Na Korsice jsem byla v roce 2001 a tehdy jsme jeli s Adveturou. Skvěle koncipovaný zájezd - střídaly se zátěžové a odpočinkové dny.
Jen termín nám vyšel blbě - v červenci tam bylo na umření.
Přišli jsme k tomu ale jak slepý k houslím - tehdy jsme měli jet do Skotska, ale prvně se objevila nemoc šílených krav, a všechna zajímavá území, kudy jsme měli projíždět, byla uzavřena. Byl to zájezd jen pro naši skupinu a tak jsme se s Adventurou domluvili na změně cílové destinace. S termínem už hnout, bohužel nešlo.
Tady je history
http://www.bbcc.cz/hist/2001/0630Korsika
/history/common/History.htm
a fotky
http://www.bbcc.cz/hist/2001/0630Korsika...
(tehdy ještě nebyla digitální technolgie, takže fotky jsou skenované...).
Lepší je květen nebo červen. Byli jsme tam v roce 1996 tři rodiny s šesti dětmi od 8 - 12 let, ale bez cestovky, na divoko. Pro ty děti ideální prostředí, v horách žádný provoz a mírná stoupání a klesání po vrstevnicových silničkách. Na konci června bylo ještě přijatelně, někdy i chladno, začátkem července se však dost oteplilo. Pořádný vichr jsme tam taky zažili.
A to září je podle mě lepší než květen/červen, protože je navíc i hodně teplé moře na koupání.
V červnu se taky dalo koupat, záleží též, jestli nepřijdou nějaké studené spodní proudy, jako jsme to zažili na francouzkém pobřeží jednou koncem července. Zase na jaře je tam větší klid než v září a je to tam zelenější než po suchém létě. A nakonec - Korsika je o něčem jiném, než koupání v moři.
Já na koupání ani moc nejsem, ale krátké podvečerní vykoupání v moři po dojeté etapě bylo super na protažení po kole.
Na osvěžení po dni na kole právě potřebuješ studenou vodu. Teplá tě jedině dorazí.
Tak to si asi předsvaujeme dost jinak pojem teplá. Teplá je tak 35st.+
Moře v září na Korsice je na osvěžení pořád studené až až.
Já když jsem unavený po náročnější vyjížďce, tak bych v příliš studené akorát zmrznul a vůbec bych tam nevlez.
Těch cca 22st. nebo kolik to moře mělo bylo na osvěžení velmi příjemných. A přelom květen/červen mívá tak 18-19st.
V žádným případě tam nejezdi v červenci a srpnu.
Sleduji dlouhodobě co tam vyvádějí české cestovky a ještě jsem neviděl nějakou známku toho, že by snad kousek trasy vedly mimo asfalt. Takže s tím počítej.
Ovšem pro tvrdý bikery:
http://www.seracjoe.de/html/korsika.html
Ono s terénem je to tam těžké. Ten se dá jezdit pouze v některých částech ostrova. A tedy pokud to má být koncipováno tak, že se projede větší část ostrova, tak je to nutné jet po asfaltu.
I přesto, že preferuju terén, tak se mi Korsika jetá po asfaltu opravdu líbila.
A kombinovat to také není ideální. Pokud je to pojaté jako asfaltová akce, tak to pojedu na jiném kole než kdyby se jel terén.
A pak to obrovské množství trnů. Z těch se defektí často i na asfaltu, v terénu pak o hodně horší.
Pojmenoval si přesně jednu greenhornoskou chybu - koncipují trasu tak abys "projel celý ostrov" a jedou proto po asfaltu, touristé o))
Mrkni na tu trasu na odkazu.
Já tam byl před 20 lety a jen pěšky, na té GR, tak to nemám tak ve voku.
My jsme tam s partou v horách kde byl terén občas malý kousek někam nakouknuli a celkém pěkné trasy terénem by se tam určitě nějaké našly.
Pokud bych ale chtěl opravdu pěkný bikový zájezd do terénu do zahraničí, tak bych rozhodně nejel na Korsiku a jel úplně někam jinam (blíže v Evropě je spousta míst, kde jsou terény lepší, je to blíže a navíc se dá občas i využít lanovka, což mi při akci s hodně terénem když se vezmou fully s vyšším zdvihem nepřijde tak od věci; není nutné vyjíždět vše, ono hodně technických sjezdů unaví dostatečně).
A když jedu na Korsiku, tak mi to jetí po asfaltu vůbec špatné nepřijde. Více etap v místech, kde terén nepřicházel v úvahu (to jsou místa s tím jejich nízkým hustým porostem, kde nevedou žádné cesty) bylo opravdu parádních, třeba ty po pobřeží.
Samotného mi překvapilo, jak se mi ten zájezd i přes asfalt líbil. Na dovolenou na bike jezdím každý rok na 4-5 týdnů, takže opravdu hodně. Asfaltovou akci jsem před tou Korsikou ale už více let žádnou nejel a nechal jsem se přemluvit manželkou a moc od toho nečekal.
Docela mi bavily i ty dlouhé asfaltové sjezdy v horách.
Jen bych určitě nebral ani na ten asfaltový zájezd silničku, dost silnic je tam v dost bídném stavu.
Já to jel na biku na celopevňáku.
Nebyl tam moc hustý automobilový provoz? To ale hrozí asi jen o prázdninách.
Hodně záleželo na tom kde. Byla místa směrem do hor po vedlejších silničkách, kde za dvě hodiny neprojelo ani jedno auto.
A pak přesný opak, třeba hlavní tah podél pobřeží, tam byl provoz opravdu hustý a jedno auto za druhým.
