V rámci Francie jsme rezervaci nepotřebovali.
Kolo jsme platili hned při nákupu jízdenky.
Příměstské vlaky jsou stejné jako u nás - nízkoodlažní. Takže pohoda a bezproblémová přeprava.
V osobním vlaku (z Paříže na sever) to bylo trošku horší - nebyl nákladní vůz jako u nás, jen jedno kupé bylo bez sedaček a tam se odkládala kola. Bohužel nástup byl standardním nástupem pro cestující (po schůdcích a úzké dveře vagónu), což bylo trošku náročnější. Ale ve dvou se to zvládlo v pohodě.
Train + bicycle:
On the Grandes Lignes (Long Distance), bicycles are carried free of charge if the train has a bicycle zone or a luggage car (tandems are accepted) or if the bicycle can be dis-assembled and stored in a bag.
A reservation fee of 10 € may have to paid for some TGV (high speed train) that have a specific zone for this purpose that can contain up to 4 bicycles (tandems are not accepted).
Zkopíroval jsem to z portálu SNCF.
Regionální vlaky bývají většinou nízkopodlažní jednotky, Intercités a noční spoje mají starší vagony s přístupem, jak píše Radka.