi i levnější než vlak. Já jel taky tak.
Tak to promiň, s cestovkou nikdy nepoznáš tu zemi.
Ukáží ti to, co by si podle nich měl vidět a za cenu, která je vyšší než by si zaplatil, kdybys do toho šel sám.
Potřebuješ vodit za ručičku?
Já ne.
Pokusím se vám napsat nějaký návod pro cestování po Francii za levno, ale dejte mi pár dní, prosím.
S cestovkou fakt ne, vy co chcete vidět víc, než je v průvodcích. Proč platit prostředíka?
Kolega asi myslel svézt se se zájezdem na místo, využít volnou kapacitu autobusu. Někdo další už to tady taky zmiňoval.
Přesně tak. Myslel jsem se tam pouze dopravit. Rád si jedu podle sebe a dělám co se mi chce.
To je rozumné, využít cestovku jako přepravní společnost, špatně jsem to pochopil. Mě děsí ty skupinky za strejdou s vstyčeným deštníkem.
Ale moc nechápu, jak to může být levnější než nějaký ten linkový bus od eurolines nebo studentů. Kola sice berou jen studenti, ale dá se to obejít tak, že kolo trochu rozebereš a uděláš z toho trochu větší zavazadlo.
Kola berou i Eurolines, jel jsem takhle s nimi do francouzského Tours a rozhodně to byla prima dovolená i přes mouchy v dopravě :-)
Ale jel jsem jen "na dopravu" i s cestovkou na Korsiku, nabídka je omezená, ale zas tě vezmou tam, kam Eurolines a studentíci ne. Najdeš to tady: http://www.cajenda.cz/
Kola bere každý dopravce, když ho rozmontuješ a složíš do předepsaného rozměru :-)
Ptal jsem se u Eurolines specielně na ten Perpignan, řekli neberem, slož to. Studenti berou ale říkají "zabal to".
Použít cestovku jako "laciný" přesun k cíli, OK, ale to co tady čtu, jako nabídky, Pyreneje.... šaškárna pro chudé snoby.
Fakt.
Pionýrský tábor.
Nějomu chutná i "i syr korolewsky" vyrobený pouze s rostlinných tuků, protože je prý levný.
Cestovka vůbec není levná k přesunu, leckdy naopak :-)
Skládal jsem pro Eurolines dvě kola vždycky na nádraží před jízdou, na obě stačí celkem 10 minut a na každé pevnou plachtu za stovku, žádný problém. Mají i fotky a odkazy na plachty. Berou dvě do jednoho autobusu a musí se rezervovat předem, ale na jízdence není o rezervaci ani zmínka :-) V některých lokalitách je problém, třeba z Nantes jezdí hodně Poláků do Paříže se spoustou bagáže... Ale myslím, že pořád je to nejmenší zlo, protože s vlaky mám taky velice rozdílné zkušenosti.
https://www.elines.cz/cz/podminky-prepravy-kol
http://www.koloobchod.pasaz.cz/detail-188013...
To je dobrá informace, že Eurolines fungujou.
To ušetří dost času a peněz.
Fungujou a je to relativně pohodlné a levné, i když trochu o nervy:-)
Zpáteční jízdenka do Tours pro dva i s koly nás stála celekm 5600,- Kč v PROMO akci, nekup to!
Bohužel to nelze do míst s přestupem, stejně tak prý nelze rezervaci kol na jízdence, protože prý s francouzskou stranou je horší domluva, což mě zas moc nepřekvapuje:-)
Kola musíš dopředu rezervovat, je to zadarmo. ALE - měli jsme rezervováno, přesto jsem se raději hodinu před odjezdem zeptal na Florenci v kase a bylo rezervováno jen jedno kolo. Dobrá, slečna to opravila na dvě kola, ta jsem vzápětí na stanovišti busu složil do předepsaného tvaru.
Ovšem řidiči o nějaké rezervaci neměli ani tušení, protože ta není na jízdence vyznačena:-) Ale ustáli jsme to a jeli. Bylo to moc prima, i když mi v hlavě strašila zpáteční cesta.
