Cau, asi pred 2-3 rokmi sme si odskocili na bikoch z Bulharska do Grecka k moru, a kedze to tam bolo dost drahe a nie az tak zaujimave ako v Bulharsku este vecer sme sli naspat vlakom. Ziadny problem, bicikle sme dali myslim do ulicky a bolo to prekvapujuco lacne, pokial si dobre spominam tak okolo 100 korun(v prepocte) za asi 200km.
S vlakem zkušenosti nemám. Byl jsem s kolem 2x na Krétě ale letecky. Žádný problém. Co se týká samotného ježdění, tak to bylo úplně v pohodě. Je to trošku větší blázinec než u nás, ale řidiči jsou ohleduplní a nezažil jsem žádnou nepříjemnou situaci. Trošku nervy byly ze začátku při průjezdech většími městy - Chania, Heraklion, Rethymno, ale jak si zvykneš na ten jejich styl jízdy, tak je to v klidu. Kdybych tam jel autem, tak mám větší strach.
Včera jsem se z Řecka vrátil a co jsem viděl na vlastní oči i co nám pak říkali průvodci z cestovky, tak v Řecku je železniční síť velmi řídká a v některých oblastech vůbec žádná - proto bych zde přepravu kol vlakem viděl jako dost problematickou
Mám zkušenosti vlastně jen z řeckých ostrovů (bez železnic) , ale jednoznačně tam platí, že lze kola běžně přepravovat v zavazadlových prostorech autobusů. Myslím, že by to mohlo fungovat i na pevnině.
To samé platí ve Španělsku, zde je podle mojí zkušenosti větší problém dostat kolo do vlaku než do autobusu. Ostatně i v Itálii autobus kolo vezme.
Přeprava je možná oficiálně pouze na trati OSE-Proastiakos (http://www.proastiakos.gr). Známí se sice dostali s koly přes celý Peloponés, ale zpátky museli z Kalamaty autobusem, protože kola chtěli dát výhradně na cargo. Řekům nějaké směrnice EU o přepravě ve vlaku nic neříká...