Přátelé kola, hledám cyklotrasu, třeba i delší, kterou bych se mohl dostat v pohodě na kole z Čech k moři. Nechci ale riskovat život na frekventovaných silnicích, v tunelech pro auta a tak. Nemáte někdo nějaký typ?
Tady je tip:
http://www.pkj2002.epastorek.cz/
Nuz jestvuje nejaka cesta Eurovelo 9, ta by mala viest niekam k moru (myslim,ze do Puly). ja som videl jej znacku v Rakusku (weinviertel). Mala by viest aj cez Brno. Blizise informacie bohuzial nemam, ale nieco sa da ziskat na www.weinviertel.at (daju sa tam objednat aj mapy) . Tiez jestvuje cesta Via Claudia augusta, vedie od Dunaja az do Benatok. kedze kus cesty ide po Inne da sa na nu pripojit od Passau po Innskej cykloceste. Na hranici rakuska so svajciarskom sa odboci do kopca na Nauders a potom po udoli do Bolzana a Trenta. Blizsie info na http://www.esterbauer.com/buecher/html/vca_tour...
Mys me sli po ceste len kusok od Imstu po Nauders a kusok po udoli Val Venosta. Podla mna by sa tam cesta mimo tuneli a frekventovane cesty dala najst. iste ejstvuju aj dalsei cesty, napriklad po rieke Drava, ale o tych neviem nic.
hodil jsem ti to do mailu...ahoj
Reklamní text byl odstraněn.
redakce NaKole.cz
A co takhle severní cesta? Vem si cyklostezku Odra-Nisa...
Zkuste se obratit na www.letni-alpy.cz , ochotne Vam poradi..
Škoda, že´s tu odpověď nestihl před třemi lety ...
Přesto dík!
8-)
Vidim, že většina chce mít souvislou cyklostezku vodněkud někam daleko. Je nejjednodužší kombinovat nejen cyklostezky, postranní silničky ale i různý dopravní prostředky. V Rakousku je třeba víc cyklostezek a silniček, než hlavních silnic a dálnic. A když to dobře sladíš, si u moře za chvilku. Já jedu třeba jednu cestu po ose, a druhou se vracim s Jendou. Ušetřim tak spoustu času.
Jurda, Jirina, Soňa, ... Pořád dokola plíživá reklama na CA Jenda. Mě nevadí, že někdo doporučí nějakou službu, ale nesmí se to přehánět. Tohle je podle všeho další kamufláž a je to až neskutečné, opravdu. Když to Jendovo fandové přeženou, redakce příspěvek smažem ale tohle ...
Začátek příspěvku OK, ale poslední dvě věty ne. Po zkušenostech na tomto diskuzím fóru udělám cokoliv pro dopravu k jižnímu moři, jen nepojedu s Jendou.
Možná to není záměrná reklama, možná dotyčný opravdu s touto ck cestoval a byl spokojený. Já se s nimi vracel v létě 1992 z Beluna a naprostá spokojenost. Možná jsem byli jedni z prvních klientů:-)
Třeba to fakt není záměrná reklama... Třeba dotyčný opravdu čirou náhodou přispěl naráz hned do dvou příspěvků z roku 2005... :-)
poznal jsem Jendu na slezině 23.2. ve F-Místku. Je to sympatickej jedinec. (Nikdy mě nikam nevezl -- nepasujou termíny.)
Také mi psal. termín mi nikdy neseděl.
a) CK a CA - to je podtatný rozdíl.
b) Když se poohlédnu za historií příspěvků na tomto fóru, nemohu se zbavit pocitu, že to reklama je. Kdo je to Jurda, kdo je Jiřína-biker, kdo je Soňa?
Ahoj Járo,
já mám taky ty samé pocity.
Mimochodem, nám nejenže neseděly termíny, ale bohužel i lokality, takže jsme se vždy museli spolehnout sami na sebe a na své kamarády.
jestli je ta eventuelní reklama to jediné, co vám na Jendovi vadí, tak nechápu ty věty : "nikdy s ním nepojedu".
To aby se člověk bál něco pochválit...
a) Ano, ta vtíravá reklama, formou rádoby zákaznického doporučení mi vadí a zkrátka se mi nelíbí. Pokud by to byla prává doporučení, proč ne, ale podívejme se na články jisté Soni o cestě na Sardinii, vždyť to je s prominutím "opruz". Divím se těm webům, co jí na to skočili a otiskly jí ten "cestopis" (viz můj příspěvek na jiném vláknu (http://www.nakole.cz/dosveta/tema.php3?id=477) . Zpátky k Jurdovi a Jiřině – ti se objeví jen s radou pro CA Jenda ... Není to zvláštní. Možná se po této diskuzi přejmenují :-)
B) Jenda mi také přímo nabízel dopravu. Nikdy se jejich termíny nesešli s mou potřebou. K tomu jsem se dozvěděl o odřeklé cestě, to pak mohu rovnou jet na zájezd s CK, když chci mít nejistotu do poslední chvíle, že vůbec někam pojedu (nic proti cestovkám, ale i to je jeden z důvodů, proč s nimi moc rád nejezdím).
Shrnuto: nikdy s ním nepojedu, protože: A) mám rád férové a B) přímé jednání (taky jsem to tu napsal na plnou hubu, za sebe) a potřebuji 100 % jistotu.
Ať si tedy každý chválí, dobré služby si to zaslouží, ale nme tíém to způsobem. Nevěřím, že Jurda a spol. jsou opravdu náhodní spokojení zákazníci.
Ahoj,
my jsme dojeli před dvěma lety na jih do Rosolina Mare v Italii (kousek pod Benátkama). V Rakousku po Innské cyklotrase a v Italii po cyklotrase Via Claudia Augusta. Byla to pohoda, hodne často cyklostezky a nebo jen malé silnice s minimálním provozem. Tam i zpátky cca 3000 km. Pro nás s dětmi to byla cesta na dva měsíce, ale jde to určitě i rychleji :)
Vytvořili jsme z cesty CD s vyprávěním, fotkami a malým průvodcem. Můžeš si ho stáhnout na http://livepla.net/cesty.php?fileCesty=include...
Hodně štěstí a příjemnou cestu, ať to bude kamkoli.
Nemam s touto trasou sice osobni zkusenost, ale muze to byt skutecne docela zajimavy cyklovylet... Podel Dunaje do Pasova, potom Innskou cyklostezkou do Landecku (asi 400 km) a nakonec po Via Claudia Augusta az do Benatek (asi 800 km)... :-)
Po několika příspěvcím na téma "evergreen CA Jenda" připojím faktický příspěvek.
Dotaz tohoto charakteru je hodně, opravdu hodně obecný. Pokud jde o tipy, těch tu mohu popsat za sebe X. Je pochopitelné, že každý se chce vyhnout tomu, co píše tazatel. Dotaz měl být úplně jinak položen, odkud a kam chci. Co to vlastně znamená "k moři"? Příklad 1: Je rozdíl jet např. z Liberce na Istrii, nebo z Ostravy do Janova, záleží na cíli i startu. Příklad 2: Ke Středozemnímu moři se dá se jet v pohodě a relativně po rovině přes Maďarsko a Slovinsko a nebo také přes Alpy. Autor se neptá na kopce, stejně jako na zajímavosti po cestě.
Ptám se tedy, jaké je bližší představa o té cestě? Má být na jih nebo ne sever? Má být horská, nebo pohodová. Kolik na ní má být času? Na kole jednosměrně, nebo obousměrně? Jaký region je potenciální pomyslný cíl a odkud má být start. Pokud to bude na jih, tak snad s něčím poradím.
Bať bať, já bych volil Rujanu -- Německo. Tamní křídové útesy jsou parádně romantické a fotogenické. Za bolševika to byl oblíbený cíl vandrů. Je zvláštní, že po 90. roku upadla do zapomenutí.
Koukám, že máš plánů na minimálně ještě jeden život, viď?
stavuju se tam vždycky cestou do Skandinavie a zpět.
(Cesta Německem je fakt relativně nezáživná - škaredý cesty zahnusené auty...Jedu Polskem podél hranic a až po sléze vjedu do Němec. Polská auta zase více smrdí. Člověk si nevybere.
Loni jsem chtěl projet Bornholm a Rujánu, nakonec jsem zůstal déle na Bronholmu a na Rujánu chci asi příští rok. Letos se chystám projet polské pobřeží a navštívit všechny majáky. Nejsou to sice dlouhé trasy, ale nemám na ně více času než týden.
Taky jsme před pár lety jely na Rujanu a bylo to fajn. Článek o cestě vyšel v Cykloturistice 4/2004 a je i v archivu na stránkách www.cykloturistika.cz.
Přikláním se k italské variantě. Do Benátek a zpět hezky přes Alpy. V Alpách žádný problém, jenom si vybrat přes kterou část (Dolomity nebo Německo-Rakouská strana). Pod Alpami po placce a okreskách bez provozu až na místo.Pozor na větší provoz přímo u Benátek!
Ahoj Mirek
Souhlas. Jižní varianta je rozhodně zajímavější. Přejezd německem je poměrně fádní. Já jel tím směrem vícekrát. Jednou přes Maďarsko a a Slovinsko, to je terén podobný jak u nás. Nabízí se jet také přes Alpy, tedy vždy kousek nějakým údolím řeky, pak přes sedlo, a zase cyklotrasa podél jiné řeky. Podle cílového místa se dá vymyslet nesčetně variant. Za sebe nabízím inspiraci na http://www.cyklostranky.cz/vypravy/ - cesty "Z Brna do Benátek (a kousek zpátky) 2001", "(Jihovýchodní) Alpy a Termály 2004" či "Švýcarsko 2005". I když jsme jen jednou dojeli až k moři, jde o tu trasu.
A provoz? Podél řek jsou v Rakousku stezky, přes sedla bývá lokální provoz. Souhlasím, že provoz v Itálii je děs a hrůza, hodně aut a první, co se v autoškole patrně učí používat, je klakson. Ve Slovinsku sice stezky nemají, ale s provozem je to pohoda.
Ahoj
Já to jel před 6ti roky. Busíkem do Mnichova, okolo GaPa přes Fernpass do Rakouska do Itálie přes Timmelsjoch a protože se dost ochladilo vyraziljsem do Benátek, ale po okreskách. Ty byly dobré. Nejhorší bylo project Mestre před Benátkami a co s kolem v Benátkách. Všechno dobře dopadlo a zpět jsem to vzal na Cortinu a přes starou brennerskou cestu do Rakouska z Insbrucku pak na východ a protože zbylo trochu času a počasí se umoudřilo jsem to vzal přes Gerlospass do Linze a přes Šumavu domů. Ta doprava byla v pohodě. Možná, že jsem se vyhnul nějakému sedlu přes 2000 m,ale nejsem nejmladší a při plánování mám vždy velké oči.
Ad co s kolem v Benátkách: My to vyřešili tak, že jsem se ubytovali v kempu a do benátek dojeli lodí. Benátky jedině pěšky, bez kola. Ale je to pěkný cíl.
Asi za třetím vysokým mostem se schody, přes který jsme přetáhli naložená kola, jsme kola opřeli, zamkli a prochodili Benátky pěšky. Dokonce jsem potom přespali na jednom náměstíčku, kde se přes den prodávalo ovoce, jen jsme museli brzy vstát, protože ovocný trh začínali chystat kolem páté hodiny ráno:-)
Já nakonec kolo vnutil policajtovim, který hlídal parkoviště u vjezdu do Benátek. To je ještě před prvním mostem. Bylo jediné omezení (domluva pouze rukama angličtina jazyk neznámý) dal mi hodinu a půl, takže trochu fofr, ale jinak vše proběhlo bez zádrhelů.