A ejhle - splnilo se:-) Zpáteční bus vyjel z Nantes, ale my nastupovali až v Tours, kam už přijel bus poloplnej. Velkej zavazadlovej prostor byl už plnej báglů Poláků z Nantes do Paříže. Řidič mi řekl, že mě nás vezme jen když si tam kola nějak poskládám. Takže jsem bleskově přerovnal všechny zavazadla a kola tam narval, viz fotka:-) Jsem vůl, mít placatku, tak to byl transport jedna radost!
Na druhou stranu plně chápu řidiče, mluvil jsem pak s nimi při dalších cestách do Francie bez kol. Eurolines používá "malé" i "větší" autobusy, chytli jsme právě ten "malý". Navíc řidiči dopředu vůbec nevědí, nemůžou tedy plánovat uložení báglů, navíc nikoho nezajímá kam ta kola vlastně nacpou, důležitější je marketingový efekt. Zdá se, že, levá ruka neví, co dělá ta pravá...
Takže praktická rada - s koly v autobusech Eurolines nejlépe trasa START - CÍL, jinak spoléhat na TOHO nahoře:-) Řekl mi jeden řidič, že už zažil, jak jeden cyklista raději hodil kolo do pangejtu, jen aby se sám dostal domů.
To mě děsíš.
Jel jsem busem jen loni z Berlína, Studenti, ti rezervují kolo, zaplatíš kolo, ale o tom, jestli pojedeš rozhodne šofér na místě a rezervace i zaplacená má smůlu.
Ale jak to říkáš, byl jsem připravenej šoféra "motivovat" aby měl zájem mě dovést domů, nebylo to potřeba, byli všichni príma.
Příště až pojedu a bude si mě Soňa vyzvedávat, musím dát vědět víc dopředu, vešlo by se nás víc, kdybych to hodin na střechu....
Právě proto jsem se Studenty nejel, měl jsem na ně špatné reference, jel jsem na jistotu!
Neděsím tě, tvrdím, že Eurolines jsou prima menší zlo - a to nejsem jejich dealer:-) Ale taky jsem životní optimista a věřím, že my zákazníci to navzdory marketingovým expertům nakonec změníme!
Vlastně, až teď mě napadá - kde všude si tě Soňa vyzvedává? Vlastníte malej tryskáč nebo partu burlaků?
No loni byla pro mě v Paříži, a na podzim ve Strasbourgu, zkoušel jsem jestli přejedu Německo za 3 dny a vybavení na cestu. Jo a vlastně ještě v Drážďanech, chtěla tam vidět nějakou módní přehlídku či co, tak jsem jel napřed na kole :-)
V Berlíně mě nechala viset, protože doma byla povodeň.
Chystá se na tu Bretaň na podzim, ale nevím, jestli mě to vyjde.
Mám už starej Tucson, to je traktor, tam se toho vejde. Už má svoje léta a 350 najeto, ale nechal jsem ho přeleštit, tak snad ještě 200 dá. Doma moc nejezdím, většinou v cizině a po dálnicích, tak to auto tolik netrpělo. Na převoz kola ideální, oklopím zadní sedadla a kolo nechám tak jak je, vejde se. Žádné odmontovávání čehokoliv. T
Inu, tak to jste ještě v líbánkách :-)
Jo, už 24 let :-)
Súhlasím, cestovka je vodenie za pacičky, ale pre tých, čo nevládnu jazykom, dobrá voľba. Každopádne, teším sa na informácie o lacnom cestovaní po Francii, budem ich potrebovať.
Na jednu stranu bych cestovky zase až tak nezatracovala.
Pro toho, kdo s kolem za hranice nikdy nevyjel nebo se neodvažuje do nějaké destinace, to může být určité východisko.
V roce 2000 a 2002 jsme také naše dvě zahraniční cesty do dalekých krajů (Korsika a Norsko) absolvaly s cestovkou. Pro získání zkušeností jaké jsou s kolem možnosti v zahraničí i jak třeba koncipovat plán cesty to byly velmi užitečné poznatky.
Dál už se obejdu bez cestovky, ale pokud se někdo za hranice s kolem neodvažuje sám, pak je cestovka dobrá volba.
