Dnes ráno se v Praze uskutečnil závod dopravních prostředků. Jízdní kolo bylo tak jako v loňských letech jedním z nejrychlejších způsobů, jak se dostat z předměstí do centra Prahy. Na startu se jako novinka objevilo skládací kolo.
Kdybych byl hnusnej průvodčí, tak lehce zjistím, že Dahon není ruční zavazadlo, ale spoluzavazadlo za 25 Kč, podle informací na webu má složený rozměr 29x80x66 cm , což v poslední hodnotě překračuje povolenou velikost o 6 cm.
Jinak co se týče kombinované dopravy vlak + kolo, máme se ještě hodně co učit. V pro mě sousedním přepravním prostoru VVO (okolí Dráždan) se na přepravu kola dá koupit měsíční/roční sleva, jinak kolo platí poloviční jízdné. V některých přepravních prostorech (Lipsko, Chemnitz) je doprava kola ve vlaku zdarma. Však také jsou odpolední vlaky koly narvány.
Ten Petr Štěpánek skoro lítá... 11 km za 20 minut, to musel celkem šlapat do pedálů.. Já na mě 20 km dlouhé trase jezdim hodinu patnáct...
já jezdím ráno osm za 12 a půl minuty.... Záleží na tom, jakej je profil trasy...
Furt si říkám, co tady mezi vámi dělám. Do práce mi gravitace pomůže udělat 2,7 km za 6 minut, zpátky vyfuním za 10 až 12. Pravděpodobně přestanu kouřit i těch 8 denně. Potřebuju vyměnit kroužky, zabrousit ventily a seřídit odtrh a fóra. ;-)
já to taky zpátky jedu podstatně dýl :o)))
Ty mě chceš asi chlácholit! Darmo.;-)
No dyk..cyklisti jsou přece sportovci!
To si myslí většina plechovkářů a proto se snaží kola vytlačit ze silnic, sportovat prý můžem v lese. Vysvětlovat někomu kdo jede do obchodu 100 m od baráku autem, že používám kolo výhradně jako dopravní prostředek je naprosto zbytečné, sportovci jsou pro ně blázni a ti druzí ještě hůř. :-(
Asi máš na trase kopce. Já jezdím do práce 35 km za 1.5 hodiny na crossu a nijak se neštvu, pač v práci musím nějaký výkony předvýst :-)
Teď už jeden, je to asi i trochu víc, cca 25 km, hlavně prahou se jezdí pomalu...
Hm, dát start v ranní špičce na nádraží, kde co 10 minut pendluje vlak, cíl na smíchov, po cestě páteřní cyklostezka a pravidelně ucpaná silnice. Další "objektivní" srovnání.
Existuje nějaká příjezdová cesta do Phy, která není v ranní špičce pravidelně ucpaná?
Já jezdím občas do centra Phy ráno po magistrále, není to bůhví co, ale pořád se nevyplatí jezdit MHD nebo na kole. Jestli si chce dát někdo závod tak jedu tuto středu a pátek. Můžeme dát start i cíl na zastávce MHD pár kroků od cyklostezky. Obojí mám kousek od baráku.
Dávám pravidelně Opatov - dolní konec Václaváku za 35 minut (sice většinou mimo špičku, ale silný provoz mi přidá tak +2 minuty). Ovšemže ne po cyklostezce, ale taky žádné hardcore po magistrále. Občas "závodíme" s manželkou v opačném směru (ona metrem). Pak dost záleží, jestli jí doprovodím až k vlezu do metra, nebo vyrazím od "startu" (Dobrá čajovna v dolní části VN). Když jedu rovnou, je to s metrem fifty-fifty, jinak mě obvykle vezme o pár minut. Ale z centra je to +100 metrů, tak to nejde valit naplno.
Co takhle si dát závod ze sídliště Rohožník na karlovo náměstí v době kdy normální lidi jezdí do práce tedy ve špičce ?
Na silničce to dám do 50 minut když povalím silnicí a to předjedu takových 100-150 nasraných řidičů , když to vemu cyklostezkou trekem okolo tratě -dolní poč-kyje-údolí dutých hlav-jarov-žižkov tak to dám do cca za 65 minut.
Mhd na Klánovice a vlakem a pak tramvají to bude tvat taky tak 60-70 minut a autem to rychleji nedáš :-)
Možná někdy o prázdninách nebo na silvestra.-)))))
Jeste ze Praha neni cela CR :o)
Ono je to všude stejné. Moje žena chodí do práce pěšky, má to 5 minut a náš soused do stejné firmy jezdí autem. :))
Právě že u vás je to naopak než v tý praze, nebo jak se to jmenuje - kdyby jela vlakem, bude nejpomalejší (a na tuhle vzdálenost nenažene nic ani na kole) :o)))
Ovšem jezdit 500m autem už je úchylárna...
Pro mýho kámoše, kterej jezdil 60 m do krámu na nákup, potom snad ani není pojmenování.:-) Nekecám. Nebyl línej odparkovat, popojet, zaparkovat a po nákupu to zopakovat. Maniakální!
Máme u nás v baráku sousedy, kteří také vyrážejí "na nákupy" kolem dvou sídlištních bloků, což je asi celkově 500m cesty... Vůbec je nechápu, panička je většinu dne doma a spíše pořád courá s čoklem venku. Do toho konkrétního obchodu je to vzdušnou čarou asi 150m... Tak nevím co je za problém tam dopajdat i s tím psem a nechat ho chvíli uvázaného pře obchodem. To ale nééé, to ona si hezky počká až její starý navečer přijde z práce a hurá do auta a jedééém :-( Že se jim vůbec chce na takovou chvíli šibovat s autem, už třeba jenom proto, že u nás je k večeru celkem problém vůbec zaparkovat...
Tak dneska jsem při přejezdu silnice mezi Újezdem nad lesy a Běxhovicem viděl linkový autobus Chrudim -Praha Florenc a zapamatoval si řidiče... mimochodem běsná zácpa aut do Běchovic, milý autobus mě dojel ve stoupání na Jarov ( a to jen díky bus pruhům) ovšem na Koněvově ... ucpáno až k Ohradě jsem ho vzal a společnou cestu do centra jsem ukončil pod Žižkou, kde jsem ho viděl asi 50-70 m v koloně za sebou pěkně na konci zatáčky ...
