Jak se cestuje legendárním Pendolinem a vlaky EuroCity. Jízda s Českými drahami může být i komfortní, jen zjistit konečnou cenu bývá trochu oříšek...
Já bych to upřesnil, cena místenky (v ceně místenky na kolo je i cena místa pro cyklistu) se nalezne v tomto ceníku: http://www.cd.cz/static/tr10/14-12-2008...
cena za přepravu kola se nalezne tady:
http://www.cd.cz/static/tr10/14-12-2008/cenik4.pdf
a cenu jízdného si nepočítám na kalkulátoru ČD, ale na kalkulátoru, který jsem kdysi pro svoji potřebu vymyslel, ale teď už ho provozuje někdo jiný, neb jsem na jeho aktualizace neměl čas: http://slevycd.venku.cz/jizdne.php
Takže si ty tři ceny sečtu v ruce.
Pravda, neumí to pendolíno, ale to potřebuji jen zřídka.
Před 14 dny jsem si kupoval místenky z Děčína do Břeclavi a zpět (měsíc dopředu) a Vindobona už byla vyprodána. Tam např. je při troše štěstí možnost sednout si tak, že je na kola vidět, je tam pro kola normální velkoprostorový vagón s tím, že místo 1/2 sedaček jsou kola.
Ještě bych dodal, mi do té Břeclavi ve třech zaplatíme v jednom směru za lidi 450 Kč (SONE+) a za kola 3*(70místenka+25spoluzavazadlo)=285 Kč.
S článkem to nesouvisí, ale přidám letošní moji zkušenost. Letos jsem o dovolené objížděl Moravu a dvakrát jsem se přesouval vlakem. Poprvé chtěla po mě paní za přepážkou 138 kč, ale protože jsem neměl drobné, tak mi prodala Regionet za 99 Kč (tuto jízdenku vám sami nenabídnou, musíte si o ni sami požádat :) ), Podruhé na jižní Moravě jsem měl podle internetu platit 55 Kč, ale paní mi sama nabídla jízdenku integrovaného systému (tu mají některé oblasti) a platil jsem 37 Kč.
Takže ceny na netu se musí brát s rezervou
S Regionetem je to tradiční pitomost, v několika městech jsem to viděl na bilboardech, ale v pokladně to nenabídnou, protože už od nepaměti to nabízet (prý) nemají. S integrovanými systémy to znám tady v Sasku, dohledat optimální cenu jízdného je obtížné i pro Němce. A funguje to stejně. Když si člověk koupí jízdenku u Deutsche Bahn, tak za ní zaplatí víc, než když si do téhož vlaku (v témže automatu!) koupí jízdenku IDS.
V pendolino nastane taky pěkný zádrhel, když si někdo rezervuje úložné místo pro zavazadlo (třeba kufr). Ono zavazadlo pak putuje právě do onoho prostoru pro kola a pak už se tam nedá pověsit ani jedno kolo. To je mírně nevychytané.
Ja sem v pendolinu problem nemel,jel sem na tezko a pruvodci ochotne vyhazel vsechny kufry co tam byli,batozinu sem nemusel sundat,a jeste mi s tim pomohl nalozit,proste naprosty luxus ktery bych snad od tohoto vlaku ocekaval....
Bohužel ve vlacích ČD nejsme vítáni jakožto cyklisté s výbavou natěžko. První co průvodčí požaduje je to, že musíme sundat bágly. Poté je chce extra zaplatit jako batožinu. Když nabídneme, že si kola do vlaku raději uložíme sami, tak průvodčí prská, že máme zakázaný vstup do nákladního prostoru služebního vagonu. Další problém je, že dopředu nevíme, jaký typ vagonu přijede. Pokud přijede červený vagonek (lokálka), tak ten má zase příliš úzké dveře a malý prostor pro kola a kočárky. Jezdíme navíc ještě s dětským vozíkem a ten se do dveří lokálky vejde jedině tak, že ho přetočíme na bok. Samozřejmě všichni spěchají a koukají na nás nevraživě co že jsme si to usmysleli za nesmysl. V tu chvíli si říkám, že takhle jedu naposled a mám dojem, že tohle přesně ČD ode mne očekávají.