Osobně teď občas využívám weby cestovek hlavně k tomu, abych na jejich stránkách zjistila, co je v lokalitě, kam hodlám jet, zajímavé a kde jsou třeba jaké kempy. Občas to může trošku usnadnit hledání a plánování :o)))
Hele takhle to nefunguje, ono se všechno furt mění, vyvíjí a vedle loni klidného kempu mohou začít stavět obchoďák, či kemp, ve kterém si byl loni velmi spokojen je zavřený a tyhle obecní - tedy "Municipal" kempy jsou ještě méně jisté, než ty dlohodobé zavedené velkonoclehárny s pěti hvězdičkami, bazénem a tenisovými kurty.
Nejlépe je hledat na webu, třeba tady pro ty větší:
http://www.campingfrance.com/
nebo tady, pro obecní kempy:
http://www.camping-municipal.org/
Existuje spousta dalších webů s kempy, ale mám zkušenost, že ani ty údajně velmi aktuální informace fungují ve Francii jen někdy, třeba loni byla zima delší než obvykle, tak kempy, co deklarovali "otevřeno od 1. dubna" měli ještě v květnu na bráně zámek.
V sezóně by se to snad stát nemělo.
Pokud jde o klid, to je také relativní, když do jindy tiché lokality se přijedou ubytovat 16ti letí ragbisté z Anglie na výměnný pobyt se školou v nějakém tom zapadlém francouzském městečku je pak proti tomu večer ve společnosti tlupy ožralých Sasíků od Erfurtu víceméně komorní záležitost. A nemusí to být ani zájezd, stačí jeden blboun co si za sebou vláčí chatu na kolečkách ze vším tím hifi co se dá koupit, a taky máš po žížalkách.
Takže víceméně sázka do loterie, držím palce, aby ti to vyšlo.
Díky všem za názory.
Po zkušenostech volíme cestu auty, při obsazenosti čtyři lidi do vozu se to dá ufinancovat, je to pohodlnější a výhoda změny trasy, dle dané situace, vývinu počasí, atd. je nesporná. Dovolenou plánujeme na 14 dní a vždy tak 3-4 dni v jednom kempu a tam to dokola projezdit, popojet o kus dál a tak dále. Chceme navštívit právě již zmiňovanou oblast kaňonů GORGES DU DALUIS a GORGES DU CIANS, dále okolí VERDONU, LUBERON a na závěr MONT VENTOUX. Ještě nás láká cestou domů navštívit SAINT-PAUL-SUR-UBAYE a jeden den na kole projet dolinu L´UBAYE a silničku s mostem PONT DU CHÂTELET - www.youtube.com/watch?v=Qcdxv9m9xKc nebo zde - http://www.france-voyage.com/photos/pont... to už ale možná asi nestihneme.
Trasu připravuji s pomocí atlasu Michelin - http://www.viamichelin.com/, ten je dobrý z důvodu označení a ohodnocení různých památek, přírody a zajímavých míst systémem michelinských hvězdiček a perfektní je značení silnic a silniček zeleným pruhem, což znamená krajinově pěkný úsek. Mapu lze přepínat do foto režimu, to je někdy dobré pro prohlédnutí si daného místa detailně.
Pro detailnější vyhledávání ale používám asi nejlepší mapu Francie dostupnou na netu - http://m.geoportail.fr/# Dá se zvětšovat až do zobrazení nejpodrobnějších informací, to se potom objeví i značky všech dostupných kempů. S mapou lze velmi jednoduše pracovat, zvětšovat a zmenšovat dle libosti, přepínat do režimu satelit či kombinovaného. To lze s výhodou použít např., že si v normálním mapovém režimu najdu dle značky stanu nějaký kemp, přepnu do foto režimu /Routes/ a mohu si prohlédnout umístění kempu v reálu. Zdali je umístěn v zástavbě nebo ve volné přírodě. Prostě pokud mi kemp nebude vyhovovat umístěním a okolím jdu hledat dál.
Chybně jsem zadal odkaz na obrázky s mostem PONT DU CHÂTELET. Správně je to - http://www.france-voyage.com/photos/pont...
V čem je ta mapa lepší než google maps se street view?
Promiň, ale google maps street view není jaksi moje parketa. Výše popisované mi ke štěstí stačí. Třeba se tím také někdy prokousám.
