Jen mě napadla taková blbost - bude vůbec "natěžkista", už podle svého označení, hledat lehčí výbavu? Vždyť by se stal nalehkistou!
:-)
Sám obchod je úplně obyčejný, ale našel jsem tam velmi zajímavý odkaz na potraviny, domácí sušení a vůbec cestovní vaření. Je teda anglicky. https://www.backpackingchef.com/
Mají tam několik pěkných dřívkáčů. Oproti vařiči s bombou je to veliká úspora na váze a objemu.
Různopalivový dřívkáč spaluje i králičí bobky
Tahat se s tak těžkými vaříči!?
Tady: https://www.cestovatelskyobchod.cz/bcb... ´sou lepší ...
Vtip dřívkáče je v tom, že se netahá s sebou palivo. Pak ovšem musí mít tvar komínku, aby to táhlo vzduch. Vařič na PEPO tohle nepotřebuje, ale musíš tahat PEPO.
Paliva je všude dost, viz Řecko :-)
V lesním požáru si ovšem polívku uvaříš špatně. Ten plamen se blbě dá regulovat.
K regulaci plamene stačí přivolat několik jednotek hasičů.
Tohle je sice na tuhý líh, ale vypadá to zajímavě
https://www.pod7kilo.cz/p/titanovy-varic-esbit...
Blbě vařící vařič může být třeba ze zlata s furt je to blbý vařič.
Vařič nevaří, na tom se vaří. Vaříš ty.
A tohle je navíc jen trojnožka na postavení ešusu.
Tak dobře upravím to. I kdyby byl některý lihový vařič ze zlata, tak je to pořád nesmyslný krám, na kterém si sotva ohřeješ vodu na čaj. Má to tak malý výkon,že to nejde používat. Design toho krámu to nezachrání.
Na takovémhle vařiči https://aukro.cz/stary-lihovy-varic-meva-s... jsme si na chatě vařívávali čaj. Ano, před 60. lety. Na vaření jídla byl petrolejový vařič https://aukro.cz/mosazny-lihovy-varic... tehdy se mu říkalo "Primus". Na Aukru píší "lihový", ale to je blbost, že
...on asi bude rozdíl vařit v pohodlí chaty a někde venku, ve stanu a za fujavice, mrazu, deště- tam jde spíš o čas....
Tak to ti budu oponovat. Zrovna letos jsem svůj liháč vytáhla a vzala na cesty. Pravda, padly na to 3 tablety lihu, ale ten litr vody v ešusu přivedly k varu.
Dřív jsme vařili jenom na lihu. Pravda vždy jsme byli rádi, když nám někdo nabídl, že uvaří na svém velkém kempingovém plynovém vařiči. Ale jinak skládací vařič umístěný v ešusu a v plechové krabici od sady na opravu autoduší kostky lihu bylo standardní vybavení.
https://www.sbazar.cz/atch/detail/11571583...
Tenhle (na tekutý líh) mám ve sklípku, protože v kuchyňce vařím na PB sporáku
Lihový vařič Horal mám furt, když vypnou proud, kafe na něm udělám, a kdyby bylo bezproudí dýl, tak i těstoviny to zvládne uvařit a konzervu ohřát. I brambory to uvaří. Flašku lihu mám v regále :-)
A vejde se to do ešusu aji s malou butelkou lihu.
ad skládací vařič na pevný líh:
Když jsme byl malý, byly kostky suchého lihu podlouhlé a krabička s nimi se přesně vešla dovnitř do zaklapnutého vařiče.
Potom se přestali ty podlouhlé vyrábět, přešlo se na čtverečky, ty se musely nosit mimo vačič, nebo jen pár ve vařiči... Pamatuje te to někdo?
Já už pamatuji jen ty čtverečky. Potřeboval jsem je na start ikonického benzíňáku z NDR Juwell. Kdo jste ho znal, ten si přesně pamatuje jeho pufání. Byl to výkonný vařič, ale byl hodně citlivý na správné zacházení. Kdo se mu nevěnoval, tomu zahořel metrovým plamenem.
ten tuhý líh co pasuje dovnitř vypadal asi takto:
https://www.outdoorstuff.cz/tuhy-lih-v...
a nevím, jestli teda nebyly ty tablety v jednom kuse a nelámali se napůl... no, je to tak 45+ let...
Kupovával jsem tyto kyblíčky
https://www.army-surplus.cz/podpalovac-tuhy...
a tablety cpal do tubiček od šumivého céčka apod. Pevný je sice fajn, ale teda toxický až moc :-D Byl jsem o víkendu venku a nenašel jsem ani při úklidu věcí ten tekutolihový vařič. Asi koupím rezervní. Ten tekutý líh je stravitelnější při hoření a tekutolihový vařič v nouzi hoří i s petrolejem, když máte žaludek v pořádku :-D
nejlepší je vaření delegovat na kuchyň v nějaké restauraci, ušetříš váhu :-)
To se ale musíš toulat po Francii a ne třeba po Krušných horách. Třeba v Kraslicích obrazíš dvě hospody (jedna už není, u druhé ani nezjistíš jestli vůbec funguje), pak dál projedeš městečkem, kde to v jediné hospodě vypadá sotva na utopence a nakonec vlezeš do restaurace, kde jim před polednem zbyly dvě porce jednoho chutného jídla(vaří pro firmy v okolí a rozvážejí), ale v poledne tě vyrazí ven a končí.
Cestou domů pobavil motorest na celodenně i celonočně narvaném dálničním odpočívadle hned u Prahy. Provozní doba do 17:00 hod. :-)
Hospodský jsou u nás asi za vodou...
No, ono to ani v tou Frankrajchu není tak, že bys měl žrádelnu na každém rohu. Nějde jsou vzdálenosti mezi městečky velké, a tak se musíš připravit a nějakou si včas vyhlídnout.
Taky jsou přesné časy - oběd od 12 do 14:30, večeře, od 19 do 21, ne že by tě večer vyhodili, ale po deváté už nevaří.
Pokud jde o provozní dobu, je to taky na pytel.
Jedině ti Turci, co rožní ten zamraženej špalek nastojato jedou furt, ale ti jsou jen ve větších městech.
Google maps ti hospodu, kde se lze najíst pomůže najít, ale je to potřeba plánovat a myslet na to včas.
Ale stejně si myslím, že to bude rychlejší, než seženeš dříví a rozdmýcháš dřívkáč či jinou formu polní kuchyně.
Vzhledem k tomu, že jsem se před pár dny z Krušných hor vrátil, musím dát Rondovi za pravdu. On byl problém sehnat i kus chleba, natož teplé jídlo.
No, špatně rozvržená trasa :-)
Taky jsem párkrát dojel, tedy večer, po 22té, a všude, kde se dalo jíst, pochopitelně zavřeno.
Ok, alespoň v hale je ten automat s nějakekma těma sladkejma tyčinkama. Fajn, ale v kapse po drobnejch jen 2,20 euro. Tak na jednu tu tyčku.
Co se dá dělat. Lepší to než nic. Tak tam narvu ty prachy, zvolím kód, a v tom okamžiku si uvědomuji tu chybu. Tae mechanická ruka za sklem neomylně jede k zásuvce se žvejkačkama, a hups a už je to dole vtom kaslíku. A vrací pár centů. Blbej překlep.
Za zbylé drobné nelze koupit už nic.
A můžeš se vztekat akorát tak na sebe.
Příště už vyškolen vezeš dvacku v eurovejch mincích, kapsu ti to rve. Už tě nedostanou!
Ironií osudu je, že když si tak připravenej a myslíš si, jak si mazanej, dorazí tě ten automat.
Má jen nápoje a zmrzliny.
Ale zase bere i karty :-)
Dají se v nouzi využít benzínky, tam většinou něco k jídlu mají. Ale je fakt, že na Vysočině můžeš ujet dost kilometrů, než na nějakou narazíš. Když jsem jela jižní trasou z Telče, tak na 100 kilometrech jsem měla problém sehnat nějakou vodu. Jen v Jaroměřicích byla knajpa, kterou jsem neuváženě minula, a pak až do Ivančic nic, ani ta benzínka. Aby s sebou člověk vozil mapu studánek...
V Německu, ve Francii, jsou skoro všechny benzínky samoobslužné, bez možnosti koupit vodu nebo něco k jídlu.
No vidíš, to tady u nás si na benzínce můžeš koupit aji růže :-D
Jsem nad tím přemýšlel, proč to tam mají takhle debilně zařízený, na kole bych se tam totiž stavoval výhradně na benzínkách, protože bych kolo v podstatě neztratil z očí, což u supermarketu nejde.
Asi je to právě hustá síť supermarketů, co zlikvidovalo malé obchůdky u benzínek, zřejmě i většinu motorestů, hospod, které na jihu dříve v pohodě prosperovaly i uprostřed tý jejich polopouště, u frekventovaných silnic :-(
Tedy abych byl přesnější, v Německu je benzínek s obsluhou pořád docela hodně, spíš píšu o Francii.
Tak tohle je opravdu přesnější, proti Francii je Německo zlaté.
fuj, tohle ti Marriane neodpustí :-)
...navrhovat trasu podle přístupu k teplému jídlu na turistice/cyklo by mne ani ve snu nenapadlo. Vařič+ palivo se vejde do 0,6l lehkého ešusu, dehydrované jídlo na pár dní není ani těžké ani objemné, vodu vozím tak jako tak a teplé jídlo(jde hlavně o večeři) je kdekoliv k dispozici i mimo civilizaci. Ale každý jsme zvyklí na jiný systém cestování....