Po tom hlavním tahu jsme jeli na dvou odlišných místech vždy po 20km (většina lidí se tomu vyhnula, jednou jsme to měli 35km navíc na start když jsme jeli přímo z kempu a ostatní se vezli tenhle kus s tou hlavní autobusem a jednou to bylo zase posledních 20km do kempu, kde se zase hodně lidí svezlo autobusem) a taky se to dalo přežít.
Většinou to bylo něco mezi tím, celkově to docela šlo, i když jsem čekal ten provoz ještě o něco menší.
Hodně tedy bude záležet co se přesně jede, možností je tam hodně a nebyl jsem ve všech částech Korsiky.
Hodně záleží jaký to má být typ zájezdu. Některé cestovky to mají se spaním třeba na dvou místech a z těch se vždy popojede kousek autobusem. V téhle variantě může autobus ještě etapy zlehčit, že někdy se startuje etapa na kopci. Já jel s Intertransem tenhle způsob v roce 2009 (měli to dohromady s Loudou).
Takže se třeba jela jedna 80km etapa (tedy jak kdo, autobus některé nabral i dříve, někteří jsem dojížděli až do kempu), která měla na kole 1200m nastoupáno, ale 2300m naklesáno (autobus nás vyvezl na začátku do sedla a končilo se u moře v kempu).
Zájezd byl dost snadný, většinou etapy kratší kolem 40-50km a převýšení pod 1000m. Díky tomu jsem tuhle akci odjezdil 9 dní s jedním volným dnem (na náročnějších akcí běžně dávám více volných dnů).
My jsme si v naší partě několikrát tak 15-30km přidávali (někdy jsme třeba jeli už z kempu, když autobus těch 30km odvezl na start).
A nejtěžší etapu jsme jeli jen doporučenou bez autobusu ve volný den. Ta měla 80km a 1800m nastoupáno. Tuhle etapu většina účastníků vynechala a měli jiný program bez kola.
Bohužel Intertrans už ten zájezd změnil a teď místo 13 dnů (což bylo těch 9 dní tam) je už jen 10 dní (a to je jen 6,5 dne tam). A ještě k tomu už mají termín jen přelom květen/červen, ten v září (já byl v září) už nemají vůbec.
Těch 13 dnů včetně cesty je podle mě takové minimum, na které tam má smysl jet. Cesta je hodně únavná a na dva dni, takže když už se tam vláčet, tak na delší dobu.
Já bych jel klidně i na 16 dní (od soboty do neděle 10 pracovních dní), ale to nikdo tak dlouhé nedělá.
V té předělané podobě už ten zájezd od Intertransu doporučit nemůžu.
A některé to zase mají etapově, kdy se každý den spí jinde. Tahle druhá varianta bývá náročnější a to i na najeté kilometry a hlavně se jede vždy nezávisle na počasí.
Výhodu to má v tom, že se jezdí méně autobusem.
A i v září tam některé dny umí být vedro. Měli jsme až na jeden deštivý den parádní počasí.
Nejteplejší den etapa podél pobřeží bylo kolem 35st. ve stínu a k 50st. na sluníčko.
Ostatní dni ale bylo příjemněji, většinou kolem 26-30st. ve stínu dole u moře a pak příjemných 20st. nahoře v horách (jednou jsme měli v horách nahoře i k 15st.).
červenec/srpen tam musí být peklo, na kolo zcela nevhodně.
A ještě doplním provoz. Úplně zázračné to tam už není. Vždy dle konkrétní silnice, tedy od silniček kde auto během hodiny neprojelo auto žádné až po některé s větším provozem.
A pak je tam jedna nejhlavnější podél severního pobřeží a pak podél východního pobřeží směrem na jih. Tady je provoz opravdu velký. 2x 20km jsme ale i po téhle projeli (to už bylo jen navíc oproti standardnímu plánu cestovky, abychom vynechali jednou autobus na začátku etapy a jednou při dojezdu).
A ve sjezdech auta v horách auta pěkně brzdí (naštěstí nás většinou pouštěli).
Ty zájezdy jsou zkráceny kvůli lidem, kteří na ně jezdí. Málokdo se totiž dnes může uvolnit z práce na delší dobu než týden.
U těch 10 denních, které jsou na 5-6 dnů dovolené (dle odjezdu ten první den) tohle chápu. I když je otázkou, jestli pak má cenu jezdit někam, kde z 10ti dnů jsem 4dny v autobuse. Já kdybych mohl jet pouze na týden, tak pojedu někam blíže, kde bude cesta jen první a poslední den.
Moc ale nechápu, proč se najde ne tak málo 12-13 denních, které jsou na 8-9 dní dovolené a žádný 16-17 denní, který by už přidal jen ten 10tý den dovolené navíc. Tady by rozdíl už byl minimální.
Nebo jestli to je tím, že dost lidí už nechce jezdit na tak dlouhou akci? Nevím.
http://mapfox.de/9783763350162.php
Dobrý průvodce pro bikery na Korsiku, včera jsem ho viděl na pultě. Možná je i v angl.
S CA Jenda (a možná i s někým jiným) se dostaneš s kolem do Livorna (IT), sedneš na trajekt Corsika ferries nebo Mobby a jseš na Korsice. Na místě můžeš stanovat kdekoliv (je to ale oficiálně zakázané) nebo v kempech. Nejlepší čas je posledních 14 dní v srpnu, ještě i prvních 14 v září je OK. Jen ty dny se hodně zkracují. Na kole jsem to tedy nejel, ale 2x pěšky/stopem vyzkoušeno.