Zdravím všechny přítomné..
Často se tu objevují dotazy typu: "dá se ujet tolik a tolik natěžko za den?".. protože je mi jasné, že se vše odvíjí od počtu dnů kolik taková zátěž trvá, tak moje otázky budou znít trošku jinak. Pokud vezmu v potaz trasu cca 1900 km, tři týdny, tzn cca 100 km/den. Kdo má za sebou podobnou štreku, s jakou průměrnou rychlostí se dá počítat? Je reálné jet každý den 100 po takovou dobu nebo s největší pravděpodobností přijde i na dny klidu a regenerace? Za předpokladu, že nepřijde něco neočekávaného (zranění, atd.) No a asi nejdůležitější parametr - mluvím o obyčejných průměrně trénovaných cyklistech, žádní extra sportovci, ale taky ne tací, co mají problém ujet 30km :-) Kdo může říci své zkušenosti, tak budu rád, když se o ně podělí, díky všem za jakékoliv poznatky
Já to mám za sebou. 50 dní 5.000 km. Dá se to. Něco jsem měl teda před tím už na těžko odjeto, ale příprava zrovna před tímto tripem spočívala v třítýdenní nemírné konzumace piva...
:-D no tak já se připravuji důkladněji než tak, že bych kalil v hospodě :-) něco málo mám za sebou ale ne v takové délce co se dnů týká. Kolik hodin denně jsi tak strávil v sedle?
mozem sa spytat, ako vyzera tvoj trening?
-kolko km(prip. za ake obdobie) mas natrenovane?
-kolko km najazdis denne?
-ako casto za tyzden trenujes?
dakujem za odpoved.
No jak dopiju, tak mi hned postaví další a tak fut dokola... :-)
Hej, já ale fakt netrénuju. Teď teda jezdím do práce a z práce 25 km, ale to je nejvíc, co jsem kdy jezdil.
Natěžko mám odjeto snad jen necelých 30.000 km.
Jak tady lidi píšou, tak těch 100 km denně ujedeš vcelku vždycky, na to tréning nepotřebuješ.
Akorát vždycky než vyrazím, tak to kolo pořádně naložím, či přeložím a jezdím s tím tak 100 km po nejhorších cestách, abych zjistil, jestli všecko drží...
Teď jsi mne rozesmál. Oni jdou na to skoro vědecky a ty jim tu napíšeš tohle (myslím ten první odstavec):-)))
Já jsem před 10 léty jel za den 180 km, ale to bylo z nutnosti( na autobus a proti proudu Innu). Jezdil jsem natěžko a v kopcích jsem víc než 80 km/den nedal. V rovinatějším terénu to dělalo 100 -130 km. Na cestě jsem byl nejdéle 20 dnů.
Mám toho trochu najeto v mládí, nejvíc 2 600 km za 22 dní, po západní Evropě, před 30ti lety. Trochu se zlepšily kola, vybavení se změnilo k nepoznání, ale co se nezměnilo, je skutečnost, že to musíš odšlapat.
Počítal bych s realnou rychlostí 120 km za den, záleží na terénu, někde si dáš delší pauzu a naženeš to jiný den, určitě nezaškodí po týdnu vždycky jeden den vynechat a pochodit po městě, nebo tak.
Taky je důležité, jestli jedeš sám, nebo s někým, kdo ti pomáhá. Já jel ve dvou, ale protože kámo byl docela netrénovaný, nemo málo trénovaný, pořád se za mě schovával a to pak šlapeš furt od dost víc než ten kdo se za tebou veze, hlavně na rovinách od Bruselu do Brém si pamatuju jen zápas s protivětrem, to snad raději kopce.
Další věc, a to je fenomén dnešní doby, jezdili jsme po silnici a to mě připadá s kolem natěžko o dost pohodlnější, než to poskakování po okreskách nebo polních cestách, co si hrajou na cyklostezky.
Viset očima pár metrů na cestě pár metrů před sebou a sledovat, jestli tě nesundá pařez nebo šutr je asi zábava pro kluky na mtb, ale na kole "na těžko", když chceš něco vidět a hltáš kilometry, tě to strašně zdržuje a vysiluje.
Pokud budeš bezpečně počítat 100 na den, dáš to a užiješ si.
Průměr 100 km za den je podle mých zkušeností pohodově a bez problémů dlouhodobě zvládnutelný bez jakéhokoliv speciálního trénování (zkušenosti -> mladší lidi, co jsou zvyklí se alespoň trochu hýbat :)). Samozřejmě záleží na terénu, ale pokud je to po asfaltu a dobrých cestách s denním převýšením spíš ve stovkách metrů, než v kilometrech, tak bych se vůbec nebál ani s pořádnou bagáží.
Díky za reakce.
jen menší doplnění k příspěvkům výše - cesta je plánovaná z 95% po asfaltu. Přesně kvůli komfortnosti a aby ty km líp ubíhaly. no a s pár vyjímkami v Alpách, které se nedají moc objíždět je převýšení v řádech stovek metrů..
Faktem asi je a příspěvky mi to potvrzují, že když je na to šlapání celý den a dá se jet pohodovou intenzitou, tak se to dá.. respektive tolik dní po sobě což je to oč mi hlavně šlo...