Dehydrované? To znamená bez hydry? Opak je hydrované?
....tys ještě neslyšel o varování před dehydratací v horkých dnech? Že by "hydra" měla ráda horko? :-))
Jojo, o dehydrataci vím, ale tady jsi psal o dehydraci. To aby se pak jeden zahydroval.
Dehydrovaný, nebo dehydratovaný?
https://dvojka.rozhlas.cz/dehydrovany-nebo...
"dáváme přednost formě dehydrovaný"
Ale také to psal v souvislosti s potravinami a ne se sebou.
...nepsal jsem o "dehydraci" ale o dehydrovaných potravinách. Používá se obojí, ale správnější je dehydrované- dehydratace je proces výroby(viz odkaz Bary)
https://www.top-armyshop.sk/magazin... příp.:
Dehydrované (lyofilizované) jídlo - jídlo je předem uvařeno a pak je z něho odstraněna voda, rozmanitost chutí, velká nabídka jídel, vyšší cena. K přípravě stačí dodat vodu zpět. Balíčky s dehydrovanou stravou mají nízkou hmotnost a malý objem na nosení v batohu
Ale ne, trasuješ podle toho kam jedeš, jen si to rozpočítáš tak, abys byl mezi 12-13 někde poblíž restaurace. To není většinou až tak náročné, prostě musí se s tím počítat, pokud chceš obědvat.
Ve Francii se rentuje obědvat, ta jejich polední menu nejsou drahá a bývají obvykle neobvyklým zážitkem. A v létě se sedí venku, tedy máš kolo hned u ruky.
Když to nevyjde, musí stačit prostě nějaká ta tyčka a věřit, že do večera stihneš dojet než zavřou hotelovou kuchyň :-)
Ve Francii nejsou takové ty naše venkovské turistické restaurace, kde se dá v průběhu celého dne mimo pití i najíst?
Ne,
jen ti Turci, McDonnaldi a jejich klony jako je Quick.
Frantíci jsou v tom neuvěřitelní, všichni žerou ve stejný čas. I na těch dálničních benzinkách kde jsou ty samoobslužné kantýny, vaří jen přes poledne, jinak sandwitch....
Další věc, která je pro nás nezvyklá, v poledne se stůl otočí jen jednou. Není to tak, že jedni přijdou na jídlo ve 12, další v jednu, prostě že se stůl uvolní a přijdou noví hosti.
Prostě hospoda se naplní, jídlo vydá jedné partě, a zatahujem roletu. Mívají jedno až tři jídla poledního menu, když přijdeš později, už jen co zbyde.
Prostě je nepředstavitelné, že bys chtěl něco teplého k jídlu v půl čtvrté...
Počkej do sedmi...
To dělá ten obrovský rozdíl mezi cenou potravin z obchodu a cenou jídla s obsluhou. To jsou ty dvojnásobnë a vyšší platy, které si chtějí nechat zaplatit. To přijde i k nám a hospody zkrachují. Nikde na západě není tolik hospod jako u nas, kdo by platil za pivo 4 eur, když je v obchodě za 50 centů. Nejlevnější pivo jsem měl zatím v Belgii za 2.50...nekde v západkové u cyklostezky, nejdražší 7.50 v Bruselu, nechal jsem 8 abych byl za machra.
Sainte-Maxime, 15 Eur
dal jsem tři, aby si Soňa myslela, že se tak motám po jednom. Jednou vynecháš, a prozradíš se :-)
Za 15 jsem měl dvě u pláže v Normandii, třetí jsem nedal, protože mi šestý smysl cosi napověděl, neměli nikde cenovku :)
:-)
skvěle vypracovaná intuice!
Tak to u nás ve Výběžku také máme nějaké ty skoro francouzské restaurace. Mají otevřeno řekněme od 11 do 15.
:-)
skoro Francie, ten váš appendix
Já moc po restauracích ve Francii nejezdím, ale pamatuji kdysi dávno před asi 2ma týdny mě zlákala živá kapela, tak jsem usedl, dal 2 piva (4,5 jedno ≠ levné), chystal jsem se na treti, ale kapela dohrála a začali se ve 3 hodiny odpoledne balit. Já myslel, že budou hrát do noci, protože večer je přece největší kšeft, ale večer asi posedávají doma. Už se těším domů.
Jo, a ještě ti Číňani ale ti jsou jen ve velkých městech. Ten ti taky hodí co si poručíš do mikrovlnky kdy chceš.
Na večeři, pokud se jedná o nikoliv drahou restauraci, kde dobře vaří, potřebuješ v sezóně rezervaci. A zase jako v poledne, stoly se netočí, ne že se napereš a přijde po tobě někdo jinej jako v NDR, kde se stály fronty, až někdo dojí :-)
Jídlo je velmi podstatnou částí francouzského života a kultury, je to skoro až kult, pro nás co jíme, když máme hlad a ne podle hodinek, těžko pochopitelný.
...teplým jídlem se pře poledne nezdržuji(a ani jsem ho nikdy na cestách nepotřeboval), krom místních specialit "na košt"- to je až večer po zakempování kdekoliv mimo město/hotel/reštiku za pár minut hotové. Na cestách se věnuji jiným zajímavostem než jsou restaurace/hotely a jejich služby a tímpádem nemusím nic rozpočitávat.. ;-)
Dehydrované jídlo + voda na hřbitovech... já jezdím často podle hřbitovů.
no, to ovšem nebude asi živá voda?
:-)
Asi to neznáš, ale regulérní pitná tzv. kohoutová.
....taky občas využiju při cestě okolo. :-)
Ale znám, jak říkal kamarád v dobách čundráckých "dokonalé místo na přespání, všude samí slušní lidé"
Jen ty rána se musí vychytat víc než v lese.
Ale myslím, že jsem "hřbitovní vodu" nikdy nepil. Cedulka "voda není pitná" a dostupnost vody kdekoli v civilizaci...
Ještě to furt dáváš bez "pass sanitaire"?
Není místo, kde by mě neskanovali QR kód.
Prý půl mega rozhořčených Fanoušů v ulicích.
No, v Alsasku to tak nevypadá.
Po mě to chtěli jen v muzeích, byl jsem i v pár restauracích, ale tam byli úplně v pohodě, jinak nikde, hotely nejedu, jen hřbitovy. Byl jsem jenom na severu, možná je to na jihu jiné. Mám double fájzr takže jsem vždycky prošel
no jo, tak to nemáš problém...
O to jim šlo, nám, co jsme zdraví, nadělat problémy, abychom šli taky na jehlu.
Chtějí to prakticky všude, oskanuje QR kód mobilem, ukáže "validé" a není problém.
Já jen to "validé" musím udržovat co 3 dny testy.
Doufám, že obnoví trest smrti, až budou ti, co tenhle apartheid v zájmu farma firem zavedli, souzeni mezinárodním tribunálem
Zřejmě máš to své odpíračství už napsané na čele. Tak si tě kontrolují. :D
Kontrolují naprosto každého.
Jak v rychle máte označené pro lidi co neskáčí na prolobované doktríny:
popírači: ti, kteří si myslí, že přilejváním řepkového oleje do paliva svět nespasí
odpírači: ti, kteří věří více vlastní imunitě, než protlačovaným vakcínám
Nechápu proč neustále tlačí na "proočkovanost" (tedy chápu, ale nechápu, že inteligentní lidi to nechápou).
Očkovaný by přenášel virus, kdyby tady někde nějaký byl, stejně jako neočkovaný.
Tedy ta buzerace absolutně nemá nic společného s ochranou zdraví. Je to jen nátlak, abychom se podrobili.
A furt, všude, ta hra na roušky, které zaplivané lidi tahají z kapes. Furt ti nedochází, že rouška nechrání, ale je marketingovou vizualizací te hrozby co je všude kolem?
Šaškárna, lež, komedie a továrna na prachy.
No, a když už jste si to nechali píchnout, budete s nima a budete tlačit na nás, co používají mozek.
Smutný kolaps inteligence
Kolik smajlíků by tam musel dát, abys postřehl, že si z té tvé hysterie dělá srandu? ;-)
To není hysterie. Mě osobně z toho ale mrazí. Fakt to protlačují neuvěřitelně a naprosto nepodloženě. To prostě je divné, ne, že ne.
Dřívkáč není můj šálek kávy, přesto nevykládám že vozíš nesmyslný krám.
Já nedávno pořídil tento na tekutý líh.
https://www.bushcraftshop.cz/2097-tbs-lihovy...
Se skoro stejným jsem jezdil hromadu let a bez problémů vařil 2x denně. Byl u něj problém se zbytkem lihu ve vařiči po skončení vačení. Nový má víčko s těsněním. Mám jej nouzovku když cestou nepotkám hospodu apod. to prefereuji dnes.
Pořád na tyhle vařiče koukám a nerozumím tomu jak to vlastně funguje. Do prostředka se nalije líh a v těch dírkách pak hoří? A jak se to zapálí aby nechytnul i ten líh v misce?
Ten líh v misce začne hořet jako první, až se to trochu zahřeje tak teprve pak chytne hořák z dírek po obvodu:
https://www.odpovedi.cz/otazky/lze-jako-palivo...
Zbytek lihu po vaření jsem u toho starého liháčku vyřešil zkráceným plastovým trychtýřem na slévání nevyhořelého paliva:
https://www.nakole.cz/diskuse/25801-lehky-varic...
