V ulicích Prahy potkáváme i v tomto počasí množství cyklistů na cestách za prací, nákupy nebo zábavou. Stejně tak led a sníh neodradí cykloturisty od výletů na kolech do přírody. Jak obout svoje kolo, aby nás sníh a led nevyhodily ze sedla?
pro běžné zimní ježdění, kdy se povrchy neustále střídají, je u pláště důležité z jaké směsi je upečený /podobně jako u zimních pneu pro auta/ a jaký má vzorek. přidáním hrotů se nástrahy zimního ježdění nevyřeší /můj skromný, leč vyzkoušený, tip - Marathon Cross, celoroční univerzál pro kolo do města a přilehlých hospod :- )/
mam li jen jeden plast s hrebiky pak patri dopredu!
Lidičky, jak to jen v té redakci děláte, že se vám tak daří a písenka se množí :-)
Mě baví si zajet na nějaké prázdné zasněžené parkoviště třeba u supermarketu nebo na nějaký odlehlý plac a tam si zkoušet všelijaké manévry nebo brzdné dráhy a tak. Člověk se vyblbne jako nikdy a nikoho, kromě sebe, tím neohrožuje.
Snow Stud používám už třetí rok. A zatím jsem hapal jen jednou a to jsem pokoušel štěstí v lese na hladkém ledu z kopce. Nemohlo to dopadnout jinak. Zázraky nelze čekat, hluboký sníh a vyjeté zmrzlé koleje to stejně nezvládne, ale dá se jezdit. Jediný problém je, že tady v Praze a těsném okolí sníh vždycky brzy sleze a musím zas přezouvat jak pitomec. Ještě jsem se nedokopal k tomu někde sehnat nějaká shitová kola 28" na treka, abych to mohl jednoduše přehodit celé.
Proč musíš přezouvat, když nejedeš po sněhu? Já jí měl minulou zimu na předním kole a to jsem jezdil téměř výhradně po asfaltu. IMHO tím jak jsou ty cvočky po stranách tak při dobrém nahuštění je rozdíl v hlučnosti a odporu minimální. Nevím, jak se zadním kolem.
Mám je vepředu i vzadu (při jízdě z většího kopce se to docela hodí) a subjektivně vnímám, že o hodně víc brzdí a hrčí než "letní" (Schw. Huriccane, tedy hodně hladké). Nafoukáno mám na na šutr, ale stejně trpím utkvělou představou, že se cvoky na dlažkách obrušují.
Ještě pro zajímavost - vzadu nandávám zimní ve směru jako ve předu, tj. podle šipky "Front", právě kvůli tomu, aby to co nejvíc brzdilo, horší záběr přežiju.
V tom případě myslím, že ten rozdíl je hlavně v té zadní. Obrušují se určitě, ale i po celé zimě na asfaltu tam pořád jsou a na ledě pořád drží. IMHO je ta pneumatika na to dělaná, aby mohla jezdit po asfaltu.
A kolik kilometrů jsi po asfaltu najezdil? Docela by mě zajímala životnosti, protože já bych najezdil přes zimu asi tak 2000km. Ale zase mám dvoje kola, takže bych mohl v teplejších částech zimy přehazovat bez problémů obyčejné pláště.
Já to neměřím, ale když jsem si to teď dal do kalkulačky, tak bych řekl, že asi tak řádově kolem těch dvou tisíc to bylo. Mohlo to být jen tisíc nebo i tři.
Jestli to bylo "řádově", tak to mohlo být pouze:
řádově desítky
řádově stovky
řádově tisíce
řádově desetitisíce
atd.
nikoli řádově dva tisíce.
Detailisto :-))
Proč by to nemohlo být řádově dva tisíce? Prostě 4 nebo 6 nebo 8 tisíc nebo 12 nebo 14...
Případně to může být v řádek tuctů, kop, velekop...
:-))
Protože číselné řády jsou setiny, desetiny, jednotky, desítky, stovky, tisíce apod.
číslo 2 000,- patří do řádu tisíců, 12 000 patří do řádu desetitisíců. Řád dvoutisíců neexistuje. To co píšeš 2, 4, 6, 8, 10, 12..., jsou násobky 2 000, ne řády.
To je dobrá poznámka, ale proč by nemělo smysl říct, že to byly asi tak 2000, ale že je to jen řádový odhad (tzn. tisíce jsou správně, dvojka už být nemusí). To se tak běžně používá třeba i ve fyzice. Jinak je to ale diskuze o ničem :)
Diskuse o ničem, ale nijak nepříjemná :-)
Ta informace v tom smyslu co naznačuješ je taková divná.Má se tedy počítat s tím, že to bude až 9999, nebo asi 2000?
Vždyť jsem to tam psal explicitně :) Nejspíš dva ale možná taky jeden nebo tři. Já vím, že se to zdejším bikerům sledujícím trasy na GPS a analyzujícím průměrné a nadprůměrné rychlosti může zdát divné, že někdo má takovou mlhavou představu, kolik toho vlastně ujel :) Když já to mám do knihovny sem, do knihovny tam.... :)) Ze mně by třeba bajker nebyl :)
Ja osobně bych potřeboval řešit plástě, abych dojel do práce po mokrém asfaltu a zpátky večer (v noci) po namrzlé silnici.