Dnes tedy Sídliště Rohožník - Jungmanovo náměstí za pohodových 56 minut s vyhlídkou na unuděné řidiče v kolonách ... taková milá projížďka
Pohled na stojící řidiče aut z kola mne docela blaží také, jak si pouštějí hifi a mají různý další nadstandard..
Do 5km ve městě kolo vítězí už dlouho. Ty do práce jezdím, a i přes 1km značně strmý kopec jedu srovnatelně s autobusem MHD.
je fakt, že až bude ráno čistá 0 stupňů a méně tak nám tak veselo nebude
Nulu a méně pro jízdu jsem si vyzkoušela náhodou, kolo bylo z podzimních slev. Odložila jsem je jenom asi na 14 dní v lednu kvůli velké vrstvě sněhu. Ale mám příklad - kolegu "tahouna", který jezdí v 6 ráno do práce doslova pořát, jenom na ledu "radí opatrnost".
Blbé jsou deště, to já ne :-).
déšť taky nemusím, ale někdy ráno kouknu na chmi.cz na radar a jedu ....
Za deště je centrum nebezpečnější na pěší zóně jsou např tak "uchozené" kostky, že při brždění je to jak na sněhu.
Obecně se snažím pod 0 nejezdit ale ta hodina se vydržet dá....jinak jezdím silničku a tu je mi na prosolený silnice i líto tahat ...
Solí se jenom pár dní, také ale pláště šetřím (na treku). Spíš ta zima na hlavu trochu překáží, kdyyž se to rozjede :-).
No, ať jezdí, je to jeho kejhák. Neumím si sám sebe nějak představit, jak vrávorám solnou břečkou, zprava půlmetrová bariéra sněhu, zleva slaná sprcha od aut, řidiči netuší, co ode mě můžou čekat. To je dost nezodpovědný, plést se do provozu v takovejch podmínkách. Za sucha prosím, ale v tomhle ne.
On jede terénem velký padák po cestě - velký stoupák, kousek cyklotrasa po chodníku. Po výpadovkách nebo hlavních moc ne. Tím že jezdí hodně, umí. Speciálně na uježděný sníh jsem se ptala, prý není rozdíl, klouže jenom led.
praha nejsou krkonoše. Půlmetru sněhu tam asi nikdy nebylo :o)
Z Vídně si pamatuju 20 čísel čerstvého prašanu napadeného za noc. To byla prča, brodil jsem se nedotčeným sněhem v místě, kde byla po paměti cyklostezka (podél ulice typu Argentinské), dokud mi odpor sněhu neznemožnil pokračovat dál. :-)
A v Praze kalamita, jak na Sibiři,
tři centimetry sněhu a u Muzea čtyři.
Pražská kalamita = 3 dny jednou za 3 roky (podle běžek :-))
Nooo--já pamětnice---1986 (narodil se mi na podzim synek) byly i ty bariéry. S kočárem se téměř nedalo přejít z jednoho chodníku na druhý. Ani nesolili, protože byl mráz -20. Tenkrát tu mohl trénovat ten co jezdí závody na Aljašce... :o))
Nerozumim... V jakem oboru pracujete kdyz jezdite hodinu do prace na kole? Ja kdyuz jsem zkousel jizdu na kole do prace, ceta tam mi trvala min.30 min, cesta zpet (do kopce) cca hodinu. Ale kdyz dorazim rano do prace, jsem vyfoukanej, zpocenej atd... Nic moc pak celej den sedet v kancelari...
Na některých pracovištích jsou sprchy.
jeste k tem sprcham: krom toho ze do 11 "spim", tak mne vubec netesi se rano sprchovat, ale to jezdite ve sportovnim a v praci se prevlikate? :)
No jasně, já mám ale píchačky. V práci mám nafasované pracovní oblečení, v civilu neděláme, takže se mezi převlékání vloží sprcha. Jezdím v tolik sportovním, kolik necyklo-kolezi přežijí :-)
no my jsme si přes "odbory" tu sprchu vydupali a při použití MHD jezdím do práce hodinu taky.
MHD mi to trva 45 min - 1 h, autem 10-15 min (tam i zpet), takze vetsinou zvitezi to auto... Taky malo zere, takze to vychazi mesicne levneji nez MHD... Pracuju holt v blby lokalite na MHD...
Jinak ten velky kopec je z Krce na Chodov ;)
K sedavému zaměstnání je právě naprosto bezva "vymytá hlava" z cesty na kole. Za sebe mohu říct, že vidím značný rozdíl i v tom kolik a jak toho udělám a jak se bez mrknutí oka na kolegyně co obvykle nejsou na vlně (mj. moc nesportující) dokážu 8 hodin usmívat. Sprcha být musí, i pro fázi "chladnutí po vymakaném kopci" :-).
právě pro Tvoje potřeby se jako ideál ukazuje elektrokolo, ani U NÁS už to není exotický dopravní prostředek, přijeď se podívat počátkem listopadu na sport life do Brna a můžeš si ho otestovat sám
ale mam pocit ze porad elektrokolo vychazi cenove podobne jako maly skutr... :(
ale jo, jenže - skutr je smraďoch, musíš mít helmu, řidičák, taky nemůžeš na cyklostezky, bez benzínu nejede a dalších milion minusů oproti elektrokolu, které byť má pomocný motorek je stále v katagorii jizdních kol. jak říkám, zkus se někde projet - v Práglu máte i půjčovny a pak třeba začneš vidět hlavně plusy.
U nás si ho koupil jeden důchodce, co jezdí rád na kole, ale už nemá tolik sil. Tak jsem si ho od něj půjčil a krom prvních pocitů, kdy jsem se málem přizabil, když jsem přišlápl dle svého zvyku před kopce to bylo velmi fajn.
Zkouseli jsme to na lehosrazu (byla tam predvadecka) a fakt to v tom krpalu z kempu bylo znat. Teda ne ze by se nemuselo makat, ale kopec se vyrazne splacnul.