Je to jen v lidech. Já teď nastupoval s kolem natěžko do 810 - "červeného vagonku", nakonec tam průvodčí nacpala 3 kočárky, moje kolo a krom cca 20 cestujících ještě dalších přistoupivších 30 skautů s krosnami. To co přijede se s poměrně velkou spolehlivostí dá zjistit tady: http://www.zelpage.cz/razeni/
Nedavno jsme jeli z cerneho krize do budejovic a prijeli jsme pul minuty pred odjezdem vlaku, bylo malo kol a pruvodci nam rekl ze kdyz si do zavazadloveho vozu nalozime kola sami nemusime bagaz sundavat. Takze zalezi na lidech mnozstvi kol apd.
Ale s tim vozikem to je asi slozitejsi.
Zlatá skládačka :-D
Taky jsem chtěl jednou s kolem do Pendolina. Místo je maximálně pro 6 kol (a méně) na celý vlak Pendolino! Jezdím na kole podle počasí a ne podle kalendáře. Rezervovat si místo v týdnu na víkend je tím pádem nemožné.
Nevím, odkud jsi, ale jestli Tě zabije cca 40 min.,tak si ho neber, nebo zůstaň sedět doma.
jakých 40minut? Nerozumím.....
Beru to zhruba od konce ( Brno, Ostrava ) do Prahy, vždy tam najdeš spoje ve kterých se ta cesta tak strašně ,,neprotáhne,,. A pokud jezdí podle počasí, co když mu po nástupu do vlaku začne pršet ? Mezi Brnem a Prahou může vystoupit ve Slovenské strele až v Pardubicích cca za 86 minut jízdy.V rychlíku už dříve, aby se zase mohl vrátim do ušáku a nadávat na počasí. :o))
tak spoje najdeš, ale s kolem je jich málo a většina snad taky s rezervací... To pendolino jsme jednou jel a v pohodě a podruhý (květen) jsem tři týdny dopředu rezervaci už nesehnal a rezervoval jsem jinej vlak...
Nepatří tlačení s kolem ve vlaku k tomu, já myslím že ano ? Pokud jedu na výlet, určitě nepojedu z Prahy do Brna a naopak, abych si pojezdil po ulicích města. Jedeš většinou tam, kde Tě Pinokio nezaveze, takže i ty rychlíky, osobáky k tomu patří - máš větší okruh, kde můžeš vystoupit a zajezdit si tam. Kde Pinokio nestaví.
ne pro mě tlačení s kolem k výletu nepatří :o)
Po Brně bych s enáhodou projel docela rád a taky už jsme jel párkrát na kole do Prahy, abych s eprojel po Praze. Po vesnicích jezdím furt, tak proč ne. Pro mě je Praha krásný město.... (ale bydlet bych tam nechtěl:o) ) Podle mě jde spíš o to, že v případě pendolina, který je o dost rychlejší a i u dalších rychlíků prostě musím vědět předem kdy a odkud se budu vracet. A tohle já u výletu nevím většinou ještě ráno. Natož měsíc dopředu.... narážím na to často, když jedu za mamkou. Rád si ulehčím kus trasy vlakem, když to bude znamenat víc času s mamkou, ale z Budějic musím mít rezervaci na všechny vlaky. Bez povinné rezervace žádný rychlík nejzdí. A ta musí být dvě hodiny předem... :o(
A co mě obzvlášť štve tak zhovadilost prvního řádu v tom, že přijedu na stanici, chci si koupit lístek, ale už jsem o čtvrt hodiny prošvihl ty dvě hodiny předem a přestože ta paní za okýnkem vidí, že je v tom vlaku volno a vešlo by se tam třeba ještě pět kol, tak mi tu rezervaci nemůže prodat a já mám čekat na další vlak... Tak to mi hlava nebere. Ale už mi ani nestopupá adrenalin. Logiku u drah nehledám :o(
Pokud jezdíš do Č.Budějovic, tak máš pravdu na 99 %. Nevím, co to ale má společného s Pendolínem,tam nejezdí - nevím odkud jezdíš. U rychlíku hl. tras je většinou psáno : úschova během přepravy, možnost ( né povinnost ) rezervace místa pro jízdní kolo. Je to jedno,na dlouhé debaty- oba máme částečnou pravdu.
ten rychlík do Č.B má stejně jako to Pendolino povinnou rezervaci pro kola...
Když tam budeš jezdit přes zimu, tak ne. :-)
tam nikd ynebylo, že by to bylo od data do data....???
