Když už ne na kole taky zpátky, tak se domluvit s někým s autem a přívěsem. Známý si třeba rád udělá výlet nebo pro někoho to bude dobrý kšeft. Ale víš, že taky jezdí vlaky :-)
Třeba z Terstu Flixbus kola bere... A to byl první, kam jsem koukal... Zadal jsem 4 dospělé a 4 kola. A našlo mi to... Zkus mrknout znova :-)
Aha, když jsem dal 5 kol (přehlédl jsem pětičlenou rodinu), tak už takto narychlo to nic nenašlo. Ale zrovna v ten den, co jsem koukal to ukazovalo 2 busy s odjezdem ve stejný čas. Třeba byste se na cestu mohli rozdělit... Asi to zkus ještě lépe prohledat. Možná je 4 kola nějaký kapacitní limit...
Když jsem jel loni Flixbusem, tak měli jenom klasický nosič na tažné pro 3 kola.
...neb dvě kola i s bagáží zabalit do krabice na kola a vzít je jako zavazadlo?
me vyslovene explicitne napsali, ze kola neberou, tak to nechapu, ale zkusim to, diky.
MATE PRAVDU, V 21:15, jsou tam dokonce dva busy, ve stejny cas odjezdu, zkusim jim zavolat a preptat se na to, jestli jsou to vazne dva a zda se muzeme rozdelit. Moc dekuji.
Taky jde všechno tam nechat a letět s baťůžkem zpátky.
tak otázka zněla jak dostat kola domů, takže to co píšeš asi nebude moc relevantní :-D
Dost hloupá odpověď. Když se tedy někdo zeptá jak se co nejrychleji zabít, tak mu to poradíš, protože tak zněla otázka.
To by byla jedna z mála vyjímek, kdy by odpověď mohla člověka přivést do konfliktu se zákonem, jinak je ale většinou normální odpovídat na to, na co se tazatel ptá.
Tvoje odpověď nikomu nepomohla, ani mi to nepříjde moc vtipné.
Moje odpověď nebyla myšlena jako vtipná, ale ze zkušenosti jako námět na rozšíření obzorů, protože věci jdou často dělat jednodušeji a možná i levněji, nebo alespoň bez nervů, než jsou někteří schopni se dovtípit.
Když si promyslíš krok za krokem, co musí udělat, aby odtamtud ty kola i s celou bagáží dostal zpět. Začíná to tím, že si musíš hodně dopředu rezervovat ticket (pokud vůbec existuje doprava), odjezd musí být s časovou rezervou po dojezdu na místo, protože nevíš, jestli to stihneš, možná budeš shánět krabice, takže někde musíš zaplatit kemp nebo hotel na několik dnů. Když potřebuješ krabice, budeš je shánět, když je seženeš, musíš zaplatit za jejich dovoz tam kde platíš za nocleh - neponeseš je přes celé město s rukama nad hlavou. Potom doprava na nádraží.... atd.
Někdy je prostě lepší vykašlat se na to, opřít kolo o zeď, jít na check-in a počítat s tím do nákladů.
Já jsem nechal kolo v Aguilas, protože si nedovedu představit tu drbačku jak to kolo z tama dostat, když autobusy neberou a vlaky zrušili.
Ještě k tomu dodám, že to kolo po dojezdu bude mít tak třetinovou cenu. Řetěz, kazeta, ložiska na vyhození, prádlo flekaté, potrhané, stan taky nebude v nejlepší kondici, tyčky polámané, zip zadrhnutý, letní spacák stojí pár babek.
Jediné co bude mít hodnotu je rám kola. Může ho vzít sebou.
...jak se o věci straráš, v takovém stavu je máš- nebo i doma vyhazuješ vše po týdenním putování "na těžko"? :-O
Lidi jsou různí, ty jsi evidentně produktem konzumní společnosti - po půl roce vyhodit a koupit nové. Když nahrazuješ jeden šmejd druhým, nemusí to být extra drahé. Ano, HDP roste, akorát příroda pak pláče...
Vzhledem k tomu, že mám přes 20 let starý mobil a většinu věcí se snažím používat dokud fungují, představa, že bych plánoval výlet s tím, že kolo se se mnou už nevrátí, mi přijde nepřijatelná. Ale pro někoho to může být normální...