Teda az na jednoho nejmenovaneho kolegu, ktery si pujcil model, ktery se zapinal manualne rukojeti a ne automaticky pri slapani... Pry to vubec nebylo poznat.... :)))
No já prostě nejezdim 30 minut, i když bych moh, ale 45 minut, a nedorazim spocenej. Beztak je to rychlejší než MHD, natožpak autem, tak o co jde? I kdyby to bylo třeba pomalejší, stejně se to vyplatí...
perfektní akce pro popularizaci cyklistiky, mám radost, že kolař stanul na stupni nejvyšším. možná by borec /borkyně/ na cestovním kole byli o kapku pomalejší než namakaný radní /všechna čest/, ale to nic nemění na tom, že ve vnitřním městě kolo kraluje . když míjím kolonu aut a vůbec jedu léty vychytanou trasou , tak si jako král na své ocelovém oři občas připadám : -)
Hezky demagogicky clanek a koukam ze to skoro nikomu nevadi, mozna se brzo server prejmenuje na blesk.nakole.cz ;) Jako pobavilo me, jak "byl vypsan konkurz na miru predem urcenemu vyherci" (trasa pro cyklisty hezky po rovince a po cyklostezce, zatimco pro auta vybereme dobu, kdy je tato silnice casto ucpana) a hle, jako naschval se prujezdnost zrovna v den zavodu zlepsila a rozdil rychlosti mezi kolem a autem uz neni tak vyrazny jak bylo planovano. Ale i tak napiseme "Na vzdálenosti okolo 10 km bezkonkurenčně vítězí kolo.", ctenari uz jsou zvykli, nebudou se ptat, z kolika ruznych prazskych zavodu bylo tohle obecne zhodnoceni nakonec vytvoreno, jestli vitezny cas 19 min je cas prumerneho cyklisty (pokud je to cas nejlepsiho z mnoha, tak predpokladam ze aut jelo taky vice a vybran byl ten nejlepsi).
Pardon lidi, po Praze jezdim na kole, autem i MHD, mam toho najezdeno dost, ale obecne tvrzeni, ze je cyklista rychlejsi nez auto, tak to bych si zcela jiste nedovolil napsat ... (chapu ten boj cyklistu za lepsi podminky pro dopravu v Praze, ale musi to byt za kazdou cenu?).
toto byla propagační akce, která měla ukázat hlavně výhody kola v městském provozu, proto bych rozhodně nevyčítal pořadateli, že trasu "ušil" tak, aby cyklistovi maximálně vyhovovala. výhody např.teréního auta taky nebudeš hledat při srovnávacím testu na silničním okruhu
Do cesty na kole by se navíc muselo započítat strojení do helmy, reflexní vesty, vytažení kola ze sklepa, a po dojetí uzamčení nebo uschování kola a osprchování a převlečení (považuji za samozřejmé, že nebudu své kolegy a zákazníky obtěžovat smradem svého propoceného trika, kalhot a bot). Do auta sednu tak jak se zvednu od snídaně a z auta přesednu do kanceláře prakticky bez časových ztrát.
Opakovaně upozorňuji, že pokud by měl "závod" alespoň trošku odpovídat realitě, měl by vypadat nějak takto:
Start by měl být třeba v kuchyni a cíl ve stavu vhodném ke společenskému styku v kanceláři. Dále by bylo vhodné zohlednit reálný život, tj. změřit čas třeba kolem 22:00 někde od sportovního centra či divadla (s volitelným převlékáním z obleku do cyklistického nebo jízdou v dámských večerních šatech) do 20km vzdáleného sídliště, odkud rovněž řada lidí denně dojíždí za prací (např. do Stránčic, Slaného, Kladna). Vyhodnotit snadnost provedení týdenního nákupu potravin, a další činnosti z běžného života; a podle podílu těchto činností přičíst tento čas k celkovému času na dopravu (např. za měsíc jedu 20x do práce, 1x ve 22:00 z divadla, 4x odpoledne nakoupit a s týdenním nákupem pro čtyřčlennou rodinu domů, 8x v 21:00 z tenisu/squashe/golfu/badmintonu/basketu domů, 7x přímo z práce.
Bohužel, tyto připomínky ještě nikdy žádný závod nezohlednil, takže se každý rok pouze dozvíme "novinku", že trénovaný cyklista jedoucí po cyklostezce 40km/h se pohybuje rychleji než auto v zácpě. Že toto zjištění nemá v reálném životě žádný přínos je nasnadě.
Jo, to souhlasí, je třeba brát skutečné podmínky, jenže ty má každý nastavené jinak. V Praze jsou lidé, kteří denně dojíždějí na kole, a dokonce i lidé, kteří chodí do práce pěšky. To, jak si kdo ty podmínky nastaví, v Praze dost záleží na něm samotném, především tím, jak daleko od středu města / pracoviště se nastěhuje. Jestliže si někdo zvolí bydliště v "klidné lokalitě" nějakého sprawlového satelitu bez rozumné MHD, je to jeho volba.
Za sebe: Před cestou odpadá strojení se do reflexní vesty a tahání kola ze sklepa (jede se mnou z bytu výtahem), přilbu nasazuju za jízdy po cyklostezce, než vjedu na silnici (a někdy taky ne, nerad bych to tu ale pitval). Oblečený jsem tak, že když jedu po Praze do 10 km třeba na koncert, tak tam můžu rovnou vlízt. Pokud je požadavek na vyšší úroveň vzhledu, tak si na záchodě převlíknu košili (někdy vyměním i kalhoty), otřu ksicht a dloubnu deodorant. Jezdím tak i k zubnímu a nikdo s tím nemá nejmenší problém. Do práce to mám 30 km, na kole 3x tak dlouho než autem a srovnatelně tak dlouho jako autobusem. Když vezmu těch 20 pracovních dnů v měsíci, tak asi 6x jedu na kole, 6x autobusem, 4x jsem v práci přes noc, 2 dny pracuju z domova, a 2 dny připadnou na služebky a konference. Zpáteční cesty jsou podobné, jen zhruba jednou týdně mě někdo vezme na Jižňák autem (nabízel jsem přispívat na regulerní carsharing, ale nikdo ze dvou kolegů, co jezdí stejně, nechtěl, vozí mě tedy zadarmo). Když mám večer něco v Praze, tak si udělám dvouhodinový výlet. Někdy si pomůžu vlakem, ale dělám to nerad, platit 25,- za patnáctikilometrové popojetí je drahé.
Na kole jezdím podle nálady, když si chci číst nebo je hnusně, tak jedu busem a je to taky dobře využitý čas. Týdenní nákupy v hypercentrech s rodinou neprovádíme, Billu (dražší) mám 150 metrů od domu, Tesco (levnější) 600, diskont s oděvy kilometr u sousední stanice metra. Malý nákup udělám při cestě z práce do košíku na řidítkách s nosností 10 kg. Skoro všechno, co potřebuju, dovezu na kole. Když to nejde (nábytek), dohodnu se s kamarádem nebo rodiči, už jsem ale také vezl v bedně složené houpací křeslo.