Většina vlaků na trase Praha - České Budějovice, cituji : povinná rezervace místa pro jízdní kolo v období od 1.IV, do 31.X.
tak tos mě fak tpotěšil. To je za chvíli... asi ppjedu hned začátkem listopadu. Tam po svejch a zpátky vlakem.
Díky!!
K Jurimirovi. Ja cestu robievam vzdy opacne. Tam vlakom a spat po svojich (teda ked treba ist vlakom). Tym padom odpada problem s povinnou rezervaciou. Mozem sa vratit kedykolvek. Pri ceste tam si viem naplanovat, kedy chcem vyrazit ovela lepsie.Aj na viacdenne tury jazdime vzdy tak, ze sa odvezieme na start tury co najdalej od domova a vraciame sa po svojich domov. Je jedno ci prideme za pat dni, alebo tyzden.
když mě se mnohem radši jede pryč než domů. TO chci bejt co nejdřív doma :o) Zeptej se Václava jak to bylo letošní cestu. Dokud jsme jeli k moři, tak v pohodě a jak jsme to otočili, tak jsem chtěl být čím dál víc doma :o)
Prej ČD uvažují o takové přepravě
http://www.cemrfree.cz/w3/gal/azie/Nep%C3%A1l...
Abych to tedy jeste vysvetlil. Jezdim nalehko na dva az tri dny. Nekdy jenom tam kolmo a zpatky vlakem. Kdyz je hnusne presunu to na dalsi vikend. Proto si jizdenku kupuji az na posledni chvili, nebo kdekoliv cestou. Do Pendolina tim padem nemam sanci, protoze kvuli male kapacite je vyprodano davno predem (nekolik tydnu).
Když vidím tyhle problémy a zádrhele, radši pro větší přesun používám auto. A pak holt plánuju okruh od auta zpátky k autu. A kdybych přece jen chtěl využít vlak, tak jen na lokální trati s tím, že se zase přesunu zpátky k autu a štreku jedu po silnici. Nemusím se vázat na nějaké zoufalé rezervace týdny dopředu a i finančně to vyjde výrazně líp (lpg).
No jo,ale to by byla hrozná nuda,není nad úžasné dobrodružství které člověk zažije při využití ČD:-) Musel sem se smát když sem viděl dva němce zoufale se snažící dostat do rychlíku,skončilo to tak že zůstali na peroně s hromadou sundaných brašen a nevřícným výrazem se koukali na zaklapující se dveře služebního vagonu a odjíždějící vlak,kdyby mi jich nebylo líto tak se potrhám smíchy:-)
A jěště jeden,z nedávné doby jel sem s kámošem a kamarádkou na těžko,kámoška se už musela od nás odpojit a jeli sme ji vyprovodit na vlak.bylo to tak tak,a říkam kamošovi tak ji běž pomoc s kolem do vlaku a ja pohlídám kola......po pěti minutach.....telefon od kamarádá!!!Pomooooc ono mě to zavřelo a jsem ve vlaku a nevím kam jedu!!!No tak sem mu rekl že je pěknej debil a šel sem si pro lahváče,po asi půl hodině sme se opět setkali a pokračovali v cestě:-)
Taky napište něco veselýho co se vám stalo ve vlaku nebo někomu jinymu:-)
Nedá mi to, abych nepřispěl. S kolem ve vlaku jezdím už od roku 1995 a nutno podotknout, že přístup ČD se od té doby značně zlepšil, ale stále je to někde o krok (minimálně ...) pozadu, stačí se jet podívat do Německa, teď jsem tam strávil měsíc a vím o čem mluvím. Dodnes jsme u nás nedokázali přepravní kapacitu přizpůsobit enormnímu zájmu cyklistické veřejnosti, samotné uložení kol je kapitolou samou pro sebe a pokud už existují držáky (aniž by zpravidla bylo vidět na kola ...), tak si troufám tvrdit, že jsou naprosto stupidní a v některých momentech může dojít k poškození kola, rovněž tragédií je nutnost sundavat brašny (!!!), důvody sice chápu, ale kdo nenastupoval s 2 a4 letým dítětem a dvěma ověšenými koly tak to možná nikdy nepochopí, protože zvládnout to za 1-2 minuty je poukazem do Bohnic (a to se nezmiňuji o vozíku ...). Moje čerstvá a silně negativní zkušenost je právě z posledního putování po Německu, respektive ze zpáteční jízdy Berlín-Praha, na kterou jsem si 2 měsíce předem kupoval