Většinou jezdím po trase, kterou si naplánuju podle klasické turistické mapy. A někdy se mi náhodou připlete do cesty nějaká cyklotrasa, po které chvíli jedu, ale že bych to brala jako něco směroplatného, tak to ne.
A značení cyklotras moc nerozumím, přesněji řečeno, vůbec si nepamatuju ta čísla.
Značené cyklotrasy prakticky vůbec nevyužívám, cestu si volím sám. Letos jsem jel výjimečně asi 150km po cyklotrasách a značení je naprostá tragédie, matoucí a nepřehledné. U turistických značek je za šipkou značící odbočení tzv. potvrzovací značka, u cyklotras ne, další žlutá cedulka je třeba až po 500m. U odbočky na naprosto nevýznamnou polní cestu je značeno, že tudy ne, zatímco průjezd vesnicí se sérií křižovatek je zcela neznačený atd...
přesně to jsem měl na mysli!!!
S neúplným značením cyklotras v terénu souhlasím. Měla jsem teď na mysli i rozdíly ve značení v mapách, GPS a ve skutečnosti - jestli si odpovídají.
Setkala jsem se stím, že některé cyklotrasy značené v tištěných mapách nejsou v on-line mapách či GPS navigacích. Plánovala trasu pomocí tištěné mapy a když jsem chtěla zjistit, jak je dlouhá a s jakým převýšením je vybraná trasa, tak jsem zjistila, že podle on-line map a nové GPS navigace (pro kola !)vybraná trasa zřejmě neexistuje. "Moji cestu" to vůbec neznázornilo a když jsem zadala do trasy průjezdní bod (ve zmíněné (ne)existující cestě), ani on-line plánovač cyklotras ani navigace ten průjezdní bod nevzala v potaz a vygenerovala cestu do cíle jinudy. Minulý týden jsem se tam vydala a zjistila, že cyklotrasa skutečně existuje (dokonce je i číselně označena)... Pravda ovšem je, že se tam nejelo moc dobře, nicméně značená byla...
No právě, ony ty cyklostezky vznikají jak houby po dešti a nikdo se moc nestará, zda jsou v cyklomapách dobře zakresleny, nebo zda jsou tam vůbec.
Takže je lepší prostě jet podle map, je celkem jedno zda tištěných nebo elektronických. Na dobré turistické mapě člověk pozná, o jaký typ komunikace se jedná, jak bude vypadat převýšení a profil, vzdálenost také dokáže odečíst.Ty žluté cedulky v terénu jsou dost nanic.
To jsi nejezdil v Rakousku... Od té doby naše značení doslova velebím...
V Rakousku jsem jezdil a neměl jsem problém.
Já právě problémy měl... Je to zkrátka individuální, někomu vyhovuje to a jinému zase něco jiného.
Jo individuální to je, každý dá přednost něčemu jinému.
Akurát, že v obou případech, když už to musí být, by to mělo mít nějakou koncepci. Já moc dobře nerozumím, když na 10-ti kilometrech se mi vystřídají cedulky A23, A33, A17 a to celé se kříží s trasou 0078. Prostě tohle nejsem schopna si zapamatovat.
abych mohl jet po značené cyklotrase, potřeboval byc seznam, ve kterém jsou k jednotlivým číslům přiřazeny směry. pokud na nějakou značku náhodou natrefím, je mi na ...směrovka a nicneříkající číslo, když nevím kam trasa vede. na turistických značkách není také jen vzdálenost a barevná šipka- je na nich i cíl!!!z tohoto důvodu jedo po cyklotrase jen když vím, kam vede.
Tak tohle mě také zlobí, že na cedulce nenajdeš kam vlastně ta trasa směruje. 2 - 3 nejbližší cíle nemusí stačit, zvláště když nemáš mapu.
Teď ale sebou vozíme malý cykloatlas od Žaketu a tam je seznam cyklostras, takže v případě nouze už se mám kam podívat :o)))
pokud mám mapu, není třeba jet podle značek cyklotrasy a když ji nemám, je mi značená cyklotrasa na nic- z čísla se nedovím odkud a kam vede- je to jako by na tur. značce byla jen barva a kilometry bez udání cíle...