Večer občas doprovázím manželku na bowling, do Záběhlic, jezdím odtamtud přes pole a takovými uličkami, že si klidně můžu dát i nějaké to pivo. Do centra to mám pohodlných 35 minut, bez potřeby hledat místo pro parkování daleko od cíle cesty (kolo zaparkuju k nejbližší značce do 20 metrů od cílových dveří).
Auto jsem měl, ale skončilo tak, že stálo rok v práci na dvoře s drobnou závadou, než jsem ho dal do šrotu - za tu dobu jsem nijak nepocítil potřebu ho zpojízdnit.
Pro budoucnost plánuju pořízení xtracycle, pak nebude problém ani vozit děti do školky apod.
Samozřejmě, není to recept pro pragmatika, mám i další důvody, proč jezdím na kole a auto už nechci, ale dovedl jsem si ten život uspořádat tak, že ho vlastnit a prvaidelně používat prostě nepotřebuju.
Tak za dojizdeni do kladna to mohu rict celkem presne.
trasa Kladno (Rozdelov pro znalce) - Letna.
Auto: 25minut-1minut. Typicka 40min
Vlak: typicky hodina 1hod vcetne chuze
Kolo silnicni: 1hod 10min vcetne sprchy
kolo bike: 1hod 30min vcetne sprchy
Ale pozor! K absolutnim casum musim pripocist ze:
- ve vlaku mam 40minut na cteni, pripadne nenarocne prace na pocitaci (treba cteni tohoto fora)
- v aute nemam cas na nic - maximalne jeden dva hovory nebo nenarocnou hudbu
- na kole ziskam takto za den 2-3hodiny treninku. Ty bych stejne musel nekdy najezdit
Takze s trochou demagogie se da rici, ze kolo jezdi priblizne rychlosti svetla ;-)
Dale bych velmi rad vyvratil poveru o zpocenem jezci na kole - jezdim bezne na obchodni jednani na kole. Clovek se nesmi hnat, ale nedojizdi zpoceny.Typicky dnesni pocasi je idealni. I tak je jeho rychlost srovnatelna s autem a hlavne - je predvidatelna. U auta si na 15minutove jizde radeji nechavam +10minut na pripadnou zacpu a nalezeni parkovaciho mista. Na kole proste jedu vzdycky temer shodne a zaparkuji ihned.
Je zrejme, ze v soucasnem zivotnim stylu se bez auta clovek obejde spatne. K memu dojizdeni do prace patri nutnost jednou za dva tydny jet autem uz kvuli prevezeni novych zasob cistegho obleci atd. Cilem neni tvarit se, ze auto je neco spatneho. Pro mne je cilem nebyt na aute zcela zavisly a nepouzivat jej zbytecne.
ehm, pár poznámek bych měl k tvýmu příspěvku... :o)
ne všichni na sebe cpou helmu apod. Krom toho pokud v tom oblečení, ve kterým vyrážíš z domova nespíš, tak si ho stejně musíš oblíknout a přijd emi celkem lhostejné jestli si oblékáš oblek nebo cyklodres, ale třeba ti cyklooblečení fakt trvá dýl, nevím. Mě ne.
Já se ráno tedy nesprchuju, ale já to mám víceméně po rovině či z kopce (zapotím se večer) prostě jedu v klidu a v pohodě... A jelikož cyklista z článku jel 10km 19minut a po rovině, tak se taky nijak neštval....
Jo ty argumenty s divadlem a týdenním nákupem jsou dobrý :o) To dělá většina lidí fakt každej den :-))
Podel mne s etím chtělo ukázat a ukázalo, že rychlost kola v městkém (konkrétně pražském) provozu je minimálně srovnatelná s dalšíma variantama dopravy. Což je fakt. Jistě můžeš si vybrat a taky to každý člověk dělá, ale výmluvy na rychlost jsou prostě jen kecy. Nikdo nikoho nenutí jezdit na kole, je to každého věc. Ale je poctivé přiznat, že je to jen lenost a případně pohodlí.
Týdenní nákup byl započten týdně. Divadlo bylo uvedeno jako příklad, že jednou do měsíce by chtěl člověk taky někam zajít. Nebo Ty 20 pracovních dnů z 20 v měsíci ráno jedeš do práce, odpoledne domů a tam sedneš a čumíš do zdi? Pro takový způsob života je kolo skutečně vhodné.
10km/19 minut je průměr 31,6km/h. To je pro trénovaného cyklistu na žiletce v rovinatém terénu skutečně pohodové tempo. Né každý je trénovaný žiletkář a má štěstí na rovinatou cestu do práce. Já vím, výmluvy, lenost atd., kdyby skutečně chtěl, i skladník ve šroubárně může být trénovaný cyklista, vlastnit žiletku a mít práci i domov na jedné cyklostezce;-)
když jezdím do práce mám průměr někde okolo 33km. Když budu dřít, vyleze to výš, ale je fakt, že jsem si neuvědomil, že já jedu na lehokole...
ne, z 20ti pracovních dnů v měsíci nejedu vždycky domů, ale nemám problém v té chvíli kdy jedu po práci Třeba do Prahy do divadla apod. použít jiný způsob dopravy. nemám to jako ty, že musím používat buď vždycky kolo a nic jinýho nebo vždycky jen auto a nic jinýho. Mě prostě nenapadlo, že to máš takhle a proto mě ta argumentace přišla směšná....
Jo a ani když přijedu domů, tak nečumím do zdi :o))))
Pro týdenní nákupy jezdím většinou taky na kole, ale chápu, že se někomu nechce, ovšem fakt pořád nerozumím tomu, proč je tím pro tebe automaticky vyloučeno kolo i v ostatních případech.