jízdenky a místenky pro 2 dospělé, 2 děti do 6 let a 4 kola (z toho 2 vozíky). Na informacích ČD jsem se 3x informoval na cenu a pokaždé byla jiná, rozporuplnou odpověď jsem dostal i v elektronické podobě z informačního servru ČD, tj. ceny se lišily o cca 1.500,-Kč a rozdíly určitě nebyly způsobeny aktuálností kurzovního lístku. Úžasným zážitkem byl i samotný nákup jízdenek u pokladny na HN v Praze, který trval 40 minut. Veškeré podklady jsem měl připravené, vytisknuté a přehledně seřazené, ale i tak byly zásadní problémy. Místenky na kola si prý nemusím kupovat, ale dohodnu se až na místě, místenku na osobu dostanu, ale neví kam, protože nemá k dispozici náhled vagonu atd., podotýkám, že se jednalo o mezinárodní rychlík s povinou rezervací kola. Postupně jsme ale vše vyřešili (díky mému půdorysnému plánku vagonu , dlouholetým zkušenostem a maximální míře asertivity ...) a ani cena nebyla až tak mimo a byla zhruba na průměru avizovaných cenových rozdílů. První etapu jsme měli za sebou a jsme v Berlíně, nástup v klidu, jsme první , jedná se o nástupní stanici, vozíky jsme v pohodě složili a nezabraly více místa než kola. Šokem ale bylo, že němečtí i naši průvodčí bez mrknutí oka poštěli do vagonu i kola bez místenek, takže "místenkáři" nakonec sami neměli kam kola dát !? Ani nebudu líčit jaká byla v narvaném vlaku a 30-ti stupňovém vedru atmosféra, místo 6 kol jich bylo chvílemi 10-11 !!! Mně definitivně ruply nervy v okamžiku, kdy mně nějaké kolo od bahna začaly pokládat na přívěsný vozík ....... a tak bych mohl pokračovat dál. Během celé popisované eskapády a i po ní jsem se 2x svěřil -postěžoval na informačním servru ČD, ale bohužel doposud bez odpovědi a to jsem byl velice slušný.Víc už nemám co bych dodal, možná za 50 let se konečně někde (ČD) proberou a podobné problémy, z mého pohledu triviální, vyřeší tak, abychom se necítili (cyklisté) při cestování ve vlacích jako štvaná, nežádoucí a obtěžující zvěř, ale klienti-zákazníci, protože my tu nejsme pro ČD,ale ony pro NÁS.
mám téměř totožná zkušenosti s kupováním jízdenky z Kolína nad Rýnem do Prahy vloni :o((((
Před loni, když jsem chtěl do Golitzu, jsem to nakonec psychicky nevydržel, na dráhy se vykašlal a nechal se tam dovézt dodávkou. Bylo to levnější, rychlejší a pohodlnější...
Jasne ono to nie je vzdy (mozno nikdy) idealne. Nase drahy su v preprave bicykov mozno este horsie, ale lepsi sa to. pred dvoma rokmi som kupoval miestenky na bicykel asi 2 hodiny(pokladnicka nemala potuchy, ze rezervacia na bicykle vobec existuje, ni eto , aby este vedela ako mi ju ma predat), teraz sa mi to podario asi za 10 minut. My chodime vacsia partia a tak ked mame problem s bicyklami dame na drahu dorpedu vediet a vacsinou nam vyjdu v ustrety (pristavia iny vagon ako mali povodne v plane). Takze vlakom cestujeme casto a vzdy bez problemov. Jediny problem sme mali paradoxne vo Viedni, ked nas nepustili s bicyklami do vlaku, lebo sme nemali rezervovane meisto na bicykle.Uz sme vsak viezli bicykle v rychliku vo vnutri v kupe (polozene hore na policiach, kam sa davaju kufre). Sprievodkyni sa to spociatku nezdalo,ale potom nam predala batozinove listky a mavla nad nami rukou. Bo to vsak polnocny vlak a asi nas nechcela vyhadzovat do noci. Takto to v tom kupe vyzeralo http://picasaweb.google.sk/bobovskyj...
Tohle jsou přesně ty důvody proč se vlakům vyhýbám jak čert kříži :-( Do vlaku lezu jen v případě nejvyšší nouze, jinak ať si celé slavné ČD strčí svoje služby za klobouk a klidně zkrachují... Buď mám jiné možnosti dopravy, nebo holt zůstanu doma, alespoň se klidnými nervy...