Pokud to plánuješ dopředu a na tu cestu si pořídíš kolo za pár stovek, tak není žádný problém. Prostě jednorázovka, tobě poslouží a s velkou pravděpodobností poslouží ještě někomu dalšímu.
Pokud jde o popojíždění po městě, tam samozřejmě kolo za pár stovek účel splní, chápal bych i pořízení nějaké plečky v cílové destinaci během dovolené, co já vím na přesun od hotelu k moři, proč né...
Pokud ale jde o mnohadenní cestu o stovkách kilometrů, což pro většinu lidí bude i seriózní sportovní výkon, tam bych se u kola za pár stovek jednak bál, že se cestou rozsype, nebral bych kolo, na které nejsem zvyklý a taky by to na té plečce zbytečně byla větší dřina...
Bez nejmenších obav, na celopevňáku po základním servisu se nemá na něm co rozsypat. A ani 5 tisíc km není nic co by nezvládlo i po rozbitých cestách v kopcích. Jediná cenná a kvalitní věc na takovém kole by bylo sedlo a světla a to bych po skončení cesty sundal a dovezl zase domů.
Pokud si představím, v jakém stavu kolo za pár stovek nejspíš bude, viděl bych ten základní servis minimálně na preventivní výměnu všech lanek, brzdových špalků, řetězu a asi i duší a plášťů.
Teď už to akorát není kolo za pár stovek, ale pár tisíc, ale budiž... :-)
Pak už bych se bál "jen" stavu ložisek a aby neprasknul rám nebo vidlice...
Tak tragické to není. Kompletní generálka Favoritky včetně sedla, omotávek, brzdových a řadících páček, bowdenů a lanek, středu s klikama a převodníkama, šestikolečkem, pláštěma a dušama přišla na pět tisíc a najezdila jsem s tím dvacet tisíc, akorát jsem jednou vyměnila řetěz a pneu. A to jsem měla nachystané brzdy jak pro variantu s beranama, tak případně i rovná řidítka. Snad kromě brzdových páček na ty rovný řidítka je všechno na fotce nové.
Starší kolo koupíš na bazaru prakticky nepoužité za pár korun. Někdo si to před dvaceti lety koupil, najel na tom dva tisíce a od té doby to měl ve sklepě, to je celkem běžná věc, dnes trekové kolo dvacet let staré nikdo nechce.
Já bych na Favoritu i totálně přestavěném (mám ho doma) do ciziny už nejel. Ty rámy jsou už unavené a praskají.
Ovšem pokud koupíš za pár stovek kolo s duralovým rámem (nevíš, jak je starý, natož co má za sebou), riziko prasknutí bude ještě větší...
a kolik času si na tom strávila? A pak to vynásob pěti.
Každé vzdělání něco stojí. Ta investice času se mi už od té doby mnohonásobně vrátila nejen na tomto kole, ale i na všech ostatních ;-)
Když to sebekriticky vezmu podle sebe, tak musím uznat, že moje zkušenosti moc velkou cenu nemají. Co mi připadalo před pár lety jako super nápad a hojně jsem to používal, tomu se dneska vyhybam. Například zdarak už leží par let v komoře a nějak nevim, jak a kdy ho použít. Pozítří letim do Jerevanu a mam v úmyslu si tan koupit jednu noc v hotelu. Dobře, dvě noci se budu válet na letišti, ale díky té jedné noci v hotelu můžu letět polehku. Je tam ted pořádná zima.
Osobně neřeším na kole za 500 vůbec nic. A může se mnou třeba do Gruzie. Na konci už bylo pěkně dorasované a nechal jsem ho na místě, ale to by bylo drahé kolo taky. Neobtěžuju se ani měnit duše, jenom si sebou vezmu náhradní.
A pokud jde o to používání starých kol a nechávání na místě, je to ekologické. Takové kolo už nikdo u nás nechce a šlo by do šrotu. Já ho ještě naposledy využiju a není vyloučeno, že ještě někdo po mě v chudé zemi.
Ale všechno jde. Na YT jsem nedávno viděl týpka, který dojel na 50 let starém Peugeotu z Finska do Portugalska. Jednou mu upadl pedál, jinak asi bez problémů. I když ... takový pedál, ztracený za jízdy, by mohl být dost velký průšvih.
viz
I cycled across Europe with this 50 year old bike (From Finland to Portugal)
Vůbec neříkám, že nejde, viz Trabanti po africe a nevím kde všude, někoho takové dobrodružství baví, nic proti tomu...