Já to mám tak, že když nemám po práci něco někde jinde, co by bylo daleko a jsem línej jet tam na kole, nebo je to z nějakého důvodu nepraktické (není tam kde nechat, musím být pro danou akci jinak oblečen, je to v časovém presu atd.) tak použiju vlak, nebo autobus (auto už nemám a nechci, tak jedu na kole. Ráno se většinou nevykopu brzo z postele, tak jedu mezi štrůdlem aut po silnici. Je to rychlejsí než autobus a díky zácpám v podstatě stejně rychlé jako auto (několikrát ověřeno) Z práce jedu většinou buď po silnici, ale výraznou oklikou, kde není provoz a cesta se mi víc líbí nebo lesem a beru to jako relaxaci pro mozek a trénink pro tělo. Ale samozřejmě jsem často línej a tak jedu busem a ne na kole. Ovšem nemám problém sobě i komukoli jinýmu přiznat, že jsem prostě línej a nehledám pro to zástupný výmluvy typu, že když jedu dvakrát za měsíc divadla, tak prostě nemůžu jet na kole nikdy.
Ale samozřejmě chápu i ty, co jezdí denně do práce autem byť to mají do dvaceti km atd. Dělal jsem to kdysi taky. Byl jsem línej na krok, měl jsem 120kg a když jsem měl vyjít schody, tak jsem funěl už v prvním patře a doktorka mi říkala křestním jménem. Je to každýho volba...
Jj, 100% lidí co jezdí autem si to umí 100% obhájit. Ale ať si jezdí, je to jejich volba, jen ať neohrožují ty slabší (chodce a cyklisty). Ona totiž většina z nich neunese fakt že je kolo ve špičce ve městě rychlejší a pak si ten mindrák léčí za městem na úzkých silničkách 3 třídy aby ten ztracený čas dohnali (myslím tím dojíždějící z okolních vesnic). Je to dost mimo chápání, když na takové silnici vyrazí auto v protisměru 160 km/h a jediné co zaregistrujete je nasraný výraz v obličeji co mu to tu zavazí za šmejda. Kdyby potkal místo kola tatru, byl by nasraný i na tu tatru, jenže naposledy v životě.
houby. Trasa byla volena tak, aby vyhovovala vlaku. Kdyby stavěli trasu pro kola, jelo by se třeba z Nuslí na Újezd (jezdil jsem tu trasu na střední školu...).
Čas byl volen podle toho kdy většina lidí potřebuje někam dojet Je mi vcelku nanic vědět, že o půlnoci můžu autem dojet do práce za 20 minut, když mi to ráno zabere skoro hodinu :P
Tak pokud to ma byt trasa vyhovujici vlaku, tak priste se doufam bude zavodit na trase Vrsovice - Vysocany. Vlakem je to 9km a to to jeste mirne objizdi a ma tam jednu zastavku, takze pro kolo pohoda, ne? (vlak to dela za 15 min, coz urcite neni pro prumerneho cyklistu zadny problem).
Klidně by stačilo měřit nezávisle rychlost aut v městském provozu mezi semafory, zácpy příliš nepočítaje. Myslím, že se to tak i dělalo a kolo bylo na krátké vzdálenosti v průměru srovnatelně rychlé nebo rychlejší. Co totiž jede rychleji: rozjíždějící se auto na dvojku nebo kolo? :-/
Myslím, že ten závod měl především ukázat, že ta jízdní doba je srovnatelná a že tedy jízdní kolo je reálná možnost. To, že "muselo vyhrát" je tu vlastně jistá forma marketingu. Ostatně, nikdo neočekává, že by všichni řidiči hromadně přesedli na kola, když by se prokázalo, že je to za všech okolností rychlejší.
Ano, je srovnatelna, ale za jistych podminek, ktere uz se do clanku vubec nedostaly. Clovek se nejdriv musi naucit jezdit na kole v prazskem provozu (vetsina novych cyklistu, kteri se po precteni tohoto propagacniho clanku rozhodnou jezdit v Praze do prace na kole, asi nebude mit stesti na jednu z mala prazskych cyklostezek) a vyrovnat se s tim, ze se ho kazdy tyden nejaky ten moula za volantem pokusi zabit (at uz predvidate jak chcete). A to nemluvim o "drobnostech", ze reflexni vesta je v mestskem provozu dulezitejsi nez helma, ze zadni blikacku upotrebite i ve dne (temne podjezdy), ze na kruhacich (obzvlaste tech velkych) je pro cyklistu lepsi davat znameni rukou i vlevo, ze jeste pokracuje dal atd atd.
u mě je to jednoduchý... když sjedu z cyklostezky na cyklotrasu tak zapnu i přední blikačku, zadek bliká furt a když je mlha tak zapnu i přilbu...připadně nasadím čelovku..
Ono totiž teď na podzim jak jezdím ráno i podvečer tak je slunce hrozně nízko a tak každý bliknutí i ve vilkový čtvrti někde v kyjích může být plus pro život..:-)
Tohle zkuste někdy vysvětlit průvodčím ve vlaku. Argument: kolo jako kolo, složené nebo ne, je pořád kolo - ZAPLAŤ!!
Já myslím, že je to ok. Kolega jezdil leta na skládačce a vždycky to uhádal. V nejhorším případě končil debatu ve stylu: "Tak dobře já to zaplatím, ale okamžitě píšu stížnost na Kontrolu přepravních tržeb na nedodržení SPPO." To bylo kouzelné slovíčko a zabíralo.
Já teda do práce na kole jezdit nemůžu, ani kdybych chtěl, pracuji totiž z 99% z domu (a ten zbytek je minim 120 km cesta plus musím tahat NTB a jiné krámy). Nicméně - pokud bych pracoval do hodiny jízdy na kole, tak bych do práce jezdil raději na kole, než autem a MHD ( teda pokud bych měl možnost se v práci osprchovat a převléct); ne, že bych ušetřil nějaký čas, ale protože bych jezdit chtěl. A navíc bych už pak nemusel po práci na kolo :-)
Mně trochu překvapuje, jak všichni honí minuty, copak je to tak důležité?
Když jedu na kole, tak prostě vyrazím dříve a jedu si relativní pohodu. Mohu jet po silicích a být v práci za cca 30 minut na kole, nebo můžu jet autem a být tam za cca 20 minut, nebo také můžu jet na kole jinudy, najet místo 11 km 16 a být v práci za 50 minut. Volím poslední variantu, vede z velké části mimo silnice, kus lesem, kus polem. Kolem mně je většinou klid a žádný smrad. Stojí mně to ráno vstát o 30 minut dříve.