Občas tam tedy cíle jsou - na nějakých významných křižovatkách. Ale stejně tam většinou nenajdu cíl, který hledám (vtipné bývají takové jako třeba "Praha 165km" ...). Navíc nechápu, proč musí být každý cíl uveden třeba i 3-4x - viz přiložené foto jednoho sloupku ze tří na jedné křižovatce.
Jinak souhlas zatím se všemi - bohužel v některých oblastech smím jen po značených trasách, takže po nich z donucení možná jezdim o něco víc :o(
Největší přínos cyklotras spatřuji v tom, že svedou davy cyklistů na pár značkama postižených cest (dnes většinou vyasfaltovaných "za přispění fondů EU" - čti "z peněz daňových poplatníků") a ochrání tak některá krásná místa.
Vyloženě podle nich nejezdím, spíš náhodně, ale pokud někde jsou a jsou dobře značené, tak je využiju, ale to bývají zpravidla místní okruhy. Daleko víc a rád využívám pěšího značení, ale to jen když jedu na horákovi.
Nevím jakým způsobem je dělané číslování cyklotras, ale myslel jsem, že trasy označené jedno až třímístným číslem jsou jediněčné a nejsou dvě trasy stejného čísla, ale nedávno jsem zjistil, že třeba trasy č. 181 jsou dvě. Jedna trasa č. 181 vede z Hradce Králové, Malšovic od lesního hřbitova a má označení HK - Břeclav, ale ve skutečnosti končí v Chocni (dál směr Břeclav pokračuje trasou č. 182). Druhá trasa č. 181 je vedená od obory v obci Choltice do Stěžer.
Oprava : druhá trasa začíná u obory v Chomuticích (ne v Cholticích) a vede do Stěžer.
Značení cyklotras číselnýma tabulkama je ujetost nejvyššího kalibru. Když nemáš po ruce mapu tak jsi v kelu s orientací. Projel jsem nějaké země, ale podle mě je nejlepší značení v Rakousku.
No vidíš... A já se u toho rakouského docela dost navztekal, než jsem pochopil "systém". Já jsem prostě na čísla, podle německých názvů jsem se nebyl schopen orientovat... Takže je to halt podle vkusu každého soudruha. ;-)
Zalezi kde v Rakusku, lebo kazda spolkova krajina ma svoje cyklozncenie a to dokonca aj na jednej dialkovej. Napriklad Jubileumsradweg ( v Burgenlande) je znacena takymi starymi cedulkami, ze na niektorych sa neda precitat vobec nic, tak sme sa orienotvali podla prazdnych ceduliek :-). Mne konkretne to ciselne znacenie vyhovuje, cisla si pamatam, orientujem sa podla cisiel ciest aj pri jazde autom. Vacsinou jazdime vacsia skupina a je dobre, ked kazdemu poviem po akom cisle cyklocesty ma ist.
Problém našich značených cyklotras je ten, že jsou to spíš výletního vedení. Zbytečně se motají v terénu nebo tě naschvál protahují místama která jsou sice možná zajímavá, ale pro některé lidi naprosto zbytečná.
Navíc je tu ono matoucí značení kdy jak tu už někdo psal jsou zmatečně umísťovány a člověk kolikrát opravdu neví kudy má přesně jet.
Stalo se mi mockrát, že jsem se držel trasy a musel jsem se zpětně dívat do mapy zda jedu opravdu správně protože chyběla ona potvrzovací tabule, že jedu skutečně správně.
Někdy se tedy stačí dívat i do protisměru kdy je rozpoznatelná malá obdelníková tabulka na které bývá číslo dané cyklostezky, bohužel pro člověka co jede prvně po ČR a řídí se těmito navigacemi je to matoucí a složité.
Osobně využívám cyklotrasy, ale snažím se je předem naplánovat abych nemusel zbytečně zajíždět nebo se táhl zbytečně do kopce když to jde i jinudy a někdy i krásnějšími místy. Jezdit jezdit jezdit a dělat si to tak trochu po svém. Jinak jsem rád, že něco jako cykloznačení u nás funguje. Nebýt jeho asi bychom se všichni bez všech možných GPS a map neobešli ani omylem :)
To výletní, tedy turistické, vedení tras je asi jejich smyslem, nejsou to dopravní trasy. Proto je taky značí klub turistů a né správy komunikací a nejsou tudíž primárně určeny dálkovým chrtům hltajícím kilometry s podporou jonťáků a karbošneků :o))). Na druhou stranu žlutotabulkové připomíná provedením víc silniční motoristické.