S lihem je to zcela čisté. To černé je od dřeva,kterým se v těhle kamínkách běžně topí. Na dřevo jsou také vyvinuté.
...jako závětří lih. vařiče a držák hrnce dost objemné a neskladné- navíc se nedá regulovat plamen, málo výhřevné palivo u obou. Jediná výhoda dřívkáče je palivo- a i ta je sporná: musíš "zapikovat" večer v jeho dosahu a ne kdekoliv, musíš být trpělivý v mokru/po nebo za deště, nebo vézt suché klacíky/šišky... VAR 1 a plyn(250gr kartuš) se vejde do ešusu i se zapalovačem, vydrží v pohodě týden a víc, do 5-ti min je vařič sestaven i uvařeno 0,6l polívky, těstovin ap., ešus je čistý. Ale přicházím o romantiku a kouzlo dehtem zaneseného očouzeného hrnce- to je fakt! :-(
Kamna jako závětří lihovaru je jen příjemný vedlejší efekt :-). Regulace výkonu na lihu pravda chybí, ale na uvaření čaje nebo těstovin bohatě postačující. Výkon kamen se naopak ovládá velmi snadno a efektivně přivíráním nebo otvíráním dvířek. Palivo nikdy nebyl problém, a to ani v místech kde není nic čím zahořet nebo celý den prší – pro takové (obvykle předvídatelné) případy stačí malá úsporná zásoba suchých nalámaných klacíků v brašně. Skladnost – celá kamna se vším všudy i s lihovarem se poskládají do litrového kastrolu, ve kterém vařím. Jediné, pro někoho snad ‘nevýhody‘ (pro mě přednosti) – ohnivá vůně a vzhled kastrolu, někdy možná trochu delší čas na přípravu večeře, no a samozřejmě to kouzlo a romantika :-).
Všiměnte si, že cyklo-poustevník to krmí klacíky, které jen tak leží všude kolem něj. On používá ten spodek kamen jako jejich sušičku. To je výhodné, poněvadž jsou často vlhké. Většina dřívkáčů tuhle komoru nemá a tak se to musí sušit rovnou v topeništi. Na to se hodí nucený přívod vzduchu, pro rychlé zvýšení teploty. Nemusí to být vrtule, stačí foukat plícemi přes hadičku do topeniště. Stejně se u toho musí sedět, míchat a přikládat.
Představa, že svět je plný klacíků, je velmi romantická :-)
Kachna na 5 druzích pepře.
Napočítal jsem jen čtyři druhy a dožadoval se slevy 20%, ale narazil jsem zase nějakého pohrobka Deladiera....
A já se s ním před dvěma měsíci málem podělil o vodu....
dřívkáč to vyřeší
Tohle je kachna? Nějaký zvláštní čtyřnohý druh :-)
Kachní filety.
Prostě kachny ve Frankrajchu mají kozy jako vozy :-)
Také mi to připomíná uzené prase. Ani pepř nevidím.
....že by broky z té "kachny"? :-))
Tak nevím, k čemu jsou cyklistovi na cestě těstoviny dobré, tedy kromě toho, že se snadno uvaří.
Prázdné kalorie
k zalepení děravý duše.. stačí víc rozvařit :) Já jedu na oříšky, sušený maso a tak :)
Cituji úryvek z článku:"Před jízdou na kole byste měli omezit těžce stravitelné potraviny, jako je maso a tučné výrobky. Základem by měla být rýže, těstoviny" konec citátu,-možná "prázdné" kalorie, ale snadno stravitelné a tím nezatěžující organismus, který se může naplno "věnovat" jízdě. Jistě, lze jet i na buřtguláš nebo flák masa, jak je to na obrázku, ale to je každého věc, na co jezdí...
Teda Draku,
tahle moudra napsal kdo?
Jinak,večeří se "až" po jízdě na kole, a řekl bych že cokoliv bohaté na bílkoviny, což je asi nejlépe masem, nebude od věci. Naopak, naprat se uhlohydráty je dost k ničemu.
Jesli někdo snídá těstoviny, inu dobře mu tak.
No, a když je pěkně promastí olivovým olejem, může se jen dombívat, že jedl zdravě :-)
Je to z NETU. A v jiném článku ve spolupráci s Janou Žídekovou, nutriční poradkyní a závodnicí masters. "Dobře nutričně sestavené snídaně a eventuálně ještě svačina před tréninkem by tedy měla být založena na potravinách s vysokým obsahem sacharidů a nízkým obsahem tuků (např. cereálie, pečivo, rýže, těstoviny, některé obiloviny, čerstvé i sušené ovoce, mléčné výrobky). Příliš mnoho tuků zpomaluje trávení, ale malé množství tuku (např. plátek nízkotučného sýra v toustu, arašídové máslo v tenké vrstvě na pečivu) může být přínosné." Pokud Ty jedeš nalehko na suprkole, najedeš za den kolem dvou stovek kilometrů, můžeš se pak nacpat čím chceš. Pokud ale jedeš natěžko, podobné počty kilometrů na trojkolce jako já, jedeš celý den a je zbytečné zatěžovat tělo hůř stravitelným jídlem.
Většina starších lidí experimentálně zjistí, že přemíra masa a tuku je úplně umrtvuje. Než to stráví a zpracuje upadá do spánku. Těstoviny a sacharidy tohle tolik nezpůsobují. Nepotřebuji nutriční poradkyni abych věděl, že po kachně se zelím v poledne budu dvě hodiny spát, nebo se potácet a nebudu schopen šlapat na kole nebo myslet v práci.
Vím, že to je všeobecně známé, ale Jindra se ptal, kdo ta moudra napsal. Tak jsem našel stať, kde jsou ty těstoviny uvedené odbornicí, která pomáhá se stravou i profíkům...
Těstoviny nepatří do české kuchyně, to ať si žerou ti ubrečení Makaróni.
Těstoviny jsou nejlevnější plnivo.
Pokud chceš opravdu o stravě přemýšlet, musíš na to jít skutečně lépe, a sortýrovat cukry, uhlohydráty, bílkovny a tuky, a ne to zjednodušit na "těstoviny".
Trochu jsem o tom přemýšlel, když jsem hubnul těch 25 kilo :-)
Jenže ty si sice hubnul a zhubnul, ale dost šíleným způsobem a nebezpečným a nezdravým tempem.
Jinak těstoviny jsou v české kuchyni už dost dlouho, určitě přes sto let.
A z těch italských těstovin moc neztloustneš, tlustých Italů živých z italských jídel moc neuvidíš :-)
Ale ne, hubnul jsem zejména tím že m zavřeli hospodu a neměl jsem ty "prázdné kalorie" teda pivo
.Hunbul jsem zdravě
To tvoje hubnutí bylo hodně rychlé. To jestli si nepociťoval žádné problémy ještě neznamená zdravé hubnutí. Vážně to bylo hodně rychlé. neměl bys to už víckrát opakovat. Taky jsem sundal kila a hodně, ale nedovedu si představit je sundavat tvým tempem. Nic se nemá přehánět.
Takhle jsem loni na burešcajtungu četl o následcích prudkých liposukcí arabskosaudských žen. Ženy mají v muslimském světě zákaz vycházení, že, a přebytek jídla řeší nudu a mindráky... Takže se pak vydávají na liposukce. A zjistili nějací doktoři asi u nich v poušti, že při strátě snad 20kg popř. více tukové tkáně tyto ženy umírají na nějaké následky.
Organismus to asi vnímal jako obdobu ztráty orgánu nebo končetiny, to ví přesněji jen ti doktoři. Teda doufám...
Těstoviny jsou v české kuchyni "vodjakživa". Co jiného tak asi jsou knedlíky?
Nakonec i taková slepičí polévka s nudlemi je v našich končinách hodně dávno známé jídlo.
Halušky, tarhoňa (pravda, to už není "české" jídlo, to už se posouváme na Moravu, Slovensko, Maďarsko) atd.
Knedlík nebo nok?
Cokoliv z těsta, není "těstovinou", tedy alespoň u nás.
Každý to máme se stravou jinak. Já snídám v obměně kaši, oves.vločky+směs rozinek a ořechů v mléce, přes den energ. tyčinky, napolitánky a příp, banán. Večer je hl. jídlo(pohanka, rýže, těstoviny v 0,5l bujonu, občas gulášovka)- a to i na dlouhých výpravách v hornatém terénu, kde mi kalorie nechyběly. Takže je fuk jestli jsou prázdné či plné- hlavně že plní účel a nezatěžují žaludek....Dát si k jídlu den co den to co ty, tak se ani nepohnu....
Rýže a těstoviny – pro mě to nejlepší zahušťovadlo, už před víc jak 20 lety vděčný základ teplých večeří na cestách. Skvěle se osvědčily třeba s gulášovou polívkou,…
https://cyklopoustevnik.rajce.idnes.cz/2015_-...
…, špagetovin jsem někdy dával i tolik že lžíce stála. A to ani nejsem žádný z polykačů kilometrů, kteří tuhle stravu také doporučují.
https://blog.josefjebavy.cz/cyklistika/strava...
Přesně na to.
"Prázdné kalorie" = čistá energie.
Tedy přesně to, co nepotřebuje člověk doma u počítače, ale cyklista na cestě ano.
jj, co se večer jí, na to se druhý den jede.