Pokud bych měl uvažovat o tom co je rychlejší, tak bych na kole jet nemohl, ale ten čas přece není to nejdůležitější proč na tom kole do práce jedu.
no jo, ale když potřebuješ vzít týdenní nákup nebo potom jdeš do divadla??? :-D :-D
Nakupy vyhradne robim na bicykli. Moje tasky maju objem 60 litrov, ale odveziem tak maximalne 40 (kvoli vahe). Divadlo mam bez problemu, lebo z prace to mam do divadla pesi kusok, takze necham bicykel v praci a po divadle sa vratim do prace, prezleciem sa do cyklistickeho a domov idem zase na bicykli (viac menej preto, aby som sa mal ako dostat do prace na druhy den rano ).
Nehovorim, ze to ma kazdy takto, len chcem napisat, ze kazdy to ma inak a ma ine podmienky. A je na kazdom z nas, comu dava prednost. Clanok len chce upozornit, ze aj bicykel sa da pouzit na cestu do prace (ak sa chce). A je na kazdom z nas, aby sme sa zamysleli, ci jazda na bicykli niekedy nebude pre nas niekedy jednoduchsia, prijemnejsia, lepsia.
Na nákup autem, do divadla jak kdy, páč po divadle je dobrý důvod zapařit :-)))
to jsi mě připoměl " to bude v Álejích nablito" ... taky si na to vždy vzpomenu, když jedu přes Kersko jak na těch Eskách, Favoritech, Ukrajinách a skládačkách míří do příkopů po pařbě ... a pak na obzoru v mlze služební žigul a Somr s ďábelským úsměvem odventilkovává....
jináč dnes jsem jel soukromý závod "újezďák versus dodávka Maso Třebovle a vs Bus Chrudim Florenc...
Tak na Ohradě me bus Chrudim dostal, ale masnou dodávku jsem na trase Újezd nad lesy - Dolní poč, Jarov-Ohrada- udolal ... něco se asi dělo na Spojce, protože v Dolních Počernicích a u Laktosu se to štosovalo jedna radost ... a tak nebýt mladého pána v oktávce který se u Laktosu rozhodl zajet bez blinkru doprava a vysadit partnerku čímž mě způsobil úhybný manévr netušených parametrů ( bral jsem je zprava a skoro jsem musel vyděsit i vrátného v Laktosu ) tak bych řekl, věru krásná jízda ...
Taky zazivam podobny horrory . nejvic me serou asiati kteri vymenili riksi za auta . Krome jinejch nesvaru ktery sem pritahly z Asie maji problem i se sikmejma ocima kdyz nevidi do stran na cyclisty a jezdi i v bicycle line tak ze musis furt cumet okolo sebe a bejt vee strehu protoze kazdej asiat tu je na silnici jen proto ze chce zlutym autem se sikmejma reflektorama cyclistu zabit ......
podobnou zkušenost nemám, jen vím, že když si do krámu vlastněného vietnamci zatáhnu kolo při nákupu tatranky tak na mě ty šikmé oči nijak nezahlíží a neslyším časté bodré české " nechte si to laskavě venku/co sem s tím lezete atd"
Tady by jsi mluvil jinak az by jsii videl ty cinsky speciality v ulicich , otevirani dveri bez toho aby cumly do zrcatka , predjizdeni cyclisty tesne pred krizovatkou a hned na to bez smerovky odboci do prava , chtej te vytlacit z cyclolajny atd ...... se vsadim ze by si je taky nejradci zabil.
No tak dneska jsem svěřil svou osobu MHD a čas na obvyklé trase byl o 10 minut delší než na kole + k tomu ty lidi kolem ,tram od Masaryčky byla výživná.
Nějak jsem odvykl.
Nejhorší je, že jsem kolo zrušil kvůli služebnímu obědu a v práci mě čekal mejl, že se ruší .........
:-)
Jo, minulý týden jsem se také musel přesouvat po Praze MHD (z Vltavské na Špejchar) a byl jsem z toho docela na prášky. Kvůli nutnosti koupit lístek za 18 mi jedna tramvaj ujela, další za deset minut, samozřejmě nabitá, páč je to teď jediná linka od metra na Letnou. A pak jít takovou štreku pěšky, to se snad skoro nevyplatilo.
A fakt, odvykl jsem si na lidi. V metru je to v pohodě, pohodlí jak ve vlaku, v příměstském autobuse, kterým jezdím, zase znám už všechny řidiče a půlku cestujících. Poskakování nacpanou tramvají přes n-tery světla s chabou preferencí mnou pěkně otřásla. Věřím, že podobný problém mají i řidiči, kteří by chtěli zkusit MHD - pak se není čemu divit, že po Praze tolik lidí jezdí autm,.
No když Praha strká veškerý investiční peníze do staveb pro auťáky a veřejnou dopravu dusí, co se divíš.
Kolik investičních peněz šlo do staveb pro auťáky (tedy takové, kam nesmí jezdit např. autobusy veřejné dopravy)? To se mi nějak nepodařilo najít.
Naopak, zřejmě něco přes 15.000.000.000 Kč šlo jen loni do tří stanic metra, to je to dušení veřejné dopravy? (Pro srovnání: 15mld šlo loni jen do tří stanic metra, 62mld je v návrhu státního rozpočtu na VÝSTAVBU A ÚDRŽBU pro celé Ředitelství silnic a dálnic, tj. na silnice pro celou českou republiku.)
"Stavební práce a technologie na provoz metra vyšly zhruba na 15 miliard korun. Konečná cena přitom bude vyšší, protože se do ní promítnou náklady na výkup pozemků a další položky."
http://www.novinky.cz/ekonomika/133994-video...
Nikoliv na silnice pro celou českou republiku. Silnice II. a III. třídy spravují kraje a místní komunikace obce. Nicméně těch 15 GKč za 3 stanice metra je docela dost. Jaký je v tom podíl hl. města a jaký je podíl státu?
Ono na protočení očí v sloup bohatě stačí ty plánované 2mld jen za pitomé turnikety ve všech stanicích :-( Vůbec nechápu jak k takovému hausnumeru přišli...
Celá pražská MHD je jedna obrovská díra, kde mizí strašné prachy :-(((( Ale alespoň funguje slušně, to se zas musí nechat...
Jo, ale na rampu pro kočárky na Opatově (kterou bych tam sám dokázal stlouct z dvaceti metrů prken za hodinu a dost možná to kvůli ženě brzo půjdu udělat) prachy nejsou.
