Jak už název napovídá, MyCity Worchester je městské kolo. Tato novinka z katalogu značky Citybikes je vyráběná v tuzemsku a vyladěná pro český trh. Uvedení řady MyCity na trh naznačuje, že rozvoj městské cyklistiky nenechává chladnými ani české výrobce.
Milé promo... mě pobavilo to "tuzemské ladění" firmy CITYBIKES a máchovský název řady "Máj city" a označení modelů vorčestr a manšestr. Taky dobré jsou stránky výrobce s "Deep entry" a "Old fashioned" kategoriemi. "Hubová převodovka" - asi nějaký "voice control system" :-) Chtělo by to lepšího textaře, oproštěného od pseudoanglického balastu.
Za ty peníze se dají sehnat v D/NL/DK lepší kola (namátkou Bergamont/Gazelle/Kildemoes), akorát že nejsou na Big Applech, takže to tuzemské ladění je tuzemské jen v jednodušší koupi. Protišlapací brzdu nepovažuji za to pravé ořechové, snad jediná výhoda je možnost přibržďování při odbočování, když se ukazuje rukou. Podle místa používání se vyplatí ev. vyměnit pastorek za větší.
Na projektu CB oceňuji propagaci ježdění ve městě na kole a s tím (a s prodejem) spojené aktivity; používané výrazivo je ale poněkud komické.
tahat skoro 18 kg bych teda do schodů rozhodně nechtěl, dámská verze taky o moc lehčí nebude, pro městské kolo stačí bohatě třírychlostní torpédo - hmotnost by klesla o víc, jako o kilo a cena by mohla být o dobré dva tisíce nižší. s jedním převodem by pak kolo ideálem do roviny a cena by se snížila o dalších patnáct stovek, takové kolo by se pak mohlo/ideální stav/ prodávat někde kolem 8 tis., což by bylo akceptovatelné i pro případ, že by mi ho někdo štípnul.
V Praze potřebuješ 7 kvaltů. Uvažoval jsem o tom že bych městské kolo přepletl na planetovku a počítal si to- i 4 jsou zoufale malý rozsah.
ale to víš, že to beru trochu podle sebe - já mám jeden převod 42-20/26" kola/ a pro ježdění po Olomouci mi to bohatě stačí. jestli jsou v Praze nějaký stojky...?
Prahu s Olomoucí opravdu nesrovnávej,hanácká zeměplacka to fakt není :-)
Za 4000 koupíš normální kolo, stačí pro jízdu po městě, do práce, hospody, na koupaliště, atd. a váží asi 15 kg.
hoď nějaký odkaz... Zajímalo by mě zda bys sehnal za 4.000kč obdobně vybavené kolo ;-)
Takhle vybavené asi ne, ale řeč byla o městském kole pro běžné užívání se základním vybavením a lehčí než 18 kg a taková se prodávají a dokonce teď ve slevách i za míň.
Po městě se dá za určitých okolností jezdit na skládačce, zadarmo z půdy :)
Já vím a taky se dá chodit pěšky nebo jezdit autem za milion :-)
Porovnat:
Superior Flight City
třeba odtud:
http://www.sportmen.cz/Superior-Flight-City...
to pak radši toho Supa
8-)
CityBikes jsem už nejednou kritizoval za to že se nesnaží podbízet cenou :)
U toho Supa nemáš: nábové dynamo (fakt užitečné), kryt řetězu (výrazně prodlužuje životnost řetězu a servisní přestávky), nosič, blatníky a osvětlení. Nejsem schopen porovnat pedály, ale v sedle Worchester vede.
Na druhou stranu má sup A-head, což je pro mě plus.
na Supu máš vcelku standardní cyklistický posed, na Worchesteru vzpřímený (nejel jsem na něm, ale je to odhadnutelné z obrázku).
Takže pro sebe bych koupil Supa kvůli A-headu a sportovnějšímu posedu, nicméně bych ho dovybavoval na úroveň Worchesteru (akorát bych tam dal nějaké normální sedlo a ne ty děsivé gauče). Myslím že celkově by to pak vyšlo na zhruba stejné peníze.
ten sup ma neumerne malinkata kola. mam pocit, ze worchester ma rafky 622
Ten Sup je asi lepší, dovybavení se dá dohnat levněji. Osobně bych ale řekl, že Shimano Nexus se hůře demontuje než Sram a ten zase má hodně hlučnou rukojeť.
Aniž bych nějak dlouho hledal:
http://www.kildemoes.dk/cykler/street
Sitybajkz jsou drahý.
