Jízda na nosiči bicyklu, to je pro většinu lidí jen vzpomínka z dětství s vůní prázdnin, slunce a rošťáctví. Před pár dny mě kamarád takhle provezl i s dcerou po Praze. Speciální nosič značky Xtracycle může teď změnit libovolné kolo na „longbike“ – náklaďák na dvou kolech.
to bych uživil, třeba na týdenní nákupy / nějaký ten žvanec, basa pivka pro pisatele příspěvku/, ale cena je dost hoch. taky by se mi víc líbilo, kdyby byl rám v jednom kuse /jako třeba dělá Surly/. jak to člověk smontuje, tak už kolo používá v dlouhém provedení pořád /u mě by to tak určitě bylo/
a co na to maximalni povolena zatez kola, ktera se i u horskych pohybuje malo pres 100kg?
celkova zatez je u xtracycle 150kg vcetne jezdce
ovsem celkem bezne se vozi i dalsi dospely
Problem se zatezim je u bezneho bicyklu hlavne na zadnim kole.
Figl je ze prodlouzenim se zmeni rozlozeni zateze na predni a zadni kolo
Predni kolo je normalne predimenzovane, pri prodlouzeni kola prejde vic zateze na nej a nedojde tedy k pretizeni zadku
takze jestli tomu rozumim, tak je to cele nove nakladni kolo, nikoli set nosicu a drzaku a roznasecu hmotnosti, co se namontuje na horske kolo stavajici.
je to pridavek dosroubovany do ramu bezneho horaku - xtracycle http://store.xtracycle.com/_e/dept/02/Xtracycle...
ale delaji se i ramy cele takto dlouhe - surly big dummy
http://store.xtracycle.com/product.aspx?pf_id...
Jen to ze tohle Surly osazeny kvalitnimi komponenty je pomerne drahy kolo a jako commuter a schoping bike i tady na moje pomery i kdyz od jara do podzimu jezdim na drazsich bicycles by si s nim na nakupy podle toho jak se v CZ dnes krade asi nejezdil . Co se tyce me tak do office kvuli schodum a malymu vytahu by se tezko parkovalo a musel bych ho zamykat venku kde by me ho ukradli nebo ocesali . Ale pro rodinu s malym ditetem na delsi cyclovandry je to perfectni kolo . Jsou levnejsi kola v ty kategorii , treba Kona Ute . Muj kamarad kterymu jsem hlidal psa me ji pujcil a tak jsem nechal muj touring bike doma a na weekend nalozil Kona Ute a jeste zaprah Groozer pro psa - dalsich asi 50 kilo a tech 230 km okolo more za dva dny jsem v plny polni ujel sice pomalejc , ale za to v naprosty pohode .
tydle kola jsou natolik atypický, že si nedovedu představit chmatáka,který by to tu kradl - komu by ho prodal, co by s ním dělal? /myslím, že tu není ani nikdo komu by čmajzli lehokolo/
Mě to zas tak atypické nepřijde. Popravdě na těch kolech nevidím ani nic moc zvláštního. Moji mámě nedávno čmajzli atypicky lakované, zamčené dámské kolo v hodnotě tak kolem tisícovky.
Lehokolo je ovšem jiná káva, to se nebojím parkovat nezamčené téměř kdekoliv.
Zrovna přemýšlím, jak převážet dětské kolo, ale ta cena je dost velká.
Dětské i jiné kolo se dá převážet tak, že se z něho sundá přední kolo a přiváže se zboku k vlastnímu rámu. Přední vidlici onoho převáženého kola napevno připoutáš k zadní stavbě svého kola tak, aby zadní kolo převáženého bicyklu spočívalo na zemi. Vlastně si z převáženého kola uděláš vlečňák. Stačí na to tři gumicuky.
Je-li přivázané k pravé straně rámu, jsou pravé zatáčky v pohodě. Co ale levá zatáčka? Musí být menší zakřivení?
Teď nevím, co myslíš. Pokud myslíš vymontované přední kolo připevněné k rámu převáženého kola, pak to na jízdní vlastnosti vzniklé soupravy vliv nemá.