To jen, že pokud už bych si dal za cíl dojet na kole k moři nebo něco podobného, považoval bych to samo o sobě za dostatečnou výzvu a nedělal bych si to zbytečně těžší pořízením plečky, na kterou bych celou cestu nadával... :-)
Já jsem už dávno vyléčený z myšlenky, že drahé kolo je lepší. Pro mě je nejlepší něco za 500Kč, o co se nemusím starat a strachovat a co můžu nechat na místě Jede se na tom +- stejně, jako na kole za 30T.
Na konci století jsem projel na těžko pár míst v okolí Domažlic s kamarádem. Já na treku a v cyklohadrech, on na skládačce Eska bez přehazovačky a v džínách. :)
z mého pohledu je ideální kolo "vyšší třídy (LX,XT)" bez odpružení s V brzdami... jo staré tak 20+ let, takže zhruba odpovídá Tvé cenové kategorii.
Jen je škoda takové kolo nechat tak.
Jo, v šestý třídě jsem dostal pod stromeček kolo. Hned druhý den sem ho šel projet. Mělo vadné ložisko v pedálu, takže ten se vytočil a upadl zrovna ve chvíli, kdy jsem se shýbal k řazení, já sem spadl a vzal hlavou o zem, naštěstí jen otřes mozku, ale až do silvestra jsem byl v nemocnici.
podívejte se, na čem L. Zigáček (manžel Peggy) sjezdil "půlku Evropy"
Ano, máš pravdu, ale pokud jsi plně v obraze o všech jejich cestách, tak jistě víš, že si trable s kolem užili. A pokud se nepletu, tak už oba mají nová kola. Je to jako normálně - něco za něco.
Tak pokud jsi vandrák co je mu jedno kdy kam dorazí a jedeš sám a umíš si to kolo servisovat, tak dejme tomu.
Ale pokud je to rodinná dovolená, tak potřebuješ spolehlivá kola a dodržet harmonogram. Takže buď máš slušná kola, která tam nechat nechceš. Nebo koupíš jetá, ale zas do nich musíš investovat dost času a/nebo peněz abys z nich udělal kola na takovou cestu a zas je tam nebudeš chtít nechat abys nemusel to příště absolvovat znovu.
Samozřejmě netuším kolik peněz může stát takový transport kola, může se stát, že by to bylo víc než cena kola a pak to smysl opravdu nemá
Ale on kolo nechá někomu jinému:) To přírodě neškodí:)
No vidíš, a já jsem před pár dny probral šuplíky a naházel několik starých a patrně ještě funkčních tlačítkových telefonů do kontyše na elektroodpad, mezi nimi můj poslední tlačítkáč Sony Ericsson j108i Cedar, což byl jejich vůbec poslední tlačítkáč a zároveň jediný co už měl USB Micro-B místo té jejich proprietární šílenosti. Ten byl funkční určitě, zapnul jsem si ho abych se ním rozloučil.
Já bych to řešení tak neodsuzoval, vlastně to někdy může být dobrý nápad.
Mám doma kolo, co nějak nejsem schopen vyhodit, ale určitě na něm už nebudu jezdit. Ale když se mnou projelo kde co, tak by ještě jednu cestu zvládlo a tam bych ho nechal. Samozřejmě to člověk udělá jednou za X let, to kolo jsem kupoval někdy na přelomu století a už pár let na něj padá prach.
Takže možná je opravdu řešení, které mě až do téhle chvíle nenapadlo, koupit nějaké bazarové kolo s tím, že je na jednu cestu a jeho cenu započítat do ceny dovolené. Pro rodinu to asi není vhodné, ale pro jednotlivce?
Jeden kus, pokud není problém potom odvézt 4 kola zpátky, by takto asi pořešit šel. Jede celá rodina, nejsilnější člen to v podstatě může odjet i na nějaké plečce, stejně se musí přizpůsobit slabším.
Ale představa, že bych měla doma jízdyschopné kolo, na kterém v pohodě dojedu k moři, a zahálelo by dvacet let v koutě, je taková divná. Do toho nepoužívaného vraku by se muselo něco investovat. S tím bazarem to vypadá rozumněji.
