Jsi mne předběh. Ještě nechceme do Budapešti do města, ale před ním jet dál na východ na Eger. Podle mapy jsou mosty ve Štúrově a potom až v Budapešti. Jsou tam ještě jiné mosty nebo přívozy nebo je třeba přejet na levý břeh už ve Štúrově? Dunaj se potom větví na dva. Díky za rady. :-))
Ahoj, nevím, jestli Ti přesně odpovím na Tvoji otázku. Minulý rok jsme v srpnu jeli Maďarsko, vyráželi jsme ale ne z Bratislavy, ale ze slovenského Velkého Mederu, přes Györ kolem Dunaje do Budapeště, objeli jsme Balaton a zpátky se vraceli do Györu a Velkého Mederu. Pokud z tohoto můžu soudit, tak cesta z Györu do Komárna byla po maďarské straně nic moc - jeli jsme prakticky jen po docela frekventovaných silnicních, takže pokud Ti mohu podle tohoto radit, tak do Maďarska přejeďte až v Komárnu, kde už jsou stezky jakž takž značené.
Dík. Zatím to vypadá na slovenskou stranu. Podle papírového autoatlasu Slovenska 1:150.000 je z Bratislavy až do Štúrova podle Dunaje skoro průběžně hráz. Ale není poznat jestli se po ní dá jet na kole nebo se budeme muset motat po okreskách dál od té hráze.
A z Bratislavy vyjet z Petržalky dá se projet na Gabčíkovo-Nagymaroš nebo raději po druhém břehu mezi přístavem a Slovnaftem?
Snad se tu někdo najde kdo to tam zná. Abysme neuvízli v nějaký pasti - dlouhý poloostrov :-)) nebo ve vesnici kde bude velký zájem o naše kola :-))
Dík G.
Mám projetu část Gabčíkovo-Komárno po slovenské straně (tj. levý břeh). Jel jsem to na cyklokrosce po hraně hráze, pokud si pamatuji nebylo tam nic závadného, zpevněný povrch až asfalt, až na občasný ohradník, který není nijak označený; v jednom jsem skončil zamotaný; tak jsem prostě zabral, drát urval a pokračoval v jízdě; ani jsem z kola neslezl, "kurvy a zjebance" od "bači" jsem ignoroval (má si to blb označit) :-)
Jen upozorňuji, že je to děsná nudná rovina, jediný "dokopec" je najetí na hráz a pak na hráz přehrady.
Pokial ja viem tak z Bratislavy vedie celkom sluzna cyklocesta asi po Cicov, potom sa da ist po normalnej (malo frekventovanej) ceste do Velkych Kosih. Do Komarna sa vsak po hradzi uz ide dost tazko, lebo na korune hradze je velmi hruby strk a jazda po nom je dost nebezpecna (zazili sme zopar padov), ale na druhej strane je adrenalinova. Do Sturova som uz po hradzi nikdi nesielm takze neviem ako dalej. V sturove vsak urcite treba prejst na druhu stranu Dunaja, lebo na slovesnkej strane sa za Sturovom vlieva do Dunaja Hron a Ipel a cez Ipel nie je ziaden cesty most (mozno by sa dalo prejst po zeleznicnom,a le to neviem).
S ohledem na poslední dny tak znovu dávám dotaz, jak moc to podle Dunaje po slovenské straně je bezpečné. Abysme neskončili v Komárně na ARU a bez kol a bez ledvin. Od Břeclavi to není tak daleko, není to tam dost podobný?
ad Tvuj dotaz :
trasa BA- Gabcikovo - Petrzalska cast je hojne zalidnena + jsou zde nejake hospody. Pokud tam pojedes a budes chtit jet rychleji mas smulu - bruslari, opravdu spousta kol - vzlast odpoledne a za hezkeho pocasi. Strana Dunajske hraze prilehla k Bratislave je klidnejsi samozrejme tam nic nekoupis, , nejsem si vsak jist znacenim (jezdil jsem tam po pameti), zacatek je to malinko orientacne narocnejsi.
AD divocina : spis nez cigani ti hrozi pomahej a chran, obcas se tam daji potkat, jinak tady ty spravne neprispusobive nepotkas. Spis naliteho ctyrkolkare...
Zdravim, pokusim sa odpovedat na niektore nezodpovedane otazky, ktore su tu. Trasa z Kutov po Bratislavu vedie po cyklotrase "Cesta Zeleznej opony", vedie popri Morave az do Bratislavy. Ma zvacsa asfaltovy charakter, ciastocne je vsak rozbita. Do Bratislavy pridete od obce Zohor, mestska cast Bratislava - Devinska Nova Ves - miestna cast Devinske Jazero. Upozornujem na dobry bufet "U stareho bicykla". Dalej sa ide cez mestsku cast Devin, kde cyklotrasa konci a z Devina po mestsku cast Karlova Ves sa ide mimo cyklotrasy. Nedaleko Mostu Lafranconi sa napojite na medzinarodnu cyklisticku cestu...