Akorát mne štve, že se do nich rok co rok pumpují miliardy z našich daní a nikde to není vidět :-(((
Co kecáš :-), že to nikde není vidět. Podívej se jak je spokojený.
http://www.novinky.cz/ekonomika/166793-beru-pul...
Co více si můžeš přát: Spokojený ředitel a manažér.
Náš zákazník, náš .............pan ředitel.
Je to rčení doufám správně ? už si moc nevzpomínám.
Vlakem občas jedu, musím uznat, že se služby docela dost zlepšili (i když prostor pro zlpšení stále je). Ale je to hodně o lidech a já asi mám na lidi dost štěstí. Faktem taky je, že u nás (myšleno BV) jsou na kolaře ve vlacích zvyklí...
To jo, to musím potvrdit. Jela jsem z Břeclavi do Brna v sobotu. Vyšlo nám to zrovna na jakýsi "historický" vlak s jednotnou cenou, na který nám pokladní prý nemohla prodat lístek na kola, že až ve vlaku...
Do vlaku s koly nám dokonce pomohl i průvodčí (teda asi ztratil nervy, když viděl, jak se tam s těmi koly a taškami nemožně motáme)... a pak celou cestu nepřišel. Takže kolo jelo zadarmo a kdybychom neměly lístek my, tak na to taky nikdo nepřišel... :-)
Párkrát jsem takto jela z Podivína (moje oblíbená trasa je z Brna do Lednice, potažmo do toho Podivína na kole a zpátky proti kopci vlakem) a je fakt, že i když se jednou stalo, že nás kolařů tam nastupovalo snad patnáct a dost kol ve vlaku už přijelo, tak průvodčí ochotně spolupracovala a vešlo se nakonec vše.
A taky krásná historka byla letos v létě v Jindřichově Hradci z úzkokolejkou, kde nás jela velká skupina (a nebyli jsme sami) a asi šest kol nacpal k sobě i strojvůdce.
Nedávno jsme jeli Jindřichohradeckou místní dráhou s koly. Nejenže nám kola do "dobytčáku" naložili minutu před odjezdem a bez řečí, ale nejvíc mě šokovalo, že kromě nás jelo dobře dalších 20 cyklistů a na naší výstupní stanici nám bez jakéhokoliv papíru či jiného dokladu dali NAŠE kola. Přitom ten "dobytčák" musel být docela narvaný a po nás ještě cyklisti na dalších stanicích nastupovali. Prostě někde to jde a někde ne.
Čím víc to čtu, tim vic si říkám zlatá skládačka :-D
Teď jsem absolvoval cestu Rumburk-Děčín-Břeclav-Znojmo tam a zpět se 3 koly a nikde nebyl zásadní problém. Jediné s čím jsem problém měl, že na věšáku viselo nějaké německé kolo s rohloffem a mělo kompletně zapouzdřený řetěz + ozubená kola. Když jsem si to chtěl zblízka prohlédnou, šíleně jsem se o to kolo umazal. Asi vazelína A00 či co se to diskutuje v jiném vlákně.
Jo a zjistil jsem, že DB je ještě větší sběratel osobních údajů než ČD, na tom cizím kole visela kartička s rezervací, kde jsem si přečetl i jméno a bydliště majitele onoho bicyklu.
Vracím se znovu k tomu Pendolínu
Vedle REGIONetu a SONE+ budou místenky na Pendolino na jižní větvi do Vídně bezplatné a na severní větvi do Ostravy budou držitelé In-karet s aplikací Rail plus nakupovat místenku se slevou bez omezení.
Přeložíte mi prosím tuto větu ohledně těch místenek ?
Je to z tohoto článku
http://www.novinky.cz/ekonomika/177924-ceske...
Nechce se mi to moc studovat, ale jížní větev to je jasné, místenka bezplatně. Co se týče Railplus jde o to, že v tarifu je věta: Ve vlacích SC vyjmenovaných v jízdním řádu nelze uplatnit slevu Rail plus na místenku SC. Tedy ta zpráva říká, že tato citovaná věta z tarifu na severní větvi neplatí.
Na jižní větvi je zadramo pouze omezený počet místenek, na severní větvi lze vrámci nabídky podzim2009 uplatnovat slevu rail plus bez omezení, po skončení platnosti slevy s drobnými omezení (pár nejvytíženějších vlaků)