Protože to musí splňovat EU normy, tím pádem to bude drahé jak prase (jako vždy, že ?) a DP by na to měl vypsat i výběrové řízení... Tu Evropu nám byl čert dlužen :-(
Já si myslím, že kdyby nebyla EU, tak si ji naši byrokrati vymyslí. Já se minimálně 12 let dohaduji o vybudování 30 m chybějícího chodníku v hloupé zatáčce, kde není kam uhnout a tak dobře vím, že všelijaké nejde to z těch a těch důvodů tu bylo dávno před EU.
Jo až na to, že v zimě musí člověk jezdit v tramvaji s bezdomáčema, za to bych DP nakopal.
Tramvají jezdím jen v případě nejvyšší nouze, takže tohle tak často nezažívám :-) Však oni se ale vozí i v metru, takže s nimi do styku přeci jenom občas přijdu :-(
No s těma bezdomovcema to není tak hrozný, holt je člověk občas potká na některých fakt vytížených linkách, ale ta pravděpodobnost není až tak velká, ale pak to stojí za to a lidi si to dobře pamatujou....
Stát nic, všechno město. Po dostavbě zaveden pásmový provoz. Zatímco uličky Kobylis zaplňují parkující auta už na tři bloky od metra, na velké ploše P+R v Letňanech se prohání vítr. Pokračování Áčka bude ještě horší - doporučuju dopravní blog Martina Šubrta, tam je to moc pěkně rozepsané všechno. http://subrt.blog.idnes.cz/
Tam se atomobilům tvoří velestavba Blanka, přeplněná tramvaj je tamní nejmenší nepohodlí, na Hradčanské hlídají archeolozi dinosaury (dyno-?)- ovšem výsledně všichni slibují také 5-6 km cyklostezek z Holešovic do Břevnova (2012)....
Popravdě a od srdce musím říci, že valná většina "podvelestavbovaných měst" se ke stavbě cyklostezek dostala až když auta poslali po okruhu a skrz centrum tunelama a jedině díky tomu získaly prostor pro cyklisty....
Do města jezdím když započtu počasí tak 45 procent na kole a 53 procent mhd a ty dve procenta autem ( např když vezu kolo do servisu).
Takže já osobně opravdu doufám, že Blanka a okruh vysosají kola z magistrály....
nefandi si:http://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce
jistě heslo na wiki ...
takže Vídeň protažená obchvaty, najdezdy, podjezdy a tunely je cyklistické peklo ?
Chtělo by to víc argumentů než wiki
Napadá mě třeba zeptat se Plzeňanů jestli snížení provozu v Plzni je srovnatelné s tím co jezdí po D5, když před tím se jezdilo přes Plzeň.
Otazka je jak je polozeny ten dotaz, protoze obcas jezdim za Plzen a jsem tam po D5 mnohem rychleji nez drive prutahem skrze mesto... Jel jsem Plzni naposledy asi pred pul rokem a prislo mi tam mnohem mene kamionu nez drive.
Dopravní indukce je prokázaný jev. Exisuje naštěstí nejen u aut, funguje i u cyklostezek, jak si můžeme denně ověřit na počtu cyklistů dojíždějících do centra Prahy od Modřan a řekněme z Řep.
Pokud jde o Vídeň: Možná je to tím, že se tam nejezdí autem zdaleka tolik, jako v Praze. To jsou pak ty hlavní tahy kapacitně OK a jsou krásně průjezdné. Ring a Gürtel mají sice 3 pruhy, ale jsou to pořád ještě ulice se světly na každém rohu a omezením na 50. Tedy žádná MráStrahoBlanka. A kanály na auta typu Legerovy tam taky prakticky nenajdete. Vídeň je stavebně trochu volnější, ale skutečně tam platí, že si tam ta auta k tělu prostě tolik nepustili.
Jako že už dnes jezdí autem každý kdo chce, takže až se postaví další most, tunel nebo obchvat, tak budou někteří jezdit dvouma autama zároveň, aby udělali indukci? :-)))
Mýlíš se, jsou třeba tací, kteří autama nejezdí, protože se bojí jezdit v hustém provozu. Až provoz zřidne, tak už se bát nebudou, provoz díky tomu opět zhoustne, ale to už bude po strachu, neb mezi tím už získají větší praxi v řízení.
Nebal bych se toho, protoze zase prybude psousta nesmyslne budovanych parkovacich zon, takze stejne nebude kde ty auta zaparkovat... Nemam nic proti parkovacim zonam s automaty, mam vse proti modrym parkovacim zonam kde proste nemohu zaparkovat.
A zas na druhou stranu přestanou jezdit někteří kvůli "sešlosti věkem" a přijdou noví, z nichž část se zase bude bát v hustém provozu. Taková samoregulace... :-)
Jó, ale ti noví, co se bát nebudou budou jezdit tak, že se jich budou bát i Ti ostřílení. V tom vašem Práglu se toto asi nezměmí. Není tam politická vůle, ale spíš zvůle. Praha je známá jako multikuturní město plné staveb všech stylů. Ale Kaplického "hlen" se neprosadil. Zato bilboardy, přes které není na ty památky pomalu vidět nemají zas takové potíže. A tady je vidět ta laxnost. Je asi třeba se složit a také někoho podmáznout a pak co by šlo normálně třeba půjde. Asi i zde platí, kdo nemaže ten nejede...
Na Wiki je odkaz na knížku Petra Kurfursta (stažitelná v *.pdf), tam máš arugumentů habaděj.
Že je Vídeň pro cyklisty příjemná nemá souvislost s automobilovou infrastrukturou, ale s tím že se tam před 20i lety rozhodli, že cyklisty a cyklistiku CHTĚJÍ.
V Praze je možné vytvořit pro cyklisty perfektní podmínky bez ohledu na díru pod Pražským hradem a stejně tak může být Praha cyklistům nepřátelská i přes dobudované všechny možné okruhy, radiály a tangenty...
Díra pod Pražským hradem cyklistům nijak nepomůže, jedině způsobí že bude jezdit více aut.
Jenže, když se rozhodli, že je tam chtějí tak vyřešili to co Praha neřeší... tedy, že všechny dálnice které vedou k Vídni tou Vídní a okolím protáhli tak, že auta nemusí jezdit centrem skrz jako v Praze aby se někdo dostal z Budějic do Ústí....
Hele já ještě pamatuju když byl totál brutál neprůjezdný od Baranďáku až po Malostranskou....
Taky se tenkrát řvalo o Indukci a ...