Materiál levněji možná ano, ale těch hodin shánění, kutilství a improvizace. Když například řešíš, jak uchytit odrazku a zadní světlo na zadní nosič (protože na sedlové trubce ti pak zaclání náklad), jak dobře namontovat košík, jak skloubit košík s předním světlem. To nemluvím o krytu na řetěz (to nemusí vůbec na toho Supa existovat)
Vím, o čem mluvím. Jezdím na trekovém kole, které jsem postupně dovybavoval tak, aby se mi na něm co nejpohodlněji jezdilo ve městě. a) Spoustu věcí jsem musel řešit samo-domo, protože jsem prostě nesehnal kompatibilní součástky. b) Jako začátečník jsem nebyl schopen poznat, co přesně na to kolo potřebuju, takže jsem na to přicházel až sám postupně, včetně omylů (další náklady). c) Věci jako nábojovou převodovku bych určitě ocenil, ale to je v rámci modifikace mého trekového kola asi dost mimo a stálo by to spoustu peněz.
Prostě kdo chce kolo do města, o které se nemusí moc bát, a moc mu nesejde na nepohodlí (nemá to defaultně ani blatníky), tomu klidně doporučuji toho supa. Ale jestli si někdo myslí, že koupí supa a dovybaví si ho tak, aby po městě mohl jezdit se srovnatelným pohodlím jako na opravdovém citybiku, ten na to určitě dá peněz nakonec víc a výsledek stejně nebude tak dobrý.
Jinak moc to neřešit a nějaké to pohodlí oželet má ale velmi dobrou logiku, protože se o to kolo nemusíte tolik bát, takže máte větší volnost v tom, co s ním děláte.
Nedělej z toho vědu! Na zadní nosiče/stavby pasuje dost světel.Předek to samé,prostě na košíku, na řidítkách, na vidli... Kryt řetězu: jsou různé modely. Předělat "trek"na nábovou převodovku je jednoduché. "Začátečník" si nekoupí kolo, na kterém se vyšťaví (musí ev. něco udělat a ušetřit pár kaček za triviality od výrobce),pro takové jsou určené právě takové modely jako jorkšír and vynčestr.
Nemohu se ubránit dojmu, že v Česku se pořád něco třídí a škatulkuje a řeší... a jde jenom o blbý kolo. Ale pokud píšeš o kole, "o které se nemusí člověk bát", tak by mi bylo líto i šunky za 3 litry.Nebo si myslíš, že čím dražší kolo, tím větší pohodlí? To snad ne! A nebo jsi od citybikes.cz ? :-) Připouštím, že v CZ nelze všude najít to, co potřeba, ale to se dá vyřešit jinak.
Čau, já nemám žádný důvod propagovat to konkrétní kolo, jen dávám k dobru svou vlastní zkušenost, která mne dovedla k tomu, že kdybych si dnes kupoval do města nové kolo, bylo by to kolo od začátku městské. Možná ty bys uměl ty věci řešit lépe, ale pro mnoho lidí to tak prostě není.
Pak je také mnoho lidí, co na kolo nedají třeba ani ty blatníky nebo v horším případě tam dají nějaké bikerské, pak chtějí jezdit po městě a nadávají na to, že se při jízdě zašpiní a jak je to nepraktické. Co jim na to říci :)
Jinak Citybikes je dle mého sympatická firma a ceny většinou odpovídají vybavení a tomu, že prostě citybiky nejsou v Praze vůbec nijak masová záležitost.
tak , nakonec stejně rozhodnou lidi, jestli budou podobná kola za ty peníze kupovat, těžko odhadnout jestli je tady pro city připravený trh. docela by mě zajímalo kolik kterých kol se u nás za rok prodá, ale podobné statistiky vedou a zveřejňují prodejci automobilů
Ale já jsem nepsal, že to kolo propaguješ... jen tvrdím, že kolo předělat/upravit není žádná věda a chce jen vědět, CO koupit, podle toho co a jak lze na přestavovaném kole upravit/přimontovat. Odborné věci, co neumím nebo se s nimi nechci mořit nebo nemám nářadí (např. výplety, středové složení, kleště na bowdeny) dám do dílny.
To, že se teď "objevují" kola do města je způsobeno tím, na jakých kolech se u nás jezdilo dříve a jaká kola zaznamenala boom před 20 lety. Na CB je komická ta angličtina. Mimochodem dnes jsem na stránkách jednoho českého výrobce kol objevil člena týmu, co pracuje jako "copy wrighter" :-)
Jasně, já myslím, že si neodporujem. Chce to prostě nějaké to know-how a to je i část toho, za co u firem jako Citybikes platíš, a mnoha lidem se to tak vyplatí. Někdo jako ty za to platit nemusí, lépe pro něj.
S tou angličtinou je to zajímavé. Já jsem poslední dobou dospěl k přesvědčení, že jazyky nejsou jen různým způsobem, jak říct totéž, ale že v různých jazycích lidé komunikují dost různě (jinou věc) a k čemu se jeden jazyk hodí dobře, k tomu se druhý nehodí vůbec. Takže je třeba daleko lehčí vymyslet nějaký dobrý moderní slogan v angličtině než v češtině, protože angličtina je narozdíl od češtiny svou historií a vývojem dost moderní jazyk. Jenže na druhé straně je to špatně, protože to nijak nepřispívá k rozvoji češtiny jako takové. Je to moc zajímavá záležitost.
