Premyslim nad stavbou privesu za kolo. Neco podobneho jako sauna za kolo, jen by to slouzilo pro spani a prepravu veci. Mate nekdo nejake zkusenosti a tipy pro takovou vec? Vite, jak siroke takove vozitko muze byt, aby mohlo jezdit po Evrope? Diky.
Někdo to v Čechách má, marně se pokouším hledat ve staré poště fotky.
Myslím, že to stavěl Zdeněk, je to tady někde v debatě. Jako základ vzal tu plastovou rakev na zahrádku a přidělal tomu kolečka, určitě to půjde najít.
http://www.nakole.cz/diskuse/17623-napady-pro...
Mám to, je to kolega Zazvur, někde v půlce debaty je foto jeho řešení.
Diky za link. Pekne reseni. Ja nsel treba neco takoveho. Teda televizi bych tam zrovna nemusel :-D
https://www.eta.co.uk/2011/06/23/the-caravan...
Co takhle boční vítr ? ;-)
Zazvur to má chytře vymyšlený, to vysunutí nahoru jen při ubytování dost pomůže v aerodynamice, když to táhneš.
Jinak, myslím si, že povolená šířka je 800mm, možná na konci přívesu by měl být praporek.
Hezký je i nápad potáhnout střechu těmi solárními články, plocha je to velká, rád bych viděl jak pokračuje a jestli to už projel.
Solární panely ještě z dx nedorazily. Byl jsem na Javorovém. Pod kopcem stavění v dešti a noc paráda. Na kopci noc v silném větru se vyskytly zdravotní problémy (mám narušenou stabilitu-dostal jsem "mořskou nemoc"). Teď přemýšlím jak dál :-)
Krása, dík za fotky.
Proti houpání by to snad šlo zajitit dalšími teleskopickými nožkami, tedy jestli se nehoupá ten korpus protože je moc měkký.
Rozepřít to víc do stran, ne jen kolmo dolů.
Střechu by navrhoval kotvit stanovými lanky, prostě úplně stejně jako vypínáš stan, to nezabrání vibracím, ale většímu kymácení snad jo.
Poslední úroveň odpružení bych viděl v uchycení lůžka. Lůžko z lehátkoviny zavěsit a vyšponovat po stranách obdobně jako kdysi ta spartakiadní lehátka, to by mihlo pomoci tlumit ty vibrace.
Kotveno je to myslím dostatečně, problém bude asi u mne.
Tak to se ti houpe ta postel z tý rakve, tak tu musíš vyšprajcovat.
Asi do rohu spodní skořepiny dám oddělávací nožky a zruším prisroubovani ke konstrukci vozíku Postel pak bude nezávislá na konstrukci . Jo, díky .
ideální by bylo, kdyby nebyly ty trubky nesoucí střechu spojené s podvozkem ale opřené o zem.
Vytáhnout ty tyčky venkem zkrsz nějaké objímky asi bede jednoduché, to je skvělý nápad.
Ještě si myslím, že pro spánek by to lůžko nemělo stát na těch kolečkách, stejně jako autojeřáb. Dojedeš na místo, vyheveruješ nožky a bidlo stojí na nich, kolečka jsou v luftě. Takhle by se dalo asi zakempovat i ve svahu.
Jen zajistit, aby se to na těch nožkách nehoupalo, velmi tuhé řešení a lehké je zavětrování nějakými vypnutými lanky do kříže. Udělat tuze připojené nožky by asi dalo na váhu víc.
Podle popisu noclehu v údolí a na kopci je problém v ploše "stanu" síly od větru se tak promítají do základny - lůžka. Vhodné by bylo v takovém případě tyčky vytáhnout mimo spodní rakev. Stačí 3-5cm od boku. Určitě to pružnost střechy a podpěr umožní. Současně vznikne předepnutí v konstrukci a bočnice stanu ukotvené v zemi celou konstrukci také sklidní. Tyčky opatřit bodci a podložkami zabraňující postupnému zaboření vlivem nárazů větru. Spodek rakve nebude v kontaktu se stanem a tak v pohybu závislém jen na Tvém převalování.
Rozumím, ten vítr klepe s tím lůžkem přes ty tyčky.
Máš recht, oddělit zastřešení od konstrukce lůžka, a nemělo by se to hejbat vůbec.
Zvedání střechy takhle:
http://www.doplnkyprokaravany.cz/zvedaci-strechy/
nezkoušel´s?
s přícvěsama ti klidně poradím,ikdyž si stavím většinou ty nákladní.