Pokud myslíš přední vidlici převáženého kola přidělanou k zadní stavbě převážejícího kola, měla by být (pokud to situace umožní) přidělána "obkročmo". Pak jsou zatáčky oběma směry bez problémů. V optimálním případě se dá přední vidlice upnout rychloupínákem přímo k zadní ose převážejícího kola.
radsi si kup trail gatora, muzes tak tahat detske kolo jak s pasazerem, tak i bez nej a rozhodne bezpecneji, nez nejakym bizarnim uchycenim gumicuky.
az dite vyroste, trail gatora s malou ztratou prodas dal.
Mně se to líbí, jsem rád, když jsem hodně nákladní, akorát že dosud řeším případný náklad pomocí dětského vozíku, který má i nákladní úpravu.
Napadá mě ale: neprudili by policajti, kdyby mě stopli s dítětem jen volně sedícím na nosiči? Minimálně tam chybí chrániče drátů, ne? Nebo se špatně koukám? Anebo je možné na to přidělat dvě sedačky?
Aby bylo jasno, nejsem žádnej purista, když vyzvednu cestou z práce dítě ve školce, taky ho domů na nosiči svezu, ale stejně by mě zajímalo, jestli tohle prodejce řeší...
prohlidni si to paradne
pletes se
draty jsou zakryty temi cernymi taskami
mozna te plete jedna fotka v galerii, ktera je s jednou stranou odkrytou a kompletne odmontovanou
policajta jsem za ten rok potkal jednou, mestaka, a resil ne dite, ale jednosmerku, ve ktere jsme jeli nepovolenym smerem // pro mravokarce -- slo o husovu na starem meste prazskem plnou turistu //
Jasně, tu tašku vidím - takže ji musíš vozit, kdykoli vozíš dítě? ;-)))
Ne, to nemyslím vážně, ale opakuju otázku: zákon přece předepisuje dětskou sedačku. Je ten nosič upravenej tak, že je u nás považován za dětskou sedačku?
A k jednosměrce - nepovolený směr mě opravdu nedrásá, spíš mě překvapuje, že se Husovkou v sezóně vůbec dá jezdit :-))))
Zakon zakazuje jezdit vice lidem na kolech k tomu nekonstruovanym.
Toto JE kolo je konstruovane k vozeni lidi
Zakon predepisuje nekde sedacku? Kde, ktery a jak konkretne?
No, tady přece: "Na jednomístném jízdním kole není dovoleno jezdit ve dvou; je-li však jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro přepravu dítěte a pevnými opěrami pro nohy, smí osoba starší 15 let vézt osobu mladší 7 let." Mám-li tedy otázku formulovat přesně, zněla by:
Je ten nosič považován za "pomocné sedadlo pro přepravu dítěte"?
(Je ale fakt, že mě napadá: kde je v zákoně takové pomocné sedadlo definováno, a pokud není, tak je to i obyčejný nosič... Ale nechtěl bych se o to s policajtem hádat...)
na sedlovce jsou kratka riditka za ktera se matej drzi a nohy ma na footsies
Alesek jezdi za nim v bezne cyklosedacce prisroubovane na horni desku xtracycle
Na flickru vetsina lidi male deti resi specialnimi drevenymi sedackami dodelanymi na desku xtracycle napr.
http://www.flickr.com/photos/25872288@N06...
No, te cena ... a navíc to není moc stabilní. Já si za kolo koupil dvoukolák, sousev mi k tomu svařil za cigára objímku na sedlovou trubku a myslím, že na náklady je to o dost lepší a levnější řešení. :-)
http://www.prodexaz.cz/prepravni-a-transportni...
proč by měla být souprava kolo a tažený vozík / na malých kolech/ stabilnější než dlouhé kolo? a pak - na tak malém vozíku bys dveře nebo štafle převážel stěží, pokud vůbec. otázka ceny je, ovšem, jednoznačně na straně vozíku, který člověk může navíc kdykoliv snadno odpojit
po opave jezdival (uz nevim, jsem 8 let pryc) na prelomu tisicileti muz, ktery mel za kolem dvounapravovy vozik, na ktery by ty dvere urcite dal. skoda, ze jsem si to nevyfotil, mozna, az budu doma na vylete, jej uvidim.
