Pokud si myslíte, že nadpis je přehnaný, podívejte se na ukázky z nové kampaně Maďarské cyklistické federace. Uvidíte, co všechno se vám může stát na cestě do práce nebo za nákupy...
Maďarská národní kampaň na podporu dojíždění na kole se představila pod názvem „Bringázz a Munkába“, v překladu „do práce na kole“.
„Pokud by se pořádalo mistrovství světa v pozitivní propagaci cyklistiky, všichni bookmakeři by si vsadili na Maďary,“ píše server copenhagenize.com. Propagační kampaň našich bývalých jižních sousedů představuje jízdní kolo jako normální a přijatelný způsob dopravy. Zde je malá ochutnávka v podobě jednoho ze spotů:
Maďarská cyklistická federace (Magyar Kerékpárosklub) je proslulá svojí schopností „prodat“ pozitivní náboj jízdy na kole. Jak ukazuje následující ukázka ze stejné kampaně, kolo je vhodné pro každý věk i povolání:
Maďaři se touto kampaní zařadili na stále rostoucí seznam zemí, které propagují dojíždění na kole jako zdravou, příjemnou a přijatelnou alternativu. A že to jde v každém věku, ukazuje i poslední z klipů. Poselství je srozumitelné, i když právě nemluvíte maďarsky:
Inspirace pro Česko tedy přichází už nejenom ze severské Skandinávie či západního Nizozemska. Čerstvý vítr, který přináší změny, vane už i od jihu.