Mapy Michelin jsem také pro Francii používala.
Na kole (v roce 2007 i 2011) jsme pak jezdili podle těchto map
http://www.vrstevnice.com/akce/2007/07cervenec...
Dělají se ještě zelené, to je turistická verze.
Pokrytí Francie je celkem dobře dělané.
Dají se velmi dobře koupit i tady u nás - já je kupovala v Kiwi.
Mapová část vypadá takto
http://www.vrstevnice.com/akce/2007/07cervenec...
http://www.vrstevnice.com/akce/2007/07cervenec...
Z map, které jsem měla v ruce byly tyhle nejpodobnější našim, na které jsem zvyklá.
Pro kolo jsme ani tak nehledali cyklotrasy. Volili jsme malé silničky (ty nejtenší bílé cesty) - ty byly takřka bez provozu a vedly přes různé vesničky.
Bohužel v těchto mapách nejsou vyznačené kempy. Kvůli těm jsem vezla jiné dvě mapy, protože najít kemp ve Francouzské mapě (aby to nebyl jen autokemp), to je neskutečně náročné.
Mapy IGN používám také. Doma ale pracuji nejvíce v již zmiňovaném atlasu Géoportail kde jsou po náležitém zvětšení kempy krásně podrobně zobrazené, viz přiložený obrázek.
Jak vidíš s přiložených snapshotů z google maps, stejné informace, mnohem podrobněji, tam záskáš také. Včetně okamžitéh přístupu na webovou stránku onoho kempu.
Chceš cyklostezky v okolí? Nebo jaké je tam počasí, web kameru z místa?
Proč ne!
A tuhle kapličku budeš mít přímo před vjezdem do kempu :-)
K tomu kempu nikdo zatím nenapsal hodnocení, ale u spousty dalších ho najdeš, a nejen kempů ale i restaurací, pamětihodností, a všeho co turisty může zajímat. Takže zatím někdo přidal jen pár fotek jak ten kemp vypadá.
Protože tuhle aplikaci na světě používají miliony lidí, velmi rychle se rozrůstá objem informací a recenzí, takže ti to usnadní rozhodování. www stránky bývají marketingově upraveny, opravdovské fotky a recenze mají mnohem větší cenu.
Takže až tam budeš, a bude se ti chtít, napiš něco k tomu, a přidej pár fotek, dalším kolegům na cestách se to může někdy hodit :-)
Zkus to, pouštěl jsem si to teď na tabletu, a ve srovnání s tou francouzskou verzí téhož je to rychlejší a můžeš zvětšovat do větších podrobností. Zapínání vrstev obdobné, vyhledávání ubytování atd... všechno tam je.
Street view už je vychytávka přímo luxusní, prostě prohlídneš si spoustu objektů jak na fotce, aby to fungovalo na tabletu s andoidem potřebuješ mít nainstalováno kromě google maps i google earth, aleje to grátis, tak žádný problém.
Papírové mapy jsou v tomhle až tragicky neaktuální, staví se rychleji než tiskne.
Přes Francii na jih se chystám za 4 měsíce, tak snad ještě než odjedeš budu mít čerstvější info. Jinak, při delších přesunech autem může být výhodné nestavět stany, zvláště když leje. Ve Francii existuje síť hotelů F1, proti kempování ve 4ech není to ubytování o tolik dražší, najdeš na netu Accorhotels.com.
pokoje jsou pro 3 lidi, ale 4tej se vejde, na karimatku či matraci do uličky, když je zle. Recepce bývá automat, naťukáš kód, takže není třeba se ani se 4tým plížit. Totéž ještě u hotelu Ibis Budged, ale ten už je trochu dražší než F1.
Když máš datové připojenítak fakt už nezabloudíš, teda když se na ten krám koukneš a nebudeš spoléhat na paměť jako já loni ve Vogézách.
Jel jsem s googla maps loni na Paříž, právě ta satelitní vychytávka mě dost pomáhala. Trasa vedla hodně podle kanálů, cesty bývají buď na jedné nebo druhé straně (popř na obou ale jedna mívá výrazně horší povrch). Takže na to kouknu zezhora, a už vím po které straně pojedu a kdy se mám přesnoit na druhou a kde se povezu po asfaltu. Vypadá to jako malá hloupost, ale není. Když si vybereš blbou stranu kanálu, může se stát že po 3 km cesta končí a ty se musíš vracet a to je 6 km nanic a večer ti chybí.
