Další dvacetipalcovou skládačkou, který redakce NaKole.cz dostala k otestování, je Halway Lite od značky Giant. Kolo zaujme už na první pohled svým konstrukčním řešením – přední i zadní kolo je totiž zavěšené na rámu jen z jedné strany...
Nemohu si pomoct, ale pro mě jak technicky tak hlavně designově úlně pasé. Toto kolo je pro mě z recenzovaných kol jasně na konci. Nedovedu si pro něj představit žádnou užitnou hodnotu.
Zatím jasně vede Dahon Vitesse (Speed D7, Simplex) a to nejen po funkční stránce a transportní velikosti, ale též designově.
Hodně se těším na odpružené verze Dahonu, protože takové kolo by se mi líbilo :-)
Způsob uchycení kol se technicky nazývá "letmo". Mají to i těžké motorky BMW na zadním kole. Kolo se lépe sundává, je přístupnější. Je to výhodné při měnění pláště a duše, to možná půjde na tomto kole i bez sundání kola z rámu, (nevím jak by šla vyháknout brzda z lanka). Ale pocitově, znovu říkám pocitově, mi více ladí klasická vidlice, hlavně vpředu.
On vůbec odborný jazyk zde na tomto webu - a hlavně u recenzí skládaček - docela dost pokulhává. Třeba ty šlapky! Pořád a neustále melete tenhle amatérismus dokola - patrně si myslíte, že jste těžce zásadoví, ale to je omyl. Je to trapné a neprofesionální. Já vím, internet jazyk zkurvil jak to jen šlo, tak proč v tom nepokračovat, že ano?
Za recenze jsem jako čtenář vděčnej a chápu, že nejsou všichni strojní inženýři (ani já ne). Cením, že recenzenti na kolech jezdili a nezplodili to u kávy nad prospektem výrobce. Kdyby články měly vyjít knižně nebo časopisecky, tak by asi korekturu zasluhovaly, ale každopádně díky za ně. :-)))
taky spíš používám výraz pedály nebo převodník apod., ale v recenzích skládaček mi lidové výrazy vůbec nevadí, hlavně, že vím "co chtěl básník říci", každopádně bych Gianta postavil na žebříčku testovaných strojů až na poslední místo nejen kvůli vlnícímu se rámu, ale taky pro problematickou servisovatelnost nábojů
Jen takovy maly dotaz.
Planuje se test i nejakeho "drazsiho" skladaciho kola?
Docela by me zajimal rozdil treba mezi Vitesse a Curve SL. Vim, ze je rozdil v komponentech a materialech, ale docela by me zajimalo, zda je ten rozdil i v praxi.
Ale jinak dik za serial. Mam zatim vybrano a uz se tesim, az vlezu do nejakeho mesta a poridim si to:-)))
Řada Curve je především kolo v kategorii "urban". Tedy je to konkurence pro Brmtona, protože má 16" kola a v základu 3 rychlosti v náboji, nicméně SLko už je trosku vylepšený a má Včkový brzdy, i když po sbalení je vetší než Bromík.
V základu už jsou tam pláště Big Apple, ale díky malým kolečkům je to na nazpevněném povrchu horší poježdění.
Díky, za recenze. Civilnější jazyk testů je pro mne rozhodně výhodou, alespoň nemusím hledat ve slovníku, abych věděla zda to jede do kopce. A spor jestli pedály nebo šlapky mi přijde asi tak smysluplný jako otázka, zda byla dřív helma nebo přílba :-) Mimochodem ta jízda do kopce mne zaskočila, chtěla jsem skládačku do Prahy na ježděnní do práce, ale přece jenom se na cestě dom pár stoupáním nevyhnu, tak nevím :(
Díky za recenze. Je s podivem, že jsem vaše stránky objevil až teď. Doporučuji představit italskou skládačku Bottecchia, jezdím na ní já i dcera a jsme maximálně spokojeni...
Zdravím Vás polarniku. Chci se Vás zeptat jak jste vysoký, mám Bottechiu v hledáčku, ale na stránkách výrobce jsem nenašel pro jakou max. výšku kolo je. Měřím 185cm - s botama tedy tak 187 :-). Díky
A.P.