reklama

Giant

S jakými novinkami přichází značka Giant pro rok 2009?

Historie značky je více než třicet let dlouhá a během této doby se stal z Giantu skutečný obr, jehož výrobních kapacit využívá řada dalších firem. Výrobní linky tu ale nejsou tím nejdůležitějším, zásadní roli tu hrají týmy designérů a inženýrů. Zatímco menší manufaktury musí spoléhat na polotovary jiných, nebo dokonce kupovat celé rámy, Giant využívá vlastních vývojářských pracovišť. Vše od základní karbonové pleteniny až po finální rám vzniká tedy pod dokonalou kontrolou. Také u hliníkových rámů jsou užívány vlastní na zakázku vyrobené slitiny a jedinečné způsoby profilace trubek a rámů. Kdo si ale myslí, že za koly stojí skupinka šílených vědců, zle se mýlí – při příležitosti představení novinek 2009 na španělské Mallorce dokázali američtí inženýři všem přítomným, že jsou nejen vynikajícími mistry svého oboru, ale především nadšenými cyklisty. A to je onou nepostradatelnou podmínkou úspěchu.

Pro sezonu 2009 zaměřil Giant svou pozornost hlavně na inovace silničních kol. V této oblasti patří k tradičním tahounům – jistě máte v živé paměti žluté stroje neobvyklých aerodynamických tvarů, které od roku 1998 vozily Laurenta Jalaberta a další profesionály stáje ONCE. Těmito koly zahájila značka slopingovou revoluci, proti níž nic nezmohla ani nevole konzervativní Mezinárodní cyklistické unie. Dalším konstruktérským přínosem byla například plochá aerodynamická sedlovka a inovativní přístup ke karbonu při tvorbě rámu TCR Composite v roce 2002. Letopočet 2009 tvoří další významný milník – dosavadní silniční řada byla kompletně přebudována, Giant uvedl sedm zcela nových rámů.

PRO KAŽDÉHO NĚCO


TCR Advanced SL

Typickou vlastností celé nabídky Giantu je ucelenost a v souladu s touto zvyklostí je také záběr jeho nové silniční řady ojedinělý – čítá i takové rarity, jakými jsou dámské speciály na časovku a triatlon. Ale pojďme se podívat na ty nejočekávanější novinky. Na pomyslném vrcholu nabídky stojí klenot TCR Advanced SL vyvinutý ve spolupráci s profesionálními závodníky. Konický sloupek vidlice, mohutná spodní rámová trubka, integrované středové složení, asymetrické provedení zadní stavby, integrovaná sedlová trubka napojená ojedinělou technologií Fusion – to vše dělá z kola unikát, vynikajícím způsobem kombinující tuhost v záběru a vertikální pružnost. TCR Advanced SL již prošel řadou testů – jak těmi závodními, Tour de France nevyjímaje, tak i redakcemi odborných časopisů, a odevšad je slyšet jenom chválu. Stejnou závodní geometrii jako tento model má i kolo s rámem vyrobeným technologií Alliance – část horní rámové a sedlové trubky a vzpěry zadní vidlice jsou z karbonu, ale spodní část kola je tvořena hliníkovými trubkami. Lze tak skombinovat výhodné vlastnosti obou materiálů, a přitom snížit cenu.

Vedle závodních strojů TCR byla představena také kola pro hobby závodníky a příležitostné jezdce. Giant je přesvědčen, že i oni si zaslouží špičkové technologie přinášející neopakovatelný zážitek z jízdy. Kola řady Defy tedy žádným způsobem neošidil, pouze upravil jejich geometrii s cílem umožnit pohodlnější posed a jistější ovládání. Opět můžeme volit mezi různými verzemi rámů – Defy Advanced (karbonová konstrukce), a Defy (hliníkové rámy ze slitiny AluxX).

Třetí ucelenou řadou jsou dámská kola Avail, která odpovídají charakteristickým potřebám ženské cyklistiky. Giant tyto potřeby shrnuje do pěti bodů – osobitý design, úprava rozsahu velikostí, specifická geometrie, nejmodernější konstrukční postupy a volba dámských komponentů – doplňků. I ženy mohou volit mezi rámem karbonovým,a nejdostupnější hliníkovou verzí. Vedle dámských kol v nabídce nechybí ani speciály pro časovku a cyklokros.

TERÉNNÍ NÁČINÍ


Anthem XO

Ačkoli Giant tvrdí, že veškeré své síly letos napnul k nové silniční produkci, najdeme novinky i v oddílu horských kol. Zde došlo k přeuspořádání jednotlivých modelových řad. Úlohu celoodpruženého top modelu pro XC zastává nadále karbonový full Anthem Advanced s 90 mm zdvihu. U hliníkové verze rámu byl však navýšen zdvih na 100 mm (s tím souvisí i změna polohy tlumiče) a tento model pod označením Anthem X vytlačil z nabídky kola řady Trance. Přestože se zvýšila hodnota zdvihu, jde o nejlehčí hliníkový celoodpružený rám, který Giant až dosud vyrobil.