Opatrně se to dá i na normálních gumách, ale lonskou zimu jsem na silničce takhle jednou vjel do kolejí vyjetých od nákladních aut a už jsem letěl napříč celou silnicí... Naštěstí v tuhle hodinu už toho moc nejezdí.
Zdravím,
já jsem si pořídil po zkušenostech s loňskou zimou pláště Swalbe Marathon Winter http://www.schwalbetires.com/files/l_img... a jsem celkem spokojenej.
Mě ani tak nevadí led nebo sníh, ale zato nasolené silnice, to je podle mě největší nepřítel zimního cyklisty.
Loni jsem musel měnit oba ráfky kvůli tomu, že byly u ventilku pěkně zničené (zkorodované), na čemž měla jistě největší podíl právě posypová sůl.
Letos jsem v zimě raději nevyjel a říkám si, že radši těch pár dní počkám na jaro a první pořádný déšť, který tu sůl smyje.
Máte podobné problémy či rady, jak se proti tomu bránit? Ale sundavat plášť a duši a ráfky omývat vodou po každé jízdě se mi opravdu nechce.
Já vždycky, když čtu takový článek, čekám nějaké praktické informace. Pravda, něco komentářů tam je, ale vadí mě, když tam čtu celé odstavce kopírované z katalogu výrobce. To by pak mělo být nadepsané "placená inzerce". Ale to není až tak můj problém. Ten je, že jsem se nic moc jiného než z katalogu nedozvěděl. Fakt je na druhou stranu, že všichni ty katalogy nemají a nebo nenajdou. Nakonec, v diskusi byly i pro mě nové informace. Takže sorry, že jsem to psal, už je pozdě :-) Dobrou noc
Pohoda : http://www.vysokohorskesporty.cz/pratele/silv07...
Na novém 29er se mi osvědčili v hlubokém sněhu tyto pláště : http://www.rebelbike.cz/shop/produkt/plast-wtb...
Klasické 26er se ve sněhu na 29er vůbec nechytá :-)))
V hlubokém sněhu se na kole prakticky nedá jet. Na led a ušlapaný sníh mám doma dělané gumy s hřebama. Obyčejný MTB plášť s velkýma "špuntama", v každém "špuntě" zevnitř zavrtaný samořezný šroubek s čočkovou hlavou, hroty koukají ze "špuntů" ve středu cca 2 mm, na krajích cca 3 mm. Po tvrdém sněhu a ledu jezdím jak po suchém asfaltu. Je pravdou, že horáka v zimě používám jen na vyjížďky v terénu po ušlapaných cestičkách a po ledě. Na to jsem si ty pláště udělal a je to paráda. Ale že bych na kole jezdil v zimě denně do práce tak to ne. Prostě v zimě vyrazím jen abych si užil.
Záleží na tom co je hluboký sníh. Podle mé zkušenosti na 29er s kotoučovkama, pneu šíře 2.55" a bez blatníků lze na lehké převody jet při 15 cm neporušené sněhové pokrývky 2x větší rychlostí než je rychlost chůze při vynaložení poloviční energie než při chůzi. Navíc je to nádherná romantika jet sám neporušenou bílou plání :-)
Pro mě je hluboký sníh takový, kde se plášť už nedoboří na pevný podklad. Takový je alespoň pro mě nesjízdný.
nemas jezdit na 26" miniatůře
Netrefil's. Celý život na treku.
S trekem na do sněhu??? Nedím se že je pro tebe nesjízdný :-)))
Já se si taky nedivím.
Mimochodem, s čím tedy do sněhu ano?
Na sněhu jsem jel už na spoště kol (vždy MTB) ale zatím nejpohodlnější to bylo na 29er a šíří pneu 2.55". Na zasněžené Brněnské přehradě jsem v pohodě stačill i známému který jel vedle mně na běžkách :-))
Já fakt nechápu, proč se Tour de France nejede na těch skvělých a dokonalých 29". Jsou to asi prostě nevzdělaní (nebo nepoučení?) tupci...
:-))
To na čem se jezdí Tour de France není horské kolo. Ale pokud chceš můžeš zkusit jet silniční závod na horáku. Mimochodem na žiletce jsem ve sněhu jezdit nezkoušel. Byla by to stejná hloupost jako to co jsi napsal :-)))
Říká ti něco pojem ironie? Asi jsem těch smajlíků tam přihodil málo... ;-)
Sorry, taky jsem to nemyslel zle ;-)
Tak hlavně že se to nakonec vysvětlilo. Ale grupnsex kvůli tomu pořádat nebudeme:-)
To je taky nápad (ode mne), sotva rozlepené oko, kafé ještě žádné, a už přispívat :-))
Ale pak to má tu správnou šťávu a a je čím se bavit :-)
no já to teda dneska ráno po 250 metrech vzdal. Nepravidelně uježděná vrstva sněhu mi dělala velkej problém. Sice mám na předku docela zubatej vzorek a širokej plášť, ale ta dvacítka má pořád tendenci se zařezávat a utíkat do boku. Jako nějak bych dojel, celkem to umím ustát, ale to by nesmělo nic jezdit okolo. Máte to ostatní s 20" kolem taky tak?
Cross přezutej na zimní vzorek, sníh se vesele kydá. Beru Fenixe, čelovku a jdu to prubnout.
Dík za info.
Velmi hodnotné, přečetl jsem si pouze: The page cannot be found.
The page cannot be found - Tohoto výrobce plášťů neznám.Asi nějaká horká novinka.