Záleží jaký chceš rozměry toho karavanu a co vše pak v něm. Pak je důležitá váha ,podle toho voliit rám a kola.Důležitý jsou také nějaký stabilizační nohy aby se to nepřevracelo když do toho vlezeš.Důležitý je taky max váha kterou jsi ochoten nebo schopen táhnout.nevím taky za čím to chceš tahat,jestli za horákem za cargokolem nebo za čím.jaký typ závěsu si představuješ? že by ISO50?
Trochu to upřesni.
Jinak povolená šířka je tuším 80cm,já to ovšem nikdy neřešil,když tahám za kolem i vlek za auto. takže nevím přesně kolik to je ,ale něco kolem 80cm,tedy aspoň tady u nás.jak to je po evropě nevím ,ale třeba v Holandsku bude asi víc když tam jezdí ty široký nákladní kola.
Rozměry určite max. povolena sirka (tedy asi tech 80 cm), pak tedy asi delka na spani (cca 2 metry) a vyska, aby se v tom dalo sedet. Tahal bych to dvoukolem-horakem. Stabilizacni nohy jsou jasna vec. Mozna nejaky vyklopny system postele do strany, jen s plachtou jako maji dodavky na strese.
Tahat dokazu ledacos, ale samozrejme, ze cim lehci tim lepsi. Nemam predstavu o konstrukci, ale jako plast bych videl laminat, nejaky pruhledny plast, slabou preklizku, textil a tak podobne. Zaves za kolo asi nekde pod sedlem nebo oboustrane na ose zadniho kola.
Dobré informace jsou tady... http://cs.wikipedia.org/wiki/Cyklop%C5%99%C3...
Vyplývá, že u nás je omezena šířka na 800mm, ale délka je prakticky jedno. V Německu prý je max šířka 1m a délka 2m. Jinak řečeno, tak jedno spací místo je zaručeno. Ale zase na druhou stranu, tak pokud jde jen o přespání, tak asi nemá smysl kvůli tomu celý den za sebou táhnout příšeru, ne?
Diky za link.
Kdo rekl, ze to ma byt prisera? :-D
Spis nez jen o prespani, mi jde o zazemi na dlouhych cestach. V pripade delsi neprizne pocasi a tak podobne. Stan je fajn, ale predstavoval bych si prives, ktery bude i trochu vetsi. Sirka 800 mm, ale neni nic moc. Nevite, jestli tenhle rozmer plati i pro kapotovana kola, trikolky a podobna slapaci vozitka?
http://weburbanist.com/2012/10/15/bike-campers...
Tady je par dalsich
http://www.pinterest.com/kunstnersjael/campers...
K šířce: Christiania kterou jsme jeli z Dánska, těsně prošla 90cm dveřmi a vešli jsme se všude (šikany na cyklostezkách, dveře, nákladní výtah v hotelu).
Jinak původně jsem uvažoval udělat bednu na christianii vysouvací podobně jako krabičku od sirek, a mít spaní uvnitř. Pak jsem to nedokázal ani v představě technicky dořešit tak, aby dovnitř neteklo při dešti. Ale idea byla večer zastavit, vytáhnout šuplík, zalézt a spát. Ráno šuplík zasunout a jet. Žádné balení mokrého stanu apod...
Jenom uvedu na pravou míru ty předpisy: v ČR je max. šířka přívěsu za kolo 90 cm, těch 80 bylo v minulé verzi vyhlášky. Ostatní rozměry bez omezení. Praporek je povinný jenom když v přívěsu jedou děti. Červené odrazky jsou povinné vždy, světlo jenom za snížené viditelnosti.
Jak je to ve zbytku Evropy netuším.
doplním : § 58 odst. (6) K jízdnímu kolu se smí připojit přívěsný vozík, který není širší než 900 mm, má na zádi dvě červené odrazky netrojúhelníkového tvaru umístěné co nejblíže k bočním obrysům vozíku a je spojen s jízdním kolem pevným spojovacím zařízením. Zakrývá-li přívěsný vozík nebo jeho náklad za snížené viditelnosti zadní obrysové červené světlo jízdního kola, musí být přívěsný vozík opatřen vlevo na zádi červeným neoslňujícím světlem. Jsou-li v přívěsném vozíku přepravovány děti, musí být přívěsný vozík označen žlutým nebo oranžovým praporkem nebo štítkem o rozměru 300 x 300 mm vztyčeným ve výšce 1200 - 1600 mm nad úrovní vozovky.