Trance X

Dalším stupínkem je 130mm trail bike Trance X. Úlohu all mountain stroje zastává osvědčený Reign a Reign X, pro sjezdaře zůstává jednoznačnou volbou Glory DH. Svého fulla si u Giantu vybere též něžnější pohlaví – pro sportovně zaměřené cyklistky je na českém trhu k dispozici dámská varianta Anthemu X, pro ty odvážnější, které se chtějí popasovat s náročnějším terénem, jsou připravena 127mm kola Cypher.


Reign 0

Jednotící prvek celé plně odpružené nabídky tvoří systém pérování Maestro. Ať už jde o 90mm nebo 224mm provedení, princip zůstává stejný – jde o čtyřčepový závěs s virtuálním bodem otáčení. Ten zachovává vysokou efektivitu šlapání (brání zbytečnému pohupování), umožňuje pohltit drobné vibrace i velké rázy a zůstává plně aktivní i při brzdění, čímž řeší odvěký oříšek všech konstruktérů. 

Pevná horská kola se závodními ambicemi jsou u Giantu pojmenována zkratkou XTC a obdobně jako u silniční řady označuje následující slovo technologii výroby rámu – Advanced, Alliance a AluxX. Ať už zvolíte jakýkoli rám, vždy jde o špičkové kolo, jehož charakteristiky jsou do značné míry podřízeny rychlosti. Pohodovou jízdu si můžete užít spíše na sportovních kolech Terrago, Rainer, Yukon, Rincon, Boulder či Rock. Model Yukon je dostupný také v celoodpružené verzi FX, která i přes velmi příznivou cenu poskytuje všechny výhody funkčního systému.


RIDE LIFE


Krosové kolo X-sport

Nové motto Giantu má vyjadřovat význam cyklistiky pro život jednotlivce i společnosti. Kola, která značka produkuje, nemají za úkol pouze uvolňovat adrenalin a bojovat o vteřiny, značnou část produkce tvoří krosová kola, městské biky, kola pro děti a Giant je dokonce jedním z předních propagátorů hybridního pohonu, tedy elektrokol. Budete-li hledat konkrétní kategorie, vězte, že osmičku krosových kol naleznete pod označením X-Sport, elektrokolo nese název Twist Sport CS Lite a do stejné kategorie patří i praktická městská skládačka Halfway Lite. Pro mladé cyklisty je připravena desítka kol – od 24" kopií dospělých modelů XTC či STP až po 12" kola vybavená balančními kolečky.

Progress Cycle, 19.03.2009
Blogy

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

 ()
Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50 km denně, pokračovali jsme v cestě na střední Slovensko. Oskarovy schopnosti se každým dnem zlepšovaly. Tažné lano zůstalo hezky odpočívat a Oskar se stal pro nás plnohodnotným cyklistickým…
Kristina | včera

Centrální stezkou od západu na východ_3

 ()
Úterý 23. červenceKdyž pominu stále trvající vedra, začal dnešek příjemně. Ráno jsme měly poměrně brzy sbaleno, stihly jsme i promazat kola (a vyloudit u paní ubytovatelky nový hadr na jejich utření) a vyjet chvilku před devátou. Asi 5 km se mírně stoupavá cesta zdála příjemná, ale za přístřeškem…
Aar | 02.10.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

 ()
Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás před třemi dny za Tarazem," pozdravil nás chlapík kdesi na benzínce. „To je docela dobře možné." „Nebyli jste tuhle kousek za Almatou?" zase jiný chlapík jinde. „Asi měsíc nazád? To jsme…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

 ()
Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka měla naplánovanou dovolenou v Itálii, my s Lenkou zájezd do Alp, ale nakonec jsme Dámskou odjely v tradičním termínu. Letos máme 13 jako šťastné číslo, 13.června jsme jely s Lenkou do…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

 ()
Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i neznačených cestách. V únoru vybíráme zájezd, vzácně se shodneme na termínu a místu. Původně jsme chtěly ve složení Helena, Lenka a já zdolat Grossglockner, ale bohužel zájezd byl již koncem…
HMS | 18.09.2024

O čem se mluví:

NEcyklo Ukrajina 47 včera v 22:19
Nejlepší vtip 54 včera v 20:21
Co vás zaujalo 281 včera v 20:20
Štafeta NaKole.cz Štafeta Via Czechia centrál 2024 včera v 16:43
NEcyklo Ukrajina 46b včera v 10:15
Ostatní – cyklo Jaké to bylo? - 152 včera v 07:35
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

278 cyklistů (6 přihlášených)

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | včera

Centrální stezkou od západu na východ_3

Úterý 23. červenceKdyž pominu stále trvající vedra, začal dnešek příjemně. Ráno jsme měly poměrně brzy…
Aar | 02.10.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024