Stále si myslím, že by bylo vhodné oddělení asfaltových (silnice s min. provozem a cyklodálnice - klidně těmi tabulkami s číslem) a neasfaltových značených obdobou pásového pěšího značení. Na to pásové, žlutě lemované, jsem o dovolené na Šumavě narazil, nebylo špatné, ale pletlo se mi nějak s tím pěším (ze severu na něj nejsem zvyklý ...).
Největší problém je asi, že nelze vymyslet systém, jak vyhovět všem :o(
Já třeba na crosovým kole vyhledávám spíš trochu těžší a kopcovitý terény (hlavně když se můžu pokochat pěknou vyhlídkou) a vystačim si s podrobnou mapou :o)
Špatné....Pokud jedu někam, kde to dobře neznám, tak nedám bez mapy ani ranu. Na našich "skvěle" značených cyklostezkách jsem už několikrát zabloudil. Daleko raději jezdím po turistických, tam to bývá celkem bez problémů a často využívám i neznačené cesty.
Ne všude to je špatně značené, některá značení se snad ani nedají přehlédnout :-)
Mimo silnice se taky radši držím turistického značení.
To je krásně vymalovaný totem.
8-)))
Jo, tohle vážně nešlo přehlédnout :-)
Jasně:-), toto kreslené značení ještě celkem jde. Měl jsem spíš na mysli to tabulkové s čísly co jsou na sloupkách. Když dojedeš na rozcestí a sloupek leží vyvrácený a nemáš mapu, tak si můžeš hodit korunou, nebo čekat, až pojede někdo okolo a poradí.
Jo, to je blbý, ale tohle tě může potkat i u běžného silničního značení, když jsou vyvrácené ukazatele, už se mi stalo, že jsem si hodil korunou a dojel jinam, takže otočka a zpátky.
Mě docela překvapilo jak v lesích u Hradce týden po vychřici již byly alespoň provizorně upravené ukazatele na rozcestí, které byly na vyvrácených stromech a rozlámaných rozcestnících.
Řekl bych, že vychřice stromy spíš vivrací ...
;-)
Určitě si to budu pamatovat
Trasu plánuju podle mapy a internetu. Značkama se řídím jen orientačně a zřídka, pokud bych se měl na ně spoléhat, nedojedu nikam. Na spoustě křižovatek značky chybí a musel bych přemýšlet, kam vlastně jet.
Vadí mi i ta žlutá barva značek, časem to vyšisuje a pak značka "zanikne" v terénu. Volil bych raději nějakou výraznější barvu a možná i větší velikost.
Čísla jsou dobrá akorát když máte přesně naplánováno a víte po jaké trase chcete jet, pokud ovšem na číselnou značku narazíte náhodně v terénu, máte smůlu, nevíte vůbec nic...
Když na takovou značku narazíš náhodně, tak ti to může být jedno, protože stejně jedeš podle svýho.
Jaká barva může být výraznější než žlutá? Já jsem ještě vyšisovanou značku aby nešla poznat a přečist ještě neviděl a než trochu vyblednou, tak to trvá nejmíň deset let u těch původních.
Ty žlutý pásový se ale někdy daj poplést se "sytě žlutými" běžkařskými ...
Jo, záleží jakou použijou barvu a ty můžou na stromech trochu zblednout, ale i po těch se dobře jezdí, mám vyzkoušeno a občas je používám.
Nějakou tu vyšisovanou ti příležitostně vyfotím a garantuju, že 10 let tam určitě není. Pak už to není žlutá, ale jakási velmi slabě okrovo-hnědá a moc viditelné to v kombinaci s velikostí a umístěním v přírodě v mnoha případech není.
To už mi užitečnější přijde třeba ta rakouská zelená (i když je to taky přírodní barva, mohla by se ale použít sytější) nebo nějaká přírodně kontrastní - třeba modrá...
Nechápu jaký můžeš mít problém s registrací a přečtením našich cyklo značení, a třeba tohle tam je rozhodně víc než 6 let
Krapet jsem prohrábnul archiv a našel jsem značení cyklotras a běžkařských tras na jednom sloupu, tahle značení jsou tam určitě takových 8 roků a není mi jasné jak by se dalo splést, i kdyby se barvy tak nějak časem přiblížily, tak nápisy a znaky jsou jasné.