Poslední úsek Panevropské trasy na území ČR vede z okraje Prahy až do centra. Tady pod Karlovým mostem trasa Paříž-Praha končí. Každému, kdo se po ní rozhodne vydat, přejeme hodně štastnou cestu - Bonne Chance!
A1, tak jak je teď vedená, není nic moc. Když teď koukám na Mapy.cz, tak ji vidím někde jinde - tam jsou teď různé polní cesty a vyšlapané pěšiny, ale sjízdné to je. Pokud máte cross nebo MTB, doporučuju z provizorní A1 sjet na plánovanou A1. Zkrátka pořád se držet u řeky.
Jestli to plánují vyasfaltovat a udělat tam klasickou cyklostezku, tak mi to přijde docela škoda.
U baranďáku je jasnou volbou sjet z A1 na tu stezku podél vody (nevím číslo), co končí u přívozu na Lihovaru. Tím se vyhnete tomu Zlíchovu. Pak přejdete Strakonickou a zase se napojíte na A1.
Od našeho průjezdu se hodně změnilo, a to právě v úseku Radotín-Smíchov. Panevropská trasa tu většinou vede po samostatné cyklostezce a na silnici se opět napojuje až v Hlubočepech. Praha 5 bohužel patří mezi městské části, které cyklisty ve svých ulicích ignorují.
Jediný posun, ke kterému došlo, je zprůjezdnění pěší zóny Anděl. Věta
"Křižovatka Anděl je snad jedinou pěší zónou v ČR, kde legálně mohou projíždět automobily, cyklisté však ne."
tak již naštěstí dnes neplatí.