Zdar, mám za sebou pár výletu na těžko po Evropě: Alpy ve Švýcarsku i v Rakousku a pak Nordkapp - 2500km za 25 dní. 100km za den jde zvládnou v pohodě. Při pruměrné rychlosti 20km za hod - to je celkem poklidná jízda to je 5 hodin šlapání. Za celý den to jde v klidu zvládnout. A hlavně, každným dnem si na to zvykáš víc a víc. Já jsem dal nejvíc 150 km na těžkko za den, ale dá se v klidu 100-120km
100km je normální denní průměr na delším putování "na těžko", pokud nevezeš 3okg a víc zbytečností.Já se považuju za průměrného cykloturistu (ročně kolem 3-4000km na túrách)a když se "zdržíš" na návštevě památek a zajímavých míst, je to solidní průměr i v hornatém terénu- co v horách ztratíš, "doběhneš" na rovinách, příp. na místech bez zajímavostí.....
Za 32 dní jsem ujel 3144km na těžko. 100km lze snadno zvládnout bez nějakých regeneračních pauz. Průmrná rychlost, alespoň u mě, se pohybuje 18km/h až 22km/h na den podle terénu. Já jel hodně Alpy.
Díky všem, ještě zmíním jednu věc, v obchodech se ptát je zbytečný, tak v rámci kšeftu nikdo neřekne co je pravda ale to co se mu hodí podle toho co mu leží na krámě :-) Má smysl řešit nějaký potravinový doplňky (BCAA, nějakej Regener) nebo prostě jen ionťák (třeba Unisport od Nutrendu) a vydatná strava?
Pokud nejsi vrcholový sportovec,tak vše pokryje normální strava a necpat do sebe ty drahé humusy. Kolikrát to spíš nezkušeného/nezvyklého odrovná než aby pomohlo. Při únavě mě dycky pomůže bud sladké-slané-pití-jídlo..každý má svoje a když ani tohle, tak holt odpočinek a to je na 100% účinné.
souhlas- na delších cestách mám "zažitý" denní režim opačný než doma (lehká snídaně-oves. vločky s ořechy,rozinkami a soj.mlékem zalitým vodou, přes den pít a pít-pivo,kofola, pepsi+ napolitánky a večer hlavní jídlo-vývar+těstoviny, oves. vločky,bramb. kaše na střídačku+ česnek a cibule, když je možnost doplním zeleninu a ovoce) a problém není. každý si musí najít to "svoje" co mu vyhovuje. iontové nápoje ani jinou chemii nepoužívám. pro náhlý nedostatek kalorií (hlaďák) vozím carbosnack- zatím pomohl v nouzi!jinak to prakticky je pro běžné cykloturisty jen "tahák" peněz....
Já třeba mám v oblibě Unisport, ale asi před měsícem jsem si podrobně přečetl složení a překontroloval ho proti http://www.emulgatory.cz/
a řeknu ti, nic moc.
Tatranky zaručeně snižují kopce :D Když jedu na expedici nebo jen delší trasu, nabalím velké množství Tatranek.Jinak normální jídlo ze supermarketu.
Tatranky taky rád, ale většinou pak jím oplatkovou drť.
Jak se vám u tatranek daří nerozpustit čokoládu? Mlsám je doma, ale na kolo jsem si je vzal jednou a to mi stačilo.
Obyčejně je vozím pořádně zabalené v nějakém tom kousku náhradního oblečení ;-) V drtivé většině je to dlouhorukávová Moira, kterou s sebou tahám vždy, i když je vedro... V kejmlu, samozřejmě :-)
... zabalené proto, že tak jsou celkem slušně izolované od okolního vedra. Ale není to vždy stoprocentní, občas se mi roztekly i tak.
I když jsou rozteklé, pořád jsou dobré a účel splní. A pokud jedete do Alp a je studené počasí, tak se moc nerozpustí :D
pamatuju časy v dětství, kdy bývala hořká čokoláda opravdu čokoláda k nerozpuštění-začala být trochu měkčí při 35-40°C-nejoblíbenější byl 60-ti gr perník s povidly,máčený v čokoládě (1,5mm silná vrstva) za 1,60Kčs :-((. teď je vše máčené v "takyčokokrému", který teče už při 25°C, navíc vrstvička 0,5mm- ať jsou to tatranky, horalky či nanuky a i ta náplň je samý tuk, co teče nad 30°C. holt, vyšší cena při nižší hmotnosti (a kvalitě)je trend doby.....
Sójový suk neteče:-) Pro doplnění energie vozím Nutrend Voltage, žádný vzduch, jenom vydatná energie pro závod i dlouhé (š)treky, konkurence je cenově o dost výš, vyhovuje mi i chuťově (kokos/ovoce). Nebo kombinace sušeného ovoce a oříšků.
také dost využívám směs ořechů, suš. ovoce a suš. banánu- je to kalorická bomba.....na pití je nejvhodnější bylinkový čaj nebo nealkopivo- škoda že se nedělá bývalá sedmička....pivo jako takové je nejlepší nápoj- zažene žízeň a doplní ihned kalorie.
Honza vymyslel olejovky. Bagetu a na ní to všechno vyplácat, prej v tom olivovym oleji v kterym ten humus plave je hodně energie.
Tři tejdny na olejovkách je ovšem otrtrava. Ale v podstatě jedeš světem téměř zadarmo.
energie tam je dost, bohužel není k dispozici hned.....