Když si dám stranou peníze co bych musel zaplatit za povinné ručení auta (žádné nemám), tak si na nové kolo nastřádám dřív než se z toho původního stane vrak.
To já zas nevidím důvod kupovat nové kolo, když to staré v pohodě funguje. To je spíš stylem života.
Ja to tak mám s elektrokolobezkama. Mam je misto auta. A kupuju pořád lepší a lepší ne proto, že musím, ale že mě to baví. Vrazet prachy do nějakých zoufalych plechovych krabic me nebaví a nedelam to
Proč divné. Po 20 letech máš náhle doma skvělé retro kolo. A nemusí to být ani retro kolo, když je tím zahálejícím kolem author Egoist :o)))
To je případ mojeho 3/4 dětského kola, které jsem nechal v Izraeli. Koupil mi ho kdysi děda a chtěl jsem, at skončí důstojně.
Samozřejmě, tyhle odpovědi jsou běžné a naprosto v pořádku.
My jsme se například obrátili na odborníky, že chceme plynový kotel a dostali jsme tepelné čerpadlo. A jsme rádi.
Jinak nechat tam kola je za mě ta nejlepší možnost, mnohokrát vyzkoušená.
Ve "čtení s pochopením souvislostí" jsi dost pozadu- vybereš co ti vyhovuje bez pochopení problému a nevšiml sis vůbec tučně tištěného nadpisu... :-(
Mimochodem otázka byla, jak se dostat zpět.
Nevím, proč neuvažuješ o vlaku. Pokud to má být z oblasti Grado až Benátky, tak z takového Udine to není vůbec složité. Dvakrát denně, ráno a odpoledne jezdí do Villachu vlak Micotra, který má specielní vůz na hodně kol. Jízdenky, asi 13 + 3,50 za kolo koupíš v pokladně na nádraží. Pak musíš mít nejlépe hodně dlouho předem (až 2 měsíce) zarezervované a koupené jízdenky Z Villachu do Čech (z e shopu čd asi za 1000 kč). Možností je několik - Rj Villach Vídeň a další do Čech nebo dvěma osobáky do Bruck an der Mur a Rj na Prahu nebo Rj na Vídeň a osobákem do Břeclavi.
Z Udine se to dá zvládnout i během jednoho dne při použití té ranní Micotry.
Jinak do Udine jezdí zhruba každou hodinu regionální vlaky jak z Benátek, tak z Terstu.
Teď vlastně koukám, že ke Středozemnímu moři, tak to je o trochu dál, ale cesta vlakem nejspíš přes Milano a Veronu na Brenner, a pak Innsbruck Rj do Lince nebo Vídně. Nebo jezdí i EC vlaky na Mnichov, na ty bys musel přes e schop DB a z Mnichova už přes čd.
Ještě jedna věc - Jak v Rakousku tk i v Bavorsku existují jednodenní síťové jízdenky na regionální vlaky až pro 5 osob bez rozdílu věku + kola, ty se pořizují v automatech na nádražích bez jakékoliv rezervace. Rakousko Villach - Břeclav pořídíš akorát za jeden den a případně Bavorsko je tak na půl dne.
Historicky (před 17 lety) jsem něco (ne kolo) takto posílal přez "vytěžování kamionů" s tím, že cena byla rozumná, dodání cca do týdne. Šlo teda o věci které byla složené na paletě.
Dostal jsem od CZ firmy po zaplacení papír, tím zamával na španěla v dopravní firmě, zaplatil za paletu a s pomocí maníka v dopravním depu na paletu skládal krabice a zafolioval. V CZ jsem paletu zase nechal na depu, myslím že jsem za ni i něco dostal.
Asi bych v Itálii koupil ojeté Ducato, naložil kola, bagáž a osoby a převezl do ČR. Zde bych auto prodal ...
Je ten nápad moc šílený? Těším se na diskuzi
Administrativně dost náročné.
Pokud to bude auto starší šesti let, tak dejme tomu nebude třeba řešit DPH, ovšem přihlášení v registru vozidel a vyřízení povinného ručení ano.