Ne, Rondo,
to co se večer vypije, to tě druhej den brzdí :-)
Jo, kocovina může bejt slušná brzda, to bych si uměl představit :-)
Nemusí to bejt hned kocovina, ale když natankuješ, jsi těžkej.
Já nechàpu vůbec cyklouny, co si po cestě dají pivo. Já bych dojel. Zlenivěl.
Myslím, že si mi to rozumně vysvětlil, a já se pokusím zítra také nezklamat.
Je to jen kousek, prakticky po rovině, zkusím atakovat tu 25
Mě se dneska v poledne osvědčil stejk :-)
Jel jsem jako brus.
No, ono to bude asi o tom, že ty víš, jak zhubnout, ale já zhubnul :-)
Já přece zhubla taky. A jestli ty za pár let na tom budeš stejně jako já nebo jestli to udržíš, se dnes lze jen dohadovat. (Aktuálně jsem v období prací na zahradě a lítání kolem vnoučat na výrazně sestupné tendenci dokonce bez hlídání jídelníčku, ale už si netroufám prohlašovat, že je to definitivní trend. :-)
Jenže tady jde o něco jiného - že pojem "prázdné kalorie" je právě z toho světa hubnutí. Kde se člověk kolikrát dost zoufale snaží se nějak napasovat do nerovnice příjem je menší než výdej v současném moderním světě, kde je obklopen trvalým nadbytkem. (Tisíciletí předtím byl zásadní problém opačný - jak dostat z mála co nejvíc energie.)
Pokud se bavíme o "cyklistovi na cestách", tak ten spíš tu energii taky potřebuje dodat a myšlení slečinky na dietě "fujky fujky prázdné kalorie" je v této situaci docela legrační.
Proto vlastně i obrovský podíl sportovců po ukončení kariéry "ztloustne", bo mají stejný příjem a "katastrofálně" malý výdej té energie. Důchodci jsou taky takový okatý dennodenní úkaz.
Maso je hlavně obrovský zdroj tuku, bílkoviny bych řešil úplně extra. Doporučuju si najít obsah bílkovin a tuku v drťkách, v hovězím, vepřovém a drůbežím masem. A vliv různých kategorií masa na zátěže různého druhu, docela zajímavé výsledky tohoto bádání. Při výdeji se tráví hlavně aktuálně nepoužívané svaly, a pak organismus "účiněji" zpracovává bílkoviny z potravy.
Čistě na tuk už nefunguje nikdo, i když někteří vytrvalci z nakole.cz si myslí, že od určité dávky kilometrů nebo času zátěže se spotřebovává hlavně tuk. Ale odkud brát ten tuk, že. To by se ale musely dodržovat maximálně 2 minutové přestávky na udržení tenze svalů, a to bych chtěl vidět v reálu :-D Na život čistě z tuku bysme museli být angličtí šlechtici vyrůstajícíh málem jen na stejkách bez příloh už od mala :-D My jako plebs bysme museli být jen společnost lovců, na dosažení tohoto.
Myslím si, že pro jízdu na kole je pro nás tady diskutující nejrelevantnější stravování různých maratónců, v našem případě Sagana a spol.
Hádat se o tom můžeme do nekonečna, že, každému určitě vyhovuje kvůli zátěži z dětství něco jiného.
Určitě. Já osobně třeba těstoviny taky prakticky nejím, protože mi nechutnají. Ne že bych je nepozřela, když je někde dostanu a jsou dobře upravené, sním je s chutí a párkrát do roka je i uvařím. Ale rozhodně to není moje preferovaná potrava.
Ale když se někdo podivuje nad tím, k čemu proboha můžou být cyklistovi na cestách dobré "prázdné kalorie" - tak holt právě proto, že potřebuje kalorie.
(Koneckonců, když se podívám, na ty snímky jídel, kde na každém druhém jsou smažené hranolky, tak to zavrhování těstovin pro "prázdnokaloričnost" je tím hůř pochopitelné.)
nikdo tě nenutí ty hranolky sežrat :-)
ke všemu dávají bagetu.
ale k večeři už mnohem častěji nabízí alternativi - hranolky nebo zelenina
třeba takhle vypadá pstruh na grilu se zeleninou. Není mastný, dají ti omáčku v misce, je to na tobě.
Tohle je tady vůbec dobrý zvyk, omáčku zásadně zvlášť, ne aby to v tom jídlo plavalo a nemoh si už nic dělat.
No, ale guláš nemají, to je fakt :-)
Tak tohle je snad první jídlo z tvé Francie co bych si s chutí dal :-)
Mě ne, to byly fotky tvé veřeře :-)
Bagetu? K čemupak jsou takové prázdné kalorie cyklistovi na cestách? ;-)
Oběda :-)
Večeřím právě teď, zase jak jinak než dietně, kousek lososa, malinko rýže, sos asi vynechám
a ryba musí plavat :-)
místní medové, zajímavé....
no a tam je ten zakopanej pes, jak říkal kolega Obrhel - pivo, to je 12 lívanců :-)
Pri babickovani take pravidelne eviduji pomerne rychly ubytek na vaze.
Jen ti hadi s nozickama ale odjedou, vaha se rychle normalizuje.
Dokud je ta zahrada, tak se to asi bude držet i bez babičkování. Jednak pohyb a pak je v tom přece jen změna stravování, i když ne nějaká cílená. Člověk se během práce "napase" na tom, co zrovna zraje a večer nestojí před ledničkou v úvahách, co vše by tak hlady ještě sežral. :-)
No,
asi takhle, když jedu 120 denně, nemusím o jídle přemýšlet.
Jiná je věc, kdybych byl závodník.
Zásadní je, a to mě Ronda naučil už před dvěma roky, když jsem jel kolem Evropy, nenechat se vyhladovět, protože pak ti to nejede
Pochopitelně, že sportovci mají své režimy a přesně vymyšlené dávky, ale pro nás, cykloturisty, dát si dobrý oběd, snídani, nebo večeři, žádný tvůj výkon neovlivní a špagety z ešusu ve Francii může žrát buď student na cestách (my z Honzou před léty jeli na olejovky v bagetě), nebo masochysta.
Za mě, než bych se sral s těstovinama, koupím bagetu a nějaký sýr, a budu na tom podobně.
Nejde o formu (jestli nudle, bagetu nebo rejži), ale o skladbu. Samozřejmě že to turistickým tempem odjedeš i na steaky a jitrnice, ale otázka je, co je pro kterou fázi pohybu vhodnější strava a jak se s tím tělo vyrovnává, co bude mít radši.
... njn, zhubnul, už několikrát :-)
Teď si nevzpomenu, která to tehdy říkala, Růžičková, Halina, nebo jiná kredenciózní dáma, že za život už zhubla asi o dvě tuny...
Ruzickova rikala, ze na svoji vahu malo narostla. Spravne by mela mit cca 3 metry.
Kdepak.
25 kilo je zásadní změna
Chtěl jsem se zeptat, co jsou to „prázdné kalorie“. Nakonec jsem googlil
„Prázdné kalorie jsou ty, které organismu dodají jenom kalorie. Nemají žádnou jinou výživovou hodnotu, neobsahují vitamíny, vlákniny, stopové prvky, …“
Pokud je nesu na zádech nebo vezu na kole jako rezervu kdyby nebyl obchod, restaurace ... potom ANO. Zde jako zásadní beru počet kalorií na jednotku hmotnosti.
Já osobně na dlouhých cestách beru ráno multivitamin a ostatní doplním až se dostanu k obchodu apod.
I v německém pečlivě uklizeném kempu s dobře pokosenou travou jsem na krátké procházce po kempu nasbíral 1/2 igelitky klacíků a spadlých šišek pod borovicí. To mi stačilo na uvaření večeře a ešusu čaje ráno. Pod každým stromem leží opadané drobné suché větvičky. Netřeba tábořit u lesa a jít kácet soušky. Ten ohníček je docela malý. Ta cyklo-poustevníkova kamna jsou docela velká a potřebují větší oheň.
Ovšem na plynu je to neekologické.
Jeden dřívkáč pojede klidně každej den dvacet let bez nároku na cokoliv. Šišky a dřevo rostou samy za využití fotosyntézy (slunce a koloběh vody), minerální látky se spalováím dostanou do popela a vrátíš je zpět do půdy.
Za dvacet let denního provozu var1 s bombičkama plynu spotřebuješ x-bomb, které jsou vyrobeny z nějakého materiálu (surovina), byla na jejich výrobu vynaložena práce a energie a je ve finále potřeba je nějak ekologicky zlikvidovat. O těžběplynu či surovin pro jeho výrobu se nebudem ani bavit.
....Gretka by z tebe měla radost! :-) Jen jestli se tak ekologicky chováš ve všem- na výrobu čehokoli se spotřebují drahé kovy, železo, hliník, papír ropa, PVC, lidi co je vyrábí se do fabriky nějak dopraví- takže ekologické je jen něco víc a jiné míň- jinak nic., ani to kolo, ani boty ...jo a plyn si do kartuše nechám plnit kamarádem- jedna mi vydrží i 5x :-))
Nevim jestli taky čepují, ale když jedu párkrát do roka kolem, tak mám dojem, že všechny plyny pouštějí do okolí :-)
Tak plyn a jeho používání je náchylné na bombičky, to ano. Kupuju 2kg láhve a přelívám přes VAR1 do bombiček, co se občas vyboulí dnem. Je to ale problémové palivo a nejen na objem pro týdenní palivo pro 2 lidi.
