reklama

Stevens E-Wave 27.5 2018 – Modrá síla

Stevens má pro bicykly s elektropohonem speciální katalog, kde najdeme opravdu všechny kategorie. Od city, přes trekkingová elektrokola, až po silně zastoupená elektrokola terénní.

Stevens E-Wave 27.5 2018
Stevens E-Wave 27.5 2018
Foto: CykloŠvec

V nabídce vynikají atraktivní celoodpružené stroje s pohony Shimano Steps, tam se tento motor nejlépe hodí kvůli kompaktním rozměrům, ovšem elektro hardtailům Stevens dominuje výhradně osvědčený Bosch. I zde je z čeho vybírat, buď robustní konstrukce s širokými plus­kovými plášti, nebo třeba elektrokola více laděna do XC klasiky a to je zrovna elektrokolo s názvem E-Wave.

Ačkoli jde o tzv. vstupní model, tedy mezi ebiky Stevens s nejnižší cenovkou, je velmi rozumně postaven a prakticky vám na něm nebude ani moc chybět oproti dražším kolegům. Pokud například nebudeme trvat na integraci baterie do rámu, luxusnějších komponentech, či baterii s maximální možnou kapacitou, můžeme si dopřát silný prémiový pohon Bosch Performance za relativně dobrou cenu.

Pro rok 2018 má Stevens připraven hardtail I-Wave v dámské a pánské verzi v novém designu. Nejde pouze o barvy, ale i o konstrukci rámu, kterou má dámská verze již v novém zcela odlišnou. Nový model jasně ožil designem. Světle modrá barva dominuje celému rámu i vidlici. Pouze loga jsou tmavšího odstínu. Více tak vynikne jeho silueta, především na slunci to je pastva pro oči.

Rám na pohled působí klasicky, bez zbytečných extravagancí. Svařen je z kvalitní alu slitiny řady 6061, která je třikrát zeslabovaná. Rám je tedy dostatečně tuhý a zároveň nevozíme zbytečné gramy navíc.  Spodní rámová trubka má tvar hranolu, v horní části je robustnější, v místě, kde je umístěna baterie je tvarově přizpůsobena. Horní trubka je taktéž čtyřhran, který se směrem dozadu ovšem výrazně zplošťuje. Hlavová trubka je asymetrická, v místě spojení jsou spodní a horní trubka provařeny, aby byl předek elektrokola co nejtužší.

Zadní stavba je klasické konstrukce s rovnými trubkami. Oproti klasickému kolu je vždy o něco delší, aby se vešel pohon.  Pokud vyrazíte třeba na trail, kde budete kroutit jednu zatáčku za druhou, většinou rozdíl nepoznáte a budete se muset spíše sžít s kapku vyšší hmotností každého elektrokola, které je třeba mít pod kontrolou.

Zajímavý tvar má můstek spojující horní vzpěry a pak také patky, které jsou tradičně stevensovské, s adaptérem pro třmen kotoučovky uvnitř zadního trojúhelníku. Rám má výrazný sloping. Bowden přehazovačky, kabel k motoru a hadička zadní kotoučovky jsou integrované v rámu.  Jelikož jde o praktické horské elektrokolo, u kterého se někdy počítá i s brašnami, nechybí příprava pro nosič, popřípadě blatníky. Pod kotoučovkou najdeme i dvojici otvorů pro stojánek, který, ač je často zavrhován, tak třeba pro plně naložené elektrokolo velmi dobře poslouží.

Pro baterii je rám tvarově přizpůsoben, část nad ní směrem k horní trubce je širší. Odsazení tak jasně vymezuje její umístění.  Lithium-iontová baterie Bosch má kapacitu 400 Wh (36V/11,1 Ah). Její hmotnost je 2430 g. Doba nabíjení do plného nabití je 3,5 hodiny. Dojezd dle profilu terénu a hmotnosti jezdce je až 160km. Baterie od tohoto německé výrobce patří k nejlehčím na trhu. Využívá nabíjecí články od značek Panasonic, nebo LG.  Baterii lze nabíjet buď přímo na rámu, pomocí bočního vstupu, nebo ji lze sejmout a nabíjet spodním konektorem. Indika ce na tč le baterie nám signalizuje stav nabití. Uchycení v rámu je velmi pevné, v horní části najdeme zamykání na klíč. Baterie je konstruována tak, aby odolávala jízdě za všech podmínek, i v dešti. V mrazu se samozřejmě u všech baterií snižuje účinnost. Jediné, na co si musíme dávat pozor, je tlaková myčka, která je u elektrických bicyklů nežádoucí.

U elektrokola je nejdůležitějším článkem jeho motor. Zde se jedná o osvědčený středový systém Bosch Performance s točivým momentem až 63 Nm. Tato Performance  a ještě silnější modifikace CX, jsou nejvhodnějším řešením pro horská elektrokola. Pokud nějaký výrobce montuje slabší verzi Active s 50 Nm,  je to většinou z důvodů nižší ceny a zákazník by si měl uvědomit, že to bude v terénu znát. Active je vhodný systém spíše na trekkingová elektrokola. Proto je dobré si vždy ověřit, o jakou verzi pohonu se jedná. Ovladač režimů je umístěn na řídítkách, celkově jsou čtyři, plus chůze. Multifunkční displej je podsvícený, můžeme na něm krom jiného sledovat i dojezd v reálném čase, který systém neustále přepočítává, podle zrovna nastavené asistence a zatížení motoru.

Výrobce u tohoto modelu sází především na komponenty Shimano. Základem je devíti rychlostní Alivio, které  pracuje s kazetou 11–34, spolu s pastorkem Bosch s 15ti zuby, což je po přepočtu reálných 38. Pro terén je tedy tento ebike dobře připraven z hlediska převodů. Lehčí, vzhledem k síle asistence není třeba.  Odpružená vidlice SR Suntour pracuje s pružinami, nechybí páčka louckout a pevná osa. Zdvih má 120 mm. E-Wave má relativně široké pneumatiky 27.5×2.6". Obuty jsou na ráfky Oxygen, náboje jsou Shimano Deore.

E-Wave se dodává ve velikostech 14–22" výhradně jako 27,5", hmotnost je 21,3 kg. Stevens udává i maximální nosnost tohoto elektrokola až 140kg. E-Wave je důkazem, že i v „entry level" kategorie umí značka co nabídnout. Cena tohoto horského elektrokola je stanovena na 61 990 Kč. E-Wave 2018 je již v prodeji na www.cyklos­vec.cz

Další info:

Fotogalerie

Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018
- inzerce -, 04.06.2018
Blogy

Atlas Mountain Race – marockými horami na kole

 ()
Poprvé jsem v zimě letěl s kolem do teplých krajin. Účastnil jsem se bikepacking závodu Atlas Mountain Race v Maroku. Únor je období, kdy je tam v pouštních oblastech pořád snesitelně, přesto je procento těch, kteří nedokončí, vcelku vysoké. Už cesta z letiště napovídala, že místní si s mnoha věcmi…
Fabulator | 11.03.2025

Rodinný bikepacking končí: Z Nízkých Tater přes Muránskou planinu až do Dobšiné

 ()
Po noci strávené na horské chatě jsme se probudili a zjistili, že jedno z kol na mém zamčeném bicyklu bylo téměř odmontované. Nebylo jasné, jestli se to stalo během noci, nebo kvůli náročnému terénu předchozího dne, ale druhá možnost se zdála velmi nepravděpodobná. Tak či onak, Silvo musel věnovat…
Kristina | 20.01.2025

Nekonečná bikepackingová dobrodružství: Objevování Velké Fatry

 ()
Po návratu z hudebního festivalu, kde jsme s manželem prožili bouři, jsme se vrátili k našim dětem, které byly u babičky, a pokračovali v našem bikepackingovém dobrodružství. Začali jsme další část naší cesty nedaleko místa, kde jsme předtím skončili (Gader), ale tentokrát z druhé strany údolí. Náš…
Kristina | 13.01.2025

Napříč Českem aneb tak trochu jiná dovolená

 ()
V sobotu dopoledne přijíždíme s mou drahou ženou do Vyššího Brodu - do známého města na jižním okraji Šumavy. I letos je konec září ve znamení několikadenní dovolené v sedle kola. Ač před pár dny vydatně pršelo a řadu míst Česka postihly povodně, následující týden slibuje být suchý a relativně…
JohnyB | 27.12.2024

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

 ()
Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná velká divočina, ale holt pokaždé to podle mě být nemůže, jednou se taky musím přizpůsobit přáním ostatních a toto bylo přání mého muže Luďka. S dětmi (Šárka 14 a Víťa 16 let) jsme se dohodli,…
Peggy | 11.12.2024

O čem se mluví:

Ostatní – cyklo Stav našich vodníků - 3. dnes v 19:54
NEcyklo Co vás vytočilo 156. dnes v 19:53
Nejlepší vtip 54 dnes v 19:50
Ostatní – cyklo Co vás pobavilo, potěšilo 194. dnes v 19:48
Elektrokola E Fatbike, výdrž baterky dnes v 18:49
NEcyklo UKRAJINA 52 dnes v 15:24
Cestování na kole Kam letos 2025? dnes v 08:00
NEcyklo Co vás vytočilo 155. dnes v 07:56
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

927 cyklistů (12 přihlášených)

Atlas Mountain Race – marockými horami na kole

Poprvé jsem v zimě letěl s kolem do teplých krajin. Účastnil jsem se bikepacking závodu Atlas Mountain Race v…
Fabulator | 11.03.2025

Rodinný bikepacking končí: Z Nízkých Tater přes Muránskou planinu až do Dobšiné

Po noci strávené na horské chatě jsme se probudili a zjistili, že jedno z kol na mém zamčeném bicyklu bylo…
Kristina | 20.01.2025

Nekonečná bikepackingová dobrodružství: Objevování Velké Fatry

Po návratu z hudebního festivalu, kde jsme s manželem prožili bouři, jsme se vrátili k našim dětem, které…
Kristina | 13.01.2025