Už jsem tu nejednou psala - v Polsku mě nakonec vyšlo nejjednodušší půjčit si auto u řetězce a v Katowicích vrátit. Nakonec existují i mezinárodní řetězce autopůjčoven, kdy by to šlo vrátit i doma. Ale jak jsem to zkoušela hledat pro perspektivu letošní dovolené a dopravy více lidí, tak u velkých aut už to vychází dost draho a nabídka takových aut je malá.
Už jsem nebyl delší čas v autobazaru, ale svého času se dalo koupit "auto" za pár tisíc s technickou třeba na měsíc. Koupit, cestu domů by to nejspíš vydrželo a tady to rovnou zavést na vrakáč a zrušit. Pojištění by vyšlo na pár korun a administrativně by to taky nebylo složité.
V tuzemsku ne, ale přeshraničně? Tj. vyřizovat to povinné ručení a taky třeba převozní značky v Itálii?
Převozní nepotřebuješ když víš, že to nebudeš přihlašovat, tak dojedeš na jejich. A povinné ručení si zařídím po telefonu s naši pojišťovnou dřív než prodejce spočítá peníze :-)
Určitě?
Tj. v Itálii to auto bude odhlášeno s tím, že jde přes hranice a bude si smět nechat italské značky?
Možná jo, přiznám se, že nemám s tímto praktické zkušenosti, ale je to bod, kde bych měla strach, že na něčem narazím.
"Překupníci" většinou takto koupená auta převážejí na vleku.
To jo, když to vozí na díly tak odhlášené a tím to je vrak, nebo to je na další prodej a pak samozřejmě bez značek, protože by to byla komplikace.
Kdokoli si v rámci EU může kdekoliv koupit n auto a jezdit s ním třeba na dovolené a pak s ním i klidně dojet domů. Jen pak je krapet starost s vracením značky a papírovým zrušením na dálku a dnes už taky žádný větší problém. Větší starosti by byly kdyby to tady chtěl přihlásit na naše značky.
No, to může, ale když jsem k tomu zkoušela něco hledat, tak vždy byla řeč o převozní značce a "převozním" povinném ručení jako jedné variantě nebo převozu na vleku jako druhé. Že by auto mohlo jezdit na značky státu, ze kterého bylo prodáno, jsem nikde nenašla. (Ale připouštím, že jsem ani nenašla explicitně uvedeno, že to nelze.)
Nepředpokládá se, že si někdo koupí auto, dojede s ním domů a dá ho k likvidaci :-)
Odhlášení z tamní evidence a převozní značka zjednodušuje přihlášení do naši evidence.
Nevim jak dnes, ale dřív byl u nás limit max. 6 měsíců, pak musel přeevidovat vozidlo podle bydliště.
Podívej se kolik Poláků - pendlerů jezdí auty s rakouskou nebo německou značkou. Těch s polskou je minimum. Využívají tady toho a neřeší nejaké přehlašování.
Hmm... jak poznám, že v autě s rakouskou nebo německou značkou sedí Polák? :-)
Protože ignorue červenou (nejen) na železničním přejezdu? ;-)
Pendlery poznáš celkem snadno. Naši pedleri jezdí s našimi značkami.
Pátky odpoledne letí šňůry rakouských a někých aut směr Polsko hodně bezohledně a dost mimo pravidla a z neděle na pondělí se valí obráceně z Polska.
V Polsku i ve Východním Německu už jsem na kole najel pár stovek kilometrů a odnesl jsem si z toho, že doma jezdí Poláci a Němci docela slušně (s výjimkou silnice Bogatyně - Žitava) a Češi jezdí doma dost bezohledně. A naopak Poláci a Němci jezdí v Česku bezohledně a Češi v Německu dobře. S Čechy v Polsku zkušenost nemám.
Jestli problém nebude spíš v české silniční policii, že se ví, že to tady projde.
A nebo ve výši sankce, která je potká...
To samozřejmě z větší části tak je. Tak jak Němci po 90 roce u nás jezdili opatrně, tak se postupně přizpůsobili a pak postupně to naše "dodržování pravidel" přenáší k sobě domů a postupně se dostávají na naši úroveň. Rakušáci nám jsou bližší, tak jim to jde o něco líp a rychleji. Jediné co dnes Němce a Rakušáky drží víc na uzdě jsou jejich výrazně vyšší tresty a málo ukecatelná policie.