Ještě jedna poznámka k CB: on to není ani výrobce... prostě jen prodávají kola s nějakými názvy a myslí si, že s angličtinou to je ještě víc "trendy".
Nejsem jazykovědec, nedokážu posoudit, co je moderní a co nemoderní jazyk, ale myslím si, že dobrý slogan a vůbec celá ta slovní ambaláž kolem kol (například), se dá dělat i v češtině. A když už anglicky, tak správně a normálně a né takové gymnaziální texty. Třeba Němci, ti mají také teoreticky takový "nesexy" jazyk a zrovna u kol to mají docela v rovnováze, takže tam jsou "značky" jako Bull´s, Canyon... ale také Velotraum, Bergwerk (dříve Kraftwerk), Schauff, Kettler, Nicolai, Fahrradmanufaktur, Riese und Müller...
Jednou jsem dělal s jednou českou hardcorovou kapelou turné po Německu; kluci z německé skupiny, co to jeli s námi mi říkali, že jim čeština přijde v trashi i hardcoru daleko tvrdší a tím vhodnější, než angličtina.
Téma to je zajímavé, ale asi jen pro nás dva...
mě se líbí i němčina - Rammstein , do jaké hudební škatulky vlastně patří ? osobně hudební šuplíky neřeším. každopádně - snažit se být "světový" pomocí vsunování / často ještě nesprávných/ anglických slov do českého textu působí úsměvně, později trapně / ještě pamatuji "módu" některých pseudoslov převzatých z ruštiny/. mluvím, jak mi zobák narostl a svůj rodný jazyk miluji /bez patosu, prosím !/
Rammstein mám rád!Nejenom muzika, i texty (jejich zpěvák vydal i pěknou knížku básní) se mi líbí.. ačkoliv poslední 3 alba už jsou vylouhované odvary začátku (Herzleid a Sehnsucht).Kam hudebně-stylově patří netuším a je mi to jedno.
Dnešní angličtění mi přijde ještě komičtější než chazrosčování a politrukování z minula.
No tak potíž je třeba hned v tom, že čeština nemá pěkné moderní slovo pro bicykl. ,,Jízdní kolo'' je šíleně dlouhé, bicykl spíš archaický a navíc to stejně není původem české slovo. ,,Kolo'' je velmi často nepoužitelné kvůli velké mnohoznačnosti. Já tedy používám ,,bicykl'' rád, není důvod, proč by se nemělo do jazyka tohle slovo zase vracet.
velociped
Na jiste dlazbe zvane kocici hlavy by se bicycle nechal nazvat Kostitras ......
Mě teda "kolo" bohatě stačí. "Bicykl" je lehce retro,"bajk" se mi nelíbí. V němčině to taky není ono, někdy "Fahrrad", jindy jen "Rad"... z jiných jazyků si vzpomínám na "fiets" a "sykel" a neřekl bych, že by to v Holandsku či Norsku řešili... prostě JEJICH slova.
Zaujaly mne ty tudorovský růže na rámu, zmíněné v recenzi. Hm, to bude asi něco důležitýho. No...jinak dobrý.
Proc ne ? I ruzicky jsou hezky esteticky doplnek i kdyz jde jen o kolo .......Ja videl cruisers do mesta s kytickama , motylkama a dokoce i se smajlika na ramu i blatniku. Meli by si to nechat patentovat a takovy kola do mesta jako MyCity Worchester by melo stat v kazdym meste u kazdyho baraku v kazdy garazi nekolik aby dalsi generace po nas nezapomela co kolo vubec je a v autech ve smogu v zacpanych ulicich nechteli jezdit z Mac Donald s velkyma sadelnatyma pupkama i na verejny hajzl ......
Chybí mi zásadní věc: Jakákoli zmínka o rozměrech kol! Jak si mám udělat představu o variabilnosti gum a tedy jízdních možností, když nemohu určit, jaké gumy tam mohu dát!
Opačným extrémem je zabývání se takovými nepodstatnými detaily, jako pidicink a jeho zvuk, gripy a díly, které se snadno a levně vymění .. no, dost mizerná recenze .. a že nikoho z přispěvatelů (krom Jirky77) nenapadlo se velikostí kol zabývat .. je vidět, že nikdo toto kolo nebere vážně, jen jako gadget .. J.
Pan mistr si musi vzdy rejpnout. Ikdyby ta recenze byla cela a jen zapomeli na barvu ventilku, tak ty si stejne stournes. Ubozacku, muzes jit prudit na jine forum a nechat tohle napokoji?
Ne! na jiném už prudím .. :o) J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
ty jsi vážně kkt!
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Remember , you get what you pay for ........