Koukni na Detroit. Dvoupatrové dálnice se šesti pruhy jedním směrem, Vídeň hadr. Myslíš, že se tam cyklistům jezdí dobře?
V Detroitu jsou dvoupatrové dálnice se šesti pruhy jedním směrem? A kde? Já tam teda nic takového (v 92-93) nepotkal ;-)
Ale na kole by mne tam teda nenapadlo jezdit ani náhodou. Autem jsem po dálnici dojížděl přes hodinu... A projet se centrem v autě bylo docela dobrodružné (samo sebou se zamknout a nikde nezastavovat). Jet na kole by to byla sebevražda... NE kvůli provozu...
http://www.m-bike.org/blog/tags/bike-lanes
A kde máš ty dálnice? :-)
Po Detroitu (myslím tím DownTown) jsem se bál jezdit zamčený v autě... A to bylo v r. 92-93. Jak to tam vypadá dnes, opravdu těžko říct. Ale řekl bych, že o dost hůře...
sakra .. pardon to měla být reakce na na hraboše ..
Článek je o tom, že v Detroitu nějak přebývají silnice, neboť jim razatně ubylo obyvatelstvo.... a cyklisti asi budou mít pré..
Jistě já jsem taky na některých místech v DownTownech na červené stál jen se sebezapřením.... např Atlanta, San Diego nebo LA
skvělý argument, ještě tu o tom Měsíci kde není žádná silnice a tak se tam bude jezdit na kole jedna radost
Přivaž si na uši půlky kokosáků, zapíchni do země bambusový prut a počkej než přiletí Američané.
začíná to být poněkud osobní...¨Tož příjemný večer a i vám hodně těch kokosáků, prutů atd podle chuti každého soudruha ....
Jinak v americke mají například tlačítko pro cyklisty u tunelu,zmáčkneš a každý řidič ví, že jedeš vevnitř...
Až bude tady něco takového tak dej vědět
Na cestu do práce a po městě je nejlepší moje kolobrnda.;-) Najeto 1200 km v městkém provozu bez jediné poruchy. Naprosto nulová údržba. Prostě se ani nemá co rozbít....
Hm, mně by se to líbilo, ale záleží hodně, odkud kam jezdíš. Prudké kopce se na kolobrndě zvládají špatně - a já bych při každé cestě do práce a z práce 2,5 km tlačil... To už můžu chodit pěšky.
Takže dokud nebudu bydlet nebo pracovat jinde (doufám, že to dlouho nenastane), bude u mě vítězit kolo, na kterém se dá do kopce skutečně jet.
Moje řeč. Kolobrnda=ideální dopravní prostředek po Praze. Jezdím ale převážně po chodníkách-celkem ohleduplně, takže mě ani lidi moc nevyhazují, i když tam podle vyhlášky nemám co dělat. A když už se mi nechce nebo začne pršet, vlezu si s ní do tramvaje (mám tu nejmenší z velkých s 12 palcovými koly).A jak pěkně se na ní procvičí záda ničená sezením u počítače.
a nohy střídáš ?
Mě to nešlo , prostě se nedokážu odrážet pravou .... a tak byla koloběžka předána synům
No jasně že střídám. Ale muselo mi to být poraděno. :o) Ze začátku je to trochu nezvyk---ale poddá se to. I když ---i po pár letech jsem na tu levou trošičku šikovnější. :o) Neměl jsi to tak brzy vzdát.
Já jezdím do práce na 7. Z domu vyrážím v obou případech v 6:10. Vzdálenost je 17 km. Na kole jsem v bráně kolem nejpozději v 6:50. Jinak mohu ještě Autobus v kombinaci s vlakem. V létě mi obvykle jdede autobus v 6:15. V zimě se ho tu často i nedočkáme. Po příjezdu na nádraží čekám asi 10 min (opět v zimě je to opravdu natvrdo) a pak ještě kratičká cesta z nádraží. V bráně jsem jde-li vše jak má přesně v 7:00. Letos to chci poprvé zkusit i v zimě kolmo. Jen se obávám, že crossové kolo není na zimní ježdění příliš vhodné. Tady by se mi hodili i vaše tipy. Jak na zimní jízdu.
Podle mě je cross v pohodě...je to je jenom o obutí vs. stav cest kudy jezdíš. Tak si přezuj na nějaký hrubší vzorek.
Pro mě by byla špatná tma ,takže už mám pomalu po sezoně dojíždění do práce.
Vidím to tak na maximálně dva týdny.
Mám tam totiž úseky polních cest a pěšin a tam se s blikačkou moc nechytám a při stavu Pražských silnic a kanálů mě to vlastně ani pod veřejným osvětlením moc neláká.....
Podle mě je cross v pohodě...
a co místo blikačky pořídit pořádný světlo?
Jezdím ve tmě i po lese....
rád věřím... jenže klikatá cestička v trnkových keřích po které ve dne jezdí motorkáři takže včerejší ďolík je dnešní díra, padají na ní větve atd ... tam za roh nevidí ani reflektor... a reakční doby se mě prodlužují
Prostě po několika oškliváckých vymáznutích za šera mě to neláká.
Navíc mám poměrně silné korekce na brejlích a bez nic nevidím a přes všechny přípravky nastala doba mlžení....
Zatím ještě jezdím asi do změny času a pak se uvidí jestli se zpátky budu vozit vlakem
osvětlení se tu probírá každý podzim. Jsem zvědav kdy někdo vytáhne ta stará vlákna (koukni do historie). Řekl bych že světlo s čipem SSC P7 Ti osvětlí Tvoji trasu dostatečně- vzhledem k tomu že mi na tvojí trasu stačil i 5x méně výkonný čip Q5 (Fenix L2D).
někomu stačí někomu né.... mě vadí i jezdit autem v noci :-).
Navíc žena těžce nese, že vůbec jezdím na kole po Praze ...
Pro mě teď nastává výjezdová sezona ... tedy udržovací víkendy na kole za sucha do -2-3 stupnů a hlavne večerní seance na spinneru doma, nemůžu si to pak v hlavní sezoně vynachválit ....
Světla mám taková, že se nebojím jezdit ani za mlhy. Kolo samou reflexku a spoléhám na to, že nepotkám žádné auto co mu asi motor dělá ohlušující duc, duc už z 5ti km a 90tky zátočiny jezdí pro jistotu pohou 110tkou. Máme tu totiž takových "vypatlanců" na rozdávání.