Přemýšlám i nad něčím univerzálním a nejlépe bezúdržbovém benzíňáčku. A pokud se člověk podívá po trubce, tak do některých lijou i ten líh, i když teda ten plamen je teda plamenem, přes všechno regulování. Pokud by to mělo být jen na benzín, tak jde i pod 4k, pokud i plyn, tak to letí nahoru k 5000+. Ale docela mně drbou u nich ty výměnné trysky a s nutností čištění.
Kdysi jsem měl takový bazmek a tu jehlu jsem rychle zlomil a čistil jsem to drátkama z ohebných kabelů. Naštěstí se při pádu batohu ze skály rozbil, nešlo z něho ani vylít ten benzín z nádobky pro konstrukční řešení. Takový ruský stroj velikosti malé krabičky na jídlo, takový švédský typ.
Já vyzkoušel snad všechny druhy vařičů- od liháčů přes benziňáky po plynové a zjistil, že pro mé úsporné vaření je nejlepší VAR1 a 250gr kartuš. Ta mi posledně vydržela na 28-denní cestě Balkánem pro každodenní vaření večeře a ranního čaje a ještě s týdenní rezervou. Doma mi leží benziňák tlakový (Feather Stove) jeden rok používaný a odpařovací Bevarex(koupený v bazaru nový za 250Kč před 10-ti lety, také jen občas použitý. Jestli máš zájem, jak pojedu na Moravu, mohu poslat za poštovné. Blíže se ozvi na mail [email protected]
Kolik vody vaříš na čaj? Přivedeš ji k bodu varu nebo jen zahřeješ?
Co to je " každodenní vaření večeře"? Odhaduji, že tak max ohřeješ vodu na zalití čínského hnusu v sáčku....
Var 2 (údaje o Var 1 jsem nedohledal, ale předpokládám, že nebudou lepší), dostane do bodu varu na 230g bombičku zhruba 19 litrů vody. Z toho jak uvádíš odvozuju, že tvoje "vaření" obsahuje každý den dovést k bodu vari půl litru vody. V tom případě nelze o vaření hovoŕit.
...to asi ne, ale čaj ráno a večer teplé jídlo je a víc nepotřebuju(0,8l)
Jj, tomu rozumím, každý máme jiné potřeby. Ale pak to tvoje sdělení ohledně vaření velmi zkresluje účinnost tebou zmiňovaného Var 1.
K vaření používám litrový hrnec Primus s výměníkem a pokličkou+ závětří plamene- 0,6l vody vře do dvou min, pak vsypu polévku, bujon, těstoviny(dle chuti) a odstavím přikryté ručníkem(po koupeli mokrý uschne )jídlo "dojde". Tradiční dlouholetý a úsporný postup s malou spotřebou... ;-)
Mám ve skříni varný systém Primus (hrnec s výměníkem, vařič s integrovaným závětřím a vše to na sebe pasuje), nevím jestli je to to samé co máš ty na mysli. Ale přestal jsem to vozit, úspora objemu byla pro mě zajímavější než rychlost a efektivita vaření.
Ještě jsem si vzpomněl na fotku toho Primuse. Jsou tu hned dva. To takhle večer vedle nás zaparkoval německý tatík se dvěma dětmi a měli jsme velkou psinu z toho, že měl stejný vařič, stejnou konvičku a stejný nůž. Akorát krájecí "prkýnko", to on neměl. Dneska z tohodle vybavení vozíme jen to prkýnko a nůž, ostatní jsme "upgradovali".
Aha, to neznám, myslím ten hrnec Primus s výměníkem. Pokud bys to zmínil hned, nenapadlo by mě reagovat.
Švára má Jetbola a v něm vaří i pod bundou. No - vaří - spíše jen ohřívá. A libuje si, že má velmi malou spotřebu plynu.
Jetboila mi známý také strašně vychvaloval. Ale věřila jsem mu jen do té doby, než jsem to sama zkusila obsluhovat.
Jo, je to úsporné na transport - bomba se šoupne do hrnku a je to. Hrnek se snadno našroubuje na bombu a dá se s tím asi opravdu vařit i ve stanu - to jsem teda nezkoušela. Otevřený oheň v "domě" nějak nemám ráda.
Ovšem manipulovat s tím, když obsah hrnku vře, to je teda vopruz neskutečný. Pokud si nevezeš další hrnek, jsi v podstatě odsouzený k tomu, popíjet čaj apod. z hrnku, na kterém je stále přišroubovaná kartuše, protože tu jsem teda fakt nedokázala sundat, když to bylo všechno horké a voda vařicí. Navíc přelít z toho tu horkou tekutinu do něčeho jiného, to jde také hodně blbě.
Za mě teda jetboil ne. I kdyby mi ho nutili zadarmo.
pro petrp a mildakh: konečně jsem se "dokopal" k ofocení nádobí- vše se vejde do hrnce a do obalu, krom vařiče...(nejdřív závětří, na něj Primus s červenou miskou a kartuší uvnitř a víko). Vařič, nůž a sklopná lžíce/vidlička zabalené v utěrce vedle...
Tak výhoda dřívkáče je naprosto jasná, dovnitř jde vlastně postavit liháč a je vaření zálohované. Mám dobrý dřívkáč a chci si koupit tatonka liháček, který má i volitelnou čepičku s méně dírkama pro "poloviční" plamen a celkově to vyjde na zhruba 600,-Kč. Takže v pohodě asi udržování bublání při vaření.
Na druhou stranu jde koupit za 1800 set hrnce se závětřím, které slouží jako držák pro liháč nebo plynový hořák podle výběru. Nejsem si ale jistý, jestli by to stačilo v mrazech. Teoreticky to jde udělat nůžkama na plech a šikovnýma rukama i z tlustčí konzervy. A byl by dřívkáč a lihové vaření s možností plynu. Vozím 2l nerezový hrnec, do kterého by se to snad i vešlo, u které mi už ale propadá víko do něj a je to už spíš taková odkládací plocha než použitelné pro vaření.
Když si to tak vezmu, tak největší váhový náboj u mně není ani tak vaření jako samonafukovací 4-sezónní karimatka Jurek, kterou už dávno nevyrábí, má bezdíkovou izolaci a je velmi odolná materiálově na mé užívání. Nafukovačka je tak v pořadí taky.
Ale jak už tu bylo zmíněno, dřívkáč bez suchého paliva je poněkud vhodný i na kouřovou signalizaci, ale , ale i na takovéto jednochlapové opékání :-D
Decathlon prodává plynovou kartuš do -29 st. (hnědou), teď toho mají plné prodejny.
Na tekutolihovým vařičem nejde vařit, používám to jen v případě "vaření" na uvedení jen do varu a krátkodobé převaření. Typicky čaj a ovesné vločky.
Dřívkáč jsem párkrát zkusil, je to celkem zábavné :-D Jenom ten kopeček suchého roští musí trochu vyšší :-D Jde regulovat plamen, ale při menším to "chcípá". Na tom liháči to prostě neumím, ale na instatní vaření úplně vyhovuje.
Zkoušel jsem do jaké míry jsem schopen se na cestě obejít bez teplé stravy či pití. Došel jsem k tomu, že dva, tři dny vydržím i bez vařiče, jen když je chladno nebo mám dlouhou chvíli, tak potřebuju kafe. Tedy liháč je to pravé. :)
Též nevydržím bez svého ranního a večerního čaje. :-D Zatím si vždy vařím na cestách instantně sáčkové "bujónové" polévky s dosypáním čtverečků čínských nudlí a popř. kostičkama salámu. Ale začal jsem své oblíbené vitana polévky netrávit, přejdu asi na knorr, bo tam není tolik glutamátu. Ale můžu zkusit jen lihové vaření na vandru v září o čaju a ovesných vločkách. Pokusný lihový víkend snad nebude o trvalé újmě :-D
https://www.cestovatelskyobchod.cz/dynamo...
Asi jsem hrozný pesimista, ale pokud to po minutě točení kličkou má svítit 40 minut, pak to bude mžouradlo, se kterým si moc neposvítíš...
Kdysi jsem někde dostal malinký nerozebiratelný (vodotěsný) přívěšek s jednou bílou LED a hodinkovou baterií uvnitř. Jako nouzovka to vydrží připravené roky, nic to neváží a svítit bude podobně.
Doteď jsem nevěděl, že existují nepromokavé ponožky. Zase jsem chytřejší, díky.
https://travelight.cz/produkt/dexshell-pro...
Ale večer určitě smrdí jako ty za dvacku. Hlavně v zimě kupuju v Kiku ty nejlevnější, neperu, vyhazuju a kupuju nové. Ve střední Evropě je snad Kik všude, ve Francii je Action (3 páry za 2,50 Eur).
To je spousta těhle obchodů. Když jsem kdysi zamířil v Drážďanech do tolik zmiňovaného Primarku, nepřipadal jsem si jinak než v Rumburku u Vietnamců. Akorát, že u těch Vietnamců by nebyl problém se zkušební kabinkou a neválelo by se tam oblečení po podlaze. Kvalita i cena srovnatelná.
A v Praze po otevření jsou stale fronty dokonce i kolem 20h stoji lidi venku.ve vedrech je kripili
Však také když člověk jel vlakem v úseku Drážďany-Děčín tak poznal Čechy od Němců podle toho, že Němci měli batohy a turistické oblečení, Češi, tedy spíše Češky měly oblečení městské a byly obložené papírovými taškami s logem Primark.
