Jako ve všech organizacích s rozpočtem, i na pražském magistrátu se konec roku nese ve znamení dokončování a urychlené realizace projektů, na které v průběhu roku nebyly peníze nebo čas. Peníze najednou jsou a čas… čas se udělá. Magistrát tak pod stromeček naděluje cyklopruhy i cyklostezky v tempu dosud nevídaném.
Copak to, Pražákům, těm je hej, ty musí mít vždycky něco navíc, třeba miliony na přednopstní cyklostíání na křižovatkých nebo cykloobousměrné jednosměrky :-)
no co, v hradci to neni potreba :) jak radi bychom my v praze meli srovnatelny provoz motorovych vozidel, dvakrat denne S120, 6* projede traktor od kravina na pole, dvakrat tydne zasobeni konzumu a jednou za mesic fekalni vuz...
Jsi vypad nějak mimo realitu a moc koukáš na televizi, ne??? Vyjed´ taky někdy za Prahu, at´poznáš, že doprava mimo Prahu a na venkově dnes dávno není to, co se natáčelo v 70. a 80. letech minulého století. Jsme zde zahlceni kamionovou přepravou všeho druhu, kdy se tady z toho rozsypou silnice 1.třídy i třikrát do roka a vše pak ženou po okreskách, kde jezdíme my- cyklisté - a i běžný provoz v obcích se tu zvýšil od těch dob na x-set násobek....Dávno už nejen větším přílivem "víkendových turistů" - pražáků...nebo nákupem nového trakotoru do JZD....:-) Např. dostat se do okresního města se dalo dříve lehce za 20 minut. Dnes chytneš několik kamionů a vlečeš se za nimi i 3/4 hodiny!
To je tvoje zbožné přání, nebo jsi to někde v posledních letech viděl ?, teď nemyslím, někde ve skanzenu třeba na Veselém kopci :-)
Taky by se mi to takové líbilo, bohužel realita je mnohem horší.
Prahu na kole nemusím, ale občas si to dám, jako zpestření... prostě "Jak se kalila ocel". Když ty scifi vize vyjdou: super. Když ne- víme proč. Ale proč píšu: ta fotka je skvělá!
22 milionů, tři mosty... - prostě zírám. Možná děláme my cyklisti chybu, že se snažíme o levné projekty, ty monstrózní jsou zkrátka u betonové lobby populárnější. Navrhuji začít prosazovat cyklostezky plné mostů, tunelů, odpočivadel a mimoúrovňových křížení, které necháme vypracovat nějakého důležitého postmoderního architekta a kvůli kterým bude potřeba mnoho studií. Důležité je cenou trumfnout městský okruh a přípravy olympiády. Uvidíme, pro co pak začne lobbovat betonářská lobby :-)
Na co prosím zíráš? Zkus prosím si nejdříve zjistit nějaké podrobnosti...
Zírám na to, že když se aktivisté snaží prosadit někde namalování cyklopruhu, tak naráží na odpor, a tady se najednou povede prosadit takový veliký projekt.
A nemyslel jsem svoji poznámku nijak zle, asis ji špatně pochopil.
nevím proč se asfaltují mlatové cesty -jak jím říkají...jsou to vyhozené peníze a navíc o to vůbec nestojím...90% lidí jezdí na horských nebo trekingových kolech..které jsou vhodné hlavně na nezpevněné cesty...takže já se takovým novým cestám naopak vyhýbám..je to spíš pro bruslaře, ti jediní potřebují kvalitní asfalt případě silničáře a těch tam potkáte jako šafránu....
Já bych řekl, že většině lidí na treku a městských kolech se líp jezdí po kvalitní asfaltované cestě. Totéž platí i pro horská kola, protože jsi jinak neumím vysvětlit ty davy lidí na hoských kolech na krásných asfaltkách a na lesníách cestách jen minimum :-)
Jestli tohle není ten důvod proč se asfaltuje.
V CZ bylo tolik krasnych a rychlych hard packed roads v lesich nebo mezi polema idealnich pro treking bicycle a nechapu proc by se musely asfaltovat . Ja se na svyho cestovniho Favorita a vandry po Vidlakovech i v okoli Praglu jeste pamatuju .....
Lepší jsou zpevněné cesty mež rozmlácená písko a jíloviště, no a nejrychlejší a nejjednodušší je cesty vyasfaltovat. Většině lidí vyhovují pevné cesty a proto se asfaltuje.
U nás se glorituje, na ježdění je to docela fajn.
8-)
A gloritovat, to je co ? neznám
To máš z toho, že považuješ asfalt za jediné možné řešení.
Asfalt je dobrej, ale ne jediné řešení, beton taky není marný :-) Já budu klidně jezdit i na tartanu, ale ten je asi dost drahý.
Ale vážně, co to je, já to slovo neznám, nikdy jsem to neslyšel a nevím co si pod tím představit.
nebo http://www.lesopol.cz/glorit
No vždyť to říkám - betón, ten je taky bezvadný :-)
skuz nastudovat ještě toto :-)
http://www.zapa-beton.cz/index.php?option=com...
Jo, znám, má pěkné a veselé betonárky :-)
Vubec nejlepsi jsou betonovy panely kterymi za komancu dlazdili cestu aby to hodne drncalo , dneska protoze skoro kazdy stavel a kradl cement pro svou chaloupku se se zacinaji rozpadat tak ze takova cesta vypada jako tankodrom ktery jak jsemsi vsimnul cyclisti i na MTB objizdi v blate . Je zajimave , ze tolik blata na stejny ceste bez panelu nikdy nebylo .......
nějakou podobnou metodu měla už před 7 lety patentovanou firma z rychnova nk recyklovali takhle ty nedůležitý silnice pak krachli
Tady taky , ale jen nekde ..... Hrubozrnny asfalt nebo beton zere pneu , cim hrubsi vzorek tim tychleji ubyva , na hard packed road ktery jsou na treku srovnatelny na rychlost s rozflakanym asfalem pneu na kole vydrzi o hodne dyl i s nakladem . Ten kdo jezdil po rychlych lesnich cestach na pevnym hlinopiskovym suchem udupanym podkladu na trekovem kole vi o cem je rec .....
Ja snad gognu ,ona se tu rozjela konecne kvalitnejsi diskuze ..........Ja vychodocesky a severecesky kraj znam ze sedla kola jako sve boty , nerekl bych aby mezi polema nebo v lesich kde neni cyclisticky trafic na krasnych prirodnim povrchu rmusel byt asphalt nebo aby se mrvil jinou povrchovou upravou . I za velkych destu ty cesty a bylo jich dost bylykrasne sjizdny na trekovym kole ...Vyjimku by mohli snad tvorit jen nektery useky eu radwegs vedouci prez CZ nebo mista kde je velky provoz nebo rekreacni oblasti kam prijede tisice neukazmenych cyclistu po kterych zbude zniceny podklad cest , plno odpadku , zkratka poradny bordel .