vozik byl pomerne uzky a nemel konstrukci jako valnik (napravy na koncich), ale jako ten naves za kamion, ktery ma dve napravy uprostred tesne vedle sebe. tyci, ktera prenasela cast zatizeni byl pripojen k sedlovce. zjevne mel nejakou formu odpruzeni.
drandival na tom vcelku slusnou rychlosti
vozik je urcite dobre a levne reseni sam jsem dost jezdil s vozikem
ale do prahy je xtracycle o moc lepsi
je to jednoduse narozdil od voziku stejne siroke jako kolo
a narozdil od voziku to nejde odpojit
-- coz je kupodivu zasadni vyhoda -- prte to clovek ma porad sebou, zivot nelze planovat a tak nakup udelam kdyz ho potrebuju bez jakehokoliv planovani
a taky vozik proste neni dobre reseni pro vozeni 6ti leteho kluka o dospelem nemluve
presto si, ale casem poridim krome azub tom i nejaky opravdovy = velky nakladni vozik, neco co uveze i lednicku napr tohle: http://www.bikesatwork.com/
Jo, ty návěsy jsou fakt dobrý!!! Máš pravdu, vozík v Praze není ideální - výrazně ti zúží výběr cest, zkratek, chodníků a podobně. Navíc si umím představit, že na dlouhé kolo ti před krámem stačí jeden zámek, vozík aby člověk zamykla dvěma... netvrdím proto, že vozík to tvé kolo plně nahradí. Má jen jednu velkou výhodu: UŽ HO MÁM! :-)))
Před nedávnem jsen viděl u nás jednoho přičinlivého spouobčana tmavší pletí jak na dvoukoláčku za kolem vezl asi čtyří metry dlouho silnistěnou ocelovou trubku průměru tak 25 cm (něco jak sloup k pouliční lampě).
A pak že to nejde...
Pokud jsi vezl na kole něco fakt těžkého, tak určitě víš, co to udělá s těžištěm, ubalancovat musíš kolo i náklad. Pokud máš za kolem dvoukolák, tak dvoukolák se ubalancuje sám (má kola vedle sebe, ne za sebou) a na tobě je už jen ubalancování kola.
Proč myslíš, že se místo sedaček pro děti doporučují ty dvoukolový kočárky zavěšené za kolem ? Protože je to mnohem bezpečnější řešení, tež dítě na nosiči kola. A totéž platí i o nákladu.
REAGOVAT
Datum: dnes 22:23
Autor: Honza --
Prosim te z ceho soudis ze to neni stabilni, jezdils na tom?
Na téhle diskusi je nejzajímavější, že jsem si skoro do teď myslel, že přeprava nákladů na kolech je spíše záležitostí rozvojových zemí a několika málo pošuků mého typu. Odkazované stránky z různými profi řešeními ukazují, jak jsem se mýlil.
nemylil
jen podcenujes mnozstvi tech posuku :-)
Ale kdeže.. V Americe, kde má Xtracycle domovinu, na kolech stěhují celé domácnosti:
http://www.nakole.cz/clanky/200-stehovani-na...
Taky jsem si myslel,že jsem sám takový debil co tahá všechno co jde na kole...i ti cigáni si na to pořizují žigulíky :)
Žigulíky? Kde žiješ? V Písku jim radnice dala 100 000,- na rodinu na nákup auta!!! Přitom z nich maká cca. 5%.
Fáákt?? A dávaj i jiným příslušníkům utiskovaných menšin? Že bych se šel přihlásit. :-))
To ale nemyslíš vážně, viď že ne. Tedy to s těmi penězi, nikoliv s těmi procenty.