Jo, tak jsem se na to podíval. Jsem staromilec, ale toto je tedy asi fakt dobrý. Budu to také používat.
Fakt je, kromě mapy je to vlastně takový webový rozcestník nebo cestovatelský vyhledávač. Podle toho co si zapneš se ti zobrazí jednotlivé body zájmu a hned, přímo z mapy máš kliknutím přístup na webovky, včetně těch geometrickou řadou rostoucích recenzí - cestovatelé sobě.
Strašně rychle se to vyvíjí a plní informacema.
Další výbornou vychytávkou pro cestovatele je TripAdvisor.
http://www.tripadvisor.com
Zase, lidé to plní sami a tak je objem informací v řádech větší, než se podaří dostat do nějakého průvodce.
tak jsem si našel tu našu hospodu a stojíme si celkem dobře. To mně vážně udělalo radost.
To rád slyším.
Informovanost široké veřejnosti o kvalitách služeb se něčím takovým radikálně mění a každé kladné hodnocení generuje nové návštěvníky a naopak. Pokud je ta šance, čtu si hodnocení zákazníků pečlivě a řídím se jím.
Jednou jsem to neudělal a dopadl jsem přesně tak, jak psali recenzenti. Indická restaurace v Heilbronnu, cenově dostupné, jídlo skvělé, ovšem obsluha neuvěřitelná. Jedna holka na celý sál narvaný k prasknutí, běhala jak střela, ale neměla šanci. Na jídelní lístek jsem čekal půl hodiny, za dalších půlhodiny mě donesla pivo, ale ještě neměla čas objednávat, tak jsem vydžel dalších 10 minut, zaplatil za pivo a odešel. Určitě skvělá kuchyně, když tam ti lidé vydrží sedět, ale prostě nic pro hladového cyklistu, který si chce dát rychle večeři a spěchá spát, proože ráno se jede brzy dál. Kdybych více věřil tomu co psali moji předchůdci, ušetřil jsem si hodinku.
https://plus.google.com/112042105305618077786...
Poradíš i s datovým připojením? Vodafone + poplatek za roamimg, nebo něco lokálního?
Nerad bych dělal reklamu nějakému operátorovi, ten můj mi poskytuje datové připojení v cizině jako mám doma za příplatek 50Kč denně.
Těch 13 dní loni ve Francii mě stálo cca 1000 Kč za mobilní služby.
Mám pocit, že se to hodně vyplatilo protože pomocí booking.com a accorhotels.com jsem si našel vždy nejlevnější bydlení na trase a ty rozdíly jestli spíš za 35e nebo 60e udělají poměrně dost.
Detailně mapu a trasu jsem ovšem vždy studoval večer na wifině, tu už dneska má skoro každý hotel.
Nejlevněji pravděpodobně vyjde koupit si místní datovou službu, když jsi v té zemi déle. Těch možností je spousta, ceny jdou dolů, ve Španělsku jsem měl loni připojení za 15eur na 15 dní + 20 volných minut volání i domů přes roaming. Omezení bylo na 2GB ale i když jsem data přečerpal, fungovalo to furt, prý údajně zpomalili, ale nepostřehnul jsem to.
Tedy závěr asi takovýhle:
na krátko - náš datový roaming, na delší čas, prostudovat možnosti operátorů konkrétní země a někdy se vyplatí sim, jindy zakoupit wifi hot spot - ale to spíš jen ve městech. V přírodě to chce sim.