Podle debaty s průvodčími dokonce se takhle dělaly hromadné zájezdy (organizátor měl nakoupené jízdenky Labe-Elbe pro pět osob), a párkrát jsem potkal v Drážďanech nějakou tu slečnu či paní co nestihla se dostat na nádraží včas a ona byla bez jízdenky.
Jeden čas byly před obchodem Primark křesla. To mě vždy bavilo, jak tam posedávali, pospávali ti chlapi co jejich drahé polovičky byly uvnitř. Vždy jsem si je představoval v roli těch pejsků přivázaných před obchodem. Přitom je tolik možností pro ty chlay jak se zabavit, od technického muzea, obchoďáku Globetrotter až po dobré jídlo v suterénu obou nákupních center. A oni tam tupě seděli a byli naštvaní jak to těm ženskejm dlouho trvá. Vždy jsem si vzpomněl na divadelní hru Kutloch.
...možná, aby je ženy nemusely hledat, si "vypůjčily" jejich kreditku i s buksou... :-))
No, to si asi se svojí v tom obchoďáku nenakupoval. Bo ženská je okamžitě schopná se zabalit a Tobě vynadat, že se na teba furt čeká, bo se někde flákáš a nesmyslně zdržuješ a furt si něco vymýšlíš, zatímco ona, ona je už připravená...
Tady mají také móooc pěkné věci
https://www.pod7kilo.cz/
Ovšem minimalizace rozhodně není zadarmo :o)))
Akorát ta minimalizace rozhodně není vhodná pro mě. Mám klasický ženský syndrom - brašny plním, dokud je v nich místo. S těmihle mini věcmi bych toho nakonec vezla 3x víc než obvykle.
Ale na druhou stranu při těch cenách zase ušetřím, když to nepořídím :o)))
Snižuješ množství zavazadel. My se postupně zbavili dvou jezevců a jedné řidítkové brašny.
Zavazadla mám daná - dvě zadní brašny a nahoru buď nesesér nebo spacáková brašna.
Na předních řidítkách mám "kabelku" s doklady a nejnutnějšími věcmi, co potřebuji mít po ruce (kapesníček, roušku, krém, náplast, nožík apod.).
To je švanda, co kdo považuje za potřené mít po ruce. Je to těžce individuální a ještě gendrově závislé.
Schází ti tam opalovací krém na nos a pudřenka. :D
To nepotřebuji, ale vozím rtěnku a pilníček a kleštičky na nehty :o)))
Kup si pořádný nářaďový nůž.
https://www.alza.cz/sport/leatherman-charge...
Budeš tam mít nejen nůž a základní nářadí, ale i nůžky a pilník. Na ten týden či čtrnáct dní s tím vystačíš.
To je jasné, každý má ty potřeby jinak. Nerozumím ani těm nezbytně nutným věcem mojí ženy. :) Já si třeba vozím sedačku-trojnožku a zároveň nechápu proč má Radka extra spacákovou brašnu, když má dvě brašny. :)
Znám člověka, co si vozí mlýnek na kafe.
Mohli bychom udělat soutěž o nejzbytečnější věci. :)
Zidlicku trojnozku jsem si vezla take. Spacakova brasna se rika te horni a mam ji jen na tydenni vyjezd se stanem.
Trojnožka je ta nejvíc zbytečná věc, protože je lepší ctyrnozka, váží skoro stejně a je mnohem pohodlnější. Ale není jedna jako druhá, nejdůležitější je zapouzdreni konců tyček, měl jsem od pinguina za 40 eur, protrhlo se to za 6 dnů, mají ty pouzdra z hadru, teď mám McKinley za 30 a to zapouzdreni je z tvrdé PU tkaniny.
Noční pozdrav z Champagne, to je ona, kempím u pomníku padlých.
....pěkná fotka- podobná "smějícímu se černochovi v tunelu"... :-))
Na obdobne kresilko jsem koukala v Decathlonu. Pro me ale na nic. Kvuli bederce a kyclim potrebuji zidlicku, ze ktere obslouzim varic apod, abych se nemusela povalovat po karimatce.
A pro mě je tohle křesílko nízké, přebíral jsem ta různá sedátka dost abych poznal jak se mi z čeho vstává než jsem si koupil. I když uznávám, je mnohem pohodlnější. Mě by vlastně stačila taková ta sedačka co ji měli staří dědci na holi. Složená vypadá jako deštník, jedna noha je ta hůl a dvě nohy jsou dědkovi.
Vsechno tohle vozim a jeste hřeben se zrcatkem
...když jsi měla starší zadní brašny SA, tak tam se dal obsah regulovat příčnými pásky aby byly vždy plné(i když v nich byla jen polovina objemu)... ;-)
Regulovat pomoci pasku byl peknej vopruz. Nakonec jsem zvolila jednu velikost, ktera mi vyhovovala a regulace byla vyresena.
...to chápu- ale jako chlap netrpím "ženským syndromem" a pásky používám bez opruzu, aspoň to pěkně na kole drží, vypadá a neplandá.. :-)
Pásky, sucháče.,
no jo.
Fakt to jde líp :-)
Plná brašna dokáže nadělat paseku, když je narvaná, o tom nepochybuj
...proto vozím vždy poloprázdné- bez paseky.. :-))
Nevěřím, že jezdíš jen s kreditkou :-)
Já mám plné brašny furt, a fak už nevím, kde bych ubral.
Je fakt, že hromadu prostoru dnes zaberou nabíječky a powerbanky, na všechny ty elektrocajky co vezu. Ale tam není kde ušetřit, jedu na doraz baterií. Radar, potřebuje dobíjet chcípne za 6 hodin jinak,mobil, potřebuje dobíjet,wifi šlatulka, taky, reproduktor na řídítkách, bez dobíjení hraje jen 4 hodiny....
Jasně, bez všeho toho se dá jet, ale proč?
To prostě radši nechám doma ten vařič :-)
Jak to děláš s tím radarem, že vydrží jen šest hodin ? Mě normálně na silnici s blikáním deset až dvanáct.
Asi má starší aku a má to za sebou.
Ale dokážu ho nabíjet on line z brašny, jen občas se kontakt vyvrdlá. Pak mám další radar od Soni, ale ten bych musel spárovat, tak raději dobíjím.
Bez radaru jsem už dneska slepej, člověk si rychle zvykne
Nepoužíváš konektor s magnetem ? Ten se nevyvrglá.
ne, neosvědčil se mě, někde jsem ztratil ten druhej konec, asi takhle, garmin baterie k navigaci je tak zkurvená, že tam konektor musí hluboko, já tam narval ten magnetickej, on se fajn chytil, já na hotelu zapomenul ten ksblík, měl jsem jiné, ale ta kurva magnetická v tom držela, a bez malých kleštiček nešla vyndat.
Tak jsem magnet zavrhnul
Já si ty magnetický čudly nakoupil z Číny do foroty za hubku, takže jich mám na ztrácení asi deset a k tomu dva kabely. Zatím to funguje ke vší spokojenosti. Připojení v pohodě i za jízdy, fakt bezpečné proti nějakému vylomení.
...to máš pravdu, nejezdím, ale na veškerou elektroniku(smartfon, kamerka, foťák) mi stačí jedna nabíječka powerbanky(8000mAh) a dva kablíky(jeden k powerbance a jeden k ostatní elektronice). Doma plně nabiju vše, po cestě dobíjím dle potřeby s powerbanky a tu dobijím podle potřeby- z nuly do plna je nabitá za 2hodinky.Víc vozit nemusím, protože není třeba...
Když vezu v0etší kameru, vezu k ní i jednu nabitou baterii navíc(2x3x4cm), pro sichr...
Tak to bych chtěl vidět, nějak mi ty počty nesedí s mojí zkušeností.
Foťák většinou vydrží- i přes častéfocení- s nově nabitou baterií i měsíc, k outdoor kamerce Lamax je náhr. nabitá baterie a stačí nabít jednou, smartfon Blackview BV6000 má baterku 4500mAh, na noc vypínám a stačí nabít 1x/3,4dny. Velká kamera Panasonic má náhr. bateri 1400mAh+orig. 900mAh což bohatě stačí- vše na měsíční cestu . Nejdřív dobíjím z 8000-ovky a pak z 10000mAh powerbanky, která ja dobita z prázdna do plna za hodinku- při častějším použití mobilu při navigaci stačí dobít jednou banku s rychlonabíjením...(omluva za neuvedení druhé powerbanky)
Foťák ti i přes časté focení vydrží nabitý měsíc?!?
To asi máme každý jiný pojem o "častém" focení.
Mě při častém focení vydrží baterka ve foťáku 1 - 1,5 dne.
Taky mi připadá, že tu hází čísly u kapacity baterií, ale neobtěžuje se napsat, kolik fotek za den udělá a u kamery, kolik toho natočí?
Pokud bych cvaknul jednu fotku za den, věřím, že by mi baterie ve foťáku vydržela několik měsíců. Když budu hodně fotit (ano, nacvakám hromadu fotek, abych doma vybral pár hezkých a zbytek smažu), nechám zapnutou GPS, aby měly fotky souřadnice a třeba ještě natočím krátké video, je baterie prázdná během odpoledne...
S kamerou to samé. Na jednu baterii víc než 2, možná tři hodiny prostě žádná nenatočí.