Pokud jsi vezl na kole něco fakt těžkého, tak určitě víš, co to udělá s těžištěm, ubalancovat musíš kolo i náklad. Pokud máš za kolem dvoukolák, tak dvoukolák se ubalancuje sám (má kola vedle sebe, ne za sebou) a na tobě je už jen ubalancování kola.
Proč myslíš, že se místo sedaček pro děti doporučují ty dvoukolový kočárky zavěšené za kolem ? Protože je to mnohem bezpečnější řešení, tež dítě na nosiči kola. A totéž platí i o nákladu.
koukám na ty fotky v článku ... dyť se nedá točit klikama..?
Pokud myslis ty nalozeny stafle, tak ta vec, co se jmenuje longloader ti odsadi naklad asi o 10cm doleva (ci doprava) mimo dosah klik a slapes vlastne jakoby vevnitr nakladu. Naklad smeruje sikmo kupredu zacina nekde cca 20cm za riditky a konci vzadu za tebou.
Vozim presne takhle ten kajak, party stan pro vystavni stanek a taky ty v clanku zminovane dvere.
Podivejte se na Kona Ute , kamarad si UTE koupil na shoping , ze zvedavosti jsem se taky svezl a premyslim ze si Ute poridim taky .
Mel jsem v ruce Kona Ute na eurobike a porad mi prijde nejlepsi xtracycle - je lehky (prida cca 4kg) a modularni, tj. daji se pro opravdu velke naklady pridat ty long a wide loaders. Zaroven Ute ma jen takove celkem bezne zavrene velke tasky. Na nakup to staci, ale otevrene volne tasky freeloader na xtracyclu mi pripadaji praktictejsi, daji se sepnout vrchem leva s pravou, to pouzivam pro vetsi krabice posazene navrchu, daji se otevrit uplne pro dlouhe predmety ... Takze s nimi pripnu ze starny treba skladacku dahon ciao...
Na druhou stranu kolo z jednoho kusu je urcite tuzsi a lepsi.
Jeste se dela yuba mundo http://yubaride.com/utility-bicycles-models.html Stejny princip za min penez. Opet videl jsem an eurobike a Spezi a neoslovilo mne to uplne. Levne (600EUR), tezke (29kg), bez tasek. Princip je tam, ale elegance chybi. Ovsem deklarujou to i pro tri dospely.
Idealni mi pripada Surly Big Dummy. Tuzsi nez xtracycle a stejne lehke a prakticke.
Na co longbike? Soudruzi ze země kde zítra již znamená dnes to zvládnou na sériových Ukrajinách :-))))))))
http://www.bike-forum.cz/upload/fotogalerie/5...
Aji v Bangladezi umi: http://bikehugger.com/2008/01/bike_potter.htm
v jurimirove reportazi jsem nalezl stroj, ktery subjektivne povazuji za lepsi koncept
http://jurimir.rajce.idnes.cz/SPEZZI/#z56.jpg
Líbí se mi, že se nemění nic kolem řetězu a zadního kola, to je fakt. Žádný prodlužování a složitý řešení. Jen by mě zajímalo, jak dobře se tohle řídí a jak dlouho se člověk učí, než správně najede zatáčku :-)
tyhle mrchy jsou dlouhy, hoodne dlouhy a bohuzel i dost tezky, rozvor je delsi ne o 30cm ale o metr a zatacky se s tim fakr najizdej
jizda na podobnem stroji kemper long john (napr. tady http://www.longjohn.org/galerie/galerie_de.html ) se mi nelibila prave kvuli jizde jak s autobusem, dobry je ze stale vidis na naklad
uvazuju o podobnem konceptu pro vozeni mimca co mame na ceste
na
No tak s tím dítětem to nemá chybu! To bych si rád zkusil...
A nemam to sice z vlastni zkusenosti, ale z webu, ale ty long johny nebo vlastne jakekoliv kolo s nakladovym prostorem vepredu, tedy i bakfiet nedokazou najet na obrubnik, prte u nich proste nezvednes predek ani kdyby ses...
xtracycle je jako kolo nadhodis predni a opatrne slapnes do pedalu a najedes i zadnim - to z vlastni zkusenosti mam :-)