Čoveče jo. Poláci v Polsku brzdili před přechodem 20 metrů a to jsem ještě nestál u přechodu, jen jsem jel na kole po chodníku a už předvídali, že pojedu přes přechod. Neměli s tím problém. A to bylo komplet celým Polskem. Ne jeden případ.
Tady magor v Břeclavi schválně dupnul na plyn a hned na brzdu před přechodem, když před tím zastavil chodkyni a já jel na koloběžce za ní, jel jsem, protože auto stálo. Chtěl mě vystrašit. Proč? Projezdil jsem celou Evropu přes přechody na kole. Všude je to normální.
Když jsem viděl, že schválně dupnul na plyn, koloběžka šla dolů uprostřed silnice a následovala diskuse...
Přemýšlel jsem nad něčím velmi vzdáleně podobným. Půjčit si v Italii Vespu a vrátit ji na druhem konci Itálie. A další variace na toto téma. A dospěl jsem k závěru, že to sice možná nejak jde, akorát to změní výlet v takový menší horor.
Kdybych byl v podobné situaci a měl nutkavou potřebu jet s rodinou na delsi zahraniční cyklovýlet, koupil bych pár hodně levných kol a letenky zpátky. V případě libovolných problémů na cestě bych kola zahodil a cyklodovolena by se změnila na jiný druh, třeba vlaková poznávací. Odlet by zůstal neohrožen.
To bys do Itálie letěl letadlem? Vždyť je to za humny...
tvoje humna bych chtěl mít...
Ne do Itálie, ale z Itálie.
A není to totéž? Mně se prostě to přehnané létání nelíbí. Lety letadel jsou velikým producentem CO2, poněvadž je to energeticky nejnákladnější způsob dopravy.
"Nezgreendealeoval" jsi poněkud?
Býval´s ještě nedávno normální ...
Lety do vesmíru budou ještě mnohem horší... jenže GPS taky používáš, viď? ;-)
Ja tu neprotestuji obecně proti létání letadel a raket. Jen mi přijde, že do Itálie se dá dostat pohodlně a ekologičtěji. Letět do Ameriky či na oběžnou dráhu je jiná kategorie. Hovořím o úměře mezi prostředky, náklady a zisky.
Do Italie je to od nás (z ČR) s kopce, zpátky je to horší ...
Tvoje připomínka jsou jako obvykle výstižná a k věci.
... to ta předložka ...
Tyhle starosti opravdu nemám. I kdybysme létali 2x vice nebo neletali vůbec, nic to ve finále neznamená. Mi by celkem stačilo, kdyby se lidi chovali jako lidi a neházeli vajgly na zem. Aby nekouřili už po nich nechci. :-)
Ale přišla mi celkem zajímavá informace, že cesta letadlem a autem spotřebuje zhruba stejně paliva na jednoho člověka. Tím autem by ale musel jet sám, aby to vyšlo.
Asi budu lítat do Itálie a kolo si tam nechám poslat letecky jako cargo... tam, kam jsem jezdil je hezký letiště, Trieste Airoport. Děkuji za nápad. Ušetřím čas za nudnou cestu.. už ji znám z paměti.
A když si to kolo necháš ve stojanu u letiště, mužeš se tam vracet.
No, nějak si to moc neumím představit. Dejme tomu 50 km by se asi tak dalo nouzově odjet, ale třeba ta Itálie už zrovna za rohem není a tak si moc nedovedu představit 5 kol, nějakou bagáž a 5 lidí na tu štreku.
https://www.top-pojisteni.cz/pojistovaci...
Asi bych v Itálii koupil olítaný Hindenburg, naložil kola, bagáž a osoby a přeletěl do ČR. Zde bych vzducholoď prodal ...
Je ten nápad moc šílený? Těším se na diskuzi
Máš-li funkční stroj času, bude to pro tebe brnkačka
V kontextu výše bych viděl hlavní výhodu v tom, že vodíková vzducholoď při svém hoření neprodukuje CO2, ale převážně vodu... ;-)
Šlo by to i opačně - vzducholodí do Itálie, tam prodat a za utržené peníze nebude problém koupit nová kola pro celou rodinu na cestu domů... :-)
Hindenburk jak všeobecně známo nelze sehnat v Itálii, ale v Germánii. V Itálii nutno navštíviti Umberta Nobileho a poptávat vzducholoď Italia. Prý je to křáp, povídal nějaký Běhounek.