Máš pravdu- já si při focení i filmování vybírám záběry před, jsem tak zvyknutý z focení na film, kdy bylo třeba zvážit každý záběr(protože se nedala zopakovat situace ani atmosféra). Takže průměr je kolem 8-10snímků na den a celkem4-5hod filmování- po sestřihání max 25-30min relace ado 100 foto na 3-4týdení cestě. Foťák je FUJI X30 a používám jen vnitřní hledáček,ne vnější display- foto upravuji a GPS doplním v programu ZPX. záběry z kamery v Pinacle studio 16...
Prostě tak to mám a nezáleží čemu věříš :-)
Pak se nedivím, že ti baterka vydrží tak dlouho.
Já během výletu udělám klidně i více jak 200 fotek a stejně jako Jrr pak doma vyberu, zbytek smažu. Na PC je rozlišení fotek přece jenom jiné než na displeji foťáku.
....jak píšu- jako stará škola, vychovaná klasikou, jsem naučený přemýšlet před snímkem u focení, ne u počítače(kde jen fotku kontroluji a příp. "doladím" a podobné je to u filmování....
Take jsem vyskolena flexaretou a snazim se premyslet pred tim, nez neco vyfotim. Nicmene tech fotek radeji udelam vic a z jinych uhlu, kdyz muzu, protoze neco neovlivnis - mrknuti, blbe cnici strom/sloup z hlavy, slunce do tvare, stin apod.
....na to si dávám pozor u kompozice hned- pokud jde o "nevhodný" úhel slunce (kvůli stínům), tak u krajin to většinou nevadí a pokud vyjímečně fotím osoby z blízka(zavřené oči při mrknutí se mi ještě nepovedly)a nedá se použít jiný úhel, pohraju se s těmi pár fotkami v počítači(protislunce není nikdy v úrovni hlavy a s ostatním si poradí nastavení fotoaparátu). Dá to jistě míň práce než porovnávání a výběr vhodných fotek z toho kvanta.....
Nezbývá než před tebou smeknout. Kam se na tebe hrabe pan Sudek.
...to byla jistě ironie- tomu nesahám ani po podrážky. Jen se snažím(u snímků "nehybných" věcí) trochu uvažovat před zmáčknutím spouště a neplýtvat časem záběry z různých stran, úhlů a pak výběrem vhodného. U pohybu někdy použiju "sériové snímání"(kterým po nastaveném čase vznikne několik záběrů s rozfázovaným pohybem) a pak vyberu nejvhodnější. ....furt se učíme- ať je to vaření, sport, nebo focení. :-)
jakým způsobem přesvědčujete děti, aby smekly kšiltovku? Ksicht v stínu stojí za kočku...
Sice jsem v dětství měl foťák na svitkový film a k němu expozimetr, podle kterého se nastavovala clona a čas, pak jsme ty filmy doma vyvolávali a vyráběli na zvětšováku (černobílé) fotky...
Jako mělo to atmosféru, některé fotky se i povedly, ale jakmile se cena (bazarového) digifoťáku stala přijatelná pro studenský rozpočet, neváhal jsem!
Ta radost, že můžu fotit cokoliv, prakticky nic to nestojí a vidím fotku během pár minut na monitoru, to bylo prostě úžasné... :-)
....to je pravda- jako většina i já "objevoval" taje "vlastní výroby" fotek u zvětšováku Opemus( z Pionýra 6x6 na 12 snímků) a první digitál si pořídil obyčejný 2Mpx(a i ten byl pro mne drahý). Je výhoda hlavně okamžité kontroly- možnost "neomezeného focení" svádí k množství podobných fotek, nebo fotek čehokoliv, bez dlouhého uvažování-ale na druhou stranu kolikrát se na všechny podíváš ty sám a kolikrát jsou všechny zajímavé třeba jen pro rodinu(a vydrží u nich sedět hodinu? V tom je to "kouzlo" digitálu..
Kdyz je zde vhodne tema, tak se zeptam.
https://www.bike24.com/p2116689.html?menu=1000...
https://www.bike24.com/p2116579.html?menu=1000...
ta prvni je klasicka autoplachta a vazi 1900g, ta druha je lehci verze z jineho materialu a vazi 1680g.
A o tu druhou mi jde, zda ji nekdo mate, a ten material bude obdobne odolny jako ta PVC verze?
Na azubu jsem kdysi četl, když to bylo nové, že je to úplně jiný materiál. Zeptal bych jich jako dovozců. Tady tyto by to mohly být.
https://www.azub.cz/vodotesne-zadni-brasny-na...
Pred 2 roky koupila jsem lihovy varič s križ,nyli jsme s kamaradku nadšene jit do Polsko u more, nakonec smula vloni Covid a letos operace koleno.
Planuji prište rok koupit maly 0.65 l titan hrnek s pokličku.
Pred 20 let vzala moc veci, každy rok jezdila v tom naučila jsem sbirat skušenost co potrebuji a co nepotrebuji. Nesnašim lahve PET, každy rok vozim lahve 2 x 1 l od Tupperver a 1 x 0,75 l od Tupperver.
Driv stan,pozdej hamaku. Pred cca 10 let jsem koupila stan 1,6kg, nejsem spokojena,prodala.
Zatim mam novy spacak,letos jsem koupila,vim nekvalitne, obyčejny spacak +15 stupni, brrrr zima,vim,levne 350kč, 650gram.
Ješte vic co sebou? Myslim nic.
Verim prište rok bude mene veci,lehči hmostnost, verim :-))))
A prosimtě, proč jsi kupovala tak mizerný spacák?
Vloni jsme kupovali dceři Jurka za cca 1300, váha tak 1.2 kg ale je použitelný (vyzkoušeno)do mírných mínusových teplot (jinovatka na celtě).
Pokud trváš na nízké váze, tak samozřejmě péřový spacák, jen jejich ceny :-(
neeeee, dlouho jsem premyšlela o spacak, take nemam tenky lehči spacak pro navštevu u kamaradky , take na chatu, jsem rada ,že už mam novy obyčejny spacak. Dlouho vaham perovy spacak,nejsem hotovo rozhodnuti,nespecham premyšlet o perovy spacak. Pripadne prište rok ješte nemam rozhodnuti o spacak,nevadi me vzit obyčejny spacak do Polsko.
promiň nerozumím přesně.
-koupila jsi si lacinný tenký spacák "na chatu" a spala si s ním venku a byla ti zima?
-potom jsi si koupila "nový obyčejný" spacák který už je OK?
-Nebo cheš jet do Polska s tím tenkým?
to je blbost.
-pokud uvažuješ o peřovém spacáku:
ano je krásný, lehounký, malinký, hřeje ale trochu víc "fajnový" (nemá rád vlhko/mokro).
Puvodne jsem koupila menši rozmery,menši hmostnost,levna cena pro navštevy u kamaradky,na chatu, ale pripadne prište rok ješte nemam rozhodnuti o spacak, klidne vezmu obyčejny spacak do Polsko,počitam budu riziko v noci zima,neco vymyšlem ušit teple pyzamo. Vubec nevim co bude dale prište rok o spacak.
Mě v kšeftě poradili koupit dva vobyč spacáky a v případě zimy je dát do sebe.. funguje to, vyšlo to levnějc, je to menší a je mi v tom víc teplo, než kámošovi v tom drahym zimnim :)
Ok budu vyzkoušet 2 spacaky obyčejne od moje a pujčene me dceru,uvidim na test spat :-)
Kdysi dávno, když jsem spával pod širákem na igelitu mi babička ze šusťákoviny ušila pytel aby se ten spacák v noci od země nešpinil. Praxe ukázala, že ten pytel výrazně zvedl tepelně izolační schopnost spacáku.
Není vůbec špatný nápad kupovat levné spacáky a jiné věci, není problém je potom zahodit. Vyjel jsem do Francie se spacakem z Tesca za cca 12 eur s tím, že až se budu vracet a bude větší zima, coz je teď, přikoupim ještě jeden. Doma mám zimní spacák od Condora za 300 eur, ale proč ho tahat.
no, kdysi když se ochladilo koncem prázdnin jsme to řešil koupí deky typu Larisa (něco jako pra-fleece)
a dával jsem si ji dovnitř do spacáku který zhruba odpovídal tomu Tvému. Výsledkem bylo teplo a stále rozumně velký batoh. Dnes mají ty fleece deky v Kik-u, nevím jestli je podobný obchod ve Francii.
Vozím takový "cyklistický" spacák, spávám v tom oblečený, tak nevadí jeho tenkost. Řekl bych izolace asi taková ta slabá izolace 4-5mm ze zimních bund mezi šusťáky. Doplňuju to na zateplení pončama US armády. Sem tam už díra, ale netrápí mně cena. Stlačit to jde teda hodně. Dobře se to reguluje, což o teplejším spacáku říct nejde, ten jde jen rozepnout.
Nekdo maji instagram,BBTTAKEONAMERICA,, tam 3 neslyšici holky na kole cca 7500 km od 12.6. do 28.8.
Krásný sportovní výkon, ale dovolená asi o ničem, neslyšení s tím nijak nesouvisí. Když někam jedu na delší dobu, cílem není sportovat, ani ta cesta, ale přestávky, pauzy a piknik po té cestě, šlapání je otrava.
3 holky chteli pomahat finance na vzdelavani, služby tlumočeni,.... pro neslysici v Haiti. Proto na kole start - cil aby ziskali finance. Cely svet neslyšici poslali penize pro haitiske neslyšici ve škole,služby ....... Povedli celkem asi 120 000 nebo 130 000 dolar.
Spíše bych uvítal inspiraci na normálně těžkou výbavu za normální ceny.
Mám takové podezření, že platit za pár ušetřených deka tisíce je nesmysl. A navíc mám osobní zkušenost s karimatkou Therm-a-rest NeoAir za 4000,-.
Milá karimatka byla krásně lehká, krásně se na ní spalo a taky krásně izolovala. Foukal jsem jí krásným malým a lehkým větráčkem za další 1000,-, aby se do ní nedostávala zbytečně vlhkost.
Měla jenom jednu drobnou nevýhodu. Že pode mnou v noci praskla. :-( Takže jsem následujících několik nocí spal na zemi.
Tak si říkám, jestli těch ušetřených 100 gramů stojí za to.
...pokud praskla v důsledku běžného používání a ne propíchnutí, viděl bych to na reklamaci- Term a Rest mají na výr. vadu tzv. doživotní záruku(v každém případě bych to zkusil). Mám ji přes 5let a v pohodě i při častém použití...
Tak proč jí nereklamuješ? Já měl karimatku dobrých 15 let a to velmi intenzivně používanou. Jednou se mi rozlepila a firma mi obratem s omluvou, poslala nový model. Ten můj už se pár let nevyráběl.
Protože na vejletě potřebuješ na něčem spát.
Vědomí že se ti padák neotevřel a tak ho můžeš prodejci omlátit o hlavu jako reklamaci je sice fajn, ale fakt, že se země blíží nemístnou rychlostí to nijak nemění
Nereklamuje a spí na prasklé? Na karimatce závisí zivot, jako na padáku? Netroliš tak trochu?
Když jsem na cestě, tak se reklamuje dost blbě. A nijak mi to nepomůže, jinou karimatku prostě neseženu a spím na zemi.
To přirovnání s padákem je přesné. Těžko asi někdo bude spát na zemi s příjemným pocitem, že mu za měsíc uznají reklamaci.
Stalo se mi to v Česku, ale zkuste si po této zkušenosti vzít karimatku stejné značky v lednu na Island.
Takovy blazen by se asi těžko vyskytl.
Reklamaci mi uznali a peníze vrátí, ale to je naprosto vedlejší.
Tak vozit karimatky dvě ????. Nesmrtelná není žádná. A nad problémem nemá smysl hořekovat, ale řešit. Mě odešla při cestě z Nordcapu. Úspěšnou reklamací jsem byl příjemně překvapen
Ano, na karimatce závisí život přesně jako na padáku. Zkus jednou vyrazit někam na sever, nebo v zimě po Česku bez karimatky. Stačí na týden. A pokud se vůbec vrátíš, garantuji ti, ze budeš mít minimálně ledviny v prdeli.
Proto jsou pochybné značky karimatek nebezpečné.
budu za trola, ale jen gramatická otázka-
Proč se vlastně nafukovačkám říká karimatka?
První karimatky byly od firmy Karrimor, jednalo se o ty pěnové, dvouvrstvé, žluto-modré. Jak já jejich majitelům záviděl...
Bylo to teda tak v 1984-5,tj. před 35 lety :-)
Dodnes používám karimatku (zřejmě nějaká čína) která váží cca 500g a pro ne-zimní použití je naprosto OK.
Nafukovačky mi při (obvykle) vyšší váze přijdou pro použití v létě spíš jako vítězství reklamy.
...asi proto, že je to podložka na spaní(správně "nafukovací karimatka", jsou i samonafukovací). Já teda už leta používám nafukovačku Therm a Rest- je přes 6cm vysoká,55x210cm a váha 470gr. Sbalí se do válečku o průměru kolem 8cmx25cm a spí se na ní jak v bavlnce i v zimě. Jediná nevýhoda je asi cena- ale vyspaný je vyspaný, žádná reklama, jen zkušenosti....
Ale pendrek, tohle přirovnání pajdá na všechny 4. Když ti selže padák (a to i záložní), nemáš se jak zastavit a na 99,9% umřeš.. kdežto když se ti vysere karimatka, je to pro 99,9% lidí v podstatě jen nepříjemnost (jseš li hodně mimo civilizaci velká nepříjemnost), která znamená změnu plánu a buď spaní pod střechou, nebo návštěvu kšeftu a nebo víc práce s přípravou noclehu (a tím pádem zkrácení trasy), protože si pod sebe nasteleš každej večer chvojí, listí, slámu.....
To se dobře píše, ale hůře realizuje.
Kdyz jsem projížděl Rumunskem (sám), tak mi ze startu zabavila ochranka na letišti v Bratislavě tyčky od stanu. Mladý snaživý idiot . Takže jsem byl bez stanu a pršelo dost. Jednu noc to bylo, jako by na mě vylevali konve. Karimatka praskala porad, tak jsem ji nechal na místě, kde se budu vracet.
Koupil jsem si nuz, abych stvoril kazdy vecer nouzove tycky pro stan. To nebylo k ničemu. Koupil jsem folii, abych spal pod ni. Taky blbost. Stlal jsem pod sebe kde co, k nicemu. A to bylo léto a byl jsem na jihu.
Samozřejmě jsem si mohl koupit letenku a vratit se do CR, ale na to jsem ani nepomyslel.
Kdyby se mi tyto nepříjemnosti staly na Islandu, tak můžu zapomenout na všechny výše uvedené pokusy a musel bych se snažit dostat se co nejdříve na letiště. Tam koupit drahou letenku zpět nebo čekat na můj let. Kdybych byl od letiště dál, než cca 3 noci, byl by to velky problém.
...nechci zbytečně prudit, ale cyklistů cestuje letadlem do vzdálených destinací dost a nikdo problém neměl-kolo i vybavení jde do zavazadlového prostoru a ne do spoluzavazadle, takže nic nebrání přepravě. jestli ti tyčky zabavili před letem a tebou, tak bych protestoval a chtěl vidět nařízení.Rumunsko mám projeto celkem dost na osmi 2-3 týdenních cestách různými lokalitami a kolikrát jsem ani stan nestavěl a přespal "pod střechou". Možná jsem měl štěstí a ty smůlu. Therm a Restku mám leta a zatím slouží- moc ji nešetřím, jen pod ní prohlédnu a odstraním vše ostré než si "ustelu"...
Asi nesledujes Marinovi reporty z cest, vid?!?
Jinak by si vedel...
...sleduju celkem dost a nedochází mi, co "bych jinak věděl"... :-/
Jen k tomu stanu – Marin obvykle létá nalehko, tudíž do podvozku většinou nikdy nic nedává. Ale co možná ještě víc – hlavní jeho krédo je super levně, takže pruty pod kabinou by mu cenu letu zvedly třeba i 10x, zvlášť když by to řešil až na letišti. Takže volba jestli platit nebo oželit tyčky byla jasná. Samozřejmě mohl si pravidla převozu stanu zjistit předem a podle toho se pak zařídit, ale mám pocit, že nějaká velká plánování on moc neřeší a o to má pak výlety dobrodružnější :-).
Budeš se divit, ale tremping je tu déle než karimatky.
Letos jsem provedl další upgrade mé výbavy směrem k menšímu objemu a hmotnosti. A tak jsem při tom přemýšlel jak jsme vůbec jezdili a hlavně, že jsme to unesli. Měl jsem obří neskladný spacák, plátěný stan "áčko". Upřímně řečeno, vlastně už si z obtíží při transportu nepamatuji nic víc, že krosně jsme říkali ucpávač vlakových uliček.
JJ, deka pokrytá usárnou či později gemmou a neoblečeným oblečením. Ledviňák poviností. Ta romantika mládí :-D
Já mám 30 let staré hnědé důstojnické kanady a představ si, vypadají pořád jako nové ;)
Na mně se hnědé policejní kanady rozpáraly po 6 letech používání s každoroční dvojitou výměnou podrážek. Jako nové nevypadaly po prvním víkendu :-D
Dával jsem je do sklepní kóje přes pracovní týden a majitelé sousedních kójí se chodili ptát, jestli nám tam něco nehnije :-D
Kožené boty je dobré alespoň občas odbahnit, vysušit a nakrémovat.
Takovou péči jako o boty neměla žádná žena v mém životě :-D
...jen jestli jsi nějakou- při té "péči"- i měl... ;-) :-)))
...to asi bude rozdíl mezi vojenskýma a policejníma kanadama. :-)
Proto nekteri tahají ty velké pěnovky, všechno nafukovací dřív nebo později odejde, myslím že hlavně ventily. Teď mám asi 2 mesice nonstop karimatku od decathlonu, má dva ventily, in/out a zatím drží. Asi přišli na to, že jeden obousměrný nemá dlouhou životnost. Pokud tahle odejde a nevydrží ani rok, prejdu asi taky na pěnovku.
Mám přes 15 let samonafukovačku od jurka, tu první neodlehčenou, na zimu vynikající, ale už se nenafoukne do původních rozměrů. Izolace vevnitř už ztratila původní pružný objem. V každém případě váha přes kilo u náhradní už nepřichází v úvahu.
Když natěžko, tak pořádně:
https://www.youtube.com/watch?v=_MwIeUPqxkM
Docela by byl zajímavý údaj kolik těch souprav opravdu někam jede mimo tyhle srazy, kam je nejspíš dopraví na podvalu :-)
Já jsem pak večer ještě dohledával další videa a weby a našel jsem toho celkem dost. Včetně firmy, která takové věci vyrábí. Jednomistný camper za 3000 euro, dvoumístný (plocha na ležení 210x130 cm) za 4000. Hmotnost 24, resp. 29 kg.