Camping du Brec u Entrevaux je spíš průměr. Trochu kamenitý a nerovný povrch, vybavení taky nic extra, ale to není třeba až tak důležité. Lidí tam moc nebylo (červen). Ač je kousek od Entrevaux, dostaneš se tam jen oklikou od západu. Nicméně do Entrevaux se dá z kempu dojít pěšinou podél řeky (asi 2 km). Městečko je malé, ale velmi pěkné - takový městský skanzen. Lze se podívat i na Citadelu, odkud jepěkný výhled. Platilo se tam nějaké menší vstupné. Obě terakotové soutěsky Daluis i Cians jsou velmi působivé. Stojí za to objet si i tři sedla severněji – Cayolle, Champs a Allos… Ostatní kempy neznám nicméně doporučit můžu la Pinatelle v Saint Auban. Kemp je klidný (v červnu jsme tam byli jediní) a v okolí spousta možností na kolo – Col deBleyne, Trébuchet, soutěsky Aiglun, St. Auban, Loup, Riolan… Provoz a turismus je tam minimální. U Verdonu jsme spali v kempu Clue de Carajuan. Leží kousek od vjezdu do kaňonu z východní strany. Dobré místo na kolo i pěší výlety. Nejbližší vesnice je víc jak 5 km vzdálená. Vybavení je jednoduché, v podstatě jen sociálky, ale hned u kempu je bufet, kde je možné si objednat pečivo na další den. Další kempy jsou na západě kolem jezera St. Croix v už rušnější oblasti. Zase jsou zde jiné možnosti zábavy – lodičky, koupání. Jěště jsem spal v kempech v Colmars, Barcelonnette, St. Etienne de Tinéé, le Bar sur Loup a Sospelu, ale ty už jsou trošku dál.
O mostu vím, ale neměl jsem zatím příležitost se tam podívat.
Díky! To je konečně to co jsem od téhle diskuze očekával. Konkrétní Info a tipy. Ve zmiňované oblasti jsme měli dobré zkušenosti s kempem LES FINES ROCHES u ROQUESTERONU https://plus.google.com/105926221826144426423...
Žádný luxus, ale klidné a příjemné místo na břehu řeky L´Esteron. V r. 2011, první týden v červnu, obsazenost naše partička kolařů, jedni co provozovali canyoning a rodinka Holanďanů. Pohoda.
Oblast Kaňonu Ardèche. Náhoda nás dovedla v r. 2010 koncem května do téměř prázdného kempu, idylicky položenému mezi vinohrady. Doma vybrané kempy v blízkosti kaňonu se jevily jako přelidněná obludária a tak jsme volili úprk pryč od řeky vzhůru do kopců. Náhoda nás dovedla ke kempu CAMPING LA GOULE u VAGNASU http://www.campinglagoule.com/index.html. Po 18 letech existence kempu jsme byli první Češi a paní kempná si nás náležitě považovala. Mimo nás ještě párek Belgičanů a čtyři Němci. Z tohoto místa jsme na kole v pohodě objeli celý Ardèche.
Je to tak. Všechny kempy v bezprostřední blízkosti významných turistických cílů bývají Václaváky. Stačí kousek popojet a je to klídek a pohoda. Jen trochu hledat.
Snad budeme mít letos podobné štěstí a najdeme klidný kemp někde pod Mont Ventoux. Pište tipy
Tak jsme spali vlastně i v tom kempu u Roquesteronu, ale ten u St. Auban je lepší. Ještě na jeden zapadlý kemp jsem si vzpomněl. Leží před St. Martin Entraunes, Priuere či tak nějak se jmenoval. Přístup je trochu krkolomný - kemp je hodně ve svahu dostupný po uzoučké silničce, ale taky hodně klidný. Bli jsme tam ale už v roce 2006, tak nevím, jestlipořád funguje. Pod Mont Ventoux je kemp u Villes sur Auzon. Nikdy jsem tam nespal, ale vyráželi jsme odtud na kolo. Dá se udělat krásný okruh - z Villes na Bedoin, nahoru na Ventoux, sjet do Saultu a soutěskou Nesque zpět a dojedeš přímo ke kempu. Ti, co si netroufají na MontVentoux od Bedoinu, můžou jet v opačném směru.
Kemp Le Prieuré u St. Martin Entraunes mám vygooglený jako favorita. My jsme opravdu spíše na klidnější místa a nemusíme mít nutně žádný luxus. Z okolí Mont Ventoux se mi líbí některé kempy na severu od kopce podél řeky L´Ouveze. Pokud nedostanu nějaký super osvědčený tip tak možná nakonec skončíme někde tam.