Som z Bratislavy a trasu z Bratislavy po Dunajskej cyklistickej ceste smerom na Gabcikovo, Komarno a Sturovo dobre poznam.
Cyklotrasa az na par malo miest ide priamo po telese hraze. Z Bratislavy po Gabcikovo je velmi dobry betonovy alebo asfaltovy povrch. Ist po pravej alebo po lavej strane z Bratislavy? Ja mam lavostrannu hradzu radsej, kedze je menej preplnena ako prava (najma usek v mestskej casti Bratislava-Petrzalka). Na druhej strane pravostranna hradza ponuka zaujimave zazitky z mestkej casti Bratislava-Cunovo (areal vodnych sportov, plavebne komory - este vacsie su vsak v Gabcikove.) Lava strana je kludnejsia a nez opustite Bratislavu, prevedie vas zaujimavymi zakutiami lodenic a pristavu. Okrem ineho uvidite aj Maly Dunaj, ktory zacina prave pri Slovnafte. Da sa to vsak aj nakombinovat, kedze Bratislava nemusi byt posledna moznost pre vyber pravej alebo lavej strany. Totiz medzi obcami Vojka (prava strana) a Kyselica (lava strana) premava kompa. Cez tyzden kazdu hodinu, cez vikend aj castejsie, je bezplatna. A napokon je to pekny zazitok. Ohladne bufetov je to tiez dobre na oboch brehoch. Je pravda, ze v Petrzalke je velka koncentracia bufetov, ale ide len o usek z Petrzalky po koniec Bratislavy v Cunove. Potom vsak uz nic az po obce Bodiky, Vojka, Dobrohost a Gabcikovo. Lava strana ponuka v okoli pristavu tiez dost bufetov a na ceste po Kyselicu su vyborne bufety v
Zdravim, pokusim sa odpovedat na niektore nezodpovedane otazky, ktore su tu. Trasa z Kutov po Bratislavu vedie po cyklotrase "Cesta Zeleznej opony", vedie popri Morave az do Bratislavy. Ma zvacsa asfaltovy charakter, ciastocne je vsak rozbita. Do Bratislavy pridete od obce Zohor, mestska cast Bratislava - Devinska Nova Ves - miestna cast Devinske Jazero. Upozornujem na dobry bufet "U stareho bicykla". Dalej sa ide cez mestsku cast Devin, kde cyklotrasa konci a z Devina po mestsku cast Karlova Ves sa ide mimo cyklotrasy. Nedaleko Mostu Lafranconi sa napojite na medzinarodnu cyklisticku cestu...
Som z Bratislavy a trasu z Bratislavy po Dunajskej cyklistickej ceste smerom na Gabcikovo, Komarno a Sturovo dobre poznam.
Cyklotrasa az na par malo miest ide priamo po telese hraze. Z Bratislavy po Gabcikovo je velmi dobry betonovy alebo asfaltovy povrch. Ist po pravej alebo po lavej strane z Bratislavy? Ja mam lavostrannu hradzu radsej, kedze je menej preplnena ako prava (najma usek v mestskej casti Bratislava-Petrzalka). Na druhej strane pravostranna hradza ponuka zaujimave zazitky z mestkej casti Bratislava-Cunovo (areal vodnych sportov, plavebne komory - este vacsie su vsak v Gabcikove.) Lava strana je kludnejsia a nez opustite Bratislavu, prevedie vas zaujimavymi zakutiami lodenic a pristavu. Okrem ineho uvidite aj Maly Dunaj, ktory zacina prave pri Slovnafte. Da sa to vsak aj nakombinovat, kedze Bratislava nemusi byt posledna moznost pre vyber pravej alebo lavej strany. Totiz medzi obcami Vojka (prava strana) a Kyselica (lava strana) premava kompa. Cez tyzden kazdu hodinu, cez vikend aj castejsie, je bezplatna. A napokon je to pekny zazitok. Ohladne bufetov je to tiez dobre na oboch brehoch. Je pravda, ze v Petrzalke je velka koncentracia bufetov, ale ide len o usek z Petrzalky po koniec Bratislavy v Cunove. Potom vsak uz nic az po obce Bodiky, Vojka, Dobrohost a Gabcikovo. Lava strana ponuka v okoli pristavu tiez dost bufetov a na ceste po Kyselicu su vyborne bufety v
Pokracovanie: v Kalinkove a Hamuliakove - odporucam. V Gabcikove pri starom koryte Dunaja vyborna rybarska krcma, kde pecu ryby ulovene priamo v Dunaji. Z Gabcikova je najrozumnejsie ist priamo na Komarno, Izu, Sturovo a prejst cez Most Marie Valerie do Ostrihomu. Cyklotrasa za Gabcikovom je prevazne taktiez asfaltova.