Ahoj,
V lete sa chystame s partiou do Talianska. Ako to tam vyzera s prepravou bicyklov vlakmi? Ak to funguje a nie je to velmi drahe isli by sme az na Siciliu do Syracuse. Nase zeleznice mi povedali ze v medzinarodnom vlaku preprava bicyklov mozna nie je, ale dufam ze to ide aspon v "lokalkach."
Ahoj, vlaky su podla mna prilis drahe. Vlani sme sli vlakom do Innsbrucku (bicykle bolo treba rezervovat) a listok stal hrozne peniaze. (tusim Vieden Innsburck jedna csta asi 2500 SKK. Ak mate zlavu tak sa vlak iste oplati. Na internetovej stranek rakuskych drah (www.oebb.at) sa da pri haldani spojenia zadat aj to, ze chces ist s bicyklom a system najde take spojenie kde sa daju bicykle prepravovat a to aj na medzinarodnych vlakoch (vacsinou su pri preprave bicyklov nejake obmedzenia tie su tam napisane).
Prekvapilo ma, ked som hladal spojenie Zo St. Moritzu, ze mi system ponukol aj autobusove spojenie (zistil som, ze na linkovych autobusoch maju vzadu meisto na zopar bicyklov).
Teraz rozmyslam, ze by som skusil Ck Jenda (uz sa na tychto strankach spominala www.cajenda.cz) Jazdi z Brna, tam sa da dostat hocicim a zda sa mi, ze maju celkom dobre ceny.
Koncem léta jsem jel vlakem z Pardubic do Livorna. Kola jsme měli složený v přepravních báglech, takže se to bralo jako spoluzavazadlo. Paradoxně jme s tímto zavazadlem měli v Českých dráhách než v zahraničí. Rajušanům a Italům to celkem nevadilo. Pokud vás nejede mnoho, neměl by být ve vlaku problém. Ale i tak je cesta vlakem jednou tak dražší než autobusem. Pokud máte možnost dopravit se do Brna, zkuste najít autobus na této adrese http://cestovani.atlas.cz/bus/
No ja som skor mal na mysli ci nema niekto skusenosti s cestovanim vlakom na kratsich usekoch. My totiz mame v plane nechat to na nahodu a proste z casu nacas nejaky ten usek prejst vlakom, namiesto bicykla. Dakujem
Kola berou do nějakých vlaků bezproblémů. Většinou však jen do nižší kategorie. Asi ne do Euronight a tak. V roce 2000 stála jízdenka pro kolo asi 7000lir (to bylo asi 140kč). Jízdenka byla na celej den a mohlo se s ní přestupovat.
Dakujem pekne. A nevedel by si nahodou prispiet aj nejakymi inymi skusenostami z ciest po Taliansku? Respektive kde by sme sa dopracovali k nejakym strankam a tak (ale taliansky nevieme :-( ) Diky moc
V Itáli jsem byl nejdál jen na severu v Gradu. Něco jsem sepsal na http://home.tiscali.cz/~cz111955 Jde o to, co přesně potřebuješ vědět.
Ahoj, dakujem vsetkym za rady. Co sa tyka nasho vyletu do Talianska - my sme taka momentalne tazko organizovatelna tlupa - vsetci koncime vysoku skolu a este nikto nevie presne kolko casu bude mat v lete. Kazdopadne ale do Talianska pojdeme - akurat ze "zivelne" Nerobime si nijake presne plany a podla situacie sa uvidi ci sa pojde az na Siciliu. Kedze ciel nie je jasny, rad by som Vas poprosil o nejake typy, kam sa ist pozriet. Pripadne ceny kempov, trasy a podobne. Dakujem
V Itálii je něco k vidění na každým kroku. Je to země s bohatou historií. No ale v létě bych se na Sicílii s kolem určitě vevypravoval, protože teploty můžou sahat ke 40 a to je na kole úmorný! Kempy se pohybují od 10 do 15 euro na osobu a den.
Jinak co se týče věcí k vidění, určitě stojí za navštívení Pompeje, sopka Vesuf (dá se vyjet po silnici skoro až ke kráteru), ostrov Capri, městečko Amalfi a podobně. Více foto zde: http://www.razdva.cz/radek.juthner/galerie...
ahoj jezdil jsem s kolem mezi neapoli a messinou a okolo janova v lokalkach to nikdy nebyl problem, normalne jsme je brali do vagonu, pokud nebylo narvano i bez listku, lidi byli fajn, nenarazili jsme na problem, takze doporucuju.spois jsme vyvolavali zajem nez nasrani. kontra
Reklamní text byl odstraněn.
redakce NaKole.cz
Přeprava kola v nesloženém stavu ve vnitrostátní dopravě na italských železnicích (FS) samozřejmě možná je. Především u příměstských nebo regionálních vlaků podobným systémem jako u nás (na představku v označených vozech) u vlaků označených symbolem jízdního kola. Za přepravu se samozřejmě platí. Další možností je přeprava jako spoluzavazadlo (do loňského roku to bylo možné u nás), nabídka spojů je však omezená. U dálkových vlaků vyšší kategorie to bývá problém, i když i zde se nabídka mění.
Viz http://www.trenitalia.com/en/servizi_per...
Jízdné po italských železnicích bývalo nižší než třeba v Rakousku, ale zase vysoké příplatky za vlaky vyšší kvality. Současnou cenovou úroveň ale neznám. Bližší informace zjistíš na stránkách italských železnic http://www.trenitalia.com/home/en/index.html nebo můžeš navštívit cestovní kancelář ČD a vypůjčit si italský jízdní řád (pokud se ovšem v něm vyznáš).
Přeprava kola z ČR vlakem v nesloženém stavu možná není, navíc pro neželezničáře je to drahé, levnější je letadlo.
V lokálkách se dá za příplatek vozit celé kolo na poslední plošině. Vlaky jsou většinou prázdné, Italové jsou spíš na auta. A přes Rakousko je to opravdu drahé, navíc přas hranice do Itálie jsou v posledních létech komplikace, protože se obě země nemůžou dohodnout.
Tak nakonec je nejvýhodnější výše zmíněná cajenda.cz, která jediná vozí běžně celá kola do zahraničí už spoustu let.
Italové byli dlouho proklínáni a vysmíváni kvůli neschopnosti přepravovat kola. Ale myslím, že se to změnilo. Mám jen zkušenost z návratů z Gardy. Rovereto - Brenner kolo do vlaku bez problémů. Vešlo se odhaduji až 50 bikerů, skoly a s deutry. Cena byla myslím 11 Eur včetně kola. Ale byl to regionalní vlak. tedy ne IC, EC tomu se výslovně bránili. Ale asi to jde objednat. Jinak ze Sardinie mám dobrou zkušenost s přepravou kol v autobusech. Nedělalo problém tři bikeři do jednoho auobusu, kola dolů do zavazadlového prostoru. tipoval bych, že na Sicilii to půjde taky. Jinak pokud jde o přepravu tam, na Sicilii, tak si myslím, že letadlo vyjde levněji než vlak.