Po úspěšném zdolání Tour de France v roce 2005 se český velocipedista Josef Zimovčák vydal o rok později na trasu druhého nejstaršího cyklistického etapového závodu Giro d´Italia. První čtyři etapy 89. ročníku začínaly tentokrát v belgickém Valonsku a pak se závod přesunul do své domovské země. Více než stoletá historie etapového zápolení měla na své trati poprvé dokonce ještě starší dopravní prostředek. Na replice vysokého kola z konce devatenáctého století absolvoval Josef Zimovčák 3290 kilometrů trasy, která byla nejnáročnějších za poslední roky. V posledním týdnu čekaly závodníky těžké horské etapy v Alpách a Dolomitech, v průsmycích a na vrcholcích dvoutisícových velikánů s příkrými svahy, kde nebyly výjimkou hodnoty stoupání nad 15 až do 24 procent. Ve vynikající kondici projel velocipedista často za velmi nepříznivého počasí okolí průsmyku svatého Bernarda, sedlo Fedaia pod Marmoladou, i průsmyky Pordoi a Tonale. Zbývalo sedlo Gavia v Dolomitech a necelých 266 kilometrů do konečného cíle v Miláně, když jednoho člena výpravy postihla dopravní nehoda. Její obětí se stal neznámý motocyklista a Josef Zimovčák se okamžitě